Miltä siellä taivaassa mahtaa näyttää? Ollaanko siellä saman laisessa kropassa, kuin se mätänevä joka jäi maahan?
Nyt kun tiedetään, mikä on pilvi, taivas ei varmaankaan ole "pilven päällä", kun siitä putoaa läpi. Missä tuo sitten mahtaa olla? Ylempänä avaruudessa on kovin kylmä, ja auringossa tulee hiki.
Millä sinne mennään? Onko se avaruusalus, johon päästäkseen se poppoo tappoi itsensä? Ei kai, miksi "sielun" kuljettamiseen tarvittaisi alusta?
Taivaassa asuminen? Onko siellä kaikille oma kämppä? Syödäänkö siellä?
Näitä kysymyksiä voisi toki esittää vaikka kuinka paljon, vastauksia niihin olisi kiva saada. Kuvailkaa taivas, ei "ihanana paikkana", vaan mitä siellä oikeasti teidän mielestä on.
Mitä on taivaassa?
18
566
Vastaukset
- keijo_m
Raamatussa. Emme me voi määritellä taivasta mielissämme. Vain luo raamatusta, Siellä on kuvauksia niin taivaasta ko helvetistä. Ei avaruutemme js aurinko kuntamme lopu pilveen.Eikä Jumalalle ole se yliluonollista mikä meille on yliluonollista. Esm, Maan lait eivät täsmää enään avaruudessa. Ennen luultiin että se on aivan järjetöntä että tavara pystyis kellumaan ilmassa, Oltiin niin tyhmiä että luultiin että maan laki ja vetovoima pätee kaikkialla.Se oli sitä sen ajan tiedettä. Emme tiedä mitä on muilla aurinko kunilla. Sama on asia jos menemme kaste madon luo kysymään hänen maailmaansa. Niin saahaan varmaan vastaukseksi Että, Tähän se loppuu mihin tämä kukkapenkki loppuu, on ihan hullua luulla että tämän kukka penkin ulkopuolella olis elämää.
- Olly
Jos vastaus on Olly, niin enpä tiennyt olevani taivaassa. Mukava paikkahan tämä taivas siinä tapauksessa on, näyttää vaan erehdyttävästi etelä Espoolta.
Taas kitisen kirjoitus asusta, mutta mato vertaus on hauska! (Opettavat nykyään koulussa, että ne aikaisemmat yhdyssanat pitää nykyään kirjoittaa erikseen. Mutta, niin kuin entinen opettajani sanoi, jos kirjoitatte "enään", lyön teitä nenään.) - keijo_m
Olly kirjoitti:
Jos vastaus on Olly, niin enpä tiennyt olevani taivaassa. Mukava paikkahan tämä taivas siinä tapauksessa on, näyttää vaan erehdyttävästi etelä Espoolta.
Taas kitisen kirjoitus asusta, mutta mato vertaus on hauska! (Opettavat nykyään koulussa, että ne aikaisemmat yhdyssanat pitää nykyään kirjoittaa erikseen. Mutta, niin kuin entinen opettajani sanoi, jos kirjoitatte "enään", lyön teitä nenään.)Ole taivaassa Olly. Olet maanpäällä. Olly parka ajattele asioita ihmis järellä. Elä apinan aivoilla. Olly maailma ei lopu Espooseen. Se on tieteellä todistettu. Pyydän anteeksi kirjoitus virheitä. Voi johtua siitä kun olen ruotsissa asuva henkilä jo Neljättäkymmentä vuotta. Mutta kaikkihan meistä virheitä tekee. Jotkut jopa luulevat olevansa apinoita. Hö.
- ja kaukaa ohi
keijo_m kirjoitti:
Ole taivaassa Olly. Olet maanpäällä. Olly parka ajattele asioita ihmis järellä. Elä apinan aivoilla. Olly maailma ei lopu Espooseen. Se on tieteellä todistettu. Pyydän anteeksi kirjoitus virheitä. Voi johtua siitä kun olen ruotsissa asuva henkilä jo Neljättäkymmentä vuotta. Mutta kaikkihan meistä virheitä tekee. Jotkut jopa luulevat olevansa apinoita. Hö.
"Mutta kaikkihan meistä virheitä tekee". Niin se on totta mutta useimmat kykenevät myös saamaan tekstiinsä jotain muutakin kuin pelkkiä virheitä (enkä nyt puhu kieliasusta).
- keijo_m
ja kaukaa ohi kirjoitti:
"Mutta kaikkihan meistä virheitä tekee". Niin se on totta mutta useimmat kykenevät myös saamaan tekstiinsä jotain muutakin kuin pelkkiä virheitä (enkä nyt puhu kieliasusta).
oikein, Ihminen on erehtyväinen ja virheellinen otus. Virheeni johtuu siitä kun olen ruotsin kielinen. Ja valitettavasti suomen kirjoitukseeni tulee joskus virheitä. Mutta tietääkseni ei keskustelu koskenutkaan kirjoitus virheitä. Voisit kyllä vastata kirjoitukseeni jos tahdot, vai oliko vain aikomus huomauttaa kirjoitus virheistä. Mitä mieltä olit muuten kirjoituksestani. Opitko mitään siitä.
- nunchaku-overlord
taivas on uusi Jerusalem tai Siion jos muistan oikein.
- Millos kävit
Siellä taivaassa?
:D Uusi Jerusalem? Tarkoitatko tämän artikkelin käsittelemää jättimäistä rakennelmaa?
http://www.buckcash.com/opinions/nj.htm
Uusi Jerusalem siis laskeutuu taivaasta ja on mitoiltaan 1500 mailia x 1500 mailia x 1500 mailia (1500 mailia on noin 2400 kilometriä). Artikkelissa käsitellään vähän kyseistä koko-ongelmaa. By the way, jos sanot että Jumalalle kyseisen kuution rakentaminen ei ole ongelma, niin et ole lukenut artikkelia.
- --------------
"Ylempänä avaruudessa on kovin kylmä, ja auringossa tulee hiki"
- Matkaa Maasta Kuuhun on 1,2 valosekuntia ja Maasta Aurinkoon (150 000 000 km) noin 8,4 valominuuttia.
- Lähin tähti on noin 4,2 valovuoden matkan päässä Maasta.
- Linnunrata-galaksin pituus on noin 100 000 valovuotta ja Linnunradassa on noin 200-300 miljardia Auringon kaltaista tähteä.
- Lähin suuri galaksi (Andromeda) sijaitsee noin 2,4 miljoonan valovuoden matkan päässä Maasta.
- Maasta on havaittu galaksi, joka on kooltaan tuhatkertainen Linnunrataan verrattuna ja sen etäisyys on 9 000 000 000 valovuotta Maasta (kaukaisin havaittu galaksi sijaitsee 13 miljardin valovuoden matkan päässä
Maasta).
- Galakseja on kaikkeudessa (todennäköisesti) miljardeja.
- - - -
Taivaana voisi ajatella paikkaa (planeettaa), joka on Maaplaneettaa selvästi korkeammalle-
ja pidemmälle kehittynyt. Sellaisen maailman fyysisyys/aineellisuus on luonteeltaan melko erilaista kuin Maassa tällä hetkellä
(=korkeampivärähteistä).
Maaplaneetta on nyt matalan värähtelyn tasolla, mutta meneillään olevan värähtelytason nousun myötä asiat muuttuvat parempaan suuntaan Maassakin ja ihmiset saavuttavat täyden tietoisuuden tilan.
Aineellisuudesta jo vapautuneilla olennoilla on omat maailmansa ja Taivaansa, vaikka hekin kyllä voivat olla fyysisten olentojen ja -maailmojen kanssa tekemisissä.- -------------
Vähemmän kehittyneillä matalamman värähtelytason maailmoilla on Taivaalliset valvojat ja ohjaajat, jotka ovat mainittujen korkeampien maailmojen ja
ulottuvuuksien asukkaita. - keijo_m
------------- kirjoitti:
Vähemmän kehittyneillä matalamman värähtelytason maailmoilla on Taivaalliset valvojat ja ohjaajat, jotka ovat mainittujen korkeampien maailmojen ja
ulottuvuuksien asukkaita.Tuota voisitko perustella tuota vähän tieteellä. Kun ei mielestäni tiede sulje mitään pois ennenkuin on todistanut vastakohan. On vain tiedemiehiä jotka eivät usko Jumalaan ja sitten on myös sellaisia tiedemiehiä jotka uskoovat Jumalan olemassa oloon.Eli ei voi sulkea Jumalaa pois jos uskot tieteeseen. No voisitko kertoa minulle mistä maailma sai alkunsa. Kun olet noin viisas omasta mielestäsi. Niin olis mukava tietää mistä kaikki sai alkunsa omastamielestäsi. Mutta toivomukseni on että perustat sen tieteeseen,ei uskomukseen tai luuloon. EN ajattele apinan aivoilla niinkuin muutamat luulee tekevänsä.
löytyy taivaasta. Meillä on ihka uudet, kirkastetut ruumiit. Kaikki sairaudet, kiroukset ja kyyneleet ovat jääneet tänne. Niitä ei taivaasta löydy.
- blackmagicwoman
tapahtui näin. Enkelinsiipinen tyyppi kiroili pilven päällä:
"Mitä tatskoilleni tapahtui? Maksoin niistä omaisuuden!"
- Rausku
"Heaven for climate, Hell for company."
- Sir James M. Barrie - Olly
... koetan saada tämän vielä mukaan keskusteluun, että saisin edes jonkun uskiksen edes jollain tavalla tarkan näkemyksen Taivaasta. Siis käytännön päivä Taivaassa, miten se eroaa Maan vastaavasta? (Piti ottaa isot kirjaimet käyttöön, nythän puhutaan erisnimistä...:D)
- keijo_m
Noniin Olly kyselemään vain ja vastailemaan.Vastasin sulle viimeksi mistä saat tiotoja taivaasta. Raamatusta. Jos on muita kysymyksiä niin eikö kyselemään vaan. Minä kyllä kiusalla vastaan. Voisitko sinä kertoa minulle mistä sai maailma ja ihmis kunta alun? Olet saanut uskiksen joka vastailee mielellään.Jään innolla odottelemaan.
- mielikuvituksessa vain
Taivaassa on ihan kaikki mitä uskis-hihhulit vain ikinä pystyvät kuvittelemaan. Valitettavasti tuo uskisten mielikuvitus on myös se ainoa paikka missä taivas sijaitsee, missään muualla sitä ei ole olemassa...
- keijo_m
Olen kertonut tämän vertauksen aikaisemminkin mutta voin sen kertoa uudestaan. Meneppä kastemadon luokse ja kysäse siltä että mihin loppuu maailma. Niin saat varmaan vastaukseksi,että sehän loppuu tähä mihin tämä kukkapenkki loppuu. On tyhmää luulla että maailma muka jatkuisi kukkapenkin ulkopuolella. Ja että muka joku niinsanottu ihminen olis muka tämän kukkapenkin luonut.Hö kaikkia sitä kuuleekin. Näin ajattelee ihminen joka ajattelee apinan aivoilla. PASKALLAKIN ON LUOJANSA. Olis tietenkin mukava jos perustelisit tietoasi vähän tieteellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943732
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453114Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972719Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572410- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172357- 1252335
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212264Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070