Mustikka

huge

Onko siis mehustettu mustikka elävää ravintoa? Sellaisen käsityksen sain. Voisikohan vatsatoiminnan muutokset johtua tuoreesta mustikkamehusta, kun olen tässä ihmetellyt yhtä juttua jo pari viikkoa, enkä löydä mistään vastausta.

9

2477

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanna79

      mita tarkoitat mehustamisella, tai siis minkalaista mehustamista. Jos se on sellaista mehustamista missa marjat kiehautetaan kattilassa, niin silloin sita ei lasketa enaa elavaksi ruoaksi koska se on niin kuumennettua (ravinteet kuolevat kuumassa). Elavassa ravinnossa ylin lampotila mita kaytetaan on n. 40 astetta.

      • kylmäsavustuksessa

        ravinto pysyy "elävänä" koska lämpötila ei saa kalalla nousta yli 28c ja lihalla yli 35c.
        Kylmäsavuliha se vasta herkkua onkin.


      • kylmäsavustuksessa kirjoitti:

        ravinto pysyy "elävänä" koska lämpötila ei saa kalalla nousta yli 28c ja lihalla yli 35c.
        Kylmäsavuliha se vasta herkkua onkin.

        Elävän ravinnon ruokavalioon eivät kuulu lihatuotteet.


      • Johanna79
        kylmäsavustuksessa kirjoitti:

        ravinto pysyy "elävänä" koska lämpötila ei saa kalalla nousta yli 28c ja lihalla yli 35c.
        Kylmäsavuliha se vasta herkkua onkin.

        eivät kuulu elävään ravintoon.


      • rtyu--
        Johanna79 kirjoitti:

        eivät kuulu elävään ravintoon.

        Mikä on muka elävämpää ravintoa kuin vasta kaadetun hirven lämmin maksa. Se on muuten oikeasti makeaa koska sokeri ei ole ehtinyt hajota.


      • Lake2
        Johanna79 kirjoitti:

        eivät kuulu elävään ravintoon.

        Jotkut syövät raakaa lihaa.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Raw_food_diet

        "There is no universal consensus over what exactly constitutes a raw food diet. Historically the term was primarily used to describe a raw vegan diet consisting fully of raw fruits and raw vegetables, as well as nuts and seeds. Yet, there are also those who interpret raw food diet more literally, and include in their diet raw (unpasteurized) dairy products (such as raw milk), raw meat, raw eggs and sushi."


      • Josuli
        Lake2 kirjoitti:

        Jotkut syövät raakaa lihaa.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Raw_food_diet

        "There is no universal consensus over what exactly constitutes a raw food diet. Historically the term was primarily used to describe a raw vegan diet consisting fully of raw fruits and raw vegetables, as well as nuts and seeds. Yet, there are also those who interpret raw food diet more literally, and include in their diet raw (unpasteurized) dairy products (such as raw milk), raw meat, raw eggs and sushi."

        niitä on todella vähän. En tunne yhtäkään elävän ravinnon syöjää joka syö eläinkunnan tuotteita.


      • idut..
        Josuli kirjoitti:

        niitä on todella vähän. En tunne yhtäkään elävän ravinnon syöjää joka syö eläinkunnan tuotteita.

        Minä idätän siemeniä, papuja, syön marjoja, kasviksia,..

        Mutta myös kalaa, kanaa, lihaa, myös punaista lihaa.

        Maitoa, piimää, juustoja, kannanmunaa,


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe