Tässä on nyt pari viikkoa ollut lonkan limapussin tulehdus (ainakin kaikki oireet viittaavat siihen). Juosta ei pysty edes 20 metriä mutta pyöräily sen sijaan sujuu lähes ongelmitta. Onko kokemusta lonkan vaivoista. Kuinka pitkiä juoksutaukoja se on teille aiheuttanut?
lonkan limapussin tulehdus
15
18919
Vastaukset
- mummu_
..niin kolmisen viikkoa kesti minulla parantua. Sain vaivan siitä, kun vakiolenkilleni ajettiin kesäksi uudet purut, pito tossun alla heikkeni ja tossu alkoi tekemään pientä, mutta nähtävästi vaivan aiheuttamiseksi riittävän suurta lipsumisliikettä. Ihan täyttä taukoa ei tainnut tuo kolme viikkoa olla, mutta lähes tulkoon kyllä. Paranemisaika vaihtelee varmaan yksilöittäinkin ja riippuu varmaan tulehduksen vakavuudesta/laajuudestakin.
- kertoa,
millaiset oireet on lonkan limapussin tulehduksessa?? Itsellä lonkan koukistajalihaksen kohdalta toises jalas mieletön särky, joka säteilee koko jalkaan..
- limapussi
Minulla lonkan ulkosyrjään sattuu ihan hemmetisti kun yrittää juosta. Kipu saattaa säteilä muuallekin.
- on?
kun juosta pystyn vaikka kuinka paljon ja töissä seisoa ja liikkua 7- 8 tuntia istumatta. Mutta käyppä auton rattiin niin jalkasärky alkaa viiden kilsan jälkeen. Kipu alkaa oikeasta lonkasta ja menee siitä aina varpaisiin asti. Autosta noustessa jalka on hiukan jäykkä muutaman askeleen, mutta sit toimii normaalisti ja vois vaikka lähtee juoksee siitä paikasta.
- neuvo(?)
Lompakko pois takataskusta ...
- senkin kokenut
Issiashermo kulkee pakarassa päärynänmuotoisen li- haksen,olikohan se nyt alta.Joka tapauksessa jos lihas tulehtuu se saattaa painaa hermoa ja siitä tulee tuon tyyppinen kipu.Itselläni oli juuri tuon tyypinen kipu.Lääkäri laittoi fys.hoitoon ja vaiva hellitti ajan myötä.
- pe+liina
Itselläni oli tässä loppukeväällä kyseinen vaiva..ei voinut juosta enää metriäkään. Pidin 1½ kuukauden täydellisen tauon juoksemista..koville se kyllä otti..nyt olen kuukauden verran juossut n. 4-5 kertaa viikossa 45-60 min lenkkejä eikä mitään kipuja ole enää ilmaantunut...koputetaan puuta( kop kop)
- Pee
Mulla tuli tulehdus luisteluhiihtotalven jälkeen. Keväällä jatkoin juoksulla, kipeetä teki edelleen hieman mutta pystyin juoksemaan. Viime talvena en enää luistellut, juoksin vain, vaiva hävisi eikä ole tullut uudelleen.
- ex-juoksija
Mulla vaivasi kolmen vuoden ajan lonkassa bursiitti. annettiin kortisoonia piikillä, pidettiin täydessä levossa ja syötiin tulheduskipu lääkkeitä. Olin mangneetikuvissa ja ultrissa.hoidoista huolimatta leikattiin muutama kuukausi sitten, Jalassa iso 15cm leikkausarpi. kuvittelin selviäväni sillä, mutta tänään todettiin toisessa jalassa sama vika. eli juoksut on juostu!
- Bursiitti minullakin
ex-juoksija kirjoitti:
Mulla vaivasi kolmen vuoden ajan lonkassa bursiitti. annettiin kortisoonia piikillä, pidettiin täydessä levossa ja syötiin tulheduskipu lääkkeitä. Olin mangneetikuvissa ja ultrissa.hoidoista huolimatta leikattiin muutama kuukausi sitten, Jalassa iso 15cm leikkausarpi. kuvittelin selviäväni sillä, mutta tänään todettiin toisessa jalassa sama vika. eli juoksut on juostu!
Mikä syy oli leikkaukseen?
- Anonyymi
Bursiitti minullakin kirjoitti:
Bursiitti.
- Anonyymi
Bursiitti minullakin kirjoitti:
Bursiitti.
- Anonyymi
Itse saan vaivalloisen lonkkapussitulehduksen pois kertakäynnillä Osteopaatilla
- Anonyymi
Aloittajan ongelma oli kuitenkin iskias, jonka, sekä toteaminen että hoito onkin suomalaiselle lääkärien osaamiselle aivan ylivoimaista.
Hakeutukaa Thaimaahan hoitoon tuollaisissa tilanteissa. Hoidon pitää kattaa sekä parantavat toimenpiteet, terveyttä ylläpitävät harjoitteet että myös ruokavalio.
- Anonyymi
Aloittajan ongelma oli kuitenkin iskias, jonka, sekä toteaminen että hoito onkin suomalaiselle lääkärien osaamiselle aivan ylivoimaista.
Hakeutukaa Thaimaahan hoitoon tuollaisissa tilanteissa. Hoidon pitää kattaa sekä parantavat toimenpiteet, terveyttä ylläpitävät harjoitteet että myös ruokavalio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713