tonnikalavuoka

tunafish55

tietääkö kukaan koulussa tarjottavan tonnikala, simpukkamakaroni vuoan ohjetta?

10

15953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokokokkiko.

      ja laita niitä ja tonnikalaa sekaisin vuokaan ja joko munamaito tai kuorrutuskastike päälle ja uuniin

      • ton reseptin!


      • Ullaulla-
        Leena kirjoitti:

        ton reseptin!

        laittakaa googleen hakusanaksi kouluruoan reseptit ja sieltä löytyy.


    • ohje

      voitele uunivuoka, laita pastaa vuokaan 1/3...tee kastike...riippuen vuoan koosta...lisää tonnikala pastan päälle ja vihannessekoitus pussi(purjo,palsternakka, selleri ja mitä siinä nyt on)sekoita
      kastike: ruokakermaa, vettä ( 1 osa vettä,2 osaa kermaa), tomaattisosetta, valkosipulia murskattuna, tuoretta tai kuivattua tilliä,kalaliemikuutio ja tarvittaessa suolaa...kaada kastike seoksen päälle ja sekoita vielä että kastike on tasaisesti...ripottele päälle jos haluat niin juustoraastetta...paisto 180- 200...uunista riippuen...niin kauan että pasta on kypsää...ja nuita kaikkia raaka-aineita laitetaan silleen sopivasti... :)

      • kokki

        laita tonnikalaa kattilaan, lisää tomaattisose/pyree mausteet kerma/vesi, kiehauta nopeasti.

        Voideltuun uunivuokaa, jossa on jo keitetyt makaronit, isket päälle soosin, sekoitat, lisäät juustoraastetta ja laitat uuniin.


    • ei nimimerkkiä

      siihen keitetään se pasta sitten teet kastikkeen maidosta venhäjauhoista ja juustosta jonka maustat. Sitä kutsutaan nimellä juustokastike, jonka voit katsoa vaikka jostain ohjeesta. sitten lyöt kaikki sekaisin ja avot. uunissa varmaan joku vähän yli parisataa astetta.voit katsoa jonkun tarkan ohjeen: tonnikala-pasta paistos/vuoka

    • tonnikalanen

      mun koulussa se kulkee nimellä tonnikalapasta.
      Ehkä yksi parhaimmista kouluruuista =D Ei niitä muita hyviä ookkaan

    • stumppen

      ei ihme että lasten väsymys ja keskitymiskyky koulussa laskee kuin tonnikalaa eli tölkkiruokaa niille syötetään. Mihin tämä maa on menossa, kokit te jotka olette allekirjoittaneet sopimuksen toimia lähiruuan sekä kotimaisten ainesten puolesta, toimikaa, tässä on paljon työntekoa jotta saame aikuisia oppimaan laittaa ruokaa uudelleen alusta.

      Ei ole tarkoitus että Suomi, yksi pohjosmaiseen ruokakultuurin kuuluvaa maata tällä tavalla esitää ruokaa. On jo tarpeeksi monta tölkkiä ja pahvilaatikkoa avattu nyt riitää

      • valoja hei

        ok viesti laitettu jo muutama vuos sitte, mut oikeesti kerää ittes... ei ne lapset siihe tonnikalaan kuole :D ei se lasten väsymys ja keskittymiskyvyn laskeminen johdu siitä kouluruuasta...


      • koululainen6

        anteeks nyt vaan mutta se "tölkkiruoka" oli yks parhaista meiän koulun ruokalistalla, ja jos sun kommenttis aiheutti sen että se poistettiin vähän aikaa sitten. Mä oon sulle tosi vihanen. Jos et sitä itse joudu syömään, nii kannattaa olla ihan vaan hiljaa ja tyytyväinen! antakaa meiän koululaisten ite päättää mikä on hyvää ja mikä ei! kiitos >:-(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe