mistä tietää kestääkö joku vuoka suuria lämpötilan vaihteluja.. esim jos laittaa jäistä perunasipuli sekoitetta vuokaa ja sitten uuniin eikö vuoka mene rikki? millainen vuoka kestää sen?
millainen
2
481
Vastaukset
- Mamma32
ainakin kestää sekä pyrex-vuoka(siis lasinen) ja lasagnevuoka just tuon jäisen tuotteen käytön ja suoraan uuniin...
- Kokkinen
Niin eihän tuossa tule suuria lämpötilan vaihteluita. Laitat kylmää tuotetta huoneenlämpöseen vuokaan ja suht koht nopeesti sen uuniin jolloin itse vuoka ei kerkeä kylmymään paljoakaan. Halkeemisenhan aiheuttaa hyvin nopea lämpötilan muutos kuuma->kylmä tai kylmä->kuuma jolloin lasiin muodostuu jännitteitä ja lopulta halkeaa.
Ja kuuma ilmahan ei siirrä yhtänopeesti lämpöä kuin neste tai kiinteä aine. Tämän asian huomaat hyvin kun aukaset uunin voit laittaa sinne leivonnaisia eikä kätesi pala, mutta kun hipasetkin kuumaan seinään niin heti tulee palovamma vaikka todellisuudessa suunilleen samanlämpöisiä ovat. Höyry toki polttaa, mutta siinä onkin nestettä mukana.
Paksuhkosta lasista tehdyt kestää esim lasagne/kanavuoka. Sekä erinäiset posliini ja keraamisetkin. Siis ne mitkä on suunniteltu uunikäyttöön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 108934
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 47771
- 36762
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33693