Olen samperin kyllästynyt tekemään itse ruokaa. Tiskejä tulee hirveästi, kuluu aikaa, en osaa tehdä hyvää ruokaa ja en yksinkertaisesti pidä ruoan laitosta! Ainoat syytä miksi tähän asti olen tehnyt ruokani itse on että säästyy rahaa kun tekee alusta itse ja saa enemmän kuin mikroruoan onnettomat annokset.
Mutta nyt keitti yli, en viitsi tehdä ruokaa kerta siitä on niin paljon haittaa. Ajattelin siirtyä elämään kokonaan mikroruoalla ja pakasteilla. Niistä saa sentään hyvää ruokaa, ei kulu aikaa niiden tekemiseen ja ei jää tiskejä. Tosin ne tulevat kalliiksi ja ne ovat vissiin epäterveellisiä? Haluaisinkin kysyä teiltä jotka tiedätte enemmän mikroruoista ja pakasteista. Mikä tekee niistä niin epäterveellisiä?
Olen aina kuullut vain haukkuja siitä kuinka mikroruokia ei kannata syödä vaan kannattaa tehdä itse. Miksi esim. Pyttipannu on epäterveellistä mikroruokana mutta ei sitten omatehtynä?
Mikroruoat epäterveellisiä?
9
1926
Vastaukset
- mikrobi
no kun niitä kuumentaa mikrossa niin niihin tulee niitä mikrobeja oikein reippaanlaisesti.
- Ingenjööri
No onhan se mikroruoka noin laskennallisesti ainakin energiapitoisempaa kuin kylmänä syöty.
Jos esim ottaa 100 g maksalaatikkoa niin siinä on 565 kJ energiaa. Jos lämmität sitä 800W mikroaaltouunissa 60s ja kaikki energia muuttuisi maksalaatikon lämpöerergiaksi niin maksalaatikon energiapitoisuus nousisi 8,4%:ia. :-)
- jimbo
Väittää, että pyttipannu olis jotenkin terveellistä ruokaa? taitaa sulla olla ruuanlaiton lisäks noi terveysasiatkian kyllä pikkasen hakoteillä...
- huoh....
Oletkos noussut väärällä jalalla sängystä vai mikä vaivaa? Et tiedä musta mitään joten pidä vain suus kiinni.
Ihme idiootti.
- uskoisin
Usein sanotaan että valmis aterioissa on paljon suolaa ja rasvaa, mutta mistäs tietää vaikka niissä olis vähemmän kuin mitä jotkut laittaa oma tekoseen ruokaan! Säilöntä aineita niissä toki on.
Useimmiten teen itse kyllä ruoat, koska nautin ruoanlaitosta ja silloin tiedän just mitä siinä ruoassa on. Yksityö kaverei, kolmen lapsen yh ei syötä lapsilleen mitään muuta kun valmisruokaa. Mikrossa tai uunissa laittaa valmista ruokaa. Kai ne naperot vieläkin hengissä on. - ne ollakin
Mutta ainakin pahan makuisia. Niillä pilaa vaan käsityksensä hyvästä ruuasta
- hyviä ja
treveellisiäkin aihioita. Niihin voi sitten lisätä suolaa, voita, ketsuppia yms. mausteita maun mukaan.
- ei maksa vaivaa
Jos noita alkaa säätään ja höystään, menee jo kokkailuksi. Samalla vaivalla tekee alusta itse. Saa parempaa ja halvemmalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022146- 991537
- 1211273
- 791255
- 1161220
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis591002- 51997
- 36912
- 33804