Fageräng

_mamma_

Hei,

Olen aloittamassa ratsastusta uudestaan kymmenen vuoden tauon jälkeen. Olen harkinnut tuota Talli Fagerängiä Espoossa. Kysymykseni on aikuisen suusta tyhmän kuuloinen, mutta pelkään että en pääse enää satulaan, kun elopainoakin on kertynyt viime ratsastuskerroista jonkin verran enemmän. Talli järjestää ilmeisesti vain maastoratsastusta, niin saako issikan "kyytiin" nousta pihalta jostain korokkeelta? Millaista tallilla on muuten, onko mukana paljon aikuisratsastajia? Tiedoista kiitos jo etukäteen!

15

6569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polle

      En tiedä kyseisestä tallista kyllä mitään, mutta vastaukseni kysymykseesi on, että totta kai saa käyttää koroketta. Eli jos ei muuta löydy, niin joku tuoli/ämpäri/tms. varmasti on, jonka päältä voit ponnistaa. Ei mikään talli voi kieltää ratsastusta niiltä, jotka tarvitsevat jotain koroketta! Ja luulen, että hermoilet turhaan, sillä yllättävästi sinne selkään vaan pääsee kankeampikin jalustimien avulla... ja issikat lisäksi ovat sen verran matalia, että tavallisen kokoinen aikuinen pääsee kyllä ilman korokettakin sinne :)

      • _mamma_

        Kiitos tiedoista! Näin sen ajattelinkin, mutta vaivasi mieltä kuitenkin niin paljon että piti kysyä. Asiat ovat voineet muuttua mun ajoista. Mukava muutenkin kun täällä saa asiallsia vastauksia ja kannustusta, se kun ei ole yleistä keskustelupalstoilla. ;)

        Eiköhän se mammakin 10 vuoden ratsastuskokemuksella satulaan pääse.. kokemusta se on vanhakin kokemus..heh


      • saara
        _mamma_ kirjoitti:

        Kiitos tiedoista! Näin sen ajattelinkin, mutta vaivasi mieltä kuitenkin niin paljon että piti kysyä. Asiat ovat voineet muuttua mun ajoista. Mukava muutenkin kun täällä saa asiallsia vastauksia ja kannustusta, se kun ei ole yleistä keskustelupalstoilla. ;)

        Eiköhän se mammakin 10 vuoden ratsastuskokemuksella satulaan pääse.. kokemusta se on vanhakin kokemus..heh

        Minä nousin uudelleen 24 vuoden jälkeen selkään ja siitä se alkoi :)pääasia että selässä pysyy ja nauttii.Käyn itse tallilla jossa aina noustaan hevosen selkään käyttäen koroketta,ettei selkä mene.Olen itsekkin ajatellut mennä sinne issikkatallille mutta ei ole seuraksi ketään ja niin se on aina jäänyt.


      • saara
        saara kirjoitti:

        Minä nousin uudelleen 24 vuoden jälkeen selkään ja siitä se alkoi :)pääasia että selässä pysyy ja nauttii.Käyn itse tallilla jossa aina noustaan hevosen selkään käyttäen koroketta,ettei selkä mene.Olen itsekkin ajatellut mennä sinne issikkatallille mutta ei ole seuraksi ketään ja niin se on aina jäänyt.

        Ota yhteyttyä...lähtistkö mun mukaan kokeilee :)Hassun hauskaa mammoille!


      • Saara
        saara kirjoitti:

        Ota yhteyttyä...lähtistkö mun mukaan kokeilee :)Hassun hauskaa mammoille!

        Juu.. kirjoita mulle [email protected]


      • Saara
        Saara kirjoitti:

        Juu.. kirjoita mulle [email protected]

        Kirjoita mun s-potiini niin soitelleen...-Sari-


      • issikat yes
        Saara kirjoitti:

        Kirjoita mun s-potiini niin soitelleen...-Sari-

        täällä yksi issikoihin hurahtanut lisää Espoosta. Pitkän (erittäin) tauon jälkeen harrastuksen pariin uudelleen löytänyt. Olen puolisen vuotta nyt ratsastanut Espoossa ja olen erittäin tyytyväinen siihen talliin jossa käyn, kerrassaan upea ohjaaja.


      • Zartsi
        issikat yes kirjoitti:

        täällä yksi issikoihin hurahtanut lisää Espoosta. Pitkän (erittäin) tauon jälkeen harrastuksen pariin uudelleen löytänyt. Olen puolisen vuotta nyt ratsastanut Espoossa ja olen erittäin tyytyväinen siihen talliin jossa käyn, kerrassaan upea ohjaaja.

        Missä tallilla käyt? Olisi kiva kuulla!


      • sannamanna
        Saara kirjoitti:

        Juu.. kirjoita mulle [email protected]

        Mäkin olen ajatellut tuota Kauklahdessa olevaa maastotallia. Nyt käyn tunneilla Nummelassa, mutta olisi kiva joskus päästä ihan vaan maastoilemaan:)
        Aloitin siis muutama viikko sitten ratsastuksen uudelleen, säännöllisesti viimeeski ratsastanut n 14 vuotta sitten.


      • ...
        Zartsi kirjoitti:

        Missä tallilla käyt? Olisi kiva kuulla!

        Talli Brobacka on erittäin luonnonläheinen issikkatalli, jossa tosi mukava ja ammattitaitoinen ohjaaja ja kivat hevoset


    • Fagerängistä

      Kävitkö kokeilemassa, millaine mielikuva jäi? Onko kukaan käynyt muilla Espoon issikkatalleill? Kertokaa kokemuksianne niin tiedän mihin mennä

      • Fagerängissä

        Ollaan puoli vuotta "issikoitu" Fagerängissä ja on ollut tosi mukavaa... Hevoset on rauhallisia, muttei kuitenkaan laiskuuteen asti. Vauhtia irtoo, kunhan ratsastaja sitä osaa vaatia, hepat kyllä vaistoo jos on vähän epävarma ja saattaa ruveta laahailemaan jalkojaan!

        Tallin omistaja on todella mukava. Neuvoo ja auttaa.

        Viimeksi oli vain puhetta, että talli tulisi jonkun muun hoitoon omistajan muuttaessa talveksi ulkomaille, toivotaan että toiminta jatkuu kuten ennen.. Olen suunnattomasti nauttinut syksyisistä maisemista issikan varmassa kyydissä!!


      • Tätiratsastaja
        Fagerängissä kirjoitti:

        Ollaan puoli vuotta "issikoitu" Fagerängissä ja on ollut tosi mukavaa... Hevoset on rauhallisia, muttei kuitenkaan laiskuuteen asti. Vauhtia irtoo, kunhan ratsastaja sitä osaa vaatia, hepat kyllä vaistoo jos on vähän epävarma ja saattaa ruveta laahailemaan jalkojaan!

        Tallin omistaja on todella mukava. Neuvoo ja auttaa.

        Viimeksi oli vain puhetta, että talli tulisi jonkun muun hoitoon omistajan muuttaessa talveksi ulkomaille, toivotaan että toiminta jatkuu kuten ennen.. Olen suunnattomasti nauttinut syksyisistä maisemista issikan varmassa kyydissä!!

        Olemme ratsastaneet vajaa pari vuotta Fagerängissä. Paikka on loistava omatoimisille ratsastajille. Tallilla ei ole opetusta eikä ryhmiä vedetä maastossa kuin poikkeus tapauksissa. Tallin kaikki ratsastajat ovat enemmän tai vähemmän vakioratsastajia jotka hakevat itse hevoset ulkoa, laittavat kuntoon, ratsastavat maastossa ja lopuksi palauttavat hevoset pihattoon (kesällä laitsalle). Kaikki luonnollisesti auttavat apua tarvitsevaa. Jos on kiinnostunut tämän tyyppisestä ratsastamisesta, niin Fageräng on ykkös paikka. Tallin omistaja Maria on loisto tyyppi. Kannattaa soitella Marialle ja kysellä löytyykö aikoja. Ymmärtääkseni talli on aika lailla täyteen bookattu.


    • Anonyymi

      Olen itse käynyt kyseisellä tallilla ja siellä on koroke josta pääsee hevosen selkään helposti. Suosittelen muutenkin käymään, siellä on todella mukavaa. :)

    • Anonyymi

      fageräng on ihan mun luotto issikkamaasto paikka! mukava ohjaaja ja muut ihmiset siellä. kaikille katsotaan sopiva ratsu tason ja toivomuksien mukaan. löytyy tosi reippaita ja myös rauhallisempia mutta kaikki ovat tosi kilttejä :) riippuen tasosta millainen maasto mennään. jos kaikki vain uskaltaa ollaan ainakin laukattu 1km pituinen laukkasuora täysiä😍 ja muutenkin mentiin reippaampi maasto jossa oli useampi töltti ja laukkapätkiä. mutts tosiaan ikinä ei ole pakko laukata ja kuunnellaan ratsastajia. ryhmät katotaan kai tason mukaan että kaikki pääsee itelle sopivaan maastoon. SUOSITTELEN!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe