Tyhjensimme kirsikkapuun hedelmistään, mitä voisi tehdä 10 litralla kirsikoita? Olen kuullut, että niitä vois pakastaa sokeriliemessä? Miltä kirsikoista tehty mehu maistuu? Muita ideoita???
Kirsikoista?
5
8572
Vastaukset
- Fisunpurija
Olen tehnyt kirsikoista herkullista likööriä: kirsikoita, sokeria ja vodkaa... muhitetaan isossa lasitölkissä muutama kuukausi, siivilöidään, maistetaan ja pullotetaan. Sokeria voi vielä lisätä tässä vaiheessa, jos siltä tuntuu tai lisätä mausteeksi mantelilikööri Saronnoa.
- Karvas Manteli
Kirsikoista tulee kyllä hyvä likööri, mutta kivet kannattaa poistaa ensin. Muuten tulee vähän turhan tuhti karvasmantelin maku.
Samalla uuttamistekniikalla saa muuten hyviä makuviinoja melkein mistä syötävistä hedelmistä ja marjoista tahansa. Kannattaa kokeilla! Hommassa on omat niksinsä jotka oppii yrityksen ja erehdyksen kautta.
- Karhunkaataja8
Poista vaurioituneet kirsikat ja täytä iso purkki lopuilla. Punnitse kirsikoiden määrä ja lisää sama grammamäärä sokeria purkkiin. Täytä kokonaan valkoisella rommilla tai konjakilla niin, että kaikki kirsikat ovat nestepinnan alla ja sulje purkki. Laita viileään ja hölskyttele päivittäin varovaisesti niin, että sokeri liukenee nesteeseen kokonaan. Jos nestepinta laskee, lisää alkoholia niin, että kirsikat ovat pinnan alla jatkuvasti. 3-4 kuukauden päästä kirsikat ovat käyttökelpoisia. Sopivat vaikka jäätelön kanssa tai sellaisenaan.
- Vimmaus
Kiitos ehdotuksista! Päätin säilöä kirsikat näin: keitä litra vettä ja 4-5dl sokeria, poista kivet kirsikoista ja laita ne pakasterasiaan, kaada jäähtynyt sokeriliemi päälle niin, että kirsikat peittyvät ja sitten eikun pakkaseen. Näin ne ovat käytettävissä lähes tuoreiden lailla ja sopivat myös perheen 1-vuotiaalle rommia ja likööriä paremmin ;)
- Karhulta karkaaja
Tuleekohan tuohon herkkuun prosentteja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418