lonkan limapussin tulehdus

limapussi

Tässä on nyt pari viikkoa ollut lonkan limapussin tulehdus (ainakin kaikki oireet viittaavat siihen). Juosta ei pysty edes 20 metriä mutta pyöräily sen sijaan sujuu lähes ongelmitta. Onko kokemusta lonkan vaivoista. Kuinka pitkiä juoksutaukoja se on teille aiheuttanut?

15

18919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummu_

..niin kolmisen viikkoa kesti minulla parantua. Sain vaivan siitä, kun vakiolenkilleni ajettiin kesäksi uudet purut, pito tossun alla heikkeni ja tossu alkoi tekemään pientä, mutta nähtävästi vaivan aiheuttamiseksi riittävän suurta lipsumisliikettä. Ihan täyttä taukoa ei tainnut tuo kolme viikkoa olla, mutta lähes tulkoon kyllä. Paranemisaika vaihtelee varmaan yksilöittäinkin ja riippuu varmaan tulehduksen vakavuudesta/laajuudestakin.

• kertoa,

millaiset oireet on lonkan limapussin tulehduksessa?? Itsellä lonkan koukistajalihaksen kohdalta toises jalas mieletön särky, joka säteilee koko jalkaan..

• limapussi

Minulla lonkan ulkosyrjään sattuu ihan hemmetisti kun yrittää juosta. Kipu saattaa säteilä muuallekin.

• on?

kun juosta pystyn vaikka kuinka paljon ja töissä seisoa ja liikkua 7- 8 tuntia istumatta. Mutta käyppä auton rattiin niin jalkasärky alkaa viiden kilsan jälkeen. Kipu alkaa oikeasta lonkasta ja menee siitä aina varpaisiin asti. Autosta noustessa jalka on hiukan jäykkä muutaman askeleen, mutta sit toimii normaalisti ja vois vaikka lähtee juoksee siitä paikasta.

• neuvo(?)

Lompakko pois takataskusta ...

• senkin kokenut

Issiashermo kulkee pakarassa päärynänmuotoisen li- haksen,olikohan se nyt alta.Joka tapauksessa jos lihas tulehtuu se saattaa painaa hermoa ja siitä tulee tuon tyyppinen kipu.Itselläni oli juuri tuon tyypinen kipu.Lääkäri laittoi fys.hoitoon ja vaiva hellitti ajan myötä.

• pe+liina

Itselläni oli tässä loppukeväällä kyseinen vaiva..ei voinut juosta enää metriäkään. Pidin 1½ kuukauden täydellisen tauon juoksemista..koville se kyllä otti..nyt olen kuukauden verran juossut n. 4-5 kertaa viikossa 45-60 min lenkkejä eikä mitään kipuja ole enää ilmaantunut...koputetaan puuta( kop kop)

• Pee

Mulla tuli tulehdus luisteluhiihtotalven jälkeen. Keväällä jatkoin juoksulla, kipeetä teki edelleen hieman mutta pystyin juoksemaan. Viime talvena en enää luistellut, juoksin vain, vaiva hävisi eikä ole tullut uudelleen.

• ex-juoksija

Mulla vaivasi kolmen vuoden ajan lonkassa bursiitti. annettiin kortisoonia piikillä, pidettiin täydessä levossa ja syötiin tulheduskipu lääkkeitä. Olin mangneetikuvissa ja ultrissa.hoidoista huolimatta leikattiin muutama kuukausi sitten, Jalassa iso 15cm leikkausarpi. kuvittelin selviäväni sillä, mutta tänään todettiin toisessa jalassa sama vika. eli juoksut on juostu!

• Bursiitti minullakin
        ex-juoksija kirjoitti:

Mulla vaivasi kolmen vuoden ajan lonkassa bursiitti. annettiin kortisoonia piikillä, pidettiin täydessä levossa ja syötiin tulheduskipu lääkkeitä. Olin mangneetikuvissa ja ultrissa.hoidoista huolimatta leikattiin muutama kuukausi sitten, Jalassa iso 15cm leikkausarpi. kuvittelin selviäväni sillä, mutta tänään todettiin toisessa jalassa sama vika. eli juoksut on juostu!

Mikä syy oli leikkaukseen?

• Anonyymi
        Bursiitti minullakin kirjoitti:

Bursiitti.

• Anonyymi
        Bursiitti minullakin kirjoitti:

Bursiitti.

• Anonyymi

Itse saan vaivalloisen lonkkapussitulehduksen pois kertakäynnillä Osteopaatilla

• Anonyymi

Aloittajan ongelma oli kuitenkin iskias, jonka, sekä toteaminen että hoito onkin suomalaiselle lääkärien osaamiselle aivan ylivoimaista.

Hakeutukaa Thaimaahan hoitoon tuollaisissa tilanteissa. Hoidon pitää kattaa sekä parantavat toimenpiteet, terveyttä ylläpitävät harjoitteet että myös ruokavalio.

• Anonyymi

Aloittajan ongelma oli kuitenkin iskias, jonka, sekä toteaminen että hoito onkin suomalaiselle lääkärien osaamiselle aivan ylivoimaista.

Hakeutukaa Thaimaahan hoitoon tuollaisissa tilanteissa. Hoidon pitää kattaa sekä parantavat toimenpiteet, terveyttä ylläpitävät harjoitteet että myös ruokavalio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6788
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1005
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      871
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      804
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      794
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      91
      768
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      751
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe