Kirsikoista?

Vimmaus

Tyhjensimme kirsikkapuun hedelmistään, mitä voisi tehdä 10 litralla kirsikoita? Olen kuullut, että niitä vois pakastaa sokeriliemessä? Miltä kirsikoista tehty mehu maistuu? Muita ideoita???

5

9007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fisunpurija

Olen tehnyt kirsikoista herkullista likööriä: kirsikoita, sokeria ja vodkaa... muhitetaan isossa lasitölkissä muutama kuukausi, siivilöidään, maistetaan ja pullotetaan. Sokeria voi vielä lisätä tässä vaiheessa, jos siltä tuntuu tai lisätä mausteeksi mantelilikööri Saronnoa.

• Karvas Manteli

Kirsikoista tulee kyllä hyvä likööri, mutta kivet kannattaa poistaa ensin. Muuten tulee vähän turhan tuhti karvasmantelin maku.

Samalla uuttamistekniikalla saa muuten hyviä makuviinoja melkein mistä syötävistä hedelmistä ja marjoista tahansa. Kannattaa kokeilla! Hommassa on omat niksinsä jotka oppii yrityksen ja erehdyksen kautta.

• Karhunkaataja8

Poista vaurioituneet kirsikat ja täytä iso purkki lopuilla. Punnitse kirsikoiden määrä ja lisää sama grammamäärä sokeria purkkiin. Täytä kokonaan valkoisella rommilla tai konjakilla niin, että kaikki kirsikat ovat nestepinnan alla ja sulje purkki. Laita viileään ja hölskyttele päivittäin varovaisesti niin, että sokeri liukenee nesteeseen kokonaan. Jos nestepinta laskee, lisää alkoholia niin, että kirsikat ovat pinnan alla jatkuvasti. 3-4 kuukauden päästä kirsikat ovat käyttökelpoisia. Sopivat vaikka jäätelön kanssa tai sellaisenaan.

• Vimmaus

Kiitos ehdotuksista! Päätin säilöä kirsikat näin: keitä litra vettä ja 4-5dl sokeria, poista kivet kirsikoista ja laita ne pakasterasiaan, kaada jäähtynyt sokeriliemi päälle niin, että kirsikat peittyvät ja sitten eikun pakkaseen. Näin ne ovat käytettävissä lähes tuoreiden lailla ja sopivat myös perheen 1-vuotiaalle rommia ja likööriä paremmin ;)

• Karhulta karkaaja

Tuleekohan tuohon herkkuun prosentteja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      183
      3495
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      375
      2197
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      56
      2176
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2042
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1491
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      429
      1163
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      118
      1045
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      59
      984
    Aihe