Ennen luulin, että golf on leppoisaa urheilua hyvässä hengessä. Nyt alotettuani golfin tekisi mieli lopettaa se samantien. Käyn pelaamassa kentällä, mikä on tarkoitettu aloittelijoille (saa pelata myös ilman green cardia). Minulla on greencard, mutta olen aloittelija ja pelaan kokeneempien kanssa. Joka kerta joku takaa tulevista tulee mäkättämään siitä kuinka etenemme hitaasti tms. Joku on jopa käskenyt lyömään aikaisemmin, jos turvallisuus syistä olemme odottaneet edellämenevien poistumista ennen lyömistä. Mikä ihmeen kiire kaikilla on?? Emme todellakaan pelaa hitaasti. Kävelemme reippaasti, emme etsi palloja vaan jatkamme matkaa. Jos minulla menee huonosti, nostan pallon taskuun. Päästämme silloin tällöin pelaajia ohi. Kyllä nämä pelikaverini tietävät miten tulee käyttäytyä. Heillä on kokemusta ja tasoitukset 10 tai alle. Jos golf on todella tuollaista naama irveessä ja kireessä tunnelmassa pelaamista, niin taidanpa lopettaa ennen kuin olen kunnolla edes aloittanut. Eipä siinä oikein viitsi enää lyönteihin keskittyä tms kun joku valittaa kokoajan ja tuntuu että on kova kiire eteenpäin. Yleensä tällaisilla "harjoituskentillähän" kyseessä on ketjureaktio. Jokainen joutuu odottamaan edellä menevää. Ei kukaan ole seppä syntyessään. Jos pinna on kireellä, niin pysykää mieluummin kotona, jotta ette pilaisi muidenkin peliä.
Ymmärtäkää aloittelijoita!!!
13
2689
Vastaukset
Uskaltaako kysyä: kuinka paljon aikaa teillä menee esim. 9 reiän pelaamiseen?
Pelinopeus ei ole pelkästään mielipidekysymys.
Useilla kentillä on suositusaikoja annettu, mutta ne on mielestäni varsin kireitä, varsinkin meille äkkinäisille.- Aloittelija.