Olen tekemässä kandintyötä joka sivuaa kausityötä elämäntapana, tarkemmin sanottuna sesonkityötä Lapin hiihtokeskuksissa. Onkos täällä ketään Lapissa useampaa vuotta viettänyttä "etelän varista"?
Tässä on muutamia kysymyksiä joita päässäni pyörittelen, jos jollakulla olisi vaikka vastauksiakin niihin... :
Mikä vetää Lappiin kausitöihin vuosi vuoden jälkeen?
Voiko kausityö olla elämäntapa vai vain (nuoruuteen kuuluva) välivaihe elämässä?
Ovatko hiihtokeskusten kausityöntekijät oikeasti nuoria, irtosuhteita harrastavia, liikaa alkoholia käyttäviä bilettäjiä, jollainen kuva mediassa annetaan? Onko myös toisenlaisia kausityöntekijöitä?
Miten pää kestää kausityöhön usein kuuluvan "kodittomuuden": ryhmämajoituksen tai muuten epämukavat asuinolosuhteet. Onko ikävä jonnekin?
Olen itse lappilainen ja olen tehnyt sesonkitöitä safarifirmassa omalla paikkakunnallani, en siis ole kokenut sesonkityötä ulkopaikkakuntalaisen näkökulmasta.
kausityö elämäntapana?
kysymyksiä!
1
1213
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1883151- 941425
- 1281122
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois2481122Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä86975- 96831
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun111694Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa55685Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid108658- 38592