Onko akateemisia opintoja suorittavan ihmisen vaikeampi löytää "se oikea" kuin muiden ihmisten?
Kertokaa mielipiteenne.
Yliopisto-opiskelijat ja sinkkuus
10
1720
Vastaukset
- Partaveitsi
Ainakin minun kokemukseni viittaavat siihen suuntaan. Esim. salibandya harrastavassa kaveriporukassani kaikki akateemiset miehet (3) ovat sinkkuja kun taas lopuista (10) vain kaksi ei seurustele.
Tämä ei sinänsä ole yllättävää. Ei-akateemisten on helpompi löytää pariutumiskumppani kun potentiaalisten sopivien joukko on suurempi kuin akateemisilla, eivätkä omat kriteerit ole laaja-alaisia, miltei kaikkia elämänaloja koskevia, ja täsmällisesti muotoiltuja (lukekaapa akateemisten naisten deitti.net-ilmoituksia, huh hu...). Akateemiset yksilöt ovat usein elitistejä ja elleivät yhteiskunnallisesti niin ainakin sosiaalisesti politisoituneita, jolloin sopivan partnerin tulee paitsi miellyttää itseä olla myös sosiaalisesti korrekti valinta.
Edelliseen liittyen myös älykkyydellä voi olla jotain tekemistä asian kanssa. Typerämmät aloittavat helposti toivottomia seurustelusuhteita, joita älykkäämpi ei koskaan edes harkitsisi. Näin ei-akateemiset päätyvät peuhaamaan kaltaisensa taulapäiden kanssa, eivätkä missään vaiheessa ymmärrä, että vika seurustelusuhteen epäonnistumisessa saattaisi olla joko siinä, etteivät he itse ole siihen kykeneviä ja/tai etteivät he osaa valita kumppaniaan oikein vaan valitsevat tämän joidenkin parisuhteen kannalta sekundaaristen ominaisuuksien perusteella. Niinpä he myös seurustelevat useammin kuin akateemiset.- Tulipa tekstiä
Mutta.... valitettavasti olet oikeassa. Akateemisilla on vähämmän mistä valita. Puhumattakaan siitä että suurin osa akateemisista miehistä ovat teekkareita jotka eivät omissa opiskeluymyröissään koskaan naisiin törmää.
Ps. Kaikki akateemiset sinkkunaiset. Teekkareista löytyy ihan oikeasti hyviä miehiä
T. nimim. Onnellisesti akateemisesti naimisissa - Hepsankeikka
Itse olenviettänyt koko elämäni etsien sitä oikeaa, olen aina luopunut "toivottomista" yrityksistä. Olen akatem., ystäväni eivät, joten olen monessakin mielessä "yksinäisen tien kulkija" omissa piireissäni.Ystäväni, jotka ovat lähteneet rakentamaan suhdettaan hyvinkin toivottomista lähtökohdista, ovat edelleen sen "ENSIMMÄISEN" kanssa, mutta vaikuttaa siltä että eivät lainkaan onnellisesti.
Silloin tällöin lipsahtaa empaattisten kommenttien välistä vinkki että "oletko ajatellut... muitakin miehiä on olemassa", mutta pelko riskin ottamisesta ei näitä ystäviä houkuta. No, kyllähän parisuhdesurffailu vie voimia, sitä en kiellä, mutta kyllä tuhoon tuomittu yritys näkyy kilometrien päähän. Vaikka roikuttas toisissa kuin täit tervassa, ei se onnea silti takaa! Itse olen VIIMEINKIN löytänyt "sen oikean".
- ronja
Riippuu ihmisestä itsestään, hänen luonteestaan, arvomaailmasta, moraalista näkemyksestä, harrastuksista jne.
Mitä paremmin tietää millaista elämänkumppania etsii, sitä vaikeampi häntä on löytää! Mutta sitten kun sopiva löytyy hänen kanssaan ollaankin loppuelämä. Noin hienosti yleistäen... - duunari
Yliopistossa olevat naiset ja miehet yleensä pitävät muita kouluja käyneitä ihmisiä älyllisesti alempina, joten eivät haluakkaan etsiä seuraa "alemmista" yhteiskuntaluokista.
Eivät raukat ymmärrä, että ihminen voi olla älykäs muttei halua yliopistoon tai dipiksi.- lehti
Mieheni ei ole akateeminen ja minä en. Olen kokeillut suhteita akateemisiin ja akateemittomiin. Parhaiten minulle on sopinut tämän hetkinen mieheni, joka ei ole akateeminen. Hänellä on enemmän henkistä älykkyyttä, jota minä eniten arvostan.
- lehti
lehti kirjoitti:
Mieheni ei ole akateeminen ja minä en. Olen kokeillut suhteita akateemisiin ja akateemittomiin. Parhaiten minulle on sopinut tämän hetkinen mieheni, joka ei ole akateeminen. Hänellä on enemmän henkistä älykkyyttä, jota minä eniten arvostan.
Ekassa lauseessa piti olla minä olen akateeminen.
- akateeminen
kyllä onnellisen elämän avaimet löytyy muista asioista kuin korkeasta koulutuksesta. Itselleni tärkeää on sydämen sivistys, katson alaspäin siis miehiä, joiden suusta tulee jatkuvalla virralla kirosanoja ja "eväät" on muutenkin vähän kehnonlaiset. Sen sijaan, olkoon mies vaikka posteljooni, jos on onnellinen ja levittää ympärilleen hyvää mieltä niin aina seura kelpaa!! Että kyllä se on useasti niinpäin että "duunareiden" alemmuuskompleksi saa heittämään katkeraa skeidaa. kyllä akateemikotkin on ihmisiä, ja erilaisia... äly ja viisus on kaksi eri asiaa, ja mielummin viisas duunari kuin "vain" älykäs inssi.
- Sharon
akateeminen kirjoitti:
kyllä onnellisen elämän avaimet löytyy muista asioista kuin korkeasta koulutuksesta. Itselleni tärkeää on sydämen sivistys, katson alaspäin siis miehiä, joiden suusta tulee jatkuvalla virralla kirosanoja ja "eväät" on muutenkin vähän kehnonlaiset. Sen sijaan, olkoon mies vaikka posteljooni, jos on onnellinen ja levittää ympärilleen hyvää mieltä niin aina seura kelpaa!! Että kyllä se on useasti niinpäin että "duunareiden" alemmuuskompleksi saa heittämään katkeraa skeidaa. kyllä akateemikotkin on ihmisiä, ja erilaisia... äly ja viisus on kaksi eri asiaa, ja mielummin viisas duunari kuin "vain" älykäs inssi.
vaikka kyllä sitä skeidaa jotkut akateemisetkin osaavat heittää, heilläkin on omat alemmuuskompleksinsa.
Sydämen sivistys ja käytös on kaiken a ja o. - lehti
Sharon kirjoitti:
vaikka kyllä sitä skeidaa jotkut akateemisetkin osaavat heittää, heilläkin on omat alemmuuskompleksinsa.
Sydämen sivistys ja käytös on kaiken a ja o.Sydämmen sivistys ja käytös on kaiken a ja o.
Tiiviisti ilmaistuna tuo on se parisuhteen a ja o.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei833789Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071812- 1091125
- 991095
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165875- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22751