kun käytätte kalan suolaukseen suolavettä,savustuksen jälkeen,niin kuinka vahvan seoksen teette? ja kauanko uitatte vedessä, 200-300g ahventa tai n.1.5kg haukea...
kalan suolaus
5
6821
Vastaukset
- Thymallys
Makuasia mutta monessa paikassa suositeltua 10% pidän liian suolaisena ja käytän ite 8% - on sopiva.
- aika
Joku suositusaika ahvenelle ja hauelle savun jälkeen. Joku sanonut, että ahvenet noin 3 minuuttia , hauet noin 5 minuuttia...?
- Grön
Ainoastaan silakat ja muikut suolataan vasta savustuksen jälkeen ja vain toinen näistä suolaliuoksessa. Kyllä kaikki muut kalat suolataan ennen savustusta.
- unkka9
Meillä päin suolataan kalat vasta savustuksen jälkeen. Näin säästetään savustuspönttöä, koska suola syö sitä.
- suolavettä
Kerro, miksi pitäisi suolata ennen savustamista?
Eikö se suola pala kiinni kalaan?
Meillä suolataan kaikki kalat savustuksen jälkeen suolavedessä. Isot lohet myös. Niistä tulee tosi meheviä. Minulla on siihen tarkoitukseen teräksinen pitkänomainen ranskalainen kalankeittokattila. Siihen mahtuu maksimissaan 5-kiloinen lohi.
Suolana käytän harmaata kosteata merisuolaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2291420- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!65995Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809