Soittimen osto Thomann:lta

digipiano

Onkohan kenelläkään kokemuksia soittimen ostosta Thomannilta (http://www.thomann.de)?
Väittävät, että 22% alv sisältyy hintoihin. Rahti Suomeen vain vaivaiset 20e.
Olen hankkimassa digitaalista pianoa.

95

50327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta

      Useammankin kerran. Hyvin toimii ja suomeksikin onnistuu. Tarkista kuitenkin varastotilanne, sillä joitakin joutuu odottamaan pitkään. Silloin kannattaa vilkaista jostakin toisestakin firmasta (esim. musik-produktiv), josko onnistuisi nopeammin.

    • digipianoa

      oot ostamassa?

      • maksaja

        Sain juuri tilaamani digipianon tuolta, joka oli yli 200€ halvempi kuin Thomannilla. Kaikki toimi hienosti, tavara tuli viikossa kotiovelle ja rahti vain 20€. Lisäksi Thomann joutuu perimään 22% alvin Suomeen myytävistä tuotteista, vaikka Saksan alv on vain 16%. Musikhaus myy Suomeen niin vähän, että alvin erotusta ei peritä.

        http://www.onishop.de/users/musikhaus24/


      • Onkin
        maksaja kirjoitti:

        Sain juuri tilaamani digipianon tuolta, joka oli yli 200€ halvempi kuin Thomannilla. Kaikki toimi hienosti, tavara tuli viikossa kotiovelle ja rahti vain 20€. Lisäksi Thomann joutuu perimään 22% alvin Suomeen myytävistä tuotteista, vaikka Saksan alv on vain 16%. Musikhaus myy Suomeen niin vähän, että alvin erotusta ei peritä.

        http://www.onishop.de/users/musikhaus24/

        Vähän huonompi juttu ku jos ei osaa saksaa nii ei osaa shoppaila siel!!!!!!


      • welmu666
        Onkin kirjoitti:

        Vähän huonompi juttu ku jos ei osaa saksaa nii ei osaa shoppaila siel!!!!!!

        Ite paikan päällä ne kyllä ymmärtää englantia ja jotkut suomeeki,ja siel on joka tilaukselle oma yhteys henkilö kujn tilaat suomeen henkilö on suomalainen.


      • lål
        Onkin kirjoitti:

        Vähän huonompi juttu ku jos ei osaa saksaa nii ei osaa shoppaila siel!!!!!!

        sen vaa suomen kieliseks..
        smartti..


      • Anonyymi

        Thomann kokemuksia - http://tonzes.com/thomanfi.htm On tämä niin helppoa ja kaikkea tarvitsemaansa löytää suuresta valikoimasta hyvin toimivien hakujen ansiosta. Aika randomisti tarvitsin moltonin teatteriin ja sekin löytyi Thomannilta! :)


    • kovin hyviä...

      Tollaset B-luokan netti"kaupat" saa vetää vessanpöntöstä alas.

      • kerrohan

        kokemuksistas b-luokan nettikaupoista ?


      • Todella hämmästynyt.

        Voisitko perustella?


    • 110

      Tilasin digipianosetin ko. paikasta ja kaikki meni niinkuin piti, hinta oli just niinkuin ilmoitettiin, kulut 20€. Ainoa mitä itse ihmettelin oli se että lähetys tuli kolmessa eri paketissa jokainen eri päivänä, varmaan oli lähetetty samaan aikaan mutta seikkailivat eripainoisina eri ajan. tähän asti tyytyväinen.

    • rooli

      Oon ite tilannu johtoja, virittimiä, plektroja yms. pientä, ja kaveri on ostanu pari kitaraa, ja hyvin on tullu, ehjänä ja vastaa odotuksa, suosittelen palvelua! nyt oon ite ostamassa uutta skittaa..

      • P3rtti

        Haluasin kysyä semmoista että tilasin kitaran thomanilta ja oon seurannut pakettia netistä, mutta siinä lukee vaan toimitettu eikä muuta oot tullu tuleeko siihen mitään muuta? paketin sijainti? vai soittaako sitten ups jätkät vaan että paketti on kohta ovella?


      • juu<
        P3rtti kirjoitti:

        Haluasin kysyä semmoista että tilasin kitaran thomanilta ja oon seurannut pakettia netistä, mutta siinä lukee vaan toimitettu eikä muuta oot tullu tuleeko siihen mitään muuta? paketin sijainti? vai soittaako sitten ups jätkät vaan että paketti on kohta ovella?

        itekku tilasin, ei kukaa mulle soittanu. Lappu vaa posti lootaa ja postiin-->


      • mitika

        täällä thomannilla näyttää olevan halpaa esim kitarat ja kaikki tollaset


      • welmu666
        P3rtti kirjoitti:

        Haluasin kysyä semmoista että tilasin kitaran thomanilta ja oon seurannut pakettia netistä, mutta siinä lukee vaan toimitettu eikä muuta oot tullu tuleeko siihen mitään muuta? paketin sijainti? vai soittaako sitten ups jätkät vaan että paketti on kohta ovella?

        mun mielest toi ups homma ei oikee toimi.vietän iha normi päivää nii kaveri on laskurin kaa ovella et ois nyt tämmöne 1500 € paketti täs.ja pankki kortti ei käy.kuka normaali kansalainen pitää taskussa tonnia viittä sataa.vois kyllä tulla joku ilmotus ennen ko tulee,tai sit pitäisivät pankki kortti konetta mukana


      • Eerot Tomannille
        welmu666 kirjoitti:

        mun mielest toi ups homma ei oikee toimi.vietän iha normi päivää nii kaveri on laskurin kaa ovella et ois nyt tämmöne 1500 € paketti täs.ja pankki kortti ei käy.kuka normaali kansalainen pitää taskussa tonnia viittä sataa.vois kyllä tulla joku ilmotus ennen ko tulee,tai sit pitäisivät pankki kortti konetta mukana

        Maksa Thomannille samalla kun tilaat.
        Ongelma poistuu...


      • Nimetön
        Eerot Tomannille kirjoitti:

        Maksa Thomannille samalla kun tilaat.
        Ongelma poistuu...

        Joo mut se onki sit iha eri tilaustapa,tarkotin just tota ennakkoo.


    • ihemettelijä

      Lopettakaas nyt se mainostelu. Ällöttävää lukea täältä muka jonkun spekulointia naurettavan halvoista rahdeista ja muista. Suomalaisista musiikkiliikkeistä saa saman tavaran ihan samalla hinnalla ja palvelu pelaa myös huoltoasioissa. Hohhhoijaa. Kannattaisi antaa markkinointiosaston hoitaa mainonta.

      • ijiuöiiö0

        Ei kyllä saa samaa tavaraa samalla hinnalla, Thomannilla on jumalattoman laaja valikoima ja saa takuulla juuri semmosen mallisen soittimen kun haluaa, kun taas suomalaisissa pikku- ja isommissakin liikkeissä on yleensä muutama malli hyllyssä ja muita saa tilailla maahantuojalta tms. Hintataso on melkeen joka tuotteessa ihan eri, ja vaikka toimituskulut on sen 20 ekua niin ihan varmana säästää, varsinkin kun tilaa isompia eriä kerralla.
        Ainoa huono puoli mitä tulee mieleen Thomannilta tilattaessa on se ettei soittimia pääse kokeilemaan ennen ostosta. Tämä saattaa olla ongelma halvempien soittimien kohdalla, joissa laatu vaihtelee melko paljon, mutta nekin voi aina palauttaa jos ei toimi niinku pitäis.


      • Ljasdn

        Ihmettelijä on OIKEASSA. Käykää vaikka tsekkaa www.discoland.fi . Siel on edullisesti hyvää kamaa.Itekki ostin sielt vähän aikaa sitten tosi hyvän skitan ja vahvarin. Ei tarttennu valitaa yhtää siitä skitast tai vahvarist! Osoite on: kontulankaari 1A 00940 Helsinki.


      • pässit..

        mä oon ostanu mun oman bassoni paikallisesta musiikkiliikkestä 350e. sit menin katto thomannilta, 200e. et taida tietää kun tollasta tulet puhumaan..


      • pascaland.fi
        Ljasdn kirjoitti:

        Ihmettelijä on OIKEASSA. Käykää vaikka tsekkaa www.discoland.fi . Siel on edullisesti hyvää kamaa.Itekki ostin sielt vähän aikaa sitten tosi hyvän skitan ja vahvarin. Ei tarttennu valitaa yhtää siitä skitast tai vahvarist! Osoite on: kontulankaari 1A 00940 Helsinki.

        Vittu mikä lelupuoti. Eipä näyttäny olevan yhtään SOITINTA valikoimassa, muutaman kympin hiekkalaatikkoleluja kaikki paska.


      • Paskaland
        Ljasdn kirjoitti:

        Ihmettelijä on OIKEASSA. Käykää vaikka tsekkaa www.discoland.fi . Siel on edullisesti hyvää kamaa.Itekki ostin sielt vähän aikaa sitten tosi hyvän skitan ja vahvarin. Ei tarttennu valitaa yhtää siitä skitast tai vahvarist! Osoite on: kontulankaari 1A 00940 Helsinki.

        D Kannattaa googlettaa paljonko Paskaländin jätkät kirjoittelee tälle palstalle ja "sousial märketingaa" itseään tekaistuina nimimerkkeinä. Paskinta palvelua ikinä, välttäkää kuin ruttoa.


    • muusikko pohjanmaalta

      Olen tilannut pitkällä aikavälillä useita tuotteita hintahaarukkaan 150 - 3800 ja kaikki toiminut enemmän kuin hyvin.

      Suosittelen.. t. muusikko pohjanmaalta

      • mus

        Minusta näitä Thomanin omia merkkejä turhaan vähätellään ja pidetään huonoina. Itse olen ostanut kitaran ja se ison 200w Harley Bentonin kitarakaapin, niin ihan hyvin ne on toiminut, joten en näe mitään syytä mollata niitä, sillä niissähän on vielä se 30 päivän palautusoikeus ja 3 vuoden takuu jos ei ole tyytyväinen!!!


      • Gorbag
        mus kirjoitti:

        Minusta näitä Thomanin omia merkkejä turhaan vähätellään ja pidetään huonoina. Itse olen ostanut kitaran ja se ison 200w Harley Bentonin kitarakaapin, niin ihan hyvin ne on toiminut, joten en näe mitään syytä mollata niitä, sillä niissähän on vielä se 30 päivän palautusoikeus ja 3 vuoden takuu jos ei ole tyytyväinen!!!

        Kannattaa mielestäni ostaa suomesta jos on mahdollisuus. ku tinkimis varakin on tuolla melko vähäinen,itse tilasin 2 tonnin edestä eikä siitä pahemmin alennusta saanut muuta kuin pari kymppiä.


      • Kapuli13
        Gorbag kirjoitti:

        Kannattaa mielestäni ostaa suomesta jos on mahdollisuus. ku tinkimis varakin on tuolla melko vähäinen,itse tilasin 2 tonnin edestä eikä siitä pahemmin alennusta saanut muuta kuin pari kymppiä.

        Täällä suomessa on paljon kalliimpaa kuin siellä jos ostat saksasta voit säästää satoja euroja. Itse tilasin basson, halvin jonka Tampereelta olisin saanut olisi ollut n.300 euroa sieltä 150 euroa... Thomann on loistava!!!


      • temedias
        Kapuli13 kirjoitti:

        Täällä suomessa on paljon kalliimpaa kuin siellä jos ostat saksasta voit säästää satoja euroja. Itse tilasin basson, halvin jonka Tampereelta olisin saanut olisi ollut n.300 euroa sieltä 150 euroa... Thomann on loistava!!!

        Monesti itse oon käyttäny sitä että oon sanonu että Saksan maalta saa tähän hintaan, mitenkäs se teillä menee...

        Aika hyvällä prosentilla oon saanu samoille hinnoille kuin T-kaupassa, joskus jopa halvemmalla (siis kauppiaalta jolta olen monta vuotta hankkinut tuotteita).


      • Kitaristi1234
        Kapuli13 kirjoitti:

        Täällä suomessa on paljon kalliimpaa kuin siellä jos ostat saksasta voit säästää satoja euroja. Itse tilasin basson, halvin jonka Tampereelta olisin saanut olisi ollut n.300 euroa sieltä 150 euroa... Thomann on loistava!!!

        Itse tilasin tuossa juuri vähän aikaa sitten thomannilta kitaran 160€ halvemmalla, kuin suomalaisista kaupoista olisi saanut halvimmillaan.

        Kuitenkin edellisen kepin sai samaan hintaan suomesta kuin thomannilta, joten se tarttui samasta kaupungista musaliikkeestä, tosin meni tilaustavaraksi... Mutta hinta tingittiin samaan kuin thomannilla.

        Itse suosittelen tsekkaamaan lähialueen musakaupat ensin ja tinkimään tuotteet thomannin hintaluokkaan, jos ei onnistu niin tilaus saksanmaalle vaan menemään.
        Kauppiaat kyllä tiedostavat, että noin monesti käy, jos eivät tee kilpailukykyistä tarjousta. Jos tilaa isomman kasan tavaraa tai esimerkiksi kaverin kanssa on samaan aikaan hankkimassa, kannattaa porukalla marssia johonkin paikalliseen liikkeeseen, luultavasti tekevät hyvän tarjouksen isommasta kasasta soittimia ja pienempää tilpehööriä.


      • Kitaristi5678
        Kitaristi1234 kirjoitti:

        Itse tilasin tuossa juuri vähän aikaa sitten thomannilta kitaran 160€ halvemmalla, kuin suomalaisista kaupoista olisi saanut halvimmillaan.

        Kuitenkin edellisen kepin sai samaan hintaan suomesta kuin thomannilta, joten se tarttui samasta kaupungista musaliikkeestä, tosin meni tilaustavaraksi... Mutta hinta tingittiin samaan kuin thomannilla.

        Itse suosittelen tsekkaamaan lähialueen musakaupat ensin ja tinkimään tuotteet thomannin hintaluokkaan, jos ei onnistu niin tilaus saksanmaalle vaan menemään.
        Kauppiaat kyllä tiedostavat, että noin monesti käy, jos eivät tee kilpailukykyistä tarjousta. Jos tilaa isomman kasan tavaraa tai esimerkiksi kaverin kanssa on samaan aikaan hankkimassa, kannattaa porukalla marssia johonkin paikalliseen liikkeeseen, luultavasti tekevät hyvän tarjouksen isommasta kasasta soittimia ja pienempää tilpehööriä.

        Tuli uusittua kitarakalustoa ja efektilaitteita ja kaikki kotimaiset kauppiaat läpi käyden tie vei kummiskin Thomannille. Tilasin ja 12 pv:n kuluttua tulivat pakettiautolla tuotuna kotiovelle. UPS:stä soittivat edellisenä päivänä, että huomenna tulee tiettynä aikana n. 2 tunnin annetulla toleranssilla. Ja niin myös tulivat ja ehjänä. Sanoisin, että maksun matka heille vei enemmän aikaa kuin tavaran perilletulo meille.


      • skebanvinguttaja97
        Kitaristi5678 kirjoitti:

        Tuli uusittua kitarakalustoa ja efektilaitteita ja kaikki kotimaiset kauppiaat läpi käyden tie vei kummiskin Thomannille. Tilasin ja 12 pv:n kuluttua tulivat pakettiautolla tuotuna kotiovelle. UPS:stä soittivat edellisenä päivänä, että huomenna tulee tiettynä aikana n. 2 tunnin annetulla toleranssilla. Ja niin myös tulivat ja ehjänä. Sanoisin, että maksun matka heille vei enemmän aikaa kuin tavaran perilletulo meille.

        Käväsin kattoon tuolta ihmeen discolandista niin hiekkalaatikolta näytti. Tai oikeestaan petolinnunperäpuolelta. Kaikki sekaisin. Toisin ku thomanilla. Kaverini tilas sieltä plektroja,virittimen/metronomin yms. Kaikki tuli ehjänä suomeen ja kämpille. Jos tilaa isomman erän thomannilta, ainakin säästää rahaa. Jos ostat jostakin disco landista jotakin niin en ihmettele miks valitat. Osta thomannilta ja kaikki on paremmin.


      • vMs97
        mus kirjoitti:

        Minusta näitä Thomanin omia merkkejä turhaan vähätellään ja pidetään huonoina. Itse olen ostanut kitaran ja se ison 200w Harley Bentonin kitarakaapin, niin ihan hyvin ne on toiminut, joten en näe mitään syytä mollata niitä, sillä niissähän on vielä se 30 päivän palautusoikeus ja 3 vuoden takuu jos ei ole tyytyväinen!!!

        Aika kova jos soittaa enemmänkin kitaraa harley bentonilla. Saapi olla kokoajan virittämässä. Mielummin ei mitään kuin kopio kaikista mahdollisista kitaroista. Kattokaapa thomannilta harley bentoneja, niin näätte että niitä on bc richin, V-stylen,xplorerin ja straton kuorissa.


    • i.ja

      Olen tilannut thomanilta kerran tavaroita.
      Tilasin sähkökitaran ja vahvistimen ja kaikkea tilpehööriä.
      Postimaksut meni siinä mukana mutta en ole varma onko tuotteet niin laadukkaita.
      Posti toi tuotteet ulkoovelleni. :)

    • THOMANNBUYER

      totta se on.. olen itse tilannut thomannilta soittimia ja postikulut vain 20 e

      • kulut

        "totta se on.. olen itse tilannut thomannilta soittimia ja postikulut vain 20 e"
        Sanotaan että jopa 20€, saisi olla halvempi tai kanta-asiakkaille ilmainen niin tulisi enemmän tilailtua, tietenkin jos kerran tilaa ja paljon niin silloin tuon raskii maksaakkin.


      • ----
        kulut kirjoitti:

        "totta se on.. olen itse tilannut thomannilta soittimia ja postikulut vain 20 e"
        Sanotaan että jopa 20€, saisi olla halvempi tai kanta-asiakkaille ilmainen niin tulisi enemmän tilailtua, tietenkin jos kerran tilaa ja paljon niin silloin tuon raskii maksaakkin.

        Jos vastailette niin vastailkaa aina viestiketjun perään, kukaan ei löydä tai jaksa kaivaa viestejä keskeltä.
        Thomann on luotettava kauppa ollut, yhden ainoan kerran tuli postiin tilaus ilman laskua ja jouduin sen takia opettelemaan ulkomaille maksamisen, nykyään kylläkin teen aina näin.


      • gorb
        ---- kirjoitti:

        Jos vastailette niin vastailkaa aina viestiketjun perään, kukaan ei löydä tai jaksa kaivaa viestejä keskeltä.
        Thomann on luotettava kauppa ollut, yhden ainoan kerran tuli postiin tilaus ilman laskua ja jouduin sen takia opettelemaan ulkomaille maksamisen, nykyään kylläkin teen aina näin.

        Tuo Thomann muutmankerna olen tavaraa tilaillut pari kitara ja basso vahvarin, ja osia kitaran rakenteluun, valikoimaa löytyy rakentelutarpeiden hinnat ovat edullisia.


      • Sipisipsuttaja
        gorb kirjoitti:

        Tuo Thomann muutmankerna olen tavaraa tilaillut pari kitara ja basso vahvarin, ja osia kitaran rakenteluun, valikoimaa löytyy rakentelutarpeiden hinnat ovat edullisia.

        Kaikki mitä olen hankkinut Thomannilta on tullu niinkuin on luvattu.
        Olen ostanut skittani yksityisiltä ja vanhempia kepakoita myynyt aina yksityisesti.
        On meinaa aina testattava onko se soitin jota havittelet että se tosiaan pelittää.
        Minä meinaan tiedän mitä se vaatii kun on suomalaiset nakkisormet.


      • soittaja777
        Sipisipsuttaja kirjoitti:

        Kaikki mitä olen hankkinut Thomannilta on tullu niinkuin on luvattu.
        Olen ostanut skittani yksityisiltä ja vanhempia kepakoita myynyt aina yksityisesti.
        On meinaa aina testattava onko se soitin jota havittelet että se tosiaan pelittää.
        Minä meinaan tiedän mitä se vaatii kun on suomalaiset nakkisormet.

        Älkää ihmiset IKINÄ ostako discolandista mitään! Toimitusajoissa lukee 5-14vrk, mutta olen odottanut soitinta jo pari kuukautta. Käyminen liikkeessä vain varmisti, ettei kyseisestä nettikaupasta kannata ostaa mitään. Henkilökunta vain vähätteli, eikä antanut kunnon vastausta milloin soitin tulee. Lisäksi kokeilin kyseisen liikkeen soittimia niin aikamoisia tulitikku ja liimavirityksiä tuntui ainakin kitarat olevan. Ei siis ihme että muita halvemmalla myyvät kun taso on vastaavaa!!!


    • Jussi1001

      Tilasin thomannilta hemingway digipianon, ovelle saakka toimitettuna kulut 20€ ja muutakin on tullut vuosien varrella tilattua, hyvin on toiminut!!!

    • Aki95

      Kyllä se kannattaa hommata se kitara jostain lähellä olevasta musiikki kaupasta vaikka maksaski enemmän nii tuleehan siinä korjaukset ja muut kaupan päälle

    • lililil

      Ei ole ollut ongelmia, tosin halvempien tuotteiden kanssa on saannut vääntää (kielisoittimet). Suosittelen, kunhan ei ota halvimmasta päästä :)

      • postipate215

        Thoman on ihan jees kauppa, sieltä saa melkein kaiken mitä tarvitsee ja halvalla. ;)


    • Soitintestaaja

      Olen itse tilannut thomannilta paljon kaikenlaista, mutta kokemuksesta voin sanoa että soittimet on yksilöitä. Suomessa voit testata soitinta ja saat sen mitä haluat, mutta saksassa samoja soittimia on hyllyt täynnä joten kun tilaat he vain nappaavat jonkun varastosta ja lähettää. ps. jos soittimeen ilmenee häikkää eli tarvitaan takuuhuolto niin joudut lähettämään soittimen saksaan eikä se välttämättä edes tule sen jälkeen enää takaisin.

      • xx xxx xx

        Kovasti muuten lupailevet esitteessä ja nettisaitilla kokeilevansa enne lähettämistä että soitin on kunnossa ja esi-säädetty.


      • 145

        Kumpi on sinun mielestäsi parempi/halvempi vaihtoehto näissä kuvitteellisissa, mutta käytännössä hyvin tavallisissa tilanteissa:

        Skenaario 1.
        Kotipaikkakunnalla on vain yksi musiikkikauppa. jossa on jonkunlainen valikoima soittimia. hinnoittelu on monopoliasemasta johtuen suolainen. Jos en löydä liikkeen valikoimasta sopivaa, tilataan maahanatuojalta, jos sieltä löytyy (kestää ainakin viikon). Jos maahantuojalla ei ole sopivaa, tilaa maahantuoja valmistajalta seuraavaan erään, joita tulee 1-3 kuukauden välein. Jos tilattu tavara ei kelpaa testauksen jälkeen, pyörähtää peli lähtöruutuun. Kauppias vaatii varausmaksun jota ei palauteta, jos kauppaa ei synny ollenkaan. Toinen vaihtoehto on tilata tuote postimyynnistä, testausaikaa on maksutta kaksi viikkoa, isoissa firmoissa on isot valikoimat ja uuden tavaran saaminen valmistajalta toimii pienillä odotusajoilla, mikäli tavaraa yleensäkään on saatavilla.

        Skenaario 2. Kotipaikkakunnalla ei ole musiikkikauppaa. Hyvin varusteltuun liikkeeseen on matkaa 150 km. Jos soittimessa on häikkää tai tarvitaan takuuhuoltoa, on edessä sama matka uudestaan tai lähetys postissa. Soittimen testausaikaa on liikkeessä kerrallaan maksimissaan 10-12 tuntia liikkeen tiloissa. Tai tilaan soittimen postimyynnistä, toimitus on lähimpään postitoimistoon, testausaikaa kaksi viikkoa maksutta kotona, takuu- yms jutut menevät saman postisysteemin kautta tai kuriiripalveluna. Takuuta Thomann myöntää kolme vuotta.

        Mitäs tekist? Minä olen jo valinnut.


    • Tumpelo666

      Tilattu on tuplapedaalia, cräshiä, splashia, standeja ja Harrikka.
      Oikein hyvin toimivat jne. Tuplapedusta, kaverille siis meni, poikkesi toinen jousi kuukauden sisällä, mutta muuten hyvä laatusta, toimitus suhteellisen nopeaa ja halpaa.

      • penan anis

        tilasin yamaha fg720s kitaran. viikon verran kesti tulla perille. avasin boksin ja hyvin pelasi mutta mutta, tarkempi tutkailu paljasti että kaula oli valmiiksi halki viritintappien väleistä melkein otelautaan asti.
        saas nähdä kuinka kauan menee kun uusi tulee tilalle. ei siis mitään valittamista ko. yrityksestä mutta näinkin voi käydä ja harmitus on suuri vaikka rahallista menetystä ei koidukaan...


    • beethoffen.

      iteki kerran huuliharpun tuolta ostin.

    • vaarana??

      että paketti jäisi tulliin?
      Itse olisin tilaamassa tuolta kaikennäköistä kamaa ja hintaa kertyi 400e
      En minä ainakaan haluaisi lähtä tulliin ja aloittaa hirveää paperisotaa.
      Onko se 100% varma että EU:n alueella on "tullivapaata" ettei jää tulliin.

      • ahoh

        jää tullin, kun on EU-alueesta kyse.


    • THOMANN 1 !!

      THOMANN EI PERI LÄHETYSKULUJA JOS HINTA ON YLI 389 € !!
      JA JOS ET TYKKÄÄ TAI JOS ET HALUA SOITINTA NIIN SEN VOI PALAUTTAA !! 30 PÄIVÄN PALAUTUSOIKEUS !!

      • dksadf

        Kerran tilasin thomanilta maksoin tilaukset eipä vaan tullut tilauksia. aikamoinen kusetusfirma toi thomann ärrrr.


      • Rankaisijatar
        dksadf kirjoitti:

        Kerran tilasin thomanilta maksoin tilaukset eipä vaan tullut tilauksia. aikamoinen kusetusfirma toi thomann ärrrr.

        "Kerran tilasin thomanilta maksoin tilaukset eipä vaan tullut tilauksia. aikamoinen kusetusfirma toi thomann ärrrr."

        Ei tullu tilauksia? No ei varmaan, idea on se että sä tilaat niiltä eikä ne sulta pahvi. Kaikkia hölmöjä sitä näkee kun vanhaksi elää.


    • digipianoa

      Viime viikon alussa sen ilmoitettiin lähteneen Saksasta. Yamaha clavinova 330. Maksoin tilisiirtona etukäteen. saapa nähdä tuleeko ensi viikolla vai tuleeko ollenkaan... Visa-kortilla maksaminen ei onnistunut. Se oli jo vähän huono merkki. Mutta vielä luottavaisin mielin odottelen.

    • Teresaaa-

      Olen ostanut rummut Thomannilta.Ihan normaalisti meni osto,kävin tosin hakemassa rummut itse toimistosta tai missä tilattuja ostoksia on Suomessa.

    • ghg

      ostin juuri jacksonin v kitaran thomannilta 30 päivän palautus oikeus on perseestä koska kestää 30 päivää ettäö tuote saapuu

      • MOKA-JUTTUJA...

        Itse olen tilannut Thomannilta vuosikausien ajan tavaraa säännöllisesti itselle ja bändikavereillekin, tilauksia on ollut tähän mennessä liki 100kpl ja vain kerran on ollut huomauttamista väärän värisestä kitarasta ja toisella kertaa hieman pakkaamisesta. Molemmilla kerroilla hyvittivät virheensä välittömästi.

        Täällä T-kauppaa haukkuvat ovat selvästi joko kilpailijoiden asialla tai pikkupojuja, jotka eivät ymmärrä nettitilaamisesta yhtään mitään.

        Olen itse kokeillut muitakin nettimusiikkikauppoja ja Thoman pelaa ehdottomasti parhaiten kaikista. Vahvistus tilauksesta tulee nopeasti ja tavara on parhaimmillaan tullut kotiovelleni 4 päivässä. Keskimäärin aina alle viikossa. Ja jos kysyttävää on ollut, niin aina voinut soittaa suomenkieliseen palvelunumeroon.

        Joten älkääs nyt sällit puhuko täällä paskaa !!


    • Todella tyytyväinen

      Kahdesta kaupasta ja just alku viikosta taas tehtiin kauppoja. Aivan uskomattoman hienoa palvelua!!!

      • kops

        Thomann 840e
        Eräs suomalainen musakauppa 2100e
        Muut suomalaiset musakaupat suositellu thomannilta tilaamista suoraan. :)


      • Kitaraukko798734iyer
        kops kirjoitti:

        Thomann 840e
        Eräs suomalainen musakauppa 2100e
        Muut suomalaiset musakaupat suositellu thomannilta tilaamista suoraan. :)

        Et sitten viittiny kertoa mikä tuote? Merkki ja malli? Mikä Suomalainen liike?

        Ilmeisesti syy ettet kerron on se, että aika paskaa taidat puhua.
        Jos heittää tollasen hintaeron Thomannin hyväksi niin voisi edes kertoa mikä tuote/merkki/malli ja kyseinen verrokki liike.

        Itse voin kertoa esimerkillä:

        Ibanez JS1200CA, Levytukku Oy, ovh n. 1900 pyöristettynä, ostin tuon 1540 eurolla
        Sama tuote Thomanilla, ovh ilmoitettu 2222 euroa (kusetusta) ja ns. ostohinta 1939 (säästösi 283.-)

        Vertailu Thomann 2222 - Levytukku 1900 = -322 euroa Levytukku Oy:n hyväksi
        Vertailu itse ostohinnassa Thomann 1939 - 1540 = 399 euroa Levytukku Oy:n hyväksi

        Vertailu Thoman ovh - ostohinta 2222-1939 = 283 euroa (säästö) , heh heh, säästö? lähtö ovh hinta on vähän liian korkea ja luulis Saksassa olevan lähtöhinta Suomea alempi, kusetusta vai mitä lie?

        Vertailu Levytukku Oy ovh - ostohinta 1900 - 1540 = 360 euroa ja oikeasti alennus/säästö.

        Levytukku Oy on Ibanezin maahantuoja ja myy hieman esim. Nummelaa halvemmalla jossa sielläkin lähtöhinta on 1939, joka on Thomannin lähtöhintaa selvästi halvempi. Ibanez on yksi merkki joka lähtee Suomesta halvemmalla kuin Thomannilta.

        Ainakin jo kaksi liikettä myy tuota sähkistä paljon halvemmalla.
        Ja tämä ei ole ainoa soitinvehje, jossa näin on.

        Joten ihan rauhassa ostakaa Thomannilta kun se on teille niin halpa, mä ostan ihan kotomaan liikkeistä ja olen siellä muutamissa sellainen ns. kanta-asiakas, tuen Suomalaista työtä miellummin ja eritoten sen takiakin, että olen itse joka ikisen vehkeen saanut Thomannia selvästi halvemmalla. Lisäksi voin aina testata sen tuotteen ja pääsen sitä hypistelemään ja tiedän mitä saan, samalla voin keskustella vaikka sen kitaran säätämisestä mieleisekseni jos en sitä itse halua tehdä.

        Ja jos ette nyt ole vielä huomannu nettikaupoista tätä niin ostakaa edes tuola UK:sta ja vaikka dv247.com tai muusta UK:n liikkeestä ja löytyy kyllä Thomannia halvemmalla miltei aina tarvarat ja yhtä luotettavasti ellei paremmin kuin Thomannilta.

        Jokainen taplaa tyylillään mutta en ymmärrä monien hypetystä Thomannin puolesta varskinkaan kun aina olen verrannut Thomannin hintoja niihin mistä olen ostanut ja aina on Thomann toiseksi jäänyt, lisäksi ei tarvitse lähetellä kitaroita takas Saksaan jos niihin olis vikoja tullut takuu-aikana, vaikkakin tämä on Thomann asiakkaille kovin helppoa.

        Ymmärrän kyllä nettifirmat jos asuu jossain jumalan seläntakana jos matkaa lähimpään Suomalaiseen liikkeeseen on vaikka yli 100 km, mutta jo noilla hintaeroilla saapi vaikka dösäliput ja jää vlielä väliäkin ja kaikki Suomalaisen hyväksi.

        Jatkakaa rauhassa tästä asiasta täällä, ihan sama mulle mistä ostatte mutta turha on tulla puhumaan tänne paskaa hintoja mainitsemalla jos ei ole kerrottu mikä tuote/merkki ja malli.


      • odottamassa
        Kitaraukko798734iyer kirjoitti:

        Et sitten viittiny kertoa mikä tuote? Merkki ja malli? Mikä Suomalainen liike?

        Ilmeisesti syy ettet kerron on se, että aika paskaa taidat puhua.
        Jos heittää tollasen hintaeron Thomannin hyväksi niin voisi edes kertoa mikä tuote/merkki/malli ja kyseinen verrokki liike.

        Itse voin kertoa esimerkillä:

        Ibanez JS1200CA, Levytukku Oy, ovh n. 1900 pyöristettynä, ostin tuon 1540 eurolla
        Sama tuote Thomanilla, ovh ilmoitettu 2222 euroa (kusetusta) ja ns. ostohinta 1939 (säästösi 283.-)

        Vertailu Thomann 2222 - Levytukku 1900 = -322 euroa Levytukku Oy:n hyväksi
        Vertailu itse ostohinnassa Thomann 1939 - 1540 = 399 euroa Levytukku Oy:n hyväksi

        Vertailu Thoman ovh - ostohinta 2222-1939 = 283 euroa (säästö) , heh heh, säästö? lähtö ovh hinta on vähän liian korkea ja luulis Saksassa olevan lähtöhinta Suomea alempi, kusetusta vai mitä lie?

        Vertailu Levytukku Oy ovh - ostohinta 1900 - 1540 = 360 euroa ja oikeasti alennus/säästö.

        Levytukku Oy on Ibanezin maahantuoja ja myy hieman esim. Nummelaa halvemmalla jossa sielläkin lähtöhinta on 1939, joka on Thomannin lähtöhintaa selvästi halvempi. Ibanez on yksi merkki joka lähtee Suomesta halvemmalla kuin Thomannilta.

        Ainakin jo kaksi liikettä myy tuota sähkistä paljon halvemmalla.
        Ja tämä ei ole ainoa soitinvehje, jossa näin on.

        Joten ihan rauhassa ostakaa Thomannilta kun se on teille niin halpa, mä ostan ihan kotomaan liikkeistä ja olen siellä muutamissa sellainen ns. kanta-asiakas, tuen Suomalaista työtä miellummin ja eritoten sen takiakin, että olen itse joka ikisen vehkeen saanut Thomannia selvästi halvemmalla. Lisäksi voin aina testata sen tuotteen ja pääsen sitä hypistelemään ja tiedän mitä saan, samalla voin keskustella vaikka sen kitaran säätämisestä mieleisekseni jos en sitä itse halua tehdä.

        Ja jos ette nyt ole vielä huomannu nettikaupoista tätä niin ostakaa edes tuola UK:sta ja vaikka dv247.com tai muusta UK:n liikkeestä ja löytyy kyllä Thomannia halvemmalla miltei aina tarvarat ja yhtä luotettavasti ellei paremmin kuin Thomannilta.

        Jokainen taplaa tyylillään mutta en ymmärrä monien hypetystä Thomannin puolesta varskinkaan kun aina olen verrannut Thomannin hintoja niihin mistä olen ostanut ja aina on Thomann toiseksi jäänyt, lisäksi ei tarvitse lähetellä kitaroita takas Saksaan jos niihin olis vikoja tullut takuu-aikana, vaikkakin tämä on Thomann asiakkaille kovin helppoa.

        Ymmärrän kyllä nettifirmat jos asuu jossain jumalan seläntakana jos matkaa lähimpään Suomalaiseen liikkeeseen on vaikka yli 100 km, mutta jo noilla hintaeroilla saapi vaikka dösäliput ja jää vlielä väliäkin ja kaikki Suomalaisen hyväksi.

        Jatkakaa rauhassa tästä asiasta täällä, ihan sama mulle mistä ostatte mutta turha on tulla puhumaan tänne paskaa hintoja mainitsemalla jos ei ole kerrottu mikä tuote/merkki ja malli.

        TIlasin thomannilta viime perjantaina paketin ja en tiiä millon tullee xD


      • se...
        Kitaraukko798734iyer kirjoitti:

        Et sitten viittiny kertoa mikä tuote? Merkki ja malli? Mikä Suomalainen liike?

        Ilmeisesti syy ettet kerron on se, että aika paskaa taidat puhua.
        Jos heittää tollasen hintaeron Thomannin hyväksi niin voisi edes kertoa mikä tuote/merkki/malli ja kyseinen verrokki liike.

        Itse voin kertoa esimerkillä:

        Ibanez JS1200CA, Levytukku Oy, ovh n. 1900 pyöristettynä, ostin tuon 1540 eurolla
        Sama tuote Thomanilla, ovh ilmoitettu 2222 euroa (kusetusta) ja ns. ostohinta 1939 (säästösi 283.-)

        Vertailu Thomann 2222 - Levytukku 1900 = -322 euroa Levytukku Oy:n hyväksi
        Vertailu itse ostohinnassa Thomann 1939 - 1540 = 399 euroa Levytukku Oy:n hyväksi

        Vertailu Thoman ovh - ostohinta 2222-1939 = 283 euroa (säästö) , heh heh, säästö? lähtö ovh hinta on vähän liian korkea ja luulis Saksassa olevan lähtöhinta Suomea alempi, kusetusta vai mitä lie?

        Vertailu Levytukku Oy ovh - ostohinta 1900 - 1540 = 360 euroa ja oikeasti alennus/säästö.

        Levytukku Oy on Ibanezin maahantuoja ja myy hieman esim. Nummelaa halvemmalla jossa sielläkin lähtöhinta on 1939, joka on Thomannin lähtöhintaa selvästi halvempi. Ibanez on yksi merkki joka lähtee Suomesta halvemmalla kuin Thomannilta.

        Ainakin jo kaksi liikettä myy tuota sähkistä paljon halvemmalla.
        Ja tämä ei ole ainoa soitinvehje, jossa näin on.

        Joten ihan rauhassa ostakaa Thomannilta kun se on teille niin halpa, mä ostan ihan kotomaan liikkeistä ja olen siellä muutamissa sellainen ns. kanta-asiakas, tuen Suomalaista työtä miellummin ja eritoten sen takiakin, että olen itse joka ikisen vehkeen saanut Thomannia selvästi halvemmalla. Lisäksi voin aina testata sen tuotteen ja pääsen sitä hypistelemään ja tiedän mitä saan, samalla voin keskustella vaikka sen kitaran säätämisestä mieleisekseni jos en sitä itse halua tehdä.

        Ja jos ette nyt ole vielä huomannu nettikaupoista tätä niin ostakaa edes tuola UK:sta ja vaikka dv247.com tai muusta UK:n liikkeestä ja löytyy kyllä Thomannia halvemmalla miltei aina tarvarat ja yhtä luotettavasti ellei paremmin kuin Thomannilta.

        Jokainen taplaa tyylillään mutta en ymmärrä monien hypetystä Thomannin puolesta varskinkaan kun aina olen verrannut Thomannin hintoja niihin mistä olen ostanut ja aina on Thomann toiseksi jäänyt, lisäksi ei tarvitse lähetellä kitaroita takas Saksaan jos niihin olis vikoja tullut takuu-aikana, vaikkakin tämä on Thomann asiakkaille kovin helppoa.

        Ymmärrän kyllä nettifirmat jos asuu jossain jumalan seläntakana jos matkaa lähimpään Suomalaiseen liikkeeseen on vaikka yli 100 km, mutta jo noilla hintaeroilla saapi vaikka dösäliput ja jää vlielä väliäkin ja kaikki Suomalaisen hyväksi.

        Jatkakaa rauhassa tästä asiasta täällä, ihan sama mulle mistä ostatte mutta turha on tulla puhumaan tänne paskaa hintoja mainitsemalla jos ei ole kerrottu mikä tuote/merkki ja malli.

        noinkin olla mutta thomann on saanut aikaan sen että suomalaisten musiikkikauppojen on pitänyt laskea hinnat järkevämmälle tasolle kun aiemmin ne pystyivät pitämään tähtitieteellisiä hintoja koska kilpailua ei ollut nimeksikään. Ja onhan se thomannin hinnasto yhdenlainen referenssi johon on helppo muiden hintoja verrata -> liikkeet eivät pysty kusettamaan aloittelijoita läheskään siinä määrin kuin ennen. Ja markkinatalouteenhan kuuluu että kuluttajalla on vapaus ostaa tuotteensa mistä haluaa ja/tai sieltä mistä halvimmalla saa.


      • moikka601
        se... kirjoitti:

        noinkin olla mutta thomann on saanut aikaan sen että suomalaisten musiikkikauppojen on pitänyt laskea hinnat järkevämmälle tasolle kun aiemmin ne pystyivät pitämään tähtitieteellisiä hintoja koska kilpailua ei ollut nimeksikään. Ja onhan se thomannin hinnasto yhdenlainen referenssi johon on helppo muiden hintoja verrata -> liikkeet eivät pysty kusettamaan aloittelijoita läheskään siinä määrin kuin ennen. Ja markkinatalouteenhan kuuluu että kuluttajalla on vapaus ostaa tuotteensa mistä haluaa ja/tai sieltä mistä halvimmalla saa.

        onko kukaan ostanu thomannilta startonen sas-75 alttosaksofonii ite ehkä ostan mut en tiiä jos on nii 1. tuliko lehden (yleensä kultaisen värinen) pidikin mukana? 2.onko soitin hyvä? VASTATKAA JOS OOTTE TILANNU 3. kuinka nopeaa toimitus tulee?


      • joku vaan 214
        moikka601 kirjoitti:

        onko kukaan ostanu thomannilta startonen sas-75 alttosaksofonii ite ehkä ostan mut en tiiä jos on nii 1. tuliko lehden (yleensä kultaisen värinen) pidikin mukana? 2.onko soitin hyvä? VASTATKAA JOS OOTTE TILANNU 3. kuinka nopeaa toimitus tulee?

        minkä vahvuuksisia lehdykkeitä kannattaisi ostaa tytölleni joka alkaa soittaa alttosaksofonia , ei ole ennen soittanut puhallin soitinta tyttö on 11v


      • kitukkeli8900890
        se... kirjoitti:

        noinkin olla mutta thomann on saanut aikaan sen että suomalaisten musiikkikauppojen on pitänyt laskea hinnat järkevämmälle tasolle kun aiemmin ne pystyivät pitämään tähtitieteellisiä hintoja koska kilpailua ei ollut nimeksikään. Ja onhan se thomannin hinnasto yhdenlainen referenssi johon on helppo muiden hintoja verrata -> liikkeet eivät pysty kusettamaan aloittelijoita läheskään siinä määrin kuin ennen. Ja markkinatalouteenhan kuuluu että kuluttajalla on vapaus ostaa tuotteensa mistä haluaa ja/tai sieltä mistä halvimmalla saa.

        Toki jokaisella on vapaus ostaa mistä haluaa mutta luulisi sitten oikeasti ostavan sieltä mistä saa halvimmalla ja hyvällä palvelulla. En halua puolustaa ihan hyvyyttäni suomalaisia kivijalkaliikkeitä mutta kun omalla kohdallani olen sieltä aina kamat saanut Thomannia halvemmalla.

        Tottakait Thomannia voi käyttää referenssinä mutta eikös olisi järkevämpää käyttää referenssinä UK:ta jossa hinnat on halvemmat?

        Thomann on ollut jo monta vuotta selvästi kalliimpi kuin esim. Levytukku, olen ollut levytukun asiakas jo aikas pitkään ja Thomanni on heti alusta asti jääny toiseksi myös hinnan suhteen ja sen suhteen, että mä voin aina testata sen haluamani kitarana, pyytää säädöt juuri sellaisiksi mitä haluan ja palvelu on aina ollut ihan hemmetin hyvää kohdallani.

        Mun mielestä on tyhmää käyttää sitä vapauttaan väärin ja ostaa kalliimmalla Thomannilta eikä rakentaa suhteita Suomalaisiin kivijalkaliikkeisiin ja ostaa sieltä halvemmalla.

        Joka nyt ei vieläkään tajua niin Thomannin lähtöhinta on suolainen mistä muka antavat sitten "reilun alennuksen", yrittäkää ymmärtää nyt tämä kusetus pikku hiljaa, koska Saksaan menevät soittimet valmistajilta huomattavasti halvemmilla rahdeilla ja kustannuksilta kuin Suomen vastaavat ja silti Thomannin lähtöhinta on Suomea selvästi korkeammat, mun mielestä tämä on vain kusetusta ja isomman voiton tavoittelua Thomannin puolelta.

        Jos nyt netistä tilaatte niin tilatkaa edes UK:sta eikä Thomannilta, UK on muutenkin kaikenlaisissa tavaroissa selvästi Saksaa halvempi paikka tilata ja ihan yhtä luotettava.

        Itse tilaan edelleen Suomen liikkeistä, koska saan täältä halvemmalla, hinnoista voin aina tinkiä jos on enää tarvetta edes, soittimet kokeilen ja saan säädätettyä justiinsa mulle sopivasti ja kaiken lisäksi tuen Suomalaista työtä, koska tämä tulee mulle edullisemmaksi ja sekä kaikille Suomalaisille hyväksi eikä valuutta valu Saksaan (jos joku nyt väittää, että homma verotetaan Suomessa niin aivan varmasti ne voitot kuitenkin menee sinne emoyhtiön Saksaan hyväksi).

        Mutta tehkää mitä haluatte, maksakaa enempi, minä en jaksa tästä enää vääntä, korkeintaan ihmettelen ja totean että liikaa maksaminen on vain tyhmää ;-)


      • sgjjk
        kitukkeli8900890 kirjoitti:

        Toki jokaisella on vapaus ostaa mistä haluaa mutta luulisi sitten oikeasti ostavan sieltä mistä saa halvimmalla ja hyvällä palvelulla. En halua puolustaa ihan hyvyyttäni suomalaisia kivijalkaliikkeitä mutta kun omalla kohdallani olen sieltä aina kamat saanut Thomannia halvemmalla.

        Tottakait Thomannia voi käyttää referenssinä mutta eikös olisi järkevämpää käyttää referenssinä UK:ta jossa hinnat on halvemmat?

        Thomann on ollut jo monta vuotta selvästi kalliimpi kuin esim. Levytukku, olen ollut levytukun asiakas jo aikas pitkään ja Thomanni on heti alusta asti jääny toiseksi myös hinnan suhteen ja sen suhteen, että mä voin aina testata sen haluamani kitarana, pyytää säädöt juuri sellaisiksi mitä haluan ja palvelu on aina ollut ihan hemmetin hyvää kohdallani.

        Mun mielestä on tyhmää käyttää sitä vapauttaan väärin ja ostaa kalliimmalla Thomannilta eikä rakentaa suhteita Suomalaisiin kivijalkaliikkeisiin ja ostaa sieltä halvemmalla.

        Joka nyt ei vieläkään tajua niin Thomannin lähtöhinta on suolainen mistä muka antavat sitten "reilun alennuksen", yrittäkää ymmärtää nyt tämä kusetus pikku hiljaa, koska Saksaan menevät soittimet valmistajilta huomattavasti halvemmilla rahdeilla ja kustannuksilta kuin Suomen vastaavat ja silti Thomannin lähtöhinta on Suomea selvästi korkeammat, mun mielestä tämä on vain kusetusta ja isomman voiton tavoittelua Thomannin puolelta.

        Jos nyt netistä tilaatte niin tilatkaa edes UK:sta eikä Thomannilta, UK on muutenkin kaikenlaisissa tavaroissa selvästi Saksaa halvempi paikka tilata ja ihan yhtä luotettava.

        Itse tilaan edelleen Suomen liikkeistä, koska saan täältä halvemmalla, hinnoista voin aina tinkiä jos on enää tarvetta edes, soittimet kokeilen ja saan säädätettyä justiinsa mulle sopivasti ja kaiken lisäksi tuen Suomalaista työtä, koska tämä tulee mulle edullisemmaksi ja sekä kaikille Suomalaisille hyväksi eikä valuutta valu Saksaan (jos joku nyt väittää, että homma verotetaan Suomessa niin aivan varmasti ne voitot kuitenkin menee sinne emoyhtiön Saksaan hyväksi).

        Mutta tehkää mitä haluatte, maksakaa enempi, minä en jaksa tästä enää vääntä, korkeintaan ihmettelen ja totean että liikaa maksaminen on vain tyhmää ;-)

        Olen tilannut sekä Thomannilta että kotimaisista nettikaupoista. Viime aikoina enimmäkseen Suomesta, koska hinnat ovat tulleet alaspäin - kiitokset tästä Thomannille sekä muille ulkomaan kaupoille. Suomalaisten oli pakko tiputtaa hintoja. Valikoimat täällä ovat tietenkin vaatimattomampia, mutta ihan riittävät.


      • moikka601
        sgjjk kirjoitti:

        Olen tilannut sekä Thomannilta että kotimaisista nettikaupoista. Viime aikoina enimmäkseen Suomesta, koska hinnat ovat tulleet alaspäin - kiitokset tästä Thomannille sekä muille ulkomaan kaupoille. Suomalaisten oli pakko tiputtaa hintoja. Valikoimat täällä ovat tietenkin vaatimattomampia, mutta ihan riittävät.

        kannattaako thomannilta tilata saksofonia?


      • moikka601
        moikka601 kirjoitti:

        kannattaako thomannilta tilata saksofonia?

        minkä nimisiä suomalaisia netti kauppaja on mist ootte tilannu jotai?


      • sgjjk
        moikka601 kirjoitti:

        minkä nimisiä suomalaisia netti kauppaja on mist ootte tilannu jotai?

        Olen ostanut esimerkiksi musiikkiliike.fi :stä. Jos joku tuote kiinnostaa vertailen mitä se missäkin maksaa.


      • sanokaaaaaafgd
        sgjjk kirjoitti:

        Olen ostanut esimerkiksi musiikkiliike.fi :stä. Jos joku tuote kiinnostaa vertailen mitä se missäkin maksaa.

        et kannattaako thomannilta ostaa mitää puhallin soitimii? 2. ilmottaako ne et millo paketti tulee ovelle


      • Käytetyn ostanut
        moikka601 kirjoitti:

        kannattaako thomannilta tilata saksofonia?

        Oikeastaan ei. Ovat kehuneet että soittoinnon ylläpitämiseksi ei ole järkevää ostaa ns. Lelua. Kunnon soitin löytyy samoihin hintoihin myös suomen markkinoilta etuna se että soitinta pääsee kokeilemaan.


    • Apuva!

      Miten tuo Thomannille tilisiirto Sampopankissa menee.
      Eli ei kait siinä sentään tarvitse niitä Saksan pankin tilisiirtokuluja (20€) maksella vaan riittää että maksaa omat Sampopankin kulut ja ostoksen hinnan postikuluineen (12€).

      Sampopankin vaihtoehdoissa oli nimittäin: maksaja maksaa vain Sampopankin kulut ja maksaja maksaa kaikki kulut.

    • Apuva!

      Vatausta odotellen, kun näyttää tilaajia olevan.

      • juuh2

        miksi sä et kysy tätä Sampo-pankista? Kyllä ne siellä tietää.

        En tiedä miten tuo sun tilauksesi toimitus menee mutta miksi et osta sitä postiennakolla eli kun haet paketin niin maksat vain sen tuotteen toimituskulut eikä tarvi miettiä sitä Sampo-pankkia sen enempää.

        Jos sulla on Visa niin maksa sillä, ei pitäsi mennä kauheesti kuluja, tuote maksaa eli sen hinta toimituskulut mitä Thomanni on hinnoitellut.


      • Ekonisti

        Niin ethän se maksa niitä Saksan maksuja vaan siis Thomannin tuotteen hinnan eli itse tuotteen ja toimituskulut.

        Toisaalta tässä on pieni koukku eli kyllähän Thomann hinnoittelussaan huomioi kaikki kulunsa eli mitä heidän bisneksen pyörittäminen vaatii rahallisesti (mukaan lukien SaksanPankkien maksut ym. niin hintoihin ne kulut pistetään) tämä on tätä kapitalismin markkinataloutta.


    • Apuva!

      Ehdin jo maksaa tilisiirtona erehdyksissäni ja käsittelyaika on ilmeisesti pitkä ennenkuin raha siirtyy, omalta tililtä kyllä katosi rahat heti.
      Olisi pitänyt Visalla maksaa jos Electroni nyt edes toimii Thomannilla.

      Nim. Juuh2: ennen tosiaan tilasin joskus vuosia sitten postiennakolla ja maksoin laskun paketin saatuani, nykyään ei ole mahdollista tai se taitaa olla tuo UPS kuljetus tätänykyä vain.

      Nim. Ekonisti:
      Tuo Sampopankin maksuhommissa vain alkoi pelottamaan ja mietityttämään kun siinä oli niitä vaihtoehtoja ja pahimmassa tapauksessa olisin joutunut maksamaan vielä n.20€ Saksan pankin käsittelymaksuja, ei kiitos.

      Kylläkait se tilaus on mennyt oikein sitten, saa nähdä, jospa ne tosiaan oli kulut huomioitu siinä kun postikulut ja tuotteen maksoin, pitää vaan odotella jännittyneenä mten käy.

    • inartistic-matias

      Kerran ostin sakuilta kitaran, en osta enää. Vire ei pitänyt ikinä, ja muutenkin jatkuva säätäminen on ihan perseestä. Sanoivat, että 3 vuoden takuu -> laitoin viestiä tuotteen palautushalukkuudestani n. 9 kk oston jälkeen. Eivät suostuneet korjaamaan, saati lähettämään rahoja takaisin. Mitään en enää tilaa näiltä natseilta.

    • Minä tilaan kyllä.

      Kaikkia kitaroita ei saa täältä, pakko tilata.

      Tokihan se laatukin vaikuttaa miten vire pitää ym.
      Huonot osathan voi vaihtaa myös itse jos ei muuten toimi, esim. koneisto ja talla.

      • Miun mielest Thomann on kelpo kauppa, lähes kaikki tuotteet halvempia kuin suomessa, poikkeuksiakin on. Useasti olen tilannu vähän kaikkea, kitaroita, rummut, vahvareita ja muuta pikkusälää. Koht laitan taas 800e:n tilauksen menemään.
        Tuotteet on muulloin hyvin tullu, mut kerran dhl hukkas kitara- ja akustisenvahvistimen. (Ovat siis ihan pirun isoja, 20 kg molemmat)
        Ne puuttuivat lastista, kaikki oli trukki lavalla, ja siinä näkyi että oli nippusiteet katkottu vahvistimien kohdalta.
        Thomannille tästä kerrottiin, oli se aika hankalaa, mutta lopulta tuli uudet vahvistimet. Mutta sitten dhl kiikutti tänne ne kaksi hävinnyttä kappaletta myös,
        niissä olikin sitten vikaa. Kitara vahvistimessa pätkii särö kanava ja jos soittaa kahdella kitaralla se pätkii myös. Mutta se vietiin treenikämpälle,
        ja toimii kun antaa lämmetä eka. Hävinneessä akustisessa vahvistimessa
        ei mene chorus napista pois päältä, eli choruksen by pass ei toimi.
        Vaan ei se haittaa kun saatiin uudet myös, nyt saatiin kahdet samaan hintaan.


    • HomeSweetHome123

      "Miun mielest Thomann on kelpo kauppa, lähes kaikki tuotteet halvempia kuin suomessa, poikkeuksiakin on. Useasti olen tilannu vähän kaikkea, kitaroita, rummut, vahvareita ja muuta pikkusälää."

      Ei muuten ole läheskään kaikki tuotteet halvempia kuin Suomessa. Mä olen ostanut kaikki soitin vehkeet Suomesta kivijalkaliikkeistä halvemmalla kuin Thomannilta, josta ei saa hinnasta tingattua tai myyjän kanssa keskusteltua hinnoista kun ovat ns. heillä vain listahintoja, joilla mennään.

      Kivijalkaliikkeissä pääsee aina keskustelemaan hinnoista ja aina on myyjät tulleet vastaan ja nykyisin tutuista liikkeistä ja tutuilta myyjiltä suoraan tulee jo sopivat hinnat mulle ettei edes tarvi tinkiä.

      Lisäksi pääsen aina testaamaan kyseiset tuotteet etukäteen, joten ei tule sikaa säkissä siinäkään suhteessa.

      Merkkejä mitä mulla on tälläkin hetkellä on kitaroissa Ibanez, Gibson ja Fender sekä yksi Yamahan basso, vahvareista Kettusta, Rolandia, räkkivehjettä ja efektejä ja PA-kamaa ja nämä kaikki on aina Suomesta halvemmalla saatu.

      Thomann on itse asiassa mun mielestä kallis ja kun vertaa useampaa netissä toimivaa liikettä niin huomaa että Thomann ei hinnoilla pärjää UK:n nettiliikkeille tai muillekaan kovinkaan hyvin.

      Mutta jokainen tekee niin kuin parhaakseen katsoo, toisaalta on tyhmää maksaa liikaa kun lähempääkin saa halvemmalla.

    • Tiluttaja

      Erittäin hyvin pelasi Thomannin toimitus, kun tilasin tavaraa. Kotimaisilla musiikkiliikkeillä yllättävän kovat lähtöhinnat tuotteilla. Ajavat asiakkaansa väkisin verkkokauppoihin.

      Palvelusta kyllä mielellään maksaa, mutta että satoja euroja?

      • joops juups093uråjw´

        "Kotimaisilla musiikkiliikkeillä yllättävän kovat lähtöhinnat"

        Et ole sitten kovinkaan kattonu Thomannin ns. lähtöhintaa ;-)

        On meinaan Thomannin lähtöhinnoissa ihme varaa kun ovat monesti
        kotimaan lähtöhintoja korkeammat ja näin saadaan porukat luulemaan
        saavansa isompaa alennusta. (kusetusta)

        Esimerkkinä vaikka Ibanez JS1200 http://www.levytukku.fi/www/tuotteet.html?product_id=72 Jossa lähtö (sh.) 1939 € ja Levytukun 1799 € hinta, sisältää kotelon

        Thomannilla vastaava http://www.thomann.de/fi/ibanez_js1200ca.htm
        lähtö (ovh) 2222 € ja Thomannin hinta 1825 €

        Levytukku siis halvempi seuraavasti:

        Lähtöhinta 2222 - 1939 = 283 €

        Myyntihinta 1825 - 1799 = 26 € (aikaisemmin ero oli useita satasia).

        Thomannin ns. alennus 2222 - 1825 = 387 € (ilmaa välissä siis 273 täysin ylimääräistä Thomann lisää ;-), vrt. laskettu jos lähtö Levytukun 1939 - thoman myyntih. 1825 = 114 ja tätä verrattu tuohon 387).

        Eikä muuten ole mitään ainutlaatuista vaan monessa muussakin kitarassa aivan samanlainen hintamuodostus Thomannilla jossa lähtöhintaa on rukattu ylöspäin.

        Kun täällä kovasti jotkut pitää Thomannia kivijalkaliikkeitä halvempana niin selittäkääs nyt sitten tuo Thomannin hinnan muodostus ja miksi ne on niitä lähtöjä rukannu aikas monessa paikassa suuremmaksi kuin meidän Suomen kivijalkaliikkeiden lähdöt? Tämä siitäkin syystä outoa, että Thomann on fyysisesti Saksassa, jonne soitinvalmistajien toimituskustannukset ovat huomattavasti pienemmät kuin Suomeen, joten luulis lähtöjen olevan halvemmat kuin Suomessa mutta näin ei kovinkaan monesti ole.

        Ja miksi esim. Ibanezit on Thomannilla järjestään kalliimpia kuin vaikkapa Levytukussa?

        Myös monissa muissa Suomen kivijalkaliikkeissä hinnat on edullisempia ja ilmaa vähempi kuin Thomannin hinnoissa ja tinkiä voi mitä ei Thomannilla voi tehdä.

        Mä olen saanut kamat Suomesta halvemmalla aina, Thomannilta ainoita poikkeuksia on ollut Behkun midipedaali ja kielisettejä, mutta skitat ja vahvarit ja efektit on aina ollut Suomessa Thomannia halvemmat.

        Ja skitoissahan saapi juurikin sen yksilön mitä on päässy testaamaan ja käpistelemään eikä tarvi lähetellä skittaa takasin sen takia, ettei se tyydytä.

        Tiluttajan kannattaa vähän tarkemmin katella niitä Thomannin lähtöhintoja ja oppia keskustelemaan kivijalkaliikkeiden myyjien kanssa niin saapi halvemmalla. Toki voit tehdä mitä itse haluat mutta on vaan tyhmää maksaa liikaa ja jättää suhteiden muodostaminen kotomaan kauppiaisiin, on varmaa että näin maksaa jatkossakin kalliimmin eikä raha edes valu Suomalaisen työn hyväksi.


    • tiluttaja

      "Tiluttajan kannattaa vähän tarkemmin katella niitä Thomannin lähtöhintoja ja oppia keskustelemaan kivijalkaliikkeiden myyjien kanssa niin saapi halvemmalla."

      Lähtöhinta ehkä harhaanjohtavasti tuossa mainittu. Tarkoitin lähinnä sitä, että kotimaiset kauppiaat ilmoittavat verkkosivuillaan hinnat niin korkeiksi, että sinne liikkeeseen ei kehtaa edes mennä.

      Voisi olettaa, että emme elä missään tinkauskulttuurissa, missä ilmoitetaan tuotteelle hinta 550€ ja lopullinen tunnin tinkaamisen tulos on 5,50€ ?

      1. Kauppias tarjoaa hinnan, ostaja hyväksyy hinnan ja kauppa syntyy. Aikaa kuluu toimenpiteeseen noin 2 minuuttia.

      2. Kauppias tarjoaa kalliin hinnan, asiakas ei hyväksy ja alkaa tinkaaminen. 10 muuta asiakasta menee sivu, kun 1 tinkaa. Tinkaaja ei osta ja lähtee seuraavaan liikkeeseen.

    • fiksu, tai sitten ei

      Mun mielestä Thomann on ihan kohtuu hyvä kauppa... vai onko?

      Tilasin sieltä vastikään mm. kitaralaukun ja muuta pienempää roinaa. Hintaa kertyi jotain 55e potimaksut 12e, eli ei mikään paha. Maksoin heti tililtä.

      Odotin pakettia kolmisen viikkoa ja silloin alkoi kyllä pikkusen pinna kiristyä, kun ei mitään kuulunut. Menin Thomannin sivuille ja huomasin siellä sen oma asiakastili toiminnon josta näin (omilla asiakas tunnuksillani) että tilaamistani tuotteista yksi oli tilapäisesti loppu. Minua ärsytti se, että sieltä ei oltu ilmoitettu minulle mitään tuotteen uupumisesta, mutta olin huojentunut kun huomasin, että lasku oli kuitenkin merkitty maksetuksi.
      Halusin tilaukseni ennen joulua, joten soitin siihen asiakaspalvelu numeroon, josta vastasi sitten sellainen oikein vetelän ja kyllästyneen kuuloinen ääni (onneksi puhui kuitenkin suomea!). Jonkin aikaa etsittyään hän sai asiakastietoni löydettyä ja aloimme selvittää ongelmaani puuttuvan tuotteen kanssa. Neuvoja ei meinannut millään ymmärtää kun selitin haluavani korvaavan saman hintaisen tuotteen puuttuvan tilalle. Koko ajan puhelimessa mulla oli sellainen tunne, kuin minä olisin neuvonut sitä neuvojaa, eikä toisinpäin. Lopulta kumminkin saimme asian järjestettyä ja minä sain korvaavan tuotteen (joka oli kyllä jotain vähä yli euron kalliimpi kuin aluksi valitsemani tuote, mutta sain samaan hintaan).
      Paketti saapui viikon sisällä (kerkesi jouluksi) ja olin kaikin puolin iloinen iloinen tilauksistani.
      Kuitenkin pari päivää sitten, kun puhelin laskuni saapui, huomasin, että laskussa näkyi ulkomaan puhelu saksaan, ja jonka hintaa oli päässyt kertymään yli viisi euroa.

      Elikkä tässä jäi vähän miettimään, että oliko sittenkään kovin viisasta vaatia korvaavaa tuotetta, vai olisiko pitänyt vain odottaa kiltisti joulun yli?

    • Katko

      ÄLKÄÄ TILATKO THOMANNILTA!!!! Tilasin sieltä tuotteita ja tulivat romuna. Kun säädön kautta palautin tuotteet niin ei ollu uusia antaa tilalle. Vieläkin odottelen tuotteita vaikka tilauksesta ja maksusta on jo 3 kuukautta. Tilauksen ennustavat päivämäärät muuttuvat vain kokoajan tulevaisuuteen.. Raha niille vain kelpaa. Onnetonta toimintaa...

      • Fuulaa

        Tarkennatko, mitä tilasit, miten ne olivat romuna. Muuten juttusi jää tyhjän huutamiseksi. No, keksitty juttuhan tuo on tai sitten et ole edes halunnut perua kauppoja ja ottaa rahat takaisin.


      • Katko
        Fuulaa kirjoitti:

        Tarkennatko, mitä tilasit, miten ne olivat romuna. Muuten juttusi jää tyhjän huutamiseksi. No, keksitty juttuhan tuo on tai sitten et ole edes halunnut perua kauppoja ja ottaa rahat takaisin.

        Tilasin kitaran ja kaapin. Ensin nettikaupassa näkyy että kitaraa on, sitten kun olen sen tilannut niin sitä ei sitten olekkaan. (Maksoin toimituksen kuitenkin heti tilauksessa) No thomanilta luvataan lähettää kitara kuukauden päästä. Kaappi kuitenkin tuli noin 3viikkoa tilauksesta, mutta laite tuli romuna. Päällisin puolin ehjä, mutta laitteeseen ei tullut virtaa. No lähetin kaapin takaisin ja se olikin sitten jo loppuunmyyty! Kului kuukausi eteenpäin ja luvattuna toimituspivänä kitaran toimitus päivä jälleen siirtyi kuukaudella eteenpäin!! Kului jälleen kuukausi ja jälleen kitaran toimitus siirtyi eteenpäin!! Tilauksesta kului 3kk niin saapui kitara.. No nyt kuitenkin puuttui se kaappi.. Kaappi luvattiin lähettää parin viikonpäästä, mutta jälleen toimituspäivä yhtäkkiä siirtyi eteenpäin ilman mitään henkilökohtaisia ilmoituksia. (Nämä toimituspäivän muutokset sai aina huomata kirjauduttua thomanin sivuille)
        Ja olisin toki perunut kaupat jos heti alussa olisi ilmoitettu, että kitaraa ei ole, tai koko paskan toimituksessa menee reilu 4kk. Mutta thomani lupasi toimittaa kuukauden sisällä ja sitten aina siirsi tilausta eteenpäin...


      • Katko
        Katko kirjoitti:

        Tilasin kitaran ja kaapin. Ensin nettikaupassa näkyy että kitaraa on, sitten kun olen sen tilannut niin sitä ei sitten olekkaan. (Maksoin toimituksen kuitenkin heti tilauksessa) No thomanilta luvataan lähettää kitara kuukauden päästä. Kaappi kuitenkin tuli noin 3viikkoa tilauksesta, mutta laite tuli romuna. Päällisin puolin ehjä, mutta laitteeseen ei tullut virtaa. No lähetin kaapin takaisin ja se olikin sitten jo loppuunmyyty! Kului kuukausi eteenpäin ja luvattuna toimituspivänä kitaran toimitus päivä jälleen siirtyi kuukaudella eteenpäin!! Kului jälleen kuukausi ja jälleen kitaran toimitus siirtyi eteenpäin!! Tilauksesta kului 3kk niin saapui kitara.. No nyt kuitenkin puuttui se kaappi.. Kaappi luvattiin lähettää parin viikonpäästä, mutta jälleen toimituspäivä yhtäkkiä siirtyi eteenpäin ilman mitään henkilökohtaisia ilmoituksia. (Nämä toimituspäivän muutokset sai aina huomata kirjauduttua thomanin sivuille)
        Ja olisin toki perunut kaupat jos heti alussa olisi ilmoitettu, että kitaraa ei ole, tai koko paskan toimituksessa menee reilu 4kk. Mutta thomani lupasi toimittaa kuukauden sisällä ja sitten aina siirsi tilausta eteenpäin...

        Niin joo sain kuitenkin reilun 4kk:n odottelusta ja jatkuvista toimituspäivä muutoksista kielet kaupanpäälle.. muhahahha!! Oikeesti onnetonta palvelua THOMANILLA EN SUOSITTELE!!!!!!!!!!


    • tilailija

      Tilasin standardi lespan, kun oli aika halpa. Miten kävi ? Veivät naiseni ja sain värikkään mutta huonosti lakatun ukulelen.
      Muuten ihan hyvä peli.

    • 11v muusikko

      Thoman on todella luotettava ja hyvä. Kaveri on tilaillut sieltä mikserin, kajarit 10 jtn led-valo juttua, basson ja paljon muuta. Ite oon ostanut rummut, mikin sekä kaijuttimet ja basson. Esim shure laatu mikki maksaa f-musiikissa 120e ja Thomanilla 98e.. Tosin toimituskulut tulee mukaan mutta jos tilaat enemmän niin jäät helposti monta sataa voitolle. Thomanin kaloja kuitenkin kannattaa tarkkailla ja vertailla koska jotkut ovat aivan omaa laatuaan.

    • KehnoAsiakaspalvelu

      Thomanista hieman. Tilasin pojalleni syntymäpäivälahjaksi kitaran. Kitara tuli ajallaan juuri edellispäivänä. Siinä juhlapöydässä se sitten avattiin ja kitara olikin aivan muuta mitä oli tilattu. Thomann ei hyvittänyt tekemäänsä virhettä millään tavalla. Pahoittelivat kyllä mokaa.

      Lähetin kitaran ohjeiden mukaisesti takaisin. Asiakaspalvelusta sanottiin, että asiaa selvitetään uusi lähetetään viipymättä. Mitään ei kuulunut reiluun viikkoon ja tiedustelin missä mennään. Asiakaspalvelusta ilmoitettiinkin nyt että he odottavat, että tämä virheellinen kitara saapuu ensin, ennen kuin he voivat tehdä mitään. Lisäksi sain sähköpostin, jossa selvitettiin tarkoin, mitä seuraa, jos saamamme kitara on vaurioitunut tai sen kunto on alentunut väärän pakkaamisen johdosta.

      Kitara saapui sitten vihdoin. Lähes kuukauden myöhässä. Saamamme asiakaspalvelu thomanilta ei ole tätä päivää. En voi suositella Thomania yrityksenä kenellekään.

      • Anonyymi

        Gear4Music on toinen hyvä vaihtoehto.
        Myös heillä on talon omat tuotteensa, kuten Thomannilla on Harley Benton.
        Itselläni on vaihtelevia arvioita kummastakin musaliikkeestä.
        Gear4Music on hieman parempi.
        Myös oma materiaali on laadukkaampaa kuin Thomannin.
        Thomann on edullinen, mutta hieman kangistunut omaan markkinajohtajan asemaansa euroopassa.
        Mitään ei hyvitetä, ja asiakkaan annetaan odottaa.
        Tuotteessa lukee, saatavilla 2-5 päivässä. Minulla kesti 3 kuukautta eikä välissä ilmoitettu mitään saatavuusongelmista tai odotusajoista.
        Kysyin aspasta ja sain selityksiä.
        Olin lähes varma, että tilaamani 5 kalliin kielisetin rinnalle olisi heitetty edes yksi Thomannin oma halpis value kielisetti, heille arvoltaan mitätön, asiakkaallekin vain 1.50e harmin ja odotuksen vuoksi. Annoin selvästi ymmärtää, että tuote luvattiin 2-5 päivässä.
        En saanut mitään joka toisi hyvän fiiliksen.
        Kielet lopulta sain, rutussa joka boksi.
        Ei ehkä Thomannin vika, mutta kaikki merkkaa kun aikaa kuluu.


    • Anonyymi

      Itte ostin oliko noin puolivuotta sitten halvan mandoliinin tarvikkeita Thomannilta ? Tuli hyvin perille, en muista enää kauanko meni ? Tarkoituksena opetella sillä soittamaan. Saisi edes perus soittotaidon. Toivottavasti myöskin korvat kehittyvät....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1572
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      31
      1001
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      667
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe