Ostin minäkin tänään soijarouhetta! Mutta ostin sitä maustekaupasta pussissa jossa ei ollut muuta kun nimi ja hinta! Tiedän vain että sitä voi käyttää jauhelihan tapaan ja ennen käyttöä sitä pitää liottaa. MUTTA MISSÄ SUHTEESSA VETTÄ JA ROUHETTA!? KAUANKO LIOTETAAN? PITÄÄKÖ KÄYTTÄÄ HETI LIOTUKSEN JÄLKEEN VAI SÄILYY KAUANKO LIOTETTUNA??
Soijarouheesta vielä ?!??
4
5291
Vastaukset
- muutamia
Itse laitan tuplasti vettä suhteessa rouheen määrään, eli yleensä 1dl rouhetta ja 2 dl vettä. Vettä voi laittaa enemmänkin, jos liian veden sitten vain puristelee pois. Se toimii ihan yhtä hyvin. Soijarouhetta pitää liottaa n. 10 minuuttia, mutta olen kyllä joskus kiireessä liottanut paljon vähemmänkin aikaa. Kaverini kuulemma heittää soijarouheen suoraan esim. pastakastikkeeseen pannulle, ilman mitään liotuksia ja soijarouhe sitten kerää siitä pannulta nestettä itseensä.
- sanotaan
2 dl kuivattua soijarouhetta
3 dl vettä
liota vedessä noin puoli tuntia, valuta ylimääräinen vesi pois.
Itse en ole ollut niin tarkka veden määrän suhteen, koska sehän valutetaan kuitenkin pois ennen käyttöä. Säilyvyydestä ei tietoa,olen käyttänyt aina heti, mutta ei kai se ihan heti pilalle mene. Suosittelisin liottamaan rouheen kasvisliemessä, koska tällöin maku on parempi, kuin vedessä liotettaessa.
Täällä aiheesta: http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/index.php?showtopic=1485&hl=*soija*- mk65
Kiitos kaikille vastanneille!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693