Toimiiko jos laittaa tukevaan reppuun vaikka 5 kg lisäpainon ja lähtee kävelemään? Reilun tunnin mittaista pk-harjoitusta kun suunnittelen. Juosten saan sykkeen pidettyä 145 lyönnissä ehkä puolen tunnin ajan, mutta sitten se alkaa kyllä nousta. Ja kävellessä syke on tietysti liian matala. Sauvakävelyä en tällä hetkellä pysty harrastamaan. Joten jos noista lisäpainoista olisi hyötyä? Mut pitää varmaan vaan kiinnittää huomiota että ryhti pysyy kohdallaa ja kroppa suorassa.. Vaikka mulla on kyllä käytettävissä reppu missä on siinä rinnan ja vatsan päällä ne remmit ettei kaikki paino ole hartioilla. Mitäs tuumitte?
Lisäpainot kävellessä?
6
3661
Vastaukset
- ainakin
voi rasittaa selkä- ja niskalihaksiasi. Selkään et saa varaosia, joten hoida sitä hyvin läpi elämän. Monilla on selkävaivoja iän myötä. Vahvistaisin selkälihaksia jollain muulla tavalla. Nivelten rasitus lisäpainolla saattaa olla haitaksi. Matalalla sykkeellä peruskunto nousee, joten tavallinen kävely on myös hyödyllistä ja suositeltavaa. pk-harjoituksen voit aloittaa kävelemällä tunnin. Jos haluat nostaa kuntoa, voit vähitellen lisätä kävelyaikaa tai nopeutta (jompaa kumpaa noin 10% viikottain). Kun kävelet jonkin aikaa, syke pysyy matalalla myös hitaassa juoksussa. Sykerajojen vertailussa pitäisi tietää maksimisyke. Koska sykkeet ovat yksilöllisiä, luota myös omiin tuntemuksiisi liikunnan rasittavuudesta. Siispä ehdotan nautinnollisia kävelyretkiä ilman lisäpainoja. Se tehoaa!
- tipu.
Pitänee sitten yrittää jotain muuta keksiä.. Maksimisykkeeni on 200 lpm (olen itse testannut), joten pk-lenkille 60-70 % olisi 120-140 lpm. Ajattelin että olisin keksinyt jonkun helpomman tien kuin tuon kävelyn ja juoksun vaihtelun, ärsyttävää juosta nenä sykemittarissa kiinni :P Kun tosiaan juoksen kuinka hitaasti tahansa, en saa sykettä alle 145 lyönnin paitsi alamäissä. Kävellessä taas saa riuhtoa ja repiä niin hirveästi että saisi sykkeen yhtään yli 120 lyönnin.
Pöh, kädet kun ovat rikki niin en voi kuntosalia harrastaa kunnolla, joten ajattelin panostaa juoksuun, mutta ei tämäkään näytä niin helpolta :D Kumpa voisikin pyörää ja sauvoja käyttää :/ - kävely
tipu. kirjoitti:
Pitänee sitten yrittää jotain muuta keksiä.. Maksimisykkeeni on 200 lpm (olen itse testannut), joten pk-lenkille 60-70 % olisi 120-140 lpm. Ajattelin että olisin keksinyt jonkun helpomman tien kuin tuon kävelyn ja juoksun vaihtelun, ärsyttävää juosta nenä sykemittarissa kiinni :P Kun tosiaan juoksen kuinka hitaasti tahansa, en saa sykettä alle 145 lyönnin paitsi alamäissä. Kävellessä taas saa riuhtoa ja repiä niin hirveästi että saisi sykkeen yhtään yli 120 lyönnin.
Pöh, kädet kun ovat rikki niin en voi kuntosalia harrastaa kunnolla, joten ajattelin panostaa juoksuun, mutta ei tämäkään näytä niin helpolta :D Kumpa voisikin pyörää ja sauvoja käyttää :/siis polvennostokävely? hmm... ehkä vain lyhyen matkaa aluksi... Käsiä voi heiluttaa myös ilman sauvoja.
- tota_
Mulle ei oo nyt ihan selvää, mitä haet tolla kokeilulla? Mutta jos kyse on vaan sopivan sykkeen hakemisesta, niin juokse ihan ilman painoja. Silloin kun syke kohoaa liian korkeaksi, kävele vähän matkaa niin että syke laskee, juokse sitten taas. Vähän aikaa jaksat tätä, niin jopas pystytkin juoksemaan koko ajan ilman että syke kohoaa taivaisiin.
- hellslsllsls
kaverini aikoinaan tiputti painoa kuntoillen reppu selässä. Tippuhan se paino, mutta oli myös selkä jumissa. Taitaa tänäpäivänäkin vaivata. en suositele.
- Jimbo
Mutta Japanissa kaverit aina liikuntaa harjoittaessa piti vyötärön ympärille solmittuja painovöitä päällään. Eli ohut, leveä "vyö", jonka välissä litteitä suorakulman muotoisia painoja. Luulis nyt Suomesta jostain saavan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy122128Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä1431667Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1221239Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-82211212Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m861114Vauvat syntyvöät vihan lapsina?
Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O661055Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.
Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.97886Unelma tilanne
Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j70842- 79831
Iivarilla johtopäätösten aika
Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös46701