Chapel vai Zilpa?

Weeruszka

Lapsemme alkaa ratsastaa(6v.) Kumpi olisi parempi, Zilpa vai Chapel. Siis Porista kyse :)

218

13882

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • castello

      porin yyterissä kyllä sielläkin tunteja ja alkeiskursseja pidetään lapsille ja aikuisille

      • tästä

        mitä mieltä olette castellosta siis yyterin tallista. minkälaista siellä on? entä opetus? ja pollet. tallitytöt varmaan ovat samanlaisia pikku teinejä jokapaikassa joten viis siitä.


      • : )
        tästä kirjoitti:

        mitä mieltä olette castellosta siis yyterin tallista. minkälaista siellä on? entä opetus? ja pollet. tallitytöt varmaan ovat samanlaisia pikku teinejä jokapaikassa joten viis siitä.

        Castello on erittäin hyvä paikka. Talli ei ole kovin upea, mutta siellä on hevosia ja poneja joka tasolle. Opetus on monipuolista ja vaihtelevaa mukavan opettajan kanssa. Siellä järjestetään myös leikkimielisiä kilpailuja joissa on ruusuke palkintoja ja erikokoisia luokkia. Aloittelijoille on hyvä, että siellä on mös puomi- ja ristikkoluokkia, joissa saa käyttää taluttajaa ja jokainen saa palkinnosra karkkipussin! Siellä on myös tallikaappeja hoitajille, Ja hevoset ovat hyvin kilttejä. Ja Tallillakäviät ovat kohteliaita ja hyvätuulisia ja kaikki tulevat toimeen! Castelloon siis vaan


    • Scaramouche_

      Suosittelen Zilpaa, itselläni Chapelista huonoja kokemuksia.

      • Pilvihevonen-

        Chapelia en suosittele, kannatan Zilpaa.


      • EI ZILPA

        Mitä huonoja kokemuksia??Mul ei oo CHAPELISTA yhtää huonoo kokemusta vaik oon ratsastanu siel 5 vuotta.Oon käyny Zilpalla enkä tykänny YHTÄÄ opettajan opetus tyylistä!!Ei siin oppinu mitää.Chapel todellaki Oppiiiiiii!!!KOSKA Minna on hyvä opettaja.Mutta silti kaikkein paras olis Luvian ratsastuskoulu!


      • Ilotoni98
        EI ZILPA kirjoitti:

        Mitä huonoja kokemuksia??Mul ei oo CHAPELISTA yhtää huonoo kokemusta vaik oon ratsastanu siel 5 vuotta.Oon käyny Zilpalla enkä tykänny YHTÄÄ opettajan opetus tyylistä!!Ei siin oppinu mitää.Chapel todellaki Oppiiiiiii!!!KOSKA Minna on hyvä opettaja.Mutta silti kaikkein paras olis Luvian ratsastuskoulu!

        On Minna kiva opettaja mun tykkää käyt 4 vuotta ollut Chapel tallilla.


      • heppatyttö17

        Itse olen käynyt zilpalla 6 vuotta enkä mitään huonoa voi sanoa! Minitunneilla ei ravata jos ei halua eikä alkeis tunneilla laukata jos ei halua. Zilpalla on pitkä maasto ja pari lyhyempää. Maneesi on välttämätön talvella. Päivi osaa hepat hoitaa ja todellakin katsoo ketä on tallityttö. Hepat hoidetaan hyvin ja kaikille löytyy sopivia pone ja hevosia. Zilpalla ei myöskään kiusata ja siihen puututaan rankalla kädellä.


      • Ex-zilpallakävijä
        heppatyttö17 kirjoitti:

        Itse olen käynyt zilpalla 6 vuotta enkä mitään huonoa voi sanoa! Minitunneilla ei ravata jos ei halua eikä alkeis tunneilla laukata jos ei halua. Zilpalla on pitkä maasto ja pari lyhyempää. Maneesi on välttämätön talvella. Päivi osaa hepat hoitaa ja todellakin katsoo ketä on tallityttö. Hepat hoidetaan hyvin ja kaikille löytyy sopivia pone ja hevosia. Zilpalla ei myöskään kiusata ja siihen puututaan rankalla kädellä.

        Jep. Olen samaa mieltä zilpasta, mutta tuskin kysyjä tarvitsee enään apua näin kymmenen vuoden jälkeen😂


      • Anonyymi

        jep zilpa


      • Anonyymi
        Pilvihevonen- kirjoitti:

        Chapelia en suosittele, kannatan Zilpaa.

        juu


      • Anonyymi
        Ilotoni98 kirjoitti:

        On Minna kiva opettaja mun tykkää käyt 4 vuotta ollut Chapel tallilla.

        zilpa on parempi


    • Aloittaja ..

      Nyt tytölle varattu Zilpasta miniponikurssista paikka :))


      Muuten, mikä siellä Chapelissa on huonoa? *utelee*

      • minä vaan

        En tiie mut oon ratsastanu Chapelil mont vuotta.Kannattaa käydä siel kattoos vähä.Zilpan opetus on tosi huonoo.Kaverini käy siel eikä oo kehumisen varaa.Chapelilt järjestetään myös tosi kivoi juttui.Viikko sit oli esim.Joulukadun avajaiset.Ja syksyl oli Huuberttus.Ja siel oli tooooosi kivaa.Zilpan maastot on myös tosi huonot


      • kissa nainen
        minä vaan kirjoitti:

        En tiie mut oon ratsastanu Chapelil mont vuotta.Kannattaa käydä siel kattoos vähä.Zilpan opetus on tosi huonoo.Kaverini käy siel eikä oo kehumisen varaa.Chapelilt järjestetään myös tosi kivoi juttui.Viikko sit oli esim.Joulukadun avajaiset.Ja syksyl oli Huuberttus.Ja siel oli tooooosi kivaa.Zilpan maastot on myös tosi huonot

        Oon iha samaa mieltä.


      • zdah

        Chapelis on se huono puoli, et se opettaja huutaa ihan täysillä ja suoraan kaiken ratsastajille. Melkein koko ajan tulee vi**uu ja saat**aa tai jotai muuta.. : (


      • Ilotoni98
        kissa nainen kirjoitti:

        Oon iha samaa mieltä.

        Et ollut 4 vuotta tallilla. Mun ratsastus mun perää ei tarvii huutaa mun hyviin tunnit


      • Anonyymi

        Zilpa on hyvä paikka löytyy paljon ratsujakin


      • Anonyymi
        minä vaan kirjoitti:

        En tiie mut oon ratsastanu Chapelil mont vuotta.Kannattaa käydä siel kattoos vähä.Zilpan opetus on tosi huonoo.Kaverini käy siel eikä oo kehumisen varaa.Chapelilt järjestetään myös tosi kivoi juttui.Viikko sit oli esim.Joulukadun avajaiset.Ja syksyl oli Huuberttus.Ja siel oli tooooosi kivaa.Zilpan maastot on myös tosi huonot

        hei zilpalla oon ite ratsastanut melkein vuoden ja oon käynyt yli 32tunilla ja yhdessäkilpailuissa zilpalla mua on kohdeltu aina iha super hyvin


    • zilpa ruleee

      zilpa on ehdottomasti parempi koska chapel on aika erikoinen ja muutenkin kävin siellä kerran ja tallitytöt oliVAT AIKA itsekkäitä

      • tinttii82

        ...


      • -emppulainen---

        Niin! ja 2 tyttöä Chapelin tallilta haukku yhen toisen tallin norjanvuonohevosta keltaseks kakkakikkareeka!


      • :P
        -emppulainen--- kirjoitti:

        Niin! ja 2 tyttöä Chapelin tallilta haukku yhen toisen tallin norjanvuonohevosta keltaseks kakkakikkareeka!

        minun mielestä aika lapsellista : haukku yhen toisen tallin norjanvuonohevosta keltaseks kakkakikkareeka!


      • Chapel rulettaaaaa

        Zilpan valmentaja on ihan hullu. Ku se myy hevosen ni se tekee jonku jutu et se ei muista mitää siit vanhast paikast. Oon ratsastanu Zilpal 2 vuotta ja mää lopetin. siel mentii iha liia vaikeit juttui heti alkuu. Zilpa maastot on surkeet, siel ei oo mitää ohjelmaa koskaa. Ainoo Zilpa hyvä puoli on et tallit on hienot ja siel on maneesi Mut jos on oikee ratsastaja ni ratsastaa säässä ku säässä eikä valita.


      • hh
        Chapel rulettaaaaa kirjoitti:

        Zilpan valmentaja on ihan hullu. Ku se myy hevosen ni se tekee jonku jutu et se ei muista mitää siit vanhast paikast. Oon ratsastanu Zilpal 2 vuotta ja mää lopetin. siel mentii iha liia vaikeit juttui heti alkuu. Zilpa maastot on surkeet, siel ei oo mitää ohjelmaa koskaa. Ainoo Zilpa hyvä puoli on et tallit on hienot ja siel on maneesi Mut jos on oikee ratsastaja ni ratsastaa säässä ku säässä eikä valita.

        Oikeestikko?Jos tekee ni on se sit VÄHÄ outo??


      • sw

        Minna eei koooooskaa sanois mitää tollast.Zilpan opetus on tosiiiii huonoo!!


      • Iippapiippa
        Chapel rulettaaaaa kirjoitti:

        Zilpan valmentaja on ihan hullu. Ku se myy hevosen ni se tekee jonku jutu et se ei muista mitää siit vanhast paikast. Oon ratsastanu Zilpal 2 vuotta ja mää lopetin. siel mentii iha liia vaikeit juttui heti alkuu. Zilpa maastot on surkeet, siel ei oo mitää ohjelmaa koskaa. Ainoo Zilpa hyvä puoli on et tallit on hienot ja siel on maneesi Mut jos on oikee ratsastaja ni ratsastaa säässä ku säässä eikä valita.

        mielestäni zilpa, oon ollu sie pia 3vuotta ja tykkään.
        olen ollu myös chapelil mut en tykkää. zilpalla on todella hyvät
        maastot ja opetustaso.


      • Ex-zilpallakävijä
        Chapel rulettaaaaa kirjoitti:

        Zilpan valmentaja on ihan hullu. Ku se myy hevosen ni se tekee jonku jutu et se ei muista mitää siit vanhast paikast. Oon ratsastanu Zilpal 2 vuotta ja mää lopetin. siel mentii iha liia vaikeit juttui heti alkuu. Zilpa maastot on surkeet, siel ei oo mitää ohjelmaa koskaa. Ainoo Zilpa hyvä puoli on et tallit on hienot ja siel on maneesi Mut jos on oikee ratsastaja ni ratsastaa säässä ku säässä eikä valita.

        Eikö silloin juuri kehity kun tehdään niitä "vaikeita" juttuja


      • Anonyymi
        Chapel rulettaaaaa kirjoitti:

        Zilpan valmentaja on ihan hullu. Ku se myy hevosen ni se tekee jonku jutu et se ei muista mitää siit vanhast paikast. Oon ratsastanu Zilpal 2 vuotta ja mää lopetin. siel mentii iha liia vaikeit juttui heti alkuu. Zilpa maastot on surkeet, siel ei oo mitää ohjelmaa koskaa. Ainoo Zilpa hyvä puoli on et tallit on hienot ja siel on maneesi Mut jos on oikee ratsastaja ni ratsastaa säässä ku säässä eikä valita.

        Pitää olla varma asiasta ennenkuin julkisesti tuo tällaisia asioita esille.


      • Anonyymi

        jep zilpaaa


      • Anonyymi
        hh kirjoitti:

        Oikeestikko?Jos tekee ni on se sit VÄHÄ outo??

        ei ketään tee


      • Anonyymi
        sw kirjoitti:

        Minna eei koooooskaa sanois mitää tollast.Zilpan opetus on tosiiiii huonoo!!

        ei oo


    • kyllä chapel on myös hyvä ...

      niin, tänne vaan kaikki zilpa fanit ovat kirjotelleet. kyllä chapelissa on myös hyvä opetus ja kivoja heppoja / poneja. niin että suosittelen itse sitä, vaikkakin jo olisitkin zilpalta varannut jotain kursseja :) mutta kuitenkin jollekkin muulle jos haluu tietää niin suosittelen chapelia.
      ja muuten niistä itsekkäistä tallitytöistä. et niitä löytyy joka tallista, kun luulevat suurin piirtein omistavansa ne ratsastuskoulun hevoset !

      • hyvä meininki

        Mukavat tallitytöt. Chapelissa erittäin töykeitä tyttöjä, hepat ja ponit oli kyllä ihania siellä, mutta ne ihmiset :(((


      • AkkaII

        En ole ratsastanut kummallakaan tallilla, mutta suosittelen silti Zilpaa. Siellä tuntuu olevan hyvä tunnelma ja olen kuullut siitä vaan hyvää.
        Chapelista vain ja ainoastaan huonoa...


      • Chapelissa on
        AkkaII kirjoitti:

        En ole ratsastanut kummallakaan tallilla, mutta suosittelen silti Zilpaa. Siellä tuntuu olevan hyvä tunnelma ja olen kuullut siitä vaan hyvää.
        Chapelista vain ja ainoastaan huonoa...

        tosi töykeitä neiti-ihmisiä :( Hepat on ihania :)


      • Tyhmää haukkuu
        hyvä meininki kirjoitti:

        Mukavat tallitytöt. Chapelissa erittäin töykeitä tyttöjä, hepat ja ponit oli kyllä ihania siellä, mutta ne ihmiset :(((

        Aika tyhmää haukkuu jotai talli tyttöi. Ne on on iha kivoi kummassaki Zilpas ja Chapelil vaik Chapelil on vähä paremmat mut ei Zilpallakaa oo mitää huonoi.


      • Werneri 35
        AkkaII kirjoitti:

        En ole ratsastanut kummallakaan tallilla, mutta suosittelen silti Zilpaa. Siellä tuntuu olevan hyvä tunnelma ja olen kuullut siitä vaan hyvää.
        Chapelista vain ja ainoastaan huonoa...

        Chapel on pieni tosi kiva talli jossa on kiva ohjaaja. Ne ketkä haukkuu Minnaa ei varmaa ees oo ollu siel koskaa. Säntit on muuteski kaikki tosi kivoi. Paitsi lukuun ottamatta Iidan koiraa...


      • Chapel
        AkkaII kirjoitti:

        En ole ratsastanut kummallakaan tallilla, mutta suosittelen silti Zilpaa. Siellä tuntuu olevan hyvä tunnelma ja olen kuullut siitä vaan hyvää.
        Chapelista vain ja ainoastaan huonoa...

        Kanttis ehkä käydä kattoos kummallaki tallil ennekö antaa lopullisen asiansa.SIIS nii mää tekisin.


      • :DD
        Chapelissa on kirjoitti:

        tosi töykeitä neiti-ihmisiä :( Hepat on ihania :)

        hehee vastaan nyt tähän ku ärsyttää kun kaikki väittele onko ilkeitä tallityttöjä vai ei:DD
        No MUN mielestä sellasia ilkeitä tallityttöjä löytyy JOKA tallilta;) Jos mun pitäis sanooo kunmpi niin ehdottaisin että ihan itse kävisi molemmissa talleissa tutustumassa==)
        mutta tää oli tosiaan mun mielipide(;


      • Anonyymi

        no mut on zilpakin kiva


      • Anonyymi
        Tyhmää haukkuu kirjoitti:

        Aika tyhmää haukkuu jotai talli tyttöi. Ne on on iha kivoi kummassaki Zilpas ja Chapelil vaik Chapelil on vähä paremmat mut ei Zilpallakaa oo mitää huonoi.

        no se kyl riippuu vähän ihmisestä et millanen on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no mut on zilpakin kiva

        niin


    • Vvv

      Ehdottomasti Zilpa:)

      • Anonyymi

        joi


    • zilpan tallityttö

      Zilpa on ehdottomasti parempi paikka koska zilpassa on erityisesti tosi nuorille ratsastajille miniponi kurssi joka on tosi hyvä. Miniponikurssilla lapsi saa jonkun tallitytön ja jonkun tietyn ponin joka kerta. Puolituntia harjaillaan poneja ja sitten talutellaan puolituntia.

      • Anonyymi

        Kyllä


    • miiainen

      Liputan Zilpan puolesta. Itse olen siellä nyt ratsastanut melkein kolme vuotta ja sinä aikana todennut, että tallilla on yhteishenki mitä parhain. Tallitytöt ovat hirmu mukavia ja valmiina auttamaan, vaikka osa aika nuoria onkin. Hevosia ei siis omi kukaan eikä asiakkaille olla töykeitä. Päivi siis pitää huolen siitä, että jokainen tallityttö on sopiva palvelualtis, reipas ja ystävällinen. Tästä iso plussa! Mukavaa mennä tallille, kun ei katsota pitkin nenänvartta. Hevosetkin ovat kaikki mukavia ja niitä löytyy joka lähtöön.

      Chapelista en ole liikaa hyvää kyllä kuullut. Olen siellä muutaman kerran vieraillut ja ollut tunteja katsomassa, mutta aina on tuntunut jotenkin kolkolta enkä ole erityisemmin opetusmetodeista ja -tyylistä pitänyt. En siis sano, että Chapel on huono paikka, mutta itse en tunne siellä oloani mukavaksi.

      • ponitytöt

        Ollaan kans mietitty, missä alettais käymään. Kun ollaan kohta muuttamassa sinnepäin. Mukavaa kesää kaikille!


      • nO ZILPA

        Zilpal ratsastetaa ain 6 viikkoo samal hevosel tai ponil. boring. Capelil harvoi joutuu ratsastaa samal ponil kahta kertaa peräkkäi. Zilpan tallit on mun mielest liia hienot ja hevosii on liikaa. Ehkä siel on iso kenttä ja muuta mut maastot on ihan SURKEET. EIKÄ MANEESI OO TOD PAKOLLINEN. Chapelil on aina kiva tunnelma eikä siel tartte suorittaa niit merkkei mitä Chapelil. Chapelil saa hoitohevosen ilman niit MERKKEJÄ.


      • JHVBGFEVY
        nO ZILPA kirjoitti:

        Zilpal ratsastetaa ain 6 viikkoo samal hevosel tai ponil. boring. Capelil harvoi joutuu ratsastaa samal ponil kahta kertaa peräkkäi. Zilpan tallit on mun mielest liia hienot ja hevosii on liikaa. Ehkä siel on iso kenttä ja muuta mut maastot on ihan SURKEET. EIKÄ MANEESI OO TOD PAKOLLINEN. Chapelil on aina kiva tunnelma eikä siel tartte suorittaa niit merkkei mitä Chapelil. Chapelil saa hoitohevosen ilman niit MERKKEJÄ.

        ZILPAL TÄYTYY SUORITTAA JOTAI MERKKEI ENNENKU SAA HOITOHEVOSEN. ALKA TYHMÄÄ. VALMENTAJA ON TYLSÄ JA HUONO MAASTOT ON IHAN JOSTAI JA SIEL ON TYLSÄT TUNNIT. SIEL TEHÄÄ IHA LIIA VAIKEIT JUTTUI ALOTTELIOILLE.


      • jjappe
        JHVBGFEVY kirjoitti:

        ZILPAL TÄYTYY SUORITTAA JOTAI MERKKEI ENNENKU SAA HOITOHEVOSEN. ALKA TYHMÄÄ. VALMENTAJA ON TYLSÄ JA HUONO MAASTOT ON IHAN JOSTAI JA SIEL ON TYLSÄT TUNNIT. SIEL TEHÄÄ IHA LIIA VAIKEIT JUTTUI ALOTTELIOILLE.

        -,-


      • Anonyymi
        JHVBGFEVY kirjoitti:

        ZILPAL TÄYTYY SUORITTAA JOTAI MERKKEI ENNENKU SAA HOITOHEVOSEN. ALKA TYHMÄÄ. VALMENTAJA ON TYLSÄ JA HUONO MAASTOT ON IHAN JOSTAI JA SIEL ON TYLSÄT TUNNIT. SIEL TEHÄÄ IHA LIIA VAIKEIT JUTTUI ALOTTELIOILLE.

        Itse sain zilpalta hoitsun eikö mitään merkkejä tarvittu


    • -Ratsastaja-

      Menen itse kokeilemaan Chapelia en suosittele zilpaa olin talli tyttö ja mulle huudettiiin heti...

      Chapel voi olla hyvä mutta kaikkein paras olisi Luvia voit mennä katsomaan www.luvianratsastukoulu.fi se ei ole kaukna ja siellä on hyvä opetus toivottavasti et hermostunt vaikka en suositellt kumpaakaan olen ratsastanut itse 2-3vuotta Luvialla:D

    • kokenut nuori

      sanoisin että zilpa.olen käynyt siellä ratsastamassa vuoden ja olen sitä mieltä että tämä on paras talli porissa.ratsastuksen ope tai muu hevostenhoitaja on aina valmis auttamaan pieniä ja kokemattomia.
      hevoset ovat todella lempeitä siellä mutta chapelissa hieman arvaamattomia, koska ne luimivat ja voivat näykätä kun niitä satuloidaan, siksi valitsin zilpan. olisin iloinen jos kysyisit vielä minulta lisää.vastaan todella mielelläni.lempi hevoseni on heelia, ja poni on ken. :D olen aina valmis vastaamaan.

      • zilpafani

        mun mielestä perle, nöpö, ruffe on kivoimmat


    • roosa =)

      itse käyn tiistaisin tunneilla klo 17.
      zilpa on hyvä koska miniponi kurssit ovat hyviä itse kävin miniponikurssilla jotain noin. 13 kertaa.ensin hevosiin tutustutaan joka kerta ennen kuin ratsastetaan.sanon tässä miniponikurssin yhteydessä sitä tutustumiseksi koska harjaillaan ja satuloidaan puoli tuntia. ratsastetaan myös puoituntia.zilpassa EI saa tupakoida, sille on muu paikka pihalla erikseen.chapelissa taas saa tupakoida :( ei oikee hyvä hevosille. ZILPA RULETTAA
      :D :D

      • VÄÄRÄSSÄ

        cHAPELIL EI TODELLAKAA SAA TUPAKOIDA.


    • nasy

      Kumpaa suosittelisitte jo vähän kokeneemmalle ratsastajalle? Olen 18v ja päätavoitteeni olisi kehittyä ratsastuksessa.

      • monen vuoden ura

        olen itse aloittanut zilpalla 4 vanhana ja olen nyt 19 ja kilpailen nykyään ulomailla suuremmassa osassa. kävin myös vähän aikaa chapelin tallilla ja kuulin aina moitteita siitä kun en osannut ratsastaa kunnolla. se tallikin on aika huonossa kunnossa ainkin tässä vaiheessa. elikkä suosittelen ilo mielin zilpaa.=D


      • se

        Ehottomasti Chapelii.Siel saa tasokasta opetusta..


    • ratsastaja.

      zilpa on omasta mielestäni parempi. Siellä opetetaan paremmin ja on rauhallisempia poneja ja hevosia.

    • kokenut

      olen itse aloittanut zilpalla 4 vanhana ja olen nyt 19 ja kilpailen nykyään ulomailla suuremmassa osassa. kävin myös vähän aikaa chapelilla mutta kuulin aina kun minua moitittiin kun noin nuoret ratsastavat eiväkä edes osaa ratsastaa. tallikin on aika huonossa kunnossa. joten suosittelen ilo mielin zilpaa. siellä opetetaan kunnolla.=D

    • Joku

      Mene Zilpalle, koska se on parempi paikka ja siellä ei ole Minnaa huutamassa!

      • Ehottomasti Chapel

        Musta Chapel on paaaaaaaaaaaaaljon parempi talli ku Zilpa.Ne ketä käy Zilpal tietty puolustaa tallii.Käyn ite Zipal mut alotan nyt todellakin Chapelil.En todellakaa tykkää Zilpan opetuksesta.


      • Zilpa alas

        Minna on kiva. Zilpan valmentaja on tietämätön


      • ChapeliLAINEN
        Zilpa alas kirjoitti:

        Minna on kiva. Zilpan valmentaja on tietämätön

        Minna on iha sairaa hyvä opettaja.Se opettaa sillee et varmaa oppii.Eikä TOD tarvii mitää maneesii.Chapelil on iha huiput hevoset.:DÄrsyttää ku Melkei kaikki haukkuu Chapelii vaik ei oo ees koskaa käyny siel .SIIS arvioi sen vaa sil perusteel mitä muut sanoo tai kirjottaa.ESIM.en arvostel Zilpaa koska en oo koskaa käyny siel.Et arvostelkaa Chapelii\ilpaa vast sit ku ootte käyny siel ratsastaa tai kattoos.Siis kanttii käyd siel tallil pari kertaa.


      • Kokemusta on
        ChapeliLAINEN kirjoitti:

        Minna on iha sairaa hyvä opettaja.Se opettaa sillee et varmaa oppii.Eikä TOD tarvii mitää maneesii.Chapelil on iha huiput hevoset.:DÄrsyttää ku Melkei kaikki haukkuu Chapelii vaik ei oo ees koskaa käyny siel .SIIS arvioi sen vaa sil perusteel mitä muut sanoo tai kirjottaa.ESIM.en arvostel Zilpaa koska en oo koskaa käyny siel.Et arvostelkaa Chapelii\ilpaa vast sit ku ootte käyny siel ratsastaa tai kattoos.Siis kanttii käyd siel tallil pari kertaa.

        ite oon käyny chapelil, ja voin sanoo : minna ei tosiaankaa oo hyvä opetaja, se haukkuu kaikkia eikä sano mitään hyvää. Ja hevoset on arvaamattomia...

        zilpassa en oo käyny joten en voi sanoo mitää..


    • Zilpafani

      Kyllä se Zilpa on parempi... Onko chapelissa ees maneesii?? Zilpa!!!!

      • CBEDYRCGR

        ZILPAN OMISTAJA ON HULLU. JA KUNNO RATSASTAJA JOKA TYKKÄÄ HEVOSIST EI TARTTE MANEESII


    • Zilpa

      Olen tallityttönä Zilpassa ja voin sanoa että Zilpa olisi parempi, siellä on 3 shettistä mitkä ovat erittäin hyviä aloittelijoille...

      • evsku99

        zilpalla on neljä miniponia Nuppu, Nöpö, Lula ja Rudolf


      • niin?

        Mihi tarvitaa kolmee shettistä?Chapelis on yks.Ja se riittää tooosi hyvin.Sitäpaitti voi aloittelijat mennä muillaki ku vaa shettiksillä.Esim Paukku[Tinker tamma[]on hyvä aloittelijoille koska se on esim tosi rauhallinen.Killilläki menee aloittelijoita ja se on to´si kiltti.Myös Ville on hyvä poni sil on menty tosi monissa kisoissa ja se ei pelästy ihan helposti.Siel on muitaki tosi hyviä poneja ja hevosia niin aloittelijoille ja pitkään ratsastaneille.Minna on tosi hyvä opettaja ja menestyny TOSI hyvin kilpakentillä ninkuin myös IIDA.Et Minnaa ei kantti haukkuu huonoks opettajaks.Minnan tunneil ainaki oppii.ET SILLEE-.-


      • okkkkk
        niin? kirjoitti:

        Mihi tarvitaa kolmee shettistä?Chapelis on yks.Ja se riittää tooosi hyvin.Sitäpaitti voi aloittelijat mennä muillaki ku vaa shettiksillä.Esim Paukku[Tinker tamma[]on hyvä aloittelijoille koska se on esim tosi rauhallinen.Killilläki menee aloittelijoita ja se on to´si kiltti.Myös Ville on hyvä poni sil on menty tosi monissa kisoissa ja se ei pelästy ihan helposti.Siel on muitaki tosi hyviä poneja ja hevosia niin aloittelijoille ja pitkään ratsastaneille.Minna on tosi hyvä opettaja ja menestyny TOSI hyvin kilpakentillä ninkuin myös IIDA.Et Minnaa ei kantti haukkuu huonoks opettajaks.Minnan tunneil ainaki oppii.ET SILLEE-.-

        ehkei kaikki pikkuset jokka alottaa ratsastukse haluu välttämät men millää hevoshevosel.. ponil o kivermpi alottaaa


    • Chapelilainen

      Chapelia suosittelisin kaiken ikäisille. Chapel on monipuolinen ratsastuskoulu. Itse tiedän varmaksi kummassa kannattaa käydä, sillä molemmissa olen harrastanut ratsastusta ja hoitanut hevosia monta vuotta. Chapelissa ei ole pakko esim. ravata ilman taluttajaa jos ei uskalla, kun taas Zilpassa oli pakko. Kävin itse ensimmäisiä ratsastuskertoja Zilpalla ja jo kolmannella kerralla taluttaja jätettiin pois ja ravi oli PAKOLLINEN!!!
      Chapelissa ratsastuksen opettajana toimii Minna Säntti, kun Minna ei ole paikalla on Ida, minnan ja juhan vanhempi tytär, pitänyt tunnin tai pari. Hevosia on monenlaisia. Talli on siisti, sillä minulla itselläni on heinä-allergia, enkä mitään oireita Chapelissa ole saanut!

      //: Chapelilainen :DD

      • mmmmmmmmmmmm

        Siellä on tunnelma todella huono, ja Minnan tytär on koppava, tallitytöt samoin.

        Zilpassa otetaan aina asiakas huomioon ja siellä on hyvä tallihenki.


      • ponikoni

        olen samaa mieltä koska,harrastan siellä.


      • moimoiiiiiiiii

        Kuule zilpalla ei tarvi ravata ellei halua!


      • Chapel

        Olen ihan samaa mieltä Chapel on tosi hyvä paikka.


      • Se
        mmmmmmmmmmmm kirjoitti:

        Siellä on tunnelma todella huono, ja Minnan tytär on koppava, tallitytöt samoin.

        Zilpassa otetaan aina asiakas huomioon ja siellä on hyvä tallihenki.

        En tiie tarkotakko Iidaa vai Åsaa mut ne kummakki o tosi mukavii.


      • Kaikkea sitä kuulee
        mmmmmmmmmmmm kirjoitti:

        Siellä on tunnelma todella huono, ja Minnan tytär on koppava, tallitytöt samoin.

        Zilpassa otetaan aina asiakas huomioon ja siellä on hyvä tallihenki.

        Chapelil on hyvä henki toisinku Zilpal...


    • ponikoni

      Suosittelen chapelia,koska siellä on laadukkaampi opetus.käyn itse chapelissa.

      • 18-vww

        Itse ratsastanut 5-vuotiaasta Luvialla. Kun omistajat vaihtuivat ja taso pikku hiljaa alkoi laskea, vaihdoin Zilpalle. Kokeneelle ratsastajalle (voin puhua vain oman kokemuksen pohjalta) erinomainen paikka harrastaa, osaavia ja erilaisia hevosia, hevosista pidetään huolta, opetuksen taso on mahtavaa. Tasoryhmät mahdollistavat etenemisen.

        Päivi rautainen ammattilainen, välillä osaa olla tiukka-täti, mutta itse tykkään että sanotaan kerralla kunnolla kuin vain hoetaan 60 min ''hyvä, hyvä, hyvä''. Ratsastaessa saatetaan esim. kokoontua kentän laidalle pohtimaan seuraavaa harjoitetta, siis miten se suoritetaan oikein tai laadukkaammin.

        Ihan 10 arvoinen paikka, paras Porin alueella!


      • hevonenn
        18-vww kirjoitti:

        Itse ratsastanut 5-vuotiaasta Luvialla. Kun omistajat vaihtuivat ja taso pikku hiljaa alkoi laskea, vaihdoin Zilpalle. Kokeneelle ratsastajalle (voin puhua vain oman kokemuksen pohjalta) erinomainen paikka harrastaa, osaavia ja erilaisia hevosia, hevosista pidetään huolta, opetuksen taso on mahtavaa. Tasoryhmät mahdollistavat etenemisen.

        Päivi rautainen ammattilainen, välillä osaa olla tiukka-täti, mutta itse tykkään että sanotaan kerralla kunnolla kuin vain hoetaan 60 min ''hyvä, hyvä, hyvä''. Ratsastaessa saatetaan esim. kokoontua kentän laidalle pohtimaan seuraavaa harjoitetta, siis miten se suoritetaan oikein tai laadukkaammin.

        Ihan 10 arvoinen paikka, paras Porin alueella!

        Olen samaa mieltä 18-vww:n kanssa , että zilpalla on hyvä opetus! Käyn itse zilpalla ja olen oppinut siellä ratsastamaan kunnolla! Mahtavia ihmisiä , auttaa jos tarvitsee. Eri ikäisille ja tasoisille hevosia , poneja ja tunteja. Kiltit hevoset ja ponit. Suosittelen zilpaa! Täydellinen paikka , rauhallinen ympäristö! Suosittelen! Rohkeasti Zilpalle! :) 10 tälle mahtavalle paikalle , poneille , hevosille ja ihmisille!


      • :))))))))

        mistä tiedät kuinkä hyvä opetus zilpalla on jos käyt chapelissa


    • iop

      minusta ehkä chapel olisi parempi siellä on parennat hevoset

      • sseeek

        Susta paremmat hevoset chapelilla?ookko ees koskaa käyny zilpalla?


    • saannheeeee

      Kannatan Zilpaa.Olen ratsastanut Zilpalla jo 6vuotta.Poneja on paljon eri kokoisia ja on hyvät opettajat.

      • Vanhempi ratsastaja

        Olen itse käynyt Chapelissa jonkin aikaa. Mielestäni hevosilla on siellä hyvät oltavat, mm. isot laitsat joita löytyy nykyään harvalta tallilta. Hevoset ovat siellä kaikki hienoja ratsastaa ja luin jonkun väitteen jonka mukaan siellä olisi satuloitaessa näykkiviä hevosia, ei todellakaan pidä paikkaansa! Yksikään hevonen ei siellä näyki tai tee muutakaan vastaavaa. Kun sinne menee tunnille, YSTÄVÄLLISILTÄ tallitytöiltä saa apua hevosen kanssa kun sitä tarvitaan ja Minna osaa opettaa hyvin. Olen oppinut siellä enemmän kuin muilla talleilla joilla olen käynyt, mm. P & O, Zilpa ja Luvia. Ei talleja kannatta heti haukkua sen perusteella mitä lukee, vaan kannattaa itse käydä kokeilemassa. Monen asian laita ei ole niinkuin täällä väitetään, koitetaan vain saada oma talli esille ja keksiä muista vikoja, jotka eivät ole totta. En viitsi alkaa kritisoimaan tässä muita talleja, koska kaikilla on omat mielipiteensä. Itse en kuitenkaan tykkää isoista talleista, joilla on yli 25 tuntihevosta ja siellä tuntiin sisältyy pelkkä ratsastus, kun hevonen seisoo jo valmiiksi maneesissa. (Esim. Luvia). Siellä ei sitten opi muuta. Mutta Chapelissa hevosen saa silloin tällöin hakea laitumelta, sen saa pistää kuntoon tunnilla ja joskus purkaa. Joskus hevonen täytyy pestä, samoin varusteet. Jos ei osaa (tai ehdi) niin silloin mukavat tallitytöt auttavat mielellään! Toivottavasti ette enään usko kaikkia ilkeitä juoruja, useimmat niistä ovat pikkutyttöjen keksimiä.


      • Junioriratsastajan äiti
        Vanhempi ratsastaja kirjoitti:

        Olen itse käynyt Chapelissa jonkin aikaa. Mielestäni hevosilla on siellä hyvät oltavat, mm. isot laitsat joita löytyy nykyään harvalta tallilta. Hevoset ovat siellä kaikki hienoja ratsastaa ja luin jonkun väitteen jonka mukaan siellä olisi satuloitaessa näykkiviä hevosia, ei todellakaan pidä paikkaansa! Yksikään hevonen ei siellä näyki tai tee muutakaan vastaavaa. Kun sinne menee tunnille, YSTÄVÄLLISILTÄ tallitytöiltä saa apua hevosen kanssa kun sitä tarvitaan ja Minna osaa opettaa hyvin. Olen oppinut siellä enemmän kuin muilla talleilla joilla olen käynyt, mm. P & O, Zilpa ja Luvia. Ei talleja kannatta heti haukkua sen perusteella mitä lukee, vaan kannattaa itse käydä kokeilemassa. Monen asian laita ei ole niinkuin täällä väitetään, koitetaan vain saada oma talli esille ja keksiä muista vikoja, jotka eivät ole totta. En viitsi alkaa kritisoimaan tässä muita talleja, koska kaikilla on omat mielipiteensä. Itse en kuitenkaan tykkää isoista talleista, joilla on yli 25 tuntihevosta ja siellä tuntiin sisältyy pelkkä ratsastus, kun hevonen seisoo jo valmiiksi maneesissa. (Esim. Luvia). Siellä ei sitten opi muuta. Mutta Chapelissa hevosen saa silloin tällöin hakea laitumelta, sen saa pistää kuntoon tunnilla ja joskus purkaa. Joskus hevonen täytyy pestä, samoin varusteet. Jos ei osaa (tai ehdi) niin silloin mukavat tallitytöt auttavat mielellään! Toivottavasti ette enään usko kaikkia ilkeitä juoruja, useimmat niistä ovat pikkutyttöjen keksimiä.

        Henki Chapelissa oli huono, siksi vaihdoimme Zilpaan. Tallitytöt koppavia, etenkin omistajan tytär. Zilpassa hyvä henki ja asialliset tallitytöt. Hepat parempia silti Chapelissa(kiltimpiä)


      • Ponii
        Junioriratsastajan äiti kirjoitti:

        Henki Chapelissa oli huono, siksi vaihdoimme Zilpaan. Tallitytöt koppavia, etenkin omistajan tytär. Zilpassa hyvä henki ja asialliset tallitytöt. Hepat parempia silti Chapelissa(kiltimpiä)

        Kannatan Zilpaa. Molemmissa talleissa oon käynyt tunneilla ja päädyin zilpaan. Chapelissa tallitytöt ovat pitkin nokan vartta katsojia , kuten samallalailla Minnan lapset. Varsinkin vanhempi tytöt on aika ärsyttävä. Chapelissa on kiltit hevoset kyllä , mutta opetus ei parasta. Zilpalla on kaiken kokoisia poneja ja hevosia. Zilpa on siisti ja hyvä opetus! Kannatab zilpaa!


      • Fiiiii
        Junioriratsastajan äiti kirjoitti:

        Henki Chapelissa oli huono, siksi vaihdoimme Zilpaan. Tallitytöt koppavia, etenkin omistajan tytär. Zilpassa hyvä henki ja asialliset tallitytöt. Hepat parempia silti Chapelissa(kiltimpiä)

        Minnan kummakki tytöt on tosi kivoja.


    • juups :D

      Joo, ymmärrän, miksi niin moni tahtoo kannattaa Zilpaa. Itse olen jo 11v, ja aloitin ratsastuksen miniponitunnista. Käyn jopa vieläkin siellä niillä miniponitunneilla, sillä se on minusta aika hauskaa, koska se on tällaista: Kesällä olemme melkein aina ulkokentällä tekemässä kaikkea (meillä muuten on sellaiset tallitytöt niinkun pienempiä taluttamassa ja vähän osaavampia (vähä niinkun mä) niin on sitten vaan sellaisia, että se tallityttö kävelee vaan siinä vieressä ja vähän niinkuin "opettaa" siinä samalla.) Kesäisin olemme siis ulkokentällä, maastossa, tai huonolla säällä maneesissa
      Talvella: talvella menemme yleensä tietenkin maneesiin.
      Muuta: Tallitytöt ovat erittäin mukavia, ja ne suostuvat auttamaan mielellään. (kaikki noin 8-18 vuotiaita ne tallitytöt.
      Mutta jos ei tiedä, että minne menee, niin kannattaa vaikka käydä niiden sivuilla, ja soittaa ensin toiseen, että voisiko käydä tutustumassa ja joku vaikka vähän niitä esittelisi, ja sen kun on tehnyt, niin muutaman päivän päästä voit soittaa taas siihen toiseen, voittehan myös kokeilla ratsastaa molemmissa, ja sitten huomaatte, kumpi oli parempi :D ITE RATSASTAN SIELLÄ, JAS SE ON HURJAN KIVA PAIUKKA, TYKKÄÄN SIITÄ NIIN PALJON, ETTÄ VAIKKA ASUNKIN KANKAANPÄÄSSÄ, KÄYN SILTI AINA SIELLÄ RATSASTAMASSA MINIPONITUNNEILLA LAUANTAISIN JA SE MAKSAA 22€ TUNTI, JA SILTI MÄÄ KÄYN SIEL, SE ON HIRVITTÄVÄN KIVA PAIKKA (ite en ole IKINÄ käynyt siellä Chapel:issa, mutta sekin voi olla hyvä :D (viesti myöhäs)

      • darlllaaa

        Chapeliin ei missään nimessä kannata viedä kuusivuotiaita. Chapelin ja Zilpan välillä Zilpa vie voiton. Itse käynyt Castellossa viimeiset 12 vuotta :)


    • nnipss

      zilpa on ehdottomasti parempi.
      zilpalla on kentta maneesi.
      kentällä on kiva ratsastaa lämpimillä ja sadettomilla keleillä, maneesissa taas kylmillä ja sateisillä.
      chapelissa on vain kenttä.
      zilpalla on kivemmat opettajat.

      • ratsastajaafsfs

        zilpassa huijataan maksuissa, itse maksoin ennakkoon aja nyt en saa mitään. nn suomen opettqjat arvioivat koulutuksen ala arvoikseksi.


      • ...
        ratsastajaafsfs kirjoitti:

        zilpassa huijataan maksuissa, itse maksoin ennakkoon aja nyt en saa mitään. nn suomen opettqjat arvioivat koulutuksen ala arvoikseksi.

        Kuules, Zilpalla ei tod. mitään huijata!! Sen verran edes sitä tunnen >:( Zilpa on parempi muutenkin..


      • sheheradzadecza
        ... kirjoitti:

        Kuules, Zilpalla ei tod. mitään huijata!! Sen verran edes sitä tunnen >:( Zilpa on parempi muutenkin..

        EN TAJUA MITÄ SONTAA TE TÄÄLLÄ CHAPELISTA KYLVÄTTE.

        Minna (Chapelin omistaja ja ratsastuksenopettaja) on omalaatuinen ja hyvä opettaja, joka on niittänyt mainetta myös kisakentillä. Hän on hyvin tunnettu ja luotettava henkilö hevospiireissä. Minnan tyttäret ovat menestyneet erinomaisesti kansallisella tasolla ja heidänkin opettajanaan on Minna toiminut. Lisäksi hevoset ja ponit ovat kaikille sopivia.

        Itse varmasti pidätte tallia erikoisena, koska siellä ei ole maneesia, niinpä niin. Tiedoksenne; Chapelillakin ON mahdollisuus käyttää maneesia esimerkiksi kilpailuissa.

        Tallitytöt eivät todellakaan ole töykeitä, ja yhteishenki on kerhojen ja riehojen ansiosta parempi kuin Zilpalla, jolla on liikaa suurtallimeininkiä. Hevoset vaihtuvat joka toinen viikko ja hinnat kohoavat pilviin.

        Chapelin opetus on erinomaista ja olen huomannut oppineeni paljon nopeammin ja paremmin, kun siirryin Zilpalta Chapelille. Opetus on yksilöllisempää ja ratsukkoon keskitytään tehokkaammin kuin Zilpalla.

        Haukkukaa vaan minua, en tule tänne enää takaisin katsomaan vastauksianne. Jätin vain mielipiteeni ja nyt lähden.


      • dd
        sheheradzadecza kirjoitti:

        EN TAJUA MITÄ SONTAA TE TÄÄLLÄ CHAPELISTA KYLVÄTTE.

        Minna (Chapelin omistaja ja ratsastuksenopettaja) on omalaatuinen ja hyvä opettaja, joka on niittänyt mainetta myös kisakentillä. Hän on hyvin tunnettu ja luotettava henkilö hevospiireissä. Minnan tyttäret ovat menestyneet erinomaisesti kansallisella tasolla ja heidänkin opettajanaan on Minna toiminut. Lisäksi hevoset ja ponit ovat kaikille sopivia.

        Itse varmasti pidätte tallia erikoisena, koska siellä ei ole maneesia, niinpä niin. Tiedoksenne; Chapelillakin ON mahdollisuus käyttää maneesia esimerkiksi kilpailuissa.

        Tallitytöt eivät todellakaan ole töykeitä, ja yhteishenki on kerhojen ja riehojen ansiosta parempi kuin Zilpalla, jolla on liikaa suurtallimeininkiä. Hevoset vaihtuvat joka toinen viikko ja hinnat kohoavat pilviin.

        Chapelin opetus on erinomaista ja olen huomannut oppineeni paljon nopeammin ja paremmin, kun siirryin Zilpalta Chapelille. Opetus on yksilöllisempää ja ratsukkoon keskitytään tehokkaammin kuin Zilpalla.

        Haukkukaa vaan minua, en tule tänne enää takaisin katsomaan vastauksianne. Jätin vain mielipiteeni ja nyt lähden.

        Zilpan opetus on arvioitu ala arvoiseksi ja siinä ei juurikaan kehity..


      • ......
        dd kirjoitti:

        Zilpan opetus on arvioitu ala arvoiseksi ja siinä ei juurikaan kehity..

        Chapel on viiminen paikka johon kannattaa mennä. Tallitytöistä en tiedä, Mutta Minna oli todella ILKEÄ. Eräs tyttö siellä meni sellaisella isolla hevosella. Hän alkoi itkemään koska häntä pelotti eikä halunnut ratsastaa sillä. Minna siihen vaan: "Pyyhi nuo räkäpallerot pois naamaltasi, hevonen vaan pillastuu kun sinä siellä tuolla lailla vollotat!" Aika töykeää minusta! Ja kun en ollut muistanut hakea vielä kypärää, ja jätin ponin syömään siksi aikaa syömään kuolaimien kanssa heinää, siitä tuli mukavat moitteet. Ja jos nyt jotain hyvääkin sanoisi, sanon että ponit olivat mukavan tuntuisia. Ihmiset sen sijaan ei todellakaan mukavia.
        "Ratsastuskoulu, turvallisesti" ei oo kyllä sen ihmisen seurassa varmaan kenelläkään mukava olo! Ja en voi kieltää ettei Minna osaisi opettaa, varmaan osaa. Mutta se opetustyyli... Ei siitä sen enempää. Onhan tästä jo pari vuotta aikaa, mutta enpä usko että mikään on muuttunut. Zilpalla en ole koskaan edes käynyt.


      • Vaol
        sheheradzadecza kirjoitti:

        EN TAJUA MITÄ SONTAA TE TÄÄLLÄ CHAPELISTA KYLVÄTTE.

        Minna (Chapelin omistaja ja ratsastuksenopettaja) on omalaatuinen ja hyvä opettaja, joka on niittänyt mainetta myös kisakentillä. Hän on hyvin tunnettu ja luotettava henkilö hevospiireissä. Minnan tyttäret ovat menestyneet erinomaisesti kansallisella tasolla ja heidänkin opettajanaan on Minna toiminut. Lisäksi hevoset ja ponit ovat kaikille sopivia.

        Itse varmasti pidätte tallia erikoisena, koska siellä ei ole maneesia, niinpä niin. Tiedoksenne; Chapelillakin ON mahdollisuus käyttää maneesia esimerkiksi kilpailuissa.

        Tallitytöt eivät todellakaan ole töykeitä, ja yhteishenki on kerhojen ja riehojen ansiosta parempi kuin Zilpalla, jolla on liikaa suurtallimeininkiä. Hevoset vaihtuvat joka toinen viikko ja hinnat kohoavat pilviin.

        Chapelin opetus on erinomaista ja olen huomannut oppineeni paljon nopeammin ja paremmin, kun siirryin Zilpalta Chapelille. Opetus on yksilöllisempää ja ratsukkoon keskitytään tehokkaammin kuin Zilpalla.

        Haukkukaa vaan minua, en tule tänne enää takaisin katsomaan vastauksianne. Jätin vain mielipiteeni ja nyt lähden.

        Olen kanssasi samaa mieltä.Chapel on tosi kiva paikka eikä sitä tarvii haukkuu.Mielummin ite käyn Chapelil.


      • Minää.
        sheheradzadecza kirjoitti:

        EN TAJUA MITÄ SONTAA TE TÄÄLLÄ CHAPELISTA KYLVÄTTE.

        Minna (Chapelin omistaja ja ratsastuksenopettaja) on omalaatuinen ja hyvä opettaja, joka on niittänyt mainetta myös kisakentillä. Hän on hyvin tunnettu ja luotettava henkilö hevospiireissä. Minnan tyttäret ovat menestyneet erinomaisesti kansallisella tasolla ja heidänkin opettajanaan on Minna toiminut. Lisäksi hevoset ja ponit ovat kaikille sopivia.

        Itse varmasti pidätte tallia erikoisena, koska siellä ei ole maneesia, niinpä niin. Tiedoksenne; Chapelillakin ON mahdollisuus käyttää maneesia esimerkiksi kilpailuissa.

        Tallitytöt eivät todellakaan ole töykeitä, ja yhteishenki on kerhojen ja riehojen ansiosta parempi kuin Zilpalla, jolla on liikaa suurtallimeininkiä. Hevoset vaihtuvat joka toinen viikko ja hinnat kohoavat pilviin.

        Chapelin opetus on erinomaista ja olen huomannut oppineeni paljon nopeammin ja paremmin, kun siirryin Zilpalta Chapelille. Opetus on yksilöllisempää ja ratsukkoon keskitytään tehokkaammin kuin Zilpalla.

        Haukkukaa vaan minua, en tule tänne enää takaisin katsomaan vastauksianne. Jätin vain mielipiteeni ja nyt lähden.

        Korjaus: Zilpalla vakkarihevoset vaihtuvat 5 viikon välein.


      • ei koskaan
        ...... kirjoitti:

        Chapel on viiminen paikka johon kannattaa mennä. Tallitytöistä en tiedä, Mutta Minna oli todella ILKEÄ. Eräs tyttö siellä meni sellaisella isolla hevosella. Hän alkoi itkemään koska häntä pelotti eikä halunnut ratsastaa sillä. Minna siihen vaan: "Pyyhi nuo räkäpallerot pois naamaltasi, hevonen vaan pillastuu kun sinä siellä tuolla lailla vollotat!" Aika töykeää minusta! Ja kun en ollut muistanut hakea vielä kypärää, ja jätin ponin syömään siksi aikaa syömään kuolaimien kanssa heinää, siitä tuli mukavat moitteet. Ja jos nyt jotain hyvääkin sanoisi, sanon että ponit olivat mukavan tuntuisia. Ihmiset sen sijaan ei todellakaan mukavia.
        "Ratsastuskoulu, turvallisesti" ei oo kyllä sen ihmisen seurassa varmaan kenelläkään mukava olo! Ja en voi kieltää ettei Minna osaisi opettaa, varmaan osaa. Mutta se opetustyyli... Ei siitä sen enempää. Onhan tästä jo pari vuotta aikaa, mutta enpä usko että mikään on muuttunut. Zilpalla en ole koskaan edes käynyt.

        Toi oli iha vaa vale. minna ei koskaa sanois tollai kenellekkää ... et ees oo varmaa koskaa käyny Chapelil. nimimerkki jolle vastaan ...


      • Chapelkin?
        Minää. kirjoitti:

        Korjaus: Zilpalla vakkarihevoset vaihtuvat 5 viikon välein.

        Ihan sama vaihtuuks zilpan vakkari hevoset viiden vai kuuden viikon välein.Ajatelkaa et eka menee viis viikkoo vaikka jollai isol healla ja sit tulee joku sellane miniponi.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ja must se OLI tylsää ku meni nii mont viikkoo samal hepal!!!!!TYLSÄÄ!!!Jaa olen huomannu että tääl kirjotetaan aika paljon siitä että Zilpan opetus on arvioitu ALA ARVOISEKSI.HMMMM!!!!!Ja muutenki CHAPEL on paljon parempi paikka ku zilpa!!!!!!!!!!!!CHAPEL jyrääääääää :))


      • LOLOLOLOLOLLLL
        dd kirjoitti:

        Zilpan opetus on arvioitu ala arvoiseksi ja siinä ei juurikaan kehity..

        nii oot varmaa itte arvioinu


      • ei ole vale
        ei koskaan kirjoitti:

        Toi oli iha vaa vale. minna ei koskaa sanois tollai kenellekkää ... et ees oo varmaa koskaa käyny Chapelil. nimimerkki jolle vastaan ...

        ei ole vale, minna on oikeasti niin ilkeä että en yhtään ihmettele vaikka olisikin sanonut noin. itse olen aloittanut chapelilla, enkä tykännyt yhtään... Minna aina vain huusi ja moitti, ei tullu ollenkaan positiivistä kommenttia...


    • Roosihaloo

      Ei kumpikaan vaan ratsastuskoulu Castello!

    • Evsku99

      kannattas Zilpaan mennä. Olen itse ratsastanut vuoden zilpalla ja rakastan sitä paikkaa. Kaikki ponitkin ovat kilttejä ja zilpalla maksaa 22 euroa h. mutta Chapelilla 40 euroa h. Että sillä lailla. Ja kuusivuotiaalle Zilpa on oikea paikka. Taluttajatkin ovat ihania. Kannattaa Zilpalle mennä.

      • kaaspuurte

        zilpa on roskaa. hevosot on vanhoja ja kaikki saman luontosia. Ei siellä opi mitään.


      • juujuu hehheh

        CHAPELILLA MAKSAA YKSITYISTUNTI 40E ! XD

        Irtotunti 24e, vakiona 20e.


      • nina_heppatyttö
        juujuu hehheh kirjoitti:

        CHAPELILLA MAKSAA YKSITYISTUNTI 40E ! XD

        Irtotunti 24e, vakiona 20e.

        Chapelissa on hyvä tallihenki, ja kaikilta voi kysyä


      • nina_heppatyttö
        nina_heppatyttö kirjoitti:

        Chapelissa on hyvä tallihenki, ja kaikilta voi kysyä

        joku on täällä varmaa väittänyt että Chapelissa opettaja pakottaa tekemään jotain ja niin , kun menin ite ekaa kertaa vähän vauhdikkaammalla hepalla niin kysyin minnalta onko pakko laukata se sanoi vaan että ei tarvitse, voit tehdä sinne vaikka volttia sitten... että tuntui mukavalta kun ei pakotettu mihinkään... ja jos joku asia on huonosti eikä se huomauttamalla parane minna pysäyttää ratsukon ja kertoo kädestä pitäen mitä tehdä, niin siinä ainakin tajuaa. zilpalla kun olin opettaja huusi vaan "nyt sulla on kädet ihan huonosti!" enkä tienny mitä korjata... ranteita vai kyynerpäitä vai nostaako käsiä vai laskeako käsiä vai myödätäkö enemmän vai mitä... et kiva.


      • Chapelilainen 4-ever

        Chapelilla ei TOD maksa tunti 40e vaan 18e et revi siitä!!!
        musta Minna,Åsa,Ida ja Juha on tosi mukavia!!


      • joku7

        chapelil maksaa tunti 19e eikä todellakaa 40e ei varmaa missää tallil maks nii paljoo tunti. Ja jos Chapelil maksais nii paljo siel ei kävis kukaa


      • Tässä-
        nina_heppatyttö kirjoitti:

        joku on täällä varmaa väittänyt että Chapelissa opettaja pakottaa tekemään jotain ja niin , kun menin ite ekaa kertaa vähän vauhdikkaammalla hepalla niin kysyin minnalta onko pakko laukata se sanoi vaan että ei tarvitse, voit tehdä sinne vaikka volttia sitten... että tuntui mukavalta kun ei pakotettu mihinkään... ja jos joku asia on huonosti eikä se huomauttamalla parane minna pysäyttää ratsukon ja kertoo kädestä pitäen mitä tehdä, niin siinä ainakin tajuaa. zilpalla kun olin opettaja huusi vaan "nyt sulla on kädet ihan huonosti!" enkä tienny mitä korjata... ranteita vai kyynerpäitä vai nostaako käsiä vai laskeako käsiä vai myödätäkö enemmän vai mitä... et kiva.

        TÄSSÄ:


        Chapel:¨
        Tosi hyvä opetus
        Hyvät maastot ja kenttä
        parhaat hevoset
        isot laitumet
        Hyvä henki
        heppakerho
        paljon erillaisia tapahtumia
        -Ei maneesia(joka ei haittaa)sis.mua


        Zilpa:
        Iso talli(joittenki mieles miinus)
        Maneesi
        hienot tallit
        paljon hevosia
        -opetus surkeaa
        -surkeet MAASTOT!
        ¨


        Että siinäpä teillee!1-.-


      • daadaaa
        nina_heppatyttö kirjoitti:

        Chapelissa on hyvä tallihenki, ja kaikilta voi kysyä

        "- kun hepat saa tunnille valita itse, voi tottua ratsastamaan vain sillä ihanimmalla (jolloin ei edisty) tai ottaa liian haastavia hevosia (jolloin ei seuraa mitään hyvää)"

        Chapelilla ohan just silleee et valitaa itte hevoset, ainaki kaikki käyneet kaverit on sanonu nii


      • ...
        nina_heppatyttö kirjoitti:

        joku on täällä varmaa väittänyt että Chapelissa opettaja pakottaa tekemään jotain ja niin , kun menin ite ekaa kertaa vähän vauhdikkaammalla hepalla niin kysyin minnalta onko pakko laukata se sanoi vaan että ei tarvitse, voit tehdä sinne vaikka volttia sitten... että tuntui mukavalta kun ei pakotettu mihinkään... ja jos joku asia on huonosti eikä se huomauttamalla parane minna pysäyttää ratsukon ja kertoo kädestä pitäen mitä tehdä, niin siinä ainakin tajuaa. zilpalla kun olin opettaja huusi vaan "nyt sulla on kädet ihan huonosti!" enkä tienny mitä korjata... ranteita vai kyynerpäitä vai nostaako käsiä vai laskeako käsiä vai myödätäkö enemmän vai mitä... et kiva.

        Ton perusteella chapelissa ei auteta yhtään enempää. Minna monta kertaa sanoi mullekki vaan että esim ; -katos nyt sun käsiä, mitäs niille pitäis tehdä?
        siinä ei sitten opi mitään kun ei edes kerrota mitä pitäisi tehdä..


    • justu 22

      Miepä otan sellasen kannan....tämmösenä viiskymppisenä ratsastuksen äskettäin alottaneena äijänä....jotta menkää ihmeessä kummallekki /kaikille lähistön talleille ajan kanssa käymään....
      Tutustumaan ihmisiin ja hevosiin....ym.
      Siitä se alkaa...eikä toisten mielipiteistä....joilla niilläki toki on merkitystä.

    • Chapel fani

      Chapelin tallit eivät ole mailman hienoimmat.Mutta kun kävin Zilpalla hevoset eivät olleet erikoisen hienoja.Menin talliin yhteen karsinaan hevonen katto tosi uhkaavsti.Ja opettaja oli tosi huono.Se ei osannu asiaansa.Olin sillo aloittelija ja mua pyydettii menee lisättyyravii.Minna Chapelin opettaja on tosi mukava eikä oo huono ope.Ja tallitytöt ja valmennusryhmäläiset on tosi avuliaita jos vaa pyytää.

      • kjhg

        Must Chapelil on tosi hyvät hevoset ja ponit.Mun suosikki on Villeee


      • Minä.
        kjhg kirjoitti:

        Must Chapelil on tosi hyvät hevoset ja ponit.Mun suosikki on Villeee

        Chapelissa kävin hoitamassa yhtä ponia , silloin kun se oli raumantien varrella. Ilmapiiri oli suht OK ja hoitsun sai helposti. Zilpalla oon kohta käynyt 2 vuotta ja sieltä ei hoitsua oikeen saa kunnolla.

        Mielestäni Chapelin opettaja eli Minna painostaa tuntilaisia vähän liikaa. Kilpailuissa olen monet kerrat huomannut , että kun joku tekee vahingossa jtn väärin , niin Minna kiljuu kurkku suorana kentän laidalta , mielestäni ei kovin kannustavaa. Vaatii liikaa tuntilaisilta , ei aina omat hevoset tarvi parhaiten pärjätä.

        Zilpalla taas Päivi ei osaa opettaa joitain asioita kunnolla , vaan rupee heti arvostelemaan , jos menee väärin. Ekalla kerralla kun uutta asiaa opetetaan , ei sen tarvi täydellisesti mennä.

        Mielestäni Zilpan suurin osa hevosista ovat vähän säikkyjä , ja niillä on todella ärsyttävä ratsastaa , osa taas liian kiireisiä , joihin ei edes pidätteet auta , jotkut taas todella laiskoja. Mielestäni Zilpan tuntitaso on laskenut aika paljon.

        Eikö Porissa ole kunnon ratsastuskouluja?


      • h
        Minä. kirjoitti:

        Chapelissa kävin hoitamassa yhtä ponia , silloin kun se oli raumantien varrella. Ilmapiiri oli suht OK ja hoitsun sai helposti. Zilpalla oon kohta käynyt 2 vuotta ja sieltä ei hoitsua oikeen saa kunnolla.

        Mielestäni Chapelin opettaja eli Minna painostaa tuntilaisia vähän liikaa. Kilpailuissa olen monet kerrat huomannut , että kun joku tekee vahingossa jtn väärin , niin Minna kiljuu kurkku suorana kentän laidalta , mielestäni ei kovin kannustavaa. Vaatii liikaa tuntilaisilta , ei aina omat hevoset tarvi parhaiten pärjätä.

        Zilpalla taas Päivi ei osaa opettaa joitain asioita kunnolla , vaan rupee heti arvostelemaan , jos menee väärin. Ekalla kerralla kun uutta asiaa opetetaan , ei sen tarvi täydellisesti mennä.

        Mielestäni Zilpan suurin osa hevosista ovat vähän säikkyjä , ja niillä on todella ärsyttävä ratsastaa , osa taas liian kiireisiä , joihin ei edes pidätteet auta , jotkut taas todella laiskoja. Mielestäni Zilpan tuntitaso on laskenut aika paljon.

        Eikö Porissa ole kunnon ratsastuskouluja?

        Must Chapel on iha sairaa hyvä paikka..Minä:Onhan Castello


      • kk
        kjhg kirjoitti:

        Must Chapelil on tosi hyvät hevoset ja ponit.Mun suosikki on Villeee

        Chapel on paraaas


    • vai Chapel?

      Zilpa!

      • Number one

        CHAPEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEl!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :DDDDDD


      • 1000000000000%

        CHAPEL ON AINAKI 10000000000000000000000000000000000000000000000000000 00,1 % PAREMPI TALLI KU zilpa.CHAPELIS SAA IHA SAIRAA HYVÄÄ OPETUSTA JA HEPAT ON IHA SAIRAA HYVII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zilpan tallit ehkä on hienommat MUTTA CHAPELISSÄ ON MYÖS HYVÄT JA JOS OIKEESTI TYKKÄÄ RATSASTAMISESTA JA HEVOSISTA EI TARVII MITÄÄ MANEESII.EN VALITA VAIKKA CHAPELIS EI OO MANEESII KOSKA EI SITÄ TARVII!!!!KÄYN CHAPELIS SIKS ET SE ON LÄHELLÄ JA SIEL ON PAREMPI OPETUS JA HEPAT!!!:D JA zilpan opetus on arvioitu ala arvoiseksi HYVÄ VAI HUONO??????????


      • Goraj
        1000000000000% kirjoitti:

        CHAPEL ON AINAKI 10000000000000000000000000000000000000000000000000000 00,1 % PAREMPI TALLI KU zilpa.CHAPELIS SAA IHA SAIRAA HYVÄÄ OPETUSTA JA HEPAT ON IHA SAIRAA HYVII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zilpan tallit ehkä on hienommat MUTTA CHAPELISSÄ ON MYÖS HYVÄT JA JOS OIKEESTI TYKKÄÄ RATSASTAMISESTA JA HEVOSISTA EI TARVII MITÄÄ MANEESII.EN VALITA VAIKKA CHAPELIS EI OO MANEESII KOSKA EI SITÄ TARVII!!!!KÄYN CHAPELIS SIKS ET SE ON LÄHELLÄ JA SIEL ON PAREMPI OPETUS JA HEPAT!!!:D JA zilpan opetus on arvioitu ala arvoiseksi HYVÄ VAI HUONO??????????

        Tuntuu, että täällä on varsinainen sota meneillään. Vaikken ole ikinä edes kuullut moisista talleista tiedän kokemuksesta, että molemmat tallit ovat varmasti tasokkaita, vaikka osan tekstin perusteella voisi luulla ihan muuta.. Chapel ja Zilpa - molemmilla talleilla on varmasti ammattiinsa koulutettuja ratsastuksen ohjaajia tai -opettajia, jotka osaavat hommansa. Ja tottakai kaikilta talleilta löytyy erilaisia hevosia ja poneja, itse ratsastin taannoin eräällä ratsastuskoululla ja suorastaan vihasin erästä suurempaa ja tunnetumpaa tallia, joka sijaitsi jopa aivan eri paikkakunnalla, kuin ratsastuskoulu, jolla itse kävin. Olin kuullut tallilaistemme korvista pelkkää pahaa tallista - kunnes menin itse paikan päälle ja huomasin tunnelman olevan letkeä, iloinen ja ammattimainen.

        Mitä jos järjestäisitte päivän, jonka aikana Chapelin ja Zilpan hoitajat ottaisivat toistensa paikat ja tutustuisivat ensinnäkin ratsuihin, mutta myös henkilökuntaan. Ei tarvitse puhua pahaa jos ei asiaakaan ymmärrä. Esimerkiksi nimimerkillä Chapel fani kirjoittanut henkilö sai minut oikeasti ajattelemaan, miksi hän oli edes mennyt hevosen karsinaan? Sitäpaitsi, hevonen ei koskaan katso uhkaavasti, huomiota on kiinnitettävä myös korviin ja koko kehon eleisiin. Sitten taasen, nimimerkki ...... kertoi saaneensa moitteita jätettyään ponin syömään kuolaimet suussa heinää. Tottakai, asiaanhan on puututtava mahdollisimman terävästi, jottei virhe toistu! Hevonen voi kuolaimet suussa syödessään tukehtua, mikä tuskin olisi Chapelillekaan ilmaista.

        Nimimerkki nina_heppatyttö sanoi otsikossaan olevansa molempien tallien kannalla - viesti kertoi jotain ihan muuta. Mitä nyt olen tekstien perusteella saanut selville, Zilpan taso näyttäisi tallina olevan korkeammalla, mikä korottaa myös tuntien hintaa (esim. maneesi tuo lisäkuluja). Toisaalta, nimimerkki sheheradzadecza kertoi saaneensa Chapelilla parempaa opetusta, kuin Zilpalla. Tämä voi johtua yksinkertaisesti siitä, että Zilpalla ratsastusryhmät voivat olla suuremmat, jolloin aikaa on jaettava rajoitetusti jokaiselle oppilaalle. Kuuden ratsukon tunnin mittaisella opetustuokiolla olisi aikaa käytettävä jokaiseen sellaiset kymmenen minuuttia, jolloin opettaja keskittyy yksinomaa hänen ratsastukseensa, eikä keskity muihin oppilaisiin yhtä paljon.

        Itse ratsastin ratsastuskoululla, jossa joka ryhmässä oli maksimimäärä kymmenen oppilasta per tunti. Pienryhmissä maksimimäärä oli kuusi. Sait tunnille aina edellisen ratsastuksesi mukaan jaetun ratsun: jos esimerkiksi menit puomeja polle-nimisellä suokilla, nimesi luki saman hevosen kohdalla listoissa estetunnilla. Usein opettajat vaihtelivat hevosia ratsastajan koon ja tason mukaan, itse muistan ratsastaneeni erityisen paljon kolmella tietyllä hevosella. Luulen, että Chapel ja Zilpa ovat molemmat tasokkaita ratsastuskouluja/-keskuksia, joilla on samantapainen ilmapiiri molemmissa. Joka tallille mahtuu yksi irvailija, yksi hulvattoman hauska ja monta mukavaa ihmistä. Katsokaahan ihmiset toisianne uusin silmin: järjestäkää jokin yhteinen tapahtuma, jossa hoitajaporukoita ja opettajia tutustetaan toisiinsa, älkää ihmeessä puhuko pahaa toisistanne selkäin takana.


      • Ponifanittaja
        Goraj kirjoitti:

        Tuntuu, että täällä on varsinainen sota meneillään. Vaikken ole ikinä edes kuullut moisista talleista tiedän kokemuksesta, että molemmat tallit ovat varmasti tasokkaita, vaikka osan tekstin perusteella voisi luulla ihan muuta.. Chapel ja Zilpa - molemmilla talleilla on varmasti ammattiinsa koulutettuja ratsastuksen ohjaajia tai -opettajia, jotka osaavat hommansa. Ja tottakai kaikilta talleilta löytyy erilaisia hevosia ja poneja, itse ratsastin taannoin eräällä ratsastuskoululla ja suorastaan vihasin erästä suurempaa ja tunnetumpaa tallia, joka sijaitsi jopa aivan eri paikkakunnalla, kuin ratsastuskoulu, jolla itse kävin. Olin kuullut tallilaistemme korvista pelkkää pahaa tallista - kunnes menin itse paikan päälle ja huomasin tunnelman olevan letkeä, iloinen ja ammattimainen.

        Mitä jos järjestäisitte päivän, jonka aikana Chapelin ja Zilpan hoitajat ottaisivat toistensa paikat ja tutustuisivat ensinnäkin ratsuihin, mutta myös henkilökuntaan. Ei tarvitse puhua pahaa jos ei asiaakaan ymmärrä. Esimerkiksi nimimerkillä Chapel fani kirjoittanut henkilö sai minut oikeasti ajattelemaan, miksi hän oli edes mennyt hevosen karsinaan? Sitäpaitsi, hevonen ei koskaan katso uhkaavasti, huomiota on kiinnitettävä myös korviin ja koko kehon eleisiin. Sitten taasen, nimimerkki ...... kertoi saaneensa moitteita jätettyään ponin syömään kuolaimet suussa heinää. Tottakai, asiaanhan on puututtava mahdollisimman terävästi, jottei virhe toistu! Hevonen voi kuolaimet suussa syödessään tukehtua, mikä tuskin olisi Chapelillekaan ilmaista.

        Nimimerkki nina_heppatyttö sanoi otsikossaan olevansa molempien tallien kannalla - viesti kertoi jotain ihan muuta. Mitä nyt olen tekstien perusteella saanut selville, Zilpan taso näyttäisi tallina olevan korkeammalla, mikä korottaa myös tuntien hintaa (esim. maneesi tuo lisäkuluja). Toisaalta, nimimerkki sheheradzadecza kertoi saaneensa Chapelilla parempaa opetusta, kuin Zilpalla. Tämä voi johtua yksinkertaisesti siitä, että Zilpalla ratsastusryhmät voivat olla suuremmat, jolloin aikaa on jaettava rajoitetusti jokaiselle oppilaalle. Kuuden ratsukon tunnin mittaisella opetustuokiolla olisi aikaa käytettävä jokaiseen sellaiset kymmenen minuuttia, jolloin opettaja keskittyy yksinomaa hänen ratsastukseensa, eikä keskity muihin oppilaisiin yhtä paljon.

        Itse ratsastin ratsastuskoululla, jossa joka ryhmässä oli maksimimäärä kymmenen oppilasta per tunti. Pienryhmissä maksimimäärä oli kuusi. Sait tunnille aina edellisen ratsastuksesi mukaan jaetun ratsun: jos esimerkiksi menit puomeja polle-nimisellä suokilla, nimesi luki saman hevosen kohdalla listoissa estetunnilla. Usein opettajat vaihtelivat hevosia ratsastajan koon ja tason mukaan, itse muistan ratsastaneeni erityisen paljon kolmella tietyllä hevosella. Luulen, että Chapel ja Zilpa ovat molemmat tasokkaita ratsastuskouluja/-keskuksia, joilla on samantapainen ilmapiiri molemmissa. Joka tallille mahtuu yksi irvailija, yksi hulvattoman hauska ja monta mukavaa ihmistä. Katsokaahan ihmiset toisianne uusin silmin: järjestäkää jokin yhteinen tapahtuma, jossa hoitajaporukoita ja opettajia tutustetaan toisiinsa, älkää ihmeessä puhuko pahaa toisistanne selkäin takana.

        Milalinen heppa Jussin Pilke Zilpassa on? Taitaa olla myynnissä vai?


      • Riita seis!!
        Ponifanittaja kirjoitti:

        Milalinen heppa Jussin Pilke Zilpassa on? Taitaa olla myynnissä vai?

        MIKÄ HELVAKON SISÄLLISSOTA TÄÄLLÄ ON?! Mun mielestä jokainen saa valita sen tallin, jonka itte haluu!! Molemmissa talleissa on epäkohtia, esim. Chapelissa tilat huonossa kunnossa, Zilpalla opettajat ei "huipputasoa". Lopettakaa tuollainen!! Molemmissa talleissa on myös hyviä asioita paljon! Riita poikki, hevonpaskaa väliin ja jokanen hoitaa omat hommansa!! : DD Kiitti jo etukäteen...


      • jappeeliii
        Riita seis!! kirjoitti:

        MIKÄ HELVAKON SISÄLLISSOTA TÄÄLLÄ ON?! Mun mielestä jokainen saa valita sen tallin, jonka itte haluu!! Molemmissa talleissa on epäkohtia, esim. Chapelissa tilat huonossa kunnossa, Zilpalla opettajat ei "huipputasoa". Lopettakaa tuollainen!! Molemmissa talleissa on myös hyviä asioita paljon! Riita poikki, hevonpaskaa väliin ja jokanen hoitaa omat hommansa!! : DD Kiitti jo etukäteen...

        "chapel on huono talli"?monet on kirjottanu just tollee.vaik ei oo käyny ees Chapelil.Chapelil on TOSI hyvä opetus.Zilpalla ei.Zilpalla on hienommat tallit on joo Chapelillaki mut ei yht hienot.Mut Chapelii ei kantti haukkuu huonon opetuksen takii..Siel on tosi hyvä opetus ja hevoset.!!1


      • gqte4g
        1000000000000% kirjoitti:

        CHAPEL ON AINAKI 10000000000000000000000000000000000000000000000000000 00,1 % PAREMPI TALLI KU zilpa.CHAPELIS SAA IHA SAIRAA HYVÄÄ OPETUSTA JA HEPAT ON IHA SAIRAA HYVII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zilpan tallit ehkä on hienommat MUTTA CHAPELISSÄ ON MYÖS HYVÄT JA JOS OIKEESTI TYKKÄÄ RATSASTAMISESTA JA HEVOSISTA EI TARVII MITÄÄ MANEESII.EN VALITA VAIKKA CHAPELIS EI OO MANEESII KOSKA EI SITÄ TARVII!!!!KÄYN CHAPELIS SIKS ET SE ON LÄHELLÄ JA SIEL ON PAREMPI OPETUS JA HEPAT!!!:D JA zilpan opetus on arvioitu ala arvoiseksi HYVÄ VAI HUONO??????????

        Siltii Chapel on PARAS paikka.Zilpa on surkee!!!!


      • Polle.
        Ponifanittaja kirjoitti:

        Milalinen heppa Jussin Pilke Zilpassa on? Taitaa olla myynnissä vai?

        Jussi on aika vauhdikas tapaus. Hoitaessa vähän ilkeä.


      • Polle.
        gqte4g kirjoitti:

        Siltii Chapel on PARAS paikka.Zilpa on surkee!!!!

        Oon nyt Zilpassa käynyt 2 vuotta. Sitä ennen kävin Chapelilla hoitamassa yhtä ponia n. 1-2 vuotta , silloin kun Chapel oli vielä Raumantien varrella. Nyt on tullut vähän mutkia matkaan. Olen tavallaan kyllästynyt Zilpaan. Opetuksen taso on laskenut , enkä pidä henkilökunnasta.

        Nyt ajattelin kysyä , että mikä talli olisi hyvä , jonne voisin vaihtaa Zilpasta? Olen ajatellut P&O:ta , koska se on lähellä.

        Vastauksia olisi kiva saada. :)


      • IHKU DAA
        Polle. kirjoitti:

        Oon nyt Zilpassa käynyt 2 vuotta. Sitä ennen kävin Chapelilla hoitamassa yhtä ponia n. 1-2 vuotta , silloin kun Chapel oli vielä Raumantien varrella. Nyt on tullut vähän mutkia matkaan. Olen tavallaan kyllästynyt Zilpaan. Opetuksen taso on laskenut , enkä pidä henkilökunnasta.

        Nyt ajattelin kysyä , että mikä talli olisi hyvä , jonne voisin vaihtaa Zilpasta? Olen ajatellut P&O:ta , koska se on lähellä.

        Vastauksia olisi kiva saada. :)

        Kanttis vaihtaa takas Chapelil.Tai sit men Castellol.Mielummi Chapelil.Olen ratsastanu mont vuotta Chapelil ja siel on tosi hyvä opetus.Castellossaki iha ok.Vähän kaukan se silti on.


      • älkääs nyt riidelkö
        Polle. kirjoitti:

        Jussi on aika vauhdikas tapaus. Hoitaessa vähän ilkeä.

        jussi ei oo ilkee ja vauhdiks sen takii et on aika nuori. Hyvä ratsastaa, ja ratsastettuaan tällä hevosella, osaa käsitellä muitakin hiemän vauhdikkaampia ratsuja :)


    • Ratsastajä

      Käyn itse säännöllisesti Chapelilla, ja nyt oon käyny siellä jo 2 vuotta .Sitä ennen kävin vuoden ja ½ P&O tallilla.Siellä on ihan surkee opetus.En suosittele! Siks vaihdoin Chapelille ja en oo joutunu katumaa! Musta Chapelilla on hyvä opetus ja hepat on tosi kivat! Talli ei ehkä oo mikään maailman upein mut mitä valii sil o ? Mut Chapelil ei oo maneesii ja aika pieni kenttä ja ei oike kunno maastoi, ni silti tykkään käydä siel, koska siel on laadukass opetus =) .
      Olen käynyt Zilpalla kerran mutta aion käydä toistekki. Musta siellä oli aika sekavat tunnit mutta kivat. Tosi hepat ja hieno talli ja iso maneesi.Mastoista en vielä tiedä.
      Musta molemmat tallit on hyviä ja talleilla on mukava olla.
      Kaikista parhain talli missä olen käynyt on kuitenkin Castello. Siellä on mukava tallihenki ja isot kentät, ihanat ponit ja laadukas opetus.Olen myös kuullut että Castellossa on parhaat leirit.
      Musta Zilpa ja Chapel on molemmat tosi hyviä paikkoja.

      • Chapel ja Luvia

        Chapel on tosi hyvä mut viel parempi olis Luvia.Siel on hyvä opetus(myös Chapelil).Ja siel on maneesi,siistit tallit ja hyvät hevoset.Opetus on siks hyvää et mennää tasasesti koulua käyää maastos ja hypitää esteit(on myös erillisii ryhmii mitkä vaan menee kouluu eikä käy maastos tai hypi)Ja hyvät maastot...Eli kanttii men Chapelil tai Luvial..Ehkä hiuka enemmä suosittelisin Luviaa...:)


      • no.jo.
        Chapel ja Luvia kirjoitti:

        Chapel on tosi hyvä mut viel parempi olis Luvia.Siel on hyvä opetus(myös Chapelil).Ja siel on maneesi,siistit tallit ja hyvät hevoset.Opetus on siks hyvää et mennää tasasesti koulua käyää maastos ja hypitää esteit(on myös erillisii ryhmii mitkä vaan menee kouluu eikä käy maastos tai hypi)Ja hyvät maastot...Eli kanttii men Chapelil tai Luvial..Ehkä hiuka enemmä suosittelisin Luviaa...:)

        olkaa kaikki hiljaa ku ette tiiä mistää mitää!!!!!!!! ollaa kaks tyttöö tääl.... toinen käy chapelil ja toinen p&o tallil... kaikki jotka haukkuu chapelii tai p&o tallii ni on aivan perseest!!!!!!!!!!! molemmissa talleissa on nii kiltit hepat et ei heittäis ratsastajaa alas, ellei pelästy... opetus on mitä mainiointa,ihmiset ihanii ja varsinki opettajat ja tiedoks luviassa ei oo mitää erikoista!!!! ja (chapelil) minna on tosi kiva ja ei koskaa huutais mitää rumaa!!!!!! :(::(:(::(:(:(:(::(:(:(:(:( kaikki jotka väittää vastaa saa haistaa paskan!!!!!!!!!!!!


      • mansikk12345678910
        no.jo. kirjoitti:

        olkaa kaikki hiljaa ku ette tiiä mistää mitää!!!!!!!! ollaa kaks tyttöö tääl.... toinen käy chapelil ja toinen p&o tallil... kaikki jotka haukkuu chapelii tai p&o tallii ni on aivan perseest!!!!!!!!!!! molemmissa talleissa on nii kiltit hepat et ei heittäis ratsastajaa alas, ellei pelästy... opetus on mitä mainiointa,ihmiset ihanii ja varsinki opettajat ja tiedoks luviassa ei oo mitää erikoista!!!! ja (chapelil) minna on tosi kiva ja ei koskaa huutais mitää rumaa!!!!!! :(::(:(::(:(:(:(::(:(:(:(:( kaikki jotka väittää vastaa saa haistaa paskan!!!!!!!!!!!!

        oon iha samaa mieltä!!!! chapel ja p&o on parhaita!!!! et haistakaa paska kaikki jotka väittää vastaa!!!!!


      • <3<3<3
        mansikk12345678910 kirjoitti:

        oon iha samaa mieltä!!!! chapel ja p&o on parhaita!!!! et haistakaa paska kaikki jotka väittää vastaa!!!!!

        en oo käyny kummassakaa... mut chapel kuulostaa paremmalta... mut kaikist paras olis P&O tallli!!!!!


      • PPPPOlle
        <3<3<3 kirjoitti:

        en oo käyny kummassakaa... mut chapel kuulostaa paremmalta... mut kaikist paras olis P&O tallli!!!!!

        P&O o ihan surkee , viimeks ku olin kattoo tuntii ni Desi pukitti koko aja , vaikka ei siitä uskoiskaan. P&O:lla on ihan vitun surkee opetus! O.O


      • hbjmkihjtr
        PPPPOlle kirjoitti:

        P&O o ihan surkee , viimeks ku olin kattoo tuntii ni Desi pukitti koko aja , vaikka ei siitä uskoiskaan. P&O:lla on ihan vitun surkee opetus! O.O

        No Desi varmaa pukittaa ku joku ei osannu ratsastaa sillä!!!!!!!! ei se oo ikin pukittanu ku mää oon ratsastanu sillä!!!!!!!!!!!!!!!! :(:(:((:(:(::((::(:(:(:(:(:(:(:(:(:((((((


      • minä,minä ja minä
        hbjmkihjtr kirjoitti:

        No Desi varmaa pukittaa ku joku ei osannu ratsastaa sillä!!!!!!!! ei se oo ikin pukittanu ku mää oon ratsastanu sillä!!!!!!!!!!!!!!!! :(:(:((:(:(::((::(:(:(:(:(:(:(:(:(:((((((

        ei kannata kinastella tosta ´desistä´ koska kaikki hevoset pukittaa joskus....:):):):):):):):)


      • Milliiiii
        minä,minä ja minä kirjoitti:

        ei kannata kinastella tosta ´desistä´ koska kaikki hevoset pukittaa joskus....:):):):):):):):)

        Tollaset pikkukakarat sais men pois täältä , koska ne vaan puolustelee tallia missä käy. Kaikissa talleissa on hyvät ja huonot puolet.


      • opgtwotjhjy
        Milliiiii kirjoitti:

        Tollaset pikkukakarat sais men pois täältä , koska ne vaan puolustelee tallia missä käy. Kaikissa talleissa on hyvät ja huonot puolet.

        Chapel on paras ettekö jo tajua ja tää asia ei muuksi muutu!:):):):):)
        Ja mun BBF käy P&O tallil ja sen oon huomannu et siel pukittaa kaikki hevoset joskus ja puree ja potkii koko ajan!!!!!!!Chapelil kaikki hepat on niin kivoja ja ei tee mitään rumaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:):):):):):):):)


      • Milliiiiii
        opgtwotjhjy kirjoitti:

        Chapel on paras ettekö jo tajua ja tää asia ei muuksi muutu!:):):):):)
        Ja mun BBF käy P&O tallil ja sen oon huomannu et siel pukittaa kaikki hevoset joskus ja puree ja potkii koko ajan!!!!!!!Chapelil kaikki hepat on niin kivoja ja ei tee mitään rumaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:):):):):):):):)

        No just tota tarkotin. Tollaset kakarat tulee tän selittää just jotain tollasta. Lapsellistako? -.-' Mutta annetaan kakaroiden nyt puolustaa tallia , missä käy! 


      • kiiii
        Milliiiiii kirjoitti:

        No just tota tarkotin. Tollaset kakarat tulee tän selittää just jotain tollasta. Lapsellistako? -.-' Mutta annetaan kakaroiden nyt puolustaa tallia , missä käy! 

        No,mitä ite et muka puolusta omaa talliasi!!!!!!!!
        Oikeesti Minna ei huuda mitää saatanaa tai vittua!!!!!!!!!!ei,ei ja ei!!!!!!!!!!
        Minna käyttää vaan ääntään jotta ratsastaja kuulee mitä pitää tehä!!!!!
        P&o talil ei kande käydä (siellä ei opeteta laukkaamaan vasta kun on ratsastanu aika kauan!!!!!!


      • Milliiiii
        kiiii kirjoitti:

        No,mitä ite et muka puolusta omaa talliasi!!!!!!!!
        Oikeesti Minna ei huuda mitää saatanaa tai vittua!!!!!!!!!!ei,ei ja ei!!!!!!!!!!
        Minna käyttää vaan ääntään jotta ratsastaja kuulee mitä pitää tehä!!!!!
        P&o talil ei kande käydä (siellä ei opeteta laukkaamaan vasta kun on ratsastanu aika kauan!!!!!!

        jjjjjjjjjj: En puolustele 'omaa' talliani.


      • haista ite
        no.jo. kirjoitti:

        olkaa kaikki hiljaa ku ette tiiä mistää mitää!!!!!!!! ollaa kaks tyttöö tääl.... toinen käy chapelil ja toinen p&o tallil... kaikki jotka haukkuu chapelii tai p&o tallii ni on aivan perseest!!!!!!!!!!! molemmissa talleissa on nii kiltit hepat et ei heittäis ratsastajaa alas, ellei pelästy... opetus on mitä mainiointa,ihmiset ihanii ja varsinki opettajat ja tiedoks luviassa ei oo mitää erikoista!!!! ja (chapelil) minna on tosi kiva ja ei koskaa huutais mitää rumaa!!!!!! :(::(:(::(:(:(:(::(:(:(:(:( kaikki jotka väittää vastaa saa haistaa paskan!!!!!!!!!!!!

        haista sääki paska koska minna todellaki huutaa kaikkee rumaa, ei mitää hyvää ikinä...


    • Tiidu.

      Minulla ei ole ratsastuskokemusta kummastakaan ratsastuskoulusta, mutta Chapelista tiedän jotain. Joskus olin Chapelilla heppakerhossa joka keskiviikko. Itseasiassa pääsimme työskentelemään hevosten kanssa enintään joka toinen keskiviikko ja sekin oli vain harjausta. Muut päivät sitten pelasimme kentällä hippaa yms. Kyllästyin nopeasti ja puolen vuoden jälkeen lopetin. Lisäksi Chapelilla ei ole maneesia. Voin sanoa, että 15 asteen pakkasessa jäisellä kentällä ei ole kiva ratsastaa.
      Ensimmäiseksi menin ratsastamaan Porin P&O-tallille. Vuoden siellä ratsastelun jälkeen tuntui siltä, etten edistyisi enää, kun tunnit olivat vain samoja kuvioita mitä oli tehty aina ennenkin. Odotin jo, että pääsisin laukkaa, mutta ikinä en päässyt.
      Keväällä 2009 vaihdoin sitten Luvian ratsastuskoululle kaverini kehotuksesta. Siellä pääsin heti kokeilemaan laukkaa. Olin niin onnellinen. Opin nopeasti uusia asioita ja tasapainoni parani huimasti. Marika osaa arvioida ratsastajan taidot ja opettaa sen mukaan. Nyt kun olen vuoden ratsastanut Luvialla, voin kepeästi laukkailla ilman satulaa ja hyppiä kohtuu korkeita esteitä. Täytyy sanoa, että onneksi vaihdoin Luvialle. :)

      • yvella

        Nyt chapelin hevoskerho on erilainen, joka toinen viikko pienemmille ja joka toinen viikko isommille. käyn isommille tarkotetussa, ja siellä olemme kyllä joo harjanneet ja siistineet hevosia, mutta myös irtohypyttäneet, harrastaneet poniagilitya ja taluttaneet yhdellä tunnilla. Kannattaa valita itelle sopivampi pienempien junnnukerhossa ei ollakaan niin paljon heppojen kanssa:)

        Suosittelen Chapelia... tallit ei yhtä hienot kuin zilpassa eikä maneesii ole, mutta hyvä opetus ja kiltit, järkevät sekä hyvinhoidetut hevoset!


      • Elmire
        yvella kirjoitti:

        Nyt chapelin hevoskerho on erilainen, joka toinen viikko pienemmille ja joka toinen viikko isommille. käyn isommille tarkotetussa, ja siellä olemme kyllä joo harjanneet ja siistineet hevosia, mutta myös irtohypyttäneet, harrastaneet poniagilitya ja taluttaneet yhdellä tunnilla. Kannattaa valita itelle sopivampi pienempien junnnukerhossa ei ollakaan niin paljon heppojen kanssa:)

        Suosittelen Chapelia... tallit ei yhtä hienot kuin zilpassa eikä maneesii ole, mutta hyvä opetus ja kiltit, järkevät sekä hyvinhoidetut hevoset!

        Zilpalla on todella hienot maastot. Mahdollisuuksia on paljon, saadaan alottelijamaastoilijat kivoissa maastoissa alkuun lähiympäristössä. On metsään johtava soratie jossa hyvät laukkapätkät kokeneemmille. Metsässä on polkuja joihin kokeneet pääsevät open johdolla, joka tuntee metsän hyvin. Reittejä on todella, todella paljon erilaisia! Leireillä kokeneilla on hevosten uittoon on mahdollisuus, aloittelevilla ei, sillä uittopaikka on pitkällä. Tämä kertoo myös mielestäni siitä, että riskejä ei haluta ottaa. Laitumet ovat isot ja tilavat sekä ruohoisat ja lauma vaihdetaan eri laitsaan kun ruoho on kaluttu. Tilat ovat todella hyvät - hyvä talli, hyvä suuri maneesi, kaksi kenttää(iso ja pieni kenttä), kerhotilat ja mukava leirikämppä. Tallitytöt ovat mukavia ja auttamishaluisia eivätkä katso nenänvartta pitkin. Tuntemattomallekin uskalletaan moikata ja sillä tallilla on hymyä. Opetus on todella hyvää ja tasokasta, tunteja on eri ikäisille, kokoisille, tasoisille... Henki on aivan mahtava ja omistaja kohtelee niin hevosia kuin tallityttöjäänkin mainiosti. Tallilla järjestetään monenlaista toimintaa johon on helppo uskaltautua menemään mukaan.
        Voin itse sanoa kuitenkin, että jossain vaiheessa Zilpassa ei ollut niin kivaa kuin nykyään. Oli pari opea, Titta ja Ina, joista monikaan ei pitänyt eikä koskaan ole tullut pitämäänkään. Kuitenkaan Ina ei enää pidä tunteja ja Titta pitää harvoin esim. tuuratakseen. Tämänhetkiset opet/ohjaajat Päivi, Tanja sekä Emmi ovat todella mukavia ja kuitenkin samalla myöskin päteviä, joiden tunneilla oppii paljon.
        Hoitajat eivät omi hoitopollejaan eivätkä laita hevosia itse tuntiratsastajille kuntoon, vaan tuntilaiset saavat itse laittaa hevosensa ja saavat apua jos/kun sitä tarvitsevat joko talliavustajalta, tallitytöltä tai itse opelta. Jos hevonen ei jatka seuraavalle tunnille, saa sen myös riisua. Jos haluaa, on mahdollisuus oppia pesemään varusteita tai muuta vastaavaa kokeneemman avustuksella.
        Mitä sitä vielä olisi... Mutta mahtava paikka tuo Zilpa on, ja aloittaja teki hyvän valinnan laittaessaan lapsensa miniponikurssille Zilpaan!


      • Zilpa is best!!!
        Elmire kirjoitti:

        Zilpalla on todella hienot maastot. Mahdollisuuksia on paljon, saadaan alottelijamaastoilijat kivoissa maastoissa alkuun lähiympäristössä. On metsään johtava soratie jossa hyvät laukkapätkät kokeneemmille. Metsässä on polkuja joihin kokeneet pääsevät open johdolla, joka tuntee metsän hyvin. Reittejä on todella, todella paljon erilaisia! Leireillä kokeneilla on hevosten uittoon on mahdollisuus, aloittelevilla ei, sillä uittopaikka on pitkällä. Tämä kertoo myös mielestäni siitä, että riskejä ei haluta ottaa. Laitumet ovat isot ja tilavat sekä ruohoisat ja lauma vaihdetaan eri laitsaan kun ruoho on kaluttu. Tilat ovat todella hyvät - hyvä talli, hyvä suuri maneesi, kaksi kenttää(iso ja pieni kenttä), kerhotilat ja mukava leirikämppä. Tallitytöt ovat mukavia ja auttamishaluisia eivätkä katso nenänvartta pitkin. Tuntemattomallekin uskalletaan moikata ja sillä tallilla on hymyä. Opetus on todella hyvää ja tasokasta, tunteja on eri ikäisille, kokoisille, tasoisille... Henki on aivan mahtava ja omistaja kohtelee niin hevosia kuin tallityttöjäänkin mainiosti. Tallilla järjestetään monenlaista toimintaa johon on helppo uskaltautua menemään mukaan.
        Voin itse sanoa kuitenkin, että jossain vaiheessa Zilpassa ei ollut niin kivaa kuin nykyään. Oli pari opea, Titta ja Ina, joista monikaan ei pitänyt eikä koskaan ole tullut pitämäänkään. Kuitenkaan Ina ei enää pidä tunteja ja Titta pitää harvoin esim. tuuratakseen. Tämänhetkiset opet/ohjaajat Päivi, Tanja sekä Emmi ovat todella mukavia ja kuitenkin samalla myöskin päteviä, joiden tunneilla oppii paljon.
        Hoitajat eivät omi hoitopollejaan eivätkä laita hevosia itse tuntiratsastajille kuntoon, vaan tuntilaiset saavat itse laittaa hevosensa ja saavat apua jos/kun sitä tarvitsevat joko talliavustajalta, tallitytöltä tai itse opelta. Jos hevonen ei jatka seuraavalle tunnille, saa sen myös riisua. Jos haluaa, on mahdollisuus oppia pesemään varusteita tai muuta vastaavaa kokeneemman avustuksella.
        Mitä sitä vielä olisi... Mutta mahtava paikka tuo Zilpa on, ja aloittaja teki hyvän valinnan laittaessaan lapsensa miniponikurssille Zilpaan!

        Ehdottomasti Zilpa!!! koska jos 6v tyttö kävis chapelis ni ei olis itku kaukana, koska siellä on ilkeää väkeä... mut zilpassa on kilttiä ja mukavaa talli väkeä!!! joten vielä kerran ZILPA!!!


      • kokenut ratsastaja
        Zilpa is best!!! kirjoitti:

        Ehdottomasti Zilpa!!! koska jos 6v tyttö kävis chapelis ni ei olis itku kaukana, koska siellä on ilkeää väkeä... mut zilpassa on kilttiä ja mukavaa talli väkeä!!! joten vielä kerran ZILPA!!!

        Minä olen käynyt kerran chapellissa ja tässä plussat ja miinukset (joita kenenkään on turha arvostella koska ne ovat MIELIPITEITÄ) :
        Sai laittaa itse hepan,jos oli ongelmia tallitytöt autto.Sen kertaiset tytöt oli ihan kivoja.
        Ei tarvinnut tehdä mitään jos ei halunnut(poni säikkyi ja laukkaili vähän miten sattui enkä uskaltanut enää ravata niin ei tarvinnut)
        Siellä varmasti oppisi nopeasti jos ei ole herkkä...
        -...mutta minä kun olen herkkä niin en kovasti opesta pitänyt...
        -Kenttä oli IHAN surkeassa kunnossa,mutavelliä.
        Nyt voisin käydä siellä uudestaan yrittämässä josko mieleni muuttuisi(olen oppinut muualla paljon joten saattaisin pärjätäkin sen ponin kanssa:D),mutta pidän nykyisestä tallistani kovasti(joka on nakkilassa) ja saatan saada ylläpitoon hevosen eli ratsastus tunnit vähenee minimiinsä.
        Lopputulos:Muiden kommenteista päätellen voisit laittaa tyttösi aluksi Zilpaan ja sitten Chapelliin.Itse suosittelisin kylläkin Luviaa.


      • Jemppppppu
        kokenut ratsastaja kirjoitti:

        Minä olen käynyt kerran chapellissa ja tässä plussat ja miinukset (joita kenenkään on turha arvostella koska ne ovat MIELIPITEITÄ) :
        Sai laittaa itse hepan,jos oli ongelmia tallitytöt autto.Sen kertaiset tytöt oli ihan kivoja.
        Ei tarvinnut tehdä mitään jos ei halunnut(poni säikkyi ja laukkaili vähän miten sattui enkä uskaltanut enää ravata niin ei tarvinnut)
        Siellä varmasti oppisi nopeasti jos ei ole herkkä...
        -...mutta minä kun olen herkkä niin en kovasti opesta pitänyt...
        -Kenttä oli IHAN surkeassa kunnossa,mutavelliä.
        Nyt voisin käydä siellä uudestaan yrittämässä josko mieleni muuttuisi(olen oppinut muualla paljon joten saattaisin pärjätäkin sen ponin kanssa:D),mutta pidän nykyisestä tallistani kovasti(joka on nakkilassa) ja saatan saada ylläpitoon hevosen eli ratsastus tunnit vähenee minimiinsä.
        Lopputulos:Muiden kommenteista päätellen voisit laittaa tyttösi aluksi Zilpaan ja sitten Chapelliin.Itse suosittelisin kylläkin Luviaa.

        joooo, meil olis tiedossa sunnuntaina estetunti zilpalla... Kyseisellä tallilla en ole ennen käyny niin voisko joku vähän kertoa millaisia zilpan estetunnit mahdollisesti ovat ?? =))))


      • CASTELLO!!
        Jemppppppu kirjoitti:

        joooo, meil olis tiedossa sunnuntaina estetunti zilpalla... Kyseisellä tallilla en ole ennen käyny niin voisko joku vähän kertoa millaisia zilpan estetunnit mahdollisesti ovat ?? =))))

        Mielestäni Chapel on huono, koska itse en ainakaan oppinut mitään!! Kierrettiin vain jotain ympyrää koko tunti ja siin se sitten oli!! Castello on mielestäni paras, siellä on hyvät maastot!! Mahdollisuus uida hevosen kanssa!! Ja muutenkin. Kun taas Chapellissa ei niitä ole. Vain pari polkua missä saa vähän laukkailla. Hevoset ja Ponit olivat ihan kivoja ja eri tasosia Chapellissa, ja opettajakin ihan hyvä. Mutta sijaisopettaja on kyllä ihan ..... Tallitytöt ovat sellaisia missä useimmissa talleissa! Luvialla on kivoja heppoja, mutta vain vähän säikkyjä. Opettaja, Tupuna osaa ja on mielestäni ihan paras!! Maneesi, Kahvio ja Kenttä löytyvät, vaikka itse tykkäänkin yleensä mennä kentällä säässä kuin säässä. Mutta kesäisin mennään aina kun voidaan sitten kentällä! :D


      • Mun mielipide vaa :D
        Elmire kirjoitti:

        Zilpalla on todella hienot maastot. Mahdollisuuksia on paljon, saadaan alottelijamaastoilijat kivoissa maastoissa alkuun lähiympäristössä. On metsään johtava soratie jossa hyvät laukkapätkät kokeneemmille. Metsässä on polkuja joihin kokeneet pääsevät open johdolla, joka tuntee metsän hyvin. Reittejä on todella, todella paljon erilaisia! Leireillä kokeneilla on hevosten uittoon on mahdollisuus, aloittelevilla ei, sillä uittopaikka on pitkällä. Tämä kertoo myös mielestäni siitä, että riskejä ei haluta ottaa. Laitumet ovat isot ja tilavat sekä ruohoisat ja lauma vaihdetaan eri laitsaan kun ruoho on kaluttu. Tilat ovat todella hyvät - hyvä talli, hyvä suuri maneesi, kaksi kenttää(iso ja pieni kenttä), kerhotilat ja mukava leirikämppä. Tallitytöt ovat mukavia ja auttamishaluisia eivätkä katso nenänvartta pitkin. Tuntemattomallekin uskalletaan moikata ja sillä tallilla on hymyä. Opetus on todella hyvää ja tasokasta, tunteja on eri ikäisille, kokoisille, tasoisille... Henki on aivan mahtava ja omistaja kohtelee niin hevosia kuin tallityttöjäänkin mainiosti. Tallilla järjestetään monenlaista toimintaa johon on helppo uskaltautua menemään mukaan.
        Voin itse sanoa kuitenkin, että jossain vaiheessa Zilpassa ei ollut niin kivaa kuin nykyään. Oli pari opea, Titta ja Ina, joista monikaan ei pitänyt eikä koskaan ole tullut pitämäänkään. Kuitenkaan Ina ei enää pidä tunteja ja Titta pitää harvoin esim. tuuratakseen. Tämänhetkiset opet/ohjaajat Päivi, Tanja sekä Emmi ovat todella mukavia ja kuitenkin samalla myöskin päteviä, joiden tunneilla oppii paljon.
        Hoitajat eivät omi hoitopollejaan eivätkä laita hevosia itse tuntiratsastajille kuntoon, vaan tuntilaiset saavat itse laittaa hevosensa ja saavat apua jos/kun sitä tarvitsevat joko talliavustajalta, tallitytöltä tai itse opelta. Jos hevonen ei jatka seuraavalle tunnille, saa sen myös riisua. Jos haluaa, on mahdollisuus oppia pesemään varusteita tai muuta vastaavaa kokeneemman avustuksella.
        Mitä sitä vielä olisi... Mutta mahtava paikka tuo Zilpa on, ja aloittaja teki hyvän valinnan laittaessaan lapsensa miniponikurssille Zilpaan!

        ehdottomasti samaa mieltä! olen itse käynyt zilpalla nyt 9 vuotta ja oppinut jo tosi paljon ratsastamisesta, hevosten hoidosta ja varusteiden huollosta myös. hevoset on mukavia ja erilaisia jokainen.
        Leireillä olen myös paljon käynyt ja kivoja ovat olleet.

        Mielestäni on hyvä että yhdellä hevosella ratsastetaan 5 kertaa ja sitten vasta vaihtuu eri hevoseen, koska silloin voi miettiä mitä teki väärin tämän hevosen kanssa ja korjata virheensä seuraavalla tunnilla.

        päivi eli tallin omistaja opettaa mielestäni hyvin ja osaa olla vaativa ratsastajan tason mukaisesti. Ja sanoo asiansa kyllä suoraan jos tarve vaatii, mutta ei kuitenkaan vihaisesti :D
        Poni tunnilla opettava tanja on myös todella mukava.

        Joka kerta kun menen tallille niin jokainen tervehtii toisiaan ja hymyä tulee joka suunnasta ;D

        Itse suosittelen siis Zilpaa, mutta en ole koskaan käynyt Chapelilla eli en siitä osaa mitään sanoa.


    • Kokemusta on

      MOI! :)
      Zilpa ehdottomasti! Olin Zilpassa leirillä ja todella kivaa ja hyvä opetus ja kiltit ponit oli. :)

      • daadirlandaaaaaaaaaa

        itse olin zilpassa leirillä, ja se on kyl iha paras paikka! pidetää hyvää hualta poneist liia isot ei saa hypätä liia vähääkä piänemmil linimenttii laitetaa ainajalkoihi ja sille. Maasto oli ehkä vähä tylsä ku rämmittii jossai puskas mut joo. leiri kaste oli paras. isoset ja tallitytöt ihanii=) Suasittelen


      • bettuyay

        Mun mielestä ratsutalli Cruise on kaikkein parhain!!


    • lapapapapapa

      olen käynyt castellossa vuosia sekä zilpassa muutaman kerran, mutta kyläkorpi ylivoimainen ykkönen.

      castellossa on paljon kivoja hevosia, talvella ratsastus siellä on mielestäni kuitenkin melko epämiellyttävää kun kenttä on kamalassa kunnossa ja maneesi todella pieni. opettajassa on mielestäni tapahtunut muutoksia vuosien varrella, aloin jännittää tunneilla välillä jopa laukan nostoa ja etenkin esteitä joten vaihdoin pois. ope voisi ottaa rennommin ja säätää sitä volyymiä pienemmälle osan asioista voisi ilmaista hiukan eri tavalla .. castellon kesäope kuitenkin mahtava, jos tämä olisi castellossa opettajana, en vaihtaisi pois, kerrassaan mahtava !

      zilpasta olen saanut ihan kivan kuvan. opein uutta, hevonen millä ratsastin oli kivan tuntuinen ja suhteellisen osaava. opettajia on zilpalla tietääkseni muutama, mutta tämä opettaja oli osaavan ja kivan oloinen, neuvoi ja ohjeisti koko ajan.

    • aedadsasd

      ei ole omakohtaista tietoa mutta kuullut nuorilta, sekä iäkkäimmiltä ihmisiltä että ei ole laisinkaan hyvä paikka. kuulemma opettaja suoraan sanottuna ihan hirveä oppilaita kohtaan ja huutanut myös jostain inhimillisestä virheestä kaverini äidille joka ei ole koskaan ollut oikeastaan tekemisessä hevosten kanssa, taisi laittaa satulan väärään kohtaan tai jotain vastaavaa mistä ei olisi voinut syntyä esim. vaaratilanteita, asian olisi voinut sanoa muullakin tavalla kun huutaa kurkku suorana kaverin äidin pällistellessä ihmeissään. olen kuullut että oltaisiin jopa vähän väkivaltaisiksi käyty muttei siis ole mitään varmuutta oikeastaan mistään, paljon huonoa huhua olen kuullut, en yhtäkään hyvää kommenttia tallista keneltäkään ketä on siellä käynyt joten en ole vaivautunut edes kokeilemaan ..

    • Sin sit vaa

      chapelin ope huutaa ja raivoo ja hakkaa hevosia. Että näin.

    • !!??

      Chapelilla ope ei todellakaan raivoa ekä hakkaa hevosia!!
      Se on just paras

    • tALLITYTTÖ 1st

      ehdottomasti zilpa koska siellä on parhaat ponit ja sitten vielä hyvät taluttajat
      ja hyvät alkeis tunnit jos ei talutusta kaivata ja vielä alkesjatkokin ja Helppo:C siinä oli poni tunnit on myöskin hevos tunteja että jos äitikin innostuu :)) elikkä siis KAIKENTASOISIATUNTEJ!!!

    • RatsastajaOneone

      Molemmilla talleilla on huonoja puolia. Alotin ratsastuksen Zilpalla, tallilla on mukavia hevosia mutta opettaja ei todellakaan ollut yhtään mukava. Liian vaativia ja vaikeita juttuja heti alkuun. Potkittiin kerran tunnilta ulos täysin tyhmän virheen takia ratsastaessani.

      Kävin Chapelissa hetken, mutta lopetin. Talli ei ole mitä parhain, hevoset ovat mukavia sielläkin mutta opettaja taas ei. Tallitytöt eivät ole mukavia.

      Kävin Castellossa kerran ratsastamassa, ja pidin kovasti. Vaikka on vanha paikka. Hevoset olivat mukavia ja kaikki erilaisia. Maastot ovat hienot ja paljon erilaista toimintaa.

    • :)

      minusta Zilpa on PALJON parempi !!! Chapel on ihan huono !!!

    • :--)

      Mulla on kokemusta molemmista, sekä Zilpasta että Chapelista.

      Olen Chapelin puolella, koska opetus on siellä huomattavasti parempaa. Zilpan opetus on "No jos haluat niin voisit nyt mennä pohkeenväistöä, jos se hevonen niin suostuu tekemään"-tyylistä. Mielestäni on hyvä, että Minna (Chapel) vaatii ratsastajalta tarpeeksi. Jos ratsastajalta ei vaadita tehtävän suorittamista, miten tämä voi oppia mitään?
      Zilpa on myös liian iso ja "laitosmainen" minun makuuni. Chapelissa ei ole maneesia toisin kuin Zilpassa, mutta en näe siinä mitään ongelmaa.
      Ja ilkeitä tallityttöjä on joka tallilla. Onneksi niitä mukaviakin löytyy.

      • ...

        Jos te ihmiset sanotte, että olette käyneet Zilpassa ja siellä on muka huono opetus.. minusta ette ole tainnut olla ihan tasoisella tunnillanne.. joten menkää vain ihan teille sopivalle tunnille ja kattokaan sitten uudestaam -.-

        Itse olin tänään ratsastamassa Zilpalla ja minua ei hevin päästetty ponin kanssa läpi!


    • ==)

      Itsellä on 1-vuoden negatiivinen kokemus Zilpasta. Ja 2-vuoden positiivinen kokemus Chapelista

      Zilpa (2009) :
      -Päivi lyö hevosia suitsilla ja potkii niitä
      -Opetus on sellasta että "jos et nyt onnistu, lennät talliin ja takasin tulemista ei ole" (ja tämä on aivan totta)
      -Leirit on Plääh, ei kunnon ohjelmaa
      -Hevoset on kaikki samanlaisia. Ei hankalampia tapauksia
      -HC tunneilla ei välttämättä edes laukata
      -Karseita tallityttöjä
      -Tasoryhmät epäoikeudenmukaisia

      Chapel (2003-2005)
      -Minnan opetuksessa oppii hyvin
      -Minnan tytöt kivoja
      -Opetus on vaativaa, ratsastajan tasoon keskittyvää
      -Hevoset yksilöitä
      -Maneesin puuttuminen ei menoa hiljennä
      (jep, nämä ovat 6-vuotta vanhentuneet mielipiteet, mutta kuitenkin)

      • Zilpa..

        Zilpassa on paljon erinlaisia heppoja! (2011!)

        Poneja jotka ovat laiskempia ja reippaampia.. esim. muutama vanha kenttähevonen (välillä aika kiihkeä) Reipas ex- esteponikin löytyy.. muutama kouluhepokin taitaa hiippailla tallilla ja muuten vain kaikki ovat täysin omaa luonnettaan!!! -.-


    • :D

      Zilpa todellakin! aivan mahtava paikak tuo Zilpa! sanonpahan vaa!

    • Ruffe<3 Kentsu<3

      oon samaa mielt Zilpa on best! ku kävin yhe kerra chapelis ni se paaaaskaaa poni pukitti kokoaja ja se joka talutti ni valitti koko aja ja ope huutaa kurkkusuoran ku päätö kana siel! mut parhaat paikat mu mielest o Zilpa ja Castello!. castellos olin 2 vuot mut jouduin lopettaa muuto takiii ja menin käymää chapelis sil pueletunnitunnil ja se makso 20 ja sit en tykänny siit yhtää! ja menin zilpal ja se oli tosi kiva paikka!

      Kannattaa ottaa Zilpa tai Castello! Chapel ihan päi peetä! -.-

    • Molemmissa käynyt

      mullkai o kokemusta chapelista tosi surkea oli! menin sin joskus 8w ja poni pukitti ja pukitti niin et tipuin suoraa naamalleni sin! ja sit sain jalkaani kipsin ja kävelysauvat en voinut ratsastaa ja myöhemmin meni zilpalle aluksi se oli ihan mukavaa mut sit kun olin miniponikurssilla niin se mun taluttaja laitto sen koko hevosen ja en saanut tehdä mitään muuta ja kun kattoo vierest en ees harjat tai koskee ponia! ja kun menin maneesiin niin se talutti koko matkan ja se veti sitä ponia koko ajan ja laittoi sitä menemää lujempaa ja ope huus siel (kuten chapelissakin!) Itse en pidä kummastakaan molemmissa ärsyttäviä tallityttöjäkin! mutta nyt käyn castellossa ja upea paikka on ! en suosittele kumpaakaa ! Castello on paras! mukavia tallityttöjä kivat opettaja hienoja ja mukavia hevosia/poneja! olen nyt 13w

    • ÄRSYTTÄÄ vain

      ÄRSYTTÄÄ ÄRSYTTÄÄ ÄRSYTTÄÄ!!!

      Te täällä haukutte talleja ihan täysillä :D

      Okei Zilpassa on hienot uudet tallit ja paljon osaavia hevosia.Ja tietysti siellä on tämä paljon keskustelua herättävä maneesi.Maneesi on iso ja hieno ja siellä on hyvä ratsastaa ja siellä on kamala opettaja huutamassa....Eli Zilpa on tälläinen viiden tähden talli.Mutta opettaja on mitätön eikä saa minulta yhtään tähteä.

      Chapelissä on upeita osaavia hevosia ja poneja.Opettaja taas on vaativa ja tunneilla oppii hyvin.Ja tallilla on myös Minnan lapset.Juuri näin mukavia ovat kummatkin.Ja aika selvääkin on että kenttä ei voi olla mitenkään JÄRKYTTÄVÄN hyvässä kunnossa sateella tai kovilla pakkasilla.Järkikin sen nyt sanoo.Mutta mitä sitten.Ja tämä ei niin hyvässä kunnossa oleva talli.Juu ei ole mutta onko se nyt niin tärkeää että hintojen pitää nousta monilla euroilla tallin korjausta varten.Eli kävisimme tallilla ja maksaisimme hienosta tallista?Maksan mielummin hyvästä opetuksesta.Minnalle (opettajalle) tulee minulta ainakin viisi tähteä ja tallille ehkä kolme.



      Ja kaikilla talleilla on itsekkäitä tallityttöjä.


      Ja nämä muut Porin alueen tallit

      Castellossa ei ole mitään pahaa hieno talli ja kivat hepat ja suht koht hyvä opetus.Koska mitä minä Castellosta olen sanomaan kun olen ollut yhdellä leirillä ja parilla muulla tunnilla.Paikka on vanha mutta kotoisa.


      Luvia.Hienot tallit sielläkin aivan kuin Zilpalla.Opetus on myös vähän että joo mene vaan voisit vaihtaa kevennyksen.Tietenkään en tiedä kun olen ollut siellä vaan ennen sitä kuin omistaja vaihtui.

      P&O on myös kiva paikka ja hevosissa ei ole mitään haukkumisen aihetta.Eikä opetus mitään viiden tähden luokkaa ole mutta on sekin hyvää.

      Olen silti edelleen Chapelin puolella.Mutta ei sitä kannata alkaa arvostella koska se sattuu olemaan minun mielipiteeni.Ja kai muita talleja voi käydä kokeilemassa ja antaa oman mielipiteensä niistä.

    • Ratsastaja merikarvi

      Itse olen nyt 23 vuotias ja olen käynyt monissa ratsastuskouluissa aloitin ratsastuksen 5 vuotiaana menin ensin Zilpalle koska se oli lähimpänä. Zilpalla oli oiken mukavaa ja hianot kentät,maastot ja maneesi ja hevoset ja ponit olivat myös ihania ja talli oli tilava :) seitsämän kertaa kävin zilpalla oli sielä muutama ilkeä tallityttö mutta ei se ratsastusta haitannut :). no sitten kävin chapelissa oli sekin hiano paikka vaikka hiukan pienempi hiano talli,upeita poneja ja hevosia,kauniit maastot ja eikä ollut oikein väliä oliko siellä maneesia. sielläkin kävin jonkun aikaa ja oli tietty sielläkin muutama ilkeä tallityttö :( sitten siirryin luvian ratsastustallille siellä olin jotain melkein vuoden hianot paikat ja kaikki! ilkeitä tallityttöjä muutama. sitten menin castelloon UPEA PAIKKA kävin kolmisen vuotta ja pääsi kesälläkin uimaan hepan kanssa :) P&O on myös kaunis ja kivoja poneja ei ole mitään haukkumista :) sitten menin merikarvialle ja oli loistava! siellä käyn yhä :))

    • Kokenut ratsastaja

      Hei! Omat 8 vuotias ja 11 vuotias tyttöni haluasi alkaa ratsastaa itse olen käynyt myös merikarvialla viikilän tallilla noin 9 vuotta mutta tytöt ei haluaisi mennä sinne missä minä käyn tuo Roosa 8 vuotias tyttö haluaisi P&O tallille en tiedä onko se hyvä? mutta on muitakin vaihtoehtoja tullut :) esim Zilpa,Chapel,Castello,Luvian ratsastustalli ja elämystalli mikä olisi hyvä? voisitteko hiukan neuvoa aikoisin ostaa heille ylläriksi ratsastus tunnit ;) on jo monta vuotta Roosa ja Meri pyyllellyt että ostettaisiin hevonen :) itselläni on jo 12 vuotta kokemusta ratsastuksesta että olisi se kivaa jos tytötkin tulisat hyviksi ratsastajiksi.

      Voitteko kertoa mikä olisi paras vaihtoehto? =) tytöt eivät haluaisi samalla tallilla käydä .

    • Aikuinen Ratsastaja

      Hei! suosittelen että kävisitte monilla talleilla ennenkun valitsitte sen parhaan. esim kaikki jotka käyvät zilpalla kehuvat sitä tallia koska eivät muilla ole käyneet. ja chapelilaiset omaa talliaan samanlain. kukaan opettaja ei ole hullu. kaikilla opettajilla ja tallilla on omat säännöt ja opettajilla persoonasa. siis missään tallissa tai opettajassa ole haukkumista.kaikki ovat erillaisia. itse pidän kaikista talleista! mutta muistakaa ei niistä tallitytöistä kannata välittää! kyllä tiedän millaisia ne nuoret ovat. ne heittävät läppää!! ja MUISTAKAA mikään muu tallila ei ole parempaa kun hevoset ja ponit! se pitää muistaa!

    • (/

      Olen samaa mielt! (: ja mikään talli ei oo täydellinen kaikkisaa on joku ihan ihan pieni virhe.

    • Vakiokävijä

      Moikka! Oon 16-vuotias tyttö, ratsastusta harrastanut 4-vuotiaasta saakka. Alotin aikoinani Porin tallilla, mutta siirryin Zilpaan. Muistan vain, kuinka pelkäsin kun en saanut pikku-ponia ravaamaan ja opettaja löi sitä raipalla, jolloin poni lähti laukkaan. Tosin, meno on varmasti vuosien jälkeen muuttunut.. Kuitenkin olen sitä mieltä, että kovin tasokasta opetusta ei Zilpalla ole tarjolla. Mutta jos haluaa vain ratsastella omaksi iloksi, niin ei Zilpassa mitään vikaa ole.
      Jos taas haluat saada varmaa kehitystä ja kunnollista opetusta, niin suosittelen Chapelia. Kävin Minnan tunneilla vuosia. Ratsastus on vaikea laji, mitä enemmän opit, sen vaikeampaa se on. Minna kertoo ratsastajalle suoraan missä on vika ja mitä pitää parantaa. Ei kukaan opi, jos opettaja ei virheistä huomauta. Kuitenkin Minna on ihana ja mukava persoona, vaikka sanookin ratsastajille suoraan jos joku mättää. Kehitys on ainakin taattu!
      Joku ylempänä oli kirjoittanut, että v'ttua ja s''tanaa tulee koko ajan, mutta tämä ei pidä paikkaansa. Olen tuntenut Säntit jo 7 vuotta, eikä meininki ole tuollaista ollut kertaakaan.
      Puitteet voisivat tietenkin olla paremmat, maneesia ei ole ja tallikin on vanha. Mutta väliäkö sillä, kunnon heppa-tyttö tai -poika ratsastaa mutisematta sateessakin, eikä tallin iällä ole mitään väliä, kunhan hevosilla on kaikki hyvin!

    • SAATANAN HUORAT-.-

      vitun huorat! -.--.- helvetti! MOLEMMAT ON IHAN vitun PASKOJA TALLEJA! -.- ETTEKÖ SITÄ helvetti TIIÄ?!!! -.- VOI LOL JOS ETTE TIIÄ! TÄS ARVOSTELUT

      ZILPA
      -NIIN PASKAT OPET ET HUH HUH!-.-
      KÖSSI OLI AINOO KIVA HEPPA!

    • Zilpalainen

      Itse kannatan Zilpaa, koska siellä olen harrastanut 5 vuotta ratsastanut.

      Tunteja järjestetään eritasoisille ratsastajille ja miniponeista on hyvä aloittaa. Kiva ja reipas apulainen toimii kanssasi puolituntia ja auttaa talutuksen kera ratsastuksessa. Vähän kokeneemalla ratsastajalla on hyvät mahdollisuudet koittaa esteitä, kavaletteja ja vähän korkeempiakin. Erikoisesteitä löytää hyvät määrät myös,

      Kentällä:
      - Vesimatto
      - Muuri
      - Ampparieste
      - Lankkueste

      Maastossa:
      - Pensaseste
      - Tukki
      - Penkki
      - jne.

      Ja tuosta vielä, että en usko 6-vuotiaan tytön vielä ratsastavan tinkerillä -.-
      Zilpassa on paljon laadukkaita heppoja ja siis shettiksiä on ja muutama kivan kokoinen, silti hieman isompi kuin shettikset (n.120-130cm)

      Eli joo, Zilpan kannalta! (=

    • Empy

      Heippa!
      Itse olen Zilpalla käynyt n. 5 vuotta ja Chapelilla 2 kertaa...
      Zilpalla on paljon erilaisia tunteja miniponitunneista (ensimmäisiä kertoja elämässä ratsastusta, hintaan sis. Taluttaja, puoli tuntia hevosen käsittelyä jossa opetetaan varustamaan ja hoitamaan hevosta, ja myös puoli tuntia tehokasta ratsastusta, oppilaiden tason mukaan) ja estevalmennuksiakin on :)
      Suosittelen Zilpaa, mieluiten koska siellä paljon hauskaa toimintaa, Chapelilla on huono ilmapiiri, ja opettajat vain huutavat, mikä ei ole yhtään mukavaa!
      Maastot Zilpalla mitä mahtavimmat! suosittelen siis zilpaa, varsinkin aloittelijoille =)

      • jatkoo...

        Zilpalla opetus mika parhain!
        Opettajat mukavia! Tunneilla oppii nopeasti !
        Aivan uskomattoman upea paikka!!!!
        Opettajat opettavat oppilaita tunnilla ns. tason mukaan, samalla kun opettaa kaikkia, se on myos hyva etta oppilaat itse saavat kertoa mielipiteita mita haluaisivat tehd', mutta opettaja opettaa siis parhaiten AINAKI PORISSA! Ja kaikki jotka itse olen suostutellut tunneille on my;s sanonut ett' ei olisi ikin' uskonut ett' se olisi niin hyv' paikka! JOTEN TULKAA EDES KOKEILEMAAN! ette menet' mitaan ! LUPAAN SEN! Kaikille loytyy varmasti mieluinen Poni&heppa jolla menna! Tutustumis tunnin hinta 10 euroa !


    • My horse story

      Oon ridannu zilpalla pian 3 vuotta (: siellä on tosi tasokasta opetusta.kaiken ikäisil löytyy poni tai heppa! Tyypit on tosi mukavii ja siel oppii oikeesti nopeesti!! (: Oon ratsastanu chapelilla vähän pääl yhen vuoden.On chapel kin ihan ok paikka.mutta jos chapeliin menee niin pitää olla hiukan kokeneempi.Itse kannatan Zilpaa

      • my horse story

        Muuten Empy (: Zilpalla miniponitunti maksaa 24e (:


    • Zilpa <3

      Niin mut tutustumistunti on halvempi, se maksaa kympin. Ja kannatan zilpaa.

    • EI ENÄÄ IKINÄ..

      suosittelen zilpaa. itse olen ratsastanut siellä jo 15 vuotta.
      Kerran menin chapeliin ja siellä sitten se Minna Säntti piti tuntia ja karjui jollekkin kuusivuotiaalle että älä kisko ohjista, selkä suoraksi. tytön ratsastustunti päättyi kyyneliin ja itse en IKINÄ enää mene lähellekkään chapelia.

    • aewsqsredrttfy

      Alotin ratsastuksen Zilpassa n.7 vuotta sitten ja ekalla kerralla opettaja käski tulla mukaan hakemaan poneja sisään. Hän meni tarhaan sillä tyylillä, että oletin että minun tulee odottaa tarhan ulkopuolella, että hän ottaa ensin ponit kiinni jne. ja kun hän sillen tuli ponien kanssa tarhasta hän vain käveli minun ja kaverini ohi ja sanoi, että "Ei teistä kyllä ikinä tule ratsastajia." ja lähti ponien kanssa pois. Muutaman tunnin jälkeen kun taas tulimme tallille ja menimme katsomaan, että millä poneilla menemme tunnilla, niin minulle oli jälleen merkattu poni joka ei muuta tehnyt, kun kokoajan repi päätä alas ja meinasi heittää minut alas, kun yritin taluttajan ohjeiden mukaan pitää ohjista lujaa kiinni. Tokaisin äidilleni, että "Miks mä joudun aina ratsastaan tolla?" ja huonoksi onnekseni ratsastuksenopettajamme seisoikin siinä takana ja alkoi rähjäämään jotain luokkaa "Sinä olet täällä ratsastamassa ja sinulla ei ole sanavaltaa siihen millä ponilla me sinut laitetaan ratsastamaan. Mene laittamaan poni kuntoon."ja tätä hän ei todellakaan sanonut missään määrin ystävällisesti. (Olin siis n.7v ja kävin erillisillä talutustunneilla.) Kaverini joka käki alkeiskurssilla viereisellä hentällä (talutustunnit pidettiin erikseen toisella kentällä) otti 10 kerran kortin, jonka ajan minäkin kävin sitten ratsastamassa, mutta maksettujen tuntien loputtua eme edes harkinneet jatkavamme kyseisellä tallilla.

      Sukulaiseni kävi Chapelissa ja olin kerran katsomassa känen tuntiaan. Se on myös totta, että tämänkin tallin ratsastuksenopettaja huutaa. Karjuu kentän reunalta aika tylysti jopa ihan pienille lapsille.

      Lopputulos oli se, että kun Ahlasiin(tai Merikarvialle kummassa nyt onkin)avattiin ratsastuskoulu Kylkorpi, niin minä menin sinne ja siellä oli opettaja _erittäin_ mykava ja samoin tallitytötkin aivan toista luokkaa kuin kummassakaan edellämainituista.
      Kiitos!

    • muute..

      Kyläkorpi on hyvä paikka, paitsi että päätallissa on hometta ja ympäristö on vaarallinen, esim lapsile...

    • ---

      10 vuoden ratsastuskokemusta takana, kävin muutaman vuoden zilpassa, ja nyt ainakin viimeiset viisi vuotta chapelissa. Kummassakaan paikassa ei mitään vikaa ole, mutta oma suosikkini on chapel. Täällä ihmiset kirjoittelee, että ratsastuksenopettaja huutaa chapelissa ja se on ihan kamalaa... Ja minullekin on huudettu monet kerrat, ja monet kerrat olen ihan itku kurkussa siellä ratsastusta vääntänyt. Ja kuitenkin olen siitä iloinen, että Minna niin tarmokkaasti haluaa minun ratsastavan oikein, ja juuri siitä huutamisesta olen oppinut. Eihän ratsastajat oppisi mitään jos opettaja huutelisi vain "hyvä, hienoa" siellä kentän laidalla. Ja tottakai Minnan suusta kehujakin kuulee. Ja itsekin aina siellä tallilla pyörin, ja mielestäni ystävällisesti autan jokaista apua tarvitsevaa. Chapelissa plussana on myös ihanat tapahtumat, juuri tämä hubertus, sekä halloween ratsastus, jotka luovat mukavasti yhteishenkeä porukkaan.

    • minävaantäällätaas

      Vaikka täs ny puhutaanki porista mä suosittelen luvian ratsastustallia....Aivan ihanat omistajat ja pollet.

    • zilpa hullu

      Oon käyny zilpalla ja zilpalla aina opitaan tunneilla aina jotain uutta mutta Chapelilla ei melkei koskaa opi uutta! ZILPA EHDOTTOMASTI!!!!!!!!!!!

    • Että näin...

      Melkein kaikki Porin ratsastuskoulut täyttä kuraa :/

    • hevoshullu1

      zilpa

    • Zilpa

      Olen Zilpan kannalla, itselläni ( Tyttärelläni) 11-v on poni Zilpalla, todella hyvä opetus ja turvallisuus on mallillaan! Joten kääntykää Zilpan puoleen=))

    • Ratsastava

      Hei!
      Sanoisin, että kannattaa valita Zilpa, sillä Chapelissa opetushevoset ovat vihaisia, opettaja huutaa ja haukkuu. Lisäksi siellä ratsastetaan säällä kuin säällä ulkona. Lisäksi hevosten kohtelu on niin ja näin. Tyttäreni tuli jokaiselta ratsastustunnilta itkien kotiin. Silloin kun kävi Chapelissa. Etseimme uuden tallin ja Zilpa vaikutti hycvältä vaihtoehdolta. Nyt tyttäreni ratsastaa Zilpassa ja hoitaa ponia nimeltä Ken. Enää hän ei tule tunneilta itkien, vaan intoa puhkuen. Opettajatkin ovat todella kokeneita ja hevoset & ponit ovat erittäin hyvin käyttäytyviä ja kohdeltuja. Joten olen samaa mieltä kuin Zilpa. Zilpa kannattaa valita jos haluaa satsasta turvallisuuten, lisäksi saa rahoilleen jotain vastinettakin!=))

    • zilPA

      No,
      Olen ratsastanut Chapelilla n. 5 vuotta Zilpassa pien kymmenenvuotta!
      Kannattaa miettiä kumpi ois paree vaihto ehto! ZILPA EHDOTTOMASTI!!

      Sinulle 18-vuotias joka kyselet siellä. Zilpa kannattaa valita on aikuisten alkeiskursseja ja lisäksi kokeneemmille koulu ja este valmennusta. Myös maastot ovat hyvät.

    • Suklaamosse

      Zilpalle vaan, itselläni Chapelista huonoja kokemuksia.

    • Chapel

      En kauheesti enää pidä Zilpasta,koska saan usein valituksi ohjaajilta jos en uskalla tehdä jotain tai unohda että on talutukset.

      Chapel on luultavasti parempi ja olen itse luultavasti aloittamassa siellä ja Zilpalla jotkut ponit/hevoset ovat aikas villejä ja potkivat ja näykkivät

    • Kentsu<3

      Zilpalla ei todellakaan miniläiset esim. mee millään Heelialla tai Matilla! Ja sinä siellä joka sanot että Zilpassa ei opetella varustusta yms. Mene mini tunneille siellä opit jos et osaa! Että Zilpa The BEST!!!!!

    • Molemmat tallit

      Molemmat tallit hyviä, itse en niin tykkää Minnan opetus tavasta, mutta makuasioista ei kannata kiistellä=))

    • pandarae

      Menkää Kyläkorpeen, jos haluatte laadukasta opetusta. Itselläni on huonoja kokemuksia sekä Zilpasta että Chapelista. Kyläkorvessa on mukava henkilökunta, kivat pollet ja laadukas opetus. Zilpassa kaikki ei vaan tuntunut toimivan niin hyvin ja Zilpan sekä Chapelin henkilökunta käyttäytyi jotankin ilkeästi. 7v tytölle jäi huonoja muistoja ensimmäisestä päivästä ratsastuskoululla, kun heti alkuun opettaja sanoo, että ''sustä ei koskaan tuu kunnon ratsastajaa'', koska en uskaltanut hakea poneja laitumelta. Olin tosiaan elämäni ensimmäistä kertaa menossa ratsastustunnille..

    • chapel?

      hei!
      etsin hyvää ratsastuskoulua porin alueelta. Olen itse 12 vuotias tyttö ja haluaisin jonkun hyvän koulun olen käynyt zilpalla ja on ihan hyvä paikka mutta olen äitini kanssa etsinyt jotain toista paikkaa esim chapel.. niin onko se hyvä paikka*?

      • Fluppe♥

        Suossittelisin Ratsutalli Cruisea.


    • BBB<3 K

      En usko. kokeile Luvian ratsatuskoulua:)

    • chapel? luvia?

      täytyy katsoa! :D

    • polle

      moi!minusta ei kumpikaan talli ole hyvä.kamuni kävi zilpassa ja aina talutettiin ja samoja juttuja tehtiinonneks kamu lopetti sillä tallilla ja toinenkin kamu kävi ja sitä talutettiin aina ja se lopetti tallilla käymisen.chapelista en oo varma.kannattais mennä yyterin talliin tai nakkilaan jaakkolan rustholliin.ite käyn nakkilan tallilla ja tokalla kerralla taluttajast pääsi sekä siellä opetettiin hyvin satulointi toisin kuin zilpassa.

    • Fluppe♥

      Mä kyllä ite tykkään enemmän Zilpasta
      mutta jokaisella on oma mielipide. Zilpassa saa valita
      mille tunnille menee. Esim minä menen Zilpan Alkeis-jatko tunnille.
      Zilpassa ja Chapeissa on omat hyvät ja huonot puolet.

      Chapelissa on hyvä puoli se että se on lähellä mun asuinpaikkaa ja
      siellä on kilttejä poneja:) Ja siellä saa kavereilta apua.

      Zilpassa hyvä puoli on se että siellä on maneesi
      ja hyvä opetus. Siellä on myös kiltit tallitytöt ja kiltti opettaja.

      Chapelissa on se huono puoli että siellä ei ole maneesia
      ja siellä on aika tiukka ope.

      Zilpassa on huono puoli se että siellä taluttajat
      auttaa vähän liikaa. Mutta ei ne sitä ponia kuitenkaan ite kuntoon laita...
      Ja sitten siellä on tunnit aika kalliita vaikkakin ne on 25-26 euroo mut
      eihän ne mitään 6 eurosia ovoi ollakkaan :D

      Mutta ite tykkään eniten Ratsutalli Cruisesta :) .

    • Corinnia <3

      Jo mä myös olen kuullut että talli tytöt (siis Chapelin) haukkkuu muiden tallien norjanvuonohevosia keltaseks kakkakikkareeka!!!

    • Zilpa

      Suosittelen Zilpaa :)

    • Zilpa

      tää on ehkäpä vähän myöhässä mut who cares? Siis päivi ( zilpan omistaja ) on just sopivan tiukka ja osaa pitää järjestystä siellä. Päivin tunnit on ihan törkeen hyviä. Päivi on tosi hyvä opettaja. Tanja joka pitää poni tunteja on myös ihan super hyvä opettaja. Heidi joka pitää estetunteja on myös hyvä opettaja estetunneilla.
      Mut omasta mielestä Päivin tunneilla oppii eniten.
      Zilpalla mennään samoilla poneilla 5 kertaa jotta opitaan menemään kaikilla poneilla hyvin. Ainahan niitä voi vaihtaa muiden tuntilaisten kanssa.
      Zilpalla on tosi hyvä tallihenki, ja muihin tuntilaisiin on helppo tutustua. :)
      Suosittelen zilpaa!

    • ratsastus on ihkuu

      En osaa sanoa kummastakaan tallista paljoa,mutta tässä nyt jotain sanon.
      Kaverini joka on nyt pian 12 vuotta aloitti ratsastusksen zilpalla,ja sitä talutettiin 2 vuotta!Ei ole mitään järkeä että on taluttaja 2 vuotta,mutta kaverini vaihtoi sen jälkeen tallia ratsastuskoulu kyläkorpeen ja pääsi heti taluttajasta sekä sai laukata heti ekalla tunnilla.Uskon silti että nuo kummatkin tallit on ihan hyviä joidenkin mielestä ja toisten taas ei,mutta älkää nyt kuitenkaan haukkuko toisten talleja kirosanoja käyttäen,sillä tosille voi tulla todella paha mieli.Tämähän on vain mielipide kysymys,lopettakaa kiroilu ja haukkuminen!!!
      Moi moi....

      • Viivulii

        Suosittelen zilpaa. Siellä on jokaiselle ratsastajatasolle oma tuntinsa :) Joka poni ja hevonen on omatasoisensa. Itse olen ratsastanut zilpassa 5vuotta enkä ole törmännyt vielä yhteenkään ilkeään tallityttöön. Yhteishenki on hyvä,ja kaikki auttavat toisiaan. Ainakin minulla jäi hyvä mieli,kun olin menossa ratsastamaan enkä ylettynyt laittamann satulaa selkäön niin heti joku aikuinen kysyi,että tarvitsenko apua?
        Opetus on minyn mielstä hyvän laatusista. Jos opettaja on mieltä että joku ryhmä tarviitsee jonkun tietyn asian harjoittelemista niin haän tekee sellaisia harjoituksia ettö ne auttaisivat kehittymään :) Hän myös osaa sanoa asiat nätisti eikä huuda,hän kehuu ja on muutenkin kiva. Tanja pitää: Miniponi,Alkeis,Alkeisjatko ja H:C tunnit. Päivi (tallin omistaja) : Pitää Hevostunnit.


    • Minunmp

      Tää viesti tulee tooosi myöhään , mutta haluan sanoa mielipiteeni :) Minusta Zilpa on parempi vaihtoehto. Olen käynyt siellä itse useasti. Chapelilla en ole käynyt , mutta olen kuullut sieltä niin paljon huonoa palautetta kävijöiltä. Kaverini sanoi että hän oli ollut ensimmäistä kertaa ratsastamassa ja he menivät Chapelille. Hän oli joutunut tekemään kaikki kuulemma yksin harjaamisen ja varustamisen vaikka ei osannut? Sitten tuttuni jolla on oma hevonen niin hän oli mennyt sinne jonnekkin tunnille niin hevonen oli pelästynyt lintua ja pillastunut siitä. Minna oli alkanut haukkumaan tuttuani huonoksi ratsastajaksi päin naamaa kun ei saanut hevosta heti hallintaan. Ja se oli kuulemma kiroillut siellä tunnilla miehelleen useaan otteeseen... Samaa olen kuullut toiseltakin ystävältäni. Talli on muutenkin todella likainen ja sekainen ja puitteet ovat aika surkeat. Niin myös hevosetkin ja opetustyyli. Zilpaa siis suunnittelen mielelläni! Siellä on paljon hevosia ja ponia , eri kokoisia ja tasoisia. Siellä on myös isot tilavat tarhat ja laitumet. Kaksi kenttää ulkona ja iso maneesi jossa voi pitää kaksi tuntia samaan aikaan! Opetustyylikin on minusta hyvä ja opettajat ovat kivoja. Zilpalle vaan!

    • Anonyymi

      Zilpa

    • Anonyymi

      zilpa käyn ite

    • Anonyymi

      Zilpa minun mielestä!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      83
      3597
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      569
      3363
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3179
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2122
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2011
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1565
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1321
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1312
    Aihe