Joskus kun yritän käydä lenkillä, alkavat reidet kutista tosi helposti kauttaaltaan. Mistähän mahtaa johtua? Heti kun vaihdan kävelyvauhtiin, kutina lakkaa. Ajan päivittäin tunnin ajan pyörällä, joten kunto ei ihan huono ole, eikä reisien kutinaa esiinny muutenkaan urheillessa.
Kutisevat reidet
17
8547
Vastaukset
- arvaus
Oliskohan kutinaan syynä ns. "juoksuaika",
mikä aiheuttaa jonkinmoista levottomuutta myös esim. lemmikeille. - jeps
Mulla ihan yleensäkin rupeaa kutiamaan jos kuiva iho hikoilee tai muutenkin vaan verenkierron vilkastuessa. Mutta yhteen aikaan oli yleensäkin paljon omituisia kutinoita. Ja eikös löytynytkin Hodgkinin tauti (eräs imusolmukesyöpä). Mihin voi liittyä omalaatuiset kutinat. Niinkuin tosin myös vaikka mihin. Mutta oikeasti, jos on uutena asiana omituinen jatkuva kutina ja yleiskunto alkaa laskea niin lääkäriinhän sitä kannattaisi lampsia.
p.s. kutisee sitä atooppisena vieläkin silloin tällöin vaikka tauti pitäisikin olla kauan sitten voitettu.- raindog
Tuskinpa sentään... Oon nimittäin kärsinyt asiasta jo vuosia.
- AnZ
Sama vaiva täällä,ja kävin keväällä jopa lääkärissä. Kaikkea mahdollista tutkittiin,mutta diagnoosiksi tuli myös tuo atooppinen iho ja kun reisilihakset aktivoituu rasituksesta tekevät kuulema tällaisen reaktion.Minua on auttanut voidepesu,eli saippuat roskikseen ja perusvoidetta tilalle.
- myös täällä
Olen yrittänyt netistä googlettaa, mistä voi johtua tämä kauhea kutina, mikä iskee reippaasti kävellessä. Löysin tämän keskustelun ja vaikkei tästä nyt kauheasti hyötyä ollut, niin joku muukin on ihmetellyt mistä johtuu.
Onko kellään enemmän tietoa? Eräs ystäväni sanoi, että kutina voisi maksa-arvoista mutta enpä tiedä. Ihoni ei ole kuiva, atooppinen ja muuten mitenkään ärtynyt.- eskonen
Minulla kutisi reidet samalla tavalla aivan hirveästi aikanaan, kun aloitin juoksemisen. Nyt olen juossut 7 täyttä maratonia eikä kutise kuin ehkä lievästi joskus monen kuukauden tauon jälkeen.
Kun aloittaa liikuntaharrastusta, alkaa muodostua uusia pieniä verisuonia ja sitä myöten verenkierto paranee. Käsittääkseni tämä alun kehittymisvaihe aiheuttaa kutinaa, mutta se on vain oma käsitykseni. Kylmä ilma pahentaa kutinaa. Missään tapauksessa kyse ei ole mistään sairaudesta.
- kutiseva
Minulla tämä sama vaiva. Todella veemäinen juttu! En meinaa millään sietää sitä oloa. Lenkeistä on ilo ja nautinto kaukana..ja siksi et lenkkeilekään. Pitäisi olla lujempi tahdonvoima. Itselläni se tulee jo kävellessä, mutta juostessa pahenee..mitä pahempi tärähtely sitä hirveämpi kutina. Siitä ei todella löydy tarpeeksi tietoa.. mutta epäilen itse kans et se on siitä verenkierrosta kiinni.. ja kylmyys pahentaa asiaa, mutta tapahtuu se lämpimässäkin. Olen saanut joskus saman kutinan myös käsiin sisäjumpassa kun käsillä tehtiin aerobicissä paljon ja ne olivat liikkeessä koko ajan. Alkoi kädetkin kutisemaan,
- WilleVilleUille
Mulla sama ongelma juostessa tasaista vauhtia. Kutina alkaa tuntumaan reisissä. Mutta oletteko huomanneet sen, että jos pelaa jalkapalloa tai sählyä kutinaa ei ole/sitä ei tunne? En tiedä johtuuko kutiamisongelman häviäminen "pelaamiseen keskittymisestä" vai siitä että liike on vaihtelevaa ja nopealiikkeistä, jolloin iho ei altistu jatkuvalle samaan kohtaan kohdistuvalle hankaamiselle. Todella rasittava ongelma.
- Ulkoliikuntakutina
Sama homma: kutinaa reisissä ja pakaroissa nimenomaan kun liikun ulkona ja säätila viileä. Jotenkin lämpenevän ihon ja viileän ilmanalan kohtaaminen ilmeisesti liittyy asiaan. Samalla alueella on myös selluliittiä, vaikka hoikka olenkin.
- nostaja
nosto
- nostaja
nosto
- 16 horsepower
Syynä voi aivan hyvin olla POLTTIAISEN pisto. Ne hyökkäävät ryökäleet ihmisen kimppuun ja pistävät esim. jos juoksee shortseissa jopa ohuen juoksutrikoon läpi.
Silloin kyllä kihelmöi kun oikein polttiaisparvi hyökkää ihmisen kimppuun.- Siis hurjaa?
Järkyttävää! Suojautukaa polttiaisilta, mistä näitä polttiaisia nyt yhtäkkiä on ihan joka paikassa? Mistä ne tulevat?
- Liiankovakutina
Mulla sama ongelma ja ikävä kyllä tuska on sellainen että lenkkeilyt ovat kyllä jääneet melko vähiin. 😦
- Liiankovakutina
Itse epäilen just jotain verenkiertoon liittyvää, sillä samainen reaktio tuli myös käsiin sisäjumpassa..
- Samoin
Sama ongelma. Reidet ja pakarat alkaa kutiamaan aivan sietämättömästi. Tulee kävely lenkin puolivälissä ja etenkin jos alan vauhtia nostamaan. Loppumatka yhtä tuskaa.
- KMT
Ilmiö johtuu pintaverenkierron vilkastumisesta eikä ole vaarallista, ainoastaan kiusallista. Jos kutina on kovaa, kokeile lenkin jälkeen kuivaharjausta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2795266- 604872
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii963784- 522790
- 222327
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua471898- 1191819
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991556- 711115
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1531104