ikeasta saa melko edullisesti kattilasarjoja jopa 10e 3kpl.. mutta ovatko ne laadukkaita, niin että ne kestäisi muutaman vuoden niinkuin jotkut merkkikattlat...
entäpä paitinpannut niin että ne eivät käpristy kun niissä paistaa muutaman kerran...
ikea...
9
1173
Vastaukset
- Syömämies
Olin itse jokseekin ennakkoluuloinen Ingvarin ruuanlaittovälineiden suhteen. Olen sitten kuitenkin ostanut IKEAsta Kiinassa valmistetun keittiöveitsen ja kaksi erikokoista teflonpaistinpannua. Yllättävän hyviltä ovat tuntuneet – paistinpannut ovat kestäneet minulla vähintään yhtä hyvin kuin paljon kalliimmat Tefal- ym. merkkituotteet. Veitsi on käteenkäyvä, teroittuu kuten pitääkin ja pitää teränsä hyvin. Ainakin nämä ovat olleet mielestäni hintansa väärtejä.
Kattiloista en osaa sanoa mitään., kun on tullut joskus Hackmaniin satsattua eikä ole tullut tarvetta vaihtaa.- Koskikara
sinun olevan oikeassa.Itselläni on Hackmanin kattiloita ollut jo kauan kun kaveri aina tuo kukkien kastelun hoitamisesta lomansa aikana.Pari päivää sitten tulin Vikingin laivalla Turusta.Siellä oli tarjous Hackmanin paistin pannusta.Jos osti 100 euron edestä roipetta laivasta niin sai ostaa Hackmanin 48 euron Matador paistinpannun 20 eurolla.Eihän siinä muuta kuin kauppaan ostamaan viinaa ja tupakkia itselle ja tuttaville,niin meno kuin tulo matkallakin.Helpostihan kriteerit täyttyivät.Pohja on 6 milliä paksu,jollakin keramiikka päällysteellä.Olen nyt urakalla paistellut niin lihaa,sientä kuin kalaakin.On ainakin varmaa että pohjaan ei tartu.Tuntuis ainakin toistaiseksi kyllä mahtavalta pannulta.
- titanium.
Koskikara kirjoitti:
sinun olevan oikeassa.Itselläni on Hackmanin kattiloita ollut jo kauan kun kaveri aina tuo kukkien kastelun hoitamisesta lomansa aikana.Pari päivää sitten tulin Vikingin laivalla Turusta.Siellä oli tarjous Hackmanin paistin pannusta.Jos osti 100 euron edestä roipetta laivasta niin sai ostaa Hackmanin 48 euron Matador paistinpannun 20 eurolla.Eihän siinä muuta kuin kauppaan ostamaan viinaa ja tupakkia itselle ja tuttaville,niin meno kuin tulo matkallakin.Helpostihan kriteerit täyttyivät.Pohja on 6 milliä paksu,jollakin keramiikka päällysteellä.Olen nyt urakalla paistellut niin lihaa,sientä kuin kalaakin.On ainakin varmaa että pohjaan ei tartu.Tuntuis ainakin toistaiseksi kyllä mahtavalta pannulta.
siinä on pannu vertaansa vailla.
Itse olen luottanut merkkituotteisiin keittiössä, niin Fiskarsiin kuin Hackmaniinkin. Ainoat pettymykset on olleet Hackmanin paistinpannut, joiden teflonit ei kestä. Muutaman kuukauden menee hyvin, mutta paistinpannun max elinikä tuntuu olevan 1-1,5 vuotta. Parista viimeisestä paanusta on teflont irronut osittain kokonaan, muissa siis teflonin tarttumis ominaisuudet on heikentyneet huomattavasti. Fiskarsin tuoteet on olleet OK, samaten Hackmanin kattilat.
Mutta siis, nuo 2 Scanpanin paistinpannua on olleet tosi erinomaisia ja sarjaa ostan tulevaisuudessakin, varsinkin jos tarjouksesta saan. Iso kasari varsinkin kiinnostaisi. - Koskikara
titanium. kirjoitti:
siinä on pannu vertaansa vailla.
Itse olen luottanut merkkituotteisiin keittiössä, niin Fiskarsiin kuin Hackmaniinkin. Ainoat pettymykset on olleet Hackmanin paistinpannut, joiden teflonit ei kestä. Muutaman kuukauden menee hyvin, mutta paistinpannun max elinikä tuntuu olevan 1-1,5 vuotta. Parista viimeisestä paanusta on teflont irronut osittain kokonaan, muissa siis teflonin tarttumis ominaisuudet on heikentyneet huomattavasti. Fiskarsin tuoteet on olleet OK, samaten Hackmanin kattilat.
Mutta siis, nuo 2 Scanpanin paistinpannua on olleet tosi erinomaisia ja sarjaa ostan tulevaisuudessakin, varsinkin jos tarjouksesta saan. Iso kasari varsinkin kiinnostaisi.tosiaan sitten nähdä kuinka käy.Itse taas joskus ostin noita titanium päällysteisiä ja ei ne kestäneet mitään.Riippuu nähtävästi käsittelyn paksuudesta.Olenkin käyttänyt valurautapannuja ainakin viisitoista vuotta.Nyt ostin tuon Matadorin.Tuoteselostuksessa ei kyllä mainita teflonista vaan jostain keramiikka päällysteestä.Pinta on pikimusta.Voisi kuulemma käyttää ihan metallista paistinlastaakin.Käytän kumminkin vain ostamiani katajaisia.Pintakäsittely näyttäisi olevan sama myös reunoilla.Paksu pohja ei varmaankaan tule vääntyilemään.Jotenkin tuntuu että se odotukset tulee täyttämään.Jos ei niin täytyy siirtyä noihin Scanpaneihin.
- päälystetty
Koskikara kirjoitti:
tosiaan sitten nähdä kuinka käy.Itse taas joskus ostin noita titanium päällysteisiä ja ei ne kestäneet mitään.Riippuu nähtävästi käsittelyn paksuudesta.Olenkin käyttänyt valurautapannuja ainakin viisitoista vuotta.Nyt ostin tuon Matadorin.Tuoteselostuksessa ei kyllä mainita teflonista vaan jostain keramiikka päällysteestä.Pinta on pikimusta.Voisi kuulemma käyttää ihan metallista paistinlastaakin.Käytän kumminkin vain ostamiani katajaisia.Pintakäsittely näyttäisi olevan sama myös reunoilla.Paksu pohja ei varmaankaan tule vääntyilemään.Jotenkin tuntuu että se odotukset tulee täyttämään.Jos ei niin täytyy siirtyä noihin Scanpaneihin.
kuten teflon pannut on, vaan se koko pannu on samaa seosta. Juuri siitä syystä uskon että kyseessä on parempi pannu kuin teflon tai titaani päälysteiset on. Tuon isomman paistinpannut hinta olis muuten ollut n.90€ ilman tarjousta.
- Koskikara
päälystetty kirjoitti:
kuten teflon pannut on, vaan se koko pannu on samaa seosta. Juuri siitä syystä uskon että kyseessä on parempi pannu kuin teflon tai titaani päälysteiset on. Tuon isomman paistinpannut hinta olis muuten ollut n.90€ ilman tarjousta.
pannun halkaisija on 275mm leveimmästä kohdasta.Pidän sitä melko isona.Hinnat voi vaihdella.Kuten mainitsin pannu on ostettu laivasta.Hinta oli kuten mainitsin.
- Koskikara
päälystetty kirjoitti:
on nyt tullut sotkettua alkuperäistä keskustelua mutta lisään vielä vähän.
Nähtävästi kumminkin kerrot korkealaatuisemmasta pannusta kuin minun.Vilkaisin pohjaa ja siellä lukee:Stainless induction.Kysymyksessä siis nähtävästi kumminkin on päällystetty pannu.
- pääsääntöisesti
kuitenkin tässä maailmassa on, ettei halvalla saa niin hyvää kuin kalliilla. Mutta usein kyse onkin siitä mikä on riittävää kenellekin. Kattiloissa on yksi hyvä konsti, katso pohjan paksuus, jos on kovin ohut, se kelpaa veden keittämiseen. Silloin se on keittokattila. Paksupohjaisia taas voi käyttää freesaamiseen ym. ne eivät polta pohjaan niin helposti, edellyttäen että keittäjä osaa käyttää hellan tehoja sopivasti.
- tepi88
kun lidl mainostaa super paistinpannuja, mikä on niin kesto ja käyttö..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302295
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292188Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121559Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131464Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001131
- 171067
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon18828Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks122798