Hei!
Olisiko jollain maissitortillojen reseptiä?
Haluaisin itse kokeilla niiden tekoa.
Kaupassa olevat tortillat ovat valmistettu vehnästä.
Varmaan löytyy myös maissitortilloja, mutta en itse ole niihin törmännyt.
Kiitos jo etukäteen =0)
Kaivataan reseptiä
9
2207
Vastaukset
- Kultaisen keittokirjani...
aakkosellisen hakemiston :)
Tortillat, meksikolaiset: Sekoita 2 dl maissijauhoja, 3/4 dl öljyä ja 3/4 dl haaleaa vettä notkeaksi taikinaksi. Kauli taikinasta paperinohuita kakkuja, joiden halkaisija on n. 25 cm. Käytä maissijauhoja apuna kaulimisessa. Paista tortillat pannussa ilman rasvaa, 1-2 min kummaltakin puolelta ja pidä ne lämpiminä kastikkeen valmistamisen ajan.
Haluatko kastikkeenkin ohjeen?- mielelläni
Kiitos tortillaohjeesta.
Osaatko sanoa kuinka monta tortillaa annoksesta tulee.
Otan mielelläni myös kastikkeen ohjeen. =0) - on keittokirjasi
Ilmeisesti hyväkin keittokirja. Mikä mahtaa olla nimi?
- on...
on keittokirjasi kirjoitti:
Ilmeisesti hyväkin keittokirja. Mikä mahtaa olla nimi?
WSOY:n 4 osainen kirjasarja ja nimi on tuo Kultainen keittokirja. Kahdessa osassa on reseptejä ja kahdessa osassa tosi hyviä kuvia esim. hedelmistä, lihoista, kakunkoristeista jne. ja aakkoselliset hakemistot.
Olen ostanut tämän -90 joltain kirjakauppiaalta, joka kävi meidän koululla silloin. - näköjään,...
mielelläni kirjoitti:
Kiitos tortillaohjeesta.
Osaatko sanoa kuinka monta tortillaa annoksesta tulee.
Otan mielelläni myös kastikkeen ohjeen. =0)että 4-6 annosta. Kai tuo tarkoitti noita tortillojakin, eikä vain kastiketta. Ja tässä se kastikkeen ohje:
Kasta 5 kypsää tomaattia hetkeksi kiehuvaan veteen ja vedä niistä kuoret pois. Murskaa tomaatit, pane ne kattilaan ja sekoita joukkoon 1 tl vehnäjauhoja, 3 murskattua valkosipulinkynttä, 4 murskattua korianterinsiementä ja 1/4 tl cayannepippuria. Kuumenna seos kiehuvaksi koko ajan hiljaa sekoittaen ja anna kypsyä miedolla lämmöllä noin 5 minuuttia. Sekoita välillä. Mausta kastike suolalla ja pippurilla ja tarjoile kuumien tortilloiden kanssa. Kastikkeen tulee olla kirpeänmakuinen, mutta käytä silti valkosipulia, korianteria ja varsinkin cayannepippuria varoen.
Huh! Taitais olla liian mausteista miu mau mukkaan :) - vielä kerran
näköjään,... kirjoitti:
että 4-6 annosta. Kai tuo tarkoitti noita tortillojakin, eikä vain kastiketta. Ja tässä se kastikkeen ohje:
Kasta 5 kypsää tomaattia hetkeksi kiehuvaan veteen ja vedä niistä kuoret pois. Murskaa tomaatit, pane ne kattilaan ja sekoita joukkoon 1 tl vehnäjauhoja, 3 murskattua valkosipulinkynttä, 4 murskattua korianterinsiementä ja 1/4 tl cayannepippuria. Kuumenna seos kiehuvaksi koko ajan hiljaa sekoittaen ja anna kypsyä miedolla lämmöllä noin 5 minuuttia. Sekoita välillä. Mausta kastike suolalla ja pippurilla ja tarjoile kuumien tortilloiden kanssa. Kastikkeen tulee olla kirpeänmakuinen, mutta käytä silti valkosipulia, korianteria ja varsinkin cayannepippuria varoen.
Huh! Taitais olla liian mausteista miu mau mukkaan :)Täytyy kokeilla viikonloppuna ja olla varovainen niiden mausteiden kanssa.
Pistän tänne viestin miten kävi.
Monesti niissä on vähän vehnäjauhojakin mutta voithan kokeilla pelkillä maissijauhoilla jos olet esim. allerginen
Mutta tässä yksi linkki ja muutenkin hyvä sivusto, kannattaa liittyä:
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/909/Itse tehdyt maissitortillat- kysyä...
kun luin profiiliasi :)) Mistä voi selvittää henkisentraktorinsa? :))
Mun kultsilla on ammattina nuo tuon lajin koneet, niin olis vana kiva keksiä sillekin oma henkinentraktori tms. :)))
- huppapuppa
hei onko kukaan onnistunu kyseisellä reseptillä tai muulla jossa olis pelkkiä maissijauhoja?
Olin ymmärtävinäni ettei kultaisen keittokirjan omistaja olis kokeillu tota ohjetta.... ;)
Luulis tietty että kirjan kirjoittaja edes?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064858Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403233Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503155Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4152276Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371402Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111233- 761217
- 711166
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311138Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1211042