Miten Kubuntuun asennetaan sshserver. Ei mitään automaattista asennusta Kubuntun sivuilta vaan niin, että file ladataan internetistä vaikkapa toisella koneella, kopioidaan sitten Kubuntu koneeseen ja asennetaan.
Mistä saa ladattua?
Mihin hakemistoon pitää kopioida?
Miten asennetaan?
Haluaisin ihan yksiselitteiset ja selkeät ja toimivat ohjeet ihan suomeksi ja tänne krjoitettuna, ei mitään linkkejä koska niitä olen selannut tarpeeksi eikä mistään löydy ohjetta.
Kubuntiin sshserver mitenkä
10
398
Vastaukset
- Wolf
Sitä en tiedä onko kubuntussa valmiina jo asennettuna sshd palvelu mutta ei ole käynnissä?
Kokeile. sshd start
jos toimii niin /etc/sshd.config säätäminen.
Jos ei niin rootin oikeuksilla: apt-get istall sshd- asennetaan
Nimenomaan sanoin, että en halua käyttää Kubuntun oma latausohjelmia vaan haluan ladata ohjelma erikseen eri koneella. Haluan asentaa ssh:n samalla kun asennan muun Kubuntun cd:ltä, ilman, että pitää käydä mitään internetistä hakemassa.
- Ubuintisti
"Miten Kubuntuun asennetaan sshserver. "
Vapaa ssh on nimeltään openssh.
synaptic, apt, aptitude tai adept taitaa asentaa haluamasi ohjelmat.
Ennen yhdenkään palvelimen pystytystä kannattaa tutustua syvällisemmin aiheeseen.- asennetaan
Siis vielä kerra:EN HALUA KÄYTTÄÄ ASENTAMISEN MITÄÄN KUBUNTUN OMIA LATAUSOHJELMIA VAAN LADATA OHJELMAN IHAN ERI KONEELLA NII, ETÄ MINULLE JÄÄ TIEDOSTO JONKA VOIN JATKOSSA ASENTAA SAMALLA, KUN ASENNAN MUUN KUBUNTUN CD:LTÄ.
- Ubuintisti
asennetaan kirjoitti:
Siis vielä kerra:EN HALUA KÄYTTÄÄ ASENTAMISEN MITÄÄN KUBUNTUN OMIA LATAUSOHJELMIA VAAN LADATA OHJELMAN IHAN ERI KONEELLA NII, ETÄ MINULLE JÄÄ TIEDOSTO JONKA VOIN JATKOSSA ASENTAA SAMALLA, KUN ASENNAN MUUN KUBUNTUN CD:LTÄ.
"Sinäkään et ymmärtänyt"
En ymmärtänyt. Olisikohan kysymyksesti varsin huonosti esitetty.
ssh-palvelinta varten toki on oma openssh-server-paketti olemassa.
En kuitenkaan suosittele asentamista ennenkuin itse selvität itsellesi, mitä oikein olet asentamassa. Ohjeita tosin löytyy... - sennetaan
Ubuintisti kirjoitti:
"Sinäkään et ymmärtänyt"
En ymmärtänyt. Olisikohan kysymyksesti varsin huonosti esitetty.
ssh-palvelinta varten toki on oma openssh-server-paketti olemassa.
En kuitenkaan suosittele asentamista ennenkuin itse selvität itsellesi, mitä oikein olet asentamassa. Ohjeita tosin löytyy...Etkö sinäkään ymmärtänyt kysymystä. Minä kyllä tiedän juuri tarkalleen mitä haluan. Tiedän tarkkaan mitenkä ssh toimii ja olen käyttänyt sitä lukuisia kertoja aiemmin. Nyt vaan on se ongelma, että Kubuntussa tuota sshserveriä ei ole vakiona enkä halua ladata sitä Kubuntun omia latausohjelmia käyttäen. Olen etsinyt asiasta tietoa internetistä päiväkausia mutta mitää toimivaa ohjetta en ole löytänyt. Kuten ennekkoon arvelin on täältä palstalta turha neuvoa kysyä. Ei täällä ole muuta kuin se samat saatanan mitääntietämättömät kusipäät jakelemassa vääriä neuvoja. Pitäkää perkele paska palstanne.
sennetaan kirjoitti:
Etkö sinäkään ymmärtänyt kysymystä. Minä kyllä tiedän juuri tarkalleen mitä haluan. Tiedän tarkkaan mitenkä ssh toimii ja olen käyttänyt sitä lukuisia kertoja aiemmin. Nyt vaan on se ongelma, että Kubuntussa tuota sshserveriä ei ole vakiona enkä halua ladata sitä Kubuntun omia latausohjelmia käyttäen. Olen etsinyt asiasta tietoa internetistä päiväkausia mutta mitää toimivaa ohjetta en ole löytänyt. Kuten ennekkoon arvelin on täältä palstalta turha neuvoa kysyä. Ei täällä ole muuta kuin se samat saatanan mitääntietämättömät kusipäät jakelemassa vääriä neuvoja. Pitäkää perkele paska palstanne.
olet tuolla asenteella, niin tästä onkin hyvä jatkaa!
Tuolta lataat sorsat ja käännä!
http://www.openssh.com/
Ai niin, EIHÄN se onnistu, kun ubuntun mukana oletuksena EI TULE tarvittavia softia!
Mutta kenties tuo...
http://euronode.org/features.epl
Ai niin, EI tuokaan onnistu, kun pitäisi lisätä kaikkea kalamaa source.list tiedostoon ja taas joudut käyttämään apt-get install komentoa!
Miten yleensäkin ajattelit ladata sen, koska jos luetaan sun viesti kuin piru lukee raamattua, niin sä voi edes käyttää wget:iä sen hakemiseen!?!?
;-)- vaikea ymmärtää
asennetaan kirjoitti:
Siis vielä kerra:EN HALUA KÄYTTÄÄ ASENTAMISEN MITÄÄN KUBUNTUN OMIA LATAUSOHJELMIA VAAN LADATA OHJELMAN IHAN ERI KONEELLA NII, ETÄ MINULLE JÄÄ TIEDOSTO JONKA VOIN JATKOSSA ASENTAA SAMALLA, KUN ASENNAN MUUN KUBUNTUN CD:LTÄ.
kun et osaa kunnolla muotoilla lauseitasi.
Haluat ladata asennustiedoston koneella X ja poltat sen koneessa X vaikka CD-levylle. Sitten kävelet sen koneen Y luokse jonne sen haluat asentaa. CD asemaan, mounttaat sen ja asennat siitä sen pahuksen ohjelman. Tuskin noin yksinkertaisia ohjeita edes internetistä löytää. - redhärkä
sennetaan kirjoitti:
Etkö sinäkään ymmärtänyt kysymystä. Minä kyllä tiedän juuri tarkalleen mitä haluan. Tiedän tarkkaan mitenkä ssh toimii ja olen käyttänyt sitä lukuisia kertoja aiemmin. Nyt vaan on se ongelma, että Kubuntussa tuota sshserveriä ei ole vakiona enkä halua ladata sitä Kubuntun omia latausohjelmia käyttäen. Olen etsinyt asiasta tietoa internetistä päiväkausia mutta mitää toimivaa ohjetta en ole löytänyt. Kuten ennekkoon arvelin on täältä palstalta turha neuvoa kysyä. Ei täällä ole muuta kuin se samat saatanan mitääntietämättömät kusipäät jakelemassa vääriä neuvoja. Pitäkää perkele paska palstanne.
kyselee mitä kyselee eikä neuvot kelpaa
- Wolf
http://ftp.fi.debian.org/debian/pool/main/o/openssh/openssh-server_4.3p2-3_i386.deb
The MD5sum for openssh-server_4.3p2-3_i386.deb is a37fa99abc456346dca92a29872d5252
http://ftp.fi.debian.org/debian/pool/main/o/openssh/openssh-client_4.3p2-3_i386.deb
The MD5sum for openssh-client_4.3p2-3_i386.deb is a1f9c312d6e08f2391a8715aafe98685
dpkg on sitten työkalu millä asennetaan. Mut opettele ite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 42457
- 47427