Mikä on englanniksi?

Jupdenjul

Mikä on englanniksi kylmäkiskon katkaisurasva?

10

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se lie

      specimen of tools

    • Kuumakiskoinen

      Eri aloilla eri termit. Vaikea sanoa, jos termi on irrotettu asiayhteydestään.

      Termisi kylläkin haiskahtaa siltä kuin se olisi peräisin samoilta mopopojilta, joilta paukahtelee pakoputken kannatinlaakereita ja vastaavia.

      • Johan Toki

        Rasvalla leikkaamisesta en ole kuullut puhuttavan, mutta vedellä leikkaaminen on monelle arkipäivää. Useamman millimetrin paksuinen ruostumaton teräslevy leikkautuu nätisti ja mittatarkasti, kunhan kapeassa vesisuihkussa vain on tarpeeksi "tautia takana" (credits to Seppo Räty).
        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=vesileikkaus&btnG=Google-haku&sa=N&tab=iw

        Mikseipä tuo saattaisi leikkaus onnistua juoksevalla rasvallakin aivan vastaavaan tapaan? Painetta rasvasuihkuun yhtä monta baaria kuin keskiolutbaareja Suomenmaasta löytyy, niin johan tapahtuu!

        [Monelleko kaljanhörppijälle mahtaa muuten löytyä istumapaikat Isobaarista? - Münchenissä olen kaksi komeankokoista juottolaa nähnyt ja useampaankin kertaan kokenut. Toinen on se lauluistakin tuttu HB eli Hofbräuhaus ja se nyttemmin jo suljettu/lakkautettu oli Mathäser, muistaakseni Theatinerstraßella.]

        Ei liene ennenkuulumatonta sekään, että kylmä kisko napsahtaa poikki suihkuttelematikka ja sahailematikka. Suomenkin rautateillä kiskot on nykyisin hitsattu yhteen pötköön ilman lämpölaajenemissaumoja. Tarpeeksi hirmuinen pakkanen, niin...


      • Kisko-Kalle
        Johan Toki kirjoitti:

        Rasvalla leikkaamisesta en ole kuullut puhuttavan, mutta vedellä leikkaaminen on monelle arkipäivää. Useamman millimetrin paksuinen ruostumaton teräslevy leikkautuu nätisti ja mittatarkasti, kunhan kapeassa vesisuihkussa vain on tarpeeksi "tautia takana" (credits to Seppo Räty).
        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=vesileikkaus&btnG=Google-haku&sa=N&tab=iw

        Mikseipä tuo saattaisi leikkaus onnistua juoksevalla rasvallakin aivan vastaavaan tapaan? Painetta rasvasuihkuun yhtä monta baaria kuin keskiolutbaareja Suomenmaasta löytyy, niin johan tapahtuu!

        [Monelleko kaljanhörppijälle mahtaa muuten löytyä istumapaikat Isobaarista? - Münchenissä olen kaksi komeankokoista juottolaa nähnyt ja useampaankin kertaan kokenut. Toinen on se lauluistakin tuttu HB eli Hofbräuhaus ja se nyttemmin jo suljettu/lakkautettu oli Mathäser, muistaakseni Theatinerstraßella.]

        Ei liene ennenkuulumatonta sekään, että kylmä kisko napsahtaa poikki suihkuttelematikka ja sahailematikka. Suomenkin rautateillä kiskot on nykyisin hitsattu yhteen pötköön ilman lämpölaajenemissaumoja. Tarpeeksi hirmuinen pakkanen, niin...

        Jos kisko katkipoikki niin *termiittiä* kai tarvittaisiin. Mikäs se on englanniksi?...


      • Johan Toki
        Kisko-Kalle kirjoitti:

        Jos kisko katkipoikki niin *termiittiä* kai tarvittaisiin. Mikäs se on englanniksi?...

        Kai siinä on kyse saksalaisen Hans Goldschmidtin 1895 patentoimasta sulahitsausmenetelmästä, jota kutsutaan englanniksi nimellä "termite welding". Rautaoksidi ja alumiinijauhe saatetaan reagoimaan kiivaasti keskenään, jolloin metalli sulaa. Kiskoja yhteenliitettäessä käytetään välissä jonkinlaisia muotteja, joihin tuo sula metalli valuu liittämään kiskot toisiinsa.


      • Kisko-Kalle
        Johan Toki kirjoitti:

        Kai siinä on kyse saksalaisen Hans Goldschmidtin 1895 patentoimasta sulahitsausmenetelmästä, jota kutsutaan englanniksi nimellä "termite welding". Rautaoksidi ja alumiinijauhe saatetaan reagoimaan kiivaasti keskenään, jolloin metalli sulaa. Kiskoja yhteenliitettäessä käytetään välissä jonkinlaisia muotteja, joihin tuo sula metalli valuu liittämään kiskot toisiinsa.

        No niinpäs onkin. Mutta se on kyllä thermite eikä termite.

        Oikeastaan onginkin juuri tuota termitethermite eroa...
        :o)


      • Kylmäseppä
        Johan Toki kirjoitti:

        Kai siinä on kyse saksalaisen Hans Goldschmidtin 1895 patentoimasta sulahitsausmenetelmästä, jota kutsutaan englanniksi nimellä "termite welding". Rautaoksidi ja alumiinijauhe saatetaan reagoimaan kiivaasti keskenään, jolloin metalli sulaa. Kiskoja yhteenliitettäessä käytetään välissä jonkinlaisia muotteja, joihin tuo sula metalli valuu liittämään kiskot toisiinsa.

        Eikös tuo muuten ole "kultaseppä" tuo Goldschmidt?
        Ei tainnut kultasepäntyötä tehdä kuitenkaan; siinä ei taideta termiittiä tarvita.


      • Johan Toki
        Kisko-Kalle kirjoitti:

        No niinpäs onkin. Mutta se on kyllä thermite eikä termite.

        Oikeastaan onginkin juuri tuota termitethermite eroa...
        :o)

        Google antoi niin mukavasti arvovaltaisen tuntuisia sattumia tuollakin väärällä hakusanalla "termite welding", että enpähänpähän osannut tarkistaa.

        Mahtaisikohan väyläkaapeleiden ja valuuttojen therminointi olla kuumakiskoisen ihmisen puuhaa?

        Viime perjantaina tungin thermospullon täyteen jääpaloja meriolosuhteisiin änkeytyessäni. Suurin osa niistä meni heti samana iltana, mutta vielä lauantainakin onnistui hyisenjäisen GT:n teko hupialuksella. Aika isothermiset olot siellä thermospullon sisuksissa siis.


      • Johan Toki
        Kylmäseppä kirjoitti:

        Eikös tuo muuten ole "kultaseppä" tuo Goldschmidt?
        Ei tainnut kultasepäntyötä tehdä kuitenkaan; siinä ei taideta termiittiä tarvita.

        Saksalainen automiesten (carmen?) lehti "auto motor und sport" (läpi linjan gemenaa!) harrastaa sanoilla leikittelyä otsikoinnissaan. Juuri sellaisia sanallisia puujalkavitsejä, jotka ovat monien mielestä ääliömäisen typeriä mutta jaksavat kummasti viehättää sairaalloista mieltäni.

        13 vuoden takaisessa "Testjahrbuch 1993" -julkaisussa on mukana japanilaisen Kolmen Timantin Varsan (Mitsubishi Colt) mallin 1600 GLXi koeajoraportti. Pääkuva on näpsäisty baden-württembergiläisen talon ikkunasta. Pihalla värjöttelee punainen testikalu kymmensenttisen lumihangen keskellä. Taustalla loiva talvinen rinne, jolla lehdettömiä puita ja viiniköynnöksiä (arvattavasti Trollinger-rypälettä).

        Hyisyyttä henkivä kuva on otsikoitu:

        "Baby, it's Colt outside"


      • Puolikonduktööri Eräs

        Se kuuluu samaan sarjaan kuin junanpalautusvaijeri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      123
      1172
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1038
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      862
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      268
      717
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      584
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe