Olen ajatellut aloittaa kohta 4kk vauvalle kiinteiden ruokien kokeilun.Aattelin että jos perunan sijasta antaa bataattia.Onko kokemuksia ja säilyisikö isompi annos kauemmin ja voisiko sitä pakastaa kun kuulema perunamuusia ei voi....
bataattia?
11
7375
Vastaukset
- ihmettelijänä
Miksi ihmeessä antsit pataattia jossa on paljon sokeria perunan tilalle? Pataatti ei lasket hirveän terveelliseks, enemmänkin makuelämys vain. Peruna on yksi parhaista vihanneksistä mitä meillä on ja terveellistä. No ei ollut tarkoitus säiköttää vaan mietityttää.. :)
- tärkkelyspitoisempi
kuin bataatti ja täten huonompi aloitusvaihtoehto. Tiedäthän, että se tärkkelys on sitä "sokeria"? Bataatti on todellakin terveellinen ja parempaa vauvan vatsalle. Ota selvää asioista.
- Wiliina
tärkkelyspitoisempi kirjoitti:
kuin bataatti ja täten huonompi aloitusvaihtoehto. Tiedäthän, että se tärkkelys on sitä "sokeria"? Bataatti on todellakin terveellinen ja parempaa vauvan vatsalle. Ota selvää asioista.
ainakin ravitsemusterapeutti suositteli bataattia lisäksi. Ei sen tarvi perunaa korvata, mutta lisänä oikein hyvä. Keität varmaan itsellesi perunoita lähes päivittäin kuitenkin, niin miksi pitäisi pakastaa?
Bataattia voi pakastaa.
Sorry, tuli vastaus väärään viestiin, mut perille menee varmaan kuitenkin:=) - ompi...
tärkkelyspitoisempi kirjoitti:
Minä luin jostain, että bataatti olisi makeampi ja tärkkelyspitoisempi??
- vimppu81
ompi... kirjoitti:
..niin siis onko teillä kellään kokemusta bataatin käytöstä.Tiedän että mielipiteitä on monta, mutta siis antakeehan nyt selvä vastaus ei vai kyllä voi antaa!!!!!
- mini
vimppu81 kirjoitti:
..niin siis onko teillä kellään kokemusta bataatin käytöstä.Tiedän että mielipiteitä on monta, mutta siis antakeehan nyt selvä vastaus ei vai kyllä voi antaa!!!!!
Olen antanut vauvalle bataatti-perunasosetta, jota voi myös pakastaa. Perunaa voi pakastaa jos siihen laittaa jotain muuta joukkoon.
- 123
mini kirjoitti:
Olen antanut vauvalle bataatti-perunasosetta, jota voi myös pakastaa. Perunaa voi pakastaa jos siihen laittaa jotain muuta joukkoon.
Mun tyttö oli suolistoallerginen ja hän sai syödä pelkästään bataattia ensimmäisen vuotensa.vatsa alkoi kestämään perunaa vasta hieman yli yksi vuotiaana.Hyvin tyttö kasvoi ja terveenä pysyi.Meidän neljästä lapsesta hän oli painavin ja pisin alle yksi vuotiaana vaikka ravinto oli pelkästään bataattia ja neocate erikoismaitoa 1v2kk saakka.nyt tyttö on viisi ja kaikki ruokalajit sopii ja kaikista hän myös pitää.
- ole makeuden
ompi... kirjoitti:
synonyymi. Bataatti on makeampi, kyllä, mutta vatsaystävällisempi kuin peruna.
- pottuvatsa
"Peruna on yksi parhaista vihanneksistä mitä meillä on ja terveellistä." Ensinnäkin,peruna on juures, eikä vihannes, eikä se ole kaikille terveellistä. Jos itse syön perunaa,pas*a lentää kuin varpusparvi, ja pitää istua valmiiksi vessan vieressä,muuten tulee huonot housuun. Olen tavannut monta samanlaista,niin aikuisia kuin lapsiakin. Jotkut kestää uuniperunoita,jotkut ranskalaisia,mutta keitettyjä ei kukaan.
- Mona__
123 kirjoitti:
Mun tyttö oli suolistoallerginen ja hän sai syödä pelkästään bataattia ensimmäisen vuotensa.vatsa alkoi kestämään perunaa vasta hieman yli yksi vuotiaana.Hyvin tyttö kasvoi ja terveenä pysyi.Meidän neljästä lapsesta hän oli painavin ja pisin alle yksi vuotiaana vaikka ravinto oli pelkästään bataattia ja neocate erikoismaitoa 1v2kk saakka.nyt tyttö on viisi ja kaikki ruokalajit sopii ja kaikista hän myös pitää.
kuin perunassa. Muistaakseni perunassa on 100g:ssa 75kcal ja bataatissa 100kcal.
Meilläkin kiinteät aloitettiin bataatilla, syy tähän oli oikeistaan se, että kiinteät aloitettiin alkukesästä, jolloin ei ollut vanhaa perunaa oikein saatavilla ja varhaisperunaa en halunnut antaa.
Bataatti kypsyy nopeasti ja on maultaan porkkanan ja perunan välimuoto. Meillä lapset tykkäsivät kovasti bataattisoseesta.
- päin
mie olen antanu bataatti 5kk ikäiselle neitokaiselle(syöty kiinteitä 2,5 kk ikäisestä asti). bataatti menee hyvin alas, koska perunan kanssa meillä oli ongelmia. teen isoja satseja kerralla ja pakastan ne pilttipurkeissa. mukaan sekotan yleensä porkkanaa ja muita vihanneksia. tietysti noin aloitus vaiheessa kannattaa tehdä vain pieniä maisteluannoksia. sosetta olen säilyttäny korkeintaan 2vrk jääkaapissa, jonka jälkeen en ole sitä kehdannut enää antaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803