Hei! Minulla on eräs hyvä ystävä, olemme tunteneet jo kymmenen vuotta ja hän tuli pari vuotta sitten uskoon. Nyt hän on alkanut tyrkyttää Jumalaa vastaukseksi kaikkiin ongelmiini, jos kysyn mitä tekisin tänään, hän vastaa: Lue Raamattua. Hän puhuu jatkuvasti uskostaan ja saan joulu- ja syntymäpäivälahjaksi häneltä Raamatun ja erilaisia uskontoaiheisia kirjoja. Sitten hän kysyy innoissaan joko olen lukenut ne ja mitä mieltä olen.
Miten voisin sanoa hänelle kiltisti etten todellakaan aio ruveta uskovaiseksi enkä ole aikeissa lukea yhtään hengellistä kirjaa? Haluaisin säilyttää ystävyyteni hänen kanssaan.
Uskoaan tyrkyttävä ystävä, mitä teen?
9
602
Vastaukset
kyllä ystäväsi sen kestää. Ajattele,että hän tarkoittaa hyvää sinulle, mutta ei ehkä ymmärrä, että ei ole vielä sinun aikasi... Olen itsekin käynyt läpi tuon ajan. Sitä sanotaan ensirakkaudeksi eli ystäväsi on vaan niin rakastunut Jeesukseen, ettei oikein osaa muusta puhua. Kyllä se ajastaan tasaantuu, mutta rakkaus säilyy! :D
- Nella83
Kiitos paljon kun näit vaivaa ja vastasit, olet varmastikin oikeassa. :) Ymmärrän kyllä että hän tarkoittaa vaan parastani. Joskus vaan tulee raja vastaan kuinka paljon pystyy vastaanottamaan sitä aihetta, kun tuntee olevansa kovin kaukana siitä ajatusmaailmasta.
Jos muilla on ajatuksia tästä tai ovat kokeneet samaa, vaikka toisinpäinkin, niin kirjoitelkaa ja kertokaa! Olisi kiva kuulla. - collateral damage
Nella83 kirjoitti:
Kiitos paljon kun näit vaivaa ja vastasit, olet varmastikin oikeassa. :) Ymmärrän kyllä että hän tarkoittaa vaan parastani. Joskus vaan tulee raja vastaan kuinka paljon pystyy vastaanottamaan sitä aihetta, kun tuntee olevansa kovin kaukana siitä ajatusmaailmasta.
Jos muilla on ajatuksia tästä tai ovat kokeneet samaa, vaikka toisinpäinkin, niin kirjoitelkaa ja kertokaa! Olisi kiva kuulla.ei ole uskossa, ei nappaa ollenkaan, sillä tasolla ei voida kohdata. Eivät silti saa näppylöitä, eikä joudu varomaan sanojaan jos jotenkin liippaa liki. Luulen kyllä, että he yrittävät pitää saatanat poissa sanavarastosta meidän lähellä..
Siis todella antoisaa ystävyyttä, myös tiukan paikan tullen voimme luottaa toisiimme.
- valoon päin
joudutte kerran erilleen täältä, toinen ylös paratiisiin ja sinä alakertaan poltettavaksi. :(
- jolla on
noin valoisa nimimerkkikin . Heitäpä nyt pois tuo ylituomarin otteesi.
- Consta_h
jolla on kirjoitti:
noin valoisa nimimerkkikin . Heitäpä nyt pois tuo ylituomarin otteesi.
Itse jumalahan se siinä puhuu.
- yrittänytkään
Consta_h kirjoitti:
Itse jumalahan se siinä puhuu.
ketään helvettiin tuupata kuten nim valoon päin.Niin että se siitä.
- puupappi
Jumalan rakkaus on aina täynnä hyviä tekoja.Ef.2:8-10 - Jumalalla on sinulle asiaa, ystäväsi on vaan viestin tuoja. Mutta yksi on asia on sokaissut sinut:2.Kor.4:4.
Siis valitettavasti olet vielä "hengellisesti sokea", siksi et ymmärrä näitä Raamatun asioita, mutta vika on sinussa, koska paholainen ja synti sokaisee sinut, ja pidät jopa hulluutena uskoa Jeesukseen, kuten raamattu ilmoittaa sinusta 1.Kor.1:18. Huom! Jumala ei häpeä Raamatussa kertoa asioiden oikeaa laitaa.
Nyt pysähdy miettimään elämäsi suuntaa, mikä kannattaa, kun ihmisenä TIEDÄT eräänä päivänä, joudut kuolemaan.(Hebr.9:27) Entä sitten? Oletko ymmärtänyt sittenkin elämän väärin ja jättänyt käyttämättä tilaisuutesi? Luuletko, että voit piilottaa silloin syntisi häneltä?(Hebr.4:13) Luuletko, että Jumala tarkoittaa sinulle pahaa nyt, vain ikävää ja onnetonta elämää yhteydessään ja suuria "kieltotauluja"? Ei minun elämäni ainakaan uskossa Jeesukseen ole synkkää.
Tiedän kokemuksesta, ettei ole helppo nöyrtyä parannukseen, ja pyytää jonkun rukoilemaan puolestaan, mutta olemmehan olleet rohkeita tekemään syntiäkin, miksi sitten emme olisi rohkeita myös tekemään parannusta synneistä? En tahtonut olla ylpeä Jumalaa kohtaan, siksi olen tänään onnellinen. (jo pitkästi yli 20 vuotta)
Jos uskoisit, että Jeesus ei valehdellut, kun Hän kuoli ristillä syntien tähden (myös sinun)ja "ettei yksikään joutuisi ikuiseen kadotukseen" Joh.3:16, Mark.16:15-16, Matt.25, Room.8:1-2.. Niin ystävälläsi on Jumalan antama usko, mikä on taivaasta hänelle annettu ja siinä on Jumalan rakkaus mukana. Jos hän ei kertoisi sinulle, kaverilleen tästä, hän ei olisi todellinen kaverisi.
Tosi asia on, että jos pysyt aina lujasti synneissäsi ja et välitä koskaan uskosta Jeesukseen - ystävyytenne on kuitenkin tosi lyhyt aikainen, säälittävän lyhyt aikainen vaikka molemmat eläisitte 100 v vanhaksi ystävinä... sillä ikuisuus ei lopu koskaan!
Ystäväsi tietää tämän ja tahtoisi sinullekin onnellisen, rikkaan, turvallisen elämän täällä Jumalan johdatuksessa ja iankaikkisen ilon. (muista! Joh.10:10)
Sinuna lukisin, joka lapun ja kirjan ja ennen kaikkea Raamatun. Mutta sinuahan ei saa neuvoa, ettet joutuisi helvettiin? No, tiesitkö, Jumala antaa sinun itse päättää ikuisuus kohtalosi?
Muista "Jeesuksella on valta maanpäällä antaa syntejä anteeksi" Ei enää kuoleman jälkeen, siksi tänään on se oikea päivä 2.Kor.6:1-2, huomista ei ole kenellekään vielä varmuudella luvattu ja vaikka se tulisikin se on Jumalan lahjaa, älä käytä sitä väärin, synnin ja Saatanan kunniaksi. Jeesus Kristus rakkaasti sinua kutsuu.
Joh.1:12, Room.10:9-13,
Kuka ei toivoisi ystävälleen hyvää, ja Jumala toivoo sinulle vain HYVÄÄ? - ...
jolla on tapana pahentua ajan myötä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1531933
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131866Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391714- 1181297
- 901256
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961228Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4251155- 62899
- 50846
- 49841