Mikä on englanniksi kylmäkiskon katkaisurasva?
Mikä on englanniksi?
10
498
Vastaukset
- se lie
specimen of tools
- Kuumakiskoinen
Eri aloilla eri termit. Vaikea sanoa, jos termi on irrotettu asiayhteydestään.
Termisi kylläkin haiskahtaa siltä kuin se olisi peräisin samoilta mopopojilta, joilta paukahtelee pakoputken kannatinlaakereita ja vastaavia.- Johan Toki
Rasvalla leikkaamisesta en ole kuullut puhuttavan, mutta vedellä leikkaaminen on monelle arkipäivää. Useamman millimetrin paksuinen ruostumaton teräslevy leikkautuu nätisti ja mittatarkasti, kunhan kapeassa vesisuihkussa vain on tarpeeksi "tautia takana" (credits to Seppo Räty).
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=vesileikkaus&btnG=Google-haku&sa=N&tab=iw
Mikseipä tuo saattaisi leikkaus onnistua juoksevalla rasvallakin aivan vastaavaan tapaan? Painetta rasvasuihkuun yhtä monta baaria kuin keskiolutbaareja Suomenmaasta löytyy, niin johan tapahtuu!
[Monelleko kaljanhörppijälle mahtaa muuten löytyä istumapaikat Isobaarista? - Münchenissä olen kaksi komeankokoista juottolaa nähnyt ja useampaankin kertaan kokenut. Toinen on se lauluistakin tuttu HB eli Hofbräuhaus ja se nyttemmin jo suljettu/lakkautettu oli Mathäser, muistaakseni Theatinerstraßella.]
Ei liene ennenkuulumatonta sekään, että kylmä kisko napsahtaa poikki suihkuttelematikka ja sahailematikka. Suomenkin rautateillä kiskot on nykyisin hitsattu yhteen pötköön ilman lämpölaajenemissaumoja. Tarpeeksi hirmuinen pakkanen, niin... - Kisko-Kalle
Johan Toki kirjoitti:
Rasvalla leikkaamisesta en ole kuullut puhuttavan, mutta vedellä leikkaaminen on monelle arkipäivää. Useamman millimetrin paksuinen ruostumaton teräslevy leikkautuu nätisti ja mittatarkasti, kunhan kapeassa vesisuihkussa vain on tarpeeksi "tautia takana" (credits to Seppo Räty).
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=vesileikkaus&btnG=Google-haku&sa=N&tab=iw
Mikseipä tuo saattaisi leikkaus onnistua juoksevalla rasvallakin aivan vastaavaan tapaan? Painetta rasvasuihkuun yhtä monta baaria kuin keskiolutbaareja Suomenmaasta löytyy, niin johan tapahtuu!
[Monelleko kaljanhörppijälle mahtaa muuten löytyä istumapaikat Isobaarista? - Münchenissä olen kaksi komeankokoista juottolaa nähnyt ja useampaankin kertaan kokenut. Toinen on se lauluistakin tuttu HB eli Hofbräuhaus ja se nyttemmin jo suljettu/lakkautettu oli Mathäser, muistaakseni Theatinerstraßella.]
Ei liene ennenkuulumatonta sekään, että kylmä kisko napsahtaa poikki suihkuttelematikka ja sahailematikka. Suomenkin rautateillä kiskot on nykyisin hitsattu yhteen pötköön ilman lämpölaajenemissaumoja. Tarpeeksi hirmuinen pakkanen, niin...Jos kisko katkipoikki niin *termiittiä* kai tarvittaisiin. Mikäs se on englanniksi?...
- Johan Toki
Kisko-Kalle kirjoitti:
Jos kisko katkipoikki niin *termiittiä* kai tarvittaisiin. Mikäs se on englanniksi?...
Kai siinä on kyse saksalaisen Hans Goldschmidtin 1895 patentoimasta sulahitsausmenetelmästä, jota kutsutaan englanniksi nimellä "termite welding". Rautaoksidi ja alumiinijauhe saatetaan reagoimaan kiivaasti keskenään, jolloin metalli sulaa. Kiskoja yhteenliitettäessä käytetään välissä jonkinlaisia muotteja, joihin tuo sula metalli valuu liittämään kiskot toisiinsa.
- Kisko-Kalle
Johan Toki kirjoitti:
Kai siinä on kyse saksalaisen Hans Goldschmidtin 1895 patentoimasta sulahitsausmenetelmästä, jota kutsutaan englanniksi nimellä "termite welding". Rautaoksidi ja alumiinijauhe saatetaan reagoimaan kiivaasti keskenään, jolloin metalli sulaa. Kiskoja yhteenliitettäessä käytetään välissä jonkinlaisia muotteja, joihin tuo sula metalli valuu liittämään kiskot toisiinsa.
No niinpäs onkin. Mutta se on kyllä thermite eikä termite.
Oikeastaan onginkin juuri tuota termitethermite eroa...
:o) - Kylmäseppä
Johan Toki kirjoitti:
Kai siinä on kyse saksalaisen Hans Goldschmidtin 1895 patentoimasta sulahitsausmenetelmästä, jota kutsutaan englanniksi nimellä "termite welding". Rautaoksidi ja alumiinijauhe saatetaan reagoimaan kiivaasti keskenään, jolloin metalli sulaa. Kiskoja yhteenliitettäessä käytetään välissä jonkinlaisia muotteja, joihin tuo sula metalli valuu liittämään kiskot toisiinsa.
Eikös tuo muuten ole "kultaseppä" tuo Goldschmidt?
Ei tainnut kultasepäntyötä tehdä kuitenkaan; siinä ei taideta termiittiä tarvita. - Johan Toki
Kisko-Kalle kirjoitti:
No niinpäs onkin. Mutta se on kyllä thermite eikä termite.
Oikeastaan onginkin juuri tuota termitethermite eroa...
:o)Google antoi niin mukavasti arvovaltaisen tuntuisia sattumia tuollakin väärällä hakusanalla "termite welding", että enpähänpähän osannut tarkistaa.
Mahtaisikohan väyläkaapeleiden ja valuuttojen therminointi olla kuumakiskoisen ihmisen puuhaa?
Viime perjantaina tungin thermospullon täyteen jääpaloja meriolosuhteisiin änkeytyessäni. Suurin osa niistä meni heti samana iltana, mutta vielä lauantainakin onnistui hyisenjäisen GT:n teko hupialuksella. Aika isothermiset olot siellä thermospullon sisuksissa siis. - Johan Toki
Kylmäseppä kirjoitti:
Eikös tuo muuten ole "kultaseppä" tuo Goldschmidt?
Ei tainnut kultasepäntyötä tehdä kuitenkaan; siinä ei taideta termiittiä tarvita.Saksalainen automiesten (carmen?) lehti "auto motor und sport" (läpi linjan gemenaa!) harrastaa sanoilla leikittelyä otsikoinnissaan. Juuri sellaisia sanallisia puujalkavitsejä, jotka ovat monien mielestä ääliömäisen typeriä mutta jaksavat kummasti viehättää sairaalloista mieltäni.
13 vuoden takaisessa "Testjahrbuch 1993" -julkaisussa on mukana japanilaisen Kolmen Timantin Varsan (Mitsubishi Colt) mallin 1600 GLXi koeajoraportti. Pääkuva on näpsäisty baden-württembergiläisen talon ikkunasta. Pihalla värjöttelee punainen testikalu kymmensenttisen lumihangen keskellä. Taustalla loiva talvinen rinne, jolla lehdettömiä puita ja viiniköynnöksiä (arvattavasti Trollinger-rypälettä).
Hyisyyttä henkivä kuva on otsikoitu:
"Baby, it's Colt outside" - Puolikonduktööri Eräs
Se kuuluu samaan sarjaan kuin junanpalautusvaijeri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231172
- 1181038
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97862- 112808
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa268717- 48685
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17657- 41584
- 49579
- 25545