kuume

naisella

35-vuotiaalla kuume jatkunut lievänä tammikuun puolesta välistä. Eli tuhottoman monta kk jo.

Täydellinen verenkuva, virtsa jne jne tehtiin keväällä. Kaikki arvot oli ok. Ei ollut tulehdusta. Hemoglobiini 38. Näitä testejä tehtäessä lääkäri mittasi lämmöksi 37.6 C. Normaali lämpö on 36.6 C.

Heinäkuun olin lomalla ja yritin keskittyä parantumiseen, muttei auttanut. Otan nyt paracetamol-lääkettä ja yritän sillä parantaa tilannetta, muttei auta.

Voisin tietysti mennä uudestaan lääkäriin, mutta he eivät pystyneet tekemään asialle mitään.

Muuten kaikki elämässä samoin kuin ennenkin, joten missä olisi syy jatkuvaan lämpöön ja miten tästä pääsisi eroon.

16

1958

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näilläkin

sivulla kerrota toistuvasti, että mene lääkäriin!

Vasta sieltä saat ne oikeat, tutkitut, ja turvalliset ohjeet!

• oli mulla

Juoksin työpaikkalääkärillä jatkuvasti lämpöilyn takia.

Vihdoin, onneksi löytyi oikea lääkäri joka "kekkasi" syyn; Pillerit, joillekkin keltarauhashormoni, jota ainaskii minipillereissä on enemmän aiheuttaa lämpöilyä.

Lopetin pillereiden käytön ja niin loppui myös lämpöily.

• naisella
        oli mulla kirjoitti:

Juoksin työpaikkalääkärillä jatkuvasti lämpöilyn takia.

Vihdoin, onneksi löytyi oikea lääkäri joka "kekkasi" syyn; Pillerit, joillekkin keltarauhashormoni, jota ainaskii minipillereissä on enemmän aiheuttaa lämpöilyä.

Lopetin pillereiden käytön ja niin loppui myös lämpöily.

En käytä pillereitä!

• vähän ihmettelen???

Jossain glikkaa, nimittäin hämmästelen mainintaasi "hemoglobiini 38". Jos tarkoitat tutkimusta B-Hb, niin tuo arvo ei kyllä ole lähelläkään normaalia. Naisilla viiteraja on vähän labrasta riippuen noin 120-160 g/l.

Itselläni oli Hb 84 ja jouduin sairaalaan, koska minulle piti antaa pari pussia verta anemian takia. Siis tää ihan vaan viitteeksi.

Puhut varmaan ihan jostain muusta arvosta, mistä sitä en edes yritä arvata.

• aloittaja

Varmasti puhun ihan eri arvosta!

Lääkäri katsoi testieni tulokset läpi ja hänen mukaansa kaikki yllä kertomieni testien tulokset ok. Tulehdusta ei ollut. Luotan tämän lääkärin sanaan.

Itse olen epäillyt, että kun viime syksynä aloitin määräaikaisen työn, niin ailloin oli korkeaa kuumetta ja olin töissä siitä huolimatta. Olen pätkätyöläinen ja vuorkratyöläinen, jotka eivät voi sairastaa. Jos sairastat sinut laitetaan aika äkkiä ulos. Vuokratyöläisen asema ei ole hyvä. Korkeahkossa kuumeessa siis sloitin työt, otin disperiiniä, että jaksoin joten kuten työpäivän läpi. Ette lukijat varmaan tätä ymmärrä, mutta pitkien työttömyysjaksojen jälkeen sitä haluaa yrittää.

Oma oletukseni on, että kuumeilusta jäi jälkitaudiksi tämä ikuinen lievä kuume.

Lisäksi on astma ja otan astmalääkkeitä reseptien lääkärien määräämät annokset. Aiemmin ei siis näin pitkää kuumetta ole ollut.

Yhden vinkin sain, että alkaisin syömään vitamiineja, joita saa kaupasta ja varmaan apteekistakin.

• sinulta
        aloittaja kirjoitti:

Varmasti puhun ihan eri arvosta!

Lääkäri katsoi testieni tulokset läpi ja hänen mukaansa kaikki yllä kertomieni testien tulokset ok. Tulehdusta ei ollut. Luotan tämän lääkärin sanaan.

Itse olen epäillyt, että kun viime syksynä aloitin määräaikaisen työn, niin ailloin oli korkeaa kuumetta ja olin töissä siitä huolimatta. Olen pätkätyöläinen ja vuorkratyöläinen, jotka eivät voi sairastaa. Jos sairastat sinut laitetaan aika äkkiä ulos. Vuokratyöläisen asema ei ole hyvä. Korkeahkossa kuumeessa siis sloitin työt, otin disperiiniä, että jaksoin joten kuten työpäivän läpi. Ette lukijat varmaan tätä ymmärrä, mutta pitkien työttömyysjaksojen jälkeen sitä haluaa yrittää.

Oma oletukseni on, että kuumeilusta jäi jälkitaudiksi tämä ikuinen lievä kuume.

Lisäksi on astma ja otan astmalääkkeitä reseptien lääkärien määräämät annokset. Aiemmin ei siis näin pitkää kuumetta ole ollut.

Yhden vinkin sain, että alkaisin syömään vitamiineja, joita saa kaupasta ja varmaan apteekistakin.

katsottu kilpirauhasarvot?

• Celsius

Ei tuo ole kuumetta vaan normaalia vaihtelua terveen naisen ruumiinlämmössä. Tavanomaiseen mitaustekniikkaankin sisältyy kohtalainen virhemarginaali. Lopeta lämmön mittaaminen ja hanki jokin muu harrastus.

• näyttää olevan suunsoitto

Sitä lääkäritkin sanovat: Ei ole kuume.
        OLEN SAMAA MIELTÄ. EI OLE KUUME VAAN LIEVÄ KUUME = LÄMPÖ.

En mittaakaan kuumemittarilla vaan tunnen sen kehossa. Jos käyn töissä disperiiniä on OTETTAVA.

Aikaisemmin minulla ole VASTAAVAA OLLUT. Tämä alkoi vasta tarkalleen 15.tammikuuta, kun lämpö ensimmäisen kerran nousi.

Harrastuksia en pysty HARRASTAMAAN, koska sen tuntee jo ruumiissa selkeästi ja kuumekin nousee silloin IHAN OIKEASTI lähelle 38 C, joka ON JO KUUME.

HUOM! Tämä ei ole normaalia ruumiin lämmön vaihtelua. Olet ilmeisesti mies, koska näytät noin tyhmän kommentin laittaneen. Sen tajusi myös lääkäri viimeksi siellä käydessä ja oli sitä mieltä, että täydellinen verenkuva on tehtävä muut testit.

Toivottavasti tätä juttua lukisi ja siihen vastaisi myös muut kuin suunsoittajat. Alkaa ihan tosissaan tämän sairauden kanssa olemaan hermot kireällä. Tämä pilaa elämän.

Uutta määräaikaistakaan työtä en uskalla myöskään ottaa, koska tämä vuosi on ollut sen verran raskasta ylipäätään talvipakkasilla nousta jo pelkästään sängystä ylös. Työpaikalle kun saavuin autolla, niin ensimmäisenä on pyyhittävä läpi kehon hiki pois käsipyyhkeillä. Otsaa on pyyhittävä aina välillä kun kuume seilaa ylös-alas.

AIKAISEMMIN KOSKAAN EI SIIS OLE TÄLLAISTA TAPAHTUNUT, joten jo siitä tiedän ettei tämä ole minulla normaalia lämmön vaihtelua. Ja tyhmähän se on joka niin väittää.

• luultavasti on
        näyttää olevan suunsoitto kirjoitti:

Sitä lääkäritkin sanovat: Ei ole kuume.
        OLEN SAMAA MIELTÄ. EI OLE KUUME VAAN LIEVÄ KUUME = LÄMPÖ.

En mittaakaan kuumemittarilla vaan tunnen sen kehossa. Jos käyn töissä disperiiniä on OTETTAVA.

Aikaisemmin minulla ole VASTAAVAA OLLUT. Tämä alkoi vasta tarkalleen 15.tammikuuta, kun lämpö ensimmäisen kerran nousi.

Harrastuksia en pysty HARRASTAMAAN, koska sen tuntee jo ruumiissa selkeästi ja kuumekin nousee silloin IHAN OIKEASTI lähelle 38 C, joka ON JO KUUME.

HUOM! Tämä ei ole normaalia ruumiin lämmön vaihtelua. Olet ilmeisesti mies, koska näytät noin tyhmän kommentin laittaneen. Sen tajusi myös lääkäri viimeksi siellä käydessä ja oli sitä mieltä, että täydellinen verenkuva on tehtävä muut testit.

Toivottavasti tätä juttua lukisi ja siihen vastaisi myös muut kuin suunsoittajat. Alkaa ihan tosissaan tämän sairauden kanssa olemaan hermot kireällä. Tämä pilaa elämän.

Uutta määräaikaistakaan työtä en uskalla myöskään ottaa, koska tämä vuosi on ollut sen verran raskasta ylipäätään talvipakkasilla nousta jo pelkästään sängystä ylös. Työpaikalle kun saavuin autolla, niin ensimmäisenä on pyyhittävä läpi kehon hiki pois käsipyyhkeillä. Otsaa on pyyhittävä aina välillä kun kuume seilaa ylös-alas.

AIKAISEMMIN KOSKAAN EI SIIS OLE TÄLLAISTA TAPAHTUNUT, joten jo siitä tiedän ettei tämä ole minulla normaalia lämmön vaihtelua. Ja tyhmähän se on joka niin väittää.

Nämä tilat tunnetaan lääketieteessä subakuuttina kuumeiluna. Kuumen perimmäisin syy yllättävä kyllä ei useinkaan löydetä, joskus se voi olla jotain harvinaisempi sairaus kuten erilaiset syöpäsairaudet mutta tässä sinun tapauksessasi jos et ole havainnut muita uusia oireilua niin syöpä on myös hyvin epätodennäköistä. Toinen vaihtoehto on termostaattinen lämpöily. katsos kun joskus ihminen sairastuu virus/bakteeritautiin kuten bronkiittiin jossa liittyy korkea kuumeiluun niin silloin aivossa on termostaatti kohta joka säätelee ruumin lämpöä ja tämä kohta voi jäädä päälle kuukausiksi ja jopa vuodeksikin varsinaisen taudin poistuessan. Tätä tilaa ymmärrettävästi mikään verikoe ei pysty diagnosoimaan ja sinun tapauksessasi on juuri mielestäni käynyt noin.

• antibiootit
        luultavasti on kirjoitti:

Nämä tilat tunnetaan lääketieteessä subakuuttina kuumeiluna. Kuumen perimmäisin syy yllättävä kyllä ei useinkaan löydetä, joskus se voi olla jotain harvinaisempi sairaus kuten erilaiset syöpäsairaudet mutta tässä sinun tapauksessasi jos et ole havainnut muita uusia oireilua niin syöpä on myös hyvin epätodennäköistä. Toinen vaihtoehto on termostaattinen lämpöily. katsos kun joskus ihminen sairastuu virus/bakteeritautiin kuten bronkiittiin jossa liittyy korkea kuumeiluun niin silloin aivossa on termostaatti kohta joka säätelee ruumin lämpöä ja tämä kohta voi jäädä päälle kuukausiksi ja jopa vuodeksikin varsinaisen taudin poistuessan. Tätä tilaa ymmärrettävästi mikään verikoe ei pysty diagnosoimaan ja sinun tapauksessasi on juuri mielestäni käynyt noin.

Juu, muita mm.syöpään viittavia oireita ei ole näykynyt/tuntunut. Ja muuten ihan terve, paitsi tuo lievä kuume häiritsee täydellä teholla työntekoa ja muuta elämää.

Varmaan kehoon on sitten jäänyt jokin kuume päälle!! Vähän jotain tuon suuntaista olin ajatellutkin.

Auttaiskohan tähän useampi antibiootti kuuri lääkärin kautta? Tai siis tietysti ensin yksi, mutta jos ei tehoaisi, niin sittenhän useampia joutuisi kokeilemaan.

Varmaan päädyn aikaisempien vastaajien kehoituksen mukaisesti "juoksemaan lääkärissä" useampaan kertaan. Se voisi olla parasta, kun ei ylimääräinen lämpö lähde pois. Taas viimeiset 5 päivää ollut huomattava kuume ja muita oireita ei näy.

• tehoamaan
        antibiootit kirjoitti:

Juu, muita mm.syöpään viittavia oireita ei ole näykynyt/tuntunut. Ja muuten ihan terve, paitsi tuo lievä kuume häiritsee täydellä teholla työntekoa ja muuta elämää.

Varmaan kehoon on sitten jäänyt jokin kuume päälle!! Vähän jotain tuon suuntaista olin ajatellutkin.

Auttaiskohan tähän useampi antibiootti kuuri lääkärin kautta? Tai siis tietysti ensin yksi, mutta jos ei tehoaisi, niin sittenhän useampia joutuisi kokeilemaan.

Varmaan päädyn aikaisempien vastaajien kehoituksen mukaisesti "juoksemaan lääkärissä" useampaan kertaan. Se voisi olla parasta, kun ei ylimääräinen lämpö lähde pois. Taas viimeiset 5 päivää ollut huomattava kuume ja muita oireita ei näy.

Siis tämä oireyhtymä ei johdu mistään bakteeri tai viruksista joten ei tule vaikuttamaan. Tämän kanssa on vain elettävä.

• kuumeilija

minulla on ollut jo reilusti yli vuoden kuumeiluja eikä syytä löydetty. Minulla veri arvotkaan ei ihan kunnossa: leukosyytit kohollaan, trombosyytit myös hieman ja hemoklobiini aivan ylärajalla! Ja olen tässä reilun vuoden aikana syönyt muihin vaivoihin antibioottia eikä ole kuumetta laskenut..

• Kilpirauhasarvot

"Onko
      Kirjoittanut: sinulta 21.8.2006 klo 18.27

katsottu kilpirauhasarvot?"

Kyllä ja muidenkin elimien testit tehtiin. Ne eivät olleet normaalista poikkeavia kuitenkaan.

• hiukan..

Tai itse asiassa aika tarkkaankin, mitä testejä sinulle siis oikein on tehty?
        Eikö mitään muita tavallisuudesta poikkeavia oireita/tuntemuksia ole ilmennyt? Siis onko lämpöily ehdottomasti ainoa oire?
        Onko lämpöilyssä esiintynyt piikkejä, eli korkeampia arvoja?

• tuloksia
        hiukan.. kirjoitti:

Tai itse asiassa aika tarkkaankin, mitä testejä sinulle siis oikein on tehty?
        Eikö mitään muita tavallisuudesta poikkeavia oireita/tuntemuksia ole ilmennyt? Siis onko lämpöily ehdottomasti ainoa oire?

Sain paperin sairaalasta ja seuraavia tuloksia näkyi:

Seuraavat listattuna paperilla:
        B PVK T Tulos:vastattu
        B-Hb 138g/l
        (viitearvot: min 117 max 155)

B-HKR 0.41 osuus
        (min 0.35 max 0.46)

B-Eryt 4.32 E12/l
        (3.9 5.2)

E-MCV 95 fl
        (82 98)

E-MCH 32 pg
        (28 33)

fB-Leuk 5.4 E9/l
        (3.4 8.2)

B-Trom 336 E9/l
        (150 360)

S-CRP Alle 8 mg/l
        ( max 10)

B-La 8 mm/h
        (max 20)

U-KemSeul vast

Lisäksi seuraavat listattuna:
        Ominaispaino: 1.02
        U-pH-O: 5
        U-Gluk-O: neg
        U-Keto-O: neg
        U-Eryt-O: neg
        U-Alb-O: neg
        U-Nitr-O:neg
        U-Leuk-O: neg

P-ALAT 17 U/l
        (viitearvo: max 45)

S-TSH 1.3mU/l
        (0.4 4.5)

Ps-StrAAg negat

Eikö mitään muita tavallisuudesta poikkeavia oireita/tuntemuksia ole ilmennyt?
        -Ei mitään. Keväällä töissä työpisteeni sijaitsi neljän tuuletuskanavan alla ja puhalsivat suoraan ylä selkään. Yläselkää särki aina äivän mittaan. Ihmettelin sitä kipua, mutta sitten hoksasin, että kipu johtui siitä. Nyt en enää istu "tuulessa".

Siis onko lämpöily ehdottomasti ainoa oire?
        - En ole huomannut muuta. Fyysistä rasitusta ei tahdo kestää. Ja miten sitä kestäisikään kun on koko ajan kuumeessa!

On rasitusastma. Otan kortisonia aamuin illoin. Mutta keuhkoissakaan en huomaa mitään. Ei pahemmin edes liman eritystä.

-Ei piikkejä. Seilaa päivän mittaan siinä 37 molemmin puolin. Normaali lämpö minulla 36.6 ollut 30 aikaisempaa vuotta. Nyt tammikuusta lähtien tilanne muuttui. Pääsiäisen aikaa oli yksi kuume piikki: kuume nousi 38 ja ylikin. Mutta oli ilmeisesti jokin "kulkutauti", koska keuhkoista tuli viikon kahden ajan ruskeita tosin huonon näköistä "limamöykkyä". Mutta se kurkkukipuineen kesti vain sen reilun viikon.

• hellittämään

Nyt on kuin ihmeen kaupalla alkanut lievä lämpöni, joka siis oli jatkunut 9 kk, laskea normaaliin. Ihana tunne kun ei ole koko aikaa pientä kuumetta.

Vitamiineja ja vastaavia olen popsinut tablettimuodossa, liekö se auttanut osaltaan. Samoin olin jo pari kk sitten rauhoittanut elämäni ja ihan pientä kuntoilua, hyvin kevyttä liikuntaa.

No, kauan se kuume kestikin. Reilu viikko terveenä. Eilen kohosi taas yhdeksi päiväksi, mutta tänään lämpö normaali. IHANAA!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6153
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3406
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3335
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      270
      2081
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1646
    10. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      25
      1417
    Aihe