tietääkö kukaan koulussa tarjottavan tonnikala, simpukkamakaroni vuoan ohjetta?
tonnikalavuoka
10
15953
Vastaukset
- kokokokkiko.
ja laita niitä ja tonnikalaa sekaisin vuokaan ja joko munamaito tai kuorrutuskastike päälle ja uuniin
- Ullaulla-
Leena kirjoitti:
ton reseptin!
laittakaa googleen hakusanaksi kouluruoan reseptit ja sieltä löytyy.
- ohje
voitele uunivuoka, laita pastaa vuokaan 1/3...tee kastike...riippuen vuoan koosta...lisää tonnikala pastan päälle ja vihannessekoitus pussi(purjo,palsternakka, selleri ja mitä siinä nyt on)sekoita
kastike: ruokakermaa, vettä ( 1 osa vettä,2 osaa kermaa), tomaattisosetta, valkosipulia murskattuna, tuoretta tai kuivattua tilliä,kalaliemikuutio ja tarvittaessa suolaa...kaada kastike seoksen päälle ja sekoita vielä että kastike on tasaisesti...ripottele päälle jos haluat niin juustoraastetta...paisto 180- 200...uunista riippuen...niin kauan että pasta on kypsää...ja nuita kaikkia raaka-aineita laitetaan silleen sopivasti... :)- kokki
laita tonnikalaa kattilaan, lisää tomaattisose/pyree mausteet kerma/vesi, kiehauta nopeasti.
Voideltuun uunivuokaa, jossa on jo keitetyt makaronit, isket päälle soosin, sekoitat, lisäät juustoraastetta ja laitat uuniin.
- ei nimimerkkiä
siihen keitetään se pasta sitten teet kastikkeen maidosta venhäjauhoista ja juustosta jonka maustat. Sitä kutsutaan nimellä juustokastike, jonka voit katsoa vaikka jostain ohjeesta. sitten lyöt kaikki sekaisin ja avot. uunissa varmaan joku vähän yli parisataa astetta.voit katsoa jonkun tarkan ohjeen: tonnikala-pasta paistos/vuoka
- tonnikalanen
mun koulussa se kulkee nimellä tonnikalapasta.
Ehkä yksi parhaimmista kouluruuista =D Ei niitä muita hyviä ookkaan - stumppen
ei ihme että lasten väsymys ja keskitymiskyky koulussa laskee kuin tonnikalaa eli tölkkiruokaa niille syötetään. Mihin tämä maa on menossa, kokit te jotka olette allekirjoittaneet sopimuksen toimia lähiruuan sekä kotimaisten ainesten puolesta, toimikaa, tässä on paljon työntekoa jotta saame aikuisia oppimaan laittaa ruokaa uudelleen alusta.
Ei ole tarkoitus että Suomi, yksi pohjosmaiseen ruokakultuurin kuuluvaa maata tällä tavalla esitää ruokaa. On jo tarpeeksi monta tölkkiä ja pahvilaatikkoa avattu nyt riitää- valoja hei
ok viesti laitettu jo muutama vuos sitte, mut oikeesti kerää ittes... ei ne lapset siihe tonnikalaan kuole :D ei se lasten väsymys ja keskittymiskyvyn laskeminen johdu siitä kouluruuasta...
- koululainen6
anteeks nyt vaan mutta se "tölkkiruoka" oli yks parhaista meiän koulun ruokalistalla, ja jos sun kommenttis aiheutti sen että se poistettiin vähän aikaa sitten. Mä oon sulle tosi vihanen. Jos et sitä itse joudu syömään, nii kannattaa olla ihan vaan hiljaa ja tyytyväinen! antakaa meiän koululaisten ite päättää mikä on hyvää ja mikä ei! kiitos >:-(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692010- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321363- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664