Sarjassamme

tyhmiä kysymyksiä

Osa x.

Rivarissamme on kaapeli-tv. Nyt tulee yhtiökokous, joka päättää siirtymisestä keskusantennijärjestelmään.

Mitämitämitä?

Eli jos joku voisi suomentaa tuon keskusantennijärjestelmän. Etuja? Haittoja? Varsinkin siis digin kanssa?

Kiitosa asiallisista vastauksista.

15

1262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dvb-c -> dvb-t

      ;-D

      • örkki

        Pyysin asiallisia vastauksia, jotka selventävät asiaa. En päivän piristystä hymiöiden muodossa. Mutta, ainahan sitä pitää olla joku joka kuvittelee olevansa vitsikäs.


    • laajenee

      Siirrytte siis terrestriaaliverkon piirin.

      ainakin digiboksi- ja -tv-valikoima laajenee

      - maksukanavavalikoima supistuu

    • Kaapelissa

      Kaapelin kautta saa myös laajakaistayhteydet nettiin. Toisaalta on niin, että KTV yhtiöt vielä höynäyttävät taloyhtiöitä liittymis- ja vuosimaksuilla eli laskuttavat tyhjästä. Homman pitäisi mennä niin, että TV-yhtiöt maksavat taloyhtiöille siitä, että pääsevät myymään palveluitaan. Kannattaa pyytää kaapeliyhtiöltä tämän päivän teknistä tilannetta vastaava tarjous.

      • 1234

        Nykyään tuo kaapeli laajakaista on aikasta turha kun joka paikkaan saa muutenkin ADSL tai vastaavan ja hinnaltaan halvempa ja on taattua nopeutta mitä kaapeli ei ole.


      • Jatkossa taloyhtiölle on suuri kynnys siirtyä kaapeliin (kaikkien pitää hankkia 1-2 boksia ja hienot digi-TV:t muuttuvat monitoreiksi), joten kaapeliyhtiöiden luultavasti on tehtävä muutoksia hinnoitteluunsa.


    • se vähentää

      teidän kanavavalikoimaa.

    • Stig

      Yksi syy muutokseen?

      Onko taloyhtiössä tehty antennimuutostyöt.

      Ainakin HTV:n alueella tarvitsi tehdä muutostöitä
      jotta sai näkyviin kaikki kanavat.
      Onko ne edessä, jos pidätte kaapelin?
      ts. saattaa olla lisäkustannus.

      No kun digitaalisuus etenee, saanette halutessa
      lisäkanavia muutenkin.
      Nykyiset ilmaiset kanavat ovat jo hyvät,
      maksullisina saa nyt muutaman Cana kanavan.

      Ensivuoden jälkeen tulee luultavasti lisää.

      Myös boksit ovat halvempia T:ssä kuin C:ssä.

      KaapeliTV on menettämässä "tarpeellisuuttaan",
      ainoa "etu" on laajakaista.
      Mutta sen saa nykyään muutenkin.

      Yhtiö pääsee ainakin yhdestä kiinteästä kustannuksesta.

      • antennin heikkoutta

        Se heikko/heikohko puoli antennivastaanotossa on, että harava saattaa talvella jäätyillä ja se vaikuttaa näkyvyyteen. Lisäksi aina kun antennia tarvitsee suunnata uudestaan, siihen tarvitaan ammattimies, jolla on korkea tuntiliksa. Eli vaikka kiinteistä kuukausikuluista, joita kaapelissa on, vältytäänkin, voi hyvinkin tulla kertaluonteisia isohkoja kustannuksia kun tarvitaan antenniasentajaa tai muuta pro-kaveria.


      • ????????????
        antennin heikkoutta kirjoitti:

        Se heikko/heikohko puoli antennivastaanotossa on, että harava saattaa talvella jäätyillä ja se vaikuttaa näkyvyyteen. Lisäksi aina kun antennia tarvitsee suunnata uudestaan, siihen tarvitaan ammattimies, jolla on korkea tuntiliksa. Eli vaikka kiinteistä kuukausikuluista, joita kaapelissa on, vältytäänkin, voi hyvinkin tulla kertaluonteisia isohkoja kustannuksia kun tarvitaan antenniasentajaa tai muuta pro-kaveria.

        Meteoriittikin saattaa teoriatasolla pudota päähän! Samanlaista hakuammuntaa kuin tuo "haitta", että harava-antenni jäätyisi ja aiheuttaisi jonkinlaisia ongelmia. Miksi antennia täytyisi suuntailla uudestaan?


      • sebastianloeb
        antennin heikkoutta kirjoitti:

        Se heikko/heikohko puoli antennivastaanotossa on, että harava saattaa talvella jäätyillä ja se vaikuttaa näkyvyyteen. Lisäksi aina kun antennia tarvitsee suunnata uudestaan, siihen tarvitaan ammattimies, jolla on korkea tuntiliksa. Eli vaikka kiinteistä kuukausikuluista, joita kaapelissa on, vältytäänkin, voi hyvinkin tulla kertaluonteisia isohkoja kustannuksia kun tarvitaan antenniasentajaa tai muuta pro-kaveria.

        Niin, kaapeliin liittyminen esim. 40 asunnon kerrostalossa maksaa n. 5000e ja vuosimaksu taloyhtiölle on n. 2000e, joten aika monta kertaa vuodessa antennimiehen saa kutsua ennen kuin sen kulut kaapelimaksut ylittävät.


    • jos oikein tulkitsin

      Eli.

      Kaapelin tuomat pakettiin kuuluvat kanavat eivät tietenkään siis näy enää keskusantennin tultua. Okei.

      Joten jäljelle jää "pakolliset" Ylen 1 ja 2, MTV3, Nelonen. Eikä muuta??? Paitsi sitten jos/kun sen digin hankkii.

      Vai tuoko keskusantenni ilman muuta myös jotain lisuketta noiden tavallisten lisäksi?

      En tiedä muutostöistä tms mitään, luin vain postilaatikkoon tupsahtaneen ilmoituksen kokouksesta, jossa äänestetään siirtymisestä. - Luulenpa, että taloyhtiössämme on "fiksuja" miehiä, jotka ovat ottaneet asioista selvää ja päättäneet jo asian meidän muiden puolesta.

      • mokkeli

        Kyllä, kaapeli-tv:n lisäkanavat eivät sitten enää näy, ja ainoat kanavat jotka ilman boksia näkyvät ovat jatkossa YLE1, YLE2, MTV3 ja Nelonen (sekä jossain päin suomea SVT1). Digillä sitten ilmaiseksi samat kanavat kuin kaapelinkin ilmaisdigikanavat nykyään (lukuunottamatta Welhoa, jolla ilmaiseksi kaapelissa näkyy diginä myös MTV, BBC, DW, TV5 ja Eurosport) Digiviihde, joka ei kaapelisssa näy ollenkaan. Eivät ne "fiksut" miehet tuossa asiassa muuta ajattele kuin rahansäästöä, ei kaapelista antenniverkkoon siirtymiselle muuta järkevää syytä ole.


      • vaihtaa antenniin
        mokkeli kirjoitti:

        Kyllä, kaapeli-tv:n lisäkanavat eivät sitten enää näy, ja ainoat kanavat jotka ilman boksia näkyvät ovat jatkossa YLE1, YLE2, MTV3 ja Nelonen (sekä jossain päin suomea SVT1). Digillä sitten ilmaiseksi samat kanavat kuin kaapelinkin ilmaisdigikanavat nykyään (lukuunottamatta Welhoa, jolla ilmaiseksi kaapelissa näkyy diginä myös MTV, BBC, DW, TV5 ja Eurosport) Digiviihde, joka ei kaapelisssa näy ollenkaan. Eivät ne "fiksut" miehet tuossa asiassa muuta ajattele kuin rahansäästöä, ei kaapelista antenniverkkoon siirtymiselle muuta järkevää syytä ole.

        Jostain syystä laitevalmistajat ovat täysin unohtaneet dvb-c:n.


      • Hyvistä
        mokkeli kirjoitti:

        Kyllä, kaapeli-tv:n lisäkanavat eivät sitten enää näy, ja ainoat kanavat jotka ilman boksia näkyvät ovat jatkossa YLE1, YLE2, MTV3 ja Nelonen (sekä jossain päin suomea SVT1). Digillä sitten ilmaiseksi samat kanavat kuin kaapelinkin ilmaisdigikanavat nykyään (lukuunottamatta Welhoa, jolla ilmaiseksi kaapelissa näkyy diginä myös MTV, BBC, DW, TV5 ja Eurosport) Digiviihde, joka ei kaapelisssa näy ollenkaan. Eivät ne "fiksut" miehet tuossa asiassa muuta ajattele kuin rahansäästöä, ei kaapelista antenniverkkoon siirtymiselle muuta järkevää syytä ole.

        vastauksista. Voi voi.. mutta "fiksut" miehet ovat aina enemmistönä joka paikassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe