lonkan limapussin tulehdus

limapussi

Tässä on nyt pari viikkoa ollut lonkan limapussin tulehdus (ainakin kaikki oireet viittaavat siihen). Juosta ei pysty edes 20 metriä mutta pyöräily sen sijaan sujuu lähes ongelmitta. Onko kokemusta lonkan vaivoista. Kuinka pitkiä juoksutaukoja se on teille aiheuttanut?

15

19034

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummu_

..niin kolmisen viikkoa kesti minulla parantua. Sain vaivan siitä, kun vakiolenkilleni ajettiin kesäksi uudet purut, pito tossun alla heikkeni ja tossu alkoi tekemään pientä, mutta nähtävästi vaivan aiheuttamiseksi riittävän suurta lipsumisliikettä. Ihan täyttä taukoa ei tainnut tuo kolme viikkoa olla, mutta lähes tulkoon kyllä. Paranemisaika vaihtelee varmaan yksilöittäinkin ja riippuu varmaan tulehduksen vakavuudesta/laajuudestakin.

• kertoa,

millaiset oireet on lonkan limapussin tulehduksessa?? Itsellä lonkan koukistajalihaksen kohdalta toises jalas mieletön särky, joka säteilee koko jalkaan..

• limapussi

Minulla lonkan ulkosyrjään sattuu ihan hemmetisti kun yrittää juosta. Kipu saattaa säteilä muuallekin.

• on?

kun juosta pystyn vaikka kuinka paljon ja töissä seisoa ja liikkua 7- 8 tuntia istumatta. Mutta käyppä auton rattiin niin jalkasärky alkaa viiden kilsan jälkeen. Kipu alkaa oikeasta lonkasta ja menee siitä aina varpaisiin asti. Autosta noustessa jalka on hiukan jäykkä muutaman askeleen, mutta sit toimii normaalisti ja vois vaikka lähtee juoksee siitä paikasta.

• neuvo(?)

Lompakko pois takataskusta ...

• senkin kokenut

Issiashermo kulkee pakarassa päärynänmuotoisen li- haksen,olikohan se nyt alta.Joka tapauksessa jos lihas tulehtuu se saattaa painaa hermoa ja siitä tulee tuon tyyppinen kipu.Itselläni oli juuri tuon tyypinen kipu.Lääkäri laittoi fys.hoitoon ja vaiva hellitti ajan myötä.

• pe+liina

Itselläni oli tässä loppukeväällä kyseinen vaiva..ei voinut juosta enää metriäkään. Pidin 1½ kuukauden täydellisen tauon juoksemista..koville se kyllä otti..nyt olen kuukauden verran juossut n. 4-5 kertaa viikossa 45-60 min lenkkejä eikä mitään kipuja ole enää ilmaantunut...koputetaan puuta( kop kop)

• Pee

Mulla tuli tulehdus luisteluhiihtotalven jälkeen. Keväällä jatkoin juoksulla, kipeetä teki edelleen hieman mutta pystyin juoksemaan. Viime talvena en enää luistellut, juoksin vain, vaiva hävisi eikä ole tullut uudelleen.

• ex-juoksija

Mulla vaivasi kolmen vuoden ajan lonkassa bursiitti. annettiin kortisoonia piikillä, pidettiin täydessä levossa ja syötiin tulheduskipu lääkkeitä. Olin mangneetikuvissa ja ultrissa.hoidoista huolimatta leikattiin muutama kuukausi sitten, Jalassa iso 15cm leikkausarpi. kuvittelin selviäväni sillä, mutta tänään todettiin toisessa jalassa sama vika. eli juoksut on juostu!

• Bursiitti minullakin
        ex-juoksija kirjoitti:

Mulla vaivasi kolmen vuoden ajan lonkassa bursiitti. annettiin kortisoonia piikillä, pidettiin täydessä levossa ja syötiin tulheduskipu lääkkeitä. Olin mangneetikuvissa ja ultrissa.hoidoista huolimatta leikattiin muutama kuukausi sitten, Jalassa iso 15cm leikkausarpi. kuvittelin selviäväni sillä, mutta tänään todettiin toisessa jalassa sama vika. eli juoksut on juostu!

Mikä syy oli leikkaukseen?

• Anonyymi
        Bursiitti minullakin kirjoitti:

Bursiitti.

• Anonyymi
        Bursiitti minullakin kirjoitti:

Bursiitti.

• Anonyymi

Itse saan vaivalloisen lonkkapussitulehduksen pois kertakäynnillä Osteopaatilla

• Anonyymi

Aloittajan ongelma oli kuitenkin iskias, jonka, sekä toteaminen että hoito onkin suomalaiselle lääkärien osaamiselle aivan ylivoimaista.

Hakeutukaa Thaimaahan hoitoon tuollaisissa tilanteissa. Hoidon pitää kattaa sekä parantavat toimenpiteet, terveyttä ylläpitävät harjoitteet että myös ruokavalio.

• Anonyymi

Aloittajan ongelma oli kuitenkin iskias, jonka, sekä toteaminen että hoito onkin suomalaiselle lääkärien osaamiselle aivan ylivoimaista.

Hakeutukaa Thaimaahan hoitoon tuollaisissa tilanteissa. Hoidon pitää kattaa sekä parantavat toimenpiteet, terveyttä ylläpitävät harjoitteet että myös ruokavalio.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2775
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2615
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      267
      1575
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1174
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1088
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      879
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe