Aurajuuston korvikkeeksi

purilainen

En ole kaksinen kokki, ja nyt on ongelma. Satun asumaan Saksassa ja meinasin valmistaa kastiketta johon tulee Aurajuustoa. No sitähän on tunnetusti kaikki marketit Saksassa pullollaan. Tai sitten ei.

Ideoita, mitähän juustoa voisi yrittää korvikkeeksi?? Kiitoksia jo etukäteen!

10

6924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna

      Eikös Aurajuusto ole sinihomejuustoa?

      (tajusit kai vinkin ;))

      • purilainen

        Kun ei sattunut marketissa silmään yhtään pakettia jossa olisi lukenut "sinihomejuusto". Eli ehkä multa onkin vaan sinihomejuusto auf deutsch hukassa...

        Kaikenlaista eedamia ja camemberttia ja ties mitä siellä kyllä oli...


      • Satunnainen
        purilainen kirjoitti:

        Kun ei sattunut marketissa silmään yhtään pakettia jossa olisi lukenut "sinihomejuusto". Eli ehkä multa onkin vaan sinihomejuusto auf deutsch hukassa...

        Kaikenlaista eedamia ja camemberttia ja ties mitä siellä kyllä oli...


    • Eveli

      No jos et sen vertaa osaa sanakirjaa kayttaa etka nae paketista mita se sisaltaa niin sitten takaisin auramaahan. Edelpilzkaese on yks ja Blauschimmelkaese toinen.Merkkeja en nyt muista mutta monihan on pakattu niin etta niista nakee juuston ja varsinkin sen kypsyysasteen. Varsinkin saksalaiset sinihomejuuustot ovat kypsina (=sinisina) aika suolaisia, kuten aurakin, mutta minusta jo liian vahvan makuisia. Bavaria blue on hyva sinihomejuusto mutta rasvaisempana kuin aura tuskin korvaa sita.

    • Mössääjä

      Bergader Edelpilzkäse saattaisi kelvata vallan mainiosti. Sennimistä saksalaisjuustoa olen ostanut silloin tällöin omasta marketistani Helsingistä ja mielestäni se on olemukseltaan ja mikseipä maultaankin koko lailla Aura-juustoa muistuttavaa. Lähempänä ainakin kuin ranskalainen Roquefort ja italialainen Gorgonzola.

      • Satunnainen

        Aura on gorgonzola-tyyppinen juusto.


      • Mössääjä
        Satunnainen kirjoitti:

        Aura on gorgonzola-tyyppinen juusto.

        Enpä väittäisi noin, vaikka valmistaja kenties väittäisikin. Olen syönyt useampaakin Gorgonzola-juustolaatua sekä Italiassa että Suomessa, enkä pidä Aura-juustoa minkäänlaisena gorgon vastineena. Aura on murenevaista, gorgo paljon sitkeämmin koossa pysyvää. Homeen makuvivahdekin on aivan erilainen.

        Gorgonzola ja Aura ovat hienoja juustoja kumpikin, ei siinä mitään. Kummallekin on käyttöä ruokapöydässäni.


    • auflauf

      Olen törmännyt tuohon samaan ongelmaan. Kun reseptissä lukee "murenna sinihomejuusto", mutta kun sinihomejuusto on täällä kuin sulatejuustoa. Ehkä isommista kaupungeista löytyy kunnollista sinihomejuustoa.
      Tein jouluksi punajuurisinihomejuusto vuokaa. Kyllä se ihan makuista oli. Mutta, kovasti epäilyttävän tuntuista itse juustomössö oli. Ei sitä ainakaan murentaa voinnut. Eli, rohkeasti vain sinihomejuustomössöä käyttämään. Oli muuten aika vekkuli resepti, siitä punajuurisinihomejuustolaatikosta. Täytyy tehdä toistekkin.

    • purilainen

      No nythän noita vastauksia tulikin ihan kivasti. Takaisin aurajuustomaahan lähtisin vaikka heti, jos se musta kiinni olisi. Ymmärtäisi ainakin mitä pakkauksissa lukee...

      Olosuhteiden pakottamana lähden vaan lähimarkettiin etsimään noita täällä tarjottuja vaihtoehtoja.

      Kiitokset kaikille tasapuolisesti! ;)

      • Mössääjä

        Käväisin juuri äskettäin itse marketissa ja vilkaisin ohimennen juustohyllyäkin. Tuon edellä mainitsemani Bergader Edelpilzkäsen pakkauksessa oli näkyvimpänä teksti BERGABLU (vai olikohan sittenkin BERGABLUE?); nimi Bergader Edelpilzkäse löytyi sitten pakkauksen takaa pienemmällä präntillä. Tuota sinihomejuustoa joka tapauksessa voisi olettaa löytyvän kotimaastaan Saksasta.

        Onnea etsintään ja maittavia ateriointihetkiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      39
      2020
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      846
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      834
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      711
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      691
    6. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      600
    7. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      64
      553
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      477
    9. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      469
    10. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      78
      457
    Aihe