talon home

aiheuttaa kuumetta?

Epäilyttää seuraava: vuosi sitten olemme ostaneet vanhan rivitaloasunnon ja lähes koko siinä asumisen ajan minulla on ollut jatkuva (joka ainut) päivä kuume.

Onko hometalojen oire ihmisellä kuume?
Olen kuullut jotakin päänsärkyä jne., en koskaan
kuumetta oireeksi!

Tiedustelen asiaa täällä chatissä jos joku viisas osuisi paikalle lukemaan viestini. Harkinnassa on alkaa irroittaa yksi seinä ja katsoa mitä sieltä löytyy..

11

7445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä homeelle

altistumin tuo ovat niin lukemattomia ja outoja,ettei lääkäritkään vielä niitä kaikkia tunnista homeen aiheuttajiksi.Minulla oli seuraavat:Kova väsymys-kuumeinen flunssainen olo-krapulainen olo-nivelkivut-silmien jatkuva tulehdus-epämääräinen huimaus-hajuaistin vääristymä-yms.Käy terv.kesk.allergia testeissä joka poistaa yleisimmät oireet mitä tulee puista-kasveista-kissoist-koirista kuvioista.Sen jälkeen toivotan onnea,minulla kärsimys jatkui 30 vuotta.

• jouduit kärsimään!

Niin, varmasti vaikea päätellä, mistä johtuu oireet. Minulla siis kuume jatkunut 9 kk nyt.

Ainoastaan selkää tahtoo jäytää vähän kuumeen ohessa. Muita oireita kuin kuume en ole huomannut. Mieheni asuu samassa taloudessa ja hän ei ole huomannut mitään.
        Se kuitnekin kummastutti, että muurahaiset alkoivat tekemään pesää makuuhuoneen ikkunan alapuolella olevaan seinään! Alkoivat raahata sisusmateriaalia seinästä siihen ikkunalaudalle. Mahtaa olla hotero seinä kun semmoista pääsivät tekemään.
        Ikinä aiemmin en ole moista elämässäni nähnyt vaikka omakotitalossa lapsuuden viettänyt.

Talossa kulkee paljon hämähäkkejä ja nämä muurahaiset siinä yhdessä seinässä (nyt laitettu hyönteismyrkkyä siihen kohtaan).

Eikös se kerro, että ei olisi hometalo, jos hämähäkit viihtyy??

• homesairaudet
        jouduit kärsimään! kirjoitti:

Niin, varmasti vaikea päätellä, mistä johtuu oireet. Minulla siis kuume jatkunut 9 kk nyt.

Ainoastaan selkää tahtoo jäytää vähän kuumeen ohessa. Muita oireita kuin kuume en ole huomannut. Mieheni asuu samassa taloudessa ja hän ei ole huomannut mitään.
        Se kuitnekin kummastutti, että muurahaiset alkoivat tekemään pesää makuuhuoneen ikkunan alapuolella olevaan seinään! Alkoivat raahata sisusmateriaalia seinästä siihen ikkunalaudalle. Mahtaa olla hotero seinä kun semmoista pääsivät tekemään.
        Ikinä aiemmin en ole moista elämässäni nähnyt vaikka omakotitalossa lapsuuden viettänyt.

Talossa kulkee paljon hämähäkkejä ja nämä muurahaiset siinä yhdessä seinässä (nyt laitettu hyönteismyrkkyä siihen kohtaan).

Eikös se kerro, että ei olisi hometalo, jos hämähäkit viihtyy??

palstalta! Mutta kyllä kuumeilu on yksi homeen oire!! Minä olen kuumeillut jo puolitoista vuotta yhteen soittoon!! Eikä vikaa löydy! Vuosi sitten kylläkin muutimme homeisesta asunnosta pois! Ei ne hämähäkit välttämättä kerro homeesta mitään eikä myöskään muurahaiset! Meidän asunnosta kylläkin löytyi molempia ja paljon.

• ollut pois
        homesairaudet kirjoitti:

palstalta! Mutta kyllä kuumeilu on yksi homeen oire!! Minä olen kuumeillut jo puolitoista vuotta yhteen soittoon!! Eikä vikaa löydy! Vuosi sitten kylläkin muutimme homeisesta asunnosta pois! Ei ne hämähäkit välttämättä kerro homeesta mitään eikä myöskään muurahaiset! Meidän asunnosta kylläkin löytyi molempia ja paljon.

yli vuoden hometalosta ja vasta nyt alkaa oireet vähenemään.

• aiheuttaa kuumetta?

Lisäksi vielä olen astmaatikko. Joten herkemmin saan oireita esim. homeesta johtuen kuin terve ihminen.

Todettu että vain kissalle allerginen, kun tuolla yllä kirjoittaja mainitsi allergia testit. Ei siitepöly ym. allergioita.

Ei muu auta kuin repimään seiniä irti..

• ennen

kuin alat repimään seiniä tai tekemään mitään radikaalia, suojaamaton homeen purkaminen on erittäin vaarallista.

Lue sieltä vanhoja viestejä ja kysy apua, siellä on ihmisiä jotka oikeasti tietävät homeesta.

• vinkistä
        ennen kirjoitti:

kuin alat repimään seiniä tai tekemään mitään radikaalia, suojaamaton homeen purkaminen on erittäin vaarallista.

Lue sieltä vanhoja viestejä ja kysy apua, siellä on ihmisiä jotka oikeasti tietävät homeesta.

No, nyt löytyi palsta ja kiitoksia patistuksesta. :) En ollut palstaa huomannutkaan, täällä kun on niin paljon asiaa ja kategorioita.
        Alan selailemaan juttuja läpi..

• kan
        vinkistä kirjoitti:

No, nyt löytyi palsta ja kiitoksia patistuksesta. :) En ollut palstaa huomannutkaan, täällä kun on niin paljon asiaa ja kategorioita.
        Alan selailemaan juttuja läpi..

Minä olen altistunut terveydelle erittäin haitallisille homeille vuosien ajan työpaikassani eräässä keskussairaalassa. Oireina oli juuri tuo kuume, alkuun sitä oli hivenen yli 37, ajan kanssa kohosi jopa 37,6 saakka. Kuume nousi lähes tulkoon heti, kun menin ko. tiloihin. Vapaapäivinä ei ollut oireita. Lisäksi oli epämääräistä pahaa oloa, vanteen tuntua päässä, jatkuvaa päänsärkyä, väsymystä, ihottumaläikkiä jotka paranivat vasta, kun pääsin pois ko. työpaikasta. Lisäksi huimausta, vinkuvaa uloshengitystä ja hengityksen ahtautta (en ole astmaatikko).

Nämä oireet nyt alkuun tulivat mieleen. Oireet olivat hyvin lukuisia ja ne loppuivat, kun vaihdoin työpaikkaa. Useimmat työkavereistani oireilivat myös, toiset enemmän ja toiset vähemmän.

• muita oireita
        kan kirjoitti:

Minä olen altistunut terveydelle erittäin haitallisille homeille vuosien ajan työpaikassani eräässä keskussairaalassa. Oireina oli juuri tuo kuume, alkuun sitä oli hivenen yli 37, ajan kanssa kohosi jopa 37,6 saakka. Kuume nousi lähes tulkoon heti, kun menin ko. tiloihin. Vapaapäivinä ei ollut oireita. Lisäksi oli epämääräistä pahaa oloa, vanteen tuntua päässä, jatkuvaa päänsärkyä, väsymystä, ihottumaläikkiä jotka paranivat vasta, kun pääsin pois ko. työpaikasta. Lisäksi huimausta, vinkuvaa uloshengitystä ja hengityksen ahtautta (en ole astmaatikko).

Nämä oireet nyt alkuun tulivat mieleen. Oireet olivat hyvin lukuisia ja ne loppuivat, kun vaihdoin työpaikkaa. Useimmat työkavereistani oireilivat myös, toiset enemmän ja toiset vähemmän.

Minulla ei viimeisten 9 kk aikana ole ollut muita oireita kuin lievä kuume, joka tänään muten on 37.6 C! Silti kuume jatkuu..

• alkuun.
        muita oireita kirjoitti:

Minulla ei viimeisten 9 kk aikana ole ollut muita oireita kuin lievä kuume, joka tänään muten on 37.6 C! Silti kuume jatkuu..

tässä pappa-smurffin kehittämä lista testausta ajatellen. homesairaudet-palstalla löytyy inhere -nickin täydellisempi lista oireista.
        ...

Oireista tiedät kosteusvauriohometta olevan.

Kun epäillään kosteusvauriohometta, voi sen olemassa olon varmistaa muutamilla kotikonsteillakin ja poistaa ensiapuna välitön terveyshaitta.
        Elimistömme on tarkempi kuin yksikään sähköinen mittari!
        Kosteusvauriohomeen toteaminen varmuudella ja ilmaiseksi.
        KOSKA HOMETTA EI VÄLTTÄMÄTTÄ OLE NÄKYVISSÄ, EIKÄ SE VÄLTTÄMÄTTÄ HAISE*), NIIN ON VIELÄ YKSI VARMA KOTIKONSTI TODETA SEN OLEMASSA OLO. Kosteusvauriohomeen aiheuttamat oireet ovat osoittautuneet varmimmaksi yksittäiseksi konstiksi todeta kosteusvauriohomeen olemassa olo:
        1.Unettomuutta.
        2.Väsymys, joka ei mene ohi lepäämällä.
        3.Uneliaan sekava olo levosta huolimatta.
        4.Aiheettomia kiukunkohtauksia, miniraivareita ja ärtyisyyttä.
        5.Voimattomuutta, jo yhden kerroksen porraskävely vie voimat.
        6.Aamulla saat kaivaa nenästä kuivaa räkäklimppiä, jossa voi olla verta.
        7.Liman muodostus hengitysteissä, esim aamuisin saat rykiä hartaasti.
        8.Ääni käheytyy tai vaimenee kokonaan, puhuminen vaatii ponnistelua.
        9.Pientä kuumeilua, tai alilämpöä asteen kymmenyksen tai pari.
        10.Olo on kuin tulisi flunssasairaaksi, mutta ei sitten tulekaan.
        11.Silmiä särkee ja ne saattaa rähmiä.
        12.Katseen tarkentamisen vaikeuksia.
        13.Näköhäiriöitä.
        14.Korvia kutiaa.
        15.Säärten kutinaa, joka pahenee suihkussa ja löylyssä.
        16.Nivelkipuja.
        17.Lihaskipuja.
        18.Näppyjä.
        19.Verisuonet nousevat ns pinnalle.
        20.Läiskiä iholla.
        21.Verenpurkautumia iholla.
        22.Viiltävää salamana leikkaavaa päänsärkyä.
        23.Tavallista päänsärkyä.
        24.Keskittymisvaikeuksia.
        25.Aloitekyvyttömyyttä.
        26.Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.
        27.Sinun on vaikea muistaa sanoja, esim hyvin tuntemasi naapurin nimeä et muista.
        28.Kun alat kertomaan jostakin asiasta ja saman tien unohdat mitä pitikään sanoa.
        29.Herkistyminen lisäaineille.
        30.Herkistyminen erilaisille keinotekoisille hajusteille.
        31.Suun limakalvoilla on mantelimainen imelä maku.
        - Seuraavat oireet vaativat AINA ensin lääkärin tutkimuksen! Mikäli selvää fyysistä aiheuttajaa ei löydy, niin silloin kannattaa vahvasti epäillä kosteusvauriohometta!
        32.Toistuvat ylähengitysteiden tulehdukset.
        33.Virtsa haisee voimakkaasti.

TULKINTAOHJEET:
        - Älä tuijota ainoastaan yhtä oiretta, koska se voi käydä useampaan sairauteen!
        - Jos näistä oireista olet todennut itselläsi olevan viisi kohtaa tai enemmän, kyseessä on kosteusvauriohome! Mitä enemmän ruksaat oireita sen vakavammasta homevauriosta on kyse!
        - Kun olet ruksannut yli 10 oiretta, sinulla mm menee jossain vaiheessa nenä totaalisen tukkoon: Etsi homeettomat tilat asumiseen jne!!!
        - Kun olet ruksannut yli 20 oiretta: Poistu välittömästi homeisista tiloista!!!
        Edellä olevaa testilistaa voit käyttää kosteusvauriohome tilanteen seuraamiseen uusimalla testin, kun havaitset muutoksia terveydentilassasi, tai sisäilmassa!
        Kosteusvauriohomeen toteamisessa sinua auttaa myöskin kotikuntasi terveystarkastaja.
        PARAS JA TEHOKKAIN HOITO ON LOPETTAA ALTISTUMINEN KOSTEUSVAURIOHOMEILLE!!!
        Seuraavassa suuntaa antava ohje, oireiden poistumiselle, kun altistuminen kosteusvauriohomeille loppuu:
        30-oiretta, oireilu loppuu noin 3-kuukaudessa.
        20-oiretta, oireilu loppuu noin 2-kuukaudessa.
        10-oiretta, oireilu loppuu noin 1-kuukaudessa.
        *Huomaa, että kosteusvauriohome on saattanut aiheuttaa pysyviä vaurioita, jolloin oireilet aina altistuessasi kosteusvauriohomeelle.
        *) Kosteusvauriohomeen hajusta-kantapään kautta koettua ja käytännössä testattua: Asunnossani on todettu jo aiemmin kosteusvauriohometta, jonka itse haistan selvästi, koska olen altistunut jo pitemmän aikaa kosteusvauriohomeelle. Tein viimeisen testin erään ystäväni kanssa. Kysyessäni häneltä, haistaako hän mitään erikoista asunnossani? Hän vastasi: En, mutta minun on raskasta hengittää täällä, eli jotain täällä on! Mitä tästä opimme?
        No miksei haise?
        Homeita tunnetaan yli satatuhatta eri lajia, joista noin sadan tiedetään aiheuttavan terveyshaitan, tai vakavan terveyshaitan. Edellämainituista homeista koostuu rakenteissa "muhiva" homecoctail.
        1.Välittömästi haiseva homecoctail sisältää sädesieniä (=maaperäbakteeri) ja/tai aspergillus -hometta. Vertaa esim. maakellari. Tämä ryhmä on vain muutama prosentti kaikista kosteusvauriohome -kohteista!
        2.Viiveellä (=herkistymisen kautta) haiseva homecoctail ei sisällä sädesieniä, eikä aspergillus -hometta! Tällaisen homecoctailin pystyy haistamaan ainoastaan jo pitemmän aikaa kosteusvauriohomeelle altistunut henkilö, tai koulutettu homekoira. Tämä ryhmä on valtaosa kaikista kosteusvauriohome -kohteista!

KOSTEUSVAURIOHOMEEN TOTEAMISEEN LÖYTYY KAUPALLISIA PALVELUJA JOITA VOIT KÄYTTÄÄ:
        http://www.homekoira.com
        http://www.oulunsisailmatutkimus.fi
        ---------------------------------------------------------------

• hauhuli

Onko kyse homeesta,kun hajuja vaatteissa.Kysymyksessä on hirsi mökki jossa ei ole pesutiloja.Olen koittanut otsonointi laitetta,haju häipyi noin kuukaudeksi.Mökissä on rossi pohja lattia,jonne on ilma aukot tehty.

Olen käyttänyt lattiat auki vessasta,makuu huoneesta,eteisestä.Ei ollut mitään kosteutta,eikä näkyvää hometta.Vesikaton olen purkanut toiselta puolelta,siinä oli lämpövuotoja,reikiä jotka hiiret oli tehneet ja varastoineet sinne auringonkukan siemeniä.Vaihdoin sinne osaksi villat ja uuden laudoituksen.
      En ymmärrä mistä haju tulee.Mökki ei ole asuin käytössä,tilapäisesti asutaan.Talvella vain ylläpito lämpö päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      225
      2970
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      184
      2606
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      110
      1227
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      135
      1154
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      70
      1088
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1060
    7. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1055
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      352
      1034
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      21
      965
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      808
    Aihe