Uskonnot ovat ihmiskunnan sairaus, joista olisi hyvä päästä mahdollisimman nopeasti eroon. Tämä on tutkittu juttu ja fakta, ei tulkinnan varassa oleva päätelmä. Lopettakaa uskominen ja valitkaa epäitsekäs tie eli epäusko.
Totuus.,.
82
2586
Vastaukset
Jos siis Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita. Joh.8:36
- Huhhahhei
en isommin välitä poikienne touhuista.
Huhhahhei kirjoitti:
en isommin välitä poikienne touhuista.
heteronkin Herra. Vielä kerkiät välittämään...
purje kirjoitti:
mielikuvituksessasi ja unissasi.
Herää jo, luovu taikauskostasi olemattomaan mielikuvitusjumalaasi.
Tai mene hell-und-die poppooseen kälättämään kielillä ja pyörtyilemään.
Vai toivottivatko hekin sinulle pikaista kyytiä helvettiin...- Huhhahhei
purje kirjoitti:
Tyyppi kuoli reilut 2000 v sitten. En pidä herroinani kuolleita lammaspaimenia.
- ...
hii... Tutkittu juttu? Älä nyt viitsi. Kyllähän se kuulostaa tosi ateistiselta sanoa noin, mutta kun sitä ei oikeasti voi "tutkia".
- Agneisti
Okei! Ei voi tutkia. Mutta järjellä asioita voi päätellä. Kaikesta päätellen uskonnot ovat harhaa kaikki.
- , , , ,
Agneisti kirjoitti:
Okei! Ei voi tutkia. Mutta järjellä asioita voi päätellä. Kaikesta päätellen uskonnot ovat harhaa kaikki.
Olit valmis valehtelemaan aloituksessasi, että saisit pönkitettyä omaa uskoasi...
- ev.lut
Toistuva pään seinään hakkaaminen eli jatkuva tosiasioiden kieltäminen on minun mielestäni vasta sairasta... sitä sinä tosiaan jaksat harrastaa! Muutaman päivän kun on täältä pois niin jo on aloituksia tehty ja uskovia parjataan. Mitenkä ateisti on epäitsekäs ja uskova itsekäs. Uskova rukoilee ateistin puolesta ja toivoo tälle parempaa... Ateisti haukkuu uskovaa ja pitää tätä mielisairaana... sekö on mielestäsi epäitsekästä? Katsopas ateistisia valtioita... esim. naapuriamme Venäjää jossa on hyvin paljon uskonnottomuutta... ollaanko siellä onnellisia? Entä Virossa jossa oltiin Venäjän vallan alla... Meidän koko hyvinvointimme perusta ja kulttuuri perustuu kristinuskolle!
- Huhhahhei
sinä sanot minulle "siunausta", on sama kuin minä sanoisin sinulle "haista vittu". Ei mitään eroa. Kukaan ei käske teitä rukoilemaan. Turkki (esim) on erittäin uskonnollinen valtio. Ollaanko siellä onnellisia? Tai Pohjois-Irlannissa?
- ev.lut
Huhhahhei kirjoitti:
sinä sanot minulle "siunausta", on sama kuin minä sanoisin sinulle "haista vittu". Ei mitään eroa. Kukaan ei käske teitä rukoilemaan. Turkki (esim) on erittäin uskonnollinen valtio. Ollaanko siellä onnellisia? Tai Pohjois-Irlannissa?
Asiasta voisi keskustella mutta tuollaisella asenteella varustetun ihmisen kanssa ei kiinnosta. NO, HAISIKO SIUNAUS JOLLEKIN? Uskonnollisista valtioista tarkoitin muitakin kuin kristinuskoisia, uskonnollisuus yleensä on ihmiselle tarpeellista ja vaikka palvoisi epäjumaliakin niin ihmiset kokevat sen tärkeäksi. Uskonto antaa ihmiselle toivon kuoleman jälkeisestä elämästä, eikö kaikki toivo ole toivoa vaikka se olisi turhaakin, niinkuin ateistien mielestä meidän uskovien toivo on sitten turhaa vai.
ev.lut kirjoitti:
Asiasta voisi keskustella mutta tuollaisella asenteella varustetun ihmisen kanssa ei kiinnosta. NO, HAISIKO SIUNAUS JOLLEKIN? Uskonnollisista valtioista tarkoitin muitakin kuin kristinuskoisia, uskonnollisuus yleensä on ihmiselle tarpeellista ja vaikka palvoisi epäjumaliakin niin ihmiset kokevat sen tärkeäksi. Uskonto antaa ihmiselle toivon kuoleman jälkeisestä elämästä, eikö kaikki toivo ole toivoa vaikka se olisi turhaakin, niinkuin ateistien mielestä meidän uskovien toivo on sitten turhaa vai.
on ymmärrettävää ja inhimillistä.
Miksi kuitenkin levität taikauskoasi ja epäjumalaasi koskevia satuja täällä?- Elwen
ev.lut kirjoitti:
valittavani, mutta toivonne, että ateisteilla on kuoleman jälkeen elämää helvetissä, on tosiaan aivan turha.
- Agneisti
Olet sairas, ja häpen puolestasi.
- Huhhahhei
ev.lut kirjoitti:
nyt, sinullehan on raamatussa annettu lähetyskäsky, anna palaa.
- ev.lut
Huhhahhei kirjoitti:
nyt, sinullehan on raamatussa annettu lähetyskäsky, anna palaa.
Miten voisin puhua sinulle uskosta kun et usko mihinkään? Sitäpaitsi,,, en ole ihan niiiin valmis vielä että lähtisin lähetystyötä tekemään...
- Huhhahhei
ev.lut kirjoitti:
Miten voisin puhua sinulle uskosta kun et usko mihinkään? Sitäpaitsi,,, en ole ihan niiiin valmis vielä että lähtisin lähetystyötä tekemään...
"Tosiusko ei tule toisten aivopesulla" Rinnastat lähetyskäskyn aivopesuun? Olemme samoilla linjoilla.
Olet ymmärtänyt asian. Et voikaan puhua. Eikö käy vieläkään mielessä, että olet väärällä palstalla? Myönnät itsekin, että ateistille ei kannata uskosta puhua, etkä ole kykenevä täyttämään uskonne antamaa lähetyskäskyä... Miksi siis tällä palstalla? - syväpuhdas
ev.lut kirjoitti:
aivan valmis tapaus. Eikun kitara kainaloon ja baanalle.
- Apostoli35
Huhhahhei kirjoitti:
vai vastaanottajassa? Miksi tulkitset uskovan siunauksen vittuiluna? Oletko koskaan miettinyt asiaa?
Apostoli35 kirjoitti:
vai vastaanottajassa? Miksi tulkitset uskovan siunauksen vittuiluna? Oletko koskaan miettinyt asiaa?
onko sinusta epäeettistä puuttua uskiksen kasinaismoralismiin?
- , , , ,
Agneisti kirjoitti:
Olet sairas, ja häpen puolestasi.
ateisti... enpä viitsi enempää sanoa, että en syyllisty samaan.
- ev.lut
Huhhahhei kirjoitti:
"Tosiusko ei tule toisten aivopesulla" Rinnastat lähetyskäskyn aivopesuun? Olemme samoilla linjoilla.
Olet ymmärtänyt asian. Et voikaan puhua. Eikö käy vieläkään mielessä, että olet väärällä palstalla? Myönnät itsekin, että ateistille ei kannata uskosta puhua, etkä ole kykenevä täyttämään uskonne antamaa lähetyskäskyä... Miksi siis tällä palstalla?Älä vääristele sanojani. Tarkoitan että uskoa ei voi opettaa lapsilleen.Kristillisiä arvoja voi opettaa mutta Jeesukseen uskominen on jokaisen henkilökohtainen asia. Eihän lapsi voi sanoa että uskon siksi kun äiti niin sanoo... aika väärällä tyylillä silloin on kasvatettu. Minä ainakin kerron lapsilleni että on olemasssa ihmisiä jotka eivät usko ja he ovat samanarvoisia lähimmäisiä kuin me itse.... Tuntuu että täällä pidetään hihhulina heti jos puolustaa uskoaan. Jos täällä ei kukaan uskova puolustaudu niin keskenäänkö te atet täällä pulisette? Ettekö ole kuulleet että ihminen saa lohdun niiden seurasta jotka ovat heidän kanssaan samaa mieltä, mutta henkistä kasvua löytyy sieltä missä lähimmäinen on eri mieltä. Se pätee uskovaan ja ateistiin. Ja lähetyskäskystä vielä. En koe olevani niin lahjakas että rupean evankelioimaan täällä ihan tautisesti... mutta keskustella voin kun ei mennä haukkumaan toisen mielipiteitä. Itseäni kiinnostaa ainakin kovasti miten ateisti voi olla uskomatta mihinkään henkisiin asioihin? Luen usein esim.Agneistin kirjoituksia, mutta ei sen ihmisen kanssa voi keskustella.... vastaus on aina yleensä jotain: lakpjenldseegghhsjtls! Mä en osaa puhua kielillä joten en ymmärrä ihan mikä Agneistilla on hätänä tai asian ytimenä....
- Apostoli35
Nas.se kirjoitti:
onko sinusta epäeettistä puuttua uskiksen kasinaismoralismiin?
Mutta onko sinulle tullut mieleen, että JOKU kenties tarkoittaakin sitä mitä sanoo?
- Elwen
ev.lut kirjoitti:
Älä vääristele sanojani. Tarkoitan että uskoa ei voi opettaa lapsilleen.Kristillisiä arvoja voi opettaa mutta Jeesukseen uskominen on jokaisen henkilökohtainen asia. Eihän lapsi voi sanoa että uskon siksi kun äiti niin sanoo... aika väärällä tyylillä silloin on kasvatettu. Minä ainakin kerron lapsilleni että on olemasssa ihmisiä jotka eivät usko ja he ovat samanarvoisia lähimmäisiä kuin me itse.... Tuntuu että täällä pidetään hihhulina heti jos puolustaa uskoaan. Jos täällä ei kukaan uskova puolustaudu niin keskenäänkö te atet täällä pulisette? Ettekö ole kuulleet että ihminen saa lohdun niiden seurasta jotka ovat heidän kanssaan samaa mieltä, mutta henkistä kasvua löytyy sieltä missä lähimmäinen on eri mieltä. Se pätee uskovaan ja ateistiin. Ja lähetyskäskystä vielä. En koe olevani niin lahjakas että rupean evankelioimaan täällä ihan tautisesti... mutta keskustella voin kun ei mennä haukkumaan toisen mielipiteitä. Itseäni kiinnostaa ainakin kovasti miten ateisti voi olla uskomatta mihinkään henkisiin asioihin? Luen usein esim.Agneistin kirjoituksia, mutta ei sen ihmisen kanssa voi keskustella.... vastaus on aina yleensä jotain: lakpjenldseegghhsjtls! Mä en osaa puhua kielillä joten en ymmärrä ihan mikä Agneistilla on hätänä tai asian ytimenä....
mitähän ne henkiset asiat oikein ovat.
Jos tarkoitat aivotoimintoja, niin kyllä minä uskon aivojen toimintaa olevan olemassa ainakin osalla niitä eliöitä, joilla on aivot.
Jos tarkoitat jotain kuolematonta sielua, niin olen joskus uskiksilta kysynyt, miten se mahtaa olla kehittynyt evoluution saatossa. Tulokset ovat vain olleet surkeat. Ei havaintoja sielusta, joiden perusteella saataisiin selville sielun ominaisuuksia, eikä edes asiallista teoriaa sielun kehittymisestä. Apostoli35 kirjoitti:
Mutta onko sinulle tullut mieleen, että JOKU kenties tarkoittaakin sitä mitä sanoo?
mutta toivottavasti kyseessä on vain usko siihen mitä sanoo, uskismoraali ja logiikka kun ovat perin kummallisia.
Vähän kuin naisen logiikka, mutta paljon sekaisempia.- Apostoli35
Nas.se kirjoitti:
mutta toivottavasti kyseessä on vain usko siihen mitä sanoo, uskismoraali ja logiikka kun ovat perin kummallisia.
Vähän kuin naisen logiikka, mutta paljon sekaisempia."Vähän kuin naisen logiikka, mutta paljon sekaisempia. "........Naisena?
- petri...
ev.lut kirjoitti:
muistaa, että nämä täällä riehuvat ateistit ovat ääripäitä, ei suinkaan kaikki!
osa luultavasti teinejä!,
toiset jostain karanneita (nasse).
niitä asiallisia ateisteja on vaikka kuinka paljon, näistä agenitisteista,, nasseista ym. ei kannata vielä vetää mitään johtopäätöksiä! - ev.lut
petri... kirjoitti:
muistaa, että nämä täällä riehuvat ateistit ovat ääripäitä, ei suinkaan kaikki!
osa luultavasti teinejä!,
toiset jostain karanneita (nasse).
niitä asiallisia ateisteja on vaikka kuinka paljon, näistä agenitisteista,, nasseista ym. ei kannata vielä vetää mitään johtopäätöksiä!Näillä tämän palstan kuninkailla on kyllä todella pahasti henkinen kasvu kesken. Siunausta sinulle, petri! Olen lukenut kirjoituksiasi, vaikutat fiksulta ihmiseltä.
- ev.lut
Elwen kirjoitti:
mitähän ne henkiset asiat oikein ovat.
Jos tarkoitat aivotoimintoja, niin kyllä minä uskon aivojen toimintaa olevan olemassa ainakin osalla niitä eliöitä, joilla on aivot.
Jos tarkoitat jotain kuolematonta sielua, niin olen joskus uskiksilta kysynyt, miten se mahtaa olla kehittynyt evoluution saatossa. Tulokset ovat vain olleet surkeat. Ei havaintoja sielusta, joiden perusteella saataisiin selville sielun ominaisuuksia, eikä edes asiallista teoriaa sielun kehittymisestä.Vaikka kreationismiin uskominen ei mielestäni sulje evoluution mahdollisuutta pois, niin kallooni ei vaan uppoa että maailma olisi syntynyt tyhjästä ilman luomisvoimaa. Minusta vain on loogista uskoa että olemme sielullisia olentoja. Kun ihminen kuolee, sielu lähtee. Elämän henki lähtee silloin ihmisestä ja ihminen näyttää vain tyhjältä kuorelta. Oletko nähnyt kuolleita? Heidän ruumiinsa on vain tyhjä kotelo kun sielu on lähtenyt.... No, en ole kovin verbaalisella tuulella. En osaa selittää paremmin. Pohjimmiltaanhan nämä on todella uskonasioita, toiset uskoo ja toiset ei.*********************************************
Niin tuohon evoluutioon vielä, en usko että ihminen kehittyi ensin ruumiilliseksi ja sitten vuosien päästä hänelle vasta kehittyi sielu... Minä kun uskon siihen luomiseen, ihminen tehtiin maan tomusta ja Jumala puhalsi häneen elämän hengen. Kuulostaa ihan yhtä kreisiltä kun ateistin vastaava väite: ihminen jalostui mutalammikoista elävistä bakteereista ja niin teki muukin elämä maan päällä. Sori vaan mut tämä Jumala loi vaihtoehto on loogisempi minulle! Vai valitsenko mielestäsi helpoimman tien!? - Elwen
ev.lut kirjoitti:
Vaikka kreationismiin uskominen ei mielestäni sulje evoluution mahdollisuutta pois, niin kallooni ei vaan uppoa että maailma olisi syntynyt tyhjästä ilman luomisvoimaa. Minusta vain on loogista uskoa että olemme sielullisia olentoja. Kun ihminen kuolee, sielu lähtee. Elämän henki lähtee silloin ihmisestä ja ihminen näyttää vain tyhjältä kuorelta. Oletko nähnyt kuolleita? Heidän ruumiinsa on vain tyhjä kotelo kun sielu on lähtenyt.... No, en ole kovin verbaalisella tuulella. En osaa selittää paremmin. Pohjimmiltaanhan nämä on todella uskonasioita, toiset uskoo ja toiset ei.*********************************************
Niin tuohon evoluutioon vielä, en usko että ihminen kehittyi ensin ruumiilliseksi ja sitten vuosien päästä hänelle vasta kehittyi sielu... Minä kun uskon siihen luomiseen, ihminen tehtiin maan tomusta ja Jumala puhalsi häneen elämän hengen. Kuulostaa ihan yhtä kreisiltä kun ateistin vastaava väite: ihminen jalostui mutalammikoista elävistä bakteereista ja niin teki muukin elämä maan päällä. Sori vaan mut tämä Jumala loi vaihtoehto on loogisempi minulle! Vai valitsenko mielestäsi helpoimman tien!?kuolleita, He näyttävät siltä, että heidän elintoimintansa ovat loppuneet.
Sukulaisuudesta: olethan sinäkin selkärankainen, nisäkäs ja kädellinen vai etkö ole? ev.lut kirjoitti:
Vaikka kreationismiin uskominen ei mielestäni sulje evoluution mahdollisuutta pois, niin kallooni ei vaan uppoa että maailma olisi syntynyt tyhjästä ilman luomisvoimaa. Minusta vain on loogista uskoa että olemme sielullisia olentoja. Kun ihminen kuolee, sielu lähtee. Elämän henki lähtee silloin ihmisestä ja ihminen näyttää vain tyhjältä kuorelta. Oletko nähnyt kuolleita? Heidän ruumiinsa on vain tyhjä kotelo kun sielu on lähtenyt.... No, en ole kovin verbaalisella tuulella. En osaa selittää paremmin. Pohjimmiltaanhan nämä on todella uskonasioita, toiset uskoo ja toiset ei.*********************************************
Niin tuohon evoluutioon vielä, en usko että ihminen kehittyi ensin ruumiilliseksi ja sitten vuosien päästä hänelle vasta kehittyi sielu... Minä kun uskon siihen luomiseen, ihminen tehtiin maan tomusta ja Jumala puhalsi häneen elämän hengen. Kuulostaa ihan yhtä kreisiltä kun ateistin vastaava väite: ihminen jalostui mutalammikoista elävistä bakteereista ja niin teki muukin elämä maan päällä. Sori vaan mut tämä Jumala loi vaihtoehto on loogisempi minulle! Vai valitsenko mielestäsi helpoimman tien!?"Minä kun uskon siihen luomiseen, ihminen tehtiin maan tomusta ja Jumala puhalsi häneen elämän hengen. Kuulostaa ihan yhtä kreisiltä kun ateistin vastaava väite: ihminen jalostui mutalammikoista elävistä bakteereista ja niin teki muukin elämä maan päällä. Sori vaan mut tämä Jumala loi vaihtoehto on loogisempi minulle!"
Jumalasi kehittyi noin, eikö vain?
- huhhuijaaa
No eiköhän atesitit muutenkin ole sellaisia: en usko,tieteessä ei voi todistaa,
JOTEN MIKSI SITTEN HOET TUOLLAISIA TÄÄLLÄ NIIN ITSESTÄÄN SELVYYKSIÄ? Luuletko että täällä on uskovaisia ateisteja?- kaatis
vaikka luulee itseänsä älykkääksi.
- Onko sulla?
kaatis kirjoitti:
Elämä? muuten kuin nimimerkkiesi kautta? päivystät näköjään täällä kellon ympäri.
Taitaa olla niin kuin joku jo sanoikin, olet kehitykseltäsi jälkeenjäänyt peruskoulun läpikahlannut yh-äidin elätti.
Kun ei muutakaan sisältöä ole, häröilet netissä. - Agneisti
kaatis kirjoitti:
KIÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!
- Jami369
Onko sulla? kirjoitti:
Elämä? muuten kuin nimimerkkiesi kautta? päivystät näköjään täällä kellon ympäri.
Taitaa olla niin kuin joku jo sanoikin, olet kehitykseltäsi jälkeenjäänyt peruskoulun läpikahlannut yh-äidin elätti.
Kun ei muutakaan sisältöä ole, häröilet netissä.noteerata. Kuka tahansa tajuaa että äijä on joko trolli tai sitten täysin pihalla todellisuudesta, kummin tahansa parempi jättää omaan arvoonsa.
- uskistrolli
Ateismi perustuu juuri tälläiselle rohkean nokkelalle päättelylle ja tieto-opin täydelliselle ymmärrykselle. :P
- Agneisti
Naulan kantaan osuit!
- Bluesway
Olen nimittäin yrittänyt todella "valita" epäuskon, mutta ongelma tuleekin siinä, että ateismi se vasta vaatiikin niin suurta uskoa, että minun pieni ja kehittymätön mieleni ei siihen pysty:
- En jaksa millään tajuta, että alkumeri on ollut jokin spermapirtelö, josta me kaikki olemme sattumanvaraisen prosessin seurauksena tänne joutuneet.
- En liioin jaksa uskoa, että esimerkiksi DNA -molekyyli (siis sellainen aika yksinkertainen "rakennelma") on syntynyt sattumalta.
... jne..
Olen aidosti kateellinen kaikille ateisteille, koska he kykenevät uskomaan niin erinomaisiin sattumuksiin, mitä heidän uskonsa edellyttää.
Itse olen valinnut helpomman tien: on vaan kerta kaikkiaan niin luonnollista ajatella ja uskoa, että jonkun on ollut pakko vähän järjestellä asioita jollakin tavalla.
ps. Kai jokainen ateisti on tietoinen siitä, että mikään ei olisi tieteelle niin helppoa kuin todistaa evoluutio mahdottomaksi. Sitä nyt vaan ei välttämättä haluta tehdä.- olet yrittänyt
valita epäuskon?
- ev.lut
Sinä sanoit sen niin hienosti ja silti asiallisesti! Huumoria unohtamatta, hih, spermapirtelö! Loistavaaaaaa! Kiiitooos! Valoit minuun taas toivoa tähän ateismin vastaiseen taisteluun... äsken olin ulkoilemassa ja olo oli turhautunut täällä lukemistani kirjoituksista. Päässä keitti... istuin rappusille ja katselin järvelle. Epäusko valtasi mieleni. Silti kädet ristiin: " Rakas Jumala, jos sinä olet todella se uskomani kolmiyhteinen Jumala, minua ahdistaa. Auta minua, anna voimia. Anna minulle epäuskoiselle merkki että kuulet meitä uskovia joita nimesi tähden herjataan." .... Tuskin sain nämä sanottua mielessäni kun järveltä kuului valtava joutsenten kailotus,,, KOLME joutsenta lensi meidän rantamme edestä kaaressa ja menivät OIKEALLE, minusta katsoen... Jos se ei ollut merkki Jumalalta niin ei mikään. Ja nyt sinun kirjoituksesi Bluesway, Wau! On taas vaan niin USKOVAINEN olo! Anteeksi nyt vaan ateistit...
- Huhhahhei
Sana on vapaa. Todista evoluutio mahdottomaksi. Ole sanojesi mittainen.
- Agneisti
Olet aivoton moukka ja säälin sinua..
- Agneisti
ev.lut kirjoitti:
Sinä sanoit sen niin hienosti ja silti asiallisesti! Huumoria unohtamatta, hih, spermapirtelö! Loistavaaaaaa! Kiiitooos! Valoit minuun taas toivoa tähän ateismin vastaiseen taisteluun... äsken olin ulkoilemassa ja olo oli turhautunut täällä lukemistani kirjoituksista. Päässä keitti... istuin rappusille ja katselin järvelle. Epäusko valtasi mieleni. Silti kädet ristiin: " Rakas Jumala, jos sinä olet todella se uskomani kolmiyhteinen Jumala, minua ahdistaa. Auta minua, anna voimia. Anna minulle epäuskoiselle merkki että kuulet meitä uskovia joita nimesi tähden herjataan." .... Tuskin sain nämä sanottua mielessäni kun järveltä kuului valtava joutsenten kailotus,,, KOLME joutsenta lensi meidän rantamme edestä kaaressa ja menivät OIKEALLE, minusta katsoen... Jos se ei ollut merkki Jumalalta niin ei mikään. Ja nyt sinun kirjoituksesi Bluesway, Wau! On taas vaan niin USKOVAINEN olo! Anteeksi nyt vaan ateistit...
Olet kusipäinen olento ja säälin sinua.
- Jami369
vaikka näin että JOS jumala olisikin olemassa, olen täysin varma että päätyisin tasan samaan paikkaan kuin tekin uskoin tai en.
Ja kreationismiin tieteen ei kannata edes haaskata aikaansa koska se on ajatuksena samalla tasolla kuin kaikki muutkin tuhansia vuosia vanhat tarut. - Jami369
ev.lut kirjoitti:
jumala itse lennätti nuo joutsenet ohitsesi, olet oikeassa. Joutsenet jos mitkä ovat merkki siitä että jumala on olemassa
- kaatis
Kuuluuko suosikkeihisi Santana..Cream..Deep purple...jne
- Agneisti
kaatis kirjoitti:
Kuuluuko suosikkeihisi Santana..Cream..Deep purple...jne
Missä on ketjun paras kirjoitus? Ainiiin! Tarkoitat aloitusviestiä!
- kaatis
Agneisti kirjoitti:
Olet kusipäinen olento ja säälin sinua.
pessimisti ja nihilistinen sellainen vielä, elämää vihaava ja kaunainen king baby.
Ps. vihaat uskiksia heidän vapautensa tähden! - kaatis
Agneisti kirjoitti:
Olet aivoton moukka ja säälin sinua..
maailma on liian kova paikka sinulle, baby king!
- Agneisti
kaatis kirjoitti:
maailma on liian kova paikka sinulle, baby king!
Hirtä itsesi bassonkieleen ja tee maailmasta parempi paikka elää.
- Agneisti
kaatis kirjoitti:
pessimisti ja nihilistinen sellainen vielä, elämää vihaava ja kaunainen king baby.
Ps. vihaat uskiksia heidän vapautensa tähden!Jälleen mahtavaa uskispeeloilua! Kiitän tuesta! Hirtä itsesi bassonkieleen ja tee maailmasta elinkelpoisempi!
- Ohooo
ev.lut kirjoitti:
Sitäkö tämä teidän keskustelunne onkin. Taistelua.
Luulin, että olette täällä kritisoimassa ateisimin maailmankatsomusta ja tarjoamassa omaanne tilalle, siis käännyttämässä. - ev.lut
Agneisti kirjoitti:
Jälleen mahtavaa uskispeeloilua! Kiitän tuesta! Hirtä itsesi bassonkieleen ja tee maailmasta elinkelpoisempi!
Sä olet sitten häikäisevän älykäs ihminen. Samaa keltaista ainetta sulla siellä kaalissasi on kuin meillä muilla väität olevan. Kiitän etten ole samanlainen toisia ihmisiä vihaava peeloilija! Tee itse maailmasta elinkelpoisempi äläkä puutu uskonasioihin jos ne niin häiritsee...
- Agneisti
ev.lut kirjoitti:
Sä olet sitten häikäisevän älykäs ihminen. Samaa keltaista ainetta sulla siellä kaalissasi on kuin meillä muilla väität olevan. Kiitän etten ole samanlainen toisia ihmisiä vihaava peeloilija! Tee itse maailmasta elinkelpoisempi äläkä puutu uskonasioihin jos ne niin häiritsee...
Tykkään appelsiinimehusta! Ja hei! Kaatikselta varmaan heruu sullekin oma bassokieli. Jotain käyttöä kaatiksen passolle ku ei se sitä ossoo soittaakaa....
Jami369 kirjoitti:
vaikka näin että JOS jumala olisikin olemassa, olen täysin varma että päätyisin tasan samaan paikkaan kuin tekin uskoin tai en.
Ja kreationismiin tieteen ei kannata edes haaskata aikaansa koska se on ajatuksena samalla tasolla kuin kaikki muutkin tuhansia vuosia vanhat tarut.Miten menee?
Siunausta! :D- ev.lut
Agneisti kirjoitti:
Tykkään appelsiinimehusta! Ja hei! Kaatikselta varmaan heruu sullekin oma bassokieli. Jotain käyttöä kaatiksen passolle ku ei se sitä ossoo soittaakaa....
Ei täällä bassonkieliä tartte soitella, kun sinun turpasi soi täällä yhtenään. Juu, turpa todella, olethan kehittynyt evoluutiossasi samasta spermaliejusta kuin kaikki hevoseläimetkin. Mm. aasi!
Minäkin tykkään appelsiinimehusta. Passoan kera jos mahdollista. Mut menee raakanakin..... - Agneisti
ev.lut kirjoitti:
Ei täällä bassonkieliä tartte soitella, kun sinun turpasi soi täällä yhtenään. Juu, turpa todella, olethan kehittynyt evoluutiossasi samasta spermaliejusta kuin kaikki hevoseläimetkin. Mm. aasi!
Minäkin tykkään appelsiinimehusta. Passoan kera jos mahdollista. Mut menee raakanakin.....Niin, olen kehittynyt spermaliejusta, aivan niin kuin sinäkin.
- ev.lut
Agneisti kirjoitti:
Niin, olen kehittynyt spermaliejusta, aivan niin kuin sinäkin.
ainakin tuosta kirjoitustesi tasosta päätellen.
- Agneisti
ev.lut kirjoitti:
ainakin tuosta kirjoitustesi tasosta päätellen.
HIHIHIIHIHIHHHI!!!! Vähäxx hyvän heitit!! Oot niin veekkuli kusipääää hiihihihoijho ihw09 3w 0t8q3 0 8w 6tw twq3wq35tq3h
- Jami369
purje kirjoitti:
Miten menee?
Siunausta! :DEntäs itselläsi?
- jeesusteleva kiihkohihhuli ...
"Lopettakaa uskominen ja valitkaa epäitsekäs tie eli epäusko."
Ahaa, agneisti haluaa valtaa, agneisti haluaa, että ihmiset tottelee ja seuraa häntä, agneisti kuvittelee saavuttaneensa lopullisen tiedon ja viisauden sanoa, mikä kenellekkin on parasta.
Itse seuraan mielummin Kristusta, kuin itsestään suuria kuvittelevaa naperoa.- Agneisti
oiwhr iawr poawjtpoatpoatoapojaptjaptjaptjpoajtopjaspotjpaojg pajfp apofjaspofjpaojpoasjpajfpoasjpfojasopjpaofpoasjfpoasjpofjaspofjpoasjfpasjfpoasjpoajf
- jeesusteleva kiihkohihhuli ...
Agneisti kirjoitti:
oiwhr iawr poawjtpoatpoatoapojaptjaptjaptjpoajtopjaspotjpaojg pajfp apofjaspofjpaojpoasjpajfpoasjpfojasopjpaofpoasjfpoasjpofjaspofjpoasjfpasjfpoasjpoajf
Kielillä puhumisen lahjaa sinulla ei näytä olevan, joten yrittäisit vain pitää kiinni suomenkielestä. Vaikka, eipä sillä väliä jos et mitään parempaa sanottaa keksi enää, viiltävän kommenttini jälkeen. :)
- Agneisti
jeesusteleva kiihkohihhuli ... kirjoitti:
Kielillä puhumisen lahjaa sinulla ei näytä olevan, joten yrittäisit vain pitää kiinni suomenkielestä. Vaikka, eipä sillä väliä jos et mitään parempaa sanottaa keksi enää, viiltävän kommenttini jälkeen. :)
Sanottavaa on aina, mutta aivottomalle sen julkituominen on turhaa hommaa...yhtä thyhjän kanssa mitä tollolle sanoo ...psaifaoihrleahroishfrpfrjepfrjpfnhlörhsnkkhdfnkfdn bw89tw9857w3890n5cnw 390nv8wyt09qv3uv098erym0 mq980,k9qvnmay987qm8q 98rvq
- R.R.
"valitkaa epäitsekäs tie eli epäusko"
-siis, mitä epäitsekästä on epäuskossa?- Agneisti
Epäuskossa on epäitsekkyyttä koska epäuskossa ihminen ei luo itselleen omaa onnellista harhamaailmaa, vaan hyväksyy epäitsekkäästi vallitsevan todellisuuden, sellaisena kuin se on. Itsekästä taas on muokata todellisuus sellaiseksi kuin itse toivoisis sen olevan.
- R.R.
Agneisti kirjoitti:
Epäuskossa on epäitsekkyyttä koska epäuskossa ihminen ei luo itselleen omaa onnellista harhamaailmaa, vaan hyväksyy epäitsekkäästi vallitsevan todellisuuden, sellaisena kuin se on. Itsekästä taas on muokata todellisuus sellaiseksi kuin itse toivoisis sen olevan.
"Itsekästä taas on muokata todellisuus sellaiseksi kuin itse toivoisis sen oleva"
-Jos tarkoitat, että uskovainen toimii noin, niin voisitko
sanoa jonkun sellaisen uskovaisen "itsekkäästi muokkaaman todellisuuden",
joka on ollut vaikuttamassa sinulla tämän traumasi syntyyn?
Ja voitko samalla mainita, että milainen tämän ko. "muokatun todellisuuden"
sinun ("epäitsekkäästä") mieletäsi tulisi olla. - Agneisti
R.R. kirjoitti:
"Itsekästä taas on muokata todellisuus sellaiseksi kuin itse toivoisis sen oleva"
-Jos tarkoitat, että uskovainen toimii noin, niin voisitko
joka on ollut vaikuttamassa sinulla tämän traumasi syntyyn?
Ja voitko samalla mainita, että milainen tämän ko. "muokatun todellisuuden"
sinun ("epäitsekkäästä") mieletäsi tulisi olla."-Jos tarkoitat, että uskovainen toimii noin, niin voisitko
joka on ollut vaikuttamassa sinulla tämän traumasi syntyyn? "
Jos nyt kehnosti asetellun kysymyksesi ymmärrän, niin vastaisin kristinusko. Kristinusko on itsekästä todellisuuden muokkausta.
"Ja voitko samalla mainita, että milainen tämän ko. "muokatun todellisuuden"
sinun ("epäitsekkäästä") mieletäsi tulisi olla."
Tätä en tajunnut. - kaatis
poika parka
- kaatis
Agneisti kirjoitti:
"-Jos tarkoitat, että uskovainen toimii noin, niin voisitko
Jos nyt kehnosti asetellun kysymyksesi ymmärrän, niin vastaisin kristinusko. Kristinusko on itsekästä todellisuuden muokkausta.
Tätä en tajunnut.voi voi voi, ja vielä kerran voi!
- Agneisti
kaatis kirjoitti:
voi voi voi, ja vielä kerran voi!
Täydellinen uskisargumentointi! Ateistit kiittävät tuestasi! Jatka samaa rataa.
- R.R.
Agneisti kirjoitti:
"-Jos tarkoitat, että uskovainen toimii noin, niin voisitko
Tätä en tajunnut.Älä kuule ala muitten kysymyksen asettelun "kehnoutta" syyttelemään,
jos et ymmärrä kysymystä. Jos ei ymmärrä niin minkäs sille mahtaa,
mutta sanokaa nyt toki muutkin mielipiteenne, jos
kysymystäni ei mielestänne pystynyt ymmärtämään.
Voin minä sitten yrittää laatia kysymyksiäni yksinkertaisempaan muotoon...
"...vastaisin kristinusko. Kristinusko on itsekästä todellisuuden muokkausta."
-Vastasit siis "Canada" ;) (hehhehee -vitsi)
-Kysymys tarkoitti, että jokin ESIMERKKI uskovan elämästä/"muokatusta
todellisuudesta", ja sinä vastaat tyyliin "koko yhteiskunta"...? - Agneisti
kaatis kirjoitti:
poika parka
Olet kuin koulukiusaajan pieni räkättävä kaveri:se joka ei itse oikein uskalla nyrkkiä heristää mutta kokoajan on tukemassa pääpaskiasta typerillä heitoillaan:"Kiähkiähkiäh!! Satanolla sulle!! Kiäh!! Noi ateistit on niin dorkii hej!!"
Olet niin toivoton pieni pelle että ihan vituttaa puolestas. Hirtä itsesi passonkieleen pliis. - kaatis
Agneisti kirjoitti:
Täydellinen uskisargumentointi! Ateistit kiittävät tuestasi! Jatka samaa rataa.
kommarit
- Agneisti
R.R. kirjoitti:
Älä kuule ala muitten kysymyksen asettelun "kehnoutta" syyttelemään,
todellisuudesta", ja sinä vastaat tyyliin "koko yhteiskunta"...?Miksi otat herneen nenään? Itse asetit kysymyksen todella epäselvään muotoon. Olenko minä kusipää kun ilmoitan asiasta?
"-Kysymys tarkoitti, että jokin ESIMERKKI uskovan elämästä/"muokatusta
todellisuudesta", ja sinä vastaat tyyliin "koko yhteiskunta"...?"
Tyyliin, häh? En jälleen seuraa sinua, jos vapaasti englannista käännetään. Mitä yhteiskunnalla ja kristinuskon itsekkäällä luonteella on tekemistä toistensa kanssa?
Jos JOKIN ESIMERKKI uskovan elämästä pitää heittää niin valistaminen. Valistaminen harhojensa varassa on törkeää sekä itsekästä. - Agneisti
kaatis kirjoitti:
kommarit
Hienoa. Sama meno jatkuu! Sinusta tulee vielä oiva maskotti vapaa-ajattelijoiden liitolle.
- kaatis
R.R. kirjoitti:
Älä kuule ala muitten kysymyksen asettelun "kehnoutta" syyttelemään,
todellisuudesta", ja sinä vastaat tyyliin "koko yhteiskunta"...?meneen kenenkään pääkopan sisään, se oli hyvä kysymys! Eihän todellisuuta voi muokata, se pysyy totena koko ajan, mutta ei Angeisti oikeen tajua.
- Agneisti
kaatis kirjoitti:
meneen kenenkään pääkopan sisään, se oli hyvä kysymys! Eihän todellisuuta voi muokata, se pysyy totena koko ajan, mutta ei Angeisti oikeen tajua.
KKKKKKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!
- R.R.
Agneisti kirjoitti:
Miksi otat herneen nenään? Itse asetit kysymyksen todella epäselvään muotoon. Olenko minä kusipää kun ilmoitan asiasta?
"-Kysymys tarkoitti, että jokin ESIMERKKI uskovan elämästä/"muokatusta
todellisuudesta", ja sinä vastaat tyyliin "koko yhteiskunta"...?"
Tyyliin, häh? En jälleen seuraa sinua, jos vapaasti englannista käännetään. Mitä yhteiskunnalla ja kristinuskon itsekkäällä luonteella on tekemistä toistensa kanssa?
Jos JOKIN ESIMERKKI uskovan elämästä pitää heittää niin valistaminen. Valistaminen harhojensa varassa on törkeää sekä itsekästä.En minä ole sua mitenkään tolleesti nimitelly.
Anteeksi
jos sain sut hermostumaan; älä ole vihainen.
Nyt mä lähden täs-tä pe-lis-tä pox!
PIX PAX POX-sss... - Jami369
kaatis kirjoitti:
kommarit
peruskoulu loppuun?
- kunnon kommaria
Taitaa tuo sinun totuutesi olla lainattu suoraan Marxin käsikirjasta. No, marxilaisuudestahan se totuus löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501819
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu121691Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va321331Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1941177- 921151
- 761046
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta352974- 62849
- 49811
- 50806