Kokemuksia Rossosta

Galluppia....

Kertokaa kokemuksia Rossosta? Sekoittavat ainakin usein tilauksia ja palvelu hidasta.

65

8398

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosson ruoka on namia

      Mulla on ainakin hyviä kokemuksia Rossoista. Olen syönyt ainakin 3-4 paikkakunnan Rossoissa, kotikaupungissani ei Rossoa ole, mutta silti Rossossa tulee käytyä useita kertoja vuodessa, kun olen liikkeellä muualla. Koskaan ei ole tilauksia sekoitettu. Kerran tilaamamme annokset viipyivät niin kauan, että ehdimme jo kysellä niiden perään, mutta sitten ne tulivatkin ihan pian. Ainut miinus kaikissa käymissäni Rossoissa on vaatimaton raastepöytä; kaipaisin alkusalaattipöydältä monipuolisuutta ja vähän jotain muutakin kuin porkkanaraastetta...

      • SeliSeliVaan

        Tilausten sekoittaminen:
        koska Rossolla on ammattiylpeiden rav. ihmisten keskuudessa heikko maine ketjumaisuuden jne takia, on vaikeuksia saada hyviä ekstroja ja omiakin työntekijöitä. Tottumattomat ja kokemattomat sitten sekoilevat helposti tilausten jne kanssa.

        Hitaus:
        Ketjuravintola, tiukat tehotavoitteet, henkilöstön määrä kunakin päivänä ja aikana sanellaan ketjuohjauksen taholta. Vuoroissa on minimimiehitys millä ideaalitapauksessa tullaan toimeen. Jos joukossa on kokematon työntekijä tai tulee jotakin mitä tahansa häikkää prosessiin, esim. kassakoneet kaatuu tai keittiössä menee jokin soosipata nurin lattialle niin pasmat sekoittuu välittömästi. Ja tiimityötä kun tämäkin on niin ketju on tasan yhtä luja kuin sen heikoin lenkki. Jos joku sairastuu, ei tilalle ole helppo saada ketään (ekstrat ainakin pk-seudulla usein sillä asenteella liikenteessä että 'mähän en mihkään rossoon mee') ja yhdenkin tarjoilijan tai keittiöihmisen vaje näkyy heti kun tehot on vedetty jo valmiiksi tiukalle.

        Raastepöytä:
        Jälleen törmäämme ketjuohjauksen määräyksiin. Raastepöytä on konseptin mukaan porkkana kaali herne/maissi/lantturaaste etikkasäilyke sekä pippurinen ja valkosipulikastike. Muuta ei saisi laittaa jos konseptia noudatetaan, ja jos sitä ei noudateta niin sisäisessä tarkastuksessa tulee nuhteita.

        Tässäpä näitä. Ruoka on sitä perusmättöä ja prosessit sekä menettelytavat on tarkoin sovittuja. Jos haluaa itse vaikuttaa työssään asioihin, eikä vaan toteuttaa toisten määräyksiä, niin Rosso on väärä paikka olla töissä. Asiakkaan näkökulmasta Rosso on varmaan pikemminkin nopea tankkauspaikka, ei mikään "elämys". Tätä mieltä siis täällä, olkaa vapaat näkemään asiat omalla tavallanne.


      • .Viivi
        SeliSeliVaan kirjoitti:

        Tilausten sekoittaminen:
        koska Rossolla on ammattiylpeiden rav. ihmisten keskuudessa heikko maine ketjumaisuuden jne takia, on vaikeuksia saada hyviä ekstroja ja omiakin työntekijöitä. Tottumattomat ja kokemattomat sitten sekoilevat helposti tilausten jne kanssa.

        Hitaus:
        Ketjuravintola, tiukat tehotavoitteet, henkilöstön määrä kunakin päivänä ja aikana sanellaan ketjuohjauksen taholta. Vuoroissa on minimimiehitys millä ideaalitapauksessa tullaan toimeen. Jos joukossa on kokematon työntekijä tai tulee jotakin mitä tahansa häikkää prosessiin, esim. kassakoneet kaatuu tai keittiössä menee jokin soosipata nurin lattialle niin pasmat sekoittuu välittömästi. Ja tiimityötä kun tämäkin on niin ketju on tasan yhtä luja kuin sen heikoin lenkki. Jos joku sairastuu, ei tilalle ole helppo saada ketään (ekstrat ainakin pk-seudulla usein sillä asenteella liikenteessä että 'mähän en mihkään rossoon mee') ja yhdenkin tarjoilijan tai keittiöihmisen vaje näkyy heti kun tehot on vedetty jo valmiiksi tiukalle.

        Raastepöytä:
        Jälleen törmäämme ketjuohjauksen määräyksiin. Raastepöytä on konseptin mukaan porkkana kaali herne/maissi/lantturaaste etikkasäilyke sekä pippurinen ja valkosipulikastike. Muuta ei saisi laittaa jos konseptia noudatetaan, ja jos sitä ei noudateta niin sisäisessä tarkastuksessa tulee nuhteita.

        Tässäpä näitä. Ruoka on sitä perusmättöä ja prosessit sekä menettelytavat on tarkoin sovittuja. Jos haluaa itse vaikuttaa työssään asioihin, eikä vaan toteuttaa toisten määräyksiä, niin Rosso on väärä paikka olla töissä. Asiakkaan näkökulmasta Rosso on varmaan pikemminkin nopea tankkauspaikka, ei mikään "elämys". Tätä mieltä siis täällä, olkaa vapaat näkemään asiat omalla tavallanne.

        Juuri näin takuulla. Töissä siellä on ammattitaidotonta väkeä, se on tullut huomattua, johtuisikohan mahdollisesti palkkauspolitiikasta, että siellä on mitä sattuu eikä varmasti puoletkaan ole käyneet mitään ravintola-alan koulua? Soisi sen h-kunnan tason sitten näkyvän edes hinnoissa.

        Mistä nuo karmaisevat hinnat kyseisellä ketjulla johtuvat? En mä tankkaa huoltikaltakaan vesi-bensaa vaan bensaa!


      • JPPJ
        .Viivi kirjoitti:

        Juuri näin takuulla. Töissä siellä on ammattitaidotonta väkeä, se on tullut huomattua, johtuisikohan mahdollisesti palkkauspolitiikasta, että siellä on mitä sattuu eikä varmasti puoletkaan ole käyneet mitään ravintola-alan koulua? Soisi sen h-kunnan tason sitten näkyvän edes hinnoissa.

        Mistä nuo karmaisevat hinnat kyseisellä ketjulla johtuvat? En mä tankkaa huoltikaltakaan vesi-bensaa vaan bensaa!

        Mielestäni Rosson ruokien hinnat ovat keskitason alapuolella ottaen huomioon tuon raastepöydän kuulumisen hintaan. Sitä ei moni osaa arvostaa, mutta mitä jos se jätettäisiinkin kokonaan pois, ja alkuruokana olisi esim. pelkkää patonkia? Harvassa ravintolassa annoksen hintaan kuuluu muuta kuin leipä jos sitäkään!


      • JPPJ
        SeliSeliVaan kirjoitti:

        Tilausten sekoittaminen:
        koska Rossolla on ammattiylpeiden rav. ihmisten keskuudessa heikko maine ketjumaisuuden jne takia, on vaikeuksia saada hyviä ekstroja ja omiakin työntekijöitä. Tottumattomat ja kokemattomat sitten sekoilevat helposti tilausten jne kanssa.

        Hitaus:
        Ketjuravintola, tiukat tehotavoitteet, henkilöstön määrä kunakin päivänä ja aikana sanellaan ketjuohjauksen taholta. Vuoroissa on minimimiehitys millä ideaalitapauksessa tullaan toimeen. Jos joukossa on kokematon työntekijä tai tulee jotakin mitä tahansa häikkää prosessiin, esim. kassakoneet kaatuu tai keittiössä menee jokin soosipata nurin lattialle niin pasmat sekoittuu välittömästi. Ja tiimityötä kun tämäkin on niin ketju on tasan yhtä luja kuin sen heikoin lenkki. Jos joku sairastuu, ei tilalle ole helppo saada ketään (ekstrat ainakin pk-seudulla usein sillä asenteella liikenteessä että 'mähän en mihkään rossoon mee') ja yhdenkin tarjoilijan tai keittiöihmisen vaje näkyy heti kun tehot on vedetty jo valmiiksi tiukalle.

        Raastepöytä:
        Jälleen törmäämme ketjuohjauksen määräyksiin. Raastepöytä on konseptin mukaan porkkana kaali herne/maissi/lantturaaste etikkasäilyke sekä pippurinen ja valkosipulikastike. Muuta ei saisi laittaa jos konseptia noudatetaan, ja jos sitä ei noudateta niin sisäisessä tarkastuksessa tulee nuhteita.

        Tässäpä näitä. Ruoka on sitä perusmättöä ja prosessit sekä menettelytavat on tarkoin sovittuja. Jos haluaa itse vaikuttaa työssään asioihin, eikä vaan toteuttaa toisten määräyksiä, niin Rosso on väärä paikka olla töissä. Asiakkaan näkökulmasta Rosso on varmaan pikemminkin nopea tankkauspaikka, ei mikään "elämys". Tätä mieltä siis täällä, olkaa vapaat näkemään asiat omalla tavallanne.

        Sieltä tulisi löytyä nuo perustuotteet kuten kaali-ja porkkanaraaste sekä kastikkeet. Tuoretuotteita käytetään hyvin harvoin hinnan takia, kun raastepöydän tulisi melko huokeita olla jotta toiminta olisi kannattavaa.


      • ex asiakas
        JPPJ kirjoitti:

        Mielestäni Rosson ruokien hinnat ovat keskitason alapuolella ottaen huomioon tuon raastepöydän kuulumisen hintaan. Sitä ei moni osaa arvostaa, mutta mitä jos se jätettäisiinkin kokonaan pois, ja alkuruokana olisi esim. pelkkää patonkia? Harvassa ravintolassa annoksen hintaan kuuluu muuta kuin leipä jos sitäkään!

        Ei ole kohdallaan esimerkiksi pizzojen hinnat. Täytettä juuri nimeksikään mutta hinta sama kuin kunnon pizzeriassa! Ja se palvelun hitaus ja väärät täytteet..


      • SeliSeliVaan
        .Viivi kirjoitti:

        Juuri näin takuulla. Töissä siellä on ammattitaidotonta väkeä, se on tullut huomattua, johtuisikohan mahdollisesti palkkauspolitiikasta, että siellä on mitä sattuu eikä varmasti puoletkaan ole käyneet mitään ravintola-alan koulua? Soisi sen h-kunnan tason sitten näkyvän edes hinnoissa.

        Mistä nuo karmaisevat hinnat kyseisellä ketjulla johtuvat? En mä tankkaa huoltikaltakaan vesi-bensaa vaan bensaa!

        ...ketjuohjaus ei ehkä ihan täysin elä todellisuudessa. Ei haluta myöntää, että henkilöstöasiat mättää monessa Rossossa pahemman kerran, ei ymmärretä (?) sitä, että ketjun maine on sellainen etteivät kokeneet ja ammattitaitoiset pidä sitä ykkäsvaihtoehtona töitä hakiessaan. Lisäksi henkilöstövuokrausfirmoissa on vallitsevana se asenne, että Rosso on helppo paikka jossa asiakkaat eivät oleta saavansa tietyn koreografian mukaista palvelua. Siksi Rossoon lähetetään työvuoroon kaikki hermoilevat, hitaat, kokemattomat, tumpelot välivuoden viettäjät joilla ei ole mitään muuta motiivia työskentelyyn ravintola-alalla kuin saada jostain rahaa sen välivuoden aikana.
        Jos raflassa vuoropäällikötkin sujuvasti puhuvat puppua makeista punaviineistä, kaatavat viinin asiakkaalle pitäen ronskisti kiinni pullon keskeltä, ylimääräisiä laseja ei korjata pöydästä, lasit ja pullot asetellaan pöydälle asiakkaan eteen miten sattuu, laseja ja välineitä ei kiilloteta, lautaset plokataan epämääräiseksi pinoksi jossa on kaikki tähteet, välineet sun muut välissä ja joka kannetaan kaksin käsin tiskiin, jne jne, niin ei kai se houkuttele ammattilaisia joilla on hallussa tarkat säännöt miten asiat tehdään hyvässä ravintolassa ja etiketin mukaan. Rossossa tärkeää on toimia nopeasti (miten ne kokemattomat ekstraajat siihen muka pystyvät??) ja tehdä lisämyyntiä (mihin vatsaan asiakas vetää sen juustokakun jos on jo pääruosta aivan turvoksissa??), oikeaoppisesta tarjoilusta ei ole niin väliksi.
        Joten itseään ruokkiva kierre on valmis. "Ei siellä tarvii olla mikään pro, joten lähetetään ne kokemattomimmat sinne --- asiakkaat huomaavat tarjoilun jne tason ja odotukset senkun laskevat --- sana kiertää, ammattilaiset arvostavat firmaa yhä vähemmän..." Näin se menee. Ja ne taitavat, hyvin työnsä tekevät vakituiset työntekijät turhautuvat ja lähtevät muualle töihin, jonnekin missä taidoilla on käyttöä ja missä niitä arvostetaan.


      • Pizzaguru
        ex asiakas kirjoitti:

        Ei ole kohdallaan esimerkiksi pizzojen hinnat. Täytettä juuri nimeksikään mutta hinta sama kuin kunnon pizzeriassa! Ja se palvelun hitaus ja väärät täytteet..

        Saisiko nimetyn esimerkin kunnon pizzeriasta? Olisi myös mukava tavata ihminen, ihan miltä tahansa alalta, joka ei tee virheitä lainkaan.


    • pahaa...

      ...ruokaa. En ole minkäänlaisia positiivisia makuelämyksiä Rossoissa kokenut ikuna, kuitenkin olen erinäisistä syistä johtuen kokeillut Rossoja eri puolella Suomea.

      Palvelusta en viitsi edes aloittaa.

      Kaiken huippu oli jossakin päin Suomea tiramisu, joka tuotiin eteen jäisenä. Kun tästä huomautin, vietiin kakku pois - ja tuotiin kohta mikrolämmitettynä takaisin... miettikää mitä tapahtuu mascarponelle kun se äkkikuumennetaan!!

      • SeliSeliVaan

        ...että käyt sitten paremmissa paikoissa. Niin minäkin teen vapaa-ajallani.


      • voi itse valita...
        SeliSeliVaan kirjoitti:

        ...että käyt sitten paremmissa paikoissa. Niin minäkin teen vapaa-ajallani.

        ... ja ravintolassa on syötävä muulloinkin kuin vapaa-ajalla


    • suklaahirviö

      Rossossa käyn syömässä ehkä kerran kuussa tms. Plussaa siitä, että ketjumaisuuden ansiosta jokainen ravintola on enemmän tai vähemmän toisensa kaltainen. Vaikka menisit vieraan kaupungin Rossoon, niin se tuntuu ihmeen tutulta. ;) Ruokalista on ihan monipuolinen ja löytyy sieltä muutakin kuin pizzaa.

      Sitten sitä miinusta. Mielestäni Rosson toistuvat "ruokalistauudistukset" eivät useinkaan ole parantaneet tilannetta. Jostain kumman syystä omat herkkuateriani on aina pudotettu listalta "uudistuksen" tullessa. :( Ajoittain palvelu on myös TODELLA hidasta - sen tietysti ymmärtää nyt kun on lukenut ravintolassa työskennelleen kertomuksia. Pieni miinus myös siitä, että annokset eivät minusta aina ole tasalaatuisia, minkä nyt luulisi olevan ketjuravintolan tavoite. Kokista riippuen annos voi olla joko mikroskooppisen pieni, tai sitten hyvinkin riittoisa. Pannupizza voi olla herkullinen ja mehukas, tai sitten ainoa täyte on sijoitettu ihan pizzan keskelle ja reuna suorastaan rutisee kuivuuttaan.

      Rosson ruokalistalla on hyvin merkitty tietoa laktoosi-intolerantikoille ja muille erikoisruokavaliota noudattaville. Siksi ihmetyttää, että miksi ei tällainen suuri ketju voisi alkaa merkitä annosten kaloripitoisuuksia (noin-arviolla) ruokalistaan? Rossossa käy ainakin täällä moni ihan rutiininomaisesti työlounaalla, ja useasti lounastava arvostaisi tällaista tietoa. Hampurilaispaikat huolehtivat jo asiasta kiitettävästi. Rossolta toivoisi samaa.

      Rosso on sellainen hyvä, turvallinen valinta, jonne voi mennä syömään sellaista perusruokaa. Se ei ole mikään gourmet-paikka, vaan enemmän arkiravintola, jos näin voisi sanoa. Ja sellaisena ihan hyvä. Kouluarvosanoilla nelosesta kymppiin antaisin kasin.

      • alleergikko

        No en kyllä luottaisi hirveästi niiden pöperöihin "ruokavammaisena"! Kun touhu on muutenkin mitä sattuu, niin tuskin siellä köökin puolella jaksetaan huolta kantaa asiakkaan terveydestä.Epäilen...


    • ****

      sontaa ja kehtaavat vielä väittää sitä ruoaksi!! Huh, huh! Onneksi on vaihtoehtoja. Käyköön ne, jotka vapaaehtoisesti moista moskaa suuhunsa haluavat työntää! Ja hullut vielä maksavat siitä!!

      • JPPJ

        Sonnaksi ja moskaksi haukut, mutta perustelut puuttuvat kokonaan? Tuskinpa olisi Suomen suurin ketjuravintola jos väitteesi pitäisi paikkansa edes jollain tasolla...


      • *****
        JPPJ kirjoitti:

        Sonnaksi ja moskaksi haukut, mutta perustelut puuttuvat kokonaan? Tuskinpa olisi Suomen suurin ketjuravintola jos väitteesi pitäisi paikkansa edes jollain tasolla...

        Jokainen vähänkään enemmän ravintoloissa asioinut ei perusteluja Rosson ala-arvoisiin ruokiin vaadi....mutta tässä alkuun:
        Palvelu on todella hidasta ja kuten muistakin viesteistä voit lukea, todella huonoa.
        Ruoka on oma lukunsa mm. porsaan sisäfilettä listalla, lautasella niin kuvottava jänteinen kengänpohja, etten ole sellaista nähnyt. Edes kahden palautuksen jälkeen ei taso muuttunut ja "keittiöpäällikkö" kehtasi väittää, että sisäfileessäkin on jänteitä!!!!!
        Kokeilin vielä pizzaa ja hain kotiin vietäväksi. Kotona olikin kiva ylläri, kun laatikossa oli Saarioisten valmispizzan kokoinen lätty, jossa ei täytteitä ollut kuin toisella puolella ja sitäkin todella nihkeästi. Vaikka nälkä kaihersi, raahasin lätyn silti takaisin. Pizzan koosta ravintolapäällikön kommentti oli "oho, onhan se kyllä hieman pieni". Tämä oli takuuvarmasti viimeinen vierailuni ko. "ravintolassa". Edelleen on hienoa, että vaihtoehtoja löytyy runsaasti :) Toimii varmasti hyvin pienillä paikkakunnilla, joissa ei valinnan varaa ole.
        p.s. Ihan vain tiedoksesi Rosso ei ole Suomen suurin ravintolaketju, vaan ABC-ravintolat. Rossoja on hieman yli 40 ja ABC-ravintoloita yli 70.


      • Asiakas
        ***** kirjoitti:

        Jokainen vähänkään enemmän ravintoloissa asioinut ei perusteluja Rosson ala-arvoisiin ruokiin vaadi....mutta tässä alkuun:
        Palvelu on todella hidasta ja kuten muistakin viesteistä voit lukea, todella huonoa.
        Ruoka on oma lukunsa mm. porsaan sisäfilettä listalla, lautasella niin kuvottava jänteinen kengänpohja, etten ole sellaista nähnyt. Edes kahden palautuksen jälkeen ei taso muuttunut ja "keittiöpäällikkö" kehtasi väittää, että sisäfileessäkin on jänteitä!!!!!
        Kokeilin vielä pizzaa ja hain kotiin vietäväksi. Kotona olikin kiva ylläri, kun laatikossa oli Saarioisten valmispizzan kokoinen lätty, jossa ei täytteitä ollut kuin toisella puolella ja sitäkin todella nihkeästi. Vaikka nälkä kaihersi, raahasin lätyn silti takaisin. Pizzan koosta ravintolapäällikön kommentti oli "oho, onhan se kyllä hieman pieni". Tämä oli takuuvarmasti viimeinen vierailuni ko. "ravintolassa". Edelleen on hienoa, että vaihtoehtoja löytyy runsaasti :) Toimii varmasti hyvin pienillä paikkakunnilla, joissa ei valinnan varaa ole.
        p.s. Ihan vain tiedoksesi Rosso ei ole Suomen suurin ravintolaketju, vaan ABC-ravintolat. Rossoja on hieman yli 40 ja ABC-ravintoloita yli 70.

        Olet oikeassa että ABC-"ravintoloita on enemmän, tosin myös taitta olla kaikenmaailma helmisimpukka ravintoloita ja vastaaviakin Rossoihin verrattuna. En kuitenkaan näkisi ABC-liikennemyymälöiden ruokaloita varsinaisina ravintoloina, kun siellä esimerkiksi jonotetaan/tilataan tarjottimen kanssa ruoat linjastosta, ja astiatkin pitäisi itse palauttaa kärryihin. Tosin joillekin sekin varmasti on "ravintolakokemus" ja varsin riittävä.


      • *****
        Asiakas kirjoitti:

        Olet oikeassa että ABC-"ravintoloita on enemmän, tosin myös taitta olla kaikenmaailma helmisimpukka ravintoloita ja vastaaviakin Rossoihin verrattuna. En kuitenkaan näkisi ABC-liikennemyymälöiden ruokaloita varsinaisina ravintoloina, kun siellä esimerkiksi jonotetaan/tilataan tarjottimen kanssa ruoat linjastosta, ja astiatkin pitäisi itse palauttaa kärryihin. Tosin joillekin sekin varmasti on "ravintolakokemus" ja varsin riittävä.

        ABC-ravintolat kuuluvat samaan luokkaan Rosson kanssa. Ainoa ero taitaa olla vain se, että ABC-ravintolat ovat kaikki suurissa komplekseissa, joista saa bensaa ja samassa on ruokakauppa. Itse tosin en kumpaakaan ravintolaksi kutsuisi. Ja aivan yhtä "hyviä" kokemuksia on myäs ABC:stä, kuin Rossostakin. Taitaapa olla paljon muitakin "ravintoloita", joissa ruoat jonotetaan linjastosta ja palautetaan itse astiat (mm.aika monet lounasravintolat) että se siitä :)
        Juuri se onkin idea, että joillekin nämä paikat riittävät "ravintolakokemukseksi".


      • 123456790
        ***** kirjoitti:

        ABC-ravintolat kuuluvat samaan luokkaan Rosson kanssa. Ainoa ero taitaa olla vain se, että ABC-ravintolat ovat kaikki suurissa komplekseissa, joista saa bensaa ja samassa on ruokakauppa. Itse tosin en kumpaakaan ravintolaksi kutsuisi. Ja aivan yhtä "hyviä" kokemuksia on myäs ABC:stä, kuin Rossostakin. Taitaapa olla paljon muitakin "ravintoloita", joissa ruoat jonotetaan linjastosta ja palautetaan itse astiat (mm.aika monet lounasravintolat) että se siitä :)
        Juuri se onkin idea, että joillekin nämä paikat riittävät "ravintolakokemukseksi".

        No eihän kukaan ABC:tä väitäkään ravintolaksi. Se on huoltsikka ja sillä sipuli. Sieltä saa nopeasti sitä ruokaa mitä tilaa, ja se tulee pöytään pian. Hintakin on (aika) kohdallaan.

        Mutta joku kutsuu rossoa ravintolaksi! Ja tuo kun se palvelu ei pelaa, sitä ei saisi olla nakkikioskillakaan, eikä olekaan! Sitä on vain rossossa!


    • ...ellet ole laihiksella

      Paljon tuota on haukuttu, mutta itse olen pitänyt sitä ihan hyvänä paikkana. Ehkä hieman hintava kuitenkin, kun ruoka on aika normaalia. Olen pitänyt pastoista ainakin (tomaatti-, vuohenjuusto-...), mutta mainittakoon nyt se ehdoton miinus: RASVA. Ruoka on välillä todella iljettävän rasvaista, kun annoksen on syönyt, tai siis sen mitä on jaksanut, niin lautasen pohjalla lilluu sentti rasvalientä. Kerran söin lohisalaatin, joka sekin oli rasvassa uitettu.

      • suklaahirviö

        Rossossa jotkut ruoat ovat tosiaankin rasvaisia. Lohi on tietysti aika rasvainen kala noin muutenkin.. siitä jos salaatin tekee, niin sen rasvaisuutta kannattaisi yrittää salaatin muilla ainesosilla keventää, eikä ainakaan lisätä. Tämä vinkkinä Rossolle.. ;)

        Minusta olisi hyvä, jos rasvaisen sijasta olisi myös jotain kevytvaihtoehtoja. Salaatinkastikkeet ovat Rossossa myös huikean rasvaisia. Yleensä täällä on ollut tarjolla balsamiviinietikkaa näiden tymyrasvaisten vaihtoehtona, mutta joskus sitä pitää pyytää myös erikseen..


    • Entinen Tarjoilija

      On myös aika ihmeellistä että monet asiakkaat eivät noteeraa millään tavoin palvelua odottaessaan sitä että tarjoilija palvelee jotain toista asiakasta. Mietippä itse miltä sinusta tuntuisi jos tarjoilija häipyisi palvelemaan toista pöytää juuri kun olet antamassa omaa tilaustasi. Olen itse ollut tilanteessa missä minulta otettiin tilausta ja perhe ravintolan toisella puolella HUUSI että "Me olemme valmiita tilaamaan". Tarjoilija joka oli paikalla yksin, sanoi kohteliaasti "Pieni hetki, Tulen kohta", mutta se ei näille maailmanomistajille riittänyt vaan he nousivat ja lähtivät, välittömästi! Ja olivat muuten tulleet meidän jälkeemme.
      Ja tapahtui muuten eräässä lähiö Rossossa Helsingissä.

      • ei asiakas

        Rossossahan käy tyypillisesti porukkaa mitkä ei koskaan käy missään muualla. Eivät ymmärrä miten kuitenkin raflassa pitäisi käyttäytyä.


      • törmännyt

        varmaankin samaan perheeseen myös. Tapahtui pohjois-helsigissä. MOUKKAMAISTA KÄYTÖSTÄ ja hirvää uhoamista !!!! Luulivat että voivat säikyttää käytöksellään henkilökunnan. Minuun EI TEHONNUT mionen meteli, muista paikalla olevista en tiedä. Ja tulihan sieltä asiakaspalaute jossa haukuttiin henkilökunta....


    • vuosia sitten

      Takavuosina kävin silloin tällöin Rossossa lounaalla, mutta pariin vuoteen en ole enää käynyt. Syitä on useitakin:

      1. Vähäinen tarjoilijamäärä ja hidas keittiö. Vaikka en olekaan lounasaikana kellokortilla, niin lounaslistan sapuska pitäisi kyllä tulla viimeistään kymmenessä minuutissa. Paikallinen Rosso ei kykene siihen alkuunkaan. Henkilökunnan vähäisyys ei kylläkään ole henkilökunnan syy, se ainoa (?) tarjoilija on ihan kiva, tai ainakin se, mikä oli sen pari vuotta sitten.

      2. Kurja salaattipöytä. Herne-maissi-paprika ja porkkanaraaste ei ole minun näkemykseni salaatista. kastikkeissakaan ei ollut hurraamista. En tiedä nykyisestä salaaatista, mutta tämä yksi ja sama ikiliikkujasalaatti pyöri minun käynneilläni kesät ja talvet vuodesta vuoteen.

      3. Leipäpuoli oli kerrassaan surkea: valmiiksi palottuja ja kovia patonginpätkiä tai sitten sitä iänikuista kivikovaa hapankorppua.

      4. Lounasruoat olivat usein tukevaa ja rasvaista mättöä ja taas a la cartesta tilattuna lounasaika venyi puoleentoista tuntiin.

      5. Keskeisen sijainnin ja pienen koon vuoksi paikallinen Rosso oli kuitenkin usein täysi, joten lounasaikaan ei pöytää edes saanut.

      6. Yhden kerran olen valittanut sapuskasta. Tilasin kinkkupastan, ja sen saavuttua laskin annoksessa täsmälleen kaksi kappaletta postimerkin neljäsosan kokoista kinkkusipaletta. Toivat kahvin kera korvaukseksi kakkupalan.

      Tämmäisiä Rossokokemuksia siis minulla. Korostan vielä, että ne ovat lounasaikaan hankittuja. Illalla en edes kuvitteleisi meneväni Rossoon syömään, sillä muitakin vaihtoehtoja on.

    • niissä käynyt

      Noita Rossojakin on varmasti moneen lähtöön. Jos on parissa käynyt, niin on varmasti helppo sanoa koko ketjun olevan todella syvältä. Harmittavn usein yksi huono työntekijä pystyy lokaamaan koko ravintolan maineen. Tosin tällä palstalla kaikki asiakkaatkin tunutvat olevan niin kaikkitietäviä ja ammattilaisia, että he´löytävät aina jotain sanottavaa ja suurenneltavaa

      • joka paikassa

        Minun kirjoituksessani tuossa edellä Rosson lounaista ei ollut kyse henkilökunnan huonoudesta vaan sapuskan kurjuudesta.

        "kaikkitietäviä ja ammattilaisia, että he´löytävät aina jotain sanottavaa ja suurenneltavaa"

        No kunhan olet minun ikääni (58) ehdittyäsi syönyt koko työelämäsi ajan lounaita ulkona, niin kyllä siinä pakostakin tulee lounastamisen ammattilaiseksi ja oppii näkemään ja maistamaan, mikä on hyvää ja mikä huonoa. Ei siinä tarvitse yhtään suurennella.

        "Noita Rossojakin on varmasti moneen lähtöön."

        Rossohan toimii sillä formaatilla, että ruokalista ja raaka-aineet ovat läpi Suomen joka paikassa täysin samoja. Etkö sitä tiennyt? Ei se herne-maissi-paprikapakaste muutu yhtään kummemmmaksi, tarjoillaan se sitten vaikkapa Hangossa tai Kilpisjärvellä.


      • hemapassakin
        joka paikassa kirjoitti:

        Minun kirjoituksessani tuossa edellä Rosson lounaista ei ollut kyse henkilökunnan huonoudesta vaan sapuskan kurjuudesta.

        "kaikkitietäviä ja ammattilaisia, että he´löytävät aina jotain sanottavaa ja suurenneltavaa"

        No kunhan olet minun ikääni (58) ehdittyäsi syönyt koko työelämäsi ajan lounaita ulkona, niin kyllä siinä pakostakin tulee lounastamisen ammattilaiseksi ja oppii näkemään ja maistamaan, mikä on hyvää ja mikä huonoa. Ei siinä tarvitse yhtään suurennella.

        "Noita Rossojakin on varmasti moneen lähtöön."

        Rossohan toimii sillä formaatilla, että ruokalista ja raaka-aineet ovat läpi Suomen joka paikassa täysin samoja. Etkö sitä tiennyt? Ei se herne-maissi-paprikapakaste muutu yhtään kummemmmaksi, tarjoillaan se sitten vaikkapa Hangossa tai Kilpisjärvellä.

        Eipä sitä herne-maissi-paprikaa taida olla kuin raastepöydässä... Mutta vaikka samalla kaavalla ja samoilla raaka-aineilla toimitaan, syntyy eroja mm. kokista ja muusta henkilökunnasta johtuen. Pizzan koko ei varmasti pidä olla Saarioisten lätyn kokoinen, ja jotkut kokit osaavat pilata jopa broilerin tai possun paistamalla sen kuivaksi, ja toiset taas osaavat tehdä sen oikein meheväksi. Ei ne raaka-aineet Rossoissa sen huonompia ole kuin muissakaan perusravintoloissa.

        En tuolla kommentilla asiakkaiden tiedoista ja ammatitaidosta tarkoittanut vain sinua, vaan koko palstan tasoa. Täällä vaan tuntuu olevan niin helppo nimettömästi kirjoittaa vaikka mitä ja olla aina omasta mielestään oikeassa... Esim. jos viestissä lukee että ruoka on sontaa eikä sen kummemnin perusteluja, niin ei voi kovin todesta ottaa.


      • että petyin muuallakin
        hemapassakin kirjoitti:

        Eipä sitä herne-maissi-paprikaa taida olla kuin raastepöydässä... Mutta vaikka samalla kaavalla ja samoilla raaka-aineilla toimitaan, syntyy eroja mm. kokista ja muusta henkilökunnasta johtuen. Pizzan koko ei varmasti pidä olla Saarioisten lätyn kokoinen, ja jotkut kokit osaavat pilata jopa broilerin tai possun paistamalla sen kuivaksi, ja toiset taas osaavat tehdä sen oikein meheväksi. Ei ne raaka-aineet Rossoissa sen huonompia ole kuin muissakaan perusravintoloissa.

        En tuolla kommentilla asiakkaiden tiedoista ja ammatitaidosta tarkoittanut vain sinua, vaan koko palstan tasoa. Täällä vaan tuntuu olevan niin helppo nimettömästi kirjoittaa vaikka mitä ja olla aina omasta mielestään oikeassa... Esim. jos viestissä lukee että ruoka on sontaa eikä sen kummemnin perusteluja, niin ei voi kovin todesta ottaa.

        heippa...

        mieheni kanssa paljon suomea kiertäneenä ole käynyt n. 5-6:ssa eri kaupungin rossossa ja ei se taso paljon muutu. Kyllähän sitä ruokaa nyt syö, kun on pakko, mutta en lähtisi sinne nauttimaan iltaa hyvän ruuan ja viinin parissa.
        ne kerrat kun siellä ollaan "jouduttu" köymään, niin ovat juuri sellasia, ettei muuta vaihtoehtoa ole löytynyt esim. kuopiossa viime juhannuksena ainut ravintola joka oli auki.


      • toisille ....
        hemapassakin kirjoitti:

        Eipä sitä herne-maissi-paprikaa taida olla kuin raastepöydässä... Mutta vaikka samalla kaavalla ja samoilla raaka-aineilla toimitaan, syntyy eroja mm. kokista ja muusta henkilökunnasta johtuen. Pizzan koko ei varmasti pidä olla Saarioisten lätyn kokoinen, ja jotkut kokit osaavat pilata jopa broilerin tai possun paistamalla sen kuivaksi, ja toiset taas osaavat tehdä sen oikein meheväksi. Ei ne raaka-aineet Rossoissa sen huonompia ole kuin muissakaan perusravintoloissa.

        En tuolla kommentilla asiakkaiden tiedoista ja ammatitaidosta tarkoittanut vain sinua, vaan koko palstan tasoa. Täällä vaan tuntuu olevan niin helppo nimettömästi kirjoittaa vaikka mitä ja olla aina omasta mielestään oikeassa... Esim. jos viestissä lukee että ruoka on sontaa eikä sen kummemnin perusteluja, niin ei voi kovin todesta ottaa.

        No, jos Rosson sapuska on sinun mielestäsi herkkujen huippu, niin eipä se minua heilauta. Minä käyn siitä huolimatta muualla syömässä.


    • asiakas33

      Vein perheen syömään Malmille ja Rossossa ei edes huomattu kun tulimme sisälle. Kukaan ei tullut palvelemaan! Istuimme pöytään eikä edelleenkään kukaan tullut paikalle. Tarjoilija käveli ohi tuijottaen,ei edes hymyä. Istuimme tässä 15-20min ja päätimme vaihtaa Ravintolaa. Ravintola SUSKI palveli heti ja ystävällisesti. Sinne menemme varmaan toistekin.

    • keittäjätär

      olen itse ravintola kokki ammatiltani ja ensimmäinen työharjoituksen suoritin rossossa..sen jälkeen vannoin etten mene kyseiseen ravintolaan töihin ikinä..

      eli tässä jotain alasta tietävä kertoo omat kokemukset...:

      miinukset:

      palvelu huomaamatonta, palvelu kuitenkin ystävällistä.

      kikkaillaan liikaa eineksillä, ymmärrän sen koska varmaan sapuskaa liikkuu sen verran paljon että resurssit ei riitä esareitten tekoon..

      lista vaihtuu mutta samanlaisilla annoksilla..

      ketjumaisuus

      korkeat hinnat en ymmärrä sit alkuunkaan..

      plussat:

      on helppoa mennä rossoon, se on kaikille tuttu paikka kuitenkin..

      annokset hyvän kokoset

      pizzat todella hyviä!!


      olenn miljoonaa kertaa käyny rossossa syömässä ja mielestäni kaikki sokkarin paikat on samanlaisia. oli se sitten rosso,rillo tai fransmanni..

      olen varma siitä että työskentely ketjupaikassa on vaativampaa omalla tavalla koska siellä ei kuunnella työntekijöitä joka johtaa paskaan HDF:ään.. ja siitä seuraa kova vaihtuvuus ravintoloissa..miten palvelu voi olla silloin loistavaa?

      kuulin jutun että henkilökunnalle annetaan virkistymisrahaa 50€/v/henk?? näinkö suppea palkitseminen sokkarilla ontyönpanoksesta?
      hinnat on korkeat joten jotain parempaa pitäs olla heille tarjolla...

      omassa paikassa saadaan lähemmäs 200€/v/henk plus muita palkintoja/etuja

      ja meillä se näkyy asiakaspalvelussa ja ruoanlaadussa..

      löytyy paljon huonompia ravintoloita kun rosso.. mainittakoon esim. se hämeenkadulla oleva ykkösbonus paikka turussa(en muista nimeä,turun torre, tampereella american diner's, bugsy, plevnakin rajamailla palvelun takia..

      en ole rossossa yli kahteen vuoteen käyny, suosin ennemmin pieniä paikkoja jossa tunnelmakin erillainen!

      ja sitten... ihmiset jotka kuvittelee tietävänsä kaiken ravintoloista koska he käy kerran 3 kk ulkona syömässä niin vittu ampukaa itsenne.. olette enemmän ku tervetulleita palvelemaan kaltaisianne tunnevammaisia ääliöitä..
      ja btw, annos ku annos, aika ku aika niin sallittu ruoan tulon kesto on 20min! oli se sitten pizza,pihvi tai salaatti. jos on puolen tunnin ruoka tauko(mitä ravintola henkilökunnalla ei ole vaikka tekee 10h pvää...) ja on hirmu kiire, niin safkatkaa seisovas pöydäs tai ostakaa vaikka roiskeläpät kaupasta!!

      • syömässä käynyt

        Mitä vikaa Bugsyssa mielestäsi on? Olen käynyt siellä kolme kertaa, joista kerran palvelu oli loistavaa ja kahdesti ns. ihan hyvää tavallista. Onko sattunut kohdalle hyvät tarjoilijat vai mikä? Ruoka oli ihan kohtuullisen hyvää, tosin suhteessa kyllä liian kallista.


      • Entinen tarjoilija

        Kiitos sinulle.
        Vihdoikin alkaa totuus tulla esille siitä missä mennään.
        Itse lopetin joitakin vuosia sitten ravintolahommat kun näin mihin työn kiristäminen alkaa mennä, asiakkaat valittavat ja henkilökunta juoksee hysteerisenä ja yrittää vielä selvitä töistään, kun tulee uusia nuoria duunareita töihin osa heistä liikkuu kuin olisi löysät paskat housuissa ja tauolle pitää silti päästä. Syödä et ehdi oli sitten töitä 2-4-6-12 tuntia mutta työn teho pitää pysyä kokoajan samana. Johdolta tulee viikottain toinen toistaan älyttömämpiä määräyksiä joiden noudattaminen on mahdotonta, ja sitten uhkaillaan potkuilla. Esim. Tarjoilija ei saa laskea kassaa asiakkaiden nähden...ok, mutta jos olet yksin salissa kuten tapa on nykyään, et myöskään voi mennä konttoriin laskemaan rahoja koska salissa on asiakkaita. Kun viimeiset ovat lähteneet usein vasta 1-10 min sulkemisen jälkeen on myös tarjoilijan työaika loppunut! Käsittävätkö ihmiset ettei henkilökunnalle makseta palkkaa pennin latia ravintolan sulkemisen jälkeen!!!!!??????
        Ja kun kokki jos sellainen vielä paikalla on ollut häipyy saman tien, niin siellä olet, rahojen, viinojen, tupakoiden kanssa ja saat pelätä onko jossain piilossa joku huumeveikko.
        Omalla ajalla teet tilitystä ja muita lopputöitä, ja toivot parasta.
        Minulle viimeinen pisara oli kun samalla viikolla olin 4 päivänä 11 tuntia peräkkäin töissä iltavuorossa, ja viimeisen tilityksen jälkeen minua syytettiin varkaaksi kun olin kirjoittanut väärän summan tilitys lappuun, rahat kyllä olivat pussissa kassanauhan mukaan oikein.
        Samaisella viikolla kokki pyörtyi keittiössä 14 tunnin tauottoman vuoron päätteeksi.
        Että kun valitatte kaikesta niin suunnatkaa ne valitukset oikeaan paikkaan ei niille tarjoilijoille jotka viellä ovat töissä ja edes yrittävät!!!!!!!!!!!!!


    • BBQ Chicken

      Kokemuksia Rossoista Tampereelta ja Helsingistä/Vantaalta. Tampereella palvelu oli pääsääntöisesti ala-arvoista. Pisteenä oli se, että kerran tuotiin seuralaiselleni väärä annos. Tarjoilija laittoi omaksi syyksi, jotta tilattu väärin. Tarkistus kassalle, mikä tuote lyöty koneeseen... eli tilaus oli oikein. Uusi annos tulikin sitten, kun omani olin syönyt.. ei hyvityksiä -ei anteeksipyyntöä. Seuraavana arkena yhteys ketjuun ja sitten soitettiinkin ravintolapäällikön toimesta ja postissa tuli lahjakortti... eli loppu hyvin kaikki hyvin, mutta hyvitys olisi pitänyt tapahtua Ravintolassa jo... eli eipä Tampereella enää käyty Rossoissa sen lahjakortin käyttämisen jälkeen...
      Helsingissä palvelu OK:ta ja varsinkin erityisesti Tikkurilan Rossossa on erittäin palvelualtis tarjoilija (Vaalea kihratukkainen hieman vanhempi naishenkilö..jolla on OIKEA PALVELUASENNE!!!) No..ruoka on sitä peruskamaa!!! Ihan OK:ta sitä saa mitä tilaa ei ylläty eikä petykään!!! kaaliraaste hyvää valkosipulikastikkeen kanssa.. monissa paikoissa kun ei tule mukaan sitäkään!!!

      • keittäjätär

        lipos sun persettä tarpeeks?

        oletteko ikin miettiny että tarjoilijan palvelun laadusta saa syyttää miltei vaan asiakkaita?;)

        olen itse myös kikkaillu tarjoilijana ja henk kohtasesti osaan kait vetää ihmisten oikeista naruista koskakertaakaan ei ole asiakas mun palvelusta valittanu oli se sitten puhelimessa tai ravintolassa. pikemminkin toiste päin!
        piilo vittuilulla sitä pitkälle pötkitään..;)


      • Keliakiapotilaalle

        Kaverini oli miehensä kanssa Rossossa joista saa gluteenitonta pizzaa. Kaverin miehellä on siis keliakia. Sairauden tuntevat tietää kyllä miten tarkasta ruokavaliosta on kyse!

        Pariskunta tilasi pizzat, ja teroitti että tämä miehen pizza gluteenittomana. "Normaali"pitkän ajan kuluttua ruoat tulivat - eikä se toinen ollut gluteeniton. Sen nimittäin näkee silmällään jo, pitäisi olla erinäköinen pohja. Tarjoilija ei meinannut millään myöntää virhettä. Lopulta myönsi että "kai se sit täytyy tehdä uusiksi"!!
        Meni yli puoli tuntia, toinen siinä sitten odottaa kun on jo syönyt, ja toiselle ruoka on vasta tulossa.

        Tämä tarjoilija ei varmaan ole enää siellä tosin töissä, tapahtuneesta on pari vuotta, ja rossossahan tunnetusti h-kunta vaihtuu tiuhaan tahtiin.


    • mietitäänpäs

      Järvenpään Rosso on hyvä. Palvelu pelaa, pitsat (muuta en juuri siellä syökään) ovat hyviä ja erityinen plussa siitä, että annoksia saa muutettua oman mieltymysten mukaiseksi.

      Muiden paikkakuntien Rossoista en valitettavasti voi sanoa samaa.

      Myös minun suosikkipitsani on pudotettu listalta pois, mutta täytteitä vaihtelemalla sen saa melkein takaisin.

      Koskaan ei Rossossa ole tilaustani sekoitettu enkä ole saanut väärää annosta. Laskutkin ovat aina olleet oikein.

    • maata

      Jokaisella vähänkin ulkona syömässä käyneellä on varmasti kokemuksia Rossosta koska niitä on tuo ympäri maata yli 40 ravintolaa. Suomalaiseen mentalitettiin kuuluu löytää asioista negatiiviset puolet. Nämä kaksi yhdistettynä: jokainen Rossossa pettynyt pääsee avautumaan kuinka paskasta ravintolasta on kyse. Hyviä kokemuksiahan ei kannata edes muistella.

      Ihmetyttää vain että miten moinen ravintolaketju voi kannataa jos ruoka, palvelu, hinnat,tarjoilija, kokki, odotusaika, salaattipöytä ja naapurin siskon miehen kokemukset ovat niin kamalan huonoja. S-ryhmän ravintolapuolen tulos ja kehitys on kokoajan kasvussa, tuskin nuo muut ketjuravintolat paikkaavat Rosson huonoutta, vaan uskon että myös Rossoissa asiakkaita riittää myös jatkossakin, kaikesta huolimatta...

    • Essi82

      Kasvisruoka on tosi hyvää ja palvelukin muuten ihan ok. Mutta ystäväni sai kerran ruokamyrkytyksen pilaantuneesta ruuasta, joten kannattaa olla varovainen. :-(

      • Ömppu

        Oliko tuo ruokamyrkytys todettu johtuvan Rosson ruoasta, vai oliko ystäväsi oma mielipide/päätelmä, koska ruokamyrkytyksestä ei kannata ravintolaa lähteä syyttämään, ellei sitä ole terveysviranomaisen puolesta tutkittu ja päätetty.


      • Essi82
        Ömppu kirjoitti:

        Oliko tuo ruokamyrkytys todettu johtuvan Rosson ruoasta, vai oliko ystäväsi oma mielipide/päätelmä, koska ruokamyrkytyksestä ei kannata ravintolaa lähteä syyttämään, ellei sitä ole terveysviranomaisen puolesta tutkittu ja päätetty.

        Oma mielipide.

        Mitään muuta sellaista ei syöty, että olisi voinut tulla siitä. Ystäväni (terveydenhoitoalalla) epäili että tuli lihasta. Itse en syönyt samaa ruokaa enkä siis sairastunut. Oireet viittasivat kuitenkin ruokamyrkytykseen eikä muuhun sairaukseen yms.

        Ja kyllä minusta voi mielipiteenä ilmaista että tuli sairaaksi ruuasta, sattuuhan tuota sekä laitoksissa että kotonakin. Kaikille tapahtuu virheitä. Ei Rosso varmaan sen parempi ole kuin muutkaan, noita tapauksia ei varmaan vain huomata eikä niistä jutella. Olen itsekin nähnyt mm. myymäläalalla sellaista mikä varmasti olisi laitonta ja terveydelle ainakin haitallista, mutta en ole työntekijänä siitä uskaltanut kertoa mitään julkisesti.


    • Huono*

      Hakaniemen Rossossa on ainakin luokaton palvelu. Kaikkea saa odottaa ja eri tarjoilijat sanoo eri asioita annoksiin liittyen.

      • Ympyrätalon tarjoilija

        -Mitä asioita on sanottu eri tavalla?
        -Monestiko olet käynyt ja mihin aikaan päivästä?
        -Voisitko opetella antamaan palautetta paikan päällä sen sijaan että avaudut täällä? :)

        t: kyseisen putiikin tarjoilija


      • _ _ _
        Ympyrätalon tarjoilija kirjoitti:

        -Mitä asioita on sanottu eri tavalla?
        -Monestiko olet käynyt ja mihin aikaan päivästä?
        -Voisitko opetella antamaan palautetta paikan päällä sen sijaan että avaudut täällä? :)

        t: kyseisen putiikin tarjoilija

        No esimerkkinä vaikkapa liittyen annosten lisukkeisiin, kerran sain haluamani lisukkeen joka oli eri kuin listassa mainittu. Seuraavan kerran en saanut sitä koska "se on mahdotonta" ja sitä seuraavan kerran en saanut sitä koska vaikka se on mahdollista, se ei kuulu ruoan luonteeseen.

        Olen käynyt luultavasti n. 8 kertaa joko arki-iltaisin tai sunnuntaisin, nyt ei ole tullut käytyä moneen kuukauteen.

        Olen antanut palautetta myös paikan päällä.

        Sinun sen sijaan kannattaisi ehkä opetella lukemaan omasta työstäsi negatiivista palautetta ja miettiä kuinka voisit sitä kautta omaa työtäsi parantaa? :)


      • - - - - -
        _ _ _ kirjoitti:

        No esimerkkinä vaikkapa liittyen annosten lisukkeisiin, kerran sain haluamani lisukkeen joka oli eri kuin listassa mainittu. Seuraavan kerran en saanut sitä koska "se on mahdotonta" ja sitä seuraavan kerran en saanut sitä koska vaikka se on mahdollista, se ei kuulu ruoan luonteeseen.

        Olen käynyt luultavasti n. 8 kertaa joko arki-iltaisin tai sunnuntaisin, nyt ei ole tullut käytyä moneen kuukauteen.

        Olen antanut palautetta myös paikan päällä.

        Sinun sen sijaan kannattaisi ehkä opetella lukemaan omasta työstäsi negatiivista palautetta ja miettiä kuinka voisit sitä kautta omaa työtäsi parantaa? :)

        Nykyisellä listalla on muutama annos, joihin ei alunperin saanut vaihtaa lisuketta (tomaattirisotto / paistetut perunat kasvikset). Koska moinen kuitenkin on kieltämättä syvältä, jotkut kokit varmaan kaikissa Rossoissa kuitenkin joustivat säännöstä jos pyysi nätisti.
        Jossain vaiheessa meidät ohjeistettiin toimimaan niin, että asiakasta pitää informoida siitä 'että annos muuttuu radikaalisti jos lisuke vaihdetaan' mutta mikäli asiakas silti halusi muutoksen, se tehtiin.
        Sitten taas tuli ehdoton vaihtokielto noiden muutaman annoksen ja lisukkeen kohdalla.
        Nyt on uusi sääntö voimassa, eli kaikkiin annoksiin saa vaihtaa lisukkeen. Käsittääkseni systeemin sekavuus ja siitä tulleet palautteet vaikuttivat asiaan.
        Ärsyttää ottaa tarjoilijana haukut niskaansa asiasta, jossa me vaan toimimme saamiemme ohjeiden mukaan. Jos ohjeet ovat sekavat ja vaihtelevat viikon välein, se ei varmaankaan ole tarjoilijoiden vika??

        Samoin ei myöskään varmaankaan ole meidän vikamme, jos meitä on vuorossa liian vähän suhteutettuna asiakasmäärään.
        Ekstroista ei voi koskaan tietää minkä verran osaavat ja miten toimivat (suurin osa on ok, mutta todella kädettömiäkin on olemassa, jotka lähinnä sekoittavat toistenkin työt), mutta oma henkilökuntamme tekee käsittääkseni kyllä aina parhaansa niiden resurssien puitteissa jotka on käytettävissä.


      • MikkoHakiksesta
        - - - - - kirjoitti:

        Nykyisellä listalla on muutama annos, joihin ei alunperin saanut vaihtaa lisuketta (tomaattirisotto / paistetut perunat kasvikset). Koska moinen kuitenkin on kieltämättä syvältä, jotkut kokit varmaan kaikissa Rossoissa kuitenkin joustivat säännöstä jos pyysi nätisti.
        Jossain vaiheessa meidät ohjeistettiin toimimaan niin, että asiakasta pitää informoida siitä 'että annos muuttuu radikaalisti jos lisuke vaihdetaan' mutta mikäli asiakas silti halusi muutoksen, se tehtiin.
        Sitten taas tuli ehdoton vaihtokielto noiden muutaman annoksen ja lisukkeen kohdalla.
        Nyt on uusi sääntö voimassa, eli kaikkiin annoksiin saa vaihtaa lisukkeen. Käsittääkseni systeemin sekavuus ja siitä tulleet palautteet vaikuttivat asiaan.
        Ärsyttää ottaa tarjoilijana haukut niskaansa asiasta, jossa me vaan toimimme saamiemme ohjeiden mukaan. Jos ohjeet ovat sekavat ja vaihtelevat viikon välein, se ei varmaankaan ole tarjoilijoiden vika??

        Samoin ei myöskään varmaankaan ole meidän vikamme, jos meitä on vuorossa liian vähän suhteutettuna asiakasmäärään.
        Ekstroista ei voi koskaan tietää minkä verran osaavat ja miten toimivat (suurin osa on ok, mutta todella kädettömiäkin on olemassa, jotka lähinnä sekoittavat toistenkin työt), mutta oma henkilökuntamme tekee käsittääkseni kyllä aina parhaansa niiden resurssien puitteissa jotka on käytettävissä.

        Johan on textiä. Älä kuule yritä, ei missään käsketä ravintoloita olemaan muuttamatta annoksia sellaiseksi kun asiakas haluaa. ASIAKAAT ON AINA OIKEASSA. JA TEHÄN TEETTE NIINKUIN ME KÄSKETÄÄN.


      • huhhuh...
        MikkoHakiksesta kirjoitti:

        Johan on textiä. Älä kuule yritä, ei missään käsketä ravintoloita olemaan muuttamatta annoksia sellaiseksi kun asiakas haluaa. ASIAKAAT ON AINA OIKEASSA. JA TEHÄN TEETTE NIINKUIN ME KÄSKETÄÄN.

        tajuatko pölvästi ettei kaikkia annoksia voi muuttaa mielensä mukaisesti vaikka niitä niin haluttaisiin??
        ja silloinhan kate muuttuu annoksessa, eli jos radikaalisti muuttuu annos niin hintakin muuttuu.
        ja siinä asiassa asiakas on aina väärässä ku tahtoo samaan hintaan annoksen missä on kalliimmat raaka aineet.
        mikäli kyse on allergiasta niin silloin tehdään annokset tehdään niistä raaka aineista jotka ovat tarjoilla, mutta jos on kyse ns henkisestä allergiasta niin silloin vaihtaa vaan annoksen listasta..
        ja muuten... asiakas on harvemmin oikeassa! vai onko kaikki asiakkaat ravintola ammattilaisia? ravintolahan on loppupeleissä yritys joka AMMATTITAIDOLLA luo asiakkaille HEIDÄ TARJOAMIA palveluita niillä resursseilla mitkä HEILLÄ on käytössä. ja siksi koska kaikki ihmiset eivät osaa tehdä ruokaa tai valitaruoan kanssa sopivan viinin tai jtn muuta..ravintola ei ole paikka missä asiakas päättää mikä on oikein tai väärin, hän voi esittää toivomuksia jamielipiteitä kuvittelematta että on aina oikeassa!
        jotkut ravintolat joustaa enemmän kun muut,jos annosta meet vaihtamaan radikaalisti niin muut asiakkaat siitä kärsii, etkä sinä aina oikeassa oleva asiakas ole suinkaan ainoa joka maksaa meidän palkan.


      • MikkoHakiksesta
        huhhuh... kirjoitti:

        tajuatko pölvästi ettei kaikkia annoksia voi muuttaa mielensä mukaisesti vaikka niitä niin haluttaisiin??
        ja silloinhan kate muuttuu annoksessa, eli jos radikaalisti muuttuu annos niin hintakin muuttuu.
        ja siinä asiassa asiakas on aina väärässä ku tahtoo samaan hintaan annoksen missä on kalliimmat raaka aineet.
        mikäli kyse on allergiasta niin silloin tehdään annokset tehdään niistä raaka aineista jotka ovat tarjoilla, mutta jos on kyse ns henkisestä allergiasta niin silloin vaihtaa vaan annoksen listasta..
        ja muuten... asiakas on harvemmin oikeassa! vai onko kaikki asiakkaat ravintola ammattilaisia? ravintolahan on loppupeleissä yritys joka AMMATTITAIDOLLA luo asiakkaille HEIDÄ TARJOAMIA palveluita niillä resursseilla mitkä HEILLÄ on käytössä. ja siksi koska kaikki ihmiset eivät osaa tehdä ruokaa tai valitaruoan kanssa sopivan viinin tai jtn muuta..ravintola ei ole paikka missä asiakas päättää mikä on oikein tai väärin, hän voi esittää toivomuksia jamielipiteitä kuvittelematta että on aina oikeassa!
        jotkut ravintolat joustaa enemmän kun muut,jos annosta meet vaihtamaan radikaalisti niin muut asiakkaat siitä kärsii, etkä sinä aina oikeassa oleva asiakas ole suinkaan ainoa joka maksaa meidän palkan.

        Mikä V...Tun kate muuttuu. Haarukat ja veitset on nykyään purkeissa ja saat itse kattaa pöytäs, niin laiskaa on nykyiset kyypparit kapakoissa.
        Ja jos mä tuun syömään mä haluan ison verisen pihvin valkosipulivoita ison köntsän ja paistettua perunaa. Ja jos sellasta ei muka ole listalla niin jo on ihme rafla, hakekaa vaikka kaupasta aineet jos ei kaapissa ole, vai eikö kokki osaa paistaa mitään ilman mikroa?
        Aivan sama on kun tuun kotiin niin jos ei ruoka ole pöydässä ja penskat hiljaa niin jo liha heiluu. On se ihme jos mies ei muka saa ravintolassa mieleistään ruokaa.
        Ja onhan keittiössä koneet ja laitteet ja apupojat niin pankaa duunarit töihin.
        Ja sama ruokasalissa , onhan siellä hovi ja ainakin viinakassa levittämässä peräänsä jossain konttorissa, miksi ne ei ole palvelemassa salissa asiakkaita.


      • et ole tosissasi
        MikkoHakiksesta kirjoitti:

        Mikä V...Tun kate muuttuu. Haarukat ja veitset on nykyään purkeissa ja saat itse kattaa pöytäs, niin laiskaa on nykyiset kyypparit kapakoissa.
        Ja jos mä tuun syömään mä haluan ison verisen pihvin valkosipulivoita ison köntsän ja paistettua perunaa. Ja jos sellasta ei muka ole listalla niin jo on ihme rafla, hakekaa vaikka kaupasta aineet jos ei kaapissa ole, vai eikö kokki osaa paistaa mitään ilman mikroa?
        Aivan sama on kun tuun kotiin niin jos ei ruoka ole pöydässä ja penskat hiljaa niin jo liha heiluu. On se ihme jos mies ei muka saa ravintolassa mieleistään ruokaa.
        Ja onhan keittiössä koneet ja laitteet ja apupojat niin pankaa duunarit töihin.
        Ja sama ruokasalissa , onhan siellä hovi ja ainakin viinakassa levittämässä peräänsä jossain konttorissa, miksi ne ei ole palvelemassa salissa asiakkaita.

        Voi hyvänen aika että voi noin vanhanaikaisesti vielä joku ajatella..vai että viinuri ja hovimestari Rossossa tai ylipäätänsä enää monessakaan paikassa. Millähän vuosiluvulla sinä elät?!? Ja ruoan katteet.. eihän pöytää ole edes katettu. Liikeyrityksenä myös ravintola maksaa käyttämistään raaka-aineistaan hinnan.. ja jos haluat esim vaihtaa tietyn annoksen broilerin naudan sisäfileeseen tai ravintola käy kaupasta ostamassa kallista maustevoita sinua varten (mikä sitten homehtuu kaapissa, koska sille ei ole käyttöä)on kyseisen annoksen kate ilman lisämaksuja kärsinyt ja pahasti! Näin ravintola on tehnyt siinä persnettoa..Parempi varmaan että vaimosi edelleen tekee sinulle kotona ruokaa.. ja ajoissa ettei lapsesikaan siitä kärsi..


      • huhhuh..
        MikkoHakiksesta kirjoitti:

        Mikä V...Tun kate muuttuu. Haarukat ja veitset on nykyään purkeissa ja saat itse kattaa pöytäs, niin laiskaa on nykyiset kyypparit kapakoissa.
        Ja jos mä tuun syömään mä haluan ison verisen pihvin valkosipulivoita ison köntsän ja paistettua perunaa. Ja jos sellasta ei muka ole listalla niin jo on ihme rafla, hakekaa vaikka kaupasta aineet jos ei kaapissa ole, vai eikö kokki osaa paistaa mitään ilman mikroa?
        Aivan sama on kun tuun kotiin niin jos ei ruoka ole pöydässä ja penskat hiljaa niin jo liha heiluu. On se ihme jos mies ei muka saa ravintolassa mieleistään ruokaa.
        Ja onhan keittiössä koneet ja laitteet ja apupojat niin pankaa duunarit töihin.
        Ja sama ruokasalissa , onhan siellä hovi ja ainakin viinakassa levittämässä peräänsä jossain konttorissa, miksi ne ei ole palvelemassa salissa asiakkaita.

        taatusti tiedät mikä kate on? kait tiedät että siihen annokseen sisältyy kaikki palkat, vuokrat, raaka aineet, vakuutukset ja yms yms yms...ja voittoakin pitää jäädä että pystyn tollaiselle kusipäälle tehdä tota sapuskaa..ja koneet ei tee ruokaa, harvassa ravintolassa on tiskari tai apupoikia, ja kaikissa ravintoloissa ei ole haarukat ja veitset pöntössä..
        ja yks juttu, suomalainen kuvittelee että verinen pihvi on sama ku se pitää paistaa kypsäksi, mitä suomalaiset suosii taas...harva syö sen pihvin raakana.
        jos et typerä osaa edes provoisoida kunnolla niin taidat olla aika tyhmä..


      • Tarjoilija Rossosta
        et ole tosissasi kirjoitti:

        Voi hyvänen aika että voi noin vanhanaikaisesti vielä joku ajatella..vai että viinuri ja hovimestari Rossossa tai ylipäätänsä enää monessakaan paikassa. Millähän vuosiluvulla sinä elät?!? Ja ruoan katteet.. eihän pöytää ole edes katettu. Liikeyrityksenä myös ravintola maksaa käyttämistään raaka-aineistaan hinnan.. ja jos haluat esim vaihtaa tietyn annoksen broilerin naudan sisäfileeseen tai ravintola käy kaupasta ostamassa kallista maustevoita sinua varten (mikä sitten homehtuu kaapissa, koska sille ei ole käyttöä)on kyseisen annoksen kate ilman lisämaksuja kärsinyt ja pahasti! Näin ravintola on tehnyt siinä persnettoa..Parempi varmaan että vaimosi edelleen tekee sinulle kotona ruokaa.. ja ajoissa ettei lapsesikaan siitä kärsi..

        Huhhuh... :) Jopas on hauska tyyppi tämä Hakiksen Mikko. Mutta siis juu hyvän provon Mikko kirjoitti, ei siinä mitään. Onhan sitä Mikolla näköjään jotain historiallista tietoa ravintoloista tuolta 70-luvulta, joten siitä pisteitä.
        Ei kai tuota kukaan vakavissaan ota?? Ravintola-alan ammattilaiset ainakaan kun tietävät miten homma pelaa nykyään minkäkin tyyppisissä paikoissa.

        Voisin kirjoittaa pitkän "valistushenkisen kirjeen" noista Mikon provoilemista aiheista ja kommenteista, mutta en jaksa vaivautua.


      • Tarjoilijalta Rossosta
        MikkoHakiksesta kirjoitti:

        Mikä V...Tun kate muuttuu. Haarukat ja veitset on nykyään purkeissa ja saat itse kattaa pöytäs, niin laiskaa on nykyiset kyypparit kapakoissa.
        Ja jos mä tuun syömään mä haluan ison verisen pihvin valkosipulivoita ison köntsän ja paistettua perunaa. Ja jos sellasta ei muka ole listalla niin jo on ihme rafla, hakekaa vaikka kaupasta aineet jos ei kaapissa ole, vai eikö kokki osaa paistaa mitään ilman mikroa?
        Aivan sama on kun tuun kotiin niin jos ei ruoka ole pöydässä ja penskat hiljaa niin jo liha heiluu. On se ihme jos mies ei muka saa ravintolassa mieleistään ruokaa.
        Ja onhan keittiössä koneet ja laitteet ja apupojat niin pankaa duunarit töihin.
        Ja sama ruokasalissa , onhan siellä hovi ja ainakin viinakassa levittämässä peräänsä jossain konttorissa, miksi ne ei ole palvelemassa salissa asiakkaita.

        Mistään raflasta et muuten saa veristä pihviä. Katsos kun ne veret lasketaan siitä elukasta teurastamolla pois, jonka jälkeen seuraa erinäisiä muita silpomis- mureutus- ja pakkaustoimenpiteitä ennenkuin läski on kapakan kylmiössä. Se medikan pihvin punainen neste on lihasnestettä, ei verta.
        Eli et oo Mikko ainakaan mitään alan kouluja käyny tai ainakaan hereillä siellä ollut kun et ton vertaa tiedä vaan vingut niistä verisistä pihveistäs.
        Olen pilkunviilaaja, kiitos kysymästä.


      • MikkoHakiksesta
        Tarjoilijalta Rossosta kirjoitti:

        Mistään raflasta et muuten saa veristä pihviä. Katsos kun ne veret lasketaan siitä elukasta teurastamolla pois, jonka jälkeen seuraa erinäisiä muita silpomis- mureutus- ja pakkaustoimenpiteitä ennenkuin läski on kapakan kylmiössä. Se medikan pihvin punainen neste on lihasnestettä, ei verta.
        Eli et oo Mikko ainakaan mitään alan kouluja käyny tai ainakaan hereillä siellä ollut kun et ton vertaa tiedä vaan vingut niistä verisistä pihveistäs.
        Olen pilkunviilaaja, kiitos kysymästä.

        Onhan aika kun alkaa jo kuppiloiden lepsotarjoilijat ja hinttariviinurit väittämään vastaan.
        Minä sentään olen ollut rakentamassa niin Hot Hesperian kuin Merihotellinkin Keittiöitä. Niin että tiedän varsin hyvin paljonko siellä on väkeä töissä.
        ja on se liemi mitä vaan Veriseksi sitä sanotaan.
        Ja Mestarit kokit kylmäköt ja apulaiset vois mennä takasin koulun penkille, eikä tunkis joka lautaselle jotain itämaista sotkua, soijaa tai salsaa.


      • keittäjätär
        MikkoHakiksesta kirjoitti:

        Onhan aika kun alkaa jo kuppiloiden lepsotarjoilijat ja hinttariviinurit väittämään vastaan.
        Minä sentään olen ollut rakentamassa niin Hot Hesperian kuin Merihotellinkin Keittiöitä. Niin että tiedän varsin hyvin paljonko siellä on väkeä töissä.
        ja on se liemi mitä vaan Veriseksi sitä sanotaan.
        Ja Mestarit kokit kylmäköt ja apulaiset vois mennä takasin koulun penkille, eikä tunkis joka lautaselle jotain itämaista sotkua, soijaa tai salsaa.

        tyhmä et luulis et olisit hiljaa sen sijaan ku aukoisit päätä asioista josta et paskaakaan tiedä..
        toivottavasti ampuisit ittees niissä surkeissa raksahommissa naulapistoolilla päähän..
        ja vitun ääliö, salsa ei ole itämainen mauste.
        pysy sinä vaan hesburgerin mätössä tai syö kotona omia tekemiä myrkkyjä..


      • verenpainelääkkeesi.
        MikkoHakiksesta kirjoitti:

        Onhan aika kun alkaa jo kuppiloiden lepsotarjoilijat ja hinttariviinurit väittämään vastaan.
        Minä sentään olen ollut rakentamassa niin Hot Hesperian kuin Merihotellinkin Keittiöitä. Niin että tiedän varsin hyvin paljonko siellä on väkeä töissä.
        ja on se liemi mitä vaan Veriseksi sitä sanotaan.
        Ja Mestarit kokit kylmäköt ja apulaiset vois mennä takasin koulun penkille, eikä tunkis joka lautaselle jotain itämaista sotkua, soijaa tai salsaa.

        Puhina kuuluu tänne asti.
        Mikä susta on tehnyt noin kiukkuisen ja katkeran? Onko sulla paha olla? Haluaisitko puhua asiasta? :)


      • Anonyymi
        MikkoHakiksesta kirjoitti:

        Onhan aika kun alkaa jo kuppiloiden lepsotarjoilijat ja hinttariviinurit väittämään vastaan.
        Minä sentään olen ollut rakentamassa niin Hot Hesperian kuin Merihotellinkin Keittiöitä. Niin että tiedän varsin hyvin paljonko siellä on väkeä töissä.
        ja on se liemi mitä vaan Veriseksi sitä sanotaan.
        Ja Mestarit kokit kylmäköt ja apulaiset vois mennä takasin koulun penkille, eikä tunkis joka lautaselle jotain itämaista sotkua, soijaa tai salsaa.

        Hesperia on rakennettu yli 50 vuotta, ja Merihotelli yli 60 vuotta sitten.
        Keittiössä oli n.30 henkeä töissä.
        Nyt voidaan olla onnellisia jos 3.
        Joten sanon suoraan ettet tiedä mitään tästä päivästä.


    • varpusparvi

      Toinen kerta kun rossosta tulee vesiripuli. Raision myllyssä

    • Anonyymi

      Kun tilasin kasvispizza olisin halunnut sihen paprikaa.sipulia ihme kyllä rosso ravintoloissa ei ole luulis että paprikaa ja sipulia olis

    • Anonyymi

      kyseinen ravintola tappoi vaimoni

      • Anonyymi

        en voi enää saada erektiota


    • Anonyymi

      Onko Rosso joku lempinimi Rosollille?

    • Anonyymi

      TÄYTTÄ PASKAA
      Tilasin valkosipulileivän alkupalaksi. Sain pesuaineen voilla ja sipulilla.

    • Anonyymi

      TÄYTTÄ PASKAA
      Tilasin valkosipulileivän alkupalaksi. Sain kylmän pesususienen voilla ja sipulikuutioilla.

    • Anonyymi

      Aah.. iso pannu iso kannu 100 mk, mulle puolet ja vaimolle ja kahdelle lapselle puolet, sitten lapset leikkinurkkaukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe