Ennen luulin, että golf on leppoisaa urheilua hyvässä hengessä. Nyt alotettuani golfin tekisi mieli lopettaa se samantien. Käyn pelaamassa kentällä, mikä on tarkoitettu aloittelijoille (saa pelata myös ilman green cardia). Minulla on greencard, mutta olen aloittelija ja pelaan kokeneempien kanssa. Joka kerta joku takaa tulevista tulee mäkättämään siitä kuinka etenemme hitaasti tms. Joku on jopa käskenyt lyömään aikaisemmin, jos turvallisuus syistä olemme odottaneet edellämenevien poistumista ennen lyömistä. Mikä ihmeen kiire kaikilla on?? Emme todellakaan pelaa hitaasti. Kävelemme reippaasti, emme etsi palloja vaan jatkamme matkaa. Jos minulla menee huonosti, nostan pallon taskuun. Päästämme silloin tällöin pelaajia ohi. Kyllä nämä pelikaverini tietävät miten tulee käyttäytyä. Heillä on kokemusta ja tasoitukset 10 tai alle. Jos golf on todella tuollaista naama irveessä ja kireessä tunnelmassa pelaamista, niin taidanpa lopettaa ennen kuin olen kunnolla edes aloittanut. Eipä siinä oikein viitsi enää lyönteihin keskittyä tms kun joku valittaa kokoajan ja tuntuu että on kova kiire eteenpäin. Yleensä tällaisilla "harjoituskentillähän" kyseessä on ketjureaktio. Jokainen joutuu odottamaan edellä menevää. Ei kukaan ole seppä syntyessään. Jos pinna on kireellä, niin pysykää mieluummin kotona, jotta ette pilaisi muidenkin peliä.
Ymmärtäkää aloittelijoita!!!
13
2689
Vastaukset
Uskaltaako kysyä: kuinka paljon aikaa teillä menee esim. 9 reiän pelaamiseen?
Pelinopeus ei ole pelkästään mielipidekysymys.
Useilla kentillä on suositusaikoja annettu, mutta ne on mielestäni varsin kireitä, varsinkin meille äkkinäisille.- Aloittelija.
...meni 1h 20min. Meitä oli neljä pelaamassa. Oli siis tosi ruuhkaista, joten mielestäni me edettiin tosi rivakasti. Monta kertaa otin esim pallon taskuun, eikä etsitty palloja. Mä jopa juoksin välillä, kun tuli niin kovaa painostusta takaapäin. Siihen nää mun kokeneemmat pelikaverit vain totesi, että ei todellakaan tarvitse ikinä juosta perästä tulevien vuoksi. Ja ne oli siis tosi vihaisia, kun takaa hoputettiin. Tollasta käytöstä ei kuulemma kohtaa kuin harjoituskentillä.
- tasuri 33
Kyllähän se on niin, että lähes kuka tahansa pelaa nopeasti jos esim. kahden hengen porukassa pelataan, mutta kun pelaajia on 4 ja hyvällä ilmalla kenttä muutenkin täynnä, niin väkisin kestää helposti puolet kauemmin... Turha siinä on kenenkään suuta soittaa jos kaikki ryhmät kentällä vähän odottaa. Itse en ole moiseen törmännyt.. Kaikki on odottanut fiksusti. Ohi päästäminenkään ei auta jos edessä on koko ajan tulppa! Tulin juuri kentältä ja kaverin kanssa kierrettiin 18 reikää kolmessa tunnissa ja kahvit välissä. Ja tämä onnistuu vain tyhjällä kentällä. Ruuhkassa menee helposti yli 4 tuntia. Joten jos tosiaan kerää kierroksia muiden pelinopeudesta , niin on kyllä parempi jäädä kotiin. Golf on silloin väärä laji. Minun mielestä on kyllä niin mukava ja rentouttava laji. ja jos on kiireitä niin en mene sitten pelaamaan ollenkaan.
- ...
Kyllä se kivaa on mukavassa seurassa ja jos kenttä vetää. Ei tarvitse olla kun muutama 4 hengen ryhmä edellä ja parikin lyö pallot metsään eivätkä lyö varapalloa niin kyllä tukosta syntyy. Kärsivällisyyttä tässä pelissä vaaditaan. Sekä välillä odottamisessa että myös lyönneissä.
Ainut mikä pistänyt silmään pelatessa on kanssapelaajien kritiikki( varsinkin keski-ikäiseten). Ovat pelanneet 5-10 vuotta ja tasuri jossain 20-30 välissä sit itse aloittelijana(tosiaan aloittanu vasta tänä kesänä . Heinäkuussa gcard ja tasuri nyt 27) tullu mukaan kiertämään ja kun peli onkin kulkenu ovat kyselleet kauanko pelannu yms. niin aloittavat purnaamisen kun eivät ymmärrä että jotkut sisäistävät lajin nopeammin kuin toiset.
Golf on kuitenki mukava harrastus ja itse ainakin rentoudun joka kerta kun pääsen pelaamaan.
Mukavia pelihetkiä kaikille.
- näkee
Ja heidät kannattaa jättää omaan arvoonsa. Golfia täytyy saada pelata niin, että voi rauhassa keskittyä omaan lyöntiinsä, ilman häiriötekijöitä (jolloin peli kulkee myös nopeammin). tietysti odottelu joskus sekoittaa pelirytmiä ja on v..maista, mutta tuolainen em. käytös ei kuulu golfkentille.
- oli tänään
Ennsimmäinen golf kierros ikinä. Pelasin suur helsingin golf kentällä. Oli aivan loistaa!!
Kukaan ei valittanu, yksi avaus lipesi toiselle väylälle ja sitä väylää pelaavat vain nauratti. oli todella mukavaa pelata. Tekee mieli uudestaankin. Golf on kivaa HYVÄSSÄ seurassa!! Kiitos heille jotka ymmärtävät aloittelijoita!
- kolopallo
Morjens,
Millähän kentällä käyt kenties pelaamassa ja millaiset tasoitusvaatimukset kentällä yleisesti on? Tuntuu aika ihmeelliseltä, jos takana tulijat harrastavat tätä valittamista säännöllisesti? Ainakaan niillä kentillä, jolla itse käyn pelaamassa ei moista yleensä esiinny. Joskus jos ryhmän peli ei etene jouhevasti, voi saada osakseen hieman paheksuvia katseita takana olevilta, mutta erittäin harvoin kommentteja.
Tietysti jos kenttä on ns. jokamies kenttä, niin siellä niitä suunaukojia varmasti esiintyy normaalia enemmän, sillä jengi harvemmin äityy soittamaan suuta kotikentällään.. ainakaan jos kyse on hieman paremmasta kentästä.
Jos sinusta välillä tuntuu, että itse pelaat "hitaasti", niin kannattaa opetella tekemään ne perusrutiinit rivakasti, sillä ns. hierominen tai viisi harjoitusswingiä ja sen päälle vielä Serhio Karsiat, niin se jos mikä pistää hatuttamaan takana olijoita etenkin jos peli muutenkin kulkee hitaahkosti. Mailavalintaa, puttilinjan tsiigausta, yms. voi jo tehdä alustavasti ennen kuin oma lyöntivuoro tulee kohdalle.
Kyllä se siitä.. - repe
Aina niitä tiukkaapipoja löytyy(usein vanhat kärpät)haluaa päteä.Tottahan sekin on ,että ohitus lupa täytyy antaa heti jos edelläsi on tyhjä väylä.Kyl tekis mieli haistattaa vittua niille tiukkiksille!
- vasta alkaja
Päästä kitisijät reilusti ohi sano, että menkää edelle. Ja sitten naureskelet hiljaa ku ne paineen alla kämmäilee. Pakko myöntää että ihmiset varsinkin harjoituskentillä. missä itse kierrän vielä, voisivat enemmän päästää ryhmiä ohi. Välillä itse on turhaantunut kun par 3 radan haluaisi kiertää 3 kertaa illassa, kun on vähän pitempi ajomatka. Ja kierrokseen meneee reilu pari tuntia, kun edessä seisoo. Ja mieluusti kun itse on isommalla ryhmällä kuin perässätulevat tai peli muuten vaan sekaisin päästää perässä tulevat ohi että saa itse lyödä rauhassa.
- JuhaOK
Paloheinän jokamieskentällä (HelsinginCity Golf) esiintyy samanlaista painostusta ja perin merkillisiä sääntöjä. Viimeksi viikko sitten jouduimme edessä ja takana tulevien eläkeikäisten huutelujen kohteeksi, kun me emme tehneet heidän "omien paikallissääntöjensä" mukaan asioita.
Tilanne kärjistyi siihen, että edellä kulkevat usuttivat caddie masterin huutamaan meille kesken pelin pää punaisena. Oli vielä naishenkilö. Sekoitti loppupelin täysin.
Selvennyksesksi vielä, meillä kummallakin on greencard vuodesta 2003, emme ole minkään kerhon jäseniä mutta pelanneet säännöllisesti sellaisilla kentillä mihin greencard riittää.
Ensimmäinen ja viimeinen kerta kyllä Paloheinässä!- tuuppari
Ihan mielenkiinnosta, mitä "omaa paikallissääntöä" te rikoitte? Kun nyt väkisinkin käy mielessä, että tuskin se CM sentään aivan turhasta tulee kentälle räyhäämään...
- blomp
Pääsin (en kerro, kuinka) tuossa kesällä toista kertaa elämäni aikana kiertämään kenttää muutaman pelimiehen kanssa (toisen tasoitus 8 ja toisen 10 - ellen väärin muista).
Nämä herrat valittivat sitä, että kokoajan on muita "hengittämässä niskaan" jne. jonka vuoksi ovat hekin harventaneet pelaamisiaan rajusti, tuokin kerta oli heidän 3. koko kesänä - ja ed. kesänä vain 4 krt (aiemmin aina väh. 2-3krt /vko). Ja nyt huomattiin taas sama, rutisijoita ja marisijoita ilmaantui perään, vaikka pelitahtimme oli todella ripeä! Kumman nokkavaa porukkaa tämä "golf-perhe". Mulle tuli ainakin selväksi se, että ikinä en graancardia suorita ja ala harrastamaan tätä lajia, sanotte mitä tahansa.- aloittelija__
Itse vasta lajia aloittelevana en ole juurikaan törmännyt mihinkään kettuiluun kentällä. Tosin tässä vakkariporukassa, jossa pelaan ja jotka muutkin siis ovat todellisia keltanokkia, pyritään aina ripeään etenemiseen. Jos se räkäslaissi lentää pitkälle pöpelikköön, niin mitä sitä etsimään, ei löydy kuitenkaan ja pallot ovat halpoja. Jos katastrofi käy toteen, niin sitten pallo taskuun ja seuraavaa reikää yrittämään. Näin se etenee varsin sujuvasti.
Yhden kerran odotellessamme tii-aikaamme, tuli pari kypsempää herrasmiestä kyselemään tasureitamme. Herrat olivat sitä mieltä, että heidän tulisi aloittaa ensin, koska ovat taidoiltaan selvästi edellä. No mikäs siinä, ei se 10 minuuttiin kaadu. Päästimme herrasmiehet ohi ennen ensimmäistäkään lyöntiä. Peli eteni sitten niin, että 3 ensimmäistä väylää jouduimme odottelemaan herrojen taaperrusta ja neljännellä kysyimme kohteliaasti, että sopisiko mennä ohi. Ei sopinut. Eikä näillä tasureilla sellaista olisi ilmeisesti edes saanut kysyä. Lyöntejä löimme ehkä noin 3-4 vähemmän per ukko per väylä, emme etsineet 5 minuuttia outtiin lyötyjä palloja, emme suorittaneet 10 minuutin rituaaleja ennen jokaista lyöntiä. Ja aivan varmasti teimme pirusti paremman lyöntituloksen.
Ja nyt viikonloppuna tuli ensi kertaa "hiostusta" muistuttava tilanne takaapäin. 120 metrisen par3:n avattiin kun olin puttaamassa (oma avaukseni suoraan greenille, kaverin 2. lyönti chippinä lipun viereen). Ko. avaus ei kuitenkaan ihan jaloille tullut, joten mikäs siinä jos lyöjä tosiaan tietää mihin se pallo putoaa (jäi kuitenkin vajaaksi greenistä melko reilusti). Tässä tapauksessa ei kuitenkaan niin ollut, vaan takana oli jälleen näitä 3 kierrosta kesässä pelaavia herrasmiestaitureita. Tosin hiostamisesta ei ollut kyse, sillä sedät olivat erittäin rennolla asenteella liikkeellä kun lähtöviivoilla jutusteltiin. Kyllä se silti hieman häiritsi keskittymistä kun kaveri virittelee putin aikana svingiä noin lyhyellä pätkällä.
Eli ei ne aloittelijat aina jaloissakaan pyöri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256510Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604112Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503366Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4902924Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2831916Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341606- 871436
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141413Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741399Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151386