Ennen joulupukin tuloa?

Moikkelis moi!
Mitenkäs ryhmäläisillä menee?!

Ajattelin aloittaa "uuden viikon" jo nyt, koska tuli tarv kirjoittaa, enkä enää viitsinyt kirjoittaa tohon edelliseen. Painotiedot päivitän toki vasta huomenna.

Vanhempani kävivät eilen. Aikaisemmin ovat kannustaneet laihdutustani ajatellen, mutta myös sanoneet, että kun et vain liikaa laihdu.
Eilen äitini sanoi, että alkaa jo pian luut törröttämään ja isäni sanoi, että saa sitten jo joka toisen lenkin jätttää väliin. Ja hei, mä olen just ja just normaalipainoinen!!!

Mutta ymmärrän kyllä vanhempiani. Kuten olen jo muistaakseni aikaisemminkin täälä kertonut, niin siskoni sairastui n. viisi vuotta sitten anoreksiaan ja se oli varsinkin isälleni todella kova paikka. Siskoni sai hoitoa ja parani. Mutta nyt siis isäni ilmeisesti pelkää että sama toistuu.

Äsken isäni soitti. Sanoi miettineensä viime yönä, että paljonko nyt painan (eli oli menettänyt yöunensa minun/painoni vuoksi). Kerroin painoni ja sanoin, että kaikki on ihan hyvin, että ei tarvitse menettää yöuniaan mun takia. Isä sanoi, että kiloakaan ei tarvi enää laihduttaa, ettei hänen tarvi soittaa lääkärille (isäni siis sai siskoni hoitoon). Sanoipa vielä senkin, että avomieheni saa laittaa minut joka viikko vaa'alle ja sitten raportoida isälleni paljonko painoni on.

Ymmärrän vanhempiani, mutta ymmärrän myös sen, että vielä ei ole mitään hätää. Vaikka laihtuisin vielä 10kg niin en siltikään olisi alipainoinen! Viisi kiloa aijon vielä saada pois ja sitten yrittää pitää painon 65-68 välissä...sanoi isä mitä tahansa.

Inhottaa. Suoraan sanottuna vi****aa! Vaikka siskoni oli anorektikko, ei se tarkoita, että minusta tulisi!
Ens viikonloppuna olemme menossa vanhempieni luokse..En tiedä uskallanko käydä sielä lenkillä ollenkaan, vai saanko kuulla kauheat saarnat jos menen. Olemme sielä 3 päivää, joten ainakin yhtenä päivänä on päästävä lenkille!

Millä saan vanhemmiltani huolen pois?! Miten saan heidät ymmärtämään, että kaikki on ok, että alle 65kg en aijo missään tapauksessa mennä?!

-Kirsikka

6

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Restless-

Miepä en vielä itteeni punnitse, mulla on tainnu vähän vaihtua tuo punnituspäivä. :)

Onko teillä muilla samaa ongelmaa, että sään synkentyminen vaikuttaa niin paljon mielialaan, että ei jaksaisi liikkua ja tuleepa vähän syötyäkin mitä lystää.... Tuo inhottava vesisade saa ainakin mun mielen ihan maahan, ei tule tietty lähdettyä pyöräilemään eikä houkuta sateenvarjon kanssa lähteä lenkkeilemään. Tässä vajaan viikon aikana ei ole tullut tehtyä kuin pari lihaskuntojumppaa kotona ja olisko ollut viime keskiviikkona kun kävin salilla ja vesijuoksemassa. Muutoin tuntuukin, että vaan röhnöttää sohvalla ja syö vähän mitä sattuu. :/

Yksi positiivinen asia kuitenkin yllätti minut! En ole koko kesänä juurikaan käyttänyt farkkuja, ja nytpä sitten viikonloppuna kokeilin kaikkia mitä kaapista löytyy. Yksi suuri syy miksei ole tullut käytettyä on se, että lähes jokaiset kiristi vatsan kohdalta. Nyt meni jokaiset farkut ihan helposti kiinni ja yhdet olivat jopa hieman löysähköt (näyttivät rumilta päällä). :)

Tämmöistä masennuskautta täällä, syksy tulee. Tänään pitäisi sitten lähteä ensimmäistä kertaa elämässä jumppatunnille hikoilemaan, saa nährä nauraako ne mut pihalle sieltä.. :/

• Milza*

Mullaki välillä mieli maassa sateen takia, mut en anna sen lannistaa! Eilen mielläpäin sato kaatamalla vettä, mutta mä heitin lenkkarit jalkaan ja lähdin ulos, ilman sateenvarjoa :) Ja kyllä se sade virkisti niin ihanasti! Eihän sitä koko ajan jaksa, mutta itelle ainaki teki tosi hyvää kastua kunnolla hiestä ja sateesta! :)

• Shamu

Ja alkuun tulokset:
      Paino tänään:123,8kg
      Viikko muutos: 0,2kg
      Kok.pudotus:-3,3kg (aloitus 31.7.06)
      Ravoite ennen joulupukin tuloa:115kg(18.12.06)

Plussaa tuli,harmittaa kyllä aikas paljon.
      Mä aloitin tämän laihduttamisen pisteillä ja nyt jätän ne pois.Kolme vuotta sitten laihduin pisteillä 15 kiloa mutta ne tuli korkojen kera takaisin.Mutta nyt on kyseessä elämäntapamuutos ja en halua viettää loppuelämääni miettien montako pistettä tässä on jne...
      Viime viikolla liikunta oli hyvää mutta ruokavalinnat huonoja,varsinkin santsikierrokset olisi pitänyt jättää väliin ;)
      Kirsikalle en osaa muuta sanoa kuin että yritä vakuuttaa vanhempasi siitä ettet ole siskosi ja homma on hallussa.Tiedät paljonko vielä haluat laihtua,mikä on kilomäärä jonka alle ei mennä ja käyt lenkillä pitääksesi kuntosi hyvänä.Olet aikuinen ja vanhempasi voivat luottaa sinuun!Meniköhän tämä nyt vähän dr.Phil-osastolle?!

• Jeps, elikkäs eilen en kerinnyt koneelle joten päivitys jäi tälle päivälle.

Tiedot
      Pituus: 168cm.
      Lähtöpaino syyskuun 2005 alussa: 91kg.
      Paino viime viikolla: 70kg.
      Paino tänään: 70kg.
      Tavoitepaino: 65-68kg.

Eli ei toi paino nyt taas meinaa millään tippua! Olen toki jo suht tyytyväinen, mutta ainakin tohon 68 kiloon haluan päästä!!! Vatsaa löytyy yhä yllinkyllin!

Hei hei hei. Missä kaikki ryhmäläiset?! Miksi on niin hiljaista?

Torstaina menemme vanhemmilleni. Ens viikolla kerron sitten miten meni viikonloppu, pääsinkö lenkille vai en...Tärkeintä kuitenkin on perjantaiset hautajaiset ja isäni tukeminen.

-Kirsikka

• Restless-

Huomenta! Tänään minun punnituspäiväni. Häiritseekö muita, että minulla on eri päivä vai pitäisikö mun palata takaisin maanantaihin?

Pituus: 174cm
      Paino viime keväänä: n.85kg (ehkä ylikin)
      Aloituspaino 1.8: 84kg
      Paino viime viikolla: 80,5kg
      Paino tänään: 80kg

Jess jess -500grammaa! En olis uskonut kaikesta tuosta suolapähkinöiden ja jäätelöiden mässäämisestä ja lonkeroa/viinadrinkkejäkin tuli viikonloppuna juotua. Sikäli jos tämä on jumppaamisen ansiota, niin se tulee jatkumaan pakostakin (ostin kausikortin) :)

Tällä hetkellä tuntuu niin oudon helpolta, koska syömistapoja ei ole ihan hirveän paljon tarvinnut muuttaa, ainoastaan herkuttelua olen yrittänyt jättää vähemmälle (ennen söin makeaa päivittäin). Mutta liikunnan olen nyt vasta löytänyt ja oikeastaan se on ihanaa...pelkään vaan sellaista hyytymistä kun säät viilenee ja synkkenee... Kyllä tämä tästä! Hyvä me! Missäs muut oikein ovat?

• Paino tänään:104 kg
      Viikko muutos:0,2 kg
      Kok.pudotus:1 kg
      Ravoite ennen joulupukin tuloa:95 kg tai vähän yli

Meni vähän mässäilyks tässä viikon alussa. Lasagnea, pizzaa pari patukkaa suklaatakin tuli vedettyä :(
      Mutta en ole todellakaan luovuttamassa, vaan roikun mukana vaikka väkisin!

Tsemppiä kaikille muille laihduttajille! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä

Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä
      Maailman menoa
      347
      2384
    2. Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen

Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-20123694
      Maailman menoa
      421
      2370
    3. Mitä kivaa sanoisit kaivatullesi?

Vai osaatko sanoa toisista mitään hyvää?
      Ikävä
      112
      1371
    4. Mitkä eleet

Kaivatullasi viehättävimmät?
      Ikävä
      41
      1072
    5. Kaipaan sinua ja

Pelkään etten merkitse mitään
      Ikävä
      56
      803
    6. Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan

En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo
      Alkoholi
      61
      798
    7. Olet vain todella

Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.
      Ikävä
      39
      785
    8. Etkö sinä ymmärrä että minähän

Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s
      Ikävä
      26
      781
    9. Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?

Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi
      Pyhäjärvi
      116
      731
    10. En vaan jaksa

Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä
      Ikävä
      30
      689
    Aihe