Terroristien käyttämä räjähde?

http://iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1218003
"Terroristit olisivat valmistaneet koneen vessassa räjähdettä, joka tunnetaan lempinimellä Saatanan äiti. Katalysaattorina tekijät olisivat käyttäneet jotakin hapanta ainetta, kuten sitruunamehua."

Tuossa puhutaan räjähteestä jonka lempinimi on "Saatanan äiti" mutta mikä on tämän räjähteen oikea nimi sitten on?

8

2173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cyclonite

      Artikkeli on taas niin hyvin kirjoitettu kun nyt toimittajilta voi vaatia.. trisykloasetonitriperoksidi tai HMTD on kuitenkin todnäk kyseessä.

      Vahvemmilla vetyperoksidin väkevyyksillä kiteitä syntyy riittävästi (=aikaansaamaan riittävän räjähdyksen murtamaan lentokoneen ohut kuori) jo muutamassakin tunnissa, joten tuollaisella pitkällä lennolla tuo olisi hyvinkin voinut onnistua.

      • Jokuu_

        Ainakin uutisten mukaan sen piti olla nestemäistä räjähdettä ja nuo molemmathan on kidemäistä vaik nesteist valmistetaankin. Tosin eräs räjähdetuntia sanoi että kyseessä sama kuin Lontoon iskussa käytettiin siis TATP.

        Yksistään vessa täyteen vetyä ja kipinä jostain kännykästä jne... riittää kyl tiputtamaan lentokoneen tai ainakin saa pahaa vahinkoa aikases. Vetyähän on helppo valmistaa, joskin aineita tarttetaan aikasta paljon.

        Nesteiden kieltäminen on ainoa keino miten tätä pystytään tehokkaasti valvomaan, kun tuommosen pommin saa aikases ihan norm aineista joten hajujenkaan perusteella vaikea valvoa. Tosin voitas kieltää kaik aineet josta pommin saa mutta tästä seurais taas ongelmia. Sinänsä outoa että vasta nyt asiaa ruvetaan valvomaan, eikö muka teroristit ole tätä asiaa ennen tieneet?


      • lennoilla
        Jokuu_ kirjoitti:

        Ainakin uutisten mukaan sen piti olla nestemäistä räjähdettä ja nuo molemmathan on kidemäistä vaik nesteist valmistetaankin. Tosin eräs räjähdetuntia sanoi että kyseessä sama kuin Lontoon iskussa käytettiin siis TATP.

        Yksistään vessa täyteen vetyä ja kipinä jostain kännykästä jne... riittää kyl tiputtamaan lentokoneen tai ainakin saa pahaa vahinkoa aikases. Vetyähän on helppo valmistaa, joskin aineita tarttetaan aikasta paljon.

        Nesteiden kieltäminen on ainoa keino miten tätä pystytään tehokkaasti valvomaan, kun tuommosen pommin saa aikases ihan norm aineista joten hajujenkaan perusteella vaikea valvoa. Tosin voitas kieltää kaik aineet josta pommin saa mutta tästä seurais taas ongelmia. Sinänsä outoa että vasta nyt asiaa ruvetaan valvomaan, eikö muka teroristit ole tätä asiaa ennen tieneet?

        Lentokoneissa on kielletty kaasumaiset, nestemäiset ja kiinteät aineet. Myös epämääräiset muodot kuten amorfiset aineet ovat jyrkästi kiellettyjä. Myös kaikki olomuodot jotka eivät ole erikseen sallittuja ovat kiellettyjä.


      • koneeseen
        lennoilla kirjoitti:

        Lentokoneissa on kielletty kaasumaiset, nestemäiset ja kiinteät aineet. Myös epämääräiset muodot kuten amorfiset aineet ovat jyrkästi kiellettyjä. Myös kaikki olomuodot jotka eivät ole erikseen sallittuja ovat kiellettyjä.

        viedä appesiinin?
        jonka mehut on...


    • hienoa

      että lehdessä kerrotaan kuinka suorittaa pommi-isku

      • Jokuu_

        Niin no periaatteessa lehtien ohjeiden mukaan et pystyisi mitään tekemään. Ja kun asiasta uutisoitu paljon niin kukaan ei uskalla sitä koettaa. Ja hyvähän se on, että lehdet uutisoi.


    • lkjh
    • kiitoksia kaikista vastauksista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe