Miksi muuten...

Agneisti

Kristillinen jumala on outo jumala, kun suosii idiootteja. Miksi suhteellisuudentajuton, laajaan ajatteluun kykenemätön idiootti on jumalan taivaslistoilla, mutta järkeään käyttävä itsenäiseen ja kriittiseen ajatteluun kykenevä ei Miksei jumala tehnyt ihmisestä varmuuden vuoksi tyhmää, aasin kaltaista;silloin kaikilla olisi mahdollisuus taivaspaikkaan. Nyt moni joutuu kadotukseen omasta tahdostaan riippumatta, sillä kuka nyt älykkyysosamääräänsä on valinnut? Outoa kuinka jumala suosii sokeaa uskoa. Luulisi että ihmisen sokea usko jumalaa kohtaan olisi loukkaavaa. Minua ainakin vituttaisi jos joku uskoisi minua vaatimatta perusteluja.

10

470

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku on joskus kirjoittanut, vaikkakin jollain ulkomaan kielellä, mutta ajatuksensa suomennan kumminkin:

"Sellaiseen jumalaan en usko, joka ei salli totuuteen pyrkivän epäillä."

• johannes19

"Minua ainakin vituttaisi jos joku uskoisi minua vaatimatta perusteluja."
      -Agneisti

Niin minuakin.

Ja vituttaisi minua varmasti siinäkin tapauksessa, että jossain vaiheessa havahtuisin maallisen kiertokulkuni päätteeksi helvetissä, elettyäni ensin vailla minkäänlaisia mahdollisuuksia pelastuksesta osalliseksi pääsemiseen:

Elin 2000-luvun alkupuolella Papualla, sademetsässä, erään heimon jäsenenä, kunnes kuolin viisikymppisenä, hampaattomana ihmisrauniona. Tämän jälkeen heräsin tulta ja tulikiveä sisältävästä järvestä, jossa minua aiottiin vaivata iät ja ajat vain sen tähden, etten ollut ottanut Jeesuksen Kristuksen armoa vastaan. En tiennyt, keitä olivat, enkä tiennyt, kuka oli Jeesus Kristus. Tiesin vain, että jotkut viittasivat katkerin äänenpainoin johonkin ristillä kuolleeseen, oletetusti eläneeseen henkilöön. Ja minä en ollut koko henkilöstä edes tietoinen muuten kuin siten, että kerran eräällä enoni, johon tässä järvessä törmäsin, syömällä muukalaisella oli kuulemma ollut omituinen risti kaulassansa roikkumassa. Eipä voi mitään. Täytyy vain suhtautua.

Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.

• Tyhmä ja sokea

Minua henkilökohtaisesti vituttaa kuunnella ainaista poraamista Jumalasta. Siis tällä tarkoitan porua:

1. "kyllä mun Jumala on olemassa perustelemattakin ja sitäpaitsi se parempi kuin muiden jumalat."
      2. "Perustelkaa ja näyttäkää mulle teidän jumalanne tai jokin ihme. Niin ette pysty niin olette tyhmiä ja minä paljon viisaampi kuin kaikki muut yhteensä, siis ateistit pois laskien."

Jeesus mikä logiikka vaahdota joka ihmeen asiasta näsäviisaana. Kukaan ei voi olla absoluuttisesti varma onko kuoleman jälkeen mitään vai ei.

• Agneisti

Minä en ole perustanut väitteitäni millekään mulle kuin empiirisille faktoille, joten mutu-tuntumasta minua moittiminen on vähintäänkin naurettavaa.

• Aten itku
        Agneisti kirjoitti:

Minä en ole perustanut väitteitäni millekään mulle kuin empiirisille faktoille, joten mutu-tuntumasta minua moittiminen on vähintäänkin naurettavaa.

Empiirinen fakta siitä että kuoleman jälkeen ei ole mitään? Melkoista mutku mutkun selitystä.

• nunchaku-overlord

olemassa älykkäitäkin uskovia, jotka toimivat Jumalan tahdon mukaisesti, mutta tuskinpa he joutuvat Helvettiin.

• "sillä kuka nyt älykkyysosamääräänsä on valinnut?"

Niin.Et valitse myöskään sitä mihin perheeseen synnyt.Etkä missä ympäristössä kasvat.Etkä mihinkä työpaikkaan pääset, ellet ryhdy yksityisyrittäjäksi.Ja muutkin ominaisuudet periytyvät geeneitse.
      Kauheeta tää elämä.

Niin älykäs ymmärtää sen että jos antaisin elämäni Jeesukselle tarkoittaa se sitä etten ole elämäni Herra ja tämä koettelee älykkään lihaa enemmän kuin tyhmän.Ja kyllä se tarkoittaa sitä että ei ole oman elämänsä Herra, jos antaa elämänsä Jeesukselle, elämä ei ole omissa käsissä vaan paremmissa.
      Mutta kyllä kyseessä on oma tahto vaikkakin toisille hyväksyminen on vaikeampaa kuin toisille, mutta kaikilla on omia hidasteita.

• Agneisti

HEheh...hienoa paskanjauhantaa! Tyylisi on ominainen,

• sivusta seurannut
        Agneisti kirjoitti:

HEheh...hienoa paskanjauhantaa! Tyylisi on ominainen,

sinä se eniten paskaa jauhat. Olet ala-aste ikäisen tasoa jutuillasi.

• Nocturna
        sivusta seurannut kirjoitti:

sinä se eniten paskaa jauhat. Olet ala-aste ikäisen tasoa jutuillasi.

te teette hallaa ateisteille, saa hävetä asemaansa, ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 184
      2036
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      98
      1504
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      114
      1033
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      106
      960
    5. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      65
      804
    6. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      61
      682
    7. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      41
      669
    8. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      50
      640
    9. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      27
      605
    10. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      75
      585
    Aihe