MAISTUVIN/SURKEIN VALMISRUOKA

.....

Kaupat ovat pullollaan erilaisia eineksiä, mutta suurin osa on aneemisia. Niiden rakenne on teollinen ja makua ei juuri ollenkaan, tai ne maistuvat jopa pahalle.

Nyt on aika kaivaa esille eineksien HELMET ja SIAT.

Omasta mielestäni PARAS valmisruoka on Saarioisten kinkkupasta ja SURKEIN Atrian lihamakaronilaatikko. Jälkimmäinen maistuu ihan kemikaalilta.

35

8619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Larude

      Äärimmäisen harvoin tulee mutusteltua täyttä einestä, mut Kymppi-vihanneshernekeitto on kyl ihan jees.

      Kanaviillokit sen sijaan maistuu ihan yleisesti puhdistusaineelta / muovilta.

      • Anonyymi

        Entäs kun uppopaistetut kananuggetit on tehty kanan jätteistä suolia kynsiä luita ym ym. Pinaatti letut on kuin kengänpohjia. En tiedä yhtään hyvää valmisruokaa. Miks maistuvat tosi pahalle. Esim boltsi lihapullat oli karmeita. Mainokseen ei kannata uskoa


    • sllerppa

      pirkka herkkukeittiö kaali ja makaronilaatikko (olikohan joku puolen kilon vuoka) ovat aika hyviä.
      Onko muilla vastaavia kokemuksia?
      Lihapullat ovat nykyään niin vähälihaisia kautta linjan että itkettää...

    • Fisunpurija

      Mulle maistuu HK:n Kevyt kalapaistos.

      Pahanmakuisia elämyksiä ovat ollet mm. jokin
      kanaa currykastikkeessa ja hedelmäkanaa...

      Einespizzoja en ole edes ostanut.

    • -pasta

      Kokkikartanon Frutti di Mare -pasta
      on parasta einesruokaa, mitä muistan
      syöneeni. Mukana lohta ja katkarapuja.
      Itse olen ostanut sitä Prismasta.

      Useimmat einesruoat on aivan
      sietämättömiä. Mielenkiintoista
      on usein myös se, miten vähän sisus
      muistuttaa kannen kaunista valokuvaa.

      • Anonyymi

        Kokkikartanon ruuat on tosi kalliita mutta maku ei ole hyvää mistä noin kallis hinta muodostuu. Hinta laatu suhde on perseestä. Onneksi osaan laittaa ruokaa


    • Goya

      Kyllä pääsääntöisesti pitää välttää eineksiä/valmisruokia, koska maistuvat totaalisen kammottavilta. Mutta muutamia yllättäviäkin poikkeuksia on. Toki einesmaksalaatikko on yleensä hyvää sellaiselle, joka maksalaatikosta yleensä pitää, mutta muuten tulee mieleeni vain Kokkikartanon Janssonin kiusaus, jossa on hyvää kiinteää perunaa, ja muutenkin sopivan kermainen ja lievästi tillinen aromi. Lähentelee jopa kotitekoista!
      Se mitä etenkin pitää välttää, on esim. Knorrin tai Maggin erilaiset pastamixit. Aivat karmeata teollisuusmakua! Tosin nämä ovat puolivalmisteita, eivät valmisruokia. Mutta siis nekin aivan sanonko mistä...? En sano!

    • kaikkea kokeillut

      Kaikkea kokeilleeena: paras:silti on saarioisten maksalaatikko, ei maistu liikaa maksalle. Varsinkin paistinpannulla paistettuna ok!

      yök: no mä en taas noista pastoista, ne kastikkeet on semmosta yrjön makusta. Sitten kaikki valmiskeitot, en voi mitään mutta tulee yrjöt mielee niistä.

      • Anonyymi

        ÄLÄ MIETI YRJÖJÄ VAAN SYÖ, MUTTA MIELUUMMIN SAARIOISTEN JA KOKKIKARTANON KUIN ATRIAN, HK:OON, PIRKAN TAI FORSSAN JOITA EI TODELLAKAAN KANNATA, KUN OVAT IHAN LAPASESTA


    • syöjätär2

      Valmislasagnet on hyviä, samoin Lidlin purkkiraviolit.

    • ja pahinta

      Syön vain kasviksia, joten otantani on aika pien valmisruuista, mutta parasta, mitä olen löytänyt ovat

      GoGreen valmisateriat pakastealtaasta (afrikkalainen, nepalilainen jne)

      Myö GoGreen soijapihvit ja -pullat maistuvat (pussi)perunamuusin kanssa.

      Karseinta ovat ne säilyketölkissä olevat nakot (soijanakit).

      • xxxxxxx

        sairaan kalliita. Laita mieluummin oma kasvimaa!


      • mitä muutkin
        xxxxxxx kirjoitti:

        sairaan kalliita. Laita mieluummin oma kasvimaa!

        valmisruuat. Hintaa on alle kolme euroa per annos.

        Rasvaa vain tarpeeksi, riitävästi proteiineja ja hiilihydraatit ovat "hitaita".

        Parempi hinta-laatusuhde siis, kuin monella muulla valmisruualla.

        Eikä tarkoituskaan ole, että syödään eineksiä päivittäin. Niitä käytän vain erikoistapauksissa, kun olen liian kiireinen/väsynyt/laiska tekemään "oikeaa ruokaa".

        Oma kasvimaa on oikein herttainen ajatus, mutta aika mahdoton toteuttaa kantakaupungissa ja autottomana ihmisenä. Ja ei, en muuta maalleXD


    • on tämä

      Huhtahyvien valmistama tuorepizza, oisko lukenu "fresh" niinkuin tuotemerkin virkaa toimittamassa. Hyvälaatuiset raaka-aineet ihan selvästi, maku puhdas ja aito. Pohja maukas, täytteitä verrattain niukasti kuten aidossa pizzassa kuuluu, juusto aitoa mozzarellaa. Makuvaihtoehdot metukka ananas ja kinkku herkkusieni. Kokonaisuus erittäin tasapainoinen, ei liikaa rasvaa. Hinta 3 ja risat Prismassa.

      Huonoiksi luokittelen lähes kaikki perinteiset einekset, useimmissa on mössöinen rakenne ja pistävä arominvahventeen maku tunkee läpi lähes poikkeuksetta. Ei sitä edes maista jos on eineksiin tottunut, mutta kun sain ruokafanaatikon miehekseni ja en koskenut eineksiin pariin vuoteen niin sen jälkeen kyllä kokeeksi ostettu valmislasagne lensi parin haarukallisen jälkeen roskiin. En vaan pystynyt syömään sitä kun se oli niin järkyttävän pahaa.
      Ei siinä mitä, en tuomitse ketään einesten käyttämisestä, mutta makuero on huima kun totuttaa itsensä alusta asti itse tehtyyn.

      • heheehhee

        Aromivahventeen maku ei ole pistävä, itse asiassa juurikin sen vastakohta. Huippukokit esim. käyttävät sienisuolaa maustamiseen, se nyt vaan on niin että kuivatussa sienessä on luontaisesti luonnon "natriumglutamaattia" eli käytännössä samaa yhdistettä mitä käytetään niissä elintarvikkeissa. Ja kyllä laatikkoruoat ovat mössömäisiä kotonakin tehtynä.
        Tai kokeile säilöä jääkaapissasi sitä hienoa kulinaristista elämystäsi kolme päivää ja puhu sitten kumpi parempi valmisruoka vai...


      • tavoitteena
        heheehhee kirjoitti:

        Aromivahventeen maku ei ole pistävä, itse asiassa juurikin sen vastakohta. Huippukokit esim. käyttävät sienisuolaa maustamiseen, se nyt vaan on niin että kuivatussa sienessä on luontaisesti luonnon "natriumglutamaattia" eli käytännössä samaa yhdistettä mitä käytetään niissä elintarvikkeissa. Ja kyllä laatikkoruoat ovat mössömäisiä kotonakin tehtynä.
        Tai kokeile säilöä jääkaapissasi sitä hienoa kulinaristista elämystäsi kolme päivää ja puhu sitten kumpi parempi valmisruoka vai...

        ole, että sitä pitäisi säilöä kolme päivää jääkaapissa ja vasta sitten syödä?
        Yleensä edellytän ruokailijoilta, että valmistettu ruoka syödään heti kun se on valmistettu. Eikä sitä myöskään valmisteta niin paljoa, että pitäisi päiväkaupalla säilytellä.


      • itselles...
        heheehhee kirjoitti:

        Aromivahventeen maku ei ole pistävä, itse asiassa juurikin sen vastakohta. Huippukokit esim. käyttävät sienisuolaa maustamiseen, se nyt vaan on niin että kuivatussa sienessä on luontaisesti luonnon "natriumglutamaattia" eli käytännössä samaa yhdistettä mitä käytetään niissä elintarvikkeissa. Ja kyllä laatikkoruoat ovat mössömäisiä kotonakin tehtynä.
        Tai kokeile säilöä jääkaapissasi sitä hienoa kulinaristista elämystäsi kolme päivää ja puhu sitten kumpi parempi valmisruoka vai...

        En tiedä millaista laatikkoruokaa sinä tapaat tehdä, mutta en minä ainakaan mitään limaisia mössöjä osaa tehdä.
        On tullut syötyä kolme päivää vanhaa kotiruokaakin, eikä se silti ole limamössöksi muuttunut.
        Tiedän kyllä nuo huippukokkijuttusi, olen alalla. Itse en pidä umamin mausta, enkä arominvahventeilla höystetyistä valmisruoista. Ihan sama minulle mitä te muut syötte.


      • maut tasaantuu
        heheehhee kirjoitti:

        Aromivahventeen maku ei ole pistävä, itse asiassa juurikin sen vastakohta. Huippukokit esim. käyttävät sienisuolaa maustamiseen, se nyt vaan on niin että kuivatussa sienessä on luontaisesti luonnon "natriumglutamaattia" eli käytännössä samaa yhdistettä mitä käytetään niissä elintarvikkeissa. Ja kyllä laatikkoruoat ovat mössömäisiä kotonakin tehtynä.
        Tai kokeile säilöä jääkaapissasi sitä hienoa kulinaristista elämystäsi kolme päivää ja puhu sitten kumpi parempi valmisruoka vai...

        Moni koti-mössö paranee, kun maut saa tekeentyä jääkaapissa yön yli tai parikin päivää.

        Moni herkku on parasta, kun jämät lämmittää paistinpannussa.


    • lounaalle

      Jalostajalla on Härkäruukku, jossa on riisiä lihan ja herkkusienen kera. Kun joka päivä ei viitsi lähteä töistä ulos kaupungille lounastamaan, on se minun mielestäni ihan kelvollinen ja riittoisa mikrouuniateria työpaikalla.

      Jotkut keitotkin ovat ihan kelvollisia, mutta niiden kanssa pitäisi olla voileipää, salaattia tai jotakin muuta täydennystä, jotta pärjää koko päivän.

      Mieluiten valmistaisin tietysti itse lounasruokani, mutta kun yksinasujana harvoin kokkaan illalla kotona, niin niitäkään jämiä ei usein ole.

      Jos joskus ostan pizzan lounasruoakseni, niin silloin varaan lisää täytteitä omasta jääkaapista: juustoa, metwurstia, kinkkua, ananasta jne. ja ripottelen päälle omat pizzamausteet.

    • herkkua

      valitettavasti. Lunch like home made,LHM, on yritys joka valmistaa valmisaterioita Pietarsaaressa. Levikki valitettavasti on toistaiseksi suppea. Maistuu kotiruualle ja vielä hyvälle sellaiselle. Valikoima tällä hetkellä kebab riisillä, lohi perunamuusilla, penne kinkkujuustokastikkeella, muusi lihakastikkeella tai Wienerleikkeellä. Maksavat noin 50c-euron enemmän kuin HK tai Saarioinen.

    • parastaa

      Kaikki ovat pitäneet liki hulluna, mutta ainoa valmisruoka, joka huuta hyllystä lujaa on Atrian meetvurstipitsa. Hulluin osuus lienee, että se on parasta kylmänä, lämmitys pilaa nautinnon.

    • hyvää on

      niiden jauheliha-paprikapoizza. yllättävän hyvää. suosittelen

    • broiler-pyörykät

      Aivan käsittämätöntä, mutta joskus tulee vedettyä noita broiler-pyöryköitä kylmänä pussista ihan ilman mitään lisukkeita. Joskus tulee jopa ihan himo!

    • ...

      Lidlin valmisruoat hyviä, sisältävät vaan paljon säilytysaineita.

    • lie parhaita

      mutta muuten einekset ovat kamalia.

    • Marienhof

      Mexicana -pizza on todella hyvää. Tosin on huonontunut alkuajoista, nykyään pohja on pehmeämpi ennen oli paljon parempi.

    • adalmiina81

      Helmet: kaalilaatikko ja jotkut noista pastapusseista, esim. pastaa kermakastikkeessa. Forssan lounas- ja lohikiusaus.

      Siat: kumipizzat ja kaikki kebab-jutut mitä avomies raahaa kotiin. Pakko mainita myös jotkut makaronilaatikot (esim tuo Atria).

    • anouk2

      kiviuunipizza salami. On muuten hyvää ja rapea pohja!

    • Anonyymi

      Atria saa maistaa omaa tuotostaan

    • Anonyymi

      U6A6K koodilla saa 3x4e alennuksen wolt tilauksesta kannattaa hyödyntää!

    • Anonyymi

      paras: saarioisen maksalaatikko rusinoilla
      huonoin: dennis "pitsat"

    • Anonyymi

      koodilla 3SNMXD5 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

    • Anonyymi

      Ennen valmiaruokiin riitti kun lisäsi mausteita, nykyään ei sekään. Pitää varmaan alkaa syömään Kainuun puita, kai nekin myyty.

    • Anonyymi

      Surkein ostokseni oli joskus ostamani poronlihakeitto. Siinä oli johonkin valkoiseen liemeen heitetty puoli teelusikallista tummia pilkkuja jotka oli kai olevinaan poronlihaa!
      Ei minkäänlaista makua mistään.
      En ole ikinä sekaantunut sen koommin saman valmistajan tuotteisiin.

    • Anonyymi

      Kokkikartanon kanaviillokki ihan oudon makuista ja hajuista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe