Tunti lisää päivässä!

Optio Wille

Vuorineuvos Gustavson vaatii suomeen työntekijöille tuntia pidempää työpäivää!Huomaa että herralla on käytännön työelämä halusessa.Suomi on kilpailukyvyltään toisena maailmalla.Käytössä on vuorotyöt 3,4 ja 5vuorot eli koneet pyörivät ympäri vuorokauden ja viikonloput,lisänä vielä varallaolot!Niin tietysti hän tarkoitti toimihenkilölöiden ja hallinnon työajan pidentämistä,he kun tunnetusti tekevät töitä vain virkaaikana!!Optiot kyllä jaetaan yhtiön johdolle,mutta työntekijät saavat vain unelmoida moisista miljoonista.Työntekijöille jaetaan joissain yrityksissä tutantopalkkiota,mutta ne ovat vain satojen eurojen tasolla.Tehtaan tuotannossa työolosuhteet ovat terveydelle haitallisia,on melua yli85dB käryjä liuottimista.Työ on raskasta yksitoikkoista ja epäergonomista.Yksintyöt ovat lisääntyneet,ja ihmisestä on tehty vain koneen jatke.Työtapaturmat ovat arkipäivää,johtuen huonosta suunnittelusta,kiireestä ja ahtaudesta.Lisänä vielä ammattitaudit,jotka on vaiettu pöydän alle.Psyykkinen terveys on mennyt monelta työntekijältä,kun työntekijät on laitettu eriarvoiseen asemaan.Vain työnjohtoa mielistelevät työntekijät ovat hyviä työntekijöitä!Korruptio on lisääntynyt huimasti kun kunnossapito ja aputyöt on ulkoistettu,eihän sitä muuten ulkomailla käytäisi perheen kanssa mutta onhan kiva kun on maksaja!Näin meillä pörssiyrityksessä.Jaksaminen ja työnhiostaminen on viety jo nyt liian pitkälle,ja nuorimmat vielä tekevät "pitkää päivää".Parannettaisiinko ensin työilmapiiri ja työolosuhteet kohdalleen,näin saisimme ihmiset jaksamaan eläkeikään asti kiitos!

8

1397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teollisuuden työntekijä

      vai että oikein pitäis vielä tunti tehdä lisää samalla palkalla vai!! onneksi meillä maksetaan ylimenevä osuus ylityö-tai vapaana pidettävänä korvauksena!! mikäs hemmo tää oikein on..kohta pitää varmaanmaksaa et pääsee tulee yleensä työpaikalle?? en oikein ymmärrä näitä "heikonnus puheita" koko ajan pitäs vain työntekijää kyykyttää..sitä on tehty jo liikakin!! pitää jättää vaan nää jutut omaan arvoonsa ja pyrkiä keskittymään..työpaikan ilmapiiriin..siellä suurimmat haasteet löytyy!! no eipä täs muuta,palataan asialle

    • teollisuustyöntekijä 1967

      Työskentelen kone ja metalliteollisuudessa, mutta
      olen harkinnut alan vaihtoa vakavasti.
      Olen pohjoisuudeltamaalta ja täällä on sellaisia yrityksiä kuin konecranes ym. suuria,
      jotka maksavat selvästi huonompia palkkoja kuin
      pitäisi. Minä olen kyllästynyt kone ja metalliteollisuuden huonoihin palkkoihin,
      epämiellyttäviin töihin ja huonoon ilmapiiriin.
      Palkkoja pitäisi mielummin nostaa kuin laskea.
      Sellaiset palkkojenpolkijayhtiöt voisivat vaikka
      kaatua minunpuolestani ansaitusti.

    • Isäntävalta kutsuu

      Onhan se hirveää kun suomessa työntekijällä on ihmisen oikeudet!Palkkaakin pitäisi maksaa,ja työ olosuhteet oltava lain ja asetuksien mukaisia jopa on epäinhimillisiä vaatimuksia!Onneksi suomessa on helppo ja halpa päästä hankalista(oikeuksiaan vaativasta)työntekijöistä eroon.Yt-neuvottelut ovat taikasana,ja kas kummaa nyt on palveluksessani minulle mieleisiä työläisiä.Aktiivit kortistoon mätänemään,kyllä nämä nykynuoret onneksi ovat passiivisia,materian perässä juoksevia ylityöntekijöitä.

      • samaa pas....

        Joo, menossa ollaan takaisin 1900-luvun feodaaliyhteiskuntaan, jossa kartanon isäntä määräsi torpparien asumisen ja muunkin elämisen.

        Eläköön, kyllä se aika kohta koittaa.Tulisi vaan Robin Hood väliin??:((
        Eihän työtekijöillä ole väliä, nehän ovat vain tuotannontekijöitä, joista on vakituisia kuluja, mutta niitä kuluja voidaan pienentää ???

        Onneksi ei olla vielä Kiinassa, siellähän ei työntekijällä mitään oikeuksia ole!

        Johtoporras on ainut oikean palkan maksunkohde??Se nauttii sellaista palkkaa, jota muut muut voivat vain haaveilla....Tämä on niin tätäToivottavasti saa elää rikkaana kartanossaan, eteivät työtätekevät orjat häiritse vanhoillla autoillaan ohi ajaessaan....


    • Työmuurahainen

      Reagan sai aikaan saman 'Voodoo-ekonomiallaan'.

      Ihmisten työaika nousi 25%, eli 8:sta tunnista 10:een. Mutta palkka nousi vain 16%.

      Vähentynyt vapaa-aika tietenkin vähensi myös kulutusta, joka sitten romuttikin USA:n talouden vuonna 1987. Itseasiassa tämä 'kylmän sodan' voittaja tuli erittäin lähelle sen häviämistä. Vain suunnitelma-talouden keinot, eli USA:n keskuspankin pakko-lainat, pelastivat koko läntisen talouden.

      Ja nyt joku idiootti haluaa samaa Suomelle?

      Miten onkin, että aina kun nämä rotat puhuvat 'Suomen kilpailukyvystä' he itseasiassa tarkoittavat 'Omaa kilpailukykyään'.

      Siinä on itsetunto mahtavimmillaan. 'Suomi olen minä'. Oliko se Bernard Russel, joka totesi: Isänmaallisuus on huijareiden viimeinen turvapaikka?

      • Työmuurahainen

        Samuel Johnson sen sanoi:
        "Patriotism is the last refuge of a scoundrel"

        Muistin että se oli Hustler, eikä Scoundrel, mutta asian ydin on sama: Tuollaiset itsekeskeiset idiootit eivät ajattele Suomen parasta. He ajattelevat omaa parastaan ja naamioivat sen sitten isänmaallisuudeksi.


    • PERSE

      Sitähän se kaikki on vain, ei rakkautta vaan työnantajien retoriikkaa tupo-neuvottelujen alla, se vaan ihmetyttää että näitä Hessu Hoboja kannattaa palkata kovalla palkalla ja niiden ymmärrys ei riitä keksimään mitään todellisia innovaatioita työ-elämään, ainoastaan tällaista muurahaispesään sohimista, johon nyt pystyy vaikka....no vaikka PERSE itse.Tuosta työajan tehokkuudestahan on tutkimuksia ja oliko se niin että se keskimäärin on 6-tuntia, eli nostaako 1,5-tuntia peukalonpyöritystä Suomen kansantalouden uuteen nousuun?.Yksi konkreettinen esimerkki tulee mieleen erään konkurssin tehneen yrittäjän lausumasta: "firma kaatui pekkasten takia"..Hoh hoh hoo....joulupukin naurua kolmannella, oliskohan kyseisen yrittäjän kannattanut alun perinkin perin juurin harkita vaikka....no vaikka pullojen keräystä. P.S. sori Hessu Hobo

    • Kiinan Ihanuus

      Herrat yritysjohdossa voisivat olla esimerkillisiä,ja aloittaa vuorotyöt,tietysti viikonlopputyötkin.Eikä mitään 55vuotiaana eläkkeelle kultaisella kädenpuristuksella,vaan 68vuotiaaksi työelämässä.He eivät ole altistuneet
      fyysisille/kemiallisille altisteille,muutakuin sihteerin läheisyydelle ja konjakin inhoittavalle kärylle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe