itselläni hassu ongelma:joudun uusimaan kenkäni vuoden välein koska etuvarpaat alkavat tekemään reikää kenkään ja tulevat ulos! Varsinkin vasempaan kenkään tulee aina reikä. Mistä ihmeestä tämä johtuu? Sama toistuu aina, vaikka kenkiä ja merkkejä on vaihdeltu. Nyt ollut kaksi vuotta asicsen 1100:set ja niissä tuo kangas kärjessä niin ohutta että reikä tulee helposti. On vain ikävää kun aina on kengät hajalla..
miksi varvas tulee ulos kengästä?
11
8782
Vastaukset
- misu--
kahdet asicsin kengät hajosivat noin 500 km:n jälkeen. sen jälkeen vaihdoin takaisin nikeen ja ovat kestäneet paremmin. palvelevat jopa vielä juoksu-uran jälkeenkin kävelykenkinä.
- Runner32
Syy varpaiden ulosmarssimiseen on liian pieni koko. Isompi koko niin varpailla on enemmän tilaa kengän kärjessä ja pysyvät sisäpuolella.
- niku
Ei muuten ole mitään merkitystä vaikka vaihdat kenkää. Juoksen vuosittain 4. lenkkarit ja on aivan sama minkä merkkiset ne on ovat aina mäsänä. Ps. Juoksen joka viikko yli 100 km
- alkuper..
niku kirjoitti:
Ei muuten ole mitään merkitystä vaikka vaihdat kenkää. Juoksen vuosittain 4. lenkkarit ja on aivan sama minkä merkkiset ne on ovat aina mäsänä. Ps. Juoksen joka viikko yli 100 km
ei muuten oo liian pienet, kerran kokeilin isompia mut oli sitte liian isot..pitänee kokeilla toista merkkiä joskus/toista asicsen sarjaa. ne vaan on muuten niin hyvät! =/
- Ape Man
alkuper.. kirjoitti:
ei muuten oo liian pienet, kerran kokeilin isompia mut oli sitte liian isot..pitänee kokeilla toista merkkiä joskus/toista asicsen sarjaa. ne vaan on muuten niin hyvät! =/
Tehdään tahallaan niin huono tuote, että ihmiset vielä ostaa, mutta jos tuote olisi vielä huonompi niin sitten ei ostaisi. Voiton optimointia ei muuta.
- asics..
Itse ostan sen verran reilun koon kengät että varpaissa on tilaa peukalonleveyden verran kärkeen nähden. Itsellä ollut monet Asicsen kengät ja kaikki ovat kestäneet sen 1000-1500 km.
- Anonyymi
niku kirjoitti:
Liian löysällä. Jalkaterä pääsee siirtymään kärkeen. AInakin itsellä ihan selvästi näin. Toki se jalka väkisellä vähän sinne pyrkii ja varpaat kärkeä kohti mutta kun on nilkasta kireällä niin ei pääse niin helposti.
- Nixi
Kengät ovat pienet tai nauhoitat huonosti. Nämä tulevat ensimmäisinä mieleen.
Kuvailusi on hieman epäselvä. Tarkoin mistä tulee ulos? Minkä käyttö ajan jälkeen? Juoksetko tasaisella vai vaihtelevassa maastossa? Jalan koko ja juoksukengän koko? Onko vain yksi juoksu kenkä? Oletko pyhittänyt kengän vain juoksemiselle? Oletko mitannut että molemmat jalat ovat yhtä suuret? Ihmisillä on yleensä jompikumpi jalka pidempi tai isompi. Tiedän monta juoksijaa joilla on toinen jalkaterä hieman pitempi kuin toinen. On valittava kenkä isomman mukaan.
Maratonilla täytyy olla minulla numeroa isompi kenkä. Jalka turpoa tai pitenee juostessa maratonin rasituksessa. Jalka holvi madaltuu ja pitenee. Näin vältän isovarpaan kynnen lähdön ja varpaiden päiden rakot. Tämänkin opin kantapään kautta. Juoksin liian pienellä kengällä ultramaratonin ja varpaan tuli läpi kärjestä. (Paremminkin kynnet hinkkasivat reiän)
Siitä huolimatta vaikka kenkä on sopiva. Kengällä on useita juostuja maratoneja takana ja ei ongelmia. Itsellä on käynyt ”hassi” kun olen sitonut nauhat liian löysälle. Jalkaterä on päässyt liian eteen varsinkin jos reitillä on alamäkiä.
VAROITUS :
Jos juoksette tarpeeksi pitkään pienellä kengällä jossa isovarvas on puristuksissa kengän kärkeen.
Tulee teille isompia ongelmia. Pottuvarpaan tyviniveleen kuluma.
Kenkiä on monenlaisia ja niissä joissakin on heikkoja kohtia.
Minulla ei ole kokemusta kuin Reebokista ja Karhu ja Asics kengistä.
Karhu teki aina rakon nimettömään varpaan yläpuolelle. Muutenkin tuntu olevan juoksu tuntuma heikompi kuin Asicksen kengissä. Kokeilemalla löytää sopivan. Vahinko vain että kun löydät hyvän juoksukengän. Mallia ei ole enää saatavana kuin jostain toiselta paikkakunnalta. (Kenkien ominaisuudet muuttuvat vuosittain: (
Itsellä esimerkiksi (Asics Ts Trainer 1998 malli) sivut repesi jo 500 km jälkeen.
(Asics Jayhawk 1996 malli) myös ulkosyrjän sivut repesi. Nyt kun tarkemmin laskin kengillä juostiin 29 maratonia ja muut matkat myös. Mielestäni olivat ihan kiitettävät kilpailu kenkä.
Ja kenkiä menee juostessa. 2 parit vuosittain minullakin.
Minulla on 4 parit harjoitus kenkiä ja yhdet kilpailu kengät.
Toivottavasti valaisi edes hieman.
Juoksemisiin: ) - Nahkapaikka
Minulla oli myös sama ongelma. Vein kenkäni suutarille, joka ompeli kengän kärkiosiin pienet
nahkapaikat kuluneisiin kohtiin. Olin todella tyytyväinen lopputulokseen. - Anonyymi
Ookko kokkeillu Altra?
- Anonyymi
Joskus takavuosina kengän pohjat vielä kestivät niin että varvas tuli ensimmäisenä päällisestä läpi. Nykyisillä pyyhekumi kengän pohjilla ja joustavilla päällisillä ei ole tätä ongelmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789