Valaiskaapa mua hiukan: Mitä on oraalinen fiksaatio, miten se ilmenee ja kenellä?
Googlasin sanan, mutta tulokset olivat epämääräisiä ja niissä puhuttiin lähinnä alkoholismista, eikä vastattu kysymykseen, mitä oraalinen fiksaatio oikein tarkoittaa.
Oraalinen fiksaatio
8
7779
Vastaukset
- "2v. tavoin"
Suuhun tai suoneen pistettävä menee Oraalisen frustraation piikkiin voisi olla Or:ta.
- suun kautta
tapahtuvaa, toistuvaa tai jatkuvaa nautintoa.
Eli siis sitä, että henkilö tuntee mielihyvää suun kautta, jotakin mussuttaessaan tai napostellessaan. Tai juodessaan. Joku tunneperäinen vaiva mun mielestä. - tehoimuri
psykoanalyyttisen teorian mukaan seksualiteetin ensimmäinen kehitysvaihe (ensimmäisenä ikävuotena), jolloin mielihyvä keskittyy imemistoimintoihin. Psykologiassa fiksaatio tarkoittaa tottumuksen muodostumista oppimisen yhteydessä. Joten eiköhän meillä kaikilla ole joskus ollut nälästä johtuva oraalinen fiksaatio. Tarpeiden tyydyttämättömyys saattaa myös johtaa myöhemmällä iällä viinan ja huumeiden imeskelyyn.
- Nuori nainen
kun on tunnesyöjiä. Niin onko näitä jo tuon ikässä? Kaikki lapset eivät varmaan tässäkään asiassa ole samanlaisia, joitakin miellyttää syöminen enemmän kuin muita ja näillä muilla on sitten jotain muita kiinostuksen kohteita esim. syli, valot, äänet, värit tai liike ovat kiinostavampia. Kai tuon ikäisissäkin on omia piirteitään?
- Sjjjjjjjjjjjj
en.wikipedia.org/wiki/Oral_fixation
- Oraalinen, holistiko?
Onko se oraalista fiksaatiota? Jos esim. tunnet mielihyvää siitä, että et syö, hallitset nälän tunnettasi, samalla hallitset myös ulkonäköäsi. Silloinhan myös korjaat tilaasi oraalisella nautinnolla, mutta käänteisesti. Miksi tätä sanotaan?
- Oraalinen, holistiko?
vielä tota ulkonäön hallintaa, et se on mun mielestä terveellistä, niin sitä kannattaa siksi tehdä ja tietysti sydän ja verisuonitautien ja muiden sairauksien takia.
Jos on kysymys esim. tunnesyöjästä, hänhän ei etsi ratkaisukeinoa tarpeilleen välttämättä muusta kuin syömisestä. Hän ei siis pysty olemaan sen olonsa kanssa lainkaan, eikä harjoitella selviytymistä eikä ratkaista omaa pahaa oloaan. Voiko näin ajatella? Onko tämä faktaa vai fiktiota?
Yritän juuri laihduttaa iän mukanaan tuomia kiloja. En ole lapsena ollut ylipainoinen ja mietin juuri, että mitä tarvetta tyydytän kun kävelen monesti päivän päätteeksi kauppaan. Voi katsoa melko suoraan kalenterista milloin tätä tapahtuu. Tulin siihen tulokseen, että haluan kenties omaa aikaa. Tuntuu aika inhottavalta ajatukselta, että haluan toteuttaa itseäni syömällä.
- Laihduttaja
että kuinka paljon mulla ylensyöminen oli ja ehkä on, toivottavasti ei enää koskaan tule olemaan, oire mun yleiskunnon laskemisesta.
Tää ylensyöminen alkoi nostaa päätään n. 12-vuotiaana, kun sain käyttööni omaa rahaa ostelin herkkkuja ja valitsin mitä söin, jatkui päihteiden käytöllä ja köyhyys-laihdutus-ahmiminenkierteellä ja nyt loppui turhautumiseen, toissa viikonloppuna, omaa käyttäytymistä kohtaan sekä siihen, et mä koen oman vartaloni niin esteelliseksi, että se hankaloitti/hankaloittaa elämääni.
Mielestäni tuo edellä kertomani oli/on oire siitä, että elämästäni puuttui jotain tärkeää, vaikka kaikki päällisin puolin olikin hyvin. Vois sanoo, et sellainen oma itse, osa omista mielihyvän lähteistä puuttui tai oli piilossa kaiken muun alla. Ne ei ikäänkuin olleet sallittuja perheeni ja ikätovereideni parissa. Ehkä näin oli hyvä, ehkä ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917465- 373967
- 453510
- 2352803
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402652- 452482
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292279Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202228- 451972