sahalla soitto

mistä saha?

Alkoi kiinnostaan sahalla soittaminen, kun näin ihanan kauniin ja seksikkään Irina Björklundin kuvan lehdessä, saha jälkojen välissä. Kertoi kaksi vuotta soittaneensa. Saha oli joku ruotsalainen. Mistä saa viulun jousen tuohon? paljonko ne maksaa?
Soitto-oppaita? Luulisi kehittävän sävelkorvaa, kun äänen kuulee paremmin kuin omassa laulamisessa. Ääneni kyllä osuu kitaran kanssa hyvin yhteen kun säestän. Kerran viritin kitaran pirusti alavireeseen ja säestin, Kyllä se laulu laski taas samoille nuoteille ja tulin siitä hyvin iloiseksi. Tuskin silti minulla pelkoa että sävelkorvani niin kehittyisi että kuulisin vain virheitä. Musiikissa fiilis mielestäni onkin tärkeintä, pieni epävire saattaa jopa fiilistä parantaa.

4

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -tero-

      Bacho valmistaa ainakin oikein soittoon tarkoitettua sahaa. Kysyin töissä bachon edustajalta ihan huvikseni kun näin luettelossa kuvan. Sanoi hinnaksi n. 200€ ja suomessa myydään vuosittain n. 2 kpl sahoja.

    • spinto

      Minulla on sellainen jossa lukee, että Sandvikens Stradivarius. Menin joskus 1996 tavalliseen rautakauppaan pyysin tilaamaan ruotsista samalla kun tilaavat tavallisia timpurinsahoja. (Musiikkiliike ei ollut kiinnostunut tilaamaan, kun heillä ei ollut vakituisia suhteita ko. valmistajaan!) Maksoin 450 mk, siis n. 75 euroa. Hinta lienee noussut tuosta 10 vuodessa. Ja taisi tuttavani rautakaupassa hakkia sen minulle lähes olemattomalla katteella. Jousen ostin sitten musiikkiliikkeestä, parhaiten siihen kävisi sellon jousi. Suomessakin on joskus tehty soittosahoja.

      Sahansoitossa sen pienen epäpuhtauden voi peittää vibratolla. Jos pidät terää vasemalle niin kohota hiukan oikeaa kantapäätä lattiasta ja pistä jalka tärisemään.

      • Osakalju_55

        Jos treenaa sahalla, alkaiskohan kitarastakin paremmin löytyä oudomman kappaleen sävelet. Siinä kun mennään aina jo koko pykälä pieleen, jos ei osu kohalleen. Välillä onnistuu oudon biisin melodia luonnostaan, joskus taas huonommin. Vaikka hankalan biisin säveltähän ei joskus taho saamaan soimaan olleskaan.
        Hmmm, taitavat olla eri asioita skitta ja saha. Ei kai vaan ole vielä tällä kokemuksella tuo otelauta tarpeeksi tuttu. Joskus ihan tavallista sahaa oon vinguttanut, kepillä kaputtaen, kauan sitten, siinä se sävel löytyy vähän kuin viheltäessäkin. Vaikka varmaan kovaa treeniä vaatii että hyvin soi.


    • Anonyymi

      Viulun jousen saat , käy metsästä ohuen puoleinen kataja kuori anna kuivaa ja siihen jouhet Hevosen hännästä saat hyvän soitto rokan eikä maksa paljoo. mulla on sellainen ite tehty ja käy hyvin sahan soittoon. sitten ennen käyttöön ottoa siihen pitää laittaa Hartsia että toimii pitää olla kitkaa rokassa että saha rupee soimaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3389
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1992
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1901
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1395
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe