Tyhjensimme kirsikkapuun hedelmistään, mitä voisi tehdä 10 litralla kirsikoita? Olen kuullut, että niitä vois pakastaa sokeriliemessä? Miltä kirsikoista tehty mehu maistuu? Muita ideoita???
Kirsikoista?
5
9038
Vastaukset
- Fisunpurija
Olen tehnyt kirsikoista herkullista likööriä: kirsikoita, sokeria ja vodkaa... muhitetaan isossa lasitölkissä muutama kuukausi, siivilöidään, maistetaan ja pullotetaan. Sokeria voi vielä lisätä tässä vaiheessa, jos siltä tuntuu tai lisätä mausteeksi mantelilikööri Saronnoa.
- Karvas Manteli
Kirsikoista tulee kyllä hyvä likööri, mutta kivet kannattaa poistaa ensin. Muuten tulee vähän turhan tuhti karvasmantelin maku.
Samalla uuttamistekniikalla saa muuten hyviä makuviinoja melkein mistä syötävistä hedelmistä ja marjoista tahansa. Kannattaa kokeilla! Hommassa on omat niksinsä jotka oppii yrityksen ja erehdyksen kautta.
- Karhunkaataja8
Poista vaurioituneet kirsikat ja täytä iso purkki lopuilla. Punnitse kirsikoiden määrä ja lisää sama grammamäärä sokeria purkkiin. Täytä kokonaan valkoisella rommilla tai konjakilla niin, että kaikki kirsikat ovat nestepinnan alla ja sulje purkki. Laita viileään ja hölskyttele päivittäin varovaisesti niin, että sokeri liukenee nesteeseen kokonaan. Jos nestepinta laskee, lisää alkoholia niin, että kirsikat ovat pinnan alla jatkuvasti. 3-4 kuukauden päästä kirsikat ovat käyttökelpoisia. Sopivat vaikka jäätelön kanssa tai sellaisenaan.
- Vimmaus
Kiitos ehdotuksista! Päätin säilöä kirsikat näin: keitä litra vettä ja 4-5dl sokeria, poista kivet kirsikoista ja laita ne pakasterasiaan, kaada jäähtynyt sokeriliemi päälle niin, että kirsikat peittyvät ja sitten eikun pakkaseen. Näin ne ovat käytettävissä lähes tuoreiden lailla ja sopivat myös perheen 1-vuotiaalle rommia ja likööriä paremmin ;)
- Karhulta karkaaja
Tuleekohan tuohon herkkuun prosentteja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513585Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142480Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5932273Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192026KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar761730Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431658- 201648
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1371546- 281446
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?941427