Ostin Maxim 7 vaihteisen pyöräni kuukausi sitten ja ajettu jo yli 300 km! Pyörä on ollut kaikin puolin kevyt ajaa. Swe on laadukas. Hinta ei ole ollut paha: 180 euroa. Miksi markettipyörät pidetään laaduttomina?
Maxim on erittän hyvä pyörä!
16
2776
Vastaukset
- et pety
Markettipyöriä pidetään laaduttomina siksi koska sitä ne nimenomaan juuri ovat.
Sinä et vain näköjään osaa erottaa laatupyörää laaduttomasta, koska et ilmeisesti koskaan ole todellista laatupyörää kokeillut, vaan mielestäsi kaikki 300km kasassa pysyvät pyörät ovat laadukkaita.
Suosittelen joskus kokeilemaan oikeasti laadukasta pyörää, niin takuulla huomaat eron. Parhaiten tuo kokeileminen onnistuu menemällä PYÖRÄKAUPPAAN muka ostoaikeissa, ja pyytämällä joku laatufillari koeajettavaksi.- hp_guru
En tiedä, en ole ajanut. Olen itsekkin mainiosti parjäillyt markettipyörillä. Lukuunittamatta yhtä Cresebtiä joka oli aika hyvä. Oli 5 vaihteinen.
- Juustohaarukka
pyrkivät laaduttomiksi leimaamaan ihmiset, joilla on vaikeuksia egonsa kanssa.
Jotkut heistä ovat valmiita sijoittamaan varoihinsa nähden suunnattomia summia satunnaisiin status-tavaroihin.- Jalgratas
300 km:n jälkeen ei vielä kannata uhota laadusta. Ala puhumaan siitä vasta sen jälkeen kun takana on 10000 km. Jos siinä vaiheessa ei ole tarvinnut muuta tehdä kuin perushuoltoa ja vaihtaa normaaleja kuluvia osia kuten rataspakkoja ja ketjuja ja jarrupaloja voidaan alkaa puhumaan laadusta.
Markettipyörä on satunnaiselle polkijalle varmaan ihan oikea valinta, mutta jos ajat esim. työmatkasi joka päivä ympäri vuoden, "markettipyörät" kannattaa jäättää sinne markettiin. Egon kanssa sillä tuskin on mitään tekemistä, hermojen säästämisen kanssa kylläkin. Laatua (= luotettavuutta) kun harvemmin noista markettipyöristä löytyy ja hyvää ei useimmiten halvalla saa. - käsitä
miten ego siitä kasvaa jos ajaa kalliimmalla hyvälaatuisella pyörällä. Suomessahan kukaan ei erota sitä "marketti"pyörästä. Sen että katsooko televisiota 20v vanhasta Luxorista vai onko oikein KOTITEATTERI ja 37tuumainen TAULUTELEVISIO huomaa jo tyhmempikin... Ja näkyyhän ne pari hassua ohjelmaa joita katsoo vanhemmastakin televisiosta. Ja pitkällä maksuajalla saa mahtavia TELEVISIOITA.
PS. Kukaan ei kiinnittänyt mitään huomiota 3 olohuoneessani olevaan laatupyörään (3000€, 2000€, 4000€) poikani syntymäpäivillä, mutta 2 kehuskeli kuinka oli juuri ostanut 37tuuman TAULUTELEVISIOn... Eli kukin tulee tyytyväiseksi mistä itse haluaa, ja eihän ne ole antaneet rahoja pyöriini, enkä minä heille televisioihin. Kukin tehköön rahoillaan mitä itse haluaa. - asiantuntija
käsitä kirjoitti:
miten ego siitä kasvaa jos ajaa kalliimmalla hyvälaatuisella pyörällä. Suomessahan kukaan ei erota sitä "marketti"pyörästä. Sen että katsooko televisiota 20v vanhasta Luxorista vai onko oikein KOTITEATTERI ja 37tuumainen TAULUTELEVISIO huomaa jo tyhmempikin... Ja näkyyhän ne pari hassua ohjelmaa joita katsoo vanhemmastakin televisiosta. Ja pitkällä maksuajalla saa mahtavia TELEVISIOITA.
PS. Kukaan ei kiinnittänyt mitään huomiota 3 olohuoneessani olevaan laatupyörään (3000€, 2000€, 4000€) poikani syntymäpäivillä, mutta 2 kehuskeli kuinka oli juuri ostanut 37tuuman TAULUTELEVISIOn... Eli kukin tulee tyytyväiseksi mistä itse haluaa, ja eihän ne ole antaneet rahoja pyöriini, enkä minä heille televisioihin. Kukin tehköön rahoillaan mitä itse haluaa.Jos pyörän hinta on yli kaksi tonnia, niin totta helvetissähän kyse on egon buustailusta. Jos et näet ole ammattipyöräilijä, niin noin kovilla hinnoilla et saa lisähyötyä muuten kuin kasvaneen egon muodossa. Moni yrittää bluffata tuolla, että kovasta laadustahan tässä maksetaan, mutta siinä vaiheessa kun runkomateriaali alkaa olla titaania tai hiilikuitua ja osat jotain campan kärkipäätä, niin kyse puhtaasta egopyörästä. Tokihan minä nuo kalliit pyörät joten kuten ymmärtäisin, mikäli ne tulisivat kovalle kuskille, joka yrittää tiukasti parannella aikojaan ja reenailee tosissaan. Mutta kun tälläkin palstalle taitaa suurin osa harrastajista olla pelkkiä sunnuntaisuhareita, jotka matelevat etananvauhtia ja lenkillä ei tule edes hiki, niin eihän sellainen hemmo kallista pyörää tarvitse mihinkään muuhun, kuin egon buustimiseen. Laatupyörän taasen saa varsin edullisestikin.
- vain Yosemitellasi...
asiantuntija kirjoitti:
Jos pyörän hinta on yli kaksi tonnia, niin totta helvetissähän kyse on egon buustailusta. Jos et näet ole ammattipyöräilijä, niin noin kovilla hinnoilla et saa lisähyötyä muuten kuin kasvaneen egon muodossa. Moni yrittää bluffata tuolla, että kovasta laadustahan tässä maksetaan, mutta siinä vaiheessa kun runkomateriaali alkaa olla titaania tai hiilikuitua ja osat jotain campan kärkipäätä, niin kyse puhtaasta egopyörästä. Tokihan minä nuo kalliit pyörät joten kuten ymmärtäisin, mikäli ne tulisivat kovalle kuskille, joka yrittää tiukasti parannella aikojaan ja reenailee tosissaan. Mutta kun tälläkin palstalle taitaa suurin osa harrastajista olla pelkkiä sunnuntaisuhareita, jotka matelevat etananvauhtia ja lenkillä ei tule edes hiki, niin eihän sellainen hemmo kallista pyörää tarvitse mihinkään muuhun, kuin egon buustimiseen. Laatupyörän taasen saa varsin edullisestikin.
"Tokihan minä nuo kalliit pyörät joten kuten ymmärtäisin, mikäli ne tulisivat kovalle kuskille, joka yrittää tiukasti parannella aikojaan ja reenailee tosissaan"
Luuletko tosissaan että ne on mulla muusta syystä.
Sinä saat ajaa millä haluat ja minä ajan millä haluan. Enkä ala analysoimaan sinua. - nostaa
asiantuntija kirjoitti:
Jos pyörän hinta on yli kaksi tonnia, niin totta helvetissähän kyse on egon buustailusta. Jos et näet ole ammattipyöräilijä, niin noin kovilla hinnoilla et saa lisähyötyä muuten kuin kasvaneen egon muodossa. Moni yrittää bluffata tuolla, että kovasta laadustahan tässä maksetaan, mutta siinä vaiheessa kun runkomateriaali alkaa olla titaania tai hiilikuitua ja osat jotain campan kärkipäätä, niin kyse puhtaasta egopyörästä. Tokihan minä nuo kalliit pyörät joten kuten ymmärtäisin, mikäli ne tulisivat kovalle kuskille, joka yrittää tiukasti parannella aikojaan ja reenailee tosissaan. Mutta kun tälläkin palstalle taitaa suurin osa harrastajista olla pelkkiä sunnuntaisuhareita, jotka matelevat etananvauhtia ja lenkillä ei tule edes hiki, niin eihän sellainen hemmo kallista pyörää tarvitse mihinkään muuhun, kuin egon buustimiseen. Laatupyörän taasen saa varsin edullisestikin.
egoa jos kukaan ei edes huomaa sitä?
- kaikkien ajaa
asiantuntija kirjoitti:
Jos pyörän hinta on yli kaksi tonnia, niin totta helvetissähän kyse on egon buustailusta. Jos et näet ole ammattipyöräilijä, niin noin kovilla hinnoilla et saa lisähyötyä muuten kuin kasvaneen egon muodossa. Moni yrittää bluffata tuolla, että kovasta laadustahan tässä maksetaan, mutta siinä vaiheessa kun runkomateriaali alkaa olla titaania tai hiilikuitua ja osat jotain campan kärkipäätä, niin kyse puhtaasta egopyörästä. Tokihan minä nuo kalliit pyörät joten kuten ymmärtäisin, mikäli ne tulisivat kovalle kuskille, joka yrittää tiukasti parannella aikojaan ja reenailee tosissaan. Mutta kun tälläkin palstalle taitaa suurin osa harrastajista olla pelkkiä sunnuntaisuhareita, jotka matelevat etananvauhtia ja lenkillä ei tule edes hiki, niin eihän sellainen hemmo kallista pyörää tarvitse mihinkään muuhun, kuin egon buustimiseen. Laatupyörän taasen saa varsin edullisestikin.
jollain raadolla vain siksi että sinä haluat?
Pitäisikö kaikkien ajaa Ladalla vai saako ostaa kalliimpia autoja?
Saako ostaa Presidentti kahvia vai onko kaikkien juotava Hyvä Ostos kahvia? Saako käyttää hammastahnaa vai pitääkö olla käyttämättä? Saako ostaa vaatteet jostain muualta kuin Hennes & Mauritzilta? Saako käyttää 500€ 3G puhelinta vai pitääkö olla 50€ Motorola, tietysti käytetty? - asiantuntija
kaikkien ajaa kirjoitti:
jollain raadolla vain siksi että sinä haluat?
Pitäisikö kaikkien ajaa Ladalla vai saako ostaa kalliimpia autoja?
Saako ostaa Presidentti kahvia vai onko kaikkien juotava Hyvä Ostos kahvia? Saako käyttää hammastahnaa vai pitääkö olla käyttämättä? Saako ostaa vaatteet jostain muualta kuin Hennes & Mauritzilta? Saako käyttää 500€ 3G puhelinta vai pitääkö olla 50€ Motorola, tietysti käytetty?Totta kai kuka tahansa saa ostaa mitä haluaa. Kyllähän rahaa laitetaan paljon turhempaankin, kuin kalliisiin pyöriin. Sen vain sanon, että kalliin pyörän (maantiepyörissä yli 2000e) oston syynä (perusharrastajalla) on egon buustiminen. Ei egon buustiminen tässä maassa ole kielletty, enkä minä sitä keltään kiellä. On ihan turhaa väittää, että 30km/h keskareilla ajava lenkkeilijä ostaa monen tonnin kilpurin muussa kuin egoilumielessä. Päältä tonnin maksavat maantiepyörät alkavat näet olla jo sitä luokkaa, että harrastaja suoriutuu niillä lenkeistään ihan samalla tavalla kuin tuplasti kalliimmillakin vehkeillä, eivätkä ne hajoa yhtään sen herkemmin.
- asiantuntija
vain Yosemitellasi... kirjoitti:
"Tokihan minä nuo kalliit pyörät joten kuten ymmärtäisin, mikäli ne tulisivat kovalle kuskille, joka yrittää tiukasti parannella aikojaan ja reenailee tosissaan"
Luuletko tosissaan että ne on mulla muusta syystä.
Sinä saat ajaa millä haluat ja minä ajan millä haluan. Enkä ala analysoimaan sinua.No kyllä ne pyörät taitaa ihan egomielessä sullakin olla. Vai että ihan olohuoneessa säilytät, jep jep. ;-) Ja toisekseen, koska et pyöräile ammatiksesi, niin 4000e, ainakin maantiepyörään laitettuna menee täysin egoiluun.
- tuntijaa
asiantuntija kirjoitti:
Totta kai kuka tahansa saa ostaa mitä haluaa. Kyllähän rahaa laitetaan paljon turhempaankin, kuin kalliisiin pyöriin. Sen vain sanon, että kalliin pyörän (maantiepyörissä yli 2000e) oston syynä (perusharrastajalla) on egon buustiminen. Ei egon buustiminen tässä maassa ole kielletty, enkä minä sitä keltään kiellä. On ihan turhaa väittää, että 30km/h keskareilla ajava lenkkeilijä ostaa monen tonnin kilpurin muussa kuin egoilumielessä. Päältä tonnin maksavat maantiepyörät alkavat näet olla jo sitä luokkaa, että harrastaja suoriutuu niillä lenkeistään ihan samalla tavalla kuin tuplasti kalliimmillakin vehkeillä, eivätkä ne hajoa yhtään sen herkemmin.
Nyt täytyy myöntää, että asiantuntijalla on kerrankin asiallista kerrottavaa.
- Yosemiten
vain Yosemitellasi... kirjoitti:
"Tokihan minä nuo kalliit pyörät joten kuten ymmärtäisin, mikäli ne tulisivat kovalle kuskille, joka yrittää tiukasti parannella aikojaan ja reenailee tosissaan"
Luuletko tosissaan että ne on mulla muusta syystä.
Sinä saat ajaa millä haluat ja minä ajan millä haluan. Enkä ala analysoimaan sinua.Ostinpa pari viikkoa sitten Yosemiten maantiepyörän käytettynä (vuoden vanha), kun pääsi pyöräilykärpänen puremaan (ja juoksukärpäsentoukat söivät polvet paskaksi). Nyt alkaa olla 400 km mittarissa ja en voi moittia vanhan Helkaman jälkeen. Täällä kuitenkin kehutaan huonoksi Yosemitea ja meikäläisen huono itsetunto entisestään huonontuu. Kertokaapas voisiko ko. pyörää jotenkin osia vaihtamalla parantaa (siinä on 105 ja Tiagraa) vai olisiko paras viedä koko pyörä alumiinikeräykseen.
- Masa.
vain Yosemitellasi... kirjoitti:
"Tokihan minä nuo kalliit pyörät joten kuten ymmärtäisin, mikäli ne tulisivat kovalle kuskille, joka yrittää tiukasti parannella aikojaan ja reenailee tosissaan"
Luuletko tosissaan että ne on mulla muusta syystä.
Sinä saat ajaa millä haluat ja minä ajan millä haluan. Enkä ala analysoimaan sinua.Ja mä ajan muuten tuliterällä Ferrarilla. Muut saa ajaa mun puolesta ladoillansa ja fordeillansa.
- KPy
asiantuntija kirjoitti:
Totta kai kuka tahansa saa ostaa mitä haluaa. Kyllähän rahaa laitetaan paljon turhempaankin, kuin kalliisiin pyöriin. Sen vain sanon, että kalliin pyörän (maantiepyörissä yli 2000e) oston syynä (perusharrastajalla) on egon buustiminen. Ei egon buustiminen tässä maassa ole kielletty, enkä minä sitä keltään kiellä. On ihan turhaa väittää, että 30km/h keskareilla ajava lenkkeilijä ostaa monen tonnin kilpurin muussa kuin egoilumielessä. Päältä tonnin maksavat maantiepyörät alkavat näet olla jo sitä luokkaa, että harrastaja suoriutuu niillä lenkeistään ihan samalla tavalla kuin tuplasti kalliimmillakin vehkeillä, eivätkä ne hajoa yhtään sen herkemmin.
Näin olen antanut itseni myös ymmärtää. Fillarilehdessä on ainakin pariin kertaan ollut puolentoista tonnin maantiepyörien testi ja testin parhaita on kehuttu. Missä mahtaa vastaava raja kulkea maastofillareissa? Niissä kuitenkin mm joustokeula tuo lisää hintaa?
- Jalgratas
KPy kirjoitti:
Näin olen antanut itseni myös ymmärtää. Fillarilehdessä on ainakin pariin kertaan ollut puolentoista tonnin maantiepyörien testi ja testin parhaita on kehuttu. Missä mahtaa vastaava raja kulkea maastofillareissa? Niissä kuitenkin mm joustokeula tuo lisää hintaa?
Riippuu kaiketi vähän millaiseen ajoon maastofillaria on hankkimassa. Noin näppituntumalla perusharrastajalle kevyempään normiajoon (XC) saa 1000 €:lla jo varsin asiallisen etujousitetun, vastaavasti täysjouston hinta menee tuossa likimain 2000 €:n haarukassa. Hyvin toimivat keula/takaiskari-systeemit tahtoo nimittäin maksaa aika tavalla ja nostaa kokonaisuuden hintaa...Kovempaan röykytykseen (enduro/freeride) sitten pitää löydä lisää rahaa tiskiin. Kisakoneet kaikissa maastopyöräilyn alalajeissa sitten jo maksavatkin 2 x enemmän eikä ylärajaa taida ihan heti tulla vastaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574