Narssisti puolisona

Lopussa

Olen elänyt narsistin kanssa useita vuosia, oireet ovat alkaneet pahentua kahden viimeisen vuoden aikana, mukaan tullut alkoholin ja lääkkeiden sekakäyttö. Olen pyytänyt puhumaan asiasta lääkärin kanssa, mutta eihän narsisti voi kertoa heikkouksistaan. Tiedän narsismin johtuvan lapsuudesta, jossa sisar saanut aina vanhempien huomion, sama jatkunut vanhempana, lapsuudessa ollut myös vanhempien alkoholi ongelmia. Olen pyytänyt hakemaan psykiatrista apua ja kertomaan lapsuuden traumoista, mutta turhaan. Oma kotielämäni nykyisin yhtä helvettiä, olen kertonut haluavani eron, jos hän ei halua hoitaa asoitaan kuntoon, mutta eihän hän minua usko, hän on niin täydellinen ihminen, etten voi olla rakastamatta häntä. Kertokaa teenkö oikein, jos otan yhteyttä hänen lääkäriinsä ja kerron asioiden oikean puolen eli lääkkeiden ja alkoholin sekakäytön ja sen kuinka hän hämää lääkäriään lääkkeitä saadakseen.

8

2153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikään

      Ei se puolisosi mikään narsisti ole. Pelkkä onnettoman lapsuuden kokenut ahdistunut ihminen. Sinä sen sijaan olet väärillä jäljillä ja teet elämän helvetiksi kanssaihmisille omalla täydellisyydelläsi. Sinä olet se joka ei ymmärrä. Sitä paitsi ei ne hänen ongelmansa ole sinun ongelmiasi. Hanki itsellesi oma elämä, niin ei toisen tekemisiä tarvitse kytätä. Vai onko se niin, että nykyisessä suhteessasi saat kasvatettu sädekehää pääsi päälle ja samalla leikkiä marttyyria? Ehkä se oletkin sinä, joka on se narsisit?

      • mieleen

        Puuttumatta sen kummemmin alkuperäisen kysymykseen tai yhtymättä jälkimmäisen kannanottoon. Millainen mahtaisi olla kahden narsistin yhteiselämä. Yleensähän narsistin kanssa elävä ei pysty tai uskalla suhteesta hetimmiten lähtemään ellei ole älynnyt tehdä sitä heti ja sen hoksaa varmaan vain sellainen joka tietää entuudestaan kyseisestä persoonallisuushäiriöstä.

        Mutta siis tunnistaakohan narsisti toisen narsistin ja pyrkii välttämään suhdetta kyseisen ihmsen kanssa koska voisi kuvitella heidän elämänsä olevan yhtä tulta ja tappuraa niinsanoakseni.


      • Anonyymi

        Mikäs sut sai noin reagoimaan? Ihan kuin sä tietäsit toisen elämästä paremmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs sut sai noin reagoimaan? Ihan kuin sä tietäsit toisen elämästä paremmin

        Toi tuli väärään osoitteeseen, piti aikaisemmalle mielipiteen huutajalle


      • Anonyymi

        Mikäs sua riivaa kun noin aloit aukoo päätä asiasta mistä et mitää tiedä?


    • aattelepa,

      jos oisit ollu narsissin kanssa kaikki nämä vuodet...

    • Pr. Logi

      henkilö, joka on itseensä kääntynyt. Viihtyy peilin edessä ja on minäkeskeinen. Puuhastelee itsensä kanssa eikä oikein rakasta muita.

      Minusta miehesi oireet viittaavat muihin ongelmiin. Jo parisuhde kanssasi kertoo siitä, että hän on ainakin rakkauteen kykenevä jollain tasolla.

    • apua..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe