Muuntotehtävä

Yomahan

Miten muutetaan dm3/s Yksikköön m3/h??

5

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      1 dm^3/s = 277.8*10^-9 m^3/h

    • Nimetön

      Tunnissa on 3600 sekuntia. Litra sekunnissa on 3600 litraa tunnissa, eli 3,6 kuutiota tunnissa. Ja tää siis oli vaikee? En usko.

      • tämä oikke

        Turha sitä on tuolla matematiikalla snobbailla selvissä asioissa. Kun osaa järkeillä että kuutiometrissä on 10x10x10 kuutiodesimetriä eli n. tuhat litraa. Sitten kun tietää että tunnissa on 3600 sekuntia osaa tämän päätellä lopputuloksen.

        Toki itsenikin pitäisi paremmin osata matematiikkaa, mutta tunnen pitkän matikan henkilöitä, jotka ei osaa sitä mitä mitenkään hyödyntää käytäntöön.

        Tällä en toki tarkoita jäärää, enkä pilkkaa henkilökohtaisesti ketään.

        Mutta yksinkertaisissa asioissa yksinkertaisuus kunniaan.
        Samoin voi monimutkaisenkin asian mieltää tajunnan tasolla käytännössä, eikä pelkkinä numeroina.

        Kuten esim. voimasuunnikkaat voidaan graafisesti piirtää ja saada kuvasta mittaamalla käytännön tulos, sekä laskea se tarkasi trigonometrisesti.


      • tämä oikke kirjoitti:

        Turha sitä on tuolla matematiikalla snobbailla selvissä asioissa. Kun osaa järkeillä että kuutiometrissä on 10x10x10 kuutiodesimetriä eli n. tuhat litraa. Sitten kun tietää että tunnissa on 3600 sekuntia osaa tämän päätellä lopputuloksen.

        Toki itsenikin pitäisi paremmin osata matematiikkaa, mutta tunnen pitkän matikan henkilöitä, jotka ei osaa sitä mitä mitenkään hyödyntää käytäntöön.

        Tällä en toki tarkoita jäärää, enkä pilkkaa henkilökohtaisesti ketään.

        Mutta yksinkertaisissa asioissa yksinkertaisuus kunniaan.
        Samoin voi monimutkaisenkin asian mieltää tajunnan tasolla käytännössä, eikä pelkkinä numeroina.

        Kuten esim. voimasuunnikkaat voidaan graafisesti piirtää ja saada kuvasta mittaamalla käytännön tulos, sekä laskea se tarkasi trigonometrisesti.

        Eri ihmiset oppivat eri asioita eri tavalla.

        Siitä huolimatta olen sitä mieltä, että kaikenlaista ajattelua, ja etenkin jo kerran ajatellun asian uudelleenajattelua, tulisi välttää, koska ajattelu on ikävää ja virheherkkää. Siksi kannattaa opetella systemaattisia ongelmien ratkaisutapoja, joilla saa oikean vastauksen asiaa ajattelematta.

        Esimerkiksi mainitsemani yksiköidenmuuntotapa toimii aina, eikä suuruusluokkia eikä mitään muutakaan tarvitse koskaan ajatella. Tarvitsee pelkästään tehdä kertomani toimenpiteet ja vastaus on siinä.

        Mitä sitten kannattaa ajatella? Raskautensa vuoksi ajattelu kannattaa rajoittaa pelkästään uusiin asioihin, joita niitäkin riittää aivan tarpeeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1850
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      78
      807
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      760
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      661
    7. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      599
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      590
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      495
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    Aihe