Aurajuuston korvikkeeksi

purilainen

En ole kaksinen kokki, ja nyt on ongelma. Satun asumaan Saksassa ja meinasin valmistaa kastiketta johon tulee Aurajuustoa. No sitähän on tunnetusti kaikki marketit Saksassa pullollaan. Tai sitten ei.

Ideoita, mitähän juustoa voisi yrittää korvikkeeksi?? Kiitoksia jo etukäteen!

10

6259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anna

Eikös Aurajuusto ole sinihomejuustoa?

(tajusit kai vinkin ;))

• purilainen

Kun ei sattunut marketissa silmään yhtään pakettia jossa olisi lukenut "sinihomejuusto". Eli ehkä multa onkin vaan sinihomejuusto auf deutsch hukassa...

Kaikenlaista eedamia ja camemberttia ja ties mitä siellä kyllä oli...

• Satunnainen
        purilainen kirjoitti:

Kun ei sattunut marketissa silmään yhtään pakettia jossa olisi lukenut "sinihomejuusto". Eli ehkä multa onkin vaan sinihomejuusto auf deutsch hukassa...

Kaikenlaista eedamia ja camemberttia ja ties mitä siellä kyllä oli...

• Eveli

No jos et sen vertaa osaa sanakirjaa kayttaa etka nae paketista mita se sisaltaa niin sitten takaisin auramaahan. Edelpilzkaese on yks ja Blauschimmelkaese toinen.Merkkeja en nyt muista mutta monihan on pakattu niin etta niista nakee juuston ja varsinkin sen kypsyysasteen. Varsinkin saksalaiset sinihomejuuustot ovat kypsina (=sinisina) aika suolaisia, kuten aurakin, mutta minusta jo liian vahvan makuisia. Bavaria blue on hyva sinihomejuusto mutta rasvaisempana kuin aura tuskin korvaa sita.

• Mössääjä

Bergader Edelpilzkäse saattaisi kelvata vallan mainiosti. Sennimistä saksalaisjuustoa olen ostanut silloin tällöin omasta marketistani Helsingistä ja mielestäni se on olemukseltaan ja mikseipä maultaankin koko lailla Aura-juustoa muistuttavaa. Lähempänä ainakin kuin ranskalainen Roquefort ja italialainen Gorgonzola.

• Satunnainen

Aura on gorgonzola-tyyppinen juusto.

• Mössääjä
        Satunnainen kirjoitti:

Aura on gorgonzola-tyyppinen juusto.

Enpä väittäisi noin, vaikka valmistaja kenties väittäisikin. Olen syönyt useampaakin Gorgonzola-juustolaatua sekä Italiassa että Suomessa, enkä pidä Aura-juustoa minkäänlaisena gorgon vastineena. Aura on murenevaista, gorgo paljon sitkeämmin koossa pysyvää. Homeen makuvivahdekin on aivan erilainen.

Gorgonzola ja Aura ovat hienoja juustoja kumpikin, ei siinä mitään. Kummallekin on käyttöä ruokapöydässäni.

• auflauf

Olen törmännyt tuohon samaan ongelmaan. Kun reseptissä lukee "murenna sinihomejuusto", mutta kun sinihomejuusto on täällä kuin sulatejuustoa. Ehkä isommista kaupungeista löytyy kunnollista sinihomejuustoa.
      Tein jouluksi punajuurisinihomejuusto vuokaa. Kyllä se ihan makuista oli. Mutta, kovasti epäilyttävän tuntuista itse juustomössö oli. Ei sitä ainakaan murentaa voinnut. Eli, rohkeasti vain sinihomejuustomössöä käyttämään. Oli muuten aika vekkuli resepti, siitä punajuurisinihomejuustolaatikosta. Täytyy tehdä toistekkin.

• purilainen

No nythän noita vastauksia tulikin ihan kivasti. Takaisin aurajuustomaahan lähtisin vaikka heti, jos se musta kiinni olisi. Ymmärtäisi ainakin mitä pakkauksissa lukee...

Olosuhteiden pakottamana lähden vaan lähimarkettiin etsimään noita täällä tarjottuja vaihtoehtoja.

Kiitokset kaikille tasapuolisesti! ;)

• Mössääjä

Käväisin juuri äskettäin itse marketissa ja vilkaisin ohimennen juustohyllyäkin. Tuon edellä mainitsemani Bergader Edelpilzkäsen pakkauksessa oli näkyvimpänä teksti BERGABLU (vai olikohan sittenkin BERGABLUE?); nimi Bergader Edelpilzkäse löytyi sitten pakkauksen takaa pienemmällä präntillä. Tuota sinihomejuustoa joka tapauksessa voisi olettaa löytyvän kotimaastaan Saksasta.

Onnea etsintään ja maittavia ateriointihetkiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      28
      5702
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      33
      5100
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2924
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2414
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2098
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2048
    7. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      28
      1730
    8. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1667
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1661
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1579
    Aihe