Hei,
Olen aloittamassa ratsastusta uudestaan kymmenen vuoden tauon jälkeen. Olen harkinnut tuota Talli Fagerängiä Espoossa. Kysymykseni on aikuisen suusta tyhmän kuuloinen, mutta pelkään että en pääse enää satulaan, kun elopainoakin on kertynyt viime ratsastuskerroista jonkin verran enemmän. Talli järjestää ilmeisesti vain maastoratsastusta, niin saako issikan "kyytiin" nousta pihalta jostain korokkeelta? Millaista tallilla on muuten, onko mukana paljon aikuisratsastajia? Tiedoista kiitos jo etukäteen!
Fageräng
15
7477
Vastaukset
- polle
En tiedä kyseisestä tallista kyllä mitään, mutta vastaukseni kysymykseesi on, että totta kai saa käyttää koroketta. Eli jos ei muuta löydy, niin joku tuoli/ämpäri/tms. varmasti on, jonka päältä voit ponnistaa. Ei mikään talli voi kieltää ratsastusta niiltä, jotka tarvitsevat jotain koroketta! Ja luulen, että hermoilet turhaan, sillä yllättävästi sinne selkään vaan pääsee kankeampikin jalustimien avulla... ja issikat lisäksi ovat sen verran matalia, että tavallisen kokoinen aikuinen pääsee kyllä ilman korokettakin sinne :)
- _mamma_
Kiitos tiedoista! Näin sen ajattelinkin, mutta vaivasi mieltä kuitenkin niin paljon että piti kysyä. Asiat ovat voineet muuttua mun ajoista. Mukava muutenkin kun täällä saa asiallsia vastauksia ja kannustusta, se kun ei ole yleistä keskustelupalstoilla. ;)
Eiköhän se mammakin 10 vuoden ratsastuskokemuksella satulaan pääse.. kokemusta se on vanhakin kokemus..heh - saara
_mamma_ kirjoitti:
Kiitos tiedoista! Näin sen ajattelinkin, mutta vaivasi mieltä kuitenkin niin paljon että piti kysyä. Asiat ovat voineet muuttua mun ajoista. Mukava muutenkin kun täällä saa asiallsia vastauksia ja kannustusta, se kun ei ole yleistä keskustelupalstoilla. ;)
Eiköhän se mammakin 10 vuoden ratsastuskokemuksella satulaan pääse.. kokemusta se on vanhakin kokemus..hehMinä nousin uudelleen 24 vuoden jälkeen selkään ja siitä se alkoi :)pääasia että selässä pysyy ja nauttii.Käyn itse tallilla jossa aina noustaan hevosen selkään käyttäen koroketta,ettei selkä mene.Olen itsekkin ajatellut mennä sinne issikkatallille mutta ei ole seuraksi ketään ja niin se on aina jäänyt.
- saara
saara kirjoitti:
Minä nousin uudelleen 24 vuoden jälkeen selkään ja siitä se alkoi :)pääasia että selässä pysyy ja nauttii.Käyn itse tallilla jossa aina noustaan hevosen selkään käyttäen koroketta,ettei selkä mene.Olen itsekkin ajatellut mennä sinne issikkatallille mutta ei ole seuraksi ketään ja niin se on aina jäänyt.
Ota yhteyttyä...lähtistkö mun mukaan kokeilee :)Hassun hauskaa mammoille!
- Saara
saara kirjoitti:
Ota yhteyttyä...lähtistkö mun mukaan kokeilee :)Hassun hauskaa mammoille!
Juu.. kirjoita mulle [email protected]
- Saara
Saara kirjoitti:
Kirjoita mun s-potiini niin soitelleen...-Sari-
- issikat yes
Saara kirjoitti:
Kirjoita mun s-potiini niin soitelleen...-Sari-
täällä yksi issikoihin hurahtanut lisää Espoosta. Pitkän (erittäin) tauon jälkeen harrastuksen pariin uudelleen löytänyt. Olen puolisen vuotta nyt ratsastanut Espoossa ja olen erittäin tyytyväinen siihen talliin jossa käyn, kerrassaan upea ohjaaja.
- Zartsi
issikat yes kirjoitti:
täällä yksi issikoihin hurahtanut lisää Espoosta. Pitkän (erittäin) tauon jälkeen harrastuksen pariin uudelleen löytänyt. Olen puolisen vuotta nyt ratsastanut Espoossa ja olen erittäin tyytyväinen siihen talliin jossa käyn, kerrassaan upea ohjaaja.
Missä tallilla käyt? Olisi kiva kuulla!
- sannamanna
Saara kirjoitti:
Mäkin olen ajatellut tuota Kauklahdessa olevaa maastotallia. Nyt käyn tunneilla Nummelassa, mutta olisi kiva joskus päästä ihan vaan maastoilemaan:)
Aloitin siis muutama viikko sitten ratsastuksen uudelleen, säännöllisesti viimeeski ratsastanut n 14 vuotta sitten. - ...
Zartsi kirjoitti:
Missä tallilla käyt? Olisi kiva kuulla!
Talli Brobacka on erittäin luonnonläheinen issikkatalli, jossa tosi mukava ja ammattitaitoinen ohjaaja ja kivat hevoset
- Fagerängistä
Kävitkö kokeilemassa, millaine mielikuva jäi? Onko kukaan käynyt muilla Espoon issikkatalleill? Kertokaa kokemuksianne niin tiedän mihin mennä
- Fagerängissä
Ollaan puoli vuotta "issikoitu" Fagerängissä ja on ollut tosi mukavaa... Hevoset on rauhallisia, muttei kuitenkaan laiskuuteen asti. Vauhtia irtoo, kunhan ratsastaja sitä osaa vaatia, hepat kyllä vaistoo jos on vähän epävarma ja saattaa ruveta laahailemaan jalkojaan!
Tallin omistaja on todella mukava. Neuvoo ja auttaa.
Viimeksi oli vain puhetta, että talli tulisi jonkun muun hoitoon omistajan muuttaessa talveksi ulkomaille, toivotaan että toiminta jatkuu kuten ennen.. Olen suunnattomasti nauttinut syksyisistä maisemista issikan varmassa kyydissä!! - Tätiratsastaja
Fagerängissä kirjoitti:
Ollaan puoli vuotta "issikoitu" Fagerängissä ja on ollut tosi mukavaa... Hevoset on rauhallisia, muttei kuitenkaan laiskuuteen asti. Vauhtia irtoo, kunhan ratsastaja sitä osaa vaatia, hepat kyllä vaistoo jos on vähän epävarma ja saattaa ruveta laahailemaan jalkojaan!
Tallin omistaja on todella mukava. Neuvoo ja auttaa.
Viimeksi oli vain puhetta, että talli tulisi jonkun muun hoitoon omistajan muuttaessa talveksi ulkomaille, toivotaan että toiminta jatkuu kuten ennen.. Olen suunnattomasti nauttinut syksyisistä maisemista issikan varmassa kyydissä!!Olemme ratsastaneet vajaa pari vuotta Fagerängissä. Paikka on loistava omatoimisille ratsastajille. Tallilla ei ole opetusta eikä ryhmiä vedetä maastossa kuin poikkeus tapauksissa. Tallin kaikki ratsastajat ovat enemmän tai vähemmän vakioratsastajia jotka hakevat itse hevoset ulkoa, laittavat kuntoon, ratsastavat maastossa ja lopuksi palauttavat hevoset pihattoon (kesällä laitsalle). Kaikki luonnollisesti auttavat apua tarvitsevaa. Jos on kiinnostunut tämän tyyppisestä ratsastamisesta, niin Fageräng on ykkös paikka. Tallin omistaja Maria on loisto tyyppi. Kannattaa soitella Marialle ja kysellä löytyykö aikoja. Ymmärtääkseni talli on aika lailla täyteen bookattu.
- Anonyymi
Olen itse käynyt kyseisellä tallilla ja siellä on koroke josta pääsee hevosen selkään helposti. Suosittelen muutenkin käymään, siellä on todella mukavaa. :)
- Anonyymi
fageräng on ihan mun luotto issikkamaasto paikka! mukava ohjaaja ja muut ihmiset siellä. kaikille katsotaan sopiva ratsu tason ja toivomuksien mukaan. löytyy tosi reippaita ja myös rauhallisempia mutta kaikki ovat tosi kilttejä :) riippuen tasosta millainen maasto mennään. jos kaikki vain uskaltaa ollaan ainakin laukattu 1km pituinen laukkasuora täysiä😍 ja muutenkin mentiin reippaampi maasto jossa oli useampi töltti ja laukkapätkiä. mutts tosiaan ikinä ei ole pakko laukata ja kuunnellaan ratsastajia. ryhmät katotaan kai tason mukaan että kaikki pääsee itelle sopivaan maastoon. SUOSITTELEN!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2116531Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 972164
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 801444
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3881261