Liian laihat mallit

miljami

Luin netistä tällaisen uutisen, jonka kopioin tähän:

"Suuren muotitapahtuman loppukuusta järjestävä Madrid pudotti hiljattain muotimaailmaan varsinaisen pommin. Tapahtuman järjestäjät ja sponsorina toimiva Madridin kaupunki ilmoittivat, ettei sairaalloisen laihoilla malleilla ole asiaa catwalkille.

Ratkaisuun päädyttiin, koska Madrid ei halua antaa vääriä viestejä malleja ihannoiville nuorille naisille. Monet espanjalaiset ovat protestoineet langanlaihojen mallien käyttöä sekä arvelleet sen lisäävän tyttöjen ulkonäköpaineita ja sen myötä anoreksiaa.

Nyt lavalle astuvien mallien painoindeksin on oltava vähintään 18, joka tosin sekin on alipainon puolella. Muotiviikolta on käännytetty liian laihuuden vuoksi pois jopa 30 prosenttia malleista, jotka edellisellä kerralla osallistuivat näytöksiin. Esimerkiksi brittiläinen huippumalli Kate Moss jäisi vaaditun painoindeksin alle.

Päätös kuohuttaa
muotimaailmaa

Madridin muotiviikko on ensimmäinen alan tapahtuma, joka hyllyttää liian laihat mallit. Päätös on kuohuttanut muotimaailmaa. Mallitoimistojätti Eliten Pohjois-Amerikan johtajan mielestä tikkulaihojen mallien karsiminen on pöyristyttävää.

- Muotia ei voi syyttää syömishäiriöistä! Tämä on mallien syrjintää ja suunnittelijoiden vapauden rajoittamista, Cathy Gould tilittää.

Lontoon muotimessut ei aio seurata Madridin jalanjälkiä. Milanon kaupunginjohtaja Letizia Moratti puolestaan sanoi harkitsevansa samankaltaista menettelyä Milanon muotitapahtumiin.

Suunnittelijat ovat olleet haluttomia osallistumaan keskusteluun.

Mallit pienentyneet
jatkuvasti

Suomalaisen Paparazzi-mallitoimiston johtaja Laila Snellman ottaisi heti listoilleen nykyistä isompia malleja, jos vaatevalmistajat suurentaisivat kaavoja.

- Nyt tilanne on se, että 34-kokoisen vaatteen pitää roikkua mallin päällä. Sen vuoksi 180-senttinen malli ei saa painaa oikeastaan yhtään mitään. Suunnittelijoiden ja vaatevalmistajien täytyy suurentaa kaavoja, jotta normaalikokoiset mallit mahtuvat vaatteisiin.

Snellmanin mukaan mallien paino on jatkuvasti laskenut. 1990-luvulla kauhistuttaneesta heroin chic -ilmiöstä ollaan menty vieläkin hentoisempaan suuntaan. Snellman kertoo, että mallitoimistot ovat olleet huolissaan jo pidemmän aikaa. Vaatteita ei kuitenkaan tehdä toimistojen mieltymysten mukaan.

- Jos tarjoamme asiakkaille vain normaalipainoisia malleja, voimme saman tien sulkea ovet.

Snellman toivoo, että Madridin asettama painorajoitus leviäisi alalle laajemminkin. Suomessa esimakua mallimaailman muutoksesta on jo aistittavissa: Vaateketju Seppälän tuotteita esittelevät syksyn muotikuvissa keskeltä iltapäiväruuhkaa napatut kaduntallaajat. Kuka tahansa voi ilmoittautua malliehdokkaaksi yhtiön kotisivuilla.

- Haluamme ravistella mielikuvaa siitä, kuka on hyvännäköinen ja muodikas, markkinointijohtaja Tiina Kuusisto perustelee."

(IS-STT-Reuters)

Oikein tekivät Madridissa, tosin painoindeksi 18 on kyllä liian laiha naiselle. Olis tosiaan kiva nähdä kuvissa normaalikokoisempia malleja anorektikoiden sijasta. Totta kai jotkut mallit voivat olla luonnostaan hyvin laihoja ja siroja, mutta kyllä jostain kuvista näkee, että ei ole kyse enää luonnollisesta laihuudesta, vaan anoreksiasta. On todella tyhmää, jos jotkut nuoret samaistuvat anorektikkomalleihin ja tavoittelevat laihuutta juuri tästä syystä.

210

58602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne ovat

      Paljonko pitäisi esim. 177-senttisen painaa, jolla painoindeksi olisi 18? Lähdenkö Madridia kohti? ;)

      • kamu

        hyvä että ne laitto painon alarajan koska yks malli kuoli lavalle se rupsahti kun ei ollu syöny 3 päivään milanossa. monet nuoret ihannoi malleja niin onterveellisempää pitää mallit tietyissä rajoissa. hyvä toivottavasti muutkin maat jatkaa tuota linjaa


      • Onnea matkaan!

        56,5 kg.


      • Jasik

        Painoni on 50kg ja pitutta on 170 eli painoindeksi on 17,5.:-)


      • lasketaan

        n.18=__57______ =indeksi=paino kiloina jaettuna
        (177x177) (pituus x pituus metreinä)


      • _________________
        lasketaan kirjoitti:

        n.18=__57______ =indeksi=paino kiloina jaettuna
        (177x177) (pituus x pituus metreinä)

        se mitä kysyit o 57 kg


      • Peretsa

        Silloin vasta on liian laiha, kun napaa raapiessa sattuu selkärankaa.


      • mielestä

        ..ne on ihan just tosi hyviä. ihan oikeesti! Ja ne on ihan terveitäkin..kai. Mun mielestä meiän kaikkien pitäis ottaa mallia niistä, ihan oieesti hei. Samaan pitää kaikkien pyrkiä ja heti. Ne on ainoita oikeita ihmismalleja ettäs tiiätte! Kaikesta te keskustelettekin.


      • p-indeksi
        lasketaan kirjoitti:

        n.18=__57______ =indeksi=paino kiloina jaettuna
        (177x177) (pituus x pituus metreinä)

        "Selväkielisesti" ilmaistuna painoindeksi lasketaan jakamalla paino pituuden neliöllä, esim. 57 (kg) / 1,77 (m) * 1,77 (m) --> tälläisen henkilön painoindeksi on 18,19 :)


      • sulla
        mielestä kirjoitti:

        ..ne on ihan just tosi hyviä. ihan oikeesti! Ja ne on ihan terveitäkin..kai. Mun mielestä meiän kaikkien pitäis ottaa mallia niistä, ihan oieesti hei. Samaan pitää kaikkien pyrkiä ja heti. Ne on ainoita oikeita ihmismalleja ettäs tiiätte! Kaikesta te keskustelettekin.

        kenties anoreksia tai sitten olet ihan pentu?
        Ei noilla painoindekseillä kukaan ole normaalin näköinen!
        Jos alipaino on kaunista, niin kai ne nälkäänäkevät Afrikkalaiset on yhtä kauniita? Nälkiintynyt ei ole koskaan kaunis näky, vaikka kuinka olisi kauniit piirteet.


      • et olisi
        sulla kirjoitti:

        kenties anoreksia tai sitten olet ihan pentu?
        Ei noilla painoindekseillä kukaan ole normaalin näköinen!
        Jos alipaino on kaunista, niin kai ne nälkäänäkevät Afrikkalaiset on yhtä kauniita? Nälkiintynyt ei ole koskaan kaunis näky, vaikka kuinka olisi kauniit piirteet.

        voinut asiaa ilmaista.


      • ei langanlaihoille!
        kamu kirjoitti:

        hyvä että ne laitto painon alarajan koska yks malli kuoli lavalle se rupsahti kun ei ollu syöny 3 päivään milanossa. monet nuoret ihannoi malleja niin onterveellisempää pitää mallit tietyissä rajoissa. hyvä toivottavasti muutkin maat jatkaa tuota linjaa

        Kyllä, hyvin tehty! Jo tätä on odotettukin. Kuvottaa nuo langanlaihat mallit. Siis ne vaatteethan on tehty ihan normaalikokoisille ihmisille, miksi niitä mainostavat ihmiset sitten ovat tuollaisia karmean näköisiä tikkuja, joilla ei ole kuin nahkaa luitten päällä? Ulkonäkö merkitsee tässä maailmassa ihan liikaa. Kaikkien tyttöjen pitäisi muka olla kaikkien samannäköisiä rasittuneita, nälkäisiä ja luurangonlaihoja. Millaista elämää sekin olisi? Itse en ainakaan kaipaa sellaista. Olen juuri sopivankokoinen tällaisena, ja niin pitäisi muittenkin olla.


      • ^Beib^
        mielestä kirjoitti:

        ..ne on ihan just tosi hyviä. ihan oikeesti! Ja ne on ihan terveitäkin..kai. Mun mielestä meiän kaikkien pitäis ottaa mallia niistä, ihan oieesti hei. Samaan pitää kaikkien pyrkiä ja heti. Ne on ainoita oikeita ihmismalleja ettäs tiiätte! Kaikesta te keskustelettekin.

        no on sullakin jutut.


      • katsokaa itse
        ei langanlaihoille! kirjoitti:

        Kyllä, hyvin tehty! Jo tätä on odotettukin. Kuvottaa nuo langanlaihat mallit. Siis ne vaatteethan on tehty ihan normaalikokoisille ihmisille, miksi niitä mainostavat ihmiset sitten ovat tuollaisia karmean näköisiä tikkuja, joilla ei ole kuin nahkaa luitten päällä? Ulkonäkö merkitsee tässä maailmassa ihan liikaa. Kaikkien tyttöjen pitäisi muka olla kaikkien samannäköisiä rasittuneita, nälkäisiä ja luurangonlaihoja. Millaista elämää sekin olisi? Itse en ainakaan kaipaa sellaista. Olen juuri sopivankokoinen tällaisena, ja niin pitäisi muittenkin olla.

        Tässä halutaan nyt kätkeä itse ongelma.
        Asiahan on niin että koska suurin osa ihmisistä on heikkoja eikä koskaan kykene näännyttämään itseään ihannemittoihin (kuten mallit pystyvät = vahva luonne!!) niin sitten pitää kateudesta riistää ilo niiltä jotka siihen pystyvät.
        Tämä ei toimi pitkässä juoksussa. Rajoittamalla niiden oikeuksia jotka johonkin pytyvät mennään vain koko ajan kauemmas itseasiasta.

        Luonteen lujuutta toivon myös teille ei malleille!

        t. esimerkillinen malli


      • löpön
        katsokaa itse kirjoitti:

        Tässä halutaan nyt kätkeä itse ongelma.
        Asiahan on niin että koska suurin osa ihmisistä on heikkoja eikä koskaan kykene näännyttämään itseään ihannemittoihin (kuten mallit pystyvät = vahva luonne!!) niin sitten pitää kateudesta riistää ilo niiltä jotka siihen pystyvät.
        Tämä ei toimi pitkässä juoksussa. Rajoittamalla niiden oikeuksia jotka johonkin pytyvät mennään vain koko ajan kauemmas itseasiasta.

        Luonteen lujuutta toivon myös teille ei malleille!

        t. esimerkillinen malli

        sulle! Kylläpä olet tyhmempi kuin saapas ja aasi yhteensä. Vai että pitää olla oikein vahva luonne - oho. Missä takapajulassa oikeasti kehityit!???


      • daaaah
        katsokaa itse kirjoitti:

        Tässä halutaan nyt kätkeä itse ongelma.
        Asiahan on niin että koska suurin osa ihmisistä on heikkoja eikä koskaan kykene näännyttämään itseään ihannemittoihin (kuten mallit pystyvät = vahva luonne!!) niin sitten pitää kateudesta riistää ilo niiltä jotka siihen pystyvät.
        Tämä ei toimi pitkässä juoksussa. Rajoittamalla niiden oikeuksia jotka johonkin pytyvät mennään vain koko ajan kauemmas itseasiasta.

        Luonteen lujuutta toivon myös teille ei malleille!

        t. esimerkillinen malli

        itse ongelma on kätketty.
        ei tarvitse näännyttää ketään ihannemittoihin. Maailmassa on jo paljon nälkäänäkeviä. Teeppä bisnes itelles ja hae heitä catwalkille..
        me odotellaan heikon luonteemme kera.


      • tänäpäivänä
        katsokaa itse kirjoitti:

        Tässä halutaan nyt kätkeä itse ongelma.
        Asiahan on niin että koska suurin osa ihmisistä on heikkoja eikä koskaan kykene näännyttämään itseään ihannemittoihin (kuten mallit pystyvät = vahva luonne!!) niin sitten pitää kateudesta riistää ilo niiltä jotka siihen pystyvät.
        Tämä ei toimi pitkässä juoksussa. Rajoittamalla niiden oikeuksia jotka johonkin pytyvät mennään vain koko ajan kauemmas itseasiasta.

        Luonteen lujuutta toivon myös teille ei malleille!

        t. esimerkillinen malli

        sairasta touhua ,tuollaista "luonteen lujuutta"
        en toivoisi koskaan lapsilleni.
        Elämä pyörii vain omassa itsessään ja miltä
        minä näytän ? sairasta ,säälittävää touhua !
        Rumanlaihoja raukkoja meikipytty tyttöjä !!


      • nähty
        katsokaa itse kirjoitti:

        Tässä halutaan nyt kätkeä itse ongelma.
        Asiahan on niin että koska suurin osa ihmisistä on heikkoja eikä koskaan kykene näännyttämään itseään ihannemittoihin (kuten mallit pystyvät = vahva luonne!!) niin sitten pitää kateudesta riistää ilo niiltä jotka siihen pystyvät.
        Tämä ei toimi pitkässä juoksussa. Rajoittamalla niiden oikeuksia jotka johonkin pytyvät mennään vain koko ajan kauemmas itseasiasta.

        Luonteen lujuutta toivon myös teille ei malleille!

        t. esimerkillinen malli

        Näitä lujaluonteisia anorektisia vaatehenkareita on nähty tarpeeksi, joten eläköön Madridin päätös


      • eieiei
        katsokaa itse kirjoitti:

        Tässä halutaan nyt kätkeä itse ongelma.
        Asiahan on niin että koska suurin osa ihmisistä on heikkoja eikä koskaan kykene näännyttämään itseään ihannemittoihin (kuten mallit pystyvät = vahva luonne!!) niin sitten pitää kateudesta riistää ilo niiltä jotka siihen pystyvät.
        Tämä ei toimi pitkässä juoksussa. Rajoittamalla niiden oikeuksia jotka johonkin pytyvät mennään vain koko ajan kauemmas itseasiasta.

        Luonteen lujuutta toivon myös teille ei malleille!

        t. esimerkillinen malli

        Se, että näännyttää itsensä puolikuoliaaksi, ei todellakaan ole osoitusvahvasta luonteesta, vaan siitä, että on vakavasti sairas, jos ei ole tyytyväinen normaaliin kroppaansa vaan pitää sitä jotenkin ruveta muuttelemaan.

        Viimeisenä minä olisin kade noille tikuille. Olen juuri sopiva tällaisena, enkä koe tarvetta esitellä kylkiluitani kaikille. Se on inhottavaa. Väsyneen, sairaan ja piinatun näköisiä muutenkin nuo liianlaihat, kaukana kauniista.


      • Johan pomppasi
        katsokaa itse kirjoitti:

        Tässä halutaan nyt kätkeä itse ongelma.
        Asiahan on niin että koska suurin osa ihmisistä on heikkoja eikä koskaan kykene näännyttämään itseään ihannemittoihin (kuten mallit pystyvät = vahva luonne!!) niin sitten pitää kateudesta riistää ilo niiltä jotka siihen pystyvät.
        Tämä ei toimi pitkässä juoksussa. Rajoittamalla niiden oikeuksia jotka johonkin pytyvät mennään vain koko ajan kauemmas itseasiasta.

        Luonteen lujuutta toivon myös teille ei malleille!

        t. esimerkillinen malli

        Itsekin kirjoitit

        "näännyttämään itseään"

        Ei se ole terveen ihmisen merkki naisessa ettei esim ole kuukautisia tai minkäänlaisia merkkejä siitä että on nainen (mallit ovat rinnattomia poika tyttöjä.)


      • niri
        katsokaa itse kirjoitti:

        Tässä halutaan nyt kätkeä itse ongelma.
        Asiahan on niin että koska suurin osa ihmisistä on heikkoja eikä koskaan kykene näännyttämään itseään ihannemittoihin (kuten mallit pystyvät = vahva luonne!!) niin sitten pitää kateudesta riistää ilo niiltä jotka siihen pystyvät.
        Tämä ei toimi pitkässä juoksussa. Rajoittamalla niiden oikeuksia jotka johonkin pytyvät mennään vain koko ajan kauemmas itseasiasta.

        Luonteen lujuutta toivon myös teille ei malleille!

        t. esimerkillinen malli

        Kyllä ne laihat yököttää, en lähtisi luurangon kanssa sängyyn. En ole lihva mutta tavallinen yli 180 ja paino 80 naisen täytyy olla lämmin ja pehmoinen.


      • mä vaan
        katsokaa itse kirjoitti:

        Tässä halutaan nyt kätkeä itse ongelma.
        Asiahan on niin että koska suurin osa ihmisistä on heikkoja eikä koskaan kykene näännyttämään itseään ihannemittoihin (kuten mallit pystyvät = vahva luonne!!) niin sitten pitää kateudesta riistää ilo niiltä jotka siihen pystyvät.
        Tämä ei toimi pitkässä juoksussa. Rajoittamalla niiden oikeuksia jotka johonkin pytyvät mennään vain koko ajan kauemmas itseasiasta.

        Luonteen lujuutta toivon myös teille ei malleille!

        t. esimerkillinen malli

        hieman toi "esimerkillisen mallin" teksti.Vahva luonne...hmm....eikös se juuri kieli heikosta luonteesta että sun pitää laihduttaa ittes kuoliaaks että kelpaat johonkin mainokseen...etkö voi hakea hyväksyntää muualta?tai etkö kelpaa muualle?aika kaukaa haettu tuo.


      • apfjpagjpag
        katsokaa itse kirjoitti:

        Tässä halutaan nyt kätkeä itse ongelma.
        Asiahan on niin että koska suurin osa ihmisistä on heikkoja eikä koskaan kykene näännyttämään itseään ihannemittoihin (kuten mallit pystyvät = vahva luonne!!) niin sitten pitää kateudesta riistää ilo niiltä jotka siihen pystyvät.
        Tämä ei toimi pitkässä juoksussa. Rajoittamalla niiden oikeuksia jotka johonkin pytyvät mennään vain koko ajan kauemmas itseasiasta.

        Luonteen lujuutta toivon myös teille ei malleille!

        t. esimerkillinen malli

        Lihavien naisten/löysien naisten kateushan se saa nämä keskustelut aikaan.

        Lukekaa vaikka vastausviestejä. Miksi suurin osa "mallit on liian laihoja" -viesteistä on naisilta? :)


      • SAIRASTA!
        katsokaa itse kirjoitti:

        Tässä halutaan nyt kätkeä itse ongelma.
        Asiahan on niin että koska suurin osa ihmisistä on heikkoja eikä koskaan kykene näännyttämään itseään ihannemittoihin (kuten mallit pystyvät = vahva luonne!!) niin sitten pitää kateudesta riistää ilo niiltä jotka siihen pystyvät.
        Tämä ei toimi pitkässä juoksussa. Rajoittamalla niiden oikeuksia jotka johonkin pytyvät mennään vain koko ajan kauemmas itseasiasta.

        Luonteen lujuutta toivon myös teille ei malleille!

        t. esimerkillinen malli

        Vahvanluonteen omaava henkilö on sellainen joka on tyytyväinen itseensä muiden mielipiiteistä riippumtta ja osaa lopettaa esim. laihuttamisen ajoissa niin että pysytään tervaalloisellä tasolla. Kaikista sairainta tässä on se että nuoret itsestään epävarmat TYTÖT ottavat mallia näistä langanlaihoista muka kauniisat naisista ja lopulta sairastuvat anoreksiaan ja se on muka vain luonteen lujuutta. Sairasta se on eikä mitään muuta!


      • mallit ovat laihoja
        kamu kirjoitti:

        hyvä että ne laitto painon alarajan koska yks malli kuoli lavalle se rupsahti kun ei ollu syöny 3 päivään milanossa. monet nuoret ihannoi malleja niin onterveellisempää pitää mallit tietyissä rajoissa. hyvä toivottavasti muutkin maat jatkaa tuota linjaa

        Onhan osa malleista liian laihoja, osa on liian lihavia, ihmiset ajattelevat eri tavoilla kauneutta.

        http://www.keskustelu.us/


      • tyytyväinen 14vmodel
        ei langanlaihoille! kirjoitti:

        Kyllä, hyvin tehty! Jo tätä on odotettukin. Kuvottaa nuo langanlaihat mallit. Siis ne vaatteethan on tehty ihan normaalikokoisille ihmisille, miksi niitä mainostavat ihmiset sitten ovat tuollaisia karmean näköisiä tikkuja, joilla ei ole kuin nahkaa luitten päällä? Ulkonäkö merkitsee tässä maailmassa ihan liikaa. Kaikkien tyttöjen pitäisi muka olla kaikkien samannäköisiä rasittuneita, nälkäisiä ja luurangonlaihoja. Millaista elämää sekin olisi? Itse en ainakaan kaipaa sellaista. Olen juuri sopivankokoinen tällaisena, ja niin pitäisi muittenkin olla.

        hei apua, toi on oikeasti noloa luulla että himiset ei saisi olla laihoja. ihmiset on erilaisia ja tuon äskösen perusteella en oikein usko että olet tyytyväinen itseesi. laiha tai läski, anna ihmissten olla sellaisia kun he ovat.


      • 14 model
        eieiei kirjoitti:

        Se, että näännyttää itsensä puolikuoliaaksi, ei todellakaan ole osoitusvahvasta luonteesta, vaan siitä, että on vakavasti sairas, jos ei ole tyytyväinen normaaliin kroppaansa vaan pitää sitä jotenkin ruveta muuttelemaan.

        Viimeisenä minä olisin kade noille tikuille. Olen juuri sopiva tällaisena, enkä koe tarvetta esitellä kylkiluitani kaikille. Se on inhottavaa. Väsyneen, sairaan ja piinatun näköisiä muutenkin nuo liianlaihat, kaukana kauniista.

        ootko ikinä kuullut sanasta syntymälaiha.


      • model 14
        sulla kirjoitti:

        kenties anoreksia tai sitten olet ihan pentu?
        Ei noilla painoindekseillä kukaan ole normaalin näköinen!
        Jos alipaino on kaunista, niin kai ne nälkäänäkevät Afrikkalaiset on yhtä kauniita? Nälkiintynyt ei ole koskaan kaunis näky, vaikka kuinka olisi kauniit piirteet.

        sellanen täyteen ahdattuko on rouvan mielestä sitten kaunis, fuck you


      • 2345679999
        apfjpagjpag kirjoitti:

        Lihavien naisten/löysien naisten kateushan se saa nämä keskustelut aikaan.

        Lukekaa vaikka vastausviestejä. Miksi suurin osa "mallit on liian laihoja" -viesteistä on naisilta? :)

        Oliskohan pääosin naisilta vaikka siks, että kyseinen juttu on "naisten muoti" -otsikon alla?


    • Tiedä sitä niin...

      Ihan hyvä vaan, että pitävät mallit laihoina! Rupeepahan lihoava nykynuoriso miettimään mitä pistää suuhunta ja monta kertaa viikossa se kaljapullo kannattaa todellisuudessa korkata!

      • ,,,

        Kyllä normaalipainoinenkin malli on ihan yhtä hyvä esimerkki "ylisyöneille kaljasiepoille", parempikin.
        Molemmat ääripäät, liian laihat/liian lihavat, ovat yhtä epäterveellisiä.

        Tavoitellaan siis normaalipainoa, kultaista keskitietä.

        Mielstäni on hyvä, että malleille laitetaan tällaisia rajoja !


      • ylpeä111

      • solttu
        ylpeä111 kirjoitti:

        http://www.finnfashion.fi/brand.html

        Tuon kun katsoo niin huomaa että saa olla ylpeä suomalaisesta osaamisesta,.

        he eivät ole liian laihoja vain parhaassa kunnossa jos joku väittää heitä liian laihoiksi niin sanon että he ovat vaan kateellisia heidän ulkonäölleen koska itse eivät ole niin kauniita ja haukkuvat siksi heitä.


      • kaunis pyöreä

        Minä olen tosi kaunis 160 cm/70 kg aikuinen Nainen ja voitte uskoa että saan todella hätistellä rumimpia miehiä pois! eli aivan mahdoton on vienti tällä kropalla ja ulkonäöllä! koskaan en ole miettinyt laihduttamista enkä siihen ryhdy, siihen ei ole mitään syytä. pidän itsestäni tälläisena ja koska itse pidän niin se välittää myös muillekin se henki että olen sujut itseni kanssa ja pidän kropastani! Se on seksikkäintä monen monen miehen mielestä, mulla on nuoria ja vanhoja miehiä joka lähtöön ! Kaikki lääpällään muotoihini! Eläköön kaikki pyöreät,muodokkaat,seksikkäät Aikuiset Naiset!


      • Hoitaja
        solttu kirjoitti:

        he eivät ole liian laihoja vain parhaassa kunnossa jos joku väittää heitä liian laihoiksi niin sanon että he ovat vaan kateellisia heidän ulkonäölleen koska itse eivät ole niin kauniita ja haukkuvat siksi heitä.

        Laihuudella ja hyvällä kunnolla ei ole mitään tekemistä oistensa kanssa.On kaksi aivan eri asiaa: ihmiset jotka ovat saavuttaneet normaalipainon kuntoilemalla-heistä näkee päälle päin että työtä on tehty ja heillä on myös lihakset,sitten ne ihmiset jotka syömättömyydellä kuivattavat itsensä.Näitä vertailemalla voi sitten miettiä luonteen lujuuksia yms.Onhan julkisuudestakin surullisia esimerkkejä kun ihminen ei syö eikä juo ja joutuu HOITOON!hienoa hienoa luonteen lujuutta!Suosittlen PSYK.KONS.


      • 14 model
        solttu kirjoitti:

        he eivät ole liian laihoja vain parhaassa kunnossa jos joku väittää heitä liian laihoiksi niin sanon että he ovat vaan kateellisia heidän ulkonäölleen koska itse eivät ole niin kauniita ja haukkuvat siksi heitä.

        so true (: nää idiootit ei tajua mtn :) itte malli, laiha ja kaunis ja TERVE


    • HALUAVAT

      ei sillä ole ennenkään ollut mitään tekemistä
      tavallisten naisten kanssa.
      Ovat ihan eri mailmoista ja elävät omalla tavallaan kaukana tavallisista naisista.
      Markkinamiehet (naiset) keksivät erilaisia hömpötöksiä ja sopulit juoksee perässä, jotkut.
      Terveisin Eini, H:ki

      • sama

        mitä joku painaa / dokaa / röökaa,
        ei ole pakko lauman seurata.

        oma valinta ja se siitä.


      • tota noin

        täällä onkin laadukasta keskustelua, suosittelen oitis siirtymään osoitteeseen http://www.keskustelu.us kokemaan avoimenkoodin keskusteluareena


    • Jussi_R1

      Mallit ovat vieläki vähä turhan pullukoita.
      Ehottomasti EI bojoing läskille.

    • Crawford oli

      kyllä ihan eri luokkaa kuin nää kykyajan vaateripustimet. Mutta oliskohan homma just siinä, että kun joku oikeasti hyvännäköinen- niinkuin Cindy tms. astelee lavalle, niin kukaan ei enää huomaa vaatteita toisin kuin jos tuollaiset 40 kiloiset lähes näkymättömät naiset sinne astelee niin vaatteet saavat pääosan.

      Osa noista malleista on niin laihoja, että pahaa tekee. Ja väittävät aina syövänsä hyvin, mutta pikkasen epäilyttää..

    • olet?

      Mallit ovat edelleen karmeita läskejä! Liikakilot pois niin ei tarvitse oksennella heitä katsellessa. Kunnon laihdutuskuurille! Vain vettä joka päivä! Sillä laihtuu parhaiten!

      • ononon

        mun painoindeksi on 16 :( ei tällä milanoon mentäis :(( eli oon 44kg ja 166cm, ja syön yleensä jopa enemmän ku 18v 180cm urheilijaveljeni :D
        eli ei kaikki laihat oo syömättä tai tunge sormia kurkkuun :D


      • ................
        ononon kirjoitti:

        mun painoindeksi on 16 :( ei tällä milanoon mentäis :(( eli oon 44kg ja 166cm, ja syön yleensä jopa enemmän ku 18v 180cm urheilijaveljeni :D
        eli ei kaikki laihat oo syömättä tai tunge sormia kurkkuun :D

        ensinnäkään et menis tolla pituudella mihinkään päin maapalloo mallimaailmassa, sorry vaan. Sama olisitko 44 vai 54 kg.


      • pullero
        ................ kirjoitti:

        ensinnäkään et menis tolla pituudella mihinkään päin maapalloo mallimaailmassa, sorry vaan. Sama olisitko 44 vai 54 kg.

        ... minnekään ollutkaan menossa. Hän vain kertoi esimerkin. Opettele ymmärtämään lukemasi!


      • ...
        pullero kirjoitti:

        ... minnekään ollutkaan menossa. Hän vain kertoi esimerkin. Opettele ymmärtämään lukemasi!

        Ymmärrän mää esimerkin herranjumala :D! Eiköhän tuo nyt tule itsestään selväksi ettei hän minnekkään tosiaan noilla mitoilla ole menossakaan ilman erillistä kommenttiasi.


      • Laiha jo syntyessään.
        ononon kirjoitti:

        mun painoindeksi on 16 :( ei tällä milanoon mentäis :(( eli oon 44kg ja 166cm, ja syön yleensä jopa enemmän ku 18v 180cm urheilijaveljeni :D
        eli ei kaikki laihat oo syömättä tai tunge sormia kurkkuun :D

        Olen TÄYSIN samaa mieltä!


      • Laiha jo syntyessään.
        Laiha jo syntyessään. kirjoitti:

        Olen TÄYSIN samaa mieltä!

        siitä, etteikakki laihat työnnä sormia kurkkuun ja laihduta! joskus sille ei mahda mitään.


    • mitat

      minä henk.koht. haluaisin nähdä malleina reheviä ja normaalivartaloisia naisia, nykyiset "huippumallit" ovat kaameita luurankoja. Tosin siinä, niinkuin edellä kirjoittanut huomautti, voi käydä niin että vaatteet todellakin jäävät sivuosaan mallien ollessa naisen näköisiä ja kokoisia...

    • *Mr.Finland*

      Nykyisin mallit ovat aivan liian laihoja. Ihan alkaa oksettamaan kun naisellisuus on kadonnut. Hehkeät kurvikkaat mallit kehiin, kiitos!
      Tissejä, muodokkaita pakaroita ja ihanaa naisellista pyöreyttä poskiin kaivataan. Sellainen on tervettä, kaunista ja seksikästä. Anorektikot menkööt terapiaan. On tosi kipeää antaa sellainen kuva ihmisille, että kauneus on yhtä kuin sairaus.

      • alexndrea3

        Aivan sinä oletkin asiallinen mies vielä ,kiva kun ihmiset voivat hyvin ja ovat kauniitakin .Arvostan Rubensin nais ihannetta .


      • koko L
        alexndrea3 kirjoitti:

        Aivan sinä oletkin asiallinen mies vielä ,kiva kun ihmiset voivat hyvin ja ovat kauniitakin .Arvostan Rubensin nais ihannetta .

        Tosi hyvä! Jos mallit edustais sellaista "normaalia", tervettä vartaloa, niin pystyisi itsekin suhteuttamaan mikä on tervettä. Tuntuu, et nykyään ei mikään riitä! Malli voi olla vaan älyttömän laiha tai sitten olet XL-kokoa. Vähän järkeä peliin.....


      • alexndrea3 kirjoitti:

        Aivan sinä oletkin asiallinen mies vielä ,kiva kun ihmiset voivat hyvin ja ovat kauniitakin .Arvostan Rubensin nais ihannetta .

        kukkaystävä: Lihavat on lepposia. Pikku Kakkonen. Poste restante Tampere.


    • ..taitaa

      olla kyllä liian laihoja. ei niitä ees mielellään kato.

    • painajainen

      olisi hyvä olla vähän mistä nipistää jos on laiha niin joutuu luuta puristammaan ja se ei käy päinsä täytyy olla rintaa pyrstöä reittä missä voi ottaa vaikka päivä unet nuku sinäkin petonilla niin tiedät.on se niin mukava kun on oikke iso tissi niin mikä sen parempi tyyny nam nam...

    • Sanji1

      Oikein tehty. Tietysti on totta, ettei mallia saa rangaista syömishäiriöstä, mutta kieltämällä alipainoiset mallit vähennetään sitä syytä, miksi malleilla on syömishäiriöitä. Toivon tosiaan, että tämä leviää.

    • vaatimaton mies

      Tekivät oikean päätöksen Madritissa,nyt alkaa jotkut ymmärtää että vaatteiden takia ei kannata pilata nuorten naisten terveyttä.

    • normaalit naiset kunniaan

      Tämä on oikea suunta ja hienoa Seppälä!

    • siitä se lähtee

      Hyvä homma, itse painoindeksissä 16 tiedän että en todellakaan jaksaisi näillä mitoilla sellaista rääkkiä ja reissaamista mitä mallit tekevät. Hädin tuskin jaksan koulussa käydä 6 tuntisen päivän pyörtymättä. Ehkä pikkuhiljaa muuttuu tänä meitä puolikuntoisia ja sairaita luuviuluja ihannoiva asenne positiivisempaan suuntaan ja ehkä moni uskaltaa näyttää naiselta kuten vaikka joku Claudua Schiffer.

    • katsipapa

      Painoindeksi saisi olla n 22-26. Olisivat ihan riittävän laihoja muttei kuitenkaan anoreksia potilaan näköisiä.

    • ...

      Todella hirveän näköisiä luuskia nykymallit.

      Esim. joku Saimi... Miksi nimitys "huippumalli"????

      • muutos! -ev-

        ....


      • Kauheita

        Miten tuohon on yleensä menty-siis luiden ihannointiin.Kysympähän vaan.Kyllä luiden päällä lihaa pitäisi olla,ainakin sen verran,ettei tuu "kalmanlehto" heti mieleen.


      • liskotyttö
        Kauheita kirjoitti:

        Miten tuohon on yleensä menty-siis luiden ihannointiin.Kysympähän vaan.Kyllä luiden päällä lihaa pitäisi olla,ainakin sen verran,ettei tuu "kalmanlehto" heti mieleen.

        Mallit ovat nykyään liian laihoja. Aivan ovat anoreksian partaalla.Muka komeita olevinaan.yök!!!


    • Lizard92

      Kyl se on oikein et siin on raja kun se kuva Kate Mossistakin (IL nettisivuilla)oli ihan järkyttävä.... kyl sen painoindeksin kuitenkin joku alle 20 kuuluu olla kun eihän niis ois mitään erikoista jos ne ois normaalipainosii... Saman näkösii näkee kadulla päivittäin :D

    • Oikeasti kauniiden mallien ...

      Hienoa! Vihdoinkin uskalletaan lähteä muuttamaan tota sairaalloista mallimaailmaa! Mun mielestä mallien kuuluu olla nättejä ja sopusuhtasia, ei rumia tikkuja!

    • ...

      Luonnostaan laihojen ja kauniiden ihmisten pääsy malleiksi siis estettäisiin. Onhan se periaatteessa oikein että mallin täytyy olla painoindexin mukaan normaali painoinen. Mutta esim. Kate Moss saattaa olla luonnostaan laiha. On kyllä pikkasen väärin laitta noin selkeä raja, parempi että olisi kaiken kokoisia malleja.

      • ettekö tajuu?!

        osa malleista on liian läskejä =/ en panis


      • justiin juu

        Luonnostaanlaihat ovat alpainoisia mutta kukaan ei ole luonnostaan sairaalloisen alipainoinen. Joku voi olla samalla ruokamäärällä painoindeksissä 17-18. Ja joku toinen painoindeksiltään 25. Kukaan ei kuitenkaan painoindeksiä 15 ole ilman sairautta. Kate Moss taitaa lähennellä niitä lukemia.


      • Provoontunut ;))
        ettekö tajuu?! kirjoitti:

        osa malleista on liian läskejä =/ en panis

        Huihai sulle joka et panis...eihän ne mallit olekkaan "panemista" varten laihoja tmv. vaan vaatteiden ja muodin esittämistä varten.
        Tuollaiset ala-arvoiset kommentit kun vois poistaa jo ylläpito, ennen niiden julkaisemista.

        Minustakin ovat liian laihoja....missä luonnollinen naiseus???


      • ajatellen

        Olet oikeassa, kaikenkokoisia pitäisi olla, mutta siitä en pidä että aina sorrutaan haukkumaan erinäköisiä ,huom.sinä et haukkunut:)
        Sillä perimä sanelee aika paljon..emme voi valita millaiseen sukuun synnymme, voi olla geeneissä esim. ns. leveä lantio, pienehköt rinnat, ylipainoisuutta, laihuutta, niinkuin kauneuskin ja ns. hyvän näköinen vartalo, ne ovat perimässä saatuja asioita.
        Joihinkin asioihin voimme valinnoilla jossain määrin vaikuttaa, esim. nuori nainen painon hallinnassa,(ei aina siihenkään) mutta entäs kun hänelle tulee menopaussi ikä, paino saattaa nousta vaikka mitä teet, tmv.
        Joten hyvät ihmiset kunnioitetaan ihmisyyttä, ihmistä erilaisuuksineen.


    • öh....

      Aika kuikkana tuo Schifferkin vaikka nätti onkin. Ei järin suurta eroa noissa malleissa mielestäni kuvissa. Lantiota ja peppua saisi olla kyllä enemmän malleilla

    • Kurwit kunniaan

      Mallimaailmassa tehtaillaan "ihanne-mittoja" jotka ovat suorastaan jo fyysisesti epäterveellisiä ja joilla ei ole pohjaa todellisessa elämässä.

      On ylipäätänkin kovin hämmästyttävää miten edellämainittu "tehtailu" on voinut saada vastakaikua ja yleistyä kuten tilanne on nykyään.

      On tietenkin eri asia kun joku on luonnostaan-geeneiperimältään hyvin hoikka / laiha.

      Mallimaailmaan tulisi saada koko ihmisyyden kirjo jossa ovat esillä solakat kuin kurwikkaatkin ja jossa laitettaan pikemminkin painoa yksilölliselle persoonallisuudelle keinotekoisten "mittanauha-normien" sijaan.

      Mielestäni paras muotinäytös on elävä elämä ja katukuva jossa tapaa erilaisia yksilöitä, jokainen omalla tavallaan charmikas.

      Oleellista on terveelliset elämäntavat sekä pään ja ennen kaikkea sydämmen sisältö.

      Voilà!

      • BigBear

        Olen samaa mieltä kanssasi, että mallit pitäisi ottaa tuolta kadulta, siellä olisi hyviä vaihtoehtoja malleiksi. Ihmisiä on monenkokoisia niin mallejenkin olisi ihan hyvä olla sellaisia mitä tavalliseen katukuvaan kuuluu. Jotenkin tässä keskustelussa melko monen mielipide näkyi olevan se, että laihat ovat vain oikeita ihmisiä. Mutta, jos ihminen on liian laiha niin kyllähän se on jo terveysriskikin, jos nyt sitten liikalihavuuskin on. Mutta minun mielipiteeni on se, että kyllä naisen taikka miehen luiden ympärillä pitää olla lihaa eikä tiukalla oleva nahka. Eihän nuo mallitkaan ole enää edes kauniita....


    • Nainen26

      Totta tosiaan on oikee päätös. Sellasta kollektiivista hulluutta, johon kaikki alistuu tyyliin "ei meitä voi syyttää" ja vastuu muille.. Janina Frostell just sano jossain lehdessä, että silloin kun se oli niin laihimmillaan, että tuskin kävellä jakso niin kaikki kehui että se on kauneimmillaan! Sairasta, muistan ainakin itse ajatelleeni jossain vaiheessa, että Janina oli liian laiha ja paljon nätimpi silloin kun oli ns. normaalihoikka. Uskoisin, että ei kai miehetkään voi olla pitämätättä sopivasta "naisellisuudesta"..

    • Sikalan sissi

      Hyvin monet muotigurut ja -suunnittelijat ovat homoja ja ihannoivat hoikkia poikia. Siksi myös naismallien tulee muistuttaa nuoria poikia. Siis suunnittelijoilla onkin koko ajan pojat mielessä.

      Ei normaali nainen näytä sellaiselta, kuin ns. huippumallit ovat.

    • blackmagictiger

      NO KYLLÄ OVAT

    • uuhmama

      ovat liian laihoja..niillä ei oo kunnon persettä ja tissit puuttuvat kokonaan..mulle ei sellanen käy..naiselle kuuluu tissit!!!!ja perse

    • ruma ja läski äijä

      ...kiva kattella.

    • Muodot kunniaan

      Melkein kaikki mallit on perseettömiä ja tissittömiä lautoja mutta ainakin yhdellä mallilla on kaikki kohdallaan, Tyra Banks. :)

      • no way

        Tuota en itse allekirjoita.


    • kkkk...

      mallilla pitäisi olla sellainen kroppa kuin jollain pamelalla,sellaisesta kropasta tytötkin unelmoi ja siinä on muotoja esim.perseessä.en puhu nyt silikooneista.mallilla pitäs kans olla jonkunmoiset tissit koska yleensä naisilla on toisinkuin luurankoarkuilla eli malleilla

    • Tavallinen ihminen

      On törkeää, kun normaalipainoinen tyttölapsikin nykyään luokitellaan ylipainoiseksi! Jos 170- senttinen tyttö ei paina vain neljääkymmentä kiloa, niin hän on heti ylipainoinen! Ja lisäksi terveydenhoitajatkin valittavat lapselle, joka on 164- senttinen ja painaa 50 kiloa, että hän on ylipainoinen! Niin se on!

    • jumbojambo

      tykkää ns.Keskistysleiriltä karanneiden näköisistä niin sehän on jokaisen oma asia. Mutta oma mielipide on että KYLLÄ. Sitten meidän nuoriso ( tytöt varsinkin ) ottavat vielä mallia moisesta.

      Aika järkyttävää, etten sanoisi! Pieni pyöreys kaunista, pärjää talvellakin paremmin kun on pieni rasvakerros ympärillä. Luulis noiden luuviulujen jäätyvän talvella pystyyn :)

    • lihavia

      minun mielestä mallit ovat edelleenki. Varsinki suomalaiset. Esim nykyinen missi vois laihduttaa n.15 kiloo.

      T. Ilkka

    • walencia-

      On tosiaan tyhmää miten mallien pitää olla niin laihoja ja vielä tarkkailla painoaan mitä syö jne.. Langan laihat nuoret naiset eivät edes ole kauniita ja naisellisia kuten kuuluisi olla. >:/
      Sen ymmärrän vielä että pitää olla niin pitkä että näkyisi siellä lavalla mutta että pitää olla semmonen tikku.Rumaa.. :/ Ja nuoret saavat sellaisesta tosiaankin väärän kuvan millaisia pitäisi olla.Ystäväni kertoi muutama päivä sitten että hänen 7-vuotias serkkunsa sanoi pitävänsä jostain lastenohjelman/elokuvan hahmosta koska se on niin kaunis ja laiha..ym. Ihmettelin sitten kyllä itsekin että ei herrajumala miten paljon vaikutteita yhdestä lastensarjastakin voi jo saada!Vaikkei katsoisikaan Mallikoulu 2006: tta. :D

    • joopajoo...

      Kannatan tuota mallijuttua, että olisi eri painoisia ja kokoisia jne. Kaikille mahdollisuus. Nyt vaan taas alkaa ahdistamaan tämä ihmisten ajattelutapa siitä, että kun ihminen on laiha niin voidaan huoletta puhua anorektikosta, luurangosta ja että alkaa oksettamaan kun näkee sellaisen jne. En minäkään aina hoikkana luonnostaan olevana ala hieman tukevampia ihmisiä nimittelemään läskiksi, pulleroiksi ja oksettavaksi. Oikeesti hei ihmiset!

      • Jasu

        Olisha se kiva jos ois kaikenlaisia malleja. Mut ei se homma ois sit enää uniikkii .. Tiesitteks et ennen näytöstä (24h) mallit ei saa syödä ruokaa vaan esim. jotain vihanneksia ja juoda saa, mut sit samana päivänä ku on näytös ei saa edes juoda, koska vesihän pömpöttää sit siel mahas. Aika ilkeetä! =/ Mut ei Suomes oo nii tarkkaa ..


    • ei ikinä malliksi_

      Joissakin muitinäytöksissä näkee kuinka laihojen mallien päällä vaatteet vain roikkuvat tai sopivat täydellisesti tähän vartaloon. Mitä me tavallisen kokoiset ehkä jopa vähän muodokkaammat voimme siitä ajatella? Katsoin jotain ohjelmaa taannoin ja tässä oli jokin malli joka oli muodokas. Hän ei ollut liian laiha eikä paksu. Tavallinen. Ja hänelle sanottiin, että hänen täytyy pudottaa painoa jos aikoo jatkaa mallin uraa.. se tuntui sillä hetkellä itsestä aika pahalta, koska siinä kuuli juuri sen että mallin pitää olla langanlaiha eikä muodokkailla ole käyttöä! Mitä mieltä siis?

      • kurvikkaat on kauniimpia!!

        minä niin inhoan tätä laihuus -ihannointi, siskoni melkein kuoli tämän muodin takia! hän vain laihtui ja laihtui eikä syönyt lähes mitään.sitten hänet vietiin lääkäriin ja anoreksiahan se oli :(


      • ällistynyt
        kurvikkaat on kauniimpia!! kirjoitti:

        minä niin inhoan tätä laihuus -ihannointi, siskoni melkein kuoli tämän muodin takia! hän vain laihtui ja laihtui eikä syönyt lähes mitään.sitten hänet vietiin lääkäriin ja anoreksiahan se oli :(

        En voi ymmärtää tätä nykyajan ihannetta ja monet sairastuvat sen takia!!! Olen samaa mieltä siitä että jonkin lainen raja tohon tulisi laittaa. Liiallinen alipaino on yhtä epäterveellistä kuin liika lihavuus. Tasapaino ennen kaikkea on tärkeää... En tosiaan voi ymmärtää sitä kuinka jotkut ihannoivat moista! se ei oo tervettä!!
        ja monissa erinlaisissa palstoissa on kirjoitettu että pitää itseään hirveän lihavana vaikka on oikeasti reilusti alipainoinen!!! Minkä takia tällaista on koskaan päästetty tapahtumaan!?? Tietysti on tärkeää pitää itsensä kunnossa ja syödä terveellisesti, mutta kaikella rajansa! Ne jotka ajattelevat reilusti alipainoisista että: "liian lihavia". Sillon täytyy kyllä olla jotain päässä vialla!! se ei oo normaalia...


      • ajtella
        ällistynyt kirjoitti:

        En voi ymmärtää tätä nykyajan ihannetta ja monet sairastuvat sen takia!!! Olen samaa mieltä siitä että jonkin lainen raja tohon tulisi laittaa. Liiallinen alipaino on yhtä epäterveellistä kuin liika lihavuus. Tasapaino ennen kaikkea on tärkeää... En tosiaan voi ymmärtää sitä kuinka jotkut ihannoivat moista! se ei oo tervettä!!
        ja monissa erinlaisissa palstoissa on kirjoitettu että pitää itseään hirveän lihavana vaikka on oikeasti reilusti alipainoinen!!! Minkä takia tällaista on koskaan päästetty tapahtumaan!?? Tietysti on tärkeää pitää itsensä kunnossa ja syödä terveellisesti, mutta kaikella rajansa! Ne jotka ajattelevat reilusti alipainoisista että: "liian lihavia". Sillon täytyy kyllä olla jotain päässä vialla!! se ei oo normaalia...

        kuten aiemmissa keskusteluissa jossain vaiheessa kävi ilmi, että mallien täytyy olla alle tietyn indeksin (paino)ennen kuin hekelpaavat vaatevalmistajien malleiksi; siis jos mallit olisivat "tukevampia" niin myös ns. tavispainoisille olisi tarjolla muodikkaampia vaatteita? Nythän huippumuoti on siis suunnattu vain langanlaihoille henkilöille!


      • makapu
        kurvikkaat on kauniimpia!! kirjoitti:

        minä niin inhoan tätä laihuus -ihannointi, siskoni melkein kuoli tämän muodin takia! hän vain laihtui ja laihtui eikä syönyt lähes mitään.sitten hänet vietiin lääkäriin ja anoreksiahan se oli :(

        Kauneus on katsojan silmissä, niin kuin on joku joskus sanonut. Ja näinhän se on. Ihminen voi olla lihava tai laiha, kaikki lähtee omasta itsestä että onko itse tyytyväinen itseensä. Vaikka olisi hieman ylipainoa niin silti voi olla tyytyväinen itseensä ja sinut itsensä kanssa.

        Jotkut ovat luonnostaan laihoja, ja joillakin voi olla pyöreys geeneissä. Jokainen voi tiputtaa omaa painoansa kunhan se vain käy terveellisellä tavalla. Ei siis mitään vesi-näkkileipä kuuria.

        Laihduttamisen ei pidä olla dietti vaan pysyvä elämän muutos. Jojo laihduttamisessa ei ole mitään järkeä.

        Itsellänikin on muutama kaveri jotka ovat ikuisia laihduttajia, juuri tämän jojo laihduttamisen takia.

        Ihminen voi olla kaunis oli sitten pyöreä tai hoikka. Kaikki lähtee omasta itsestä


    • Kimono

      Toi on niinku täysin käsittämätöntä ja ihan sairasta ihannoida jotain lommoposkisia biafralaisen näkösiä naisia. Kenen mielestä ne on ees nättejä/kauniita. Ei luultavasti muiden kuin anorektikoiden mielestä. En käsitä, sairasta! Nainen jolla on vähän muotoja on paljon kauniimpi.

    • -läinen

      kun mallit ovat liika kaitoja. Joku maalaisemäntä
      semmoonen rehevä ja sinisilmäinen tarttettas, juu
      näin on asia, eikä muuksi muutu.

    • Missä suunnittelijat massoi...

      Miksi sairaalloisen laihan miehen näköinen nainen, ilman rintoja, peppua ja kauniita kasvoja, näyttää suunnittelijan mielestä hyvältä?
      Yhtenä syynä voidaan olettaa, että monet huippusuunnittelijat ja henkilöt, jotka käyttävät valtaa maailman muitimarkkinoilla, kuuluvat seksuaalisiin marginaaliryhmiin. Tällä tavalla voidaan ohjata omaa vartaloihannetta, jossa kaikki olisivat samaa puuta ja nyt vieläpä kapeaa sellaista.

      Normaalit tai runsaat naiselliset muodot, jotka ovat seksikkäitä ja saavat minutkin ostamaan vaimolleni vaatteita, pitäisi näkyä myös mainoksissa.

      On ihmeellistä, miten markkinataloudessa on tilanne päästetty tällaiseksi!

      Mallinmittoihin pääsee/joutuu promille naisista. En näe mitään kaunista, älykästä tms. siinä, ettei palattaisi takaisin noudattamaan lähemmäs todellisuutta.

    • K@lle

      Kuten jo Jaakko-Teppo laulussaan sanoo, että muutenhan se on ku rankakasan piälle könyäis.

      • Suomalainen

      • laihuutta ihannoiva

        Olen aina ihannoinut laihuutta juuri siksi koska olen aina ollut "pullukka".Järkikin sen sanoo,ettei laihuus tuo onnea,mutta uskallan myöntää että nykymedia malleineen on aiheuttanut minulle paineita.Itsetuntoni huononee ja pelkään sairastuvani.Aikuisiällä tämä tuntuu jopa vaikeammalta kuin teininä!!


    • yksivain...

      nykymaailman mallit on ihan liian laihoja. Suorastaan hirvittää ku näkee semmosia tikkuja ja pistää miettimään että yritetäänkö mallit näännyttää nälkään. Eihän ne kohta pysy ees pystyssä! Todella rumia liian laihat tikut, mutta ne joilla löytyy lihasta ja vähän ylimääräistäkin kunniaan! eli normaalipainoiset tilalle :)

    • Jokunen...

      tuo rajahan on vieläkin siinä "normaalipainonen" alapäässä, melkein jopa alle.
      Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä erilaisia vartaloita esittelemässä muodin uusia tuulahduksia, niin hoikkien, normaalien, kurvikkaiden, päärynävartaloiden jne..
      Kyllähän "normaalikin" ihminen voi olla hyvin hoikka/laiha, mutta se ei mielestäni tarkoita sitä, että silloin ihminen näyttää selvinneen niukin naukin natsi-ajan keskitysleiriltä.

    • Poikaluurangot

      Feministien aikaansaannosta tämäkin - ei kukaan mies pidä tuon näköisistä naisista.

      Ensinnäkin ei miehet pidä mistään 175-180 cm pitkistä naisista ja vielä vähemmän jostain langanlaihoista syöpäpotilaan näköisistä "heroin lookeista"

      Niistä pitää homot, maailman johtavat muotisuunnittelijat sekä poikamaista, luurankomaista naisvartaloa ihannoivat lesbot/feministit.

      • mimmi175cm

        kiva kuulla että miehet inhoavat meitä pitempiä naisia. olen koko ikäni ollut laiha mutta en sentään mikään tikku. pituutta on ylpeät 175cm ja painoa hätinä 60kg. johtuu siitä että aineenvaihduntani on nopeaa eikä minulle kerry nestettä vartaloon. mieheni pitää minua kauniimpana kuin lyhyitä suomalaisia jenkkakahvaliisoja. eivät kaikki pitkät olet mitään riukuja wannbemalleja, voi pitkäkin olla terveen kokoinen (itselläni on muutakin kuin nahkaa luun päällä), ihmiset voisivat jättää "normaalien", EI-mallien haukkumisen sikseen.


      • feminismin
        mimmi175cm kirjoitti:

        kiva kuulla että miehet inhoavat meitä pitempiä naisia. olen koko ikäni ollut laiha mutta en sentään mikään tikku. pituutta on ylpeät 175cm ja painoa hätinä 60kg. johtuu siitä että aineenvaihduntani on nopeaa eikä minulle kerry nestettä vartaloon. mieheni pitää minua kauniimpana kuin lyhyitä suomalaisia jenkkakahvaliisoja. eivät kaikki pitkät olet mitään riukuja wannbemalleja, voi pitkäkin olla terveen kokoinen (itselläni on muutakin kuin nahkaa luun päällä), ihmiset voisivat jättää "normaalien", EI-mallien haukkumisen sikseen.

        historiaan. Oot aika pena :P


    • terveyskunniaan

      Kauneusihanteet on pitkäään olleet vääristyneitä
      normaali ihminen jatkossa vain esikuvaksi kaikessa näin se kuuluu olla
      terveys tärkein ja nuoren täytyy kasvaa ja kehittyä ,tarvitsee monipuolisen ravinnon ja siihen kuuluvat kaikki vitamiinit ja hivenaineet ne ei tule purkista .
      Anorektikot ei voi olla esikuvina nuorille milloinkaan .
      Nykyiset mallit on typeriä luukasoja heiltä puuttuu naisellisuus ja normaalit elämäntavat
      Oikeaan suuntaan onneksi ollaan menossa ja ensiasekeleen otti Madrid onneksi eli välittää omista nuoristaan ja lapsistaan ja Italia on menossa samaan suuntaan ja päätöksiin ja niin pitää tehdä kaikissa maissa että nuorista tulee terveita vahvoja nomaaleja ihmisiä

    • Tyylipoliisi71
    • nimimerkkini

      Suurinosa suomalaisista naisista ovat liian tukevia.
      Ja mainnokset saavat he laittamaan itsensä mitä pienimpiin asuihin kuten stringit, biginit, napapaidat ja niin edelleen.
      On syytä olla tiukassa kunnossa, kun jokainen joutuu heitä kymmenmetrisissä mainoksissa katsomaan täälä keskustassa.

    • neiti 17v.

      Myönnän itsekin että mallit tuottavat minulle ulkonäköpaineita. Haluaisin olla yhtä pitkä, laiha ja siro kuten mallitkin. Mutta omaa pituutta on 160cm joten... ja painoa löytyy 54 kiloa. Ja tunnen itseni ihan oikeasti lihavaksi. Siitäkin syystä että vuosi sitten painoin 47 kiloa samanpituisena. Olen aina pyrkinyt siihen 45 kiloon. Tiedän että se voi olla kai sairastakin mutta en voi mitään, se on pakkomielle...

      • ...

        Niin.

        Tätähän mielettömän laihojen mallien juoksuttaminen lavoilla ja mainoksissa saa aikaan. 17v. tyttö ajattelee olevansa liian lihava. No, ongelma eivät ole ainoastaan teini-ikäiset tai sitä vanhemmat. Jo alakoulun ensimmäisten luokkien tytöt puhuvat siitä, että hovat liian läskejä ja että pitäis rueta laihduttamaan. Saman ikäiset pojat haukkuvat välitunnilla näitä samoja tyttöjä läskeiksi.

        Mahtavaa. Tätä järjetön kauneuden ja laihuuden ihannointi saa aikaan lapsissamme. Vihdoin joku tuntuu (ainakin jossain päin maailmaa) tajunneen, ettei tässä ole mitään järkeä.

        Henkilökohtaisesti minä olen sitä mieltä, että siinä vaiheessa, jos itsestä tosiaan tuntuu, että on aika hieman tasoittaa kiloja, silloin on aika tehdä jotain. Jos tämä painostus kuitenkin tulee ulkoa päin, on syytä miettiä ovatko läheisteti arvot samanlaiset kuin sinun.

        Joka tapauksessahan pohjimmiltamme olemme aivan samanlaisia ihmisiä sisimmästämme sekä laihana, että hieman muodokkaanakin!


      • Vitutus

        Saatanan saatana. Mikään ei ota niin paljon kaaliin kun ''läskeistä'' valittajat(ovat varmaan itse huippulihaksikkaita ja menestyviä toki) ja naiset/tytöt jotka kuvittelevat olevansa läskejä.

        Minä kerron nyt teille pienen salaisuuden... Alle 100 kiloiset miehet punnitaan neuvolassa, ja naisilla se raja on 70 kiloa. Kyllä läskiä ja muotja pitää olla!!! Mua ei haittaa jos naisella on vähän ''maggaraa'', koska itellänikin on. Mutta siis vähän, en tietenkään tarkoita niin lihavaa, että esim. liikkuminen on ylipainon vuoksi hankalaa. Mutta kyllä sitä jotain ainesta luitten ympärillä on oltava, niin se on. Minä tykkään suomalaisista naisista. Perkele.


      • olen samaa mieltä
        Vitutus kirjoitti:

        Saatanan saatana. Mikään ei ota niin paljon kaaliin kun ''läskeistä'' valittajat(ovat varmaan itse huippulihaksikkaita ja menestyviä toki) ja naiset/tytöt jotka kuvittelevat olevansa läskejä.

        Minä kerron nyt teille pienen salaisuuden... Alle 100 kiloiset miehet punnitaan neuvolassa, ja naisilla se raja on 70 kiloa. Kyllä läskiä ja muotja pitää olla!!! Mua ei haittaa jos naisella on vähän ''maggaraa'', koska itellänikin on. Mutta siis vähän, en tietenkään tarkoita niin lihavaa, että esim. liikkuminen on ylipainon vuoksi hankalaa. Mutta kyllä sitä jotain ainesta luitten ympärillä on oltava, niin se on. Minä tykkään suomalaisista naisista. Perkele.

        Niin se ooon!


      • niin se on
        olen samaa mieltä kirjoitti:

        Niin se ooon!

        Kyllä, naiusella pitää olla muotoa. Alle 80 KG nainen ei oo ees mikään nainen, vaan joku vastasyntynyt tytöntyllerö. Suomalaiset naiset rules, ja kaikki muutkin joilla vähän elintaso näkyy kropassa, yeah niin se o-o-o-o-ooon!!!


    • että jotta

      nykyajan ämmillä on liian pienet kepekset.

    • neiti*

      laihoja, esim. yks mun kaveri on malli ja se on tosi laiha (ei nyt ihan anorektisen), se yrittää lihottaa itseään, mut ei voi mitään jos on liian vilkas aineenvaihdunta.. Sama juttu mullakin, paitsi et en ole malli.. Se takia se on päässytkin malliksi, koska nyt sattuu olemaan laiha, vaikka ei kovin pitkä, 171cm.

      • mullakin

        Olen ollut aina luonnostaan laiha ja pitkä. Nyt on ikää kohta 50 ja enkä vieläkään ole lihonut. Nuorena olin ikuisella lihotuskuurilla, pelkäsin jopa anoreksiaa, mutta lääkäri sanoi " et Sinä ole anorektikko, kun et yritä laihduttaa, vaan ole tyytyväinen itseesi, moni haluaisi olla Sinun asemassasi".


    • mie vaan

      Suurin osa malleista on liian laihoja, kylkiluut näkyy ja silleen. Hyvä että tuli minimi painoraja. Mallien pitäisi olla normaali painoisia, että näkis miten vaatteet sopii normaalin ihmisen vartalolle.

    • erkki vorrester

      heterovaatesuunnittelijoilla on normaaleja ja vähän pullukoitakin malleja kun taas gaylla on luurankomalleja

      • ......

        Ei mitään järkeä laittaa painon alarajaa malleille, koska laihat ovat kauniita, liian laihat eivät, joten ongelma on jo tässä pois pyyhitty. Maailmassa on muutenkin liikaa lihavia ihmisiä, joten laihat mallit antavat heillekkin kateuden aihetta. Paino ja painoindeksi on yksilöllinen asia ja joillakin painoindeksi voi olla matala, vaikka syökin runsaasti mutta terveellisesti, liikkuu paljon ja omaa nopean aineenvaihdunnan. Antaa kauniiden naisten olla kauniita.


      • hoi!
        ...... kirjoitti:

        Ei mitään järkeä laittaa painon alarajaa malleille, koska laihat ovat kauniita, liian laihat eivät, joten ongelma on jo tässä pois pyyhitty. Maailmassa on muutenkin liikaa lihavia ihmisiä, joten laihat mallit antavat heillekkin kateuden aihetta. Paino ja painoindeksi on yksilöllinen asia ja joillakin painoindeksi voi olla matala, vaikka syökin runsaasti mutta terveellisesti, liikkuu paljon ja omaa nopean aineenvaihdunnan. Antaa kauniiden naisten olla kauniita.

        Et varmaan ole kuullut että maailmassa on myös aika paljon aliravittuja ihmisiä... Alipainoisuus on haitallisempaa, se voi aiheuttaa kuoleman heti.

        Ymmärrän kyllä että mallien pitää olla hoikkia, mutta liika laihuus ei ole kaunista. Parasta olisi, jos malleja olisi erilaisia, ei pelkkiä vaateripustimia. Tulisi suunnittelijoillekin haastetta: ei ole kovin vaikea tehdä vaatetta, joka näyttää hyvältä henkarilla, vaikeampaa on tehdä vaate, joka sopii erityyppisille vartaloille.


    • malleista

      on luonnostaan hoikka ja hento.
      en usko, että monikaan heistä joutuu tekemään hirveästi työtä sen eteen, että pysyvät hoikkana.(ja suurella osalla heistä ei myöskään ole mitään syömishäiriötä. poikkeuksia tietysti on, niinkuin vähän joka asiassa)

      mutta tuntuu olevan joittenkin vaikea sulattaa, että toiset ihmiset vaan ovat hoikkia.

      minulle kyllä sama, vaikka vaatteita esittelisi joku lihavampikin. ihmiset on erilaisia, ja minusta jokainen omalla tavallaan kaunis.

      lihavaa ei saa haukkua, niin miksi sitten laihaa..??

    • jooooooooooooo

      Minua vaan ihmetyttää, miksi suunnittelijat yms.pitävät langanlaihoja niin kauniina ja sellaisina, joille vaatteet sopivat parhaiten?? Vaatteethan roikkuvat liian laihan päällä, eikä heillä ole muotojakaan. Ei voi muuta kuin ihmetellä.

      • kun meikäläinen

        jolta löytyy muotoja (ei siis mitään läskiä) on kiva mennä ostamaan muodikkaita hepeniä. Suunnittelijat ottakaa huomioon että meitä povekkaitakin ja kapean uuman omaavia naisia löytyy suomesta paljon.


    • Chloe

      Ärsyttää kun nykyään ei enää kelpuuteta ns. tavallisen kokoisia malleiksi.Vain anorektikot kelpaa. Hyi, sanon minä!

      • Neito.vm-90

        Keskustelu heittää taas reunasta toiseen. Kaikki ovat joko anorektikoita ja lihavia. Niinkuin eräs "fiksu" henkilö totesi, että 10vuoden päästä tulee ms.pullukkakisat.
        Se, että malleille laitetaan jokin painoraja, ei tarkoita sitä että heti kaikki mallit olisivat lihavia.
        Mitä iloa on hienoista muotivaatteista jos ne on suunniteltu hoikan keholle? Suurin osa naisista kun onneksi ovat normaalipainoisia. Mallitkin siis normaalipainoisiksi.
        Kavereillani on pakkomielteitä painoonsa. Eräs kaverini on minua yli 10cm pidempi ja painaa minua vähemmän. Itse olen 165cm ja paino tuolla 60kg kieppeillä. Tuntuu pahalta, kun kaveri valittaa olevansa läski eikä ajattele minua yhtään. sama juttu monen muunkin kohdalla.
        Ja totta, naisella pitää olla muotoja minun mielestäni. enkä tarkoita nyt lihavaa, vaan sopusuhtaista naista. Itse olen tälläinen omasta mielestäni normaalipainoinen ja sopusuhtainen nuori nainen. Nautin elämästä. Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi pelkkien kilojen tuijottamiseen!


    • pelinappula

      mallit ovat liian laihoja. niissä pitää olla vähän muotoja et niitä voi edes katsoa

    • Postmodernia

      Olen huomannut, että monet mallit on aika kovan tuntoisia.

      Mielestäni mallimaailmasta heijastuu postmoderni elämäntapa. Maailmasta on tullut mielikuvamaailma, jossa toiset alueet ovat korostuneet toisten alueiden kustannuksella. Postmoderni ihminen haluaa koetella rajojaan ja se ei ole aina hyvä asia.

      Suunnittelijoiden tulisi tuntea vastuunsa.

    • entinen syömishäiriöstä kär...

      Mallit ovat aivan liian laihoja. Jos normaalipainoisia malleja otettaisiin näytöksiin, näin vähentäisimme nuorten tyttöjen syömishäiriöitä ja huonoa itsetuntoa!

      • Tämä on kyllä aivan totta. Oon ihan samaa mieltä kanssasi.


    • r.i.p

      Niin.

      Tätähän mielettömän laihojen mallien juoksuttaminen lavoilla ja mainoksissa saa aikaan. 17v. tyttö ajattelee olevansa liian lihava. No, ongelma eivät ole ainoastaan teini-ikäiset tai sitä vanhemmat. Jo alakoulun ensimmäisten luokkien tytöt puhuvat siitä, että hovat liian läskejä ja että pitäis rueta laihduttamaan. Saman ikäiset pojat haukkuvat välitunnilla näitä samoja tyttöjä läskeiksi.

      Mahtavaa. Tätä järjetön kauneuden ja laihuuden ihannointi saa aikaan lapsissamme. Vihdoin joku tuntuu (ainakin jossain päin maailmaa) tajunneen, ettei tässä ole mitään järkeä.

      Henkilökohtaisesti minä olen sitä mieltä, että siinä vaiheessa, jos itsestä tosiaan tuntuu, että on aika hieman tasoittaa kiloja, silloin on aika tehdä jotain. Jos tämä painostus kuitenkin tulee ulkoa päin, on syytä miettiä ovatko läheisteti arvot samanlaiset kuin sinun.

      Joka tapauksessahan pohjimmiltamme olemme aivan samanlaisia ihmisiä sisimmästämme sekä laihana, että hieman muodokkaanakin!    

    • Thearah

      Nykyään kauneusihanne on todellakin mennyt huonompaan suuntaan! Nykynuoret seuraavat muotia ja kiinnittyvät siihen niin, mutta masentuvat nähdessään langanlaihat mallit. Tästä seuraa syömisen pois jättäminen ja oman vartalonsa muokkaaminen - väärällä tavalla. Olen itse joskus kärsinyt itsetunto-ongelmista ulkonäkösaralla, mutta pääsin yli ja kelpuutan pyöreän vartaloni. Mutta se masentaa, ettei hienoja ja muodikkaita vaatteita tehdä pyöreimmille muodoille eikä XL-kokoisille, vaan ne edelleen pysyvät siinä "ihannekoossa". En koskaan löydä enää itselleni vaatteita, kun koot pienenevät ja pienenevät. Mihin on hävinnyt sen entisaikojen käsitys, että pyöreämmät naiset olivat kauneuden ja hedelmällisyyden malli ja kuva?

    • hania

      luulis et koot 36-38 riittäis..luurankoja kamalaa katsella..

    • RUMIA :(

      Liian laihat on RUMIA! Uskokaa nyt jo!

    • tahtoisimalliksi.com

      Mielestäni useimmat mallit kyllä ovat alipainoisia/liian laihoja, mutta jotkut ovat ihan normaalin näköisiä. Mielestäni hyvä nyrkkisääntö on se, että mallilla itsellään on hyvä olla, jos hän tuntee itsensä aivan liian laihaksi, asiasta on hyvä jutella. Melko normaalipainoisia malleja kyllä kaipaan, mutta saa niitä olla muutama alipainoinen, jos on hyvä niin olla.

      Itse olen alipainoinen, eikä minulle ole mitään ongelmia. Paitsi tietenkin muodot, mutta kylläpä noilla malleilla näyttää niitäkin olevan. Mutta tosiasiassa olen aivan liian lyhytkin, jotta minusta malli voisi tulla.

      Mutta tsemppiä kaikille, jotka malliksi aikovat ja pääsevät; muistakaa sanoa teidän tukihenkilöille kaikista vaikeuksista!

      HYVÄÄ SYKSYN JATKOA! :)

      • Eddie

        Osuit oikeaan. Pitää muistaa että jokaisella ihmisellä on sopiva ominaispaino(haarukka) jonka ylittäminen tai alittaminen ei ole hänelle luontaista. Viehättävyydelle tai kauneudelle ei voida asettaa grammarajoja.

        -Eddie-


    • DD91

      No mallit alkaa näyttää jo anorektisen laihoilta ja se antaa nuorisolle aivan vääränlaisen kuvan nykyajan vartalo ihanteesta! Jokainen on erilainen ja ihanan täydellinen omana itsenään!

    • mies__xxx__

      Nainen ei voi olla KOSKAAN liian laiha!!

      Kaikki tällaiset keskustelut alkavatkin yleensä lihavien ja ylipainoisten toimesta.

      • betty91

        eikö se malli ole sinusta silloin liian laiha kun se on hänelle hengenvaarallista tai kun hän istuu ja se sattuu koska luut osuvat heti penkkiin tai että istuessa kylkiluut vain törröttävät..?


      • Tyttö:::

        Taidat olla aika vaativa naisten suhteen jos tuota mieltä olet. Naisten terveys on laihuutta tärkeämpää! Tuoko muka vielä kaunis?

        http://aoluar.blogs.sapo.pt/arquivo/anorexia_55.JPG

        Ihan pahaa teki kun anorektikoista kuvia kattelee...


      • mies__xxx__
        Tyttö::: kirjoitti:

        Taidat olla aika vaativa naisten suhteen jos tuota mieltä olet. Naisten terveys on laihuutta tärkeämpää! Tuoko muka vielä kaunis?

        http://aoluar.blogs.sapo.pt/arquivo/anorexia_55.JPG

        Ihan pahaa teki kun anorektikoista kuvia kattelee...

        Moniko malli on tuollainen????

        Kateellisten ja läskien naisten panettelua koko keskustelu!


      • la femmina

        kommentoivat aivan kiihkoissa tälläisia keskusteluita? Luulisi ettei miehiä paljoakaan kiinnosta mallit tai malli-julkkikset (ainakaan siis niitä heteromiehiä joita minä tunnen "sellaiset on akkojen juttuja").
        Joku agenda näillä ulkonäkö-rasisteilla on takana. Se lienee naisten lyöminen tällä ulkonäöllä, haukkuminen ja alaspainaminen.
        Useammat miehetkään eivät oikeasti ole komeita tai hyväkroppaisia, joten ei näillä naapurin penoilla ole varaa vaatia muuta kuin tuulipuku-tuulia.
        Hieman realismia siihen omaan olemukseen, herrat.
        Ja vähän vähemmän tota järkyttävää ulkonäkö-fasismia visio-hygienisine vaateineen.


      • edelleen
        mies__xxx__ kirjoitti:

        Moniko malli on tuollainen????

        Kateellisten ja läskien naisten panettelua koko keskustelu!

        Sitä mieltä, ettei nainen voi olla KOSKAAN liian laiha?


    • Jone.

      On kyllä hyvä, että anoreksia ja liika laihuus tuodaan esille. Mielestäni naiset joilla on muotoja, saavat näyttämään vaatteet seksikkäämmältä ja paremmalta, kuin samanlaiset vaatteet langanlaihan mallin päällä. Nykymaailma on aika moista kauneuskilpailua ja monilla nuorilla tytöillä esikuvat löytyvät mallimaailmasta ja ihaillaan liikaa alipainoisia, normaalipainoiset mallit voisivat muuttaa monen nuoren naisen käsitystä ns. *ihannevartalosta* .

      • KUTI KUTI nyt asiat skulaa

        Siellä on joku joka ymmärtää naiskauneudesta jotain, se on ihan sama myös miehillä roikkuvat vaatteet esim.jotkut hip hop farkut miehen takapuoltakin on kiva katsella jos on sopivat farkut ja muutenkin pukeutunut hyvin ah niin ihanaa se taka ja etupuoli ja kaikki kokonaisuus
        ah missä ootte..;)


      • pinjakasiviis

        Sanos muuta! Olis kiva nähä vaihteeks normaalin kokosia ihmisiä mallimaailmassa.Liian monet mallit on tikkulaihoja, luut vaan törröttää joka suuntaan..hyi hitto,ihan kuvottaa! Että siitä vaan lapset ottamaan mallia "kauneudesta"=(


      • Jone.
        KUTI KUTI nyt asiat skulaa kirjoitti:

        Siellä on joku joka ymmärtää naiskauneudesta jotain, se on ihan sama myös miehillä roikkuvat vaatteet esim.jotkut hip hop farkut miehen takapuoltakin on kiva katsella jos on sopivat farkut ja muutenkin pukeutunut hyvin ah niin ihanaa se taka ja etupuoli ja kaikki kokonaisuus
        ah missä ootte..;)

        Takapuoli tosiaan on tärkeä. Ilman sitä housut eivät näytä hyvältä, ei pepun kuulu olla selän jatke =D vaan kokonaisuutta parantava kehon osa.


      • .....

        mallin ei ole tarkoitus olla seksikäs, koska tällöin huomio kohdistuisi häneen vaatteen sijasta.

        lisäksi täällä on kommentoitu paljon sitä, että vaatteet näyttäisivät normaalipainoisen päällä paremmalta ja ne myisivät enemmän kun niitä esittelisi joku samankokoinen kuin suurin osa ihmisistä on. tässä on nyt unohdettu se, että suurinta osaa catwalkeilla esitellyistä vaatteista ei ole edes tehty "taviksille", koska ne ovat aivan liian kalliita. kyllä h&m:n, seppälän yms. muiden "halpisketjujen" kuvastoista ja mainoksista löytyy juuri niitä tavallisia, normaalipainoisia ja muodokkaita naisia, jos ette ole panneet merkille. vain suurten catwalkien näytösmallit useimmiten ovat sellaisia pitkiä ja hoikkia luurankoja. niistäkään yhdenkään mallin ei anneta laihtua liikaa, tai työt loppuu siihen, koska vaatteiden pitää vielä pysyä päällä, ja vaatekoon tulee olla 34-36. voisin antaa teille esimerkin suomesta ja vieläpä hyvin läheltä ja ajankohtaisen. jos katsoitte mallikoulua tänään, niin siinäkin pohdittiin sitä miksi se yksi tyttö on liian laiha ja että niin laiha ei enää sovi malliksi.

        mallin tulee näyttää terveeltä.

        mutta niinhän se on, että niillä, jotka eivät asioista mitään tiedä, on juuri eniten voimakkaimpia mielipiteitä, niinkun täälläkin tuntuvat monet tietävän, että kaikki mallit ovat anorektikkoja (vaikka todellisuudessa hyvin harva on) :).


    • evildaarling

      Minusta MALLIT ovat liian laihoja jotkut joutuu tekemään ihan töitä sen eteen! saattaa tulla kohta ihan anoretikoiksi! ihmiset on erinlaisia ja kaikki ketkä haluaa malliksi niin pääsisi! pienet,suuret kaikki mahtuu tähän maailmaan. eikä siis jos on tosi tosi alipainoinen näytä enään kovin hyvältä.. pelkkää luuta ja nahkaa

    • ^beib^

      oon aivan samaa mieltä, että mallit ovat liian laihoja. Antavat väärän kuvan naiseudesta. Ei oo ees terveellistä olla noin alipainoinen. Itse 174 cm, joten malli-maailmassa mun pitäis painaa varmaan sellaset 40 kiloo..sitähän olis ihan luuranko.. nyt painoa reilut 64kg. Eikä läskiä näy.. mallimaailmassa olisin varmaan ehdoton läskipossu... kummallista millaseks maailma menee..

    • minävaanhh

      Laihat mallit ovat rumia!!! Muodot ovat paljon kaunimmat jos niitä ei ole liikaa..

    • kaikenkokoisia

      jotkut on ihan terveitä, vaikka ovat laihoja. Se on ruumiinraknteesta kiinni ja kyllä toisista malleista näkee, jos on liian laiha.

    • kieltää

      ylipainoisten mallien osallistuminen mihinkään kauneuskilpailuihin. Sekä sairaalloinen ali- että ylipainoisuus antavat ihmisille vääriä signaaleja. Käytännössä ylipainoisia malleja toki on varsin vähän, mutta muistaakseni Suomessakin on järjestetty joitakin Miss XL -kisoja. Sellaisten kisojen ongelma on, että niillä ikään kuin viestitetään nuorille, että ylipainoisuus olisi hyväksyttävää. Sekä ali- että ylipainoisuus ovat terveydellisiä ongelmia, joista ylipainoisuus kuitenkin selvästi suurempi terveydellinen ongelma. Mielestäni pitäisi ensisijaisesti kieltää kaikki Miss XL -kisat. Sen jälkeen voisi kieltää Miss XS -kisat.

      • jetson

        on yli 50% naisista ylipainoisia. Ma katselen mieluummin laihaa mallia kun mimmiä jolla vatsarasvat pullottaa farkkujen vyötärön yli.. hyi moisia


    • mä!

      juuri näin, aivan vääriä esikuvia kenellekään!

    • Neitoperhonen677

      Otsikosta selviää jo kantani. Eli hernekepit pois lavoilta. Mistä muuten johtuu teini-ikäisten (12-16v) sairaanloinen laihuus? Uskaltaisin väittää että ainakin osa näistä ihannoi kuuluisia langanlaihoja malleja, joiden kasvot ja tissit on täytetty juuri sopiviksi estämään riutuneen varren todellista näkyä.

      Ja lisäksi eikö vaatemallien ole tarkoitus esitellä vaatteita, jotka on tarkoitettu tavallisille kadunihmisille? Usein nimittäen on, että esiteltäviin vaatteisiin ommellaan ylimääräisiä päärmeitä ja laskoksia että vaatteet istuisivat langanlaihoille mallille.

    • geiperi

      on ihan oikein että mallit ovat laihoja. paremmiltahan ne vaatteet niiden päällä näyttääkin kuin jos tavallinen suomipullero pistää ne päällensä.
      mutta myiskö ne vaatteet yhtä hyvin jos normaalipainoinen makkaravyötärö olis mainoksessa? tuskin.
      ja jos malliuteen ei muka tarvi minkäänlaista paino/pituus/naamarajaa niin kuka tahansa vois olla malli ja se olis jo perseestä.
      mallit on tarkoitettu meidän tavallisten ihailtavaksi. mun mielestäni mallin kuuluu olla laiha. se tekee mallista mallin. no xl-mallit on asia erikseen.

      • jeepeli

        veit sanat suusta


      • Toistan itseäni, pah. Alipainoisista eikä ylipainoisista on kyse. On niin kivannäköisiä normaalivartaloisia ja hoikkia ja pyöreitä joita ei ketään tarvitse patistaa lihottamaan eikä laihduttamaan. Normaalipainoinen ei ole välttämättä lainkaan makkaravyötärö.

        Malleille ei pidä myöskään laittaa tiettyjä kilorajoja, alan ammattilaiset jostain syystä asettavat kilorajat älyttömän alas. Elelevät raukat liiaksi omissa maailmoissaan...

        -Eddie-


      • läskikasat

        Juuri menossa oleva mallikoulu pudotti ekana juuri ylipainoisen, hirveän läskikasan. Tissit pursuivat yli liivien ja vyötärö oli kuin makkara.
        Juuri oikean ämmän heittivät ulos. Mallin kuuluu olla hoikka ja siro. EI LAIHA! Hoikkuus ja laihuus kun ovat kaksi eri asiaa, uskokaa jo.

        Juuri hoikan pitkän naisen päällä vaatteet näyttävät todella kauniilta!

        Itse olen 165 cm pitkä ja harmittelin sisätautilääkärille, kun suolistotulehduksen jälkeen ei paino nouse?? Se oli 53 kg. Lekuri tokaisi, että tehän olette juuri normaalipainoinen!!! Kaksi avustavaa saikkua, läskikasoja molemmat, toinen punastui ja toisen naama muuten vain "venähti". Tilanne oli kieltämättä hiostava.
        Olen itsekin hoituri ja kyllä työasu on kiva panna päälle, kun napit eivät lentele ja vyötärö on tallella.
        Painoa on tullut tervehdyttyä 3 kg lisää ja yhtään enempää en haluakaan.
        Työssäkin jaksaa paremmin, kun lihakset ovat kunnossa ja fyysistä voimaa riittää.


      • selität?
        läskikasat kirjoitti:

        Juuri menossa oleva mallikoulu pudotti ekana juuri ylipainoisen, hirveän läskikasan. Tissit pursuivat yli liivien ja vyötärö oli kuin makkara.
        Juuri oikean ämmän heittivät ulos. Mallin kuuluu olla hoikka ja siro. EI LAIHA! Hoikkuus ja laihuus kun ovat kaksi eri asiaa, uskokaa jo.

        Juuri hoikan pitkän naisen päällä vaatteet näyttävät todella kauniilta!

        Itse olen 165 cm pitkä ja harmittelin sisätautilääkärille, kun suolistotulehduksen jälkeen ei paino nouse?? Se oli 53 kg. Lekuri tokaisi, että tehän olette juuri normaalipainoinen!!! Kaksi avustavaa saikkua, läskikasoja molemmat, toinen punastui ja toisen naama muuten vain "venähti". Tilanne oli kieltämättä hiostava.
        Olen itsekin hoituri ja kyllä työasu on kiva panna päälle, kun napit eivät lentele ja vyötärö on tallella.
        Painoa on tullut tervehdyttyä 3 kg lisää ja yhtään enempää en haluakaan.
        Työssäkin jaksaa paremmin, kun lihakset ovat kunnossa ja fyysistä voimaa riittää.

        mallikoulu pudotti ekana ylipainoisen hirveän läskikasan?? mitä helvettiä? kumpi sun mielestä oli läskikasa, jelena vai jonna? ei kumpikaan.
        vai mistä mallikoulusta puhuit? mallikoulu 2006 joka tulee maikkarilta klo 20 perjantaisin? et voi tarkoittaa samaa ohjelmaa.


      • PERKELE__
        selität? kirjoitti:

        mallikoulu pudotti ekana ylipainoisen hirveän läskikasan?? mitä helvettiä? kumpi sun mielestä oli läskikasa, jelena vai jonna? ei kumpikaan.
        vai mistä mallikoulusta puhuit? mallikoulu 2006 joka tulee maikkarilta klo 20 perjantaisin? et voi tarkoittaa samaa ohjelmaa.

        liian laihoja nykyiset mallit.. painoo ainaskin 50 lisää :D


      • bibiande-

        mutta vaatteitahan on tarkoitus myydä niille "suomipulleroille", eikä ne vaatteet oo ollenkaan sopivia, jos kaikki on jotain xxxs kokoo. eikä olisi edes hyväksi, jos kaikki ihmiset olisivat anorektikkoja.


    • Aurinkotyttö

      Madridin malli on tosi hyvä...nykyään mallit ovat käveleviä luurankoja...e ivaate VOI NÄYTTÄÄ hyvältä jos se roikkuu...ehdottomasti mentävä siihen että malli on normaalipainoinen pituuteensa nähden...
      tylsää muutenkin katella katalogeja jossa vaate ,kieltämättä, on hyvännäköinen hoikalla (koko 34-36) mut laittaapa kokoa 40- 42 moisen päälle niin...just just...ei niinkään kivaa...eli katalogeihin kokoja 38- 42 niin yhä useempi löytää itsensäkin vaatteistaan...
      ja mallitoimistot voivat tehdä valistavaa työtään koko maailmalle...olla edellä kävijänä normaaleille naisille...kotimaiset suunnittelijat ja normaalikokoiset naiset....pieni askel ihmiskunnalle...ja malleille...niin saavat syövä muutakin kuin salaattikerän....

    • Asiaan

      No mut hei taas,
      Onkohan nyt unohtunut se mallin idea.
      Vaate puetaan sellaisen ihmisen päälle, jolla se näyttää parhaimmalta. Tän saman hysterian voi ulottaa tupakka, alkoholi, kosmetiikka, kännykkä, mysli yms. mainoksiin. Siinä vaiheessa, kun lyhyen ja lihavan päällä vaate myy paremmin, kuin hoikan ja pitkän, niin homma hoituu itsestään. Siihen asti - kehutaan me "normaalit" toistemme kauneutta ja nautitaan myös niistä näyttävistä malleista. Oishan niiden pulskien ihanteiden keskellä taas ne onnettonat laiheliinit, jotka ei hoikkuudelleen mitään vois, vaan kärsisivät rotevien keskellä lihaisten ihannoinnista...

    • Ainuli

      Keskiajalla ja vielä 1800-luvulla naisen ihanteeseen kuului muodokas vartalo, joka tarkoitti tiimalasimaista vyötäröä. Tämä saavutettiin vain ahkeralla korsetin käytöllä ja monet naiset menivät niin pitkälle, että leikkauttivat jopa alimman/alimmat kylkiluut pois. Kiinassa puolestaan naisten jalat sidottiin lapsesta lähtien ja lopulta jäljelle jäivät epämuodostuneet "tönköt", joita kiinalaiset miesrunoilijat kutsuivat kauniisti pseudonyymillä "kultaiset liljat". Mikään ei ollut eroottisempaa kiinalaiselle miehelle kuin nähdä nämä epämuodostuneet jalat, jotka tekivät naisista rampoja koko loppuiäkseen...

      Herätys, nyt eletään 2000-lukua eikä mitään keskiaikaa. Anoreksia ja langanohuet mallit eivät kuulu tälle vuosituhannelle. Missä on naisten omanarvontunto, kyky ajatella omalla päällä ja sukupuolten välinen tasa-arvo??? Ei ole miehillä samanlaisia ulkonäkökriteerejä, ei.

    • Unknown....

      Minusta on ihan oikein tämmöne. Kerranki laihat saavat kärsiä sen mitä lihavat ovat aina joutuneet kärsimään! Ei lihavuus ole aina oma vika, geeneistä johtuu osa. Eniwey, en tullut haukkumaan kumpaakaan mutta on ihan hyvä että jos malleista tulee hieman sanoisinko "pyöreämpiä". Toki laihoja saa olla mutta ei saa liiallisuuksiin mennä. Jos jotkut olisivat laihoja eikä suinkaan kaikki? Kyllä uskon että jos mallit pyöristyvät hieman niin tuskin se vaateyritystä kaataa. Ja muutenkin tuo media aivopesee nuoria ja tuo ulkonäköpaineita. Jos kerta joillekkin ei kelpaa "lihavemmat", tuskin se mies saa naista sitten ollenkaan :D TOSI harvat täällä on noin laihoja.

    • mielestä...

      ihan perseestä!

    • 18painoindeksi

      Hyvä juttu! Kateelliset läskit suomalaiset naiset narisevat :) Voi voi sitä kateutta. Minkäs sille tekee, kun McDonalds safkaa syövät ja yrittävät olla "miehiä" muskeleineen. Naisen kuuluu olla nainen ja tilanne ei tule muuttumaan.

      • sandy

        Jos ja kun suurin osa ihmisistä mieltää naisen kehon siroksi ja kauniiksi kuin joutsen, niin ristiriitaa syntyy ihan jo naisen biologisten tehtävien muodossa. Eihän kovin paljon alipainoiset naiset tule raskaaksi ja saa lapsia (poikkeuksia toki on). Suvun jatkaminen tyssää sitten siihen. Itse kannatan tätä että painoraja on asetettu ja vieläkin on hälyttävää, että jos tuon takia siellä Madridissa on 30% malleista joutunut lähtemään. Painoindeksinä 18 kun ei kovin paljon ole.


      • miljami

        Tämän keskustelun alottanut on 177cm pitkä. Olen luonnostaan ollut aina hyvin laiha eli vaatekokoa 36. En ole kenellekään mistään kade. Ystäväpiiristäni löytyvät kaikenlaiset vartalotyypit. Lihava nainen on kaunis nainen ihan niin kuin laihakin, mutta huoleni kohdistuu anorektikoihin. Otan ainoastaan kantaa nuorten ja epävarmojen tyttöjen puolesta, koska uskon että heitä on olemassa ja toivon, että Madridin kaltainen tempaus saisi ajattelemaan asioita.


    • xenia
    • Rommaani Porista

      Sitä se teettää valkolaisten eriarvoinen yhteiskuntamalli, eli lisää eriarvoisuutta. Meillä kun naisilla on kaikki vaatteen sisällä, se luo ja tuo tasa-arvoa. Me miehetkin pukeudutaan vossikkakuskien asuun. Pukeutumisesta ei näy maallinen mammona. Henkinen rikkaus se vasta tärkeintä onkin. Näillä palstoilla näkee hyvin nykyisen valko-nuorison henkisen tason. Eipä ole hurraamista.

      • Nimetön

        Kylläpä se näkyy maallinen mammona teidän vaatteissa yhtälailla...jos ei jopa paremmin. Varmaan romanina tiedät, ettei teidän naisväen asut ole halvimmasta päästä. Yhden hameen hinnalla saa "valkolainen" useemmankin vaatekerran. Tiedän myös, miten tarkkoja romaninaiset on onko hame sitä "kultareunaista" samettia vaiko huononpaa, ja röijyt ja essut on tosi kalliita. Kankaista ollaan tarkkoja ja niillä ylpeillään että kellä hienoimmat on. Eikä se viellä mitään, ne korut sitten vasta maksaakin. Isot renkaat korvissa maksaa "maltaita". Ja te miehetkin olette tarkkoja nahkasaappaistanne, onko pehmeää nahkaa vai ei jne. Housuissa pitää olla tietty kangas ja tietyn kokoiset "pussit" jne. Niin että turhaa oli tuo "tarinasi"


    • cicaro

      Asiahan on niin, jotta tämä hyvä. Siis että laihat mallit pois. Mutta hommahan on niin, että raha puhuu ja kledjut myy ku ne on alilaihan päällä. Ne vaan saadaan näyttämään kuvissa sillei tavalla paremmalta.

      Voi kyynel. Ainut huono poli tietty et ne on roolimalleja mutta ei koskaan kyllä seksisymboleita. Rahan takia on tehty kamalampaaki. Vaatteita on myytävä tässä kilpailun täyttämässä maailmassa. Jänskää että kaikki, pissikset mukaan lukien, vihaa heroin-chic-malleja, mutta koulutetut markkinamiehet silti käyttää niitä myydäkseen vaatteita. Vittu älkää paasatko kokoaikaa dieteistä ja uusista nuorisomuodeista. Ei osta enää HM- kaiseria ku se on se juttu. Jos ostaa niin varmaan myydään. Tuskin sitä on mitä ei tarvita

    • Reino

      ...luun vierestä se liha makeinta on.

      Mies ei haluaisi nyrkillä hakata vittua turvoksiin, jotta siihen voisi seisovan kullinsa työntää.

    • Tilasto puhuu

      Totuus on se, etta suomalaisten naisten (myos miesten) ja varsinkin jo lasten keskipaino on noussut jo kymmenia vuosia.

      Suomalaiset teinitytot ovat laskeja useammin kuin ennen. Katukuva kertoo totuuden.

      Sitten se sattuu kun kuilu mallien ja oman kehon valilla kasvaa ja ero huomataan.

      Parempi on tavoitella mallin mittoja kuin laskin mittoja.

      Kayn Suomessa ja Ruotsissa saannollisesti, ja olen kylla sita mielta, etta suomalainen nainen on aikamoinen pullukka. Noin yleensa siis.

      • kunniaan

        Mikäs se sua jäytää?
        Sekö että suomalaiset saa olla sellaisia kuin ovat?
        Ei ole pakko olla jatkuvassa nälässä, niinkuin eräissä maissa naisten pitäis olla.


      • Outi

        huh huh. kyllä se enemmänkin jakautuu niin että on lihvia ja laihoja. ja kumpikin voi olla kaunista, jos se on oma normaalipaino. ei taatusti voi mallit ole luonnostaan sen näköisiä kuin ovat.

        mä olen ainakin käsittänyt sen niin että koska suuri osa näistä stailaajista ym. om homoja, he haluavat miesmäisen vartalon, ei siis naisellisia muotoja (joita normaalipainoisilla olisi).


      • xenia
        Outi kirjoitti:

        huh huh. kyllä se enemmänkin jakautuu niin että on lihvia ja laihoja. ja kumpikin voi olla kaunista, jos se on oma normaalipaino. ei taatusti voi mallit ole luonnostaan sen näköisiä kuin ovat.

        mä olen ainakin käsittänyt sen niin että koska suuri osa näistä stailaajista ym. om homoja, he haluavat miesmäisen vartalon, ei siis naisellisia muotoja (joita normaalipainoisilla olisi).

        läskit tai luuviulut, annoin teille kaavakkeen, mistä saa laskee oman vartalon painon ja %.
        katsokaa.
        pikkus - pituus
        kaal - paino
        turhaa jankuttaa, mutta jos 1.75 painaa 45-50kg olen minä huolestnut.
        olen itse 168, paino 60 ja silti en mahtuu 18% sisälle. melkein. lukiossa painoin 55kg.
        aikaa hyvä juttu on toi % systemi. ainakin mun mielestäD.


      • xenia
        xenia kirjoitti:

        läskit tai luuviulut, annoin teille kaavakkeen, mistä saa laskee oman vartalon painon ja %.
        katsokaa.
        pikkus - pituus
        kaal - paino
        turhaa jankuttaa, mutta jos 1.75 painaa 45-50kg olen minä huolestnut.
        olen itse 168, paino 60 ja silti en mahtuu 18% sisälle. melkein. lukiossa painoin 55kg.
        aikaa hyvä juttu on toi % systemi. ainakin mun mielestäD.

        laskin asiat. mun pituus 1.68 ja jos paino olis 52 on jo haitallista ja sen merkintö 18%. 53 on ok, mutta % on jo 19.
        turhaa tapellaa.


    • Zizzzz

      mallit langanlaihoja? eivät kaikki. onhan noita xxl-mallejakin, ei vain niin näkyvästi. ei ihmisten pidä ottaa mallia lehtien kansissa vilkkuvista nukkemaisista malleista. jokainen on oman mallinen ja mielestäni ei ole ihmisen tarvitse laihduttaa, ellei se itseä häiritse, tai ole terveydelle vaarallista. ihmisen ei todellakaan pitäisi pyrkiä tuohon langanlaihaan vartaloon. mutta monilla, mm itselläni, sellainen on, eikä sille voi mtn. en sitten tiedä sanoa mitään siihen, miksi muotilehtien kansissa komeilevat usein tikunlaihat nuoret naiset.

    • liian laihoja.

      Mallit ovat pitkiä ja liian laihoja. Pois sellaiset. Normaali koko on hyvä.

    • missä?

      eikö jenkeissä ja suomessa ole niitä ylipainoisia ihmisiä eniten? miksi meitä voisi kiinnostaa langanlaihojen muoti?
      Oltasko nyt taas olevinaan jotain mitä ei olla? Valtavirta: otetaan ohjat käsiimme!!
      Meille läskeillekans kivoja muodikkaita vaatteita telttojen / makkarankuorien sijaan :)

    • tietäjä....

      Mallit olisivat normaalin näköisiä ihmisiä jos vain söisivät oikein ja harrastaisivat aerobista liikuntaa.

      Tällä hetkellä mallit liikkuvat aika vähän (miten he edes jaksaisivat sillä energia määrällä!) ja sen lisäksi he eivät syö kunnolla, koska se kasvattaisi lihaksia nahan alle. Siitä vähästä ja vääränlaisesta liikkumisesta ei ole tuloksena lihavuutta, vaan laihuutta jossa keho näyttää riutuneelta ja nälkiintyneeltä. Toisinsanoen, lihakset eivät enää kannattele vartaloa, vaan pelkästään roikkuvat luurangan päällä. Kun sellaiseen kehoon ahtaa vähänkään energiapitoisempaa tavaraa ja vielä epäsäännöllisellä rytmillä, niin kuuluu vain PAM kun keho varastoi sen pahan päivän varalle.

      Jopa lihava ihminen joka pitää lihaskuntonsa hyvänä, näyttää todella terveeltä ja hyvinvoivalta. Enkä tällä tarkoita sitä hyvin syöneen ylipainoa, vaan sitä millä tavalla hän ne kilonsa kantaa.

      Sitä pamausta ei kuuluisi jos liian laihat vain tajuaisivat sen miten keho oikeasti toimii. Tuota korrelaatiota eivät mallit (eivätkä edes useimmat ihmiset) ymmärrä.

      Jotta saisi normaalin ihmisen vartalon, täytyy syödä säännöllisesti ja terveellisesti, koska silloin keho ei varastoi energiaa turhaan (ts. kierto paranee.) Jo pelkästään tuolla saa ihonsa näyttämään terveeltä. Kun siihen lisätään sopiva määrä liikuntaa, saadaan ihon alla oleva lihaksisto kannattelemaan ihoa nätisti ja sopusuhtaisesti, vaikka ei lihaskimppuja yrittäisikään itselleen kasvattaa. Lihakset nostavat välittömästi painoindeksia terveellisempään suuntaan, eikä siellä ole todellakaan ylimääräisiä rasvoja mukana.

      Malleilla ja anorektikoilla on todella sairaan epäterve tapa rakentaa kehoaan, koska ensiksi he eivät syö kunnolla ja säännöllisesti ja sitten he vielä antavat lihaksistonsa rapistua vain välttämättömäksi niin että luut pysyvät kasassa ja sydän jaksaa lyödä. Ei siis ole mikään ihme että sellainen ihminen pyörtyy tai jopa kuolee, kun jätetään ruokavaliostaa pois kaikki "myrkyt" kuten suola ja rasvat, joita ihminen välttämättä elämiseen tarvitsee ja noiden lisäksi jäädään vielä rapistumaan.


      XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

      Kaikissa firmoissa on lailla määrätty että asiakkaan tai alihankkijan on pysyttävä terveenä, eikä henkeä saa vaarantaa. Olisiko tässä viimeinkin mahdollisuus johonkin joukkokanteeseen jossa määrättäisiin että malli ei saa olla sairaalloisen laiha? Silloin mallitoimistot voisivat alkaa tarjoamaan terveempää mielikuvaa ihmisille ja asiakkailleen.

      • miljami

        En tiedä kenellä on vastuu. Mallitoimistoilla ja muotisuunnittelijoillako? Jos oikein muistan mallitoimiton mallin koko saa olla n.34? Pituutta n. 180cm, koska vaatteiden valmistajat haluavat mallitoimistoilta juuri noin laihoja malleja. Jospa tuo koko voisi olla vaikkapa edes 38, niin mallit saisivat syödä niin kuin normaalit ihmiset. Samalla teinitytöt, siis ne osa niistä tytöistä jotka ihailevat mallien vartaloja, näkisivät vähän normaalimman näköisiä malleja anorektikoiden sijasta. Ehkä sellainen voisi vähentää tyttöjen sairastumista anoreksiaan. Luulen että vastuu on vaatemerkeillä ja suunnittelijoilla, joiden pitäsi ymmärtää millaisen kuvan he antavat epävarmoille nuorille ihmisille.


    • Näin se on

      Mallit ovat normaalilla tavalla hoikkia. Sellaisiakin ihmisiä on vielä olemassa, vaikka lihavia alkaa näkymään liian suuri määrä.

      Ihmissilmä on nimittäin alkanut tottumaan lihaviin ihmisiin siinä määrin että hoikat ihmiset ovat alkaneet näyttää liian laihoilta. Hoikkuus on kuitenkin terveellistä ja normaalia.

      Miksi ylipäätänsä pitäisi tehdä lihaville ihmisille muotivaatteita. Lihavat eivät näytä hyvältä vaikka pitäisivät maailman hienoimpia vaatteita.

      Eikö pullukoiden kannata vaan laittaa lakanoihin pari ommelta sinne-tänne että saavat hyvin istuvia vaatteita. Turha heidän on normaaleja hoikkia ihmisiä ruveta mollaamaan. Taitaa vaan lihavia harmittaa se, että hoikat näyttävät hyvältä, eivätkä lihavat itse jaksa laiskuuttaan panostaa oman kehonsa kunnossa pitämiseen.

      Ja miksi lihavat ihmiset ovat alkaneet kutsumaan itseään normaaleiksi? Sitä he eivät nimittäin ole. He ovat yksinkertaisesti lihavia.

      Lihavuus ei ole nättiä, se on rumaa. Eikä kukaan liho, jos ei syö enemmän energiaa kuin kuluttaa.

      • tuo laihuuden

        ihannointi. Omasta mielestäni nainen on seksikkäämpi vähän tukevana kuten oma vaimoni, on mistä ottaa kiinni:) Ei laihassa ruipelossa ole mitään seksikästä ja usein näillä naisilla myös alapää on väleähkö.


    • 999

      naisellista muodoista ei oo enää tietoakaan

      naiselliset muodot kunniaan..

      vrt. Jennifer Lopezin lantio =9

    • susul

      hei! mitkä ovat mallien mitat?

    • Mutta kyllä ne luuviulut on seksikkäitä.

      • luun vierestä

        ovat "maukkaimmillaan" ne anorektikot.


    • fffff

      Paitsi XL-mallit.

    • Sitä mieltä

      Että toi on asiaa

      Tuulihan vie nämä nykyiset mallit.

      Muutenkin kamalan näköisiä.

    • Heppuliz

      Oikein! Lankaluurangot pois. Ne mitään malleja ole! Naisellisuutta kehiin malleihinkin. Nykymaailma ihannoi laihuutta vaikka se on yököttävää.

    • kra-pulainen

      luin että liian laihat LASTIT, ajattelinkin jo että kuka tervaa joisi, aka krapulaista-piimäspermaa

    • kuvavara

      En pidä laihoista naisista, ja videokuvassa mallit ovatkin ihan kauhean näköisiä. Fakta on kuitenkin että valokuva litistää ja saa näyttämään lihavemmalta, joten en tiedä miten normaalipainoiset toimisivat.

      Tarkoitan siis, että miten toimisivat mallitoimistojen mielestä. Mulle tämmönen asia on ihan yks ja vithun hailee! Vois keskustella jostain järkevämmästä.

    • rakasiines

      Mallit eivät ole liian laihoja!Sanoisiko,että monet mallit ovat mielestäni liian lihavia malli työhön!

      Ps:Minulle saa lähettää mielipiteitä([email protected]).Te varmaan tiedättekin mikä on kuukauden malliväri?minä en itse oikein pysy mallivärien perässä...XD

      -Elina

    • Kiiaff

      mallin työnä on esitellä vaatteita. Siispä malliksi valitaan sellaisia joiden päällä vaatteet näyttävät hyviltä. Piste.

      Malli ei ole kauneusihanne. Malli ei ole naisen, eikä ihmisen "malli".

      Jospa naiset tietäisivät, ja uskoisivat, minkälainen nainen oikeasti miellyttää miehiä. Tai ehkä he tietävätkin, mutta laihduttavat itsensä piloille (tai eivät laihduta ja kärsivät ulkonäkökompleksista) toisten naisten (="ympäristön") vaatimuksesta.

    • laihat erikseen

      Ei ole mitään järkeä että kaikki vaatteet ovat tarkoitettuja laihoille ihmisille.......

    • Nimetön

      Liian laihat mallit eivät mitenkään edistä terveitä elämäntapoja, eli toimi motivaationa meille läskeille laihduttaa.
      Tällainen ulkonäön palvonta on mennyt aivan liian pitkälle.
      Sen huomaa monessa paikassa, ja vaikutukset ovat moninaiset.
      Keskitytään ulkonäköön jopa niin paljon että miettii vain näyttääkö nyt itse hyvältä, arvioi muita ihmisiä heidän kokonsa ja vaatetuksensa perusteella.
      Todella raadollinen maailma, ja raadolliset arvot. Paineet tuntuvat erityisesti nuorilla tytöillä, joiden minäkuva ja käsitys maailmasta ja elämästä ei ole vielä kehittynyt.
      Nimenomaan naisille suunnatut mainokset ovat todella outoja. Verratkaapa joskus miehille suunnattuihin mainoksiin.

      Tässä maailmassa on hirvittävän paljon epävarmuutta.
      Ihmisillä pitäisi olla lupa kasvaa ja oppia arvostamaan itseään juuri vain siksi että hän on. Ei sen perusteella miltä näytät, mitä omistat.

      Mainontaan pitäisi tulla rajoituksia.
      Mitä se on että 10 vuotiaat tytöt miettivät laihduttamista? Tai se että jotkut täällä sanovat että mallien täytyisi olla vielä laihempia, tai että lihavuus on oksettavaa. Se on todellakin sairaalla lailla kieroutunut näkökulma.
      Ihmisyyttä ei kunnioiteta, kanssaihmisiä kohdellaan objekteina, ja siinä sivussa luultavasti itseäänkin.
      Tästä Kohtelemisesta on tultava loppu, täytyy pikkuhiljaa uskaltaa ruveta Kohtaamaan Ihminen juuri niin heikkona ja "viallisena" kuin hän on, ja itsesi myös.
      Kukaan ei täällä ole toista parempi, ei niin sitten millään.
      Ei vaikka olisi 50 kiloa ylipainoa, tai alipainoa.
      Ihmisten välinen kunnioitus on hukassa, ja markkinayhteiskunta rakastaa tätä. Kunhan vain pystytään ruokkimaan ihmisten epävarmuuksia, pelko siitä ettet kelpaa saa sinut kuluttamaan, ostamaan tuotteita jotka lupaavat sinusta täydellisen.
      Raamatussa sanotaan että rakastakaa toisia niinkuin itseänne. Jos tuo toteutuisi, tässä maailmassa ei olisi sitä vähääkään rakkauden hippusta mikä välillä aina jossain pilkahtaa.

      Älkää uskoko mainoksien luomaa kuvaa hyvästä elämästä ja onnellisuudesta. Onnellisuus on jossain aivan muualla kuin siinä miltä näytät. Näitä liian laihoja malleja pitäisi sääliä, sillä he ovat ensimmäiset tämän armottoman kauneusihanteen uhreja. Tottakai jotkut ovat luonnostaan laihoja, en puhu heistä. Tämä laihuusihanne ei ole mallien itsensä vika.

      IHMISET HERÄTÄÄN ENNEN KUIN OLLAAN VAIN SUSIA TOISILLEMME!!! ARVOSTUSTA JA RAKKAUTTA TOISIA KOHTAAN PELIIN JA ÄKKIÄ!

      Minä toivon teille kaikille paljon rakkautta.
      Olkaa armollisia itsellenne ja muille.

    • Kokoo M

      Itse en pidä malleja kauniina.Rumia ne on koska ovat aivan liian laihoja.
      Kauhistuttaa itseeni.Tänään olisi mallikansio kuvas,vaan tuskin tulee töitä koska olen muodokas.
      Josko joskus olisi vielä normaaleja ihmisiä malleina.

    • elllvis

      mallien ihannointi ja palvonta on turhaa. tyhmien puuhaa.

      laihuus on vaan nykytrendi, jolle 50 vuoden kuluttua nauretaan räkäisesti. minä nauran jo nyt.

      turha on malleja kaikesta syyttää. näkyyhän noita elokuvatähtösiä ynnä muita humpuukkijulkkiksia medioissa enemmän ja toinen toistaan laihempina.

      paheksun laihuus-ihannetta.

    • råk

      karkki on hyvää. kestäkää se.

    • menisitte itseenne

      Tästä keskustelusta taas huomaa kuinka huono itsetunto Suomalaisilla on. Suomalaiset nuoret naiset ovat usein ylipainoisia eivätkä pidä huolta itsestään. Kesällä hävettää monen nuoren naisen puolesta kun näkee heidän vetävän kaljaa puistossa ja terasseilla liian pienissä vaatteissa, kun samalla huomeaa selvästi että nuoret miehet taas hoitavat kuntoaan ja kroppaansa.
      Laiha malli-ihanne ei ole kaikille nuorille tytöille se oikea, mutta toivottavasti esikuvia ei haeta itsestään huolehtimattomienkaan puolelta.
      Käsitykseni on että ylipaino on näinä päivinä nuorten keskuudessa suurempi ongelma kuin syömisongelmat. Mutta näköjään upeakroppaisia kunnostaan huolta pitäviä malleja on liian helppo syyllistää kun itse ei pysty tai jaksa pitää huolta omasta kropastaan.

      • He he he

        "Kesällä hävettää monen nuoren naisen puolesta kun näkee heidän vetävän kaljaa puistossa ja terasseilla liian pienissä vaatteissa, kun samalla huomeaa selvästi että nuoret miehet taas hoitavat kuntoaan ja kroppaansa."

        He he he he he he he he...
        Joo, ihan varmaan suomalainen nuori mies on aina hoikka, eikä juo kaljaa... :D


      • .........

        Öh, miehet ovat kuitenkin useammin ylipainoisia. Ja on niitä itsestäänhuolehtiviakin naisia paljon. Älä vaivaudu häpeämään muiden puolesta, muiden ulkonäöistä on turha välittää, ellei kaduilla sitten näy niin paljon vastenmielisyyttä että tekee mieli välttää kotoa poistumista. Ehkäpä suomalaiset eivät ole tarpeeksi pinnallisia panostamaan ulkonäköön?

        Laiha malli-ihanne (esim. mallit ulkomailla) ei ole kenellekään oikea, mutta hoikka malli-ihanne (Suomen missimallit) kyllä. Laihuus ei ole itsestään huolehtimista, se on epäterveen näköistä ja rumaa. Painoindeksi 18 on ainakin nuorella vielä ihan ok, mutta siitä alaspäin alkaa helposti näyttää jo epämiellyttävältä, jos vartalossa sattuu olemaan lihaksiakin.

        On todella epätodennäköistä, että nuoret alkaisivat hakea esikuvia itsestään huolehtimattomista. Kaikki haluavat näyttää hyvältä, erityisesti nuoret. Lihavat varmasti haluaisivat olla hoikempia, ei se siitä ole kiinni. Ja kyllä, monilla on syömisongelmia. Useimmilla heistä ei ehkä vakavia ja hengenvaarallisia, mutta ahdistavia ja elämää rajoittavia silti. Laihat mallit eivät vaikuta lihaviin (terveen näköiset, mutta hoikat esikuvat sopisivat heille ihan yhtä hyvin), mutta vaikuttavat epävarmoihin syömishäiriöalttiisiin (eivät halua, että kukaan on heitä laihempi).

        Itsekin muistan katselleeni teininä jonkun muotilehden kuvia, ja toivoneeni olevani yhtä laiha kuin tikkureitinen malli, vaikka oma painoindeksini oli ehkä 17.


      • langanlaiha12w.
        ......... kirjoitti:

        Öh, miehet ovat kuitenkin useammin ylipainoisia. Ja on niitä itsestäänhuolehtiviakin naisia paljon. Älä vaivaudu häpeämään muiden puolesta, muiden ulkonäöistä on turha välittää, ellei kaduilla sitten näy niin paljon vastenmielisyyttä että tekee mieli välttää kotoa poistumista. Ehkäpä suomalaiset eivät ole tarpeeksi pinnallisia panostamaan ulkonäköön?

        Laiha malli-ihanne (esim. mallit ulkomailla) ei ole kenellekään oikea, mutta hoikka malli-ihanne (Suomen missimallit) kyllä. Laihuus ei ole itsestään huolehtimista, se on epäterveen näköistä ja rumaa. Painoindeksi 18 on ainakin nuorella vielä ihan ok, mutta siitä alaspäin alkaa helposti näyttää jo epämiellyttävältä, jos vartalossa sattuu olemaan lihaksiakin.

        On todella epätodennäköistä, että nuoret alkaisivat hakea esikuvia itsestään huolehtimattomista. Kaikki haluavat näyttää hyvältä, erityisesti nuoret. Lihavat varmasti haluaisivat olla hoikempia, ei se siitä ole kiinni. Ja kyllä, monilla on syömisongelmia. Useimmilla heistä ei ehkä vakavia ja hengenvaarallisia, mutta ahdistavia ja elämää rajoittavia silti. Laihat mallit eivät vaikuta lihaviin (terveen näköiset, mutta hoikat esikuvat sopisivat heille ihan yhtä hyvin), mutta vaikuttavat epävarmoihin syömishäiriöalttiisiin (eivät halua, että kukaan on heitä laihempi).

        Itsekin muistan katselleeni teininä jonkun muotilehden kuvia, ja toivoneeni olevani yhtä laiha kuin tikkureitinen malli, vaikka oma painoindeksini oli ehkä 17.

        siis, suomen TEINEIST yks kolmas osa o ylipainosii ! no mä oon reilust alipainone tyttö, eikä koulu tee mitää, sanooo vaa syö enemmä. oon ollu koko iän niii laiha ettei mulle enää maistu ruoka ollenkaan ! mä en ees jaksa syödä joka päivä.


      • langanlaiha12w.
        langanlaiha12w. kirjoitti:

        siis, suomen TEINEIST yks kolmas osa o ylipainosii ! no mä oon reilust alipainone tyttö, eikä koulu tee mitää, sanooo vaa syö enemmä. oon ollu koko iän niii laiha ettei mulle enää maistu ruoka ollenkaan ! mä en ees jaksa syödä joka päivä.

        saisko jtn vinkkei mite pystyn taas alkaa symää normaalist ?! tänäki aamuna ei maistu htää mikää ja meinaan oksentaa ja tietty huippaa niinku monina päivinä ! bestiski epäilee syömishäiriötä :( mä en tiiä yhtään mitä tehä !! pliiis, help me !


      • uhuygtygfytgttyyy6t
        langanlaiha12w. kirjoitti:

        saisko jtn vinkkei mite pystyn taas alkaa symää normaalist ?! tänäki aamuna ei maistu htää mikää ja meinaan oksentaa ja tietty huippaa niinku monina päivinä ! bestiski epäilee syömishäiriötä :( mä en tiiä yhtään mitä tehä !! pliiis, help me !

        Painu sinä teinipissis avuton lapanen vittuun täältä kitisemästä. kaikki osaa lihoa


    • 14v model

      lopettakaa jo toi painon miettiminen! kaikki on erilaisia ja ymmärrän jos kauhistuttaa katsoa OIKEASTI anorektitoita. itse olen alipainoinen, mutta syön enemmän kun kukaan perheestäni, kaveripiiristäni tai tutuistani, silti pysyn laihana. haluaisin saada n. 7 kiloa lisää painoa mutta mielestäni olen hyvä tälläisenääni. Työskentelen mallina, eli osaan hyödyntää syntymälaihuuttani. turha teidän idioottien on miettiä toisten asioita olette vain epävarmoja itsestänne.

    • tuleva huippumalli

      On TODELLA mukavaa lukea kuinka täällä haukutaan KAIKKI grammankaan alipainoiset naiset, alivatpa he malleja tai ei!
      Itse en todellakaan ole malli, pituudeltani vain 154 cm ja painan 35 kg. Olen aina ollut laiha, perheenjäsenenikin ovat hoikkia, mutta mä olen saanut sen "luurankogeenin". Olen laihuuteni takia joutunut ravaamaan jos jonkinlaisissa lääkärintutkimuksissa, mutta oon terve kuin pukki. Syön normaalisti ja herkuttelen vailla mitään huonoa omaatuntoa. En tosiaan nauti tästä laihuudesta, koska ihmiset tuijottavat ja röyhkeimmät jopa karttavat, puhuvat selän takana paskaa.
      Olen käynyt useaan otteeseen myös ravitsemusterapeutilla sisätautien erikoislääkärin lähetteellä ja vaikka päivittäinen kalorinsaantini nostettiin jopa 2500 kcaliin, ei painoni juuri hetkahtanut. Olen syntymälaiha ja se siitä. Aivan sama juttu kuin mikä tahansa ulkonäöllinen synnynnäinen asia and that´s it.

      Mutta on toki näitä sh-malleja, ja aivan liikaakin. Viime aikoina on kuollut syömishäiriöihin niin monia malleja, mm. Ana Carolina Reston ja hänen siskonsa, samoin se eräs malli, joka sai sydänkohtauksen kesken muotinäytöksen, sekä tietysti Isabelle Caro. Mikä raivostuttavinta, niin nämä vaatteiden näytekappaleet ovat kokoa 30-32.

      Mutta onneksi on pikkuhiljaa alkanut näkyä myös näitä ns. XL-malleja, tosin tuo nimitys on täyttä potaskaa, koska mm. viimeisimmän Amerikan Huippumallin haussa voitti XL-malli, joka todellisuudessa on varmasti about 36 - eli täysin normaalikokoinen.

    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      40
      3074
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      97
      2213
    3. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      115
      1637
    4. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      9
      1449
    5. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      100
      1322
    6. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1269
    7. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      79
      1246
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      14
      1160
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      42
      1054
    10. Taas yksi persuämmä sekosi

      Kun lapsilla oli korona-aikana kirkossa hengityssuojaiet käytössä. Persuämmä piti asiaa lasten pahoinpitelynä. https://
      Maailman menoa
      224
      909
    Aihe