Miten muutetaan dm3/s Yksikköön m3/h??
Muuntotehtävä
5
707
Vastaukset
- .......
1 dm^3/s = 277.8*10^-9 m^3/h
Periaate on se, että lähtöyksiköt lausutaan haluttuina yksikköinä ja sitten sievennetään
1 dm^3/s = 10^(-3) m^3/((1/3600) h) = 3600/1000 m^3/h = 3,6 m^3/h.
Triviaaliratkaisu on tietysti tehdä haku
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=cubic decimeters / second in cubic meters / hour&btnG=Google-haku&meta=
- Nimetön
Tunnissa on 3600 sekuntia. Litra sekunnissa on 3600 litraa tunnissa, eli 3,6 kuutiota tunnissa. Ja tää siis oli vaikee? En usko.
- tämä oikke
Turha sitä on tuolla matematiikalla snobbailla selvissä asioissa. Kun osaa järkeillä että kuutiometrissä on 10x10x10 kuutiodesimetriä eli n. tuhat litraa. Sitten kun tietää että tunnissa on 3600 sekuntia osaa tämän päätellä lopputuloksen.
Toki itsenikin pitäisi paremmin osata matematiikkaa, mutta tunnen pitkän matikan henkilöitä, jotka ei osaa sitä mitä mitenkään hyödyntää käytäntöön.
Tällä en toki tarkoita jäärää, enkä pilkkaa henkilökohtaisesti ketään.
Mutta yksinkertaisissa asioissa yksinkertaisuus kunniaan.
Samoin voi monimutkaisenkin asian mieltää tajunnan tasolla käytännössä, eikä pelkkinä numeroina.
Kuten esim. voimasuunnikkaat voidaan graafisesti piirtää ja saada kuvasta mittaamalla käytännön tulos, sekä laskea se tarkasi trigonometrisesti. tämä oikke kirjoitti:
Turha sitä on tuolla matematiikalla snobbailla selvissä asioissa. Kun osaa järkeillä että kuutiometrissä on 10x10x10 kuutiodesimetriä eli n. tuhat litraa. Sitten kun tietää että tunnissa on 3600 sekuntia osaa tämän päätellä lopputuloksen.
Toki itsenikin pitäisi paremmin osata matematiikkaa, mutta tunnen pitkän matikan henkilöitä, jotka ei osaa sitä mitä mitenkään hyödyntää käytäntöön.
Tällä en toki tarkoita jäärää, enkä pilkkaa henkilökohtaisesti ketään.
Mutta yksinkertaisissa asioissa yksinkertaisuus kunniaan.
Samoin voi monimutkaisenkin asian mieltää tajunnan tasolla käytännössä, eikä pelkkinä numeroina.
Kuten esim. voimasuunnikkaat voidaan graafisesti piirtää ja saada kuvasta mittaamalla käytännön tulos, sekä laskea se tarkasi trigonometrisesti.Eri ihmiset oppivat eri asioita eri tavalla.
Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että kaikenlaista ajattelua, ja etenkin jo kerran ajatellun asian uudelleenajattelua, tulisi välttää, koska ajattelu on ikävää ja virheherkkää. Siksi kannattaa opetella systemaattisia ongelmien ratkaisutapoja, joilla saa oikean vastauksen asiaa ajattelematta.
Esimerkiksi mainitsemani yksiköidenmuuntotapa toimii aina, eikä suuruusluokkia eikä mitään muutakaan tarvitse koskaan ajatella. Tarvitsee pelkästään tehdä kertomani toimenpiteet ja vastaus on siinä.
Mitä sitten kannattaa ajatella? Raskautensa vuoksi ajattelu kannattaa rajoittaa pelkästään uusiin asioihin, joita niitäkin riittää aivan tarpeeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 381850
- 50828
- 78807
- 108760
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7671Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35661Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15599Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27590Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.144495- 59492