kerrankin kunnon kesä!

lämmönkestoinen

Kerrankin kunnon kesä eikä sitä iän ikuista vesisadetta.

Ehtii sitä talvella palella ja syksyllä kastua, nautitan nyt lämpimästä!

4

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljylämmittäjä

      Nyt kun vielä olisi pitkään lämmintä, ettei öljyä kuluisi. Toivottavasti pohjoisella pallonpuoliskolla tulee lauha talvi, niin öljykartelli OPEC saa nokilleen.

    • Tulisipa.Helteet

      Kiitos kun manasit Suomeen kurjat kesät. Jo kaksi katastrofaalista kesää peräjälkeen. Tänä vuonna jää satokin mätänemään maahan.

    • Empiiri090

      On tässä mun mielestä ollut kolme huonoa kesää peräjälkeen. Olkootkin että 2016 loppukesän viikon mittainen hellejakso ns "pelasti" kesän. Kesinä 2015 ja 2017 hellejaksoja ei ollut käytännössä ollenkaan, vaan koko kesä oli yhtä samanlaista huttua.

      Itseasiassa suursäätila tuntuu olevan kesät talvet samanlainen. Sateita tulee tasaiseen tahtiin. Välillä on poutaisempia päiviä, kunnes taas tulee sateita. Niinhän se oli koko viime talvi, jatkuen kevääseen, jatkuen kesään, jatkuen syksyyn...

      Uskon että tuleva talvi tulee olemaan yksi leudoimmista pitkään aikaan. Olkootkin että nyt tuntuu kolealta, mutta sama vesisateinen sää jatkuu koko marraskuun. Myös joulukuu tulee olemaan normaalia lämpimämpi ja vesisateita tulee tasaiseen tahtiin. Tammikuussa tulee hetkellinen pohjoisvirtaus, joka pitää viikon verran hieman kireämpiä pakkasia, korkeintaan kuitenkin -20C. Edes Lapissa ei koeta yli -30 asteen pakkasia kertaakaan, vaan kireimmät pakkaset jää jonnekin -28 tienoille, jossain Kittilän tietämillä. Tammikuun lopulla tulee jo vesisateita, jatkuen aina helmikuulle. Helmikuu tulee olemaan todella poikkeuksellisen lämmin, vähät lumet sulaa jo ennen Kainon päivää. Maaliskuu on tavanomainen, lumeton, vetinen, märkä. Huhtikuu on myös hyvin tavanomainen. Toukokuu alkaa normaalia viileämpänä, kuitenkin loppupuolella lämpötila nousee eteläsuomessa jo hellelukemiin. Kesäkuun alussa helteen lähellä ollaan ensimmäinen viikko, kunnes satelee aina juhannukseen saakka. Juhannuksena on oikein hieno keli, joskaan ei hellettä, mutta sellaiset parikymmentä astetta kuitenkin. Heinäkuussa saadaan aluksi sateita, jonka jälkeen tulee hellettä aina parin viikon ajan. Elokuu on tavanomainen, ei kuitenkaan yhtään hellepäivää enää elokuussa, vaan pikku hiljaa viilenevää, ja sadehtivaa.

    • niii888

      Kesä oli helvetin loistava. yhtän vitun helle säätä ei tähän maahan kaivata ja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe