Gynekomastia

Reppana66

Olen harrastanut punttitreeniä n.10 vuotta ja siinä ajassa rintani ovat paisuneet naismaisiin mittoihin.Aiemmin olin ylpeä suurista"rintalihaksistani"Mutta parin kaverin huomauttelun jälkeen olen tajunnut,että nämähän ovat aivan suhteettoman suuret.
Osaatteko neuvoa mitään rintoja pienentäviä treenejä miehille,vai onko kirurgin leikkaus ainoa vaihtoehto gynekomastiaan?
Kiitos paljon vastauksista jo etukäteen!

26

22579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jajaj

      gynekomastia on sitä että miesten maitorauhaset suurentuu...yleensä sitä on nuorilla miehillä tai sit ylilihavilla, mitä et varmaankaan ole...käy läääkäriltä kysymässä onko se sitä vai ei...

    • fyssari

      Justiinsa taas, voiko tämä olla totta... meinaan jos on harrastanut treenausta 10v., niin pitäisi jo jotain tietää asioista, mutta silti kysellään täällä jotain näin naurettavaa?! EI MIKÄÄN treeniliike PIENENNÄ lihasta! Oliko riittävän selvästi sanottu? Jos rintalihakset ovat kasvaneet treenistä, ei ne siitä sillä sitten pienene enää. Lopeta treeni tai tee pienillä painoilla, joka ei kasvata lihaksen kokoa niin paljon. Eri asia sitten on, jos olet vetänyt jotain ylimääräistä nappia tms., jonka vuoksi rintojen rasvakudos on lisääntynyt...

    • leikkurihoitaja

      kasvamisesta vaan rintarauhasen. Yleisellä sekstorilla niitä poistetaan mm. rasvaimulla, koska miehen rinnassa ei kyseistä, isoa muhkuraa kuulu olla. lekuriin vaan jos halua niistä eroon

      • bodari

        rintarauhanen on kasvanut, rintoja särkee tai kutiaa. Kasvu johtuu liiallisen testosteronin ja konvertoitumisesta estrogeeniksi
        Hormonit sen tekee, äärimmäisissä tapauksissa voi olla sukuvika, tai muu vastaava. Rasvaimulla tai muuten poisto. Huomioi,se että kudos pitää poistaa kokonaan tai kasvaa ehkä jatkossa, ja tasoitus,ettei rintaa jää kuoppaa.

        Virossa kävin itse.! 1200e. Laadukasta jälkeä!
        suomessa vain yksityinen hoitaa 3000e on lähtö.


      • toimenpiteestä
        bodari kirjoitti:

        rintarauhanen on kasvanut, rintoja särkee tai kutiaa. Kasvu johtuu liiallisen testosteronin ja konvertoitumisesta estrogeeniksi
        Hormonit sen tekee, äärimmäisissä tapauksissa voi olla sukuvika, tai muu vastaava. Rasvaimulla tai muuten poisto. Huomioi,se että kudos pitää poistaa kokonaan tai kasvaa ehkä jatkossa, ja tasoitus,ettei rintaa jää kuoppaa.

        Virossa kävin itse.! 1200e. Laadukasta jälkeä!
        suomessa vain yksityinen hoitaa 3000e on lähtö.

        Kävin juuri toimenpiteessä Helsingissä viikolla, hinta 2600 e nukutuksessa ja 1300 paikallispuudutuksella. Kaikki ok ja tämä satsaus on tehty koko loppuelämää silmällä pitäen.

        Itse en uskaltanut "halpoihin" Viron klinikoihin mennä mutta näytti jollain kirjoittajalla olleen myönteisiä kokemuksia.

        Meitä asiakkaita on tämän vaivan takia jonoksi asti, kyseessä ei siis mikään friikki-ihme;)


      • Omiin daisoihinsa kypsynyt
        toimenpiteestä kirjoitti:

        Kävin juuri toimenpiteessä Helsingissä viikolla, hinta 2600 e nukutuksessa ja 1300 paikallispuudutuksella. Kaikki ok ja tämä satsaus on tehty koko loppuelämää silmällä pitäen.

        Itse en uskaltanut "halpoihin" Viron klinikoihin mennä mutta näytti jollain kirjoittajalla olleen myönteisiä kokemuksia.

        Meitä asiakkaita on tämän vaivan takia jonoksi asti, kyseessä ei siis mikään friikki-ihme;)

        Hei! missä klinikalla kävit? missä tuon voi suorituttaa paikallispuudutuksessa? itselläni epäilen tuota, olen valitettavasti kuullut siitä kettuilua nyt jo kahdeksan vuotta. Voisitko ystävällisesti kertoa tuosta lisää? kiitti jo etukäteen..


      • ???
        Omiin daisoihinsa kypsynyt kirjoitti:

        Hei! missä klinikalla kävit? missä tuon voi suorituttaa paikallispuudutuksessa? itselläni epäilen tuota, olen valitettavasti kuullut siitä kettuilua nyt jo kahdeksan vuotta. Voisitko ystävällisesti kertoa tuosta lisää? kiitti jo etukäteen..

        vasta kohta 14- vuotias poika, mutta olen tässä lähipäivinä huomannut, että oikea nännini on iha hieman turvollaan, paremmin sen tuntee kun siihen koskettaa. Ei se oikeastaan ulospäin näy. Kohta on myös hiema arka kun sitä koskettaa. Alue on siis suoraan nännin alla ja pienikokoinen. Mutta, mahtaako tämä olla jotain gynekolokian alkua? En viitsinyt tälle uutta aihetta tehdä, kun tämä on vähän saman tyyppinen. Olen lukenut, että jonkinasteinet paisaumat on murrosiässä ihan normaaleja. Kiitos, jos joku osaa asiaan vastata.


      • ?!?
        ??? kirjoitti:

        vasta kohta 14- vuotias poika, mutta olen tässä lähipäivinä huomannut, että oikea nännini on iha hieman turvollaan, paremmin sen tuntee kun siihen koskettaa. Ei se oikeastaan ulospäin näy. Kohta on myös hiema arka kun sitä koskettaa. Alue on siis suoraan nännin alla ja pienikokoinen. Mutta, mahtaako tämä olla jotain gynekolokian alkua? En viitsinyt tälle uutta aihetta tehdä, kun tämä on vähän saman tyyppinen. Olen lukenut, että jonkinasteinet paisaumat on murrosiässä ihan normaaleja. Kiitos, jos joku osaa asiaan vastata.

        Heippa.

        En mitenkään usko, että kyse olisi gynekomastiasta.

        Musta tuntuu, että olet enemmän huolissaan ihan normaalilla tavalla vartalostasi murrosikäisen tapaan. Ei tuo mainitsemasi viittaa millään tavoin gyneen. Tuossa iässä noita arkuuksia ja pieniä patteja voi tuntea, mutta sen kokee joka ikinen mies meistä.

        Ole aivan rauhassa ja ole ylpeä siitä mitä olet.

        En ole mikään lekuri, mutta olen aivan varma asiasta.

        Ota rennosti ja pidä hauska viikonloppu! :)


      • sulle :)
        ?!? kirjoitti:

        Heippa.

        En mitenkään usko, että kyse olisi gynekomastiasta.

        Musta tuntuu, että olet enemmän huolissaan ihan normaalilla tavalla vartalostasi murrosikäisen tapaan. Ei tuo mainitsemasi viittaa millään tavoin gyneen. Tuossa iässä noita arkuuksia ja pieniä patteja voi tuntea, mutta sen kokee joka ikinen mies meistä.

        Ole aivan rauhassa ja ole ylpeä siitä mitä olet.

        En ole mikään lekuri, mutta olen aivan varma asiasta.

        Ota rennosti ja pidä hauska viikonloppu! :)

        vastauksestasi. Itsekin lueskelin, että tässä iässä tosiaan vastaavia saattaa esiintyä. Kiitokset kuitenkin, ja samoin sulle hyvät viikonloput :)


      • Simba2
        toimenpiteestä kirjoitti:

        Kävin juuri toimenpiteessä Helsingissä viikolla, hinta 2600 e nukutuksessa ja 1300 paikallispuudutuksella. Kaikki ok ja tämä satsaus on tehty koko loppuelämää silmällä pitäen.

        Itse en uskaltanut "halpoihin" Viron klinikoihin mennä mutta näytti jollain kirjoittajalla olleen myönteisiä kokemuksia.

        Meitä asiakkaita on tämän vaivan takia jonoksi asti, kyseessä ei siis mikään friikki-ihme;)

        Itse kävin viime viikolla Turussa pulssissa. Toimenpide tehtiin nukutuksessa ja maksoi 2363,43€.Leikkauksen jälkeen ei ole ollut mitään kipuja ja kohta otetaan tikitkin pois. Saa nähdä milloin mustelmat lähtee. =)


      • po15
        Simba2 kirjoitti:

        Itse kävin viime viikolla Turussa pulssissa. Toimenpide tehtiin nukutuksessa ja maksoi 2363,43€.Leikkauksen jälkeen ei ole ollut mitään kipuja ja kohta otetaan tikitkin pois. Saa nähdä milloin mustelmat lähtee. =)

        Joo tota.. oon kärsiny tästä siitä lähtien kun vaan muistan. oon tällä hetkellä 15 vuotias ja kun sänkyhommat alkanee tässä iässä, niin on aika noloa mennä tyttökaverin kanssa petihommiin kun on tisut.. tekeekö ne alaikäsille leikkauksia ?


      • nännit
        po15 kirjoitti:

        Joo tota.. oon kärsiny tästä siitä lähtien kun vaan muistan. oon tällä hetkellä 15 vuotias ja kun sänkyhommat alkanee tässä iässä, niin on aika noloa mennä tyttökaverin kanssa petihommiin kun on tisut.. tekeekö ne alaikäsille leikkauksia ?

        mäki oon 15 ja ollu kans joku 2-3 vuotta tota ja alkaa pikku hiljaa kyrsimään :D. nännit nöpöttää ehkä 2-3 senttii rintalihaksen pinnasta ... ne on niiku lörpähtäny. oon koittanu treenata rintalihaksia ja on ihan hyvät rintalihakset eikä ylipainoa oo tippaakaan. meneekö ohi vai pitääkö otta yhteyttä johonki ?


      • jee
        nännit kirjoitti:

        mäki oon 15 ja ollu kans joku 2-3 vuotta tota ja alkaa pikku hiljaa kyrsimään :D. nännit nöpöttää ehkä 2-3 senttii rintalihaksen pinnasta ... ne on niiku lörpähtäny. oon koittanu treenata rintalihaksia ja on ihan hyvät rintalihakset eikä ylipainoa oo tippaakaan. meneekö ohi vai pitääkö otta yhteyttä johonki ?

        näitä tulee 40-60% pojista/miehistä mutta suurimmalta osalta ne lähtee ajan kanssa poikkeus on se että jos ne on ollu yli 2 vuotta niin tuski lähtee eli sillon lääkäriin ja valittaa niistä jos on riittävät syyt niin pääsee leikkaukseen..tää on lähinnä murrosikästen ja lihavien ongelma ja toiset on sitten roinaajat ja vanhemmat ihmiset jotka käyttää lääkeitä.. eli lääkäriin vaan rohkeesti jos vaivaa


      • pikku lihas
        po15 kirjoitti:

        Joo tota.. oon kärsiny tästä siitä lähtien kun vaan muistan. oon tällä hetkellä 15 vuotias ja kun sänkyhommat alkanee tässä iässä, niin on aika noloa mennä tyttökaverin kanssa petihommiin kun on tisut.. tekeekö ne alaikäsille leikkauksia ?

        no tuskimpa se tyttö ees huomaa ekaa kertaa se kumminki on aika säheltämistä.. joo ne leikkaa kuhan meet lääkäriin ja kerrot kuinka ne vaivaa sua ja miten ne haittaa elämää jne.. sitten ne tekee tutkimuksia ja sitten leikkaavat jos näkevät sen aiheelliseksi


      • -------
        toimenpiteestä kirjoitti:

        Kävin juuri toimenpiteessä Helsingissä viikolla, hinta 2600 e nukutuksessa ja 1300 paikallispuudutuksella. Kaikki ok ja tämä satsaus on tehty koko loppuelämää silmällä pitäen.

        Itse en uskaltanut "halpoihin" Viron klinikoihin mennä mutta näytti jollain kirjoittajalla olleen myönteisiä kokemuksia.

        Meitä asiakkaita on tämän vaivan takia jonoksi asti, kyseessä ei siis mikään friikki-ihme;)

        Missä klinikalla kävit?


      • kkkhhh
        ------- kirjoitti:

        Missä klinikalla kävit?

        Meneekö tälläiset leikkaukset aina omasta pussista...minuakin tämä asia on vaivannut niin kauan kuin muistan...onko plastiikkkakirurgia ainut vaihtoehto..?


      • perhananperhana
        kkkhhh kirjoitti:

        Meneekö tälläiset leikkaukset aina omasta pussista...minuakin tämä asia on vaivannut niin kauan kuin muistan...onko plastiikkkakirurgia ainut vaihtoehto..?

        Mietin kans samaa, että pitääkö tää maksaa kokonaan omasta pussista vai saisko jotai tukee ja onko plastiikkakirurgia ainoo vaihtoehto?


    • moro

      hei, olen 15-vuotias poika ja nännini ovat olleet 2-3 vuotta turvoksissa suunnilleen.
      oikea nännini on ollut todella pitkään pahempi, vasemmassa ei ollut melkeen mitään, nytten on käynyt silleen että vasempaan on tullut kanssa vähän niinkuin levy alle, kova ja muhkurainen jostain kohista. oikea on taas pienentynyt, mutta siitä on tullut aika pehmeä? elikkäs vähän niinkuin ois vaihtanu paikkaa mutta molemmissa nykyään? mitä pitäisi tehdä, mennyt vain pahempaa suuntaan. saattaako akne lääkitys olla syy ?
      olen himourheilia, ylipainoa ei todellakaan ole, harrastan kilpajuoksua, olen 190cm pitkä ja painan 68kg. painoindeksi noin 18-19. onko tämä sitä gynokomastiaa? lekurissa en ole vielä käynyt.. mutta ei kyllä nämä ole poiskaan lähtenyt, päin vastoin.
      pullottavat enemmän ulos päin, ja ovat sisältä siis kovat, lähteekö tämä ajan kanssa vai kannaattaako käydä lekurissa?

    • tisutisu

      Tuskin enää lähtee mihinkään. itellä ollu jo yli kymmenen vuotta enkä oo vieläkään päässyt lääkärille. Se kun tuntuu niin vastenmieliseltä sinne mennä. Noh, ehkä joskus...

    • Gynekomaster

      Mulla on lääkärin toteama gynekomastia ja oli tarkoitus mennä leikkauttamaan ne, mut jätin ruokavaliosta kaikki maitotuotteet pois ja hupskeikkaa nännin alta kova pahkura hävis noin kuukaudessa... Kannattaa jättää kaikki maitoon liittyvät tuotteet pois ruokavaliosta ja katsoa toimiiko... Eli maito, maitojauhe, maitoproteiini, hera, heraproteiini, kaseiini, kaseinaatti tai laktalbumiini ja tietysti meette käymään lekurissa ennenkuin alat kokeilemaan tälläisiä kotikonsteja... Mulla on ollut myös selässä iät ja ajat sellaisia finnejä jotka ei lähe hiekkapaperillakaan ja nekin hävis, ku jätti maidot, juustot yms yms pois ruokavaliosta. Nykyään saa katsoa suurennuslasilla kaikkia tuotteita kaupassa, ku joka paikkaan lisätään maitoa. Monia muitakin vaivoja hävis samalla, kun jätin maidon pois... Toivotaan, että pääsette eroon gynekomastiasta tälläisellä konstilla! :)

    • Olervo

      fyssarille !
      Älähän ole noin herkkähipiäinen,anna "reppanan"kysellä mitä haluaa.
      Et näköjään osaa lukea rivien välistä pientä huumorin poikasta jolla hän
      haluaa herätellä kaltaisiasi ukkeleita.

      Muuten mainittujen asioiden lisäksi tuohon ikävään rintarauhasten liika-
      kasvuun voi vielä mainita, lääkkeiden aiheuttaman kasvun ja lääkkeillä tarkoitan
      fyysiseen sairauteen käytetyt lääkkeet. Joita ovat mm.eräät verenpainelääkkeet.

      Itselläni on tämä lääkkeistä johtuva kasvu,josta saa kuulema kelasta jotain korva-
      usta,mutta taitaapa olla hyvin pientä,leikkausta ajatellen.

    • Pillerillä/puukolla?

      Onko kenelläkään tietoa lääkkeestä nimeltä "Gynexin", jota voi tilata netistä
      1-3 kk kuurin hintaan n. 100 - 200 e. Oletteko kokeilleet ja millä tuloksilla?
      Jos se toimisi kuten mainoksissa luvataan, niin kannattaisi varmaan hoitaa näin kuin maksaa kalliita plastiikkakirurgian kuluja.

    • Pekka3e3

      Mielestäni tässä on tavallaan kaksi vaihtoehtoa:

      1) Eri ihmisillä rintalihaksista kehittyy eri muotoiset ja sille ei vain voi mitään (muuta kuin lopettaa rinnan treenaaminen tai sitten olla välittämättä kommenteista).

      2) N. 40% miehistä kehittyy ns. "naismaiset" rinnat, joita voidaan korjata Gynekomastian avulla. Itse lukeudun tähän ryhmään ja tissejäni sitten korjauteltiin ArtiaClinicalla http://www.artiaclinic.ee/fi/toimenpiteet/gynekomastia/ . Suhteellisen helppo toimenpide ja omalla kohdalla toi kyllä helpotusta.

      • Tasaarvoa

        Turhaa puuhaa, antaa tissien olla, jos kerran "boobjobitkin" on niin hyvä juttu.


    • M..........M

      Olen 13 ja minun rinnat ovat noin 3 senttiä rinnasta ulkona olen muuten ihan hyvässä kunnossa mutta nuo rinnat häiritsevät. Kavereillani ei ole samanlaisia rintoja vaikka he ovatkin ehkä hieman lihavempia. Itsetunto kärsii kun katsoo itseään ja muita saako tähän mitenkään apua voitteko kertoa!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe