VHH-puuro

PowerForward

Kaikkee sitä tulee kokeiltua. Ajattelin tänä aamuna löytyisikö pellavansiemenille ja vehnäleseille jokin uusi ja miellyttävä muoto nauttia niitä. Laitoin pellavasiemenrouhetta, vehnäleseitä ja fibrexiä ja tein niistä puuron. Mauksi suolaa, hermesetasta ja voisilmä. Tuli oikeastaan yllättävän hyvää, paiskoin ainekset ihan lotolla kattilaan. Pellavaista tuli aineksista kuitenkin eniten, ehkä. Onko muilla heittää jotain puurovirityksiä tai jopa oikein reseptiä? Luulenpa, että löysin itselleni yhden aamupalavariaation lisää. Vaikka ulkonäöltään puuro muistuttikin ruispuuroa tai koiran oksennusta, en ole varma kumpaa enemmän.

5

2289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Löysin karppiforumilta tällaisen Morriganin postaaman ohjeen, en ole itse maistanut, en ole uskaltanut vielä :D

      2 reilua teelusikallista fiberhuskia
      3dl vettä
      1 kukkurallinen rkl kaakaota
      0,5dl kermaa
      makeutusta maun mukaan ja päälle mantelilastuja

      Sekoita jälkiruokakulhoon kaakao ja fiberhusk, lisää vettä pikkuhiljaa sekoittaen hyvin, lisää kerma ja anna turvota hetki.

    • diudaudou

      tein tonnikalasalaattia ja se näytti ihan koiran kertaalleen syömältä! Olin idiootti lukivahärönen ostanut tonnikala-SILPPUA! Oli tosi ällöä syödä sitä.

      • skäribo

        ovat muuten todella vastenmielisiä. En ymmärrä miten niitä voidaan myydä ihmisravinnoksi. Toisaalta - myydäänhän kanasuikaleita ja makkaraakin...


    • skäribo

      Ethän ihan joka päivä syö tuota? Kuituakin voi saada liikaa, ja mennä masu sekaisin.

      Lisäksi pellavansiemenissä on raskasmetalleja, minkä vuoksi niitä ei tulisi syödä kuin ruokalusikallinen päivässä. Rouhe on toki vähän parempi. :)

      Puurosi olisi erinomainen, jos lisäisit siihen vaikkapa kaurahiutaleita. Mutta eihän se käy...

      P.S. Miksi ihmeessä puuroon Hermesetasta?

      • PowerForward

        En ole sitä ihan joka aamu popsinut. Kuitua siinä on aika riskisti mutta en syö puuroa kuin pikku nokareen aamulla. Maun takia puuroon voisi kaurahiutaleita laittaakin, muuten en löydä mitään syytä niitä lisätä.

        Miksi makeutusainetta nyt yleensä käytetään?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11111
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3103
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      215
      2962
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1746
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      52
      1672
    9. 85
      1648
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe