Dieselien suosio laskee

TSI.,.

Volkswagen on kehittänyt uuden mullistavan bensakoneen. Työkonemaiset dieselit eivät enää kelpaa nykyaikana.

27

6592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      4.8-5.0 pintaan ni vois harkita , en ennen

      t: 130 hp TDI joka menee tohon lukemaan , hah hah , ja polttoaineen hintakin vielä oli se 0.979 euroa , aaaha hahahah

    • tsi vs. tdi

      Golf TSI , keskikulutus 7.2 litraa , bensa 98E 1,339 e litra , kulut sadalle kilometrille 9.64 euroa


      Golf 2.0 TDI , keskikulutus 5.4 litraa , diesel 0.979 e litra käyttövoimavero 465.00 euroa , kulut sadalle kilometrille 5.28 euroa


      Keskikulutuksien mukaan laskettu matka jossa polttoainekustannukset ja käyttövoimavero kuoleutuu on n. 10780 kilometriä , eli tämä on matka jossa TDI:n ja TSI:n pitäminen on yhtä kallista , jos ajat enemmän , diesel kannattaa !

      Käytännössähän 2.0 TDI on karhun voimilla varustettu auto TSI variaatioon verrattuna ... noin perstuntumalla testattuna , oli kiihtyvyydet ym. lukemat sitten paperilla mitä olivat !

      • huomioit

        laskennassa autojen hankintahinnan, jälleenmyyntiarvon, mahdollisen rahoitusosuuden kasvamisen jne.


      • mulla
        huomioit kirjoitti:

        laskennassa autojen hankintahinnan, jälleenmyyntiarvon, mahdollisen rahoitusosuuden kasvamisen jne.

        tulee kaikilla kilometreillä diesel halvemmaksi kun laskee ostohinnan bensa olis ollu 8000 euroa kalliimpi kuin diesel honda accord joka on muuten näppärä peli voimakkain diesel markkinoilla kulutuksen suhteen ja väännön tietäähän sen kun maailman suurin moottorien valmistaja tekee niin on siinä voimaa


      • ögfhhgjjf
        mulla kirjoitti:

        tulee kaikilla kilometreillä diesel halvemmaksi kun laskee ostohinnan bensa olis ollu 8000 euroa kalliimpi kuin diesel honda accord joka on muuten näppärä peli voimakkain diesel markkinoilla kulutuksen suhteen ja väännön tietäähän sen kun maailman suurin moottorien valmistaja tekee niin on siinä voimaa

        Aika puppua Honda yrittää syöttää.

        Kun ei ole markkinoiden voimakkain dieseli, ei myöskään vääntävin, eikä kyllä pienikulutuksisinkaan.

        0/3 totuusarvo...

        Honda on aloittelija dieseleissä, se nyt vaan on fakta. Ei siinä auta se että ne on tehneet kiljuuna kappaletta mopon ja ruohonleikkurin moottoreita.

        Voi se silti olla ihan hyvä dieseli, ei noissa common rail turbodieseleissä oikeasti paljoa eroa ole jutun juureksi saakka.


      • Dieselin
        ögfhhgjjf kirjoitti:

        Aika puppua Honda yrittää syöttää.

        Kun ei ole markkinoiden voimakkain dieseli, ei myöskään vääntävin, eikä kyllä pienikulutuksisinkaan.

        0/3 totuusarvo...

        Honda on aloittelija dieseleissä, se nyt vaan on fakta. Ei siinä auta se että ne on tehneet kiljuuna kappaletta mopon ja ruohonleikkurin moottoreita.

        Voi se silti olla ihan hyvä dieseli, ei noissa common rail turbodieseleissä oikeasti paljoa eroa ole jutun juureksi saakka.

        Tyyppi on Common Rail, ei se ole Hondan tekemä.
        Common Rail on suojattu tuotemerkki.
        Tekijä löytyy Saksasta.
        Wokkipannut ovat maailman parhaita teollisuusvakoilijoita, mutta tässä ei ilmeisesti onnistuttu.


    • kulutus

      Mun powerdiesel menee 5,0 keskikulutuksella vm2000 115hp.tuskin vaihdan mihinkään bensakoneeseen ja se vääntö se on parasta.ps.mullakin on ollut jopa volvo T4 ei se pärjää väännössä.Oon ollu tosi tyytyväinen autoon sanokoot saksan tyytyväisyysasiakkaat mitä vaan.Ps.vikoja tosi vähän ajettu 217000.

      • keski

        kulutus on eri kuin se alin kulutus et pääse 5 litraan jos sul ei ole mopoauto kyl ne pyörii siinä 5-6 litran välissä keskikulutukset


      • ex-Mosse
        keski kirjoitti:

        kulutus on eri kuin se alin kulutus et pääse 5 litraan jos sul ei ole mopoauto kyl ne pyörii siinä 5-6 litran välissä keskikulutukset

        Vaimon nykyisellä kauppakassilla 5.1l/100km - 7h kuorma 700l suksiboksi katolla - matka reilut 700km. Jos auto olisi ollut pienempi eikä korkeahko tila-auto niin olisi päästy helposti alle tuon 5l/100km ja aiemmin pienemmällä Golf luokan autolla päästiinkin (tosin siihen ei mahtunut 7h). Tämä siis tankkauksista laskettu kulutus.

        Mopohan tuo vaimon kauppakassi on, kun siinä on vain 140hv kalistin, mutta minkäs teet kun ei ko. autoon saa tehokkaampaa dieseliä ;)

        Onko se nyt niin vaikeata tajuta, että ei ihmiset näitä dieselien kulutuksia täällä hatusta keksi. Ihan todellista dataa saat tankkaus.comista, jos vaikka sinäkin sitten ymmärtäisit mitä nykyaikaiset dieselit kuluttavat.
        Sinulla vain on tuo peri-suomalainen tapa dissata kaikkea mitä sinulla ei ole - eli kateus saa sinutkin kirjoittelemaan puuta heinää.


    • ole ..

      ymmärtänyt kaikkea dieselien filosifiasta.

      Kuinkahan moni dieselillä ajava riemastuu 1.4l ahdetusta 170hv.n bensakoneesta, jonka puristus-suhde on 10. Varsinkin kun pohjana on käytetty pientä bensakonetta.
      Jäädään mielenkiinnolla odottamaan mitkä on koneen käyttökilometrit.

    • audi a3 tdi

      kävin koeajamassa ko. tsi:n ja oli pettymys. kone kyllä vetää ihan jees mutta kun pitäisi moottoritiellä lähteä kiihdyttämään niin siihen se jääkin....nokikasaan meinaan, edessä ollut tdi lähti ja minä jäin.

      vaikka tsi:n vääntöarvot paperilla onkin hyvät bensa-ahdetulle koneelle ja kokoluokkansa kovimmat niin silti käytäntö on eri. oma 1.9tdi 105 hv / 250nm pesee käytännön normaali ajossa tuon tsin mennen tullen. vaikka tsin vääntö onkin laajemmalla alueella niin silti tdi punnertaa paremmin.

      sitä en tiedä mistä johtuu.....vaikka arvot parilla todellakin kertoo aivan muuta....tsi 170hv / 235nm oliko 1800-4500rpm? ja tdi 105hv / 250nm 1800-2400rpm...

      merkillistä mutta eikös aina ole sanottu että hevosia on erilaisia?

    • Tosiasia on, että pienemmällä kulutuksella ja vähemmillä päästöillä dieselit tulevat tulevaisuudessa syrjäyttämään yhä useamman bensamoottorin.

      Itsellä 225 hv 560 Nm cdi-diesel, joka kuluttaa työmatka-ajossa 4.8 litraa per 100 km. Automaattivaihteisena kiihtyy 0-100 km/h vaivaisessa 6.8 sekunnissa. Vähäpäästöisenä säästää ympäristöä ja kuluttaa vähemmän yhä harvinaisemmaksi käyvää raakaöljyä.

      Bensavehkeistä on aika ajanut ohi. Tulevaisuuden ajopelit ovat dieseleitä ja diesel/sähkö -hybrideitä. Bensavehkeet saastuttavat enemmän, kuluttavat enemmän ja jäävät jalkoihin.


      Master Eq

      • täysin

        samaa mieltä,mulla hdi common rail vm. 2006 moottorilla varustettu auto,on helppoa ja mukavaa ajella vääntävällä ja vähän saastuttavalla menopelillä!
        ja kulutuskin on tosi alhainen,seka-ajossakaan ei meinaa oikeen päästä yli kuuden litran!
        bensa autoon en enää palaa todennäköisesti koskaan.


      • polp

        Näin saattaa hyvinkin käydä, mutta dieseleitten monikymmenkertaiset typenoksidi päästöt bensakoneeseen verrattuna pitää myös saada kuriin ennen sitä.


      • pukille

        et aja 4.8 keskikulutuksella millään dieselautolla ja vielä automaatilla siinä on keskikulutus sinunkin autossa yli 6.5 litraa sen takaan


      • pukille kirjoitti:

        et aja 4.8 keskikulutuksella millään dieselautolla ja vielä automaatilla siinä on keskikulutus sinunkin autossa yli 6.5 litraa sen takaan

        Tänä aamuna lämpimästä tallista otettuna 75 kilsan työmatka sujui 4.7 l/100 km kulutuksella leppoisasti 80 km/h nopeudella.

        Viikossa tulee työmatka-ajoa 750 kilometriä ja muuta ajoa varmaan noin 100. Tankkaan autoon joka toinen sunnuntai 80 litraa dieseliä, joka maksaa noin 75 euroa.


        Master Eq


      • Iso-F
        polp kirjoitti:

        Näin saattaa hyvinkin käydä, mutta dieseleitten monikymmenkertaiset typenoksidi päästöt bensakoneeseen verrattuna pitää myös saada kuriin ennen sitä.

        Dieselmottoreiden typen oksidipäästöt ovat kyllä ongelma mutta suurempi ongelma on ilmaston lämpeneminen ja siihen ei auta kuin hiilidioksidipäästöjen vähentäminen. Inhorealistisesti voisi kysyä että kumpi on suurempi katastrofi, se että muutama kymmenen/satamiljoonaa ihmistä tai vaikka kaikki kuolevat muutamia vuosia ennenaikaisesti typen oksideista johtuviin hengityselinsairauksiin vai se että koko elämä maapallolla tuhoutuu kasvihuonekaasujen aiheuttamiin ilmastonmuutoksiin?

        Dieselautojen katalysaattorit myös kehittyvät koko ajan ja esim. Neste väittää että heidän NExTBL biodieselinsä jo sinänsä tuottaa 15% vähemmän noksia kuin perinteinen diesel. Sana "bio" vain ei tunnu oikein herättävän ihmisissä intohimoja vaikka biodieselistä on tutkimustuloksia joiden mukaan tuo biomössö olisi jopa paljon parempaa polttoainetta kuin perinteinen fossiiliperäinen kura. Tässä artikkeli tammikuun Turun Sanomista;

        http://www.turunsanomat.fi/mielipiteet/?ts=1,3:1009:0:0,4:9:0:0:0;4:8:0:1:2006-01-14;4:139:0:0:0;6:1:0:0:0;4:140:0:0:0,104:8:352144,1:0:0:0:0:0:


    • myöskin

      ajan dieselillä sen mukavuuden ja helppouden takia,ja tankillisella pääsee n.1200 km mitä ei millään bensavehkeellä voi kuvitellakaan,jos ei ole 120 litran tankkia!
      vääntövoima on se mistä tällänen jo melkein eläkkeelle pääsevä harmaapää tykkää!

    • polp

      Mullistava tai ei, mutta kuluttaa edelleenkin liikaa vastaavan suorituskyvyn omaavaan dieseliin verrattuna. Ja kalliskin vielä.

    • tällä näkemällä

      Voin huoleta ajella turbodieselilläni vuosia.
      Eilispäivän mies ajamassa tulevaisuuden vehkeillä ei koskaan toteudu käytännössä. Nyt on käytettävä parasta mitä löytyy ja tulevaisuus on sitten joskus niinkuin hinta ja verotkin mitä siten ovatkaan.

      • olen>>ZZ

        joo ei tässä voi ootella..parhaalla dieselillä ajellaan mitä saa, en ajattele mitään noita maksuja koska dieselillä ajo on tosi huoletonta ja helppoa..ikääkin on senverran ei tiedä milloin on multaa kaks metrii pään päällä!
        se pitää nauttia nyt kun on vielä mahdollista.


    • louskuttaa

      Onko Volkswagen käyttänyt työkonemaisia dieselejä tähän asti? Muilla merkeillä kyllä dieselmoottorit ovat kehittyneet ja menneet suhahtaen bensamoottorien ohi ja työkoneisiinhan ei ole enää vuosikymmeniin huolittu bensamoottoreita. No ehkä Volkkarillakin jossain vaiheessa huomataan että bensa ei ole nykyaikainen polttoaine..

      • kai se

        volkku joku auto on kumminkin nyt kun kiinassa tekevät


      • Eikös suomen myydyin henkilödieselauto ole vw golf?

        Voin toki olla väärässäkin, ihan mutua vaan...


    • kattoppa

      tuolta et mikä kannattaa ja kenelle..

      • Kannattaa Hankkia

        Astraa ollaan katseltu. 88kW diesel tai 103kW bensa. Tämä ekoauto lupasi dieselin kuluiksi 1.106,77 ja bensalle 1.167,27. Dieseli on siis vuodessa 60e50c halvempi. Sitä kohtaa en löytäny mihin laitetaan hankintahinta. Eroa on 2500. Sen kun laskin mukaan niin minun kilometreillä menee 41 vuotta ja 4 kuukautta niin dieseli rupee tienaamaan. Taitaa jäädä kauppaan.
        Vai laskinko jotain väärin? Voiko joku kertoa mikä tässä on jutun juoni. Kysymys on perus Astrasta, 5-ovinen.


      • en löytänyt
        Kannattaa Hankkia kirjoitti:

        Astraa ollaan katseltu. 88kW diesel tai 103kW bensa. Tämä ekoauto lupasi dieselin kuluiksi 1.106,77 ja bensalle 1.167,27. Dieseli on siis vuodessa 60e50c halvempi. Sitä kohtaa en löytäny mihin laitetaan hankintahinta. Eroa on 2500. Sen kun laskin mukaan niin minun kilometreillä menee 41 vuotta ja 4 kuukautta niin dieseli rupee tienaamaan. Taitaa jäädä kauppaan.
        Vai laskinko jotain väärin? Voiko joku kertoa mikä tässä on jutun juoni. Kysymys on perus Astrasta, 5-ovinen.

        astralle bensan keskikulutusta,mutta jos se ois vaikka keskimäärin joku 7,5 litraa ja dieselissä 5,5litraa niin leikkauspiste on n. 13000tkm missä on mukana jo dieselvero,mutta ei auton hankintahintojen eroa..
        eli tämä laskuri toimii paremmin käytetyille,suht samanhintaisille autoille..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe