Saimi Nousiainen runttaa suomalaisnaisten tyylin

Suomi24toimitus

Huippumalli Saimi Nousiainen kritisoi voimakkaasti tämän päivän Iltalehdessä suomalaisnaisten meikittömyyttä ja miesmäistä pukeutumista. Hänen mielestään nuorilla miehillä tyyliseikat ovat lähes tulkoon paremmin hallussa.

Saimin mielestä ei ole mikään ihme, jos miehet alkavat etsiä itselleen vaimoja naapurimaista, kun oman maan naiset eivät kiinnitä huomiota ulkoasuunsa.

Oletko Saimin kanssa samaa mieltä? Ovatko suomalaiset naiset tyylittömiä ja kulahtaneen näköisiä? Miksi suomalainen nainen ei halua tai viitsi panostaa ulkonäköönsä? Johtuuko se tasa-arvokysymyksistä ja mukavuuden halusta?

http://www.iltalehti.fi/viihde/200608305058597_vi.shtml

232

69063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lady-like

      Omalla työpaikallani, jossa tehdään normaalia toimistotyötä, todella harva nainen käyttää meikkiä tai edes huulipunaa. Hametta tai kauniita kenkiä näkee todella harvalla. Täällä ainakin huomaa, että aamulla ei jakseta nähdä yhtään vaivaa oman itsen eteen. Päälle laitetaan t-paita ja jalkaan farkut. Hiukset on pesty edellisenä iltana ja ne hapsottavat miten sattuu. Ihmettelen...

      Itselleni on tärkeää näyttää aina laitetulta ja huolitellulta.

      • ei ns. mannekiini

        mikähän "kottarainen" toi saimikin lienee olevansa. paremman näköisiä lintusia liikkuu kaduilla.


      • konttorirottanen

        Mun duunimatka on muutama kilsaa jonka taitan pyöräillen tai talvella jalan. Siinä jää minihameet ja korkkarit hyvin äkkiä kotikaappiin. Miksi mä duuniin pukeutuisin kuin juhliin? Kyllä mä juhliin/raflaan/muihin menoihin pukeudun sitten "kunnolla" ja vedän sentin pakkelit nassuun. Työni ei ole edes asiakaspalvelua, samat muutama työkaverinaamaa mut täällä vain näkee. Eikä ole edes komeita miekkosia näkyvissä joita varten pukeutuisin erityisesti töihin. :)))))

        Duuniin saa riittää ne farkut, t-paita, vähän ripsaria, kajalia ja tukka nyt jotenkuten. Puhdasta pitää silti olla kaikki ja aina!

        terv. nainen 30v


      • sitä
        konttorirottanen kirjoitti:

        Mun duunimatka on muutama kilsaa jonka taitan pyöräillen tai talvella jalan. Siinä jää minihameet ja korkkarit hyvin äkkiä kotikaappiin. Miksi mä duuniin pukeutuisin kuin juhliin? Kyllä mä juhliin/raflaan/muihin menoihin pukeudun sitten "kunnolla" ja vedän sentin pakkelit nassuun. Työni ei ole edes asiakaspalvelua, samat muutama työkaverinaamaa mut täällä vain näkee. Eikä ole edes komeita miekkosia näkyvissä joita varten pukeutuisin erityisesti töihin. :)))))

        Duuniin saa riittää ne farkut, t-paita, vähän ripsaria, kajalia ja tukka nyt jotenkuten. Puhdasta pitää silti olla kaikki ja aina!

        terv. nainen 30v

        nyt miesten takia kannata laittautuakaan! Siistinä ja kauniina liikkuminen julkisilla paikoilla on kohteliasta kaikkia ihmisiä kohtaan.


      • liisu

        woi wittu mikä pelle ämmä näyttää miheltä enemmän kuin minä :( ja varmaan munaakin löytyy enemmän :((( khyynell!!!


      • on joku muu
        ei ns. mannekiini kirjoitti:

        mikähän "kottarainen" toi saimikin lienee olevansa. paremman näköisiä lintusia liikkuu kaduilla.

        saimi nousiainen nousi vasta yhdeksänneksi kymmenestä täydellinen nainen kilpailussa ?


      • jos itse

        heräisit lähes joka aamu kamalaan päänsärkyyn, kun naapureiden häirintä valvottaa. Huonosti nukuttu yö ja päänsärky? Kuvittelepa, jaksaako siinä ajatella edes hiustenpesua?

        Ainut ajatus on buranan ja migreenilääkkeen jälkeen, kunpa saisi jäädä nukkumaan???

        Olet tekstisi perusteella mies. Mieti, jaksaisitko minun tilanteessani itsestäsi aamulla pahemmin piitata??
        Onneksi saan sairasloman säännöllisesti. Niin helvetillistä elämäni on ainaisten kipujen kanssa!


      • hoitaja

        ootko kokeillu vuorotyötä, et kerkeet kotiin nukkumaan ja hoitamaan kotitöitä, sitten vääntäydyt taas suihkun kautta takaisin putkeen kolme viikkoa. Ja huom! Kun meillä noi virkapuvut, ei jaksa/ole mitään mieltä pyntätä itseään pelkälle työmatkalle.


      • ja paljon
        konttorirottanen kirjoitti:

        Mun duunimatka on muutama kilsaa jonka taitan pyöräillen tai talvella jalan. Siinä jää minihameet ja korkkarit hyvin äkkiä kotikaappiin. Miksi mä duuniin pukeutuisin kuin juhliin? Kyllä mä juhliin/raflaan/muihin menoihin pukeudun sitten "kunnolla" ja vedän sentin pakkelit nassuun. Työni ei ole edes asiakaspalvelua, samat muutama työkaverinaamaa mut täällä vain näkee. Eikä ole edes komeita miekkosia näkyvissä joita varten pukeutuisin erityisesti töihin. :)))))

        Duuniin saa riittää ne farkut, t-paita, vähän ripsaria, kajalia ja tukka nyt jotenkuten. Puhdasta pitää silti olla kaikki ja aina!

        terv. nainen 30v

        kauniimpia ollaan kun luurankosaimi.


      • niinkin
        ei ns. mannekiini kirjoitti:

        mikähän "kottarainen" toi saimikin lienee olevansa. paremman näköisiä lintusia liikkuu kaduilla.

        että jos naama on kuin petolinnun perxx, on pakko kulkea joulukuusena. Ettei niin kiinnitetä huomioo siihen, mitä luoja on suonut.


      • akka.
        on joku muu kirjoitti:

        saimi nousiainen nousi vasta yhdeksänneksi kymmenestä täydellinen nainen kilpailussa ?

        toi saimi, ei mitään muotoja ja pärstäkin on kuin petolinnun perse


      • Observer2

        Tottahan tuo arvostelu oli, mitä sitä kiertelemään ja kaartelemaan!

        Suomalaisakat on susirumia, ylipainoisia linttaanpolkijoita.

        Valitettavasti esim. ulkomailla noi kauhtuneen hailakat maijameikäläiset erottuvat heti katukuvasta, eivätkä todellakaan edukseen.


      • huono vitsi
        ei ns. mannekiini kirjoitti:

        mikähän "kottarainen" toi saimikin lienee olevansa. paremman näköisiä lintusia liikkuu kaduilla.

        Hänellä ei ole varaa haukkua ketään, kun omistaa näyttää pelleltä.


      • Anonyymi
        ei ns. mannekiini kirjoitti:

        mikähän "kottarainen" toi saimikin lienee olevansa. paremman näköisiä lintusia liikkuu kaduilla.

        Akka on enemmänkin vanha haahka.


    • Naispomo

      Että tätä aihetta jaksetaankin.Syyllistetään naisia taas oikein olan takaa - ja tietysti sen tekevät toiset naiset!
      Että se on naisten syy kun miehet hakevat naiset ulkomailta, voi tsiisus.
      Nämä yleistykset "suomalaiset sitä ja ulkomaiset tätä" ovat täysin älyttömiä.

      Tämä pinnallinen maailma alkaa ottaa päähän ihan todella!

      Suurin osa niistä naisista joiden kanssa olen tekemisissä töissä tai muutoin ovat aivan normaalisti itsestään huolehtivia, hyvännköisiä kukin omalla tavallaan. Meillä töissä naisellisuutta ei tarvitse korostaa eikä peittää, meillä vallitsevat toiset arvot. Nainen on nainen vaikkei töissä käytäkään minihametta tai avokaulaista paitaa.

      Mitä se naisellisuus muuten sitten on? Minulle ei kyllä Saimi Nousiainen ainakaan sitä edusta.

      • Kylli.Kyllä

        olen ollut kenenkään kanssa näin samaa mieltä.

        Pintaa, pintaa.... moni kakku päältä kaunis mutta silkkoa sisältä.

        Kuka haluaa jakaa elämänsä miehen kanssa jolle on tärkeintä naisen ulkonäkö?


      • möhköönkiäinen

        Saimi on suurisuinen lehmä joka näyttää siltä aina kuin olisi suoraan paskanajosta tullut....


      • meikittä töissä

        Tuossa oli järki puhetta. Ilo huomata, että kaikki eivät ole Saimin kannalla ja vaadi lateksia naamaan kolleegoilleen.

        Omassa työpaikassani meikit ja hajusteet ovat täysin kiellettyjä ja kaikilla samanlainen valkoinen työpuku. Vaikka joskus tekisikin mieli laittaa hiukset nätisti, niin siihen tervittaisi lakkaa ja se olisi taas näpäytys osastonhoitajalta.

        Jokaisessa työpaikassa ei kertakaikkiaan voi harakat näyttää kolibreilta. Hoitoalan erityisyksikkö jossa työskentelen on täysin kemikaalivapaa hoitajien puolesta. virkistäytymiseen on riitettävä vesi ja tuoksuton saippua.

        Arki onkin eri juttu, kauppaan voikin jo laittaa asialliset vaatteet ja hiukset naisellisesti. Tosin täällä pienimmissä maalaiskunnissa/kaupungeissa katotaan niitä tällättyjä naisia vähän sillä silmällä, että mikäs tuo nyt luulee olevansa. Juhlapäivät ovat erikseen ja iltamenot.

        Täällä hurahtaa välillä raktorit kaupanpihaan, niin olisi se minihame ja meikkimainos naamassa aika kova kontrasti. Eri paikoissa paikan tavoilla.

        Kuinkahan moni muuten jaksaa itsensä laittaa tip top vapaapäivänä jos on kotosalla koko ajan tai mökillä? Tehtaassa töissä, sairaalassa, rakennuksella jne. Tietty miehillä olis enemmän nähtävää, jos rakennuksilla olevat naiset keikaroisi tellingeillä minihameessa ja korkokengissä meikattuna kauniiksi. Näin ei kuitenkaan onneksi ole.

        Mietin sitäkin, etä jos koko ajan on ykköset päällä ja naama pakkelissa, niin miten sitten tehdä vaikutus pitkäaikaiseen aviomieheen, jos on aina enemmän kun ok.

        Tavalliselle kansalaiselle "hienoksi laittaminen" voi tehdä joskus arjestakin julan. Nämä nyt on mun mielipiteitä.Minä kuljen kaupoilla yms. hillityssä meikissä ja hiukset laitettuna asialliseen kuntoon. Vaatteet ei ole sieltä muorin kaapista vaan ajan henkeen sopivat. Siis tavallinen keskiverto kansalainen.


      • Samaa mieltä

        Se on jokaisesta itsestään kiinni miltä haluaa näyttää ja mikä on naisellisuutta ja mikä ei. Naisten nykymuoti, oli se sitten miehen tai naisen käsialaa, on suunnattu miehen silmää miellyttäväksi. Miehet haluavat pukea naiset paljastaviin, seksikkäisiin vaatteisiin mukavuuden ja hyvinvoinnin kustannnuksella. Nainen taas huomaamattaan toteuttaa tätä miehen ovelaa toivetta, vaikka sanookin pukeutuvansa itseänsä varten... Ja pah... Kukaan ei voi tosissaan väittää korkokenkiä tasapohjaisia mukavammaksi ja terveellisemmäksi vaihtoehdoksi. Ja miten helvetissä laitat hameen päälle 30 asteen pakkasella tai tiukat farkut? Vedä Saimi ***** päähäs ja muuta ulkomaille niin ei tartte valittaa...


      • mielipiteestäsi.

        Tuli hyvä olo.Onneksi aivan kaikki ei vielä kuitenkaan ole sitä "hei,milt'mä näytän"- meininkiä.


    • Lapin Akka

      Tämä Saimi Nousiainenhan herättää tv:n ääreen pysähtymään juuri siksi, koska on niin merkillisen miesmäinen nainen. Ääni, olemus...ja kun moittimislinjalle lähdetään. ei mikään kaunotar. meikkaamattomana hän olisi ruma, ei erottaisi miehestä.

      Naisellinen nainen voi kyllä liikkua ilman korkokantojakin ja jopa meikkaamattomana.

      • Hannele K.

        Kyllä nyt aivan väärä henkilö menee aukomaan päätään naisellisuudesta. Saimi itse on niin miesmäinen kuin vain voi olla olematta mies. Hänen äänensä on kolkko, vartalonsa täysin muodoton ja hiuksensa miehekkäät. Ymmärrän hyvin, että hänen täytyykin laittaa korkkarit jalkaansa näyttääkseen edes hiukan naiselta.
        Mutta kyllä normaalivartaloinen ja -ääninen nainen näyttää naiselta vaikka verkkareissa.


      • Zci_x
        Hannele K. kirjoitti:

        Kyllä nyt aivan väärä henkilö menee aukomaan päätään naisellisuudesta. Saimi itse on niin miesmäinen kuin vain voi olla olematta mies. Hänen äänensä on kolkko, vartalonsa täysin muodoton ja hiuksensa miehekkäät. Ymmärrän hyvin, että hänen täytyykin laittaa korkkarit jalkaansa näyttääkseen edes hiukan naiselta.
        Mutta kyllä normaalivartaloinen ja -ääninen nainen näyttää naiselta vaikka verkkareissa.

        asian ytimeen! Kolhompaa ja miesmäisempää naista kuin Saimi Nousiainen en ole aikaan nähnyt! Ihan kammottava ilmestys!


      • mutta
        Hannele K. kirjoitti:

        Kyllä nyt aivan väärä henkilö menee aukomaan päätään naisellisuudesta. Saimi itse on niin miesmäinen kuin vain voi olla olematta mies. Hänen äänensä on kolkko, vartalonsa täysin muodoton ja hiuksensa miehekkäät. Ymmärrän hyvin, että hänen täytyykin laittaa korkkarit jalkaansa näyttääkseen edes hiukan naiselta.
        Mutta kyllä normaalivartaloinen ja -ääninen nainen näyttää naiselta vaikka verkkareissa.

        laihuuskin voi olla jollekin ongelma, samalla tavalla kuin lihavuus.


      • ja vielä kerran yök :/
        Zci_x kirjoitti:

        asian ytimeen! Kolhompaa ja miesmäisempää naista kuin Saimi Nousiainen en ole aikaan nähnyt! Ihan kammottava ilmestys!

        Ja sitä miesmäisyyttä korostaa se, että akka on poistanu kulmakarvansa. Näyttää suoraan sanottuna elottomalta ruumiilta...eh, no sitähä ne ruumiit taitaaki olla :D Joukossamme on Zombie eli Saimi.


      • kylkyl
        Hannele K. kirjoitti:

        Kyllä nyt aivan väärä henkilö menee aukomaan päätään naisellisuudesta. Saimi itse on niin miesmäinen kuin vain voi olla olematta mies. Hänen äänensä on kolkko, vartalonsa täysin muodoton ja hiuksensa miehekkäät. Ymmärrän hyvin, että hänen täytyykin laittaa korkkarit jalkaansa näyttääkseen edes hiukan naiselta.
        Mutta kyllä normaalivartaloinen ja -ääninen nainen näyttää naiselta vaikka verkkareissa.

        Sille on palanut pohjaan tuo muotiohjelma missä se pölisee juttuja. Otteko huomanneet miten se toistaa aina sitä miten sillä ja tällä rievulla tai reiskalla voisi kävellä Espalla? Ei tullut mieleen että ihmiset kävelevät muuallakin? :D


      • dada
        kylkyl kirjoitti:

        Sille on palanut pohjaan tuo muotiohjelma missä se pölisee juttuja. Otteko huomanneet miten se toistaa aina sitä miten sillä ja tällä rievulla tai reiskalla voisi kävellä Espalla? Ei tullut mieleen että ihmiset kävelevät muuallakin? :D

        Niin ja Saimi hyvä voisi myös ottaa huomioon, että maailmalla on jonkun verran suurempia ja hienompiakin promenaadeja kuin joku piskuinen Espa.


    • pelimimmi

      puhuja ! Onko hän muka itse naisellinen? Minusta päinvastoin. Kannattaisi katsoi peiliin ennenkuin arvostelee muita !

      • -naisellinen-

        Aika ihme, että Saimi arvostelee noin kun mielestäni hän nimenomaan on niin miesmäinen
        kuin vain voi. Hänessä ei ole naisellisuutta
        juuri ollenkaan jopa ääni on kuin miehen. Ei tartte kun kävellä kadulla ja Suomessa näkee ihan kivannäköisiä naisellisia naisia. Silmät
        vain auki!


      • LUULANTIOLLA
        -naisellinen- kirjoitti:

        Aika ihme, että Saimi arvostelee noin kun mielestäni hän nimenomaan on niin miesmäinen
        kuin vain voi. Hänessä ei ole naisellisuutta
        juuri ollenkaan jopa ääni on kuin miehen. Ei tartte kun kävellä kadulla ja Suomessa näkee ihan kivannäköisiä naisellisia naisia. Silmät
        vain auki!

        EI LIENE KÄYTTÖÄ SUVUN JATKAMISEEN, TIEDOKSI VAAN TULEVALLE HERRA NOUSIAISELLE.


      • itua kasvamassa
        LUULANTIOLLA kirjoitti:

        EI LIENE KÄYTTÖÄ SUVUN JATKAMISEEN, TIEDOKSI VAAN TULEVALLE HERRA NOUSIAISELLE.

        1,5 kiloa, tuskin se niillä saimirehuilla yli 2-kiloiseksi...voi lapsi parka, tollanen homomutsi, mua hävettäis jos mun mutsi näyttäis tollaselta horolta. Mun mutsi on sellanen nuorekas ja siisti, meikkaa vähän ja pitää hiukset puhtaana, mun mielestä se on aika kaunis. Se laittaa korkkikset ja vähän parempaa päälle, jos on jotain juhlia, muttei muuten, eikä sen tarttekaan.


    • djmemmu

      tota saimina en puhuis kyllä yhtään mitään.. mun mielestä se ei osaa pukeutua tai meikata! mutta toisaalta ei suomi naiset kyllä kovin tyylikkäitä ole verrattuna venäläisiin tai baltian maiden naisiin.. mutta nää on kyl näitä mielipide juttuja taas.

      • absolut-hunk

        kyllä rehellisesti 21 vuotiaanakin osaan jo suoraan sanoa, että venäläiset ja baltian maitten naiset osaavat tuoda naisellisuutensa esiin huomattavasti aremmin kuin suomalaiset naiset, ja ennen kaikkea he eivät näytä sisäänleivotulta kebab lihikseltä.. itävät jo nuoresta asti itsestään huolta aivan toisella tavalla kuin naiset täällä. Mut ihan jees kun voin valita semmosen marjan ku haluan, siihe vaikuttaa muutki ku ulkonäölliset asiat, ja ne nyt vähiten. Mutta kyllä sen naisen itää olla huolitellun näköinen jos itsekkin olen... irc-galleria: juki


      • -Vivian-

        on paljon kauniita naisia, johan sen todistaa Miss Universum-tittelit ym. menestys kauneuskisoissa maailmalla. Ne ajat olivat silloin, kun naisen ei Suomessakaan tarvinnut vielä olla luurankolaiha, ollakseen kelvollinen kauneuskisoihin. Etelä-Amerikkalaiset taitavat nykyään voittaa, vaikkakin korjauskonstein, eli muodokkaammat mimmit ovat kunniassa muualla.

        Paljon Balttiaa matkanneena olen nänyt katukuvassa aivan samanlaisia perus-Lyylejä kuin meilläkin. Katukuva on muuttunut EU:n myötä enemmän citylenkkarimalliin..

        Saimin kaltaiseksi en ole ikinä halunnut, enkä halua. Mikä ihme sitä mimmiä pitää juorulehtien otsikoissa, mitään maata mullistavaa kyseinen lady ei tietääkseni ole saanut aikaan. Turha julkkis, jonka soisi kasvavan jo aikuiseksi.


    • KalaOona

      Olen hippi ja ylpeä siitä. Meikitön ja kuljen vaatteissa joissa minun on mukava olla. Toki tykkään olla puhdas ja siistitty kun lähden ulos, mutten halua orjamaisesti pitää ulkonäöstäni huolta. Elämässä on suurempiakin arvoja. Kuten rakkaus ja hyvinvointi. Juuri tällaiset topicit ja mielipiteet nakertavat naisten ja miesten todellista minää ja annetaan sen sisäisen (tärkeimmän) kauneuden kuolla pois.
      Olin vuosia masentunut, vihasin ulkonäköäni vain koska ihmisille se on niin tärkeää. Meikkasin itseäni 24/7, yölläkin nukuin meikit päälläni ja varmistin että herätessänikin näytin upealta. *nauraa* Ja varmasti miljoonat muutkin ovat kokeneet samaa kuin minä, mutta onneksi olen ymmärtänyt jotain tärkeää. Ei ole mitään niin aitoa kuin rakkaus itseensä ja muihin ihmisiin, jopa vihollisiinsa. Olisi tärkeää oppia luottamaan itseensä ja olla seuraamatta egojemme tahtoa. Kuka teistä Todella on onnellinen? Minä olen.
      Ja kyllä, seurustelen onnellisesti, ihmisen kanssa jonka kanssa olemme erilaisia, mutta arvostamme toistemme erilaisuutta ja hyväksymme jokaisen sellaisena kuin on. Ja komeimpana ja kauniimpana näen oman rakkaani, ja hän ajattelee samoin minusta! On niin hyvä olla.

      Valoa!

    • venäjältä

      Kissa pöydälle!!!

    • nainen....

      Oon ssanut kuulla olevani todella naisellinen ja kaunis nainen, vaikken juurikaan käytä hameita ja korkkiksia. Enkä pidä siitä että rinnat vilkkuu liikaa. Mutta en voi uskoa että arvostelijana on Saimi, itse hän on kuin pyryharakka. meikillään ei saa kauniiksi häntä... Huhhuh mitä puhetta luisevan hailakan porkkanan suusta...

      • Donhuan

        Pitkään olin siinä uskossa,että Sami on mies.
        Hänhän muistuttaa olemukseltaan kanta espanjalaista lankkunaista. Tuollaisia vilisee Espanjan rannikolla yhtenään. Suomalainen nainen päihittää taatusti ulkolaisen tuontitavaran. Onhan se otettava vaikka ulkolainen ellei paremmasta ymmärrä ja ei muuta saa.


      • Hanna

        Kulmakarvaton Saimi laihoine olemuksineen ei ole kovin hääppönen, mutta katsoitteko viimeks Unisexin?Saimi meikattiin gootti-tyyliin ja täytyy sanoa, että hän oli todellinen kaunotar siinä lookissa.Aivan hämmästyin!Totta toinen puoli puheissa. Toisaalta kun suomalainen nainen raataa alipalkattuna ja kotona odottaa yleensä toinen työpäivä, niin haluaisin nähdä Saimin miten hän jaksaisi sellaisissa olosuhteissa. Siinäpä olisikin uusi reality-aihe.Viimeisen päälle lookistaan kiinni pitävät julkkikset esim.navettaduunariksi.Katsotaan kauanko jaksaa "edustaa"aina ja kaikkialla=))


    • MiesHKI

      Naiset itse katsovat pelkkää ulkonäköä miehessä. Miehille (eikä näköjään naisillekaan enää)sallita naisten ulkonäön arvioimista. Eikö edes naisellisuutta saa nykyisin enää vaatia ilman, että se rinnastetaan miesten pinnallisuuteen? Uskomatonta touhua. Hävetkää naiset!

      • Pakko sanoa, että minusta Saimi Nousiainen kritisoi liian kovin suomalaisten naisten pukeutumista&meikkaamattomuutta.
        Onhan se totta kai kauniimpaa katsottavaa(kenen mielestä on, kenen ei..), jos naisella on näkyvästi tai meikkiä jonkin verran kasvoissaan sekä on muutenkin laitettu, mutta minusta juuri luonnollisimmillaan näkee parhaiten ihmisen kauneuden.

        Myönnän itse syyllistyväni juuri tuohon kaupungilla kulkemiseen meikittä,mutta kuka jaksaisi pelkästään pikakauppa käynnille meikata?
        Joku ehkä, mutten minä.
        Yhdyn nim.Hannaan ja moneen muuhun, joka on jo sanonut ettei Saimi ole paras puhumaan tästä asiasta juuri miesmäisyytensä vuoksi.
        Mitä itse katsonut niin ihan nätti hän on, mutta gootti-tyyliin laitettuna hän oli todellinen kaunotar.
        Kun hän itse laittautuisi yhtä kovasti mitä jotkut naiset tai gootti-tytöt tapahtumia varten/muuten arkea varten niin hän voisi jo tulla sanomaan asiasta.

        Ja nim.MiesHKI..Mistä moinen käsitys?
        Moni nainen katsoo kyllä pintaa syvemmälle eikä pelkkää ulkokuorta vaikka tekeehän sekin vaikutuksen. Jotkut miehet tekevät tuota arvostelua vielä pahemmin.

        Vielä baltialaisiin&venäläisiin vertaamisesta...Jos suomalainen nainen pukeutuisi minihameeseen&tiukkoihin vaatteisiin niin häntä luultaisiin kyllä esim.virolaiseksi kuin suomalaiseksi. Pahimmillaan siitä tulisi pahaa puhetta suoraan&selän takana. Sekä miesten että naisten toimesta. Asia on koettu ja nähty monesti. Eli miettimään nyt miehet varsinkin ja ne, joihin tuo kolahti.


    • naisellinen nainen

      Lehdillä taas jutun puutetta kun viitsiivät tuon typerän lehmän juttuja uutisoida. Siinä on ruma miesmäinen tyhjän puhuja koko ämmä. Ei tuolla tyylillä missään pärjää ja siksi se on heitetty kehäraakkina jo mallimaailmasta pihalle ja nyt tulee tänne rääkkymään kuin harakka. Käännän aina TV-kanavaa kun tuo itserakas typerys siellä näkyy. Pthyi !

    • on laaksoa ja kukkulaa

      Onko naisellista olla kuin kukkakeppi pitkä tikku. Suomalaisista naisista täytyy kyllä sanoa ettemme osaa pukeutua, vai emmekö vain arvosta itsestämme?

    • Mies-63

      Nyt tais naiselle kapsahtaa ja oikein olantakaa,Huvittaa lukea kuinka femakot päätään nostaa.Heh Heh

    • Feminismi rulaa

      KIITOS SAIMI! Sinussa oli naista sanoa tuo.

      Varsinkin Hki:n katukuva alkaa olla järkky nuorten naisten osalta - KÄYTTÄÄKÖ TÄÄLLÄ KETÄÄN ENÄÄ KUNNOLLA MEIKKIÄKÄÄN? ENTÄ KORVAKORUJA ?

      Ainakin puolella jotkut mahd. kamalat farkut jalassa, t-paita ja lenkkarit siinä lisäksi. Läskit lollyy yli farkun reunusten. Ei meikkiä naamassa, eikä korvakoruja ynm.

      Ja katsokaa keski-ikäisiä naisia (näiden nuorten äitejä) - nehän ovat äkäisen näköisiäkin jo kaikki. Ja aina sellainen lyhyt miestukka päässä ja painoa löytyy.

    • tosi nainen

      Voi Saimi resukkaa. Jos naisellista naista etsitään niin Saimi ei ole siitä malliesimerkki. Tytöllä suuret luulot itsestään, mokomallakin luuviululla ja meikkikin taitaa olla jonkinlainen kuolinnaamio.

    • niin kyllähän

      monen akan tyyli paranee. Ostettais vaikka halvempi menopeli miesväelle ja satsattais kerrankin muijien näyttävyyteen. On naisissa kyllä vikaakin. Kaiken maailman kirjontakursseja käydään, mut tyyli- ja värikursseja ei edes jakseta järjestää tai sitten nekin on jo valmiiksi hinnoiteltu niin pilviin ettei sekään tie aukene tuulipukunaisille vaikka halua löytyisikin.
      Mut meidän kulttuurissa on muutenkin jotain mätää. Mikään ei nimittäin ole tyylittömämpää kuin kauppakasseja raahaava nainen. Miettikääpäs jos sillä samalla naisella joka joutuu niitä raahaamaan olis vaikka piikkikorkoiset kengät, jokin elegantti liehuva liina, vaikkapa pitkähkö takki tms. mitenköhän niiden muovipussien ja kassien kanssa sitten pärjäis tuiskussa ja tuulessa ja naisia täyteen ängätyssä ruuhkabussissa. Joo, tehdään näin - helpotetaan naisten tietä tyylikkyyteen ostamalla se kallis auto naiselle, äijä käy kaupassa töistä tullessaan
      ja matkustelee vaan linja-autoilla jne.. Muidut ei tietenkään makaa sohvalla vaan lähtevät rentouttaviin hierontoihin, kosmetologille, kampaajalle, manikyyriin tai telkeytyvät autotallin tai pannuhuoneenkin sijaan kylpyhuoneeseen purkkiensa ja purnukoittensa keskelle. Otetaan vähän lainaa että muidut voi käydä vaikka Pariisissa "vähän" shoppailemassa. Kaikki Takahikiän tädit on ainakin kaksi kertaa vuodessa kustannettava, roimalla rahapinolla varustettuina, jonnekin ihmisten ilmoille tyylittäytymään.
      Niin ja sitten pitäis tietysti kieltää ruumiillinen työ. Hiki, hyi! Lohjenneet kynnet, hyi! Teollisuuden palvelukseen ei enää naisia, ei maatalouteen, ei vähittäiskaupanalalle, ei siivoamaan, ei postinkantajiksi, ei keittiöön, ei pesulaan, ei maalariksi tai muurariksi, ei sitä eikä tätä... Periaatteessa kaikki naiset vois ruveta prinsessoiksi tai mannekiineiksi:)
      No joo, tätä ajatustahan vois jatkaa loputtomiin.
      Kumma vaan kun muistelen muutamia vuosia takaperin niin suomalaisia naisia haukuttiin siitä kun ne ovat ulkomaalaisten miesten perään!???? Kuulemma nämä omat lökäpöksyt eivät oikein kelvanneet. Onko miehet todella kehittyneet jo ohi naisten vai haetaanko tässä vain siunausta sille asialle joka naisten tekemänä tuomittiin suorastaan maanpetturuudeksi vielä muutama vuosi sitten?
      Onhan tässä näkökulmia pohdittavaksi! Onneksi maailma muuttuu ja toivotaan, että myös suomalaiset naiset pysyvät kyydissä mukana.

      • memorex

        Niinpä niin, ei sitä paremmin olis enää voinu sanoa :)


      • miksi sitten

        et vaadi satsausta naisten näyttävyyteeen? Kyllä työssäkäyvällä naisella pitäisi sen verran pokkaa olla, että ostaisi itselleen sen auton, niin ei tarvitsisi siellä ruuhkabussissa matkustaa. Hölmöt naiset eivät vaadi itselleen mitään ja sitten kirjoittelevat tänne absurdisti, että jos naisella olisikin auto tai että nainen käyttäisi itseensä rahaa...tietenkin molemmille tasapuolisesti! Kai sitä voi yhteisten menojen jälkeen laittaa omat palkkarahansa mihin haluaa. Onko hieno auto tms vain miehen etuoikeus, tuskin!


      • enää yli
        miksi sitten kirjoitti:

        et vaadi satsausta naisten näyttävyyteeen? Kyllä työssäkäyvällä naisella pitäisi sen verran pokkaa olla, että ostaisi itselleen sen auton, niin ei tarvitsisi siellä ruuhkabussissa matkustaa. Hölmöt naiset eivät vaadi itselleen mitään ja sitten kirjoittelevat tänne absurdisti, että jos naisella olisikin auto tai että nainen käyttäisi itseensä rahaa...tietenkin molemmille tasapuolisesti! Kai sitä voi yhteisten menojen jälkeen laittaa omat palkkarahansa mihin haluaa. Onko hieno auto tms vain miehen etuoikeus, tuskin!

        kymmeneen vuoteen suostunut mihinkään julkiseen. En vissiin osais edes käyttää niitä, eiks sille tyypille anneta muutama kolikko ja sit istumaan... Tosin kyllä toi autokin syö rahaa, bensa on kallista, vakuutukset maksaa ja vaihdettava sitä on silloin tällöin. Pidän mieluummin auton ja laitan nupin kuntoon, kas kun duunissa virka-asu.


      • melkeinLoogista
        miksi sitten kirjoitti:

        et vaadi satsausta naisten näyttävyyteeen? Kyllä työssäkäyvällä naisella pitäisi sen verran pokkaa olla, että ostaisi itselleen sen auton, niin ei tarvitsisi siellä ruuhkabussissa matkustaa. Hölmöt naiset eivät vaadi itselleen mitään ja sitten kirjoittelevat tänne absurdisti, että jos naisella olisikin auto tai että nainen käyttäisi itseensä rahaa...tietenkin molemmille tasapuolisesti! Kai sitä voi yhteisten menojen jälkeen laittaa omat palkkarahansa mihin haluaa. Onko hieno auto tms vain miehen etuoikeus, tuskin!

        kasvihuoneilmiö, nyt kaikki autoja ostamaan. halpaa halpaa. kaikille työssäkäyville auto. uusi kansanliike! ei, maailmanlaajuinen ilmiö Hiphei!


    • Silmää naiskauneudelle

      Saimilla on kyllä munaa laukoa asioita joita ei kyllä itse täytä.Ainakaan sitä naisllisuutta.Joka hetki katukuvassa näkee naisellisempia naisia kuin tämä Saimi.Ei taida muuten päästä himottuihin otsikoihin,kuin laukomalla sammakoita.Suomen naiset on aina paremman näköisiä kuin nämä mainitut idän luntut.

      • Hannele K.

        Sanoisin, että taitaa Saimin ÄO olla todella matala, koska päästelee jatkuvasti mitä kummallisimpia sammakoita suustaan. Tai sitten hänelle on jostain käsittämättömästä syystä noussut liemi päähän ja hän ehkäpä kuvittelee olevansa itse naisellinen ja jos jonkinsortin asiantuntija. No, anorektikoilla on vääristynyt minä-kuva.
        Älyäisi raukka pitää suunsa kiinni, ettei jatkuvasti nolaisi itseään.


    • luxus-esimerkki :-)

      Älkää turhaan ottako neniinne Saimin sanoista. Kukatahansa osaa olla nk. epäkypsä ja tyhmä - jos niin haluaa. Saimi on tässä tapauksessa hyvä esimerkki, että millaisen "Oikean Naisen" EI kannata olla bisness-elämässä. Eli älä ole naivi ja typerä - sellaisia riittää...

      Mitkähän lienevät ko. naisen omat menestysmeriitit? Pelkät mallintyöt? Onko koulutusta? Onko jotain liike-elämän meriittejä tmv?

      Enempi taitaa nainen jatkossa käydä lapsen isänsä kukkarolla :-D Onko meriitti se, että ostaa Hakaniemestä asunnon. Heh heh. Taitaapi jäädä sittenkin sinne sillan väärälle puolelle ko. naisen menestys - yritystä kuitenkin etelä-Helsinkiin näyttää olevan. Onneksi metro kulkee ;D

      • tuo

        kyllä aluksi pisti vihaksi kun noita saimin kommennetteja luin(ja myös muiden kommentit), mutta kun rupesin sitten oikein ajattelemaan, että minkäs näköinen se muija itse on.. huoh. no jos tykkää vetää päällensä mitkä rytkyt vaan mitkä ovat muotia niin antaa mennä vaan. en itse töihin menisi sellaisissa. pukeutukoot baltiassa tai missä lie ihan miten haluavat, ei ole minun ongelmani, eikä kenenkään tarvitse tulla minulle inisemään minun vaatteistani. sulkee silmät jos häiritsee.
        jokaisella naisella on oikeus mennä mihin vaan ilman meikkiä ja korviksia jos tahtoo ei ole mikään laki kieltänyt. tai no, saimi eduskuntaan niin eiköhän saada tämäkin asia korjattua!


      • helmikaulakoru

        kun yleisesti näitä viestejä katseli huomasi että hirvittävän moni oli tunnistanu ittensä siltä saimin mustalta listalta , ja vetäny herneen nenäänsä . Ja kun mietitte ettei mallin työ ole vaikeaa voi yhtä hyvin sanoa ettei yritysjohtajan työ ole vaikeaa , niillähän on porukkaa joka tekee työt niiden puolesta ja niiden tarvii vaan polttaa sikaria ja golfata . ei kai kukaan oikeesti enää tänäpäivänä rupee arvosteleen toisen työtä ilman että edes yrittää ottaa selvää ja niin saimi on mun ymmärtääkseni opiskellut kirjallisuutta yliopistossa tai jotain siihen suuntaan , ja jos malli-nimike ei kelpaa ammatiksi ( kamalia skeemoja) niin sitten saimi on kai kirjailija .. eli tyhmä blondi , eikö ?
        ja ettekö te oikeesti ajattele ? jos joku haukkuisi toista kanssa ihmistä lihavaksi niin aijaijaiku tulis paskaa niskaan ja nopeesti , mutta jos joku sattuu olemaan laiha niin kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa , eihän niillä ole tunteita , eihän ?

        lopettakaa lapset , lopettakaa !
        saimi sano oman mielipiteensä , ei lisännyt mitään suomenlakiin tai raamattuun .
        Siis mikäli laihoilla ihmisillä vielä on Suomessa oikeus omaan mielipiteeseen ?
        kun ei siltä näytä .


      • mielipiteeseen
        helmikaulakoru kirjoitti:

        kun yleisesti näitä viestejä katseli huomasi että hirvittävän moni oli tunnistanu ittensä siltä saimin mustalta listalta , ja vetäny herneen nenäänsä . Ja kun mietitte ettei mallin työ ole vaikeaa voi yhtä hyvin sanoa ettei yritysjohtajan työ ole vaikeaa , niillähän on porukkaa joka tekee työt niiden puolesta ja niiden tarvii vaan polttaa sikaria ja golfata . ei kai kukaan oikeesti enää tänäpäivänä rupee arvosteleen toisen työtä ilman että edes yrittää ottaa selvää ja niin saimi on mun ymmärtääkseni opiskellut kirjallisuutta yliopistossa tai jotain siihen suuntaan , ja jos malli-nimike ei kelpaa ammatiksi ( kamalia skeemoja) niin sitten saimi on kai kirjailija .. eli tyhmä blondi , eikö ?
        ja ettekö te oikeesti ajattele ? jos joku haukkuisi toista kanssa ihmistä lihavaksi niin aijaijaiku tulis paskaa niskaan ja nopeesti , mutta jos joku sattuu olemaan laiha niin kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa , eihän niillä ole tunteita , eihän ?

        lopettakaa lapset , lopettakaa !
        saimi sano oman mielipiteensä , ei lisännyt mitään suomenlakiin tai raamattuun .
        Siis mikäli laihoilla ihmisillä vielä on Suomessa oikeus omaan mielipiteeseen ?
        kun ei siltä näytä .

        et näytä itse hyväksyvän sitä, että jollakin on mielipide ko. sanomisista ;-D

        Elämä on.

        Mielipiteitä.

        PS. Taatusti olen mustalla listalla :) Minulla on kaapissani jokapoikapaita! :-D

        Herneet nenään jostakin tollaisesta? Voi pientä...Salli nyt nauraa. Minähän myös sanoin vain mielipiteeni. Mutta siihen ei taida olla oikeutta - koska en ole samaa mieltä Saimin kanssa :-DDDD


    • EI meikkejä, Ei koruja

      Kyllä Suomen miesten olot alkaa olla järkkyjä...onko se ihme että johdamme miesten itsemurhatilastoja maailmassa ynm.

      Naiset eivät kunnioita lainkaan miehiä Suomessa vrt muihin maihin ! Hehän kilpailevat ja taistelevat miehiä vastaan kaikin keinoin - myös pukeutumisella ja käytöksellä ei saa enää lainkaan miellyttää miestä, pitää olla androgyyni.

      Tuo pukeutuminen ja käytöstavat ovat yksi suuri esimerkki! Helsingissä varsinkin katukuva tänäkesänäkin alkaa olla järkky. Ei meikkejä, ei koruja, ei käytöstä, ei kunnioitusta...nämähän ovat miehekkäämpiä kuin miehet, nämä hkin naiset. Duunarifarkut, lenkkarit ja t-paita. Ei meikkejä, ei koruja.

      Liitoistakin päätyy eroon jo yli puolet ja alkuunlaittajista lähes 3/4 nainen. Vertailuksi: Italiassa eroon päätyy 7-8% liitoista.

      Lapsia syntyy nyt yhtä vähän kuin viimeksi 1800 luvun nälkävuosina.

      Miehet pakenevat yksinäisyyttään ja syystä, huonoa itsetuntoaan, alkoholiin ja itsemurhiin ynm.

      Ei auta vaikka olemma luoneet lähes maailman rikkaamman valtion miesvaltaisilla metalli/laiva teollisuudella, metsäteollisuudella ja IT teollisuudella.

      TUNTUU FREUDIMAISESTI, että tämä on vain pahentanut asiaa !? onko taustalla oikeasti joku piilokateus miehisyyttä kohtaan, joka vain pahenee mitä erinomaisempia suorituksia miehet tekee?

      • hame ja koruja

        Suomalaiset miehet! Ryhdistäytykää!

        Kun kerran eivät suomalaiset naiset siihen pysty, niin näyttäkää mallia, olkaa esimerkkinä: pukeutukaa hameeseen, pitäkää koruja, meikatkaa. Käyttäytykää kohteliaasti ja mallikelpoisesti.

        Näin saadaan lisää hameenhelmoja ja koruja katukuvaan. Masennus kaikkoaa ja maailma hymyilee taas.

        -Helmat hulmuamaan, käytös kunniaan


      • anonyymi

        ''Liitoistakin päätyy eroon jo yli puolet ja alkuunlaittajista lähes 3/4 nainen. Vertailuksi: Italiassa eroon päätyy 7-8% liitoista.''

        Italiassa on johdossa Katolinen kirkko. Katolinen kirkko ei myönnä avioeroja, joten ehkä syy siihen on uskonno eroavaisuus. Olisi ehkä kannattanut verrata jotain muuta maata Suomeen kuin Katolista maata. Olisiko kannattanut ottaa vertailuun vaikka Ruotsi?

        Ei ihmekään, jos Suomessa miesviha kasvaa, kaikki epäonnistumiset lysätään naisten niskaan. Ei ole koiralla karvoihin katsomista.

        Kyllä niitä naisellisia naisia löytyy. Tässä keskustelussa on yleistetty naisia niin paljon, suorastaan liikaa. Jos keski-ikäisistä naisista osa ei pukeudu tarpeeksi naisellisesti pitääkö sitten leimata koko joukko?


    • Tätä on korkokenkänaiset jauhaneet julkisuudessa ennenkin, ei siis mitään uutta auringon alla. Tyylikkyys/tyylittömyys on makuasia ja kauneushan on katsojan silmässä. Miehilläkin on monenlaisia naismakuja - jos joku pitää esim. virolaista naista parempana, hakekoon vaimonsa sieltä (kuten Nousiainen ennusti). Mallina Nousiainen ehkä kuvittelee, että hänen huippumuodin jalostama makunsa on ainoa oikea, mikä osoittaa aika kapeakatseista ajattelua. Esim. minun oman makuni mukaan itse Nousiaisen kalmankalpea iho ja kulmakarvojen puuttuminen eivät ole kovin kauniita ulkonäön piirteitä, mutta jokaiselle oma tyylinsä suotakoon. Ja jotainhan mallinkin pitää toitottaa, että pysyisi otsikoissa.

    • katsokaa vaan peiliin

      Suomalaiset naiset valitettavasti muuttuvat ulkonäöltään ämmiksi jo parikymppisinä. Ei ole muuten kauhean mukavaa edes naisena sitä katsoa.
      Minun mielestäni ei ole kyse meikeistä tai korkokengistä, vaan siitä, että naisen pitäisi näyttää naiselta eikä epämääräiseltä miehen ja muijan risteytykseltä. Eihän nykyjään kaikista vastaantulijoista edes tiedä onko kyseessä nainen vai mies.
      Itse en meikkaa, mutta katson kyllä mitä päälleni laitan. Miksi? Ihminen viestittää myös pukeutumisellaan ja en todellakaan halua antaa mielikuvaa siitä, että olen jokin metsäläis-muija. Naisellisuus ei ole koskaan vähentänyt uskottavuuttani mm. töissä. Päinvastoin...

      • metsäläis-muija?

        Minkä näköinen on mainitsemasi metsäläismuija? Onko se sama kuin navettapolulla asteleva emäntä vai mahdollisesti sienestäjä, marjastaja tai jokin muu "naislaji"? Ei ja voi! On se kyllä kamalaa kun joillakin urbaaneilla yksilöillä on näillä suosituilla metsiin suuntautuvilla elämysmatkoillaan meikkiä ja hajusteita niin paljon ettei ole vaaraa törmätä edes petoihin. Hyvä niin. Pyntätkää vaan itsenne naurettaviksi pelleiksi tilanteesta riippumatta, mutta olkaa niin ystävällisiä siinä suuremmoisessa naisellisuudessanne, että annatte myös "metsäläismuijien" olla naisten kirjoissa. Niin, niin kuin sanoitkin, ilman meikkiäkin.


    • lissu39

      enpä puhuisi Saimina yhtään mitään tyylittömyydestä. jos nainen on kaunis kasvoiltaan, niin ei hän välttämättä edes tarvitse meikkiä paljon, ja tällainen nainen tietää sen itsekkin. jos hiukset ovat kauniit ja hoidetut ja vaikka päällä olisikin farkut ja tavallinen paita,niin voi hän siltinkin olla kaunis. ei se välttämättä vaadi "Venäläistyyppistä" meikkiä, joka ei aina ole niin hirveän tyylikästä. ja miten sitten nainen pukeutuisi ja meikkaisi iltarientoihin, jos päivälläkin pitäisi näyttää siltä kuin olisi lähdössä ravintolaan?

    • MissPositiivi

      ..silloin kun on sujut itsensä kanssa. Ei siihen meikkejä tai hameita tarvita. Kaikilla ei ole sellainen edustustyö jossa pitää näyttää huolitellulta. Onhan se paljon kulttuurista kiinni miten pukeudutaan ja meikataan. Venäläiset on aina paksun meikin alla ja italialaiset& ranskalaiset niin huoliteltuja että..Suomessakin on niin paljon sellaisia pieniä kaupunkeja joissa ei turhia hienostella. Jos sitä pistäisi jonkun trendi vinkutuksen päälle siinä olisi paikka looneytoones huoneelle vapaana.

      • asian vierestä

        Näitä kommentteja lukiessa ei voi kuin huomata, miten taas vatvotaan asian vierestä Makuasioita on niin paljon, kuka toisen mielestä on kaunis kuka ei. Ei Saimi peräänkuuluttanutkaan kauniita naisia vaan huolieltuja ja naisellisia naisia. Ja sekin näyttää olevan jokaisen mielessä vähän erinäköinen, kuka rinnasti hameeseen ja avonaiseen(!?) paitaan ja meikkiin.

        Kyse oli naisten hoitamattomuudesta ja suoraan sanoen miehekkyydestä, ja on aivan totta. Ympärilläni on naisia, jotka ovat esim. huomattavan ylipainoisia mutta ah, niin huoliteltuja ja naisellisia että oikein nautin näystä, vaikka itse nainen olenkin.

        Mutta joka päivä näkee myös niitä "tankkeja", jotka ovat singlanneet hiukset helppohoitoisen lyhkäisiksi, teltta (=iiiiso T-paita) päällä ja baanalle, melkein aina 1 pieni muksu mukana. Mitäs sitä itseään hoitamaan kun ukko on jo. Tai jos ei ole, niin idiootit idäntytöt, miksi tulette vokottelemaan meitin miehiä - huh,huh.

        Oletpa sitten lihava, erittäin lyhyttukkainen, meikitön tai mitä tahansa, voit näyttää huolitellulta ja naiselliselta, mutta jokaisen on tajuttava missä menee raja, kummalle puolelle kuuluu!

        Silmät auki ja järki käteen!


      • paksukainen_

        Jos saimi näkis mun sääret, se ei todellakaan kehottais mua käyttämään hametta. Voi kuinka monet vuodet olenkaan haaveillut erilaisten, naisellisten hameiden pitämisestä, mutta kun luoja antoi tällaiset paksut puupökkäleet jaloiksi, niin ei muuten paljoa naurata! En muuten ole kenelläkään miehellä nähnyt yhtä paksuja sääriä kuin mulla..yhyy.


      • Tinttu

        En koe, että Saimi on itsekkään kovin naisellinen. Saimilla on kovan karhea miesmäinen ääni.


      • olet oikeassa

        Luonnollinen nainen omillaan on kaikkein kauneinta mitä tiedän!
        Elehtäneen naisen meikki naamalla saa minut voimaan pahoin,

        Parempi suora silee kuin rumasti kruusattu


    • pixu

      Saimi olet aivan oikeassa...Suomalaisten naisten pitäisi kyllä panostaa vähän enemmän ulkonäköönsä! Käytiin pari viikkoa sitten Eestissä ja ollessani Tallinnassa huomasin suuren eron.Tiesi kyllä heti kuka oli suomesta ja kuka esim.Eestiläinen.

    • MIESTUKKA

      Armeijan ylipäällikkömme ja valtion päämiehemme on osuva roolimalli...kuulantyöntäjä tukkineen, lippalakkineen ynm.!

      Ja yksi asia v**tuttaa heti alkuunsa tässä keskustelussa !


      Tuolla nuo naiset kun vastaavat, niin kehuvat itse itseään ja siskojaan vuolaasta - ja kertovat että ei tarvi meikkiä, ei sitä ja tätä, kyllä me ollaan niin kauniita.

      V**tu ette te sitä itse määritä. Naisen kauneus mitataan miesten silmissä, feministit. Alatte olla yhä vastenmielisempiä miesten silmissä, jos vrt muualle maailmaan. Asenteenne miehiä kohtaan on myös täynnä epäkunnioitusta.

      Kyllä ne femakkosiskot oikein yllyttää - kaunis olet, kun jätätte meikit laittamatta ja heitätte jalkaan duunarifarkut lenkkarit.

      • *ittu

        älä sika viitsi lässyttää.. "naisten kauneus mitataan miesten silmissä" HOHHOIJAA, niin vissiin joo. Painu vaikka runkkaamaan ja purkamaan paineitas säälittävä paskakasa, ootko vähän katkeroitunut kun et saa naista, et minkäänmaalaista!

        Terveisin kaunis ja haluttu nainen ;)


      • nimeltä Saimi N
        *ittu kirjoitti:

        älä sika viitsi lässyttää.. "naisten kauneus mitataan miesten silmissä" HOHHOIJAA, niin vissiin joo. Painu vaikka runkkaamaan ja purkamaan paineitas säälittävä paskakasa, ootko vähän katkeroitunut kun et saa naista, et minkäänmaalaista!

        Terveisin kaunis ja haluttu nainen ;)

        Millähän mandaatilla Saimi Nousiainen antaa lausuntojaan?! Saimista itsestään on tyylikkyys kaukana, en viitsi edes luetella, mitä sanoja tulee mieleen häntä katsellessa.
        Jos Saimi N:n edustama luukki on tyylikkyyttä, niin olen mielissäni, jos meikäläinen lasketaan tyylittömien joukkoon.


      • ONn
        *ittu kirjoitti:

        älä sika viitsi lässyttää.. "naisten kauneus mitataan miesten silmissä" HOHHOIJAA, niin vissiin joo. Painu vaikka runkkaamaan ja purkamaan paineitas säälittävä paskakasa, ootko vähän katkeroitunut kun et saa naista, et minkäänmaalaista!

        Terveisin kaunis ja haluttu nainen ;)

        valitettavasti enimmäkseen geneettistä. Ei auta vaikka laittais mitä täysinäisen perunasäkin päälle. Tänne tarvitaan uutta verta !


      • NY City

        Vähänkin muotia seuraavat ihmiset tietävät, että naisellisia farkkuja löytyy samoin boutique-lenkkareita ja lyhyistäkin hiuksista saa näyttäviä kampauksia...Se siitä.

        Sori vaan. Voin vain nauraa ko. wannabe-bigstar -tyypille. Saimin sanomiset ovat "mattinykäsen" ehkä otin- ehkä en -tasoisia :-D

        Onneksi meiltä löytyy aina näitä ihmisiä Suomesta, joille voimme nauraa...on matteja ja saimeja. Näistä se itsetunto kehittyy suomalaisille uskomattoman hyväksi :-D Kukaan ei halua olla samanlainen! ;)


      • tuota noin,

        puutteessa lähtemään duuniin.


      • Tennari-Lauri
        NY City kirjoitti:

        Vähänkin muotia seuraavat ihmiset tietävät, että naisellisia farkkuja löytyy samoin boutique-lenkkareita ja lyhyistäkin hiuksista saa näyttäviä kampauksia...Se siitä.

        Sori vaan. Voin vain nauraa ko. wannabe-bigstar -tyypille. Saimin sanomiset ovat "mattinykäsen" ehkä otin- ehkä en -tasoisia :-D

        Onneksi meiltä löytyy aina näitä ihmisiä Suomesta, joille voimme nauraa...on matteja ja saimeja. Näistä se itsetunto kehittyy suomalaisille uskomattoman hyväksi :-D Kukaan ei halua olla samanlainen! ;)

        ..kauhea


    • minäpänäpä

      Saimilla on miehen ääni,ei kulmakarvoja=kamala kuminaamari. outo lintu.
      Suomen naiset pukeutukaas edes yks pv oikein kipakasti ja jättäkää tuulipuku kotio ja ne kumpparit pois kun kaupassa käytte.
      Kyllä osa naisista osaa pukeutua ja meikata ja vieläpä tosi hienosti kun taas joitain karseuksiakin näkee mutta sehän on vain lystikästä. ja minä olen nainen ja osaan pukeutua ja meikata :)

    • ................

      Kyllä tuo itse näyttää minun mielestäni enemmän drag-queenilta kuin naiselliselta naiselta, että olis vaan hiljaa

      http://www.iltalehti.fi/osastot/stailaaja/4006323_st.jpg

      Eri asia, jos arvostelijalla todella olisi varaa sanoa mitään muista, mutta ei tuolla naamalla ja tyylillä. Korkokengät ei tee naista, johan sen monet transut todistaa, kyllä naiseus on jotain muuta kuin pukeutumista.

      Siinä olen kyllä samaa mieltä, että iso osa suomalaisista naisista ihan turhaan miesmäistyy ja lakkaa välittämästä ulkonäöstään, mutta kukin tekee niinkuin tahtoo.

    • Nainen isolla N:llä

      naisellisuudesta??? Lautavartalo, järkyttävä sotamaalaustyyppinen meikki, epämääräiset vaatteetko?
      Minun mielipide on tämä, että suomalainen nainen on rodultaan pakkasia ja kolhuja kestävää laatua. On opittu pukeutumaan peittävästi, ei naisellisuutta kammoksuen, vaan säidenkin takia. Työ on ollut osa arkipäivää vuosikymmenten ajan, eikä todellakaan ole ollut mahdollisuutta keskittyä naisellisuuden vaalimiseen.
      Saimille itselleen naisellisuus on ehkä sitä, että hän käyttää vesirajan juuri ja juuri peittävää hamosta, sotamaalauksia ja läpinäkyvää toppia...

      Minulle henkilökohtaisesti naisellisuus on sitä, että olen synnyttänyt maailmaan kaksi lasta, perustanut perheen jne. Korostan kauneimpia kohtiani ehkä silloin tällöin ripsauksella meikkiä tai ostan uuden kesämekon. Mutta talvella on armotta alistuttava lämpimämpien vaatteiden suojaan.

      On totta kai olemassa ihmisiä, jotka voisivat panostaa pukeutumiseen enemmän, hoitaa ulkonäköään, mutta jokaisella on vapaus näyttää miltä hyvälle tuntuu, eikä meidän todellakaan tarvitse olla kopioita jostain tyylittömästä nousiaisesta, joka omasta mielestäni on ihan järkyttävän ruma.
      Mutta eikös sitä niin sanota, että rumat ne vaatteillaan koreilee...
      Meille suominaisille riittää sisäinen naisellisuus!

      Suominaiset kunniaan!

    • eesti

      Hyvä Saimi. Siitäs saitte suomen reikäpojat.

    • Miä vuan

      ...Entäs itse Saimi!!Hyi helevetti minkä näkönen akka!!!En ottas vaikka maksettas!!!!

    • Tosi Mies

      Saimi on kertonut asian julkisuuteen jonka miehet ovat jo aikoja tienneet. Suomi-nainen hakee tasa-arvoa ja kas kummaa, hänhän näyttääkin kohta mieheltä. Sitä se se Tarja Halonenkin on ajanut. Tässä on tulos!

      Saimi on rehellinen ja naisellinen lady. Naisia tämä oudoksuttaa ja vihastuttaa turhaan - olkaa avoimia rehellisyydelle. Tästä halaus Saimille.

      "Tärkeintä on mitä ajattelee" heitot ovat itsepetosta. Toisilleen naiset vakuuttavat arvokkaita ajatuksia. Näin syntyvät erilaiset marttakerhot ja tätitoimikunnat. Miehiltä jäävät parhaassa iässä olevat naiset pois - niitä on sitten haettava ulkomailta.

      Onko Suominainen kuollut sukupuuttoon? Onko se sitten kovin suuri vahinkokaan?

      • Täti Monika

        tai täteydessä yleensäkään?


      • oppii
        Täti Monika kirjoitti:

        tai täteydessä yleensäkään?

        laittamaan kunnon ruokaa. Siellä oppii hoitamaan kotia ja raha-asioiden hoidon perusteet.

        Ihan liikaa on jo näitä teini-iän ylittäneitä, kädettömiä pakkelinaamoja jotka ottavat pikavippejä (pitää saada siideriä ja uusia meikkejä sekä Vuitton-kopiolaukkuja).


      • Tosi Mies
        Täti Monika kirjoitti:

        tai täteydessä yleensäkään?

        Se on aika ihmeellistä että noihin kerhoihin siirrytään jo alle 30-kymppisinä! Miehet ovat siten siinä normaalissa elämässä kun vastaanaiässä olevat naiset punovat villaa ja nauttivat torttukahveja.


      • Mitämitämitä
        Tosi Mies kirjoitti:

        Se on aika ihmeellistä että noihin kerhoihin siirrytään jo alle 30-kymppisinä! Miehet ovat siten siinä normaalissa elämässä kun vastaanaiässä olevat naiset punovat villaa ja nauttivat torttukahveja.

        Missä ihmeessä oikein liikut ja kenen kanssa seurustelet??
        Asustan etelä-suomalaisessa pikkukaupungissa enkä tunne yhtään marttakerholaista! Tosin kaikki kunnia heille, mä luulen että naiseus on siellä hyvinkin kunniassaan!

        Ettei vaan olis malka omassa silmässä kun pitää naisia noin arvostella.


      • Tosi Mies
        Mitämitämitä kirjoitti:

        Missä ihmeessä oikein liikut ja kenen kanssa seurustelet??
        Asustan etelä-suomalaisessa pikkukaupungissa enkä tunne yhtään marttakerholaista! Tosin kaikki kunnia heille, mä luulen että naiseus on siellä hyvinkin kunniassaan!

        Ettei vaan olis malka omassa silmässä kun pitää naisia noin arvostella.

        Yritän valaista suomi-naisia pois tätiurilta: päädytte sinne ennen pitkää, mutta älkää pikakelatko itseänne noihin.

        Ottakaa ylväs ryhti esiin; mallina olkoon esim. virolaiset kanssasisaret, heilläkin on perheitä, hekin työskentelevät lasten kanssa....ei vai suomi-nainen. Laittakaa esim. vaatteet kiertoon ja älkää aina sieltä kirppikselta haeta sitä-ehjää-pusakkaa. Unohtakaa se, siinä Saimi on oikeassa.


      • Mitämitämitä
        Tosi Mies kirjoitti:

        Yritän valaista suomi-naisia pois tätiurilta: päädytte sinne ennen pitkää, mutta älkää pikakelatko itseänne noihin.

        Ottakaa ylväs ryhti esiin; mallina olkoon esim. virolaiset kanssasisaret, heilläkin on perheitä, hekin työskentelevät lasten kanssa....ei vai suomi-nainen. Laittakaa esim. vaatteet kiertoon ja älkää aina sieltä kirppikselta haeta sitä-ehjää-pusakkaa. Unohtakaa se, siinä Saimi on oikeassa.

        Mallia virolaisista kanssasisarista??? Avaa hyvää mies silmäsi ja katso oikeasti meitä ihania suomalaisia TOSInaisia!

        Helma heilahtaa ja hiukset hulmuaa mutta ei raksahommissa eikä liikeneuvottelussa. Meillä on tilannetajua hyvä mies!

        Jos muuten otettais satunnaiset 1000 45-vuotiasta miestä ja naista niin olen tasan varma että tätejä olisi paaaljon vähemmin kuin TOSIsetiä!


      • palautetta
        Tosi Mies kirjoitti:

        Yritän valaista suomi-naisia pois tätiurilta: päädytte sinne ennen pitkää, mutta älkää pikakelatko itseänne noihin.

        Ottakaa ylväs ryhti esiin; mallina olkoon esim. virolaiset kanssasisaret, heilläkin on perheitä, hekin työskentelevät lasten kanssa....ei vai suomi-nainen. Laittakaa esim. vaatteet kiertoon ja älkää aina sieltä kirppikselta haeta sitä-ehjää-pusakkaa. Unohtakaa se, siinä Saimi on oikeassa.

        Luin viestejäsi,ja olenpa paljon samaa mieltä.Kiitos myös neuvoista,vihjeistä!Ollaan tyttöjen kans joskus puhuttu suomalaismiesten venäläisvaimoista (esim)yms. Myönnetty on että venäläis-,virolais- ja muut ulkomaalaiset naiset pukeutuvat naisellisemmin kuin me suomalaiset.Pitävät itsestään parempaa huolta.Me jääneet tälläiseen maatiastyyliin. Hyvä että joku latelee välillä suoraa tekstiä! Miten se sanonta menee;se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.Joten turhaa kanssasisaret marisee ja huutaa Saimin mielipiteistä.


    • Whitesnake73

      Kyllä Suomaliset naiset ovat naisellisia.Toinen asia kuinka he tuovat sen esiin..
      Ne jotka kritisoivat naisten kauneutta ja pukeutumista ovat järjestään perheettömiä ja lapsettomia yksinäisiä uraihmisiä.
      Kuinka naiseten aika riittäisi ulkonäöstä huolehtimiseen, kun perheellisellä naisella on niin monta muutakin velvoitetta?Suomalainen nainen käy töissä,hoitaa lapset,kodin ja monesti kaikki muutkin perheenasiat.Mistä revitään ne tunnit hoitaa ulkonäköä?Jostain kummasta syystä,vaikka naiset tekee paljon työtä,se ei näy palkassa.Olisikohan se syynä että naisilla yksinkertaisesti ei energia ja motivaatio riitä enää ulkonäköön?Kuitenkin lapsiakin pitää tehdä että näiden pinnallistenkin ihmisten sairastumiset ja eläkkeet saadaan maksetuks ja hyvinvointi pysytään ylläpitämään.
      Jos yleiseti ollaan sitämieltä että Suomalais naisten pitäisi hoitaa ulkonäköään paremmin.miten olisi esim lyhyemmät työpäivät,huomattavasti suuremmalla palkalla?Eiköhän se rupeis ulkonäössäkin näkymään?

    • Saimi!!

      Jokainen saa pukeutua ihan miten itse haluaa.

      Ei minuakaan kiinnosta sinun pukeutumisesi. Jos haluat pukeutua "muodin" mukaisesti, ole hyvä.

      Mies joka valitsee vaimon vaatteiden ja meikkien perusteella, saa puolestani muuttaa pysyvästi naapurimaihin. Täällä ei kaivata pellejä, joiden elämänarvot ovat peräisin television ja lehtien mielikuvitusmaailmasta.

      Olemme mielestäni ihan hyvä näköisiä ilman muotigurujen meille kulloinkin tyrkyttämiä hassuja vetimiä sekä pakkelikerrostumia. Siisti ja kivan näköinen voi olla muutenkin, ilman sen kummempaa "panostusta".

      • Tosi Mies

        Tuo on se mistä naisellinen Saimimme puhui: naiset eivät enää itsekään ymmärrä omaa rooliaan.


      • A-91

        Samaa mieltä!
        Jokainenhan saa itse päättää millaset vaatteet on päällä! Ei ole pakko aina kulkea uuden muodin mukana. Arvostan henkilöitä jotka pukeutuvat omalla tyylillä ja asiallisesti sekä tyyppejä jotka kehtaavat olla oma itsensä ilman meikkiä. Kuulin tuossa juuri juttua miehiltäkin että meikki on vain heidän petkutusta. Miks sitä meikkiä pitää vetää naama täyteen? Kaikki on kauniita omalla tavallaan ja kauneushan on katsojan silmässä. Jos todellaki naiset valitaan vaatteiden ja meikkien perusteella niin on elämä jo mallillaan! Pukeutukoon ken miten tahtoo, mutta mun mielipide on edelleen se että kaikki maailmassa on kauniita ilman meikkiä ja ilman muotivaatteita! :)
        ps. Tuo meikin käyttö ja muotivaatteet on liikaa teineilyä. Ei oikeastaan sovi aikusille naisille...


    • mamsen

      Miksi naisten pitää punata huulet, pukeutua minihameeseen tai laittaa korkkarit arkena töihin mennessä? Minusta tärkeämpää on puhtaus, terveys, oma hyvä olo. Ei siinä paljoa meikit, korkkarit tai muut auta jos ihminen voi huonosti sisältä. Ei tuo Saimikaan mikään kaunis ihminen ole, ei hän malliksi ole kauneuden tähden päässyt vaan siksi että on erikoisen näköinen!!! Ei meikki tai korkkarit tee ihmistä kauniiksi tai huolitelluksi!!! Se kaikki lähtee paljon syvemmältä ihmisestä, se on vain pintaa. Nyky yhteiskunta vaatii ihmisiltä todella paljon ja kaikki eivät siihen pysty millään: jatkuvaa suoritusta ja tuottamista, kauneutta, laihuutta jne... Miksi ei enää arvosteta IHMISTÄ vaan ollaan luotu jokin tietty malli tai muotti johon kaikkien on mahduttava. Mitä sillä on väliä jos ihminen kulkee tennarit jalassa, meikittömänä kaupungilla, mutta voi sisältä hyvin. Eikö se sisäinen hyvinvointi ole kuitenkin se kaikkein tärkein mittari ihmisellä? Minä ainakin voin sisäisesti hyvin ja kuljen taatusti jatkossakin kaupungilla pää pystyssä meikittömänä, puhtaissa vaatteissa, joissa mun on hyvä olla (ei välttämättä viimeistä muotia).

      • ...

        Asia tekstiä!!! :D Hyvä!!


    • meikittä

      Meikki on monesti naamio, minkä taakse kätkeydytään. Miksi peittää se mitä ihminen oikeasti on? Olisi aika heittää naamiot nurkkaan ja olla sitä mitä on, se helpottaa tässä niin monien väärien viestien maailmassa kanssakäymistä toisten kanssa ilman naamioleikkejä tai roolipelejä. Uskalletaan olla omalla naamalla näytillä!

      • Lenita

        Voi herran jestas. Eivät meikit mitään naamiota tee tai mitään kätke. Aika monella suomalaisella naisella on kalpea ja harmaa iho etenkin talvella, tummat silmän aluset ja huokuinen iho. Ei todellakaan näytä hyvältä. Meikkivoiteella, aurinkopuuterilla ja poskipunalla saa loihdittua nopeasti terveen ja hehkeämmän ihon, joka saa näyttämään myös huomattavasti pirteämmältä. En ymmärrä lainkaan tätä meikitöntä linjaa. Hyi.


    • taasen

      kun sanotaan, että venäläiset/virolaiset naiset osaavat pukeutua yms. Nehän näyttää ihan hutsuilta korkeissa koroissaan ja liian räikeessä huulipunassa. Ei se mun mielestä ole kovinkaan kaunista. Suomessa osataan pukeutua ja kaikki ei tosaankaan halua tällätä itteään joka päivä. Niin ja naapurmaistahan sitä naista ettitään jos täältä suomesta ei saa. ja toi saimi sais kyllä välillä kattoa itteensä.. taitaa kulkea aika pää pilvissä.

      • Tosi Mies

        Kyllä idän ihmeet osaavat pukeutumisen kulttuurin. Se on kaunista, siinä silmät lepää. Suomi-nainen kokee tärkeänä että selviää pakkasista ja kykenee käveleen luonnossa: tosin matalat ja lyhyet jalat alkavat muotoutua sitä tukemaan, näin ei voi kaatua. Ja kun vielä suolle uppoamisvaara on vähäinen tanakoiden reisin takia.

        Mikä se olikaan se Darwinin oppi? Siinähän suominaiset menevät taaksepäin?


      • Lady Stadi
        Tosi Mies kirjoitti:

        Kyllä idän ihmeet osaavat pukeutumisen kulttuurin. Se on kaunista, siinä silmät lepää. Suomi-nainen kokee tärkeänä että selviää pakkasista ja kykenee käveleen luonnossa: tosin matalat ja lyhyet jalat alkavat muotoutua sitä tukemaan, näin ei voi kaatua. Ja kun vielä suolle uppoamisvaara on vähäinen tanakoiden reisin takia.

        Mikä se olikaan se Darwinin oppi? Siinähän suominaiset menevät taaksepäin?

        Kuule tosimies. Kaikki eivät pidä samoista asioista kuin sinä. Mieheni ja rakastajani molemmat pitävät minusta juuri tälläisenä. Meikittömänä, hymyilevänä, naisellisena farkkugimmana.
        En minäkään pidä puunatuista puppelipojista, ei ne ole yhtään sexyjä


    • Elämäniloinen

      Katsomme asioita varmaan eri silmin koska minun mielestäni suomalaisia naisia ja miehiä on ilo katsella. Kesäpäivä terassilla ihmisiä katsellen on parasta huvia.
      Ihmisiä on erilaisia, näköisiä,kokoisia, tyylikkäitä ja tyylittömiä. Jos ihmisellä on tasapainoinen olo itsessään ja sitä sydämen sivistystä, ei toisia ihmisiä tee mieli arvostella.

      Saimi Nousiaisella ei kenties Jourdanin kengissään ole juuri nyt ollut muuta ajateltavaa mutta toivotaan että löytyy jotain hiukan laaja-alaisempiakin mietteitä.

    • tottuus

      on...että no Saimiin en kyllä koskisi metrin kepillä, mutta miten lyhyestä, tannakasta, kaulattomasta tai romuluisesta honkkelista, joilla iho on ikäänkuin taikinaa, joka alkaa valua iän myötä peittäen pienet silmät...tähän lisätään harva, ohut tukka, joka ei näytä kasvavan korvia alemmas,kippura, pieni isosieraiminen nenä, ainainen kurttu silmien välissä, suupielet alaspäin, lyhyet, väärät, tänakat jalat(kannattaako niitä näytellä) niin, että auttaako tässä Dior tai piikkikorot. Suomalainen nainen on hyvä työihminen.

    • joku tykkää!

      Tuossa tekstissä sanotaan Saimin olevan raskaana. Joku siis hänenkin ufotransutyylistään tykkää tai sitten on käytetty pakasteita.

    • Onko meillä oikeus omaan ul...

      Kyllä on Saimilla nyt murhetta suomalaisnaisten ulkonäössä :D Pitäisi nyt ekaksi huolta vaan ihan omasta ulkonäöstään, ei se häävi ole, meikattunakaan eikä korkokengissä, sorry vaan. Tulee hänellekin onneksi muuta ajateltavaa ja toivottavasti arvomaailmakin vähän muuttuu, kun saa vauvan :) Jospa Saimikin alkaisi nähdä, mikä on sitä oikeaa rakkautta ja hyväksymistä, mikä pintaa...
      Kyllä ne suomalaisnaiset, jotka eivät ole ihan liian kovilla ansiotyön ja kotihommien puristuksessa, huolehtivat ulkonäöstään ihan kiitettävästi. Mutta liian raskasta taakkaa vetävät meistä naisista kovin monet, ilman ulkonäköpaineitakin...
      Nykyajan työssäkäyvillä äideillä on sellainen osa, jota ei voi kadehtia! Jos siinä ulkonäkö rupsahtaa, niin mies voisi vetää siitä johtopäätöksen, että vaimoa pitäisi auttaa arjen pyörittämisessä ja antaa hänelle aikaa myös oman kunnon ja ulkonäön hoitamiseen. Ehkäpä myös kannustaa siihen, sillä me naiset olemme huonoja ottamaan aikaa itsellemme, omiin tarpeisiimme, uhraudumme liikaa perheen hyvinvoinnin eteen ja unohdamme omat tarpeemme.

      Mutta siitähän nuori Saimi ei vielä tiedä mitään. Kyllä me muutkin nuorena luulimme, ettemme ainakaan siihen loveen lankea, että viiskymppisenä olisimme rupsahtaneita, kaikkemme antaneita, väsähtäneitä ja uuteen hehkeämpään rouvaan vaihdettuja aikuisten lasten äitejä. Mutta monet meistä ovat. Vain siksi, että olemme kilttejä tyttöjä, huolehdimme ennenkaikkea muista ihmisistä ympärillämme ja velvollisuuksistamme, mutta emme itsestämme. Ei riitä aika ja voimat.

      Mutta sopii sitä ymmärtämättömien pilkata, ja toivottavasti joku nykynaisista osaa pitää puolensa ja vaatia itselleen aikaa ja tilaa omille tarpeille, eikä kanna siitä minkäänlaista syyllisyyttä. Se syyllisyys ja itsekkyyden pelko on useimpiin meihin tukevasti istutettu lapsuudessa. Vain käymällä kovan kriisin ja tietoisesti irrottautumalla siitä olen minäkin löytänyt itselleni aikaa ja tilaa, ja edelleen onnellisesti aviossa kolmattakymmenettä vuotta, jaksan huolehtia ulkonäöstäni ja pidän sitä tärkeänä oman hyvinvointini kannalta. Mutta kaikille ulkonäkö ei ole niin tärkeää, myöskään miehille.
      Eiköhän meillä kaikilla ole oikeus näyttää, miltä haluamme? Vai mitä tuumaat, Saimi?

    • Täh?

      Laittakaapa hakusanaksi "Saimi Nousiainen" ja googlatkaa englanninkielisellä haulla. Tämä "huippumalli" mainitaan vain joko täysin suomalaisten tekemillä amatöörisivuilla tai sitten muotinäytöksen luettelossa.

      Eipä ole hääppöinen huippumalli, vaikka mitä itse ja kaverien tuella väittäisi.

      Googlatkaapa muuten kuvahaulla - pääsette yllättymään yläosattomasta huippumallistamme (linkittäisin, jos osaisin). Varsin epäkiihottava roolimalli... XD

      • oli..

      • V...U !!!

      • mikä luuviulu

      • on tässä
        Finnish Celebrities kirjoitti:

        http://finnishcelebrities.blogspot.com/2006/03/saimi-nousiainen.html

        tossahan hän itse näyttää miksi miehet hakee naista muualta.kuvissa ei todellakaan ole kaunis nainen vaan aivan jotain muuta. ps. sängyn kautta julkisuuteen vai mita saimi?


    • oma itse

      Mä oon sitä mieltä, että kaikenlainen meikkaaminen ja itsensä ehostaminen on porttojen hommaaa, tai niiden jotka eivät ole oikeasti kauniita. Saimi on vaan kateellinen siitä, että ite joutuu uhraamaan 4 tuntia päivittäistä aikaansa meikkihössötyksiin, kun taas joku saa tehdä sen neljän tunnin edestä vaikka mukavaa työtä tai harrastustaan, joka kehittää ihmistä sisäisesti. Meikki ja muu vaatetushössötys on markkinatalouden keksintö, johon ei kriittinen suomalaisnainen niin vain lähde. Ja vielä lisäksi, eihän se ole kaunista jos on ihan huoran näköinen. Kyllä siistinä voi pitää itsensä meikittäkin.

    • Nainen -81

      Miten älykäs(?) nainen voi sanoa ettei hänessä ole tippaakaan feminismiä? Saimi toteaa meinaan niin. Eihän feminismi tarkoita että naisten pitäisi olla miesten näköisiä vaan aate ajaa mm. samapalkkaisuutta yms. tärkeitä asioita. Telaketjuosasto on ääriliike... Itse olen feministi, mutta pukeudun myös korkokenkiin. Saimi pitäköön mielipiteensä mutta voisi miettiä asiaa laajemminkin. Mielestäni Suomessa näkyy hyvinpukeutuneita naisia ja miehiä. Kaikille ulkonäkö vaan ei ole se tärkein asia...

    • tyyli pukeutuja

      Kyllä suomalaiset miehet arvostavat todella paljon sitä kun nainen ei meikkaa,jos siihen ei aihetta.Suomalaiset miehet eivät pidä mustasilmäisistä naisista.Mutta kyllä naisten pitää osasta pukeutua,miesmäinen pukeutuminen on mielestäni kamalaa.

      • -.-

        lestat ajattelevat noin... siis että meikkaus on out. ja paskat.


    • SILMINNÄKIJÄ

      Ai saimiko on huippumalli kolisevaluuviulu en oo rumempaa naista nähnnyt.Kannataisi Saimin katsoa peiliin ennen kuin arvostelee muita.

    • si81pe

      Voi voi....onkohan saimi ajatellu asiaa lainkaan..esim korkkarita jalkaan niin näyttää naiselliselta.. on esim tapauksia ettei voi käyttää korkkareita.. itselläni esim. meni nivelsiteet toisesta jalasta ja ne on parantuneet todella huonosti niin korkkareiden käyttö on yhtä tuskaa kun nilkkaa kivistää ja on vaaraksi et nivelsiteet menee uudestaan..kyllä terveys menee ensi sijaisesti ensin kauneuden edellä...tai ainakin se on mun mielipide...mut voi voi tätä maailmaa ku napistaa aivan turhasta.. on monia naisia ympäri maailmaa jotka ilo mielin ottais vastaan pelkästään suihkun ja ruokaa niin että vatsa olis joka pv täynnä, ennemmin kuin rupeis laittamaan korkkareita jalkaan ja punaa huuliin... on typyllä hiukan arvomaailma sekaisin....tai ainakin arvomaailma ihan täyttä huuhaat saimilla ainakin.... että näin

    • kalle

      miten toi horol voi sanoo mitn. näyttää miehelt ja ei sovi malliks ollenkaan. löytäisin heti 100 peremman näköstä naista vaik torilt :D :P

    • Mitä väliä?

      Ei se pukeutuminen ja meikkaus ole kuin pieni osa ulkoista kauneutta. Aivan hyvin voisi jäädä meikit kokonaan pois ja naisetkin pukeutua mukavasti ja käytännöllisesti.

    • XXL

      Joskus vuosia sitten tämän Saimin tavanneena pidin häntä jotensakin terävänä tyyppinä. Näyttää massa-ajattelu vieneen häneltä itseltäänkin ulkoisen viehättävyyden pakkelin alle piiloon. Sääli.

    • JOHON KOLAHTAA

      Kylläpäs täällä naiset suivaantuivat Saimin kommentista. Itse olen hänen kanssaan osittain samaa mieltä. Nykyään näkee kaduilla paljon nuoria tyttöjä, jotka kulkevat epäsiisteissä farkuissa, huppareissa, tennareissa, tukka takussa, silmät mustina;aivan kuin olisi tarkoitus ajaa muut ihmiset loitommalle. Aikuisissa naisissa taas näkee paljon niitä, jotka ovat jämähtäneet pukeutumisessaan, meikissään ja kampauksessaan jonnekin 80-luvulle. Täällä on jotenkin vallalla sellainen käsitys, että naiselliseen pukeutumiseen kuuluu joku minihame, tai korkeat korot, tai avonainen kaula-aukko. Eieieiei. Naisellinen voi olla paljon vähemmällä;hyvin hoidetut kynnet ja hiukset, ajassaan oleva raikas meikki (unohtakaa jo se kajali!), hyvin istuvat vaatteet, jotka eivät ole "eriparia" ja hyvä ryhti. Minä pidän itsestäni ja ulkonäöstäni huolta, ja poikakaverini on sitä mieltä, että on ihan kiva, kun jaksan nähdä hieman vaivaa oman ulkonuotoni eteen. Nimenomaan hieman! Ei minullakaan ole aina meikkiä naamassa, ja oleilen kotona college housuissa, mutta! ...ihoni on kunnossa, kynnet laitan kerran viikossa, hiukset pesen joka päivä, ja vaatteeni ovat puhtaat, siistit, ja istuvat. Ei mitään vanhoja T-paitoja, tai kolmi-raita-verkkareita. Naisellisuus on pieniä asioita, ja luulenkin, että Saimi haluaisi suomalaisten naisten kiinnittävän huomiota näihin pieniin kauneusseikkoihin. Viitseliäisyyttä naiset!

      • Silti onnellinen

        Klo 6 -8 herätys,suihku,meikkaus,aamupalanteko, lasten herätys,pukemiset,lapset hoitoon

        Klo 8-16.30 Töissä ja lapset hoidosta

        Klo 17.30 Kotona kaupassa käytynä, ruuanlaitto alussa

        Klo 18.30 Syöty ja kaverin kanssa lenkille

        Klo 19.30 Kotiin ja lapsille iltapala, pyykkäystä,siivoilua

        Klo 20.30 Lapset petiin, iltasatu yms

        Klo 21 Sohvalle ja kulta huutaa kahville

        Klo 22 Petiin ja kullan kanssa halailua

        Missä välissä Suomalainen Nainen, työntekijä, perheenäiti ja vaimo hoitaa naaman,kynnet,hiukset, shoppailee...???


      • on vapaapäivä
        Silti onnellinen kirjoitti:

        Klo 6 -8 herätys,suihku,meikkaus,aamupalanteko, lasten herätys,pukemiset,lapset hoitoon

        Klo 8-16.30 Töissä ja lapset hoidosta

        Klo 17.30 Kotona kaupassa käytynä, ruuanlaitto alussa

        Klo 18.30 Syöty ja kaverin kanssa lenkille

        Klo 19.30 Kotiin ja lapsille iltapala, pyykkäystä,siivoilua

        Klo 20.30 Lapset petiin, iltasatu yms

        Klo 21 Sohvalle ja kulta huutaa kahville

        Klo 22 Petiin ja kullan kanssa halailua

        Missä välissä Suomalainen Nainen, työntekijä, perheenäiti ja vaimo hoitaa naaman,kynnet,hiukset, shoppailee...???

        töistä. Kyllä sitä omaakin aikaa pitää osata ottaa. Aika ei ole ongelma, vaan laiskuus.


      • TytärKulta
        on vapaapäivä kirjoitti:

        töistä. Kyllä sitä omaakin aikaa pitää osata ottaa. Aika ei ole ongelma, vaan laiskuus.

        Just sanoin äidille 66 vee etten ehdi sitä auttamaan siivouksissa kun on kynnet laitettava.


      • puppeli

        ootsä sä se sössöpuppeli telkusta, onks tullu käytyy dtm:ssä ja onks käyny flaksi, vai oliks tää ny tarpeeks trendikkäästi sanottu, kauhee..


    • Totuuden torvi

      siis ruma.. *heh*

      • mieltä

        Hän on minustakin ruma, ja ne meikit korostavat sitä vaikutelmaa. Hänen nimenomaan pitäisi vähentää meikkiä..


    • Suo kuokka ja Jussi.

      Suomessa Äijät on Äijiä ja naiset Äijiä.

    • Tässä ketjussa ja kaduilla

      SAa taas nauraa teille :)

      • ovat ne

        katkeria ovat siis ne,jotka aloittavat tämän suomi-naisen parjaamisen, eivät toki itseään puolustavat, jos eivät halua pukeutua naisellisesti, niin antaa kunkin olla, itse en ehdi siivoustyötä tehdessä pukeutua naisellisesti, enkä tule vapaa-aikana mökillekään mennessä pukeutumaan, jokaisella oma elämä, jos esiintyy julkisuudessa saa olla näyttävänä, muuten miksi ja varsinkin sen "miehenkö" takia ?


      • naiset tallukanpohjia

        nuoremmat naiset ovat aivan lumpun näköisiä ja vähän vanhemmat ovat kuin säkki päällä tuulipuvuissaan ja tukka ei ole kampaa nähnyt moneen päivään. Vanha permanentti on pystyssä ja ei meikin häivää eikä mielikuvitusta pukeutumisessa. Rypyt roikkuu ja hapan ilme naamassa. Ehkä se juoppohullu ukko, joka on joskus tullut kapakasta iskettyä tekee niin huuhaan näköiseksi. Lastenlapset roikkuvat käsistä ja mitään ei ole tehty oman itsensä kehittämiseksi. Hui kauheeta!


    • itseasiassa

      Saimi Nousiainen on minusta hyvin epänaisellisen näköinen, suorastaan epämiellyttävän näköinen.
      Tavallaan tuo kommentointi täydensi sitä kuvaa ..

    • EeRiKi

      Hah!
      Tämä henkari on alkanut ladella mielipiteitään joka paikassa. Tyypin on ihan turha puhua naisellisuudesta mitään kun itse näyttää hautaustoimiston mannekiinilta. Jos Saimilla on oma "tyyli" niin miksi ei kaikilla muillakin saisi olla. Luoja varjelkoon jos kaikki naiset näyttäisivät samalta kuin tuo henkari.

    • Niin no joo onhan se plää plää

      No hei ei millään pahalla mutta eikös se ole jokaisen naisen "velvollisuus" laittaa kilo maalia ja kulkea mini hameessa kuin huorat konsanaan??

      Siis antakaa mun kaikki kestää siis pitäiskikö meitin kulkea persepaljaana kuin mikäkin mannekiinit?? Siis huh huh ja Saimi ota kuule ihan iisisti vaan ja muistellaampa kun sait kenkää marimekosta!

      oisi meistäkin suurin osa jäänny tähän maailman tulematta jos esi äitimme oli miettinyt maalailua kun enne vanhaan naiset oli pellolla töissä eikä ne tarvinnu kiloa ferrexiä naamansa ollaakseen kauunita.

      Kyllä se saippua riitti.

      Ei ukotkaan ollu minkään muodin mukaan juoksemassa tai käytelly korviksia et nyt suu suppuun ja suomalaiset naiset saa olla mitä tahtoo
      OLEMME SEN ANSAINNEET. Miksi pitää aina yleistää kun muualla kun muualla jos ei suomi kelpaa sellasenaan kuin on niin painukoot sinne venäjälle sitten ja pysykööt siellä se on kuulkaas niin yksin kertaista...

      Et näin eikös se riitä että suomalaiset ovat tunnollisia työntekijöitä rehellisiä?? Miksi se pakkelli sitä ihmistä muutta??

      Niin kuin sanottu ja tehty suomessa suomen tavalla jos ei kelpaa niin so what MITÄ ME SIIT VÄLITETÄÄN

      ME OLLAAN ME JA MUUT ON MUUT eiks se näin oo flikat??

    • EX-TYYLIKOULUTTAJA

      Saimi Nousiainen puhuu täyttä asiaa!!

      • mieltä

        Jos alkaa miellyttää ulkoisesti, on sitä myös henkisesti, sitä kahvinkeittäjätyyppiä. Sitä miehet hakevat jos hakevat eikä "kaunista pukeutumista". Kyllä uros ja naaras ovat aina erottuneet niin että jälkeläisiä syntyy.


      • juurikin se vuoksi

        Olet ex-tyylikouluttaja.....


    • kuli

      seinästä revityn suusta ..just joo

      • miesten makuun?

        En ole vielä tavannut yhtään miestä, joka olisi pitänyt Saimia naisellisena ja kauniina, päinvastoin rumana heinäseipäänä!


    • Blush

      Kummallista yleistystä, että Suomen naiset eivät osaa pukeutua tai meikata. Meikäläisissä sääoloissa on ihan turha painella marraskuun räntäsateessa tai tammikuun pakkasissa korkkareilla tukka ja meikki viimeisen päälle laitettuna - laittamisesta ei ole mitään jälkeä 5 ulkonaolominuutin jälkeen! Sen luulisi myös Saimi Nousiaisenkin tiedostavan! Ja piikkikoroilla ei pysy pystyssä, tai jalat paleltuvat - ja harvemmin amputoidut varpaa kauniita ovat...
      Mutta aika moni nainen pitää huolta itsestään ja kaunista itseään muuten, ei sitä pidä vähätellä. Miksi kaikkien pitäisi näyttää luonnottomilta? Sentin paksu pakkeli ei tee kenestäkään kaunista.

      Ja katsokaa Saimi ja Suomen miehet ympärillenne kesällä! Helmat heiluu ja lantio keinuu! Ja kun mies katsoo naista hyväksyvät, eikä aina vaan arvioiden, nähdään että tulos on aina vaan parempi. Hymy leviää ja nousee silmiin asti - se on kauniinpaa kuin mikään meikki! Mutta jos aina vaan sätitään ja haukutaan, kuka jaksaa yrittää?

      Ja vilkaiskaa sitä kotona olevaa rouvaa, sitä joka laittaa perheelle ruokaa, joka siivoaa ja puunaa, joka istuu saunassa vieressänne. Se nainen ei näytä catwalkien hongankolistajalta, mutta kun kun suotte hänelle kauniin sanan, kiitoksen ja rakkauden tunnustuksen, naisen hehku päihittää minkä tahansa meikeillä luodun keinotekoisen pinnan!

    • epä-saimi

      Tv.ssä oli ohjelma, missä tämä saimi ja muutama homomies opettivat, miten suomalaisten naisten ja miesten tulee pukeutua. Aika kaukana naisellisuudesta ollaan, aidosta sellaisesta, jos ajatellaan, että joku saimi nousiainen omalla olemuksellaan ja pukeutumisellaan näyttäisi, mikä on naisellinen nainen, heh. Sama juttu kuin se, että homot kertovat, miltä miehen tulee näyttää.

      Saimi Nousiainen on omituisuuttaan jonkinmoinen julkkis, juuri siksi että on epäsukupuolinen olio. Tämä aika on omituinen.

      • on saanu

        sen paksuks, varmaan oli tosi kännissä tai saimi sitoi sen sänkyyn ja raiskas.


    • määritellä?

      Jopas taas on ketju. Selväksi käy lähinnä se, että juuri oma tyyli ja huolehdinnan määrä on se oikea ja kaikki muu ihan väärää; standardisointivaatimukset ovat kuin Pohjois-Koreasta.

      Jonkun mielestä Nousiainen on auktoriteetti, yksi noudattaa Glorian ja toinen ET-lehden linjaa ja jotkut kävelevät kaupungilla ihan siinä kuosissa, joka on kohdalle sinä päivänä osunut.

      Ihan oikeasti nyt: mitä toisten ulkonäkö teille kuuluu? Jos olette omasta mielestänne just kuten pitää, olkaa onnellisia siitä, että erotutte erinomaisuudellanne siitä tylsästä ja rumasta väkijoukosta!

    • eräs äiti

      Toivoisin Saimin ensin miettivän mitä sanoo. Tämä voi todella loukata joitain ihmisiä, jotka yksinkertaisesti haluaisivat monia noista asioista mistä Saimi jyrisee, mutta niihin on painavia syitä miksi eivät voi niitä tehdä. Ei esimerkiksi reumaatikko voi kuvitellakkaan laittavansa korkokenkiä jalkaan!!! Saimilta on nyt unohtunut inhimillisyys. Ihmisen kauneus lähtee sisältä, ei ulkoa. Mutta näyttää siltä että pinnallisuus on nyt muotia jopa "kuuluisuuksien" mielestä. Vai laittaisko nämä kuuluisien raskaushormoonien piikkiin :D Kaikesta huolimatta toivotan Saimille hyvää vointia ja voimia synnytykseen. Varmaan synnytyslääkäri ja kätilö tulevat tämän synnyttäjän muistamaan. On varmaan muistanu lakata ja tällätä itsensä jopa siihen tilanteeseen vimpan päälle, vaikkei vauva äitinsä ulkonäöstä ole moksiskaan. :O

      • Sen kun näkis!

        Oispa tosiaan hauska nähdä miten meikattu ja laitettu Saimi on synnytyslaitokselle mennessään! Tiedostaakohan tuo neiti mallinukke, että muutaman tunnin ähkimisen ja puhkumisen jälkeen meikistä ei ole tietoakaan ja sairaalan vaatteet on jokaisen laitettava päälle, oli ne sitten hänen mielestään miten tyylittömät tahansa.

        Saimin miehelle vinkki: Ota kuva kun vaimostasi pahimpien supistusten aikana, naama viidellätoista mutkalla huutamma ja parkumassa, ja ota kuva kun lapsi on vihdoin tullut maailmaan. Kysy sitten myöhemmin, minkänäköinen nainen ja milloin Saimin mielestä on kaunis...


    • mami

      Olen samaa mieltäNousiaisen kanssa tyylittömyydestä, itse saan aina kuulla että mitä sä poseeraat niin hienoilla vaatteilla ihan niinkuin ei sais huolehtia omasta ulkonäöstä.laiskuus on monelaista

    • Katsoisi peiliin.

      Siitä ämmästä ei saa edes meikilla eikä vaatteilla hyvän näköistä.
      Pitäis vaan päänsä kiinni.
      En koskisi pitkällä tikullakaan moista rumilusta.
      Olen ollut yli kahdensadan kauniimman SUOMALAISEN NAISEN kanssa sängyssä ja Sitä kauniimpia on satoja tuhansia. Sen naama on kuin romukaupan ikkunasta ja raajat kuin pakkasen raiskaamat pulkan narut!!!
      Suomi naiset kunniaan!!!

    • nore

      mutta kuinka saimin nyt käy kun ensikevään trendi on maskuliinisuutta ja miehekkyyttä? :D

      saimi voisi itse olla suoranainen edustaja :D

    • Ope

      Shoppailemaan - farkut tms. ja kevyt meikki
      Töihin - siisti arkiasu, perusmeikki
      Juhlat - juhlavaatteet ja -kengät ja juhlameikki
      Kotona - oloasu, ei meikkiä
      Lenkillä - verkkarit, ei meikkiä
      Sienimetsä/mökkireissu - Vanhat, saa likaantua -vaatteet, ei meikkiä

      Miksi pitää aina lähteä yleistämään? Itse tykkään seurata muotia ja käytän meikkiä - joskus onnistun tuhlaamaan niihin vähän liikaakin... Mutta en ikinä meikkaa kun lähden urheilemaan ja pystyn käymään kaupassa ruokaostoksilla ilman meikkiä.
      Tuntuu että tässä on lähdetty siitä, että on vain joko-tai -ratkaisuja : meikittä tai meikattu, muotivaatteet tai kirpparikuteen. Näinhän asia ei kuitenkaan ole, kuten me suomalaiset, kauniit ja fiksut naiset hyvin tiedämme!

    • Tosi Mies

      Naisemme ovat jääneet jo aikoja sitten arkisiksi: kaunistamiseen ei satsata. Joskus vouhotettiin suomi-miehistä että ne ovat tuollaisia ja niiden pitää olla milloin minkäkin näköisiä.

      Osa uskoi ja niitä näkyy katukuvissa: ovat pukeutuneet pinkinvärisiin ja vaaleanpunaisiin paitoihin! Tosi Mies ei pistä noita värisiä asuja ylle. Oltiin tasa-arvossa, femakot olivat innoissaan.

      Itse asiassa suomi-nainen on unohtanut itsensä. Onneksi nuorilla tytöillä on tyylitajua, ja kyllä niitä katsellaankin. Heitä sentään tapaa lenkkipoluillakin.

      • Pedofiilin piirteitä?

        Tyttö ja nainen ovat täysin eri asia. Jos olet tosi mies, katselet aikuisia naisia, et pikkutyttöjä.
        Aika järkyttävää tuo ihannointisi!


      • nainen tehtaasta
        Pedofiilin piirteitä? kirjoitti:

        Tyttö ja nainen ovat täysin eri asia. Jos olet tosi mies, katselet aikuisia naisia, et pikkutyttöjä.
        Aika järkyttävää tuo ihannointisi!

        Juuri näin... Ei tälle voi muuta kuin nauraa! en usko että tuo Tosi mies on itsekkään mikään alfa uros. aika todennäköistä että sielä kirjoittelee taas joku vaimoonsa kyllästynyt irstas viiskymppinen äijä joka haikailee nuorien tyttöjen perään... näihin törmään itsekkin joka päivä töissä ja oikein ällöttää kun ne katselevat koko kropan läpi limaisella katseellaan ja ehdottelevat jos jonkinmoista... Hyiiiii! Ette tekään mihet ole yhtään sen parempia meitä naisia arvostelemaan.


    • siksi poikamainen

      viiden sentin korot tekevät minusta 180cm pitkän.
      Minulla on reilusti ylipainoa.
      Meikkaisimpa vielä itseni joka aamu ..

      Jumalauta ihmisethän pyörtyisi aamutuimaan minut nähdessään:
      Jättiläinen hoippuu, tottumattomana korkokenkiinsä, vastaan. Paljastaen muhkuraiset selluliitti säärensä jotka ovat kuin eduskuntatalon pylväät.
      Rinnat niin ylväät että väliin mahtuisi hyvin koko käsilaukku jota roikottaisin kädessäni sohien vastaantulevilta kallot halki kävelytyylilläni. Huulet punasiksi niin että autot pysähtyy luullen liikennevaloiksi ja tukka tyylikkäästi näillä taidoilla niin harakat saa kivan kodin.

      Eiköhän se ole minun parempi pukeutua farkkuihin ja mukaviin kenkiin mihin olen tottunut. Olen minä kaunis omalla tavallani, eikä mies ole lähdössä ruotsiin naista hakemaan. Ja en minä sentään tennissukkia käytä sandaalien alla, enkä vyölaukkua vyötäröllä.

      Oma persoonallinen look on tyylikkäämpi kuin itselle sopimaton maailmantyyli.

    • totta on

      Saimi Nousiaisen mielipiteessä totuutta on ,myöntää täytyy..En ihmettele paljoa miksi suomalaismiehet hankkii ulkomaisia naisia kun oman maan naiset ei itsestään huolta pidä.Suomalainen kulttuuri,perinne, korostaa vaatimattomuutta, se koskee myös naisellisuuden esilletuomisessa.Jos näytät viehättävältä,huoliteltu yms. olet varmaan lumppu,miestenmetsästäjä jne.Joten pitäisi näyttää vaatimattomalta varpuselta, jottei tuu väärinkäsityksiä..
      Nainen voi mielestäni olla tyylikäs,naisellinen ilman meikkiäkin,kun vaan löytää tyylilleen,iälleen sopivat vaatteet.Eikä vaatteiden tarvitse olla kalliita! Ja sitten viimeinen silaus on hyvä käytös! Huoliteltu ulkonäkö ei riitä, jos suusta tulee veetä,peetä yms.Samat keinot tepsivät vastaavasti miehiin.
      Katsotaan kaikki itseämme peilistä,millainen ihminen siellä seisoo?Mitä tyylipisteitä antaisitte?

      • Kaunis, suomalainen nainen

        Tällä rahamäärällä en voi muotivaatteita ostaa, mutta katson tasan tarkkaan mitä laitan päälleni. En pukeudu minihameeseen koska se ei minulle käy, pidän niin korollisia kuin korottomiakin kenkiä, voin olla meikattuna tai meikittä, sillä ei ole merkitystä. Olen kaunis nainen, vaikka huonon itsetunnon takia sen tajuaminen kesti 15 vuotta.


      • ulkomaalaisten naisten haki...

        Tarkoitatko, että jo ihan yleisesti suomalaismiehet hankkivat naisia ulkomailta ?
        Muutaman tunnen jotenkin, jotka ovat ovat tuoneet naisen muualta. Joku on yksinkertaisesti rakastunut ihan tavalliseen naiseen ulkomailla ollessaan. Kaikista lopuista kyllä sanoisin, että siinä on käynyt niin, että suomalainen nainen ei ole "kelvannut", koska kukaan ei ole jostain syystä kelpuuttanut miestä täällä Suomessa. Ja sen näkee jo ihan päälle päin ja elämäntavoistakin :) Ei millään pahalla, mutta aika reppanoita ovat ne miehet. Mutta hyvä, että ovat onnensa löytäneet ja toivottavasti pystyvät pitämään vaimonsakin onnellisena. No tämä yksi kyllä vaihtoi jo venäläisensä toiseen venäläiseen ja jätti naisen kuin nallin kalliolle, yksin, kielitaidottomana, rahattomana. Onneksi jotkut maassamme pitempään asuneet venäiläissyntyiset ihmiset auttoivat tätä naista pääsemään alkuun täällä. No tämä nainen on kyllä minusta huomattavasti fiksumman oloinen kuin exmiehensä, joka osoittautui vielä vastuuttomaksikin.


      • brune

        Ei käy kateeksi, kun suomipoika hakee akan ulkomailta, hyvä ettei nauru pääse. Sori. Toivottavasti nainenkin on onnellinen... ;P
        Ajatelkaa jotain Anu Saagimiaki. Hei, sä et oo mitään, jollet oo laiha ja pitkä.
        Perse, ei tässä olla mitään fu.. julkimoita olla.
        Valitettavasti noi kinttana rätit ei istu rinnuksista, muuten oon kyllä ok, perse ei oo levee ja pituutta on. Ei tartte pus-uppeja. Sori vaan Anu ja Saimi. Niin ja kulmatkin on, ei tartte vetää kajaalii. Eiks oo käheetä. Illalla lenkille.


      • Murrosikäisen tytön mielipide

        Minun mielipiteeni asioista on se, että Saimi Nousiainen voi sanoa, mitä haluaa, sillä hänellä ei oikeastaan ole oikeaa työpaikkaa mielestäni. Viihde on kyllä tärkeää ja pitää mielet virkeänä, mutta jokaisessa työssä on jotain, mitä sen työn kuvaan kuuluu. Viihdyttäjän oletetaan olevan viihdyttävännäköinen. Haluaisitko sinä, että juuri ennen munuaisenvaihtoleikkaustasi lääkäri tulisi lyhyessä mekossa ja korkokengissä sanomaan, että leikkaus on rutiini ja riskit pienet?

        Mielestäni puhtaus on riittävää ja vaatteiden ei tarvitse olla mitenkään normaaliolosuhteissa yliloistokkaita. Sellainen näyttäisi vain koomiselta. Mielestäni rennot ja mukavat vaatteet ovat ihan hyvät.

        Ja tässä vaiheessa esitän Suomen vanhemmille pyynnön. Tehkää palvelus ja katsokaa, että lapsenne lähtee opintielle puhtaana. On ikävää istua luokassa, kun viereisestä pulpetista tulee kissanpissan haju. Myös hajuvesienkäytön perään voisi katsoa. Monilla ihmisillä on herkkä hajuaisti.

        Nuoresta iästäni (olen 14) huolimatta huomautan jotain typerää. Jota minun ei oikeastaan pitäisi sanoa, sillä se kuitenkin saa liikaa vaikutteita televisiosta. Mitä olen käsittänyt tähän mennessä, on että nainen haluaa miehen, joka on hyvännäköinen, hauska, älykäs ja ei perusta vain ulkonäöstä. Siitä puhutaan usein ja vitsaillaankin.

        Mies haluaa naisen, joka on hauska, älykäs ja hyvännäköinen. Tässä kohtaan tulee se kirosana. "Etkö sinä muuta ajattele kuin ulkonäköä?" Haluaako miehet naisen, kuka ei perusta vain ulkonäöstä? Mutta naisen ulkonäköä ei saa arvostella, miehen vain pitää olla sellainen "hottis"? Olenko ymmärtänyt oikein?

        Toisaalta Saimi voi vain haluta julkisuutta ja puhetta mielipiteellään. Jos halusi, on hän onnistunut.

        Syökää ruokaa tarpeeksi muttei liikaa, nukkukaa hyvin ja peseytykää. Eikö noiden ohjeiden ohjattamisella olisi hyvännäköinen? Geenit ja valinnat määräävät loput.

        Jos olen ymmärtänyt jotain väärin, oikaiskaa te se, oi viisaat aikuiset. Pyydän nöyrimmin anteeksi kirjoitusvirheitäni, jotka ovat hyvin mahdollisia.


    • jussipee

      Vai niin....saimi itse on sen näköinen "lauta" ettei näytä naiselliselta, vaikka mitä pukisi päälle ja miten mustaksi silmänsä meikkaisi.

    • luomi24.fi

      >
      > Huippumalli Saimi Nousiainen kritisoi
      > voimakkaasti tämän päivän Iltalehdessä
      > suomalaisnaisten meikittömyyttä ja
      > miesmäistä pukeutumista.
      >

      Totta. Vain osa naisista on luonnostaan kauniita. Muiden on tehtävä itsensä houkuttelevaksi ja peitettävä muotovirheensä meikein. Miesmäinen pukeutuminen on todellakin out, samoin minit ja tiukat pökät. In on vanhanmalliset kellohameet ja riittävän isot mukavat ja viihtyisät vaatteet. Naisten miesmäiseen jakkupukeutumiseen huomiota kiinnittäneenä olen Saimin kanssa täysin samaa mieltä naisten liian miesmäisestä pukeutumistyylistä. Jopa osa mallitytöistä muistuttaa enemmän miestä kuin naista.

      >
      > Hänen mielestään nuorilla miehillä tyyliseikat
      > ovat lähes tulkoon paremmin hallussa.
      >

      Nuoret miehet hoitavat nykyään ihoansa ja kynsiänsä. He käyttävät korvarenkaita ja heille on sallittu seksuaalinen vapaus SETAn jäsenmaksun kautta. Nuoret miehet tuoksuvat hyvälle ja heidän ihonsa on pehmeä kuin lapsen peppu. Enen oli miehet rautaa ja laivat puuta, nykyään ovat laivat rautaa jne.

      Kyllä se vain niin on, että herään mieluiten sellaisen naisen vierestä, joka on luonnonkaunis, eikä heti ensimmäisenä herättyään ryntäile meikkauspeilin eteen laittautumaan. Näin nykymiehistä en tiedä, kun he ovat niin erkaantuneita todellisuudesta.

      • ugly1

        Kaikille ei ole kauneutta suotu, siksi yritämme edes vähäsen siedettävämmännäköiseksi saada itseämme. Varsinkin nykymaailman pinnallisuus suorastaan ahdistaa, siksi kai toiset heittää meikit ja ihonhoitotuotteet hemmettiin ja tuumailee, soronnoota. Ei viitsi pelleillä.


    • KÄÄPIÖAIVO

      SAIMIA MARIMEKON TÄYTEEN AHDETULLA KASSILLA PERSEELLE. SAIMI EI MUISTA VIIMEKERTAISTA NÖYRYYTYSTÄ TIETYNLAISISTA MIESTEN (MARIMEKON) PAIDOISTA KOMMENTOITUAAN, FUDUT OLI TULLA PAAKKASELTA.

      Vai olemme me kahvinkeittäjiä!
      31.8.2006 06:59
      Brittiprofessori David Kirbyn mielestä suomalaisnaiset ovat omaksuneet vapaaehtoisesti kahvinkeittäjän roolin. Suomen historiaa tutkineen Kirbyn mukaan suomalaisnaiset osallistuvat harvoin keskusteluun tasavertaisina edes akateemisessa maailmassa.

      - Loukkaava mielipide. Emme me väheksy niitäkään asioita, joita arkipäivänä joudumme tekemään perheemme ja kaiken muun eteen, Marimekon toimitusjohtaja Kirsti Paakkanen kommentoi.

      VAPISE SAIMI, KIRSTI TULEE...

    • Jack72

      Jonkun tuo pitikin uskaltaa sanoa ääneen, vaikka tietäähän sen, että naisten vihan hän saa niskaansa.

      Kyse on nimenomaan siitä, että tasa-arvo on mennyt liian pitkälle ja naiset haluavat jo näyttääkin miehiltä. Naisellisuutta pidetään heikkoutena, toisin sanoen naiset ovat alkaneet hävetä sukupuoltaan.

    • ||prison|

      Ehkä saimi on niin, että suurin osa naisista ei halua piilottaa itseään meikin alle!!
      Olisiko se sitten hienoa, että olisi naama täynnä plakkelia ja kun ne pesee pois, on punoittava ruma iho?? Ja jos suurin osa naisista alkaa tajuta että luonnollinen kauneus on kauneinta!! Mitä saimilla on varmaa sanoa ku ei ees omista kulmakarvoi?!?!?!?!? Se on rumaa!!
      Ja jos miehet nyt niin etsivät meikillisiä naisia, ni onpahan nirsoja. Aikanaan ne meikit pestään pois, ja nähdään koko totuus!!
      Siksi ei haluta pitää niin paljon meikkiä! Koska iho menee huonoksi, ja meikki valehtelee ulkonäköä!! Meikit on tehty Korostamaan LUONNOLLISTA kauneutta!!!

      • saimin äijä

        tuumaa aamulla, kun luulee heränneensä miehen vierestä.. saimi vaan meikit pesi illalla ja valot sammutti.


    • siinä varsinainen

      Kapakala muita arvostelemassa.

    • OIKEASSA

      VALITETTAVASTI !

    • TIEDÄTKÖ

      MITÄ AIHEUTAT TYPERILLÄ PUHEILLASI JA ANOREKTIKOLLA OLEMUKSELLASI NUORILLE TYTÖILLE, SIIS NUORILLE, EI SINUN IKÄISELLESI PAKSUKSI PAMAHTANEELLE NAIKKOSELLE.
      AIHEUTAT PAINEITA NUORISSA TYTÖISSÄ, JOTKA JO SAATTAVAT KÄRSIÄ ANOREKSIASTA/BULIMIASTA. KUINKA LEHTI VOI PAINAA TOLLASTA JONKUN MITÄÄNSANOMATTOMAN MALLIN SUUSTÄ. VAI ONKO SAIMI KATKERA NUORILLE KAUNIILLE KANSSASISARILLEEN, HÄN ITSEHÄN ON KUIN HEINÄSEIVÄS, OIKEIN MALLIESIMERKKI HEIKOSTA ITSETUNNOSTA.

      • samaisessa

        iltasanomassa ku oli kuva Tapani Kansan Madeleine-tyttärestä,siinäpä vasta kaunis nainen,varmaan olis sitä ilman pakkeliakin.Vaan taitaa Saimin oma ukkokin katella pian kauniimpaa naista itelleen vaikka kuinka Saimi viettäs aikaa peilin edessä meikkaamassa


      • Ei alaikäisiä
        samaisessa kirjoitti:

        iltasanomassa ku oli kuva Tapani Kansan Madeleine-tyttärestä,siinäpä vasta kaunis nainen,varmaan olis sitä ilman pakkeliakin.Vaan taitaa Saimin oma ukkokin katella pian kauniimpaa naista itelleen vaikka kuinka Saimi viettäs aikaa peilin edessä meikkaamassa

        Eli katseleppa vaan ihan jonnekin muualla!


    • ROOLIMALLI

      Kyllä valtion päämiehemme symbolisoi tietenkin Suomea. Näinhän se tutkitustikin menee. Ulkonöällisesti ja mielipiteiltään mm. suhteessa miehiin.

      Sen huomaa kun vertaa päämiestämme ja armeijan yli-päällikköämme muiden maiden päämiehiin. Käykääs läpi mielessänne. - - - Eikö vaan?

      Rehellisesti...Suomalaiset naiset pukeutuvat ja käyttäytyvät eniten maailmassa niinkuin paha duunarimies. Ruotsi on toinen ainoa yhtä feministinen ja miesvihaaja maa maailmassa, mutta sielläkin naiset ovat enemmän naisia kuin Suomessa.

      Isoa osaa Suomen miehistä tosiaan on alknut jo ottamaan tosissaan kaaliin tämä nousen miesviha touhu ja täydellinen kunnoituksen puute, mutta he eivät oikein tiedä miten sitä ilmaisi ja purkaisi. Yleensä ruvetaan kapinoimaan käymällä yhä useammin kaljabaareissa tai masennutaan, tehdään jopa itsareita (maailman eniten muuten).

      Ruvetkaa purkamaan sitä turhautumista oikeaan suuntaan, arvostelkaa feministeä joka välissä kun ehditten. Niin nekin tekevät meitä miehiä kohtaan, menepä käymään kst vaikka naistenlehtiä R-kioskille jne.

      "

    • Animus

      ...omituinen metroseksuaali, eikä tunnistais naiseks pelkästä kasvokuvasta!!

      Mä panostan ulkonäkööni sen minkä haluan ja loput ei oo mun ongelmani. Älyttömän pinnallista touhua sanon mä ;)

    • hyi sinua

      Kylläpä nyt on riittänyt lajitovereiden haukkujia ihan yllin kyllin. On "naisyritysjohtajia", on jorma ollilaa.
      Mitähän nämä oikein luulee olevansa kun pitää kavereitä haukkua. Toivottavasti ei tarvii olla koskaan tällaisten kanssa samassa duunissa.
      Paraskin puhuja vielä Sami N, tuliko katsottua miesten vessassa peiliin vai mistä kommentti johtuu.
      Kyllä suomalainen nainen on ihan tyylikäs, mitä töiltään jaksaa. Kurapalkallahan Suomessa kaikki saa töitä paiskia, vieläkö enempi pitäs turhaan koristeluun sijoittaa olemattomia rahoja. Tärkeintä on siäinen kauneus ja jalat maassa asenne.

    • migg0

      ruotsalaiset naiset/tytöt ovat kauneempia ja itsestään huolehtivaisempia kuin suomalaiset naiset. En yhtään ihmettele jos miehet etsii kumppania naapurimaastamme. SUOMALAISET NAISET RUVETKAA HOITAA JA HEMMOTTELEEN ITSEÄNNE OSTAKAA MUODIKKAITA VAATTEITA..

      • Nimetön

        Jos miehellä olisi niin hyvä työ, jotta voisi kustantaa! Niin kuin Ruotsissa, kultasein!


    • sexy luonnollinen tyttö

      Antaa jokaisen naisen olla sen tyylinen, kun itse haluaa. On parempi olla meikittä,kun paksun pakkeli kerroksen alla. Jatkuva meikkaaminen vanhentaa ihoa. iho ei saa levätä. On mukavampi kulkea ja jaloille parempi lenkkarit,kun korkokengät. Housut ovat suomen olosuhteissa lämpimämmät,kun hame.Paras on olla oma itsensä ja pukeutua,niin kun haluaa. Mitä se muille kuuluu. Moni kakku päältä kaunis,mutta silkkaa sontaa sisältä. Hyvä sydän on parempi,kun ulkonäkö.

    • lattana

      kyllä taitaa saimi itse olla syy miesten vaimonhakumatkoihin.jos suomalaiset naiset on kaikki yhtä onnettoman huonon näköisiä lautoja ja naamakin on paremminkin kuin petolinnunper....

    • itseensä

      Minua ei heilauta mihinkään jonkin muotikuivelon mielipide. On taas ollut ressukalla pikkurahasta puutetta, kun on pitänyt lehteen tunkea kuonoaan näyttelemään. Hankkisi ammattitaidon edes johonkin ja sen perään duunin.

    • Hippeli

      Mikä ihme sinä on, ettei saa olla mitä on?! Jos ei vaan kertakaikkiaan halua käyttää meikkiä ja haluaa kulkea mukavissa vaatteissa, ni heti kritisoidaan! Ei meikit ja vaatteet tee ihmistä vaan se sisin on kaikki kaikessa. Ja mikä Saimi on sanomaan yhtikäs mitään, ki itse on mikäkin monster...

      • saimi vertaa itseäsi

        Karita Tuomolaan,Janina Frostelliin,mikäs tämä bi tyttönen Berg tai sinnepäin.tässä sulle vain muutama kaunis nainen.mitään yhtäläisyyttä en näissä kauniissa naisissa sinuun näe.katso kokovartalopeiliin ennen kuin avaat suusi ja arvostelet suominaisia.jos olet makaamalla päässyt joskus joksikin malliksi ei se tarkoita että olisit jotenkin KAUNIS,päinvastoin,sillä olet ehkä valtakunnan yksi kaameimman näköisistä "julkuista"


    • ss-7

      Niin,..kyllähän se totta on että suomalaiset naiset kulkevat yllättävän usein tuulipuku päällä tai verkkareissa,ehkä kannattaisi ottaa oppia maailmalta .kyllähän sen kadulla huomaa jos siellä kulkee tyylikkäästi pukeutunut nainen,niin varmasti hän on venäjältä tai on ulkomaalainen.ei siis suomalainen nainen.

      • Ei yleistetä!

        Enkä todellakaan mikään venakko! Suomalaisten ja esim. venäläisten naisten ero on siinä, että suomalainen nainen osaa tarvittaessa pukeutua tyylikkäästi ilman että näyttää huoralta! Eri asia on sitten se, että kaikki eivät aina pukeudu tyylikkäästi. Mutta mielestäni tilanteen mukainen pukeutuminen on kaiken a ja o. Lenkille saa menne verkkareissa ja tarvittaessa ruokaostoksillekin, mutta ei töihin tai juhliin.


    • sweetie

      Lapset pelästyy kun Saimi näkyy telkkarissa, onneksi kuitenkin vain harvoin...

    • Jean Paul

      Olen täysin samaa mieltä.
      Itse löysin vaimon joka on minua noin 12 v nuorempi Etelä Ranskasta olemme olleet naimisissa yli 15 v eikä tulis mieleenkään vaihtaa suomalaiseen tuulipuku matamiin.
      Naisellisuus ylös ja pikkasen periksi feministi taistelussa.

    • ei ole varaa sanoa mitään,

      en ymmärrä miten tuonnäköinen nainen on yleensä malliksi päässyt, ei ole "minkään näköinen". Ja vielä huippumalli...Eiköhän jokainen saa pukeutua ja meikata kuten itse parhaakseen näkee, ja jos sen takia pitää miesten lähteä ulkomailta naista etsimään ettei ole tarpeeksi punaa huulissa, tarpeeksi korkeat korot tai tietyntyylinen asu päällä, niin menkööt minun puolestani vain. Tosimies arvostaa ihan muita arvoja ja jos ei arvosta, niin sitten sopii vaikka muuttaa Suomesta pois ilmastoa pilaamasta. Ottakoon vielä Saimin mukaan.

    • kaunis?

      siis näytääkö saimi omasta mielestään itse sitten hyvältä? harvemmin tulee niin rumia naisia vastaan kun saimi, mieluummin vaikka hiukan ylipainoo ja verkkarit jalassa kun saman näkönen kuin saimi nousiainen. näyttää kyllä ihan variksenpelättimeltä niissä ihmeellisissä vaatteissa ja langanlaihana ja sillä naamalla vois luulla vaikka kuolleeks jos ois silmät kii ja kasvokuva vaan. mun mielestä nainen on tyylikäs kun pukeutuu hillitysti ja ei kauheen räikeisiin väreihin, niinkuin saimi...liika on liikaa...! nätti kevyt meikki, hiukset laitettu ja hillitty pukeutuminen ja muutama nätti koru, niin nainen näyttää hyvältä. jotkut näyttää erittäin hyvältä myös matalissä kengissä, ei korkkarit sovi kaikille.

      mut yhtä asiaa ihmettelen, siis sitä että miksi suomalaiset naiset leikkaa hiuksensa lyhyiksi kun ovat yli kakskytvuotiaita? miksi ihmeessä? pitkät hiukset on kaikista naisellisimmat ja nuorentaa naista älyttömästi. Tukholmassa käydessäni huomasin että siellä harvalla naisella oli lyhkäset hiukset. ja siellä pitkät hiukset pidettiin auki, näyttää tosi hyvältä kun pitkät hiukset ja ne auki. älkää naiset leikatko poikatukkaa!

    • Ihan turha naisten meikkailla ja paklailla. Lempeä luonne on kuitenkin tärkeämpi kuin ulkokuori.

      Suomalaisista naisista pienellä valkkaamisella löytyy varmasti suomalaisille miehille vaimoja jatkossakin. Eihän suomalainen ukonköriläskään mikään esteettinen ilmestys usein ole, miksi naistenkaan pitäisi fiksaamiseen panostaa.

      • suomimies_

        voisi saada naisen kukoistamaan hyvällä kohtelulla ja huomioimisella? Sitähän ne etelän pojat juuri tekevät, lisäksi NE miehet huolehtivat myös ulkonäöstään.

        Sohvalla makaavan, itsestään huolehtimattoman työttömän tai pienipalkkaisen miehen pitäsi saada miss seksipommi kun ei muuten seiso kuin pornosivuilla, ja nainen voi toki käydä töissä ja antaa miehelle palkkansa taskurahoiksi, sen lisäksi että maksaa asunnon ja muun elämisen, hoitaa lapset, kodin ja sen ukon - ilmaiseksi...ja sitten se ukko marisee palstoilla ettei tu tarpeeks seksiä/kaljaa/ei saa riekkua kaupungilla/kapakoissa/kavereitten kanssa yötäpäivää katselemassa miss huoria ohi purjehtimassa. Haloo---?!!!

        Mieluummin olen ilman tuollaista miestä, joko löytyy myös päästään aikuinen mies, tai otan muunmaalaisen, ja totta kai osaan kaunistautua hänelle. Vaikkei pyytäisikään.


      • tuhatjayksiyötä

        Kyllä minä ainakin meikkailen itseni takia. On paljon pirteämpi olo kun laittaa vähän ripsiväriä ja kulmakarvat tummemmaksi ja vielä vähän poskipunaa ja huulipunaa. Itsevarmuus kasvaa kummasti. Mielestäni pieni meikki kuuluu pukeutumiseen ja antaa naisesta miellyttävän ja hyvinhoidetun kuvan ulospäin.

        Suomalainen perusmies on aivan sellainen kuin kuvasit. Siihen vielä lisäksi, että yli 50:set eivät ole oppineet vielä tätä suihkukulttuuria, vaan jääneet sauna-asteelle. Tarkoitan sauna kerta/viikko. Kalsaritkin vaihdetaan jos sattuu puhtaat jostain löytymään samoin sukat. Pääsevät vielä kulumaan liiassa pesussa.

        Voi kunpa tapaisikin hyvältä haisevan yli 50:sen miehen jossakin. Takuulla jäisi mieleen!


    • Malliesimerkki

      Heti aletaan Saimia mollaamaan,mutta asia on ihan tosi että harva kiinnittää ulkonäköönsä huomiota,ja niitä ketkä yrittää huolehtia itsestään pidetään pelleinä.
      Tässäkin keskustelussa juuri NE ketkä ei välitä ulkonäöstään ovat huutamassa että ihan aiheetonta.
      Kattokaa peiliin akat ja kirjottakaa aiheesta sitten lisää.
      Itse en mene edes lähisivaan verkkareissa enkä meikittä,sanokaa mitä sanotte.

      • kiinnostaa....

        miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia? Miksi meikkaus on sitä itsestään huolehtimista ja miksi ne jotka eivät meikkaa eivät huolehdi itsestään?

        Jos sinä haluat meikata, ei se tarkoita sitä että sinä olisit jotenkin parempi ihminen tai se tekisi niistä jotka eivät meikkaa huonompia. Jos ihmiset vain jaksaisivat ymmärtää, että eivät kaikki ole samanlaisia.

        Minä en pidä pellenä sellaista, joka meikkaa. Mutta minä pidän pellenä sellaista, joka kuvittelee olevansa itse jotenkin muita parempi ja tietäväisenä jopa osaa sanoa senkin, että miehille on tärkeintä kun nainen kulkee korkokengissä ja naama meikissä. Huijui, kyllä pelottaa, että kaikki miehet juoksevat nyt Venäjälle hakemaan itselleen naisen.


      • ketä sanoo

        ilmeisesti moni on sanojasta ihmeissää.ainakin minä.luulisi saimin pitävän suunsa supussa kun puhutaan kauniista ja hyvin pukeutuvasta naisesta.vaikka sillä itsellään on minkä tahansa muotigurun tekele päällä ei se saa saimia naiselliseksi ja hyvännäköiseksi.saimissa ei itsellä ole hitustakaan naisellisuutta.no jalkojen väli taitaa olla niitä ainoita paikkoja joka on naisellinen ja sitähän hän on osannut käyttää päästäkseen joskus mallimarkkinoille.


      • Malliesimerkki
        kiinnostaa.... kirjoitti:

        miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia? Miksi meikkaus on sitä itsestään huolehtimista ja miksi ne jotka eivät meikkaa eivät huolehdi itsestään?

        Jos sinä haluat meikata, ei se tarkoita sitä että sinä olisit jotenkin parempi ihminen tai se tekisi niistä jotka eivät meikkaa huonompia. Jos ihmiset vain jaksaisivat ymmärtää, että eivät kaikki ole samanlaisia.

        Minä en pidä pellenä sellaista, joka meikkaa. Mutta minä pidän pellenä sellaista, joka kuvittelee olevansa itse jotenkin muita parempi ja tietäväisenä jopa osaa sanoa senkin, että miehille on tärkeintä kun nainen kulkee korkokengissä ja naama meikissä. Huijui, kyllä pelottaa, että kaikki miehet juoksevat nyt Venäjälle hakemaan itselleen naisen.

        ............joo taas menee asianviereen,ei tässä ole ollut kyse kenenkään PAREMMUUDESTA vaan siitä että kattoo vähän peiliin,suosittelen.


    • outo tapaus

      Minusta koko Saimi on melkoisen naurettava tapaus. Hänen fiksuudestaan kertoo jo sekin, että televisio-ohjelmassa meni haukkumaan ja arvostelemaan työnantajansa tuotetta. Ajattelukyvyn puutettahan hän voi sitten yrittää korvata korkokengillä, minihameille ja meikeillä. Miten lie onnistuu siinä.

      Minusta mennään kyllä aikalailla metsään, jos väitetään, että naisesta tekee naisellisen meikki ja korkokengät. Hahhah. Kyllä se naisellisuus tulee sieltä naisesta sisältä, jota voi sitten vahvistaa toki meikeillä ja rimpsuilla. Kukin tekee niin kuin haluaa. Jos läskipohjat ja meikittömyys miellyttää enemmän, niin se on sen ihmisen valinta.

      Harvoinpa olen tavannut miehiä, jotka valitsisivat naisen sen mukaan kuinka monet korkokengät löytyy kaapista tai kuinka paljon on pakkelia naamassa :D Näitäkin toki on, mutta eiköhän jokaiselle löydy omanlaisensa.

      Minua ei ole vielä koskaan sanottu epänaiselliseksi tai miehiseksi, vaikka meikkiä en juuri käytäkään ja käytännönsyistä (paljon kävelemistä) pidän korollisia kenkiä vain erikoistapauksissa. Päinvastoin. Miehiäkin on pyörinyt ympärillä ihan riittämiin.

      Kyllä naurattaa tällaiset jutut.

      • suhteellista..

        Minun 13-vuotias poikani näytti yksi päivä netistä yhtä tytön kuvaa; erittäin meikattu, blondattu nuori nainen. Poika kysyi: onko tuo sinusta kaunis ?
        Minä kyselin, että mitäs mieltä itse olet. Hän sanoi, että joku oli kehunut ja hänestä se tyttö on ruma, kun on niin meikissä. Näytti sitten kuvaa erilaisesta tytöstä ja olihan siinä ero. Varmaan se aika vahvasti meikattu tyttökin olisi ollut nätimpi vähemmillä pakkaleilla.
        Epäilen kyllä, että eivät miehetkään pidä kovin vahvasta meikistä, näin ainakin olen monen miehen suusta kuullut. Itsestäänhuolehtiminen ei välttämättä ole jatkuvaa meikkausta. Minä luulen, että suomalaiset naiset peseytyvät tiheästi, käyvät kampaajalla ja huolehtivat vaatteistaan. Ainahan löytyy niitäkin, jotka eivät ollenkaan välitä.


    • Sandra.s

      elämään!
      Jokainen nainen, jokaisessa maassa varmasti haluaisi näyttää kauniilta ja huolitellulta. Mutta, laskeudutaanko ihan perheellisten ja vuorotyöläisten yms. arkeen. Asuntovelka ja pari lasta...

      Kun tällaisen perheen äiti, vaikka olisi nuorikin astelee vaatekauppaan...mitä tapahtuukaan? Äiti ostaa lapsilleen kaikkea tarpeellista, UNOHTAEN itsensä koska rahaa ei ole ylenmäärin.
      Äidit ovat kautta aikojen uhranneet itsensä lastensa etujen vuoksi.

      Saimikin voisi tutustua muuhunkin elämään kuin mallin hommiin , no kyllä elämä opettaa.

    • parkaa...

      siis nainen on varmaan joku kolmikymppinen, mutta aikuiseks se ei oo vielä ainakaan kasvanu! jos kerran son sitä mieltä että miehet valihtee naisista ne jotka käyttää korkkareita ja minihametta! että ulkomaille pitää lähtee hakee naiset, kun täällä ei pidetä vaatteita ja pynttäystä tärkeimpänä asiana! jos joku suomalainen mies on niin pinnallinen että valihtee naisen vaatteiden ja meikin määrän perusteella, niin mun puoles voi lähtee sit vapaasti ettii sitä naista vaikka sit sieltä venäjältä.
      mä en oikeesti jaksa enää tätä pinnallisuutta, tulee joku korvista ulos kainenmaailman pinnallisuus, kauneusleikkauksett, huippumuoti ym...paska. sekö on tärkeempää kun sisäinen kauneus?
      iloinen ja onnellinen nainen on aina kaunis,oli minkä näkönen tahansa, paljon kauniimpi kun kuivakka pinnallinen variksenpelätin saimi!
      vaikka tottakai pitää pitää ittestään huolta terveellä tavalla..peseytyä, liikkua puhtaissa vaatteissa ja harrastaa liikuntaa, pitää huolta painostaa, jo ihan oman terveydenkin kannalta.

    • -minä vain-

      Juu, kyllä mä osin olen samaa mieltä Saimi N:n kanssa...ns. tavallinen nainen ei tosiaankaan aina kato peiliin tarkemmin...ittekki oon syyllistyny siihen eräässä vaiheessa et olin harmaa hiiri....
      n. 6 v sitte katsoin tosiaan peiliin vähän tarkemmin ja mietin et ny tarttis tehdä jotain...Aloitin kampauksesta...värjäytin uudessa paikassa,leikkautin samalla eri tyyliin...heitin entisiä vaatteita kierrätykseen ja kirpparille jne...ostin pikkuhiljaa uusia...ei mitää dramaattista garderobin uusimista...väriä...ja kuoseja..meikkejä...ihonhoitotuotteita...pientä piristettä aina sillon tällön...
      ja kas kummaa, nostin pääni pensaasta...ja huomasin et minussaki on viel jotain...
      joten kaikki oman kukkaron mukaan kattelemaan kivaa juttua itelle...ei sitä tartte kauheesti olla ostamassa....erivärinen paita, t-paita...hame...mekko..mikä ikinä tuntuu omalle...
      kampaajalle....ihonhoitoon kantsii panostaa...

      on siin sit varjonsakki...eli se mies...päässä alkaa raksuttaa et mitä se toi meidä rva ny oikeen meinaa...suomalainen mies ku on sitä omistavaa laatua...jos rva alkaa oleen hehkeempi vuoden sisällä ku tavallisesti niin jo alkaa ne aivosolut..missä ne sit lieneeki...raksuttamaan...

      mut kanssasisaret, älkää lannistuko...ei muutaku hankkikaa oma look takaisin ja pienin askelin...se on alku suuremmalle...

      näin mä ajattelen....

    • kosmetologi/maskeeraaja

      Sama kun ryhdyttäisiin arvostelemaan Saimi Nousiaisen anoreksista ja poikamaista vartaloa ja ei niin kovin klassisen kauniita kasvoja? Jos ei ihminen enää kelpaa luonnonkauniina niin sit saa olla kelpaamatta. Vietän mieluummin aikani perheen parissa kuin peilin edessä... :)

    • luonnollinen poika

      meikeissä on aineita jotka eivät ole luonnosta ja aiheuttava siksi kaikenlaisia ongelmia ihon kanssa (lisää rahaa ihonhoitobisnekselle) ja syöpiä ja mitä lie.

      hyi yäk, meikittä kaunein.

    • Miehen mielipide

      Saimi Nousiaisen mielipide kertoo enemmän esittäjänsä huonoista käytöstavoista kuin muista suomalaisista naisista, joten siitä on turha provosoitua.

      Ei naisen tarvitse näyttää maksulliselta ollakseen naisellinen, vaikka Saimi Nousiainen niin tuntuu luulevankin. Ihminen näyttää yleensä parhaalta niissä vaatteissa, joissa itse viihtyy.

      Itse asiassa luulen, että mielipiteen päätarkoitus olikin vain hankkia Saimi Nousiaiselle lisää mediajulkisuutta. Ihmiset kun eivät edes muistaisi koko tyyppiä, ellei hän vähän väliä pomppaisi provosoivine mielipiteineen esiin.

    • Dressmann

      Tuohan on tiedetty jo pitkän aikaa sitten! :D Tasa-arvoa on Suomessa se, että naisista tehdään miesten kaltaisia, eivätkä he saa olla naisia - pukeutumista voi hyvin verrata esim. suomalaisten naispoliitikkojen luonnottoman matalaan (miesmäiseen) ääneen.

      Mutta oikeasti: MITÄ SITTEN? Ei kaikissa maissa ja kulttuureissa naisten tarvitse olla ulkoisesti mitään ylitsepursuavia kukkasia tms.! En minäkään pidä miesmäisiä naisia ulkoisesti mitenkään erityisen viehättävinä, mutta mitä sitten? Se on vain pintaa.

      Mitä tulee miesten tyyliin, niin se on seurausta vähittäisestä kulttuurin muutoksesta - naiset ovat ajan mittaan haikailleet tyylikkäitten ulkomaalaismiesten perään, joten suomalaismiehet ovat saadakseen naisten huomiota heränneet välittämään ulkonäöstään. Naiset sen sijaan ovat jämähtäneet samalle tavislinjalle. Mutta edelleenkin - MITÄ SITTEN? Se on vain pintaa.

    • nuuh

      ...naiset alkavat laittautua:-) Voihan ympäristölläkin olla inspiroiva vaikutus...

    • suomalaiset...

      ovat vaatimattomia..ainakin jotkut.itse tykkään näyttää huolitetulta eikä sen näköseltä että ois just heränny.oon huomannu työpaikallani miten jotkut kattovat sihen tyyliin että kato totakin,tolla on meikkia.lähinnä huvittaa :)itse en koskaan aio luopua siitä että meikkaan ja katon mitä vaatteita pääleni laitan too bad jos se joitakin haittaa.

      • Anonyymi

        Missä vaiheessa nekin muuttuvat maatuskoiksi, meillä ovat 7-80 naiset jotenkin hoidetumpia kuin itänaapurin ikätoverinsa. Hah ja heh


    • hah ja heh

      Aivan totta!!! Suomalaisten naisten pitäisi mennä ottamaan mallia vaikka Virosta tai Venäjältä. Siellä niitä tyylikkäitä naisia on.

      JA SITTEN ARVON NAISET. ENNENKUIN KIUKUTTELETTE TÄHÄN JOTAIN, ON TURHA VALITTAA MIEHISTÄ TÄSSÄ KOHTAA MITÄÄN. SITÄ SAA MITÄ TILAA.

      Itä-blokin rotukaunottariin verrattuna Suomalaiset kiukkuiset tolppajalkaiset selluperse-naiset ovat tuulipuvuissaan ja toppahaalareissaan ympäristöongelma.

      • alkuunlaittaneet

        SUOMALAISEN NAISEN TE MIEHET


      • hah ja heh
        alkuunlaittaneet kirjoitti:

        SUOMALAISEN NAISEN TE MIEHET

        Tässäkin syyllistetään heti miestä, niinkuin Suomalaisen naisen olemukseen kuuluu. Nainenhan ei ole koskaan väärässä. Mutta jos kuitenkin käy niin että nainen on väärässä, on se suora seuraamus siitä mitä mies teki tai sanoi, tai mitä mies ei sanonut tai ei tehnyt.

        Kiitos kun vahvistit teoriani oikeaksi. :)


    • kulmakarvallinen

      ja tule avaa vasta sitten suusi Saimi!
      Ei Saimi ole mikään naisellinen nainen. Naisellisella naisella on kulmakarvat ja kaunis tukka. Saimilla törkeän punainen (eikö olisi aika vaihtaa väriä??) ja tikkulaiha. MItä naisellista siinä on? Naisilla pitää olla muotoja,että ne tunnistavat naiseksi. Leveä lantio,rinnat ym..
      En tarkoita,että lihava,mutta normaalipainoinen..Mitä harvat nykyään on. Saimi on vaan tollanen turha julkkis joka haluaa shokeerata ihmisiä,ettei häntä raukkaa vaan kukaan unohtaisi. Haluaa niiiin olla erilainen,mutta typerältähän toi vaikuttaa aikuselta ihmiseltä tollainen!

    • tyytyväinen n.

      Kyllä tässä maassa ja maailmassa on paljon muutakin ajateltavaa, kuin pelkkä ulkonäkö. Annetaan jokaisen naisen olla sellanen kuin on. Pukeudun itse mielelläni hameisiin ja korkokenkiin, toki farkkuja ja matalakorkoisempiakin kenkiä kaapistani löytyy. Pidän itsestäni ja terveydestäni huolta, mutta en vaadi muita niin tekemään...jokainen eläköön tavallaan ja näyttäköön siltä, miltä itsestä hyvältä tuntuu.

    • BubbleGirl

      ...olen. Kyllä nuoriso ja nuoret aikuiset ulkonäköönsä panostaa, kukin tavallaa ja taidollaan, muta vanhemmat ihmiset eivät näytä katsovat juuri ollenkaan. Valtaosa keski-ikäisistä naisista ei jaksa panostaa ulkonäköönsä millään tavalla. Kyllä tosin tyylikäskin vähemmistö löytyy (esimerkkinä enpanjanopettajani.
      Kuitenkin, eivätpä näytä monet keski-ikäiset miehetkään panostavan ulkonäköönsä piirun vertaa. Kamalaa katsottavaa ne verkkahousut ja kulahtaneet tuulitakit. Näistäkin löytyy silti tapauksia, jotka panostavat ulkonäkönsä (tästä puolestaan esimerkkinä kemianopettajani). Nuoret kundit kyllä huolittelevat tyyliään enemmän.

      Media on tehnyt tehtävänsä, kun nuorempi kansa näyttääpukeutuvan ja meikkaavan paljon enemmän.
      En kuitenkaan voi sanoa, että nuoriso olisi jotenkin tyylikästä, sillä kaikenmaailman leggingsit, pikkuhameet ja roikkuvat paidat näyttävät minusta surkealta. Mautonta. Jokin osa nuoremmistakin ihmisistä tietää jo muodin päälle ja osaa meikata itsensähilitysti, ilman, että kajaalia on ympäri naamaa. ...kajaali ei itseasiassa minusta ole edes hyvänäköistä, paitsi valkoinen, joka suurenta silmiä. Silti näen lukiossame paljon naisenalkuja, jotka eivät yhäkään osaa käyttää poskipunaa, vaan läträävät sitä niin, että punan ja normaalin ihon erottaa räikeä, rösöinen raja. EI NÄIN!

      Suomalainen taitaa olla tunnettu tyylittömyydestään. Minusta tämänkin kansan tulisi oppia, että mukavuudellakin on rajansa. Voi pukeutua mukavasti, mutta silti näyttää hyvältä. On ihan puhdasta itsestään huolehtimistä pukeutua tyylikkästi ja korostaa kasvonpiirteitään kvyelläkin meikillä. Meikkiä kun ei tarvitse käyttää niin, että se paistaa metrien päähän. Paras meikki on sellainen, joka ei näy, vaan näyttää siltä, ettei meikkiä olisikaan. Iho ja silmät ovat silti jostain syytä NIIN sädehtivät ja hyvä näköisiä. Pelkällä aurinkopuuterilla ja mascaralla saa ihmeitä aikaan. Disco-meikki on sitten erikseen.

      Tiedän itseni hieman turhamaiseksi, mutta minusta on tärkeää pitä itsestään huolta. Se, että näyttää hyvältä ei myöskään tarkoita tyrkkynä olemista. Itse kävelen lähes aina mustissa, suorissa housuissa tai mustissa hameissa asuun sopivan paidan (monesti kauluspaita) tai topin kera. Korkokengillä en yhäkään oaa kävellä täydelliseti. Aloin harjoitella vasta tänä vuonna. x) Päivämeikkini koostuu pohjavoiteesta, peiteväristä puutereineen, aurinkopuuterista, mascarasta, valkoisesa kajaalista ja toisinaan vähäisestä, useasti metsäisen värisestä luomiväristä. Rehellisesti pidän itseäni tasaisen tyylikäänä ihmisenä. (mitä nyt joskus lomilla jää laittautumatta, mutta pääasiassa) Jokaisella suomalaisella naisella, siinä missä miehelläkin on oikeus näyttää hyvältä, jostain syystä ulkoasuun ei vain jakseta panostaa. Kummankin sukupuolen edustajilla on paljon paranettavaa.

      • tyyli on makuasia

        Sorry, valkoisella kajalilla ei oo mitään tekemistä tyylikkyyden kanssa. ja pakko kysyä, onko oikeasti jotenkin coolia käyttää lukiossa suoria housuja, paitapuseroa ja korkkareita? relaa vähän, kyllä aikuisenakin ehtii pukeutua virastotyyliin.


    • Onni kulkee manoloissa

      Pitäisi ihmisen elämään mahtua muutakin kun shoppailu ja alituinen itsensä pyynääminen. Minkä väliä sillä on miltä näyttää jos sentään välittää käydä säännölisin väliajoin suihkussa. On tämä mahtava yhteiskunta kun ihmisillä on mahdollisuus keskittää kaiken energiansa ja rahansa täydellisen julkisivun luomiseen. Olen tavannut näitä aina tip-top(ja aina neuroottisen tietoisia ulkomuodostaan)ihmisiä, ja pyrkinyt myös itse sellaiseen. On kuitenkin eri asia näyttää että kaikki on niin kuin "all together" kuin että oikeasti tuntisi olevansa hyvä ja elämä tasapainossa. Itse olen saanut tarpeekseni hirveästä kulutushysteriasta, joten tuen persoonallista tyyliä jonka voi hankkia kirpputorilta. Vastaantulijalla loppuunkäytetty tuulipuku häritsee sitäpaitsi varmasti vähemmän kuin ylipaisuneet kaatopaikat täynnä viime sesongin vaatteita.

    • hyvät naiset!

      Eikai kukaan ota vakavasti tällaisen wannabe-mallin aivoituksia?
      Suomalaisella naisella on lähes poikkeuksetta sen verran substanssia, ettei tarvi meikkaamalla päteä. Muistakaa tämä!

    • kateellinen buahahahhhaaa

      itellänsä miesmäinen basso ja muutenki puhuu saaplarin teennäisesti

      • pohjanakka

        Nyt puhuukin sitten varsinainen "asiantuntija", luulee että pintamuotia sokeasti seuraamalla on tyylikäs.. joopa joo, paperipussille olis kyllä muutakin käyttöä saimin kohdalla -vetäis sen vaan omaan päähänsä!

        Tietenkin itsestään huolehtiva ihminen on kanssaihmisille miellyttävämpi näky, muttei se tarkoita sitä että pitää luistella pitkin pitäjää harsopaita napaan asti auki kesät talvet.

        Ja niillä "tuontivaimoillahan" on vain 2vuoden takuu ja rutkasti sukuloimaan tulevia sukulaisia...


    • EeHoo

      jos jää miestä vaille. Minä en ainakaan huulipunalla enkä minihameella miestä etsi. Ihan ovat luonteeseen ja mukavaan minään rakastuneet.
      Onko jotain salattavaa kun pitää maalata oikea naama piiloon???

      • myöskaunisnainen

        Mietinpä omaa harrastusporukkaani - keski-ikäisiä naisia, jotka pitävät huolta kunnostaan liikkumalla 2-3 krt viikossa. Kaikki ovat mielestäni kauniita - aivan erinäkösiä tosin - sopusuhtaisia ja ennenkaikkea terveennäköisiä naisia. Jokaikinen kääntää miesten päät - ei vaatteiden tai meikin takia, vaan iloisen ja reippaan olemuksen, hyvän itsetunnon (verkkareissakin!) ja jo päällepäin näkyvän hyvinvoinnin takia.


      • jos kaikki
        myöskaunisnainen kirjoitti:

        Mietinpä omaa harrastusporukkaani - keski-ikäisiä naisia, jotka pitävät huolta kunnostaan liikkumalla 2-3 krt viikossa. Kaikki ovat mielestäni kauniita - aivan erinäkösiä tosin - sopusuhtaisia ja ennenkaikkea terveennäköisiä naisia. Jokaikinen kääntää miesten päät - ei vaatteiden tai meikin takia, vaan iloisen ja reippaan olemuksen, hyvän itsetunnon (verkkareissakin!) ja jo päällepäin näkyvän hyvinvoinnin takia.

        _Yrittäisivät_ näyttää Saimilta?


    • Tero se vaan täällä

      Suomessa on ainakin kuusmiljoonaa ihmistä jotka on saimia naisellisempia.

    • Merika

      Saimina en puhuisi miesmäisyydestä lainkaan. Hän itse ei todellakaan ole naisellisimmasta päästä, Pitäiskö muka kaikkien naisten kipsutella korkokengillä hamonen päällä...? No thanks, mitä mukavampi, sen parempi. Ja sitäpaitsi, ei juhlapukeutuminenkaan miltään näytä jos aina kulkee naama tällättynä. Suurempi kontrasti arki- ja juhlapukeutumisessa miellyttää myös miestäni. No... olen mä kyllä sen verran laiska, etten arkena jaksaiskaan herätä meikkaamaan kahta tuntia ennen töihin lähtöä. Eri asia tietty niiden naisten kohdalla jotka työn puolesta joutuu tälläytymään, mut luulen ettei nekään vapaalla niin jaksa. Eli mitä tästä opimmekaan... Saimin sanomiset toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

    • Unto_Kurppa

      Potaskaa, puhuu Saimi. Suomalaiset naiset on kauniita. Suurin osa ainakin!! ;) Ja erittäin naisellisia. Tottakai poikkeuksiakin löytyy, kuten esimerkiksi Saimi itse. Saimi on persoonallisen näköinen, mutta naisellista Saimista ei saa vaikka kuinka laittaisi hametta päälle ja korkokenkää jalkaan sekä pakkelia naamaan. Naisellisuus on paljon muutakin kuin vaatteet ja meikit. Yksi osa naisellisuutta on tietty pehmeys ja se Saimilta puuttuu kokonaan!!! Saimi on kuin kävelevä luuranko. Tissien paikalla pelkät nännit! Ja sekö naisellista? Kyllä nyt pata kattilaa soimas, kun Saimi moista potaskaa suustaan päästi!

    • melkeinLoogista

      Saimi on malli, koska hän on laiha.
      Kaikki eivät ole malleja, koska he eivät ole niin anorektisen laihoja.
      Siksi he ovat rumia.
      Heidän pitäisi olla malleja, jotta he voisivat huolehtia ulkonäöstään.
      Heidän pitäisi huolehtia ulkonäöstään koska he ovat naisia.
      He ovat naisia, joten heidän ei pitäisi käydä raskaissa töissä.
      Koska ei eivät saisi käydä raskaissa töissä, heidän pitäisi olla esimerkiksi malleja.
      Se olisi hyvä koska Saimi on malli.
      Hän on siis kaikkien naisten esikuva ja Suomen tärkein nainen.
      Naisten tehtävä on näyttää kauniilta, shoppailla, ja täyttää miestensä tarpeet.
      Siksi miehien täytyy hoitaa raskaat ja ruumiilliset työt ja pyörittää yhteiskuntaa. Vastapalvelukseksi heidän ei tarvitse hakea kaunista vaimoa ulkomailta.

      Loogista, eikö vain.

    • starfuckers

      no huh. kovaa tekstiä naiselta joka ei näytä oikeastaan ihmiseltä. kulmakarvat rehottaa ;)

      • tissejä eikä

        aivoja!


      • minä vaan
        tissejä eikä kirjoitti:

        aivoja!

        aina vaan.... kantakaamme ylpeydellä naisellisuutemme.... nainen ei ole jätkä... vaan nainen ...


    • Exxon Valdez

      Sehän näyttää joltain noita-akalta(siis tää SNousiainen)
      HYI HeLv ku on ruma akka!
      Autiolle saarelle en tuota tahtoisi seuraksi.

    • Jos tuo akka edustaa tyyliä, niin on pelkästään hyvä jos suomalaisnaiset ovat tyylittömiä. Mikäli kaikki suomalaisnaiset olisivat kaikki yhtä rumia, tyhmiä ja mauttomia, hakisin varmasti puolison ulkomailta. Onneksi ei ole tarvetta.

    • ääretön ihminen

      Työpaikalla miehet kutsuu vaimojaan suohirviöksi. Colleget jalassa ja muodottomat tunikat ja hiukset lyhyemmät kuin miehellä. Tanakka ja pönäkkä ja liikuntaa ei harrateta yhtään. Nelikymppisenä diabetes ja lääkitys, kohta verisuoniongelmta ja lopulta sydän pettää.

      En ymmärrä tuota vastakkain ajattelua, että jos ei kulje kauheissa kauhtuneissa tuulipuvuissa niin sitten on hu*ran näköinen ja minihameessa ja maalia sentti naamassa. Eikö tosiaan löydy mitään siltä ja väliltä? Näytä joko mieheltä tai halvalta hu*ralta. Tämä asia harvinaisen selvä.

      • Anonyymi

        Osu ja uppos ! Talvet kesät trendi leggingsit ja kesätennarit ja ollaan niin muodikkaita ! Neljä viisikymppiset luulee olevansa teinejä pukeutumisessa. Kyllä ne lökökalsarit kotona käy, mutta kun se isoperse tungetaan ihmisten ilmoille


    • Aina tästäkin aiheesta jaksetaan =) Jokainen itse päättää mitä pukee päälleen. Itse en kauheasti meikkaa (mulle ei kynnyskysymys lähteä ulos ilman meikkiäkin, usein näin teenkin), joskus saattaa olla kynsilakkaa ja vähän kulmia tummennettu(luonnollisen näköisesti tietysti ja ei mustalla) ja vaaleaa huulikiiltoa, mutta siinä se. Hiukset puhtaat tiytysti, mutta en ole koskaan ollut mikään kauhea pynttäytyjä. Väreistä pidän pukeutumisessa ja kuvioista ainakin huiveissa (pidän värikkäästä sisustustyylistäkin, vähän boheemista ja kukkakankaista, ihailen kyllä vaaleaa tyyliä, mutta itseltäni sellainen ei onnistu vaikka kuinka yritän, ei kokoneutraali pukeutuminenkaan). Pidän sporttisesta tyylistä (rentoa ja vaivatonta), mutta myös vähän boheemista(olen vähän boheemiluonteinen, tosin myös maanlaheinen ja käytännöllinenkin osaan olla ja pidän esim.huiveista ja ponchoista) sekä hieman rockhenkisestäkin tyylistä(johtuneeko siitä, kun kuuntelen paljon rockmusiikkia?) Itse en suostuisi pukeutumaan niin kuin joku toinen sanelee, tosin huvin vuoksi voisin kokeilla ja jotain mausteita voisin pukeutumiseen ottaa joistain muista tyyleistä, joita joku tarjoo mulle, jos ne mun itseni mielestä sopii. Mutta jos en pidä jostain tyylistä, en käytä sitä. En pukeudu ja laita hiuksiani (mulla lyhyt tukka)miesten enkä toisten naisten takia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe