VHH-puuro

PowerForward

Kaikkee sitä tulee kokeiltua. Ajattelin tänä aamuna löytyisikö pellavansiemenille ja vehnäleseille jokin uusi ja miellyttävä muoto nauttia niitä. Laitoin pellavasiemenrouhetta, vehnäleseitä ja fibrexiä ja tein niistä puuron. Mauksi suolaa, hermesetasta ja voisilmä. Tuli oikeastaan yllättävän hyvää, paiskoin ainekset ihan lotolla kattilaan. Pellavaista tuli aineksista kuitenkin eniten, ehkä. Onko muilla heittää jotain puurovirityksiä tai jopa oikein reseptiä? Luulenpa, että löysin itselleni yhden aamupalavariaation lisää. Vaikka ulkonäöltään puuro muistuttikin ruispuuroa tai koiran oksennusta, en ole varma kumpaa enemmän.

5

2466

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Löysin karppiforumilta tällaisen Morriganin postaaman ohjeen, en ole itse maistanut, en ole uskaltanut vielä :D

2 reilua teelusikallista fiberhuskia
      3dl vettä
      1 kukkurallinen rkl kaakaota
      0,5dl kermaa
      makeutusta maun mukaan ja päälle mantelilastuja

Sekoita jälkiruokakulhoon kaakao ja fiberhusk, lisää vettä pikkuhiljaa sekoittaen hyvin, lisää kerma ja anna turvota hetki.

• diudaudou

tein tonnikalasalaattia ja se näytti ihan koiran kertaalleen syömältä! Olin idiootti lukivahärönen ostanut tonnikala-SILPPUA! Oli tosi ällöä syödä sitä.

• skäribo

ovat muuten todella vastenmielisiä. En ymmärrä miten niitä voidaan myydä ihmisravinnoksi. Toisaalta - myydäänhän kanasuikaleita ja makkaraakin...

• skäribo

Ethän ihan joka päivä syö tuota? Kuituakin voi saada liikaa, ja mennä masu sekaisin.

Lisäksi pellavansiemenissä on raskasmetalleja, minkä vuoksi niitä ei tulisi syödä kuin ruokalusikallinen päivässä. Rouhe on toki vähän parempi. :)

Puurosi olisi erinomainen, jos lisäisit siihen vaikkapa kaurahiutaleita. Mutta eihän se käy...

P.S. Miksi ihmeessä puuroon Hermesetasta?

• PowerForward

En ole sitä ihan joka aamu popsinut. Kuitua siinä on aika riskisti mutta en syö puuroa kuin pikku nokareen aamulla. Maun takia puuroon voisi kaurahiutaleita laittaakin, muuten en löydä mitään syytä niitä lisätä.

Miksi makeutusainetta nyt yleensä käytetään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      156
      1431
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      128
      1160
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      859
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      772
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      58
      658
    6. 47
      582
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      34
      574
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      562
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      558
    10. En osaa kirjoittaa sulle edes anteeksipyyntöä

Koska en tiedä miten voit. Olen hieman kauhuissani ja järkyttynyt, jos olen sinua ahdistanut. Tunteiden prosessointi o
      Ikävä
      29
      542
    Aihe