Moi!
Olen vuoden verran tehnyt lihaskestävyys harjoittelua koko vartalolle. Lihakset eivät ole kovin näkyvät ja haluaisin selkeästi enemmän lihasta . Olen tehnyt n.2-3 kertaa viikossa tangolla kyykkyjä 15kg:lla 3*20-50, vatsat selät sekä hauikset ojentajat 5kg:lla 3*15.
Koulun kuntosalilla on käytössä jalkaprässi, talja jolla voi tehdä hartiat ja rinnan. iso tanko. selkä ja vatsapenkki sekä erikokoisia käsipainoja. Erityisesti haluaisin takareisiin lisää pyöreyttä, pakaroista tiukemmat ja ryhdikkäämmät, vahvan selän sekä hartioihin vahvuutta. Minun on mahdollisuus käydä 2 kertaa/viikko salilla, aikaa käytän 1h-1h30min. yhteen salikertaan. Harrastan myöskin juoksemista 3-4 kertaa viikossa.
Osaisiko teistä joku tehdä minulle saliohjelmaa, jolla saisi tulosta aikaan ja lihakset kasvamaan.Olen hyvin hentorakenteinen eivätkä lihakseni kehity helpolla.Itse en tiedä montako toistoa/millä painoilla/mitkä liikkeet olisivat lihasten kasvun kannalta tuloksellisimpia.
Kiitos!!
saliohjelma ja lisää lihasmassaa
4
2241
Vastaukset
- Persus
Joka toimii pyllylle. Kun teet kyykkyjä, lisää enemmän painoja, vähemmän toistoja. 10-12 riittää sellaisilla painoilla, että juuri ja juuri jaksat. Sama juttu muissakin, lisää painoa, vähemmän toistoja. Sillä saat kasvatetua lihasta. Hartioihin hyvä liike on vipunosto vapailla painoilla esim. 3*10-12 toistoa sellaisilla painoilla, että juuri ja juuri jaksat sarjat puhtaasti.
- Älä kiirehdi!
Älä kiirehdi tavoitteittesi kanssa!
Kun vähän tehostat treeniä ja syöt fiksusti ja monipuolisesti niin olet aivan upeassa kunnossa parin kolmen vuoden kuluttua!
Sinulle tullaan ehdottamaan, että älä juokse koska se estää lihasten kasvamista... mutta älä välitä niistä. Parempi että olet jatkossa sopivalla tavalla lihaksikas hyväkuntoinen nainen!
Varmista hallittu lisäenergian saanti monipuolisen ruokailun lisäksi... toisinsanoen huolehdi lisäproteiinin saannista...
Sarjat muutat hivenen lyhemmäksi ja haet lihaskasvatusärsytyksen sopivilla painoilla...
ja sopivia painoja ovat sinulle sellaiset että jaksat tehdä eka sarjalla 15 liikettä... toisella 10-12... ja kolmannella lisäät painoja siten, että jaksat nostaa maximissaan 8 kertaa... voit ottaa myös treeniin sarjoja joissa et jaksa nostaa 2-4 nostoa enempää mutta tärkeää on aina se, että se viimeinen sarja jää kesken... siten, että yrität pinnistää ja pusertaa liikkeen loppuun mutta ei vaan mene...
Lupaan että saat paikat kipeeksi ja huomaat että nostat hetken kuluttua isompia painoja... = lihaksesi oppivat työskentelemään tehokkaammin, mutta tarkoittaa myös että lihaksesi kasvavat...
(mitä enemmän nousee rautaa >>> sen enemmän täytyy olla lihasta)
Tärkeää on muistaa, että olet nuori ja jos jatkat valitsemallasi tiellä nykyiselläkin treenillä tulet omaamaan kadehdittavan vartalon kolmekymppisenä... ja monet muut ovat menettäneet bodynsa jo siinä vaiheessa!!! - sportman86
"pyllyäsi" saat hyvin kasvatettua seuraavilla liikkeillä:
-jalkakyykky(tanko niskantakana) 12,10,10,8(=toistojen määrät, lisää painoja aina sarjojen välillä,et saat just ko.toistot)
-askelkyykky(melko sama ku edellä)
-jalkaprässi(muista myös treenata pohkeet)14,12,10
-selänojennus penkissä 20,20,15 (niin nopeesti ku pystyt)
-syväkyykkyhyppyjä(ilman painoja)10,10,10 (max teholla)
-lonkan koukistajat ja ojentajat 25,20,20
-KÄY MYÖS LENKKEILEMÄSSÄ N.2 KERTAA/VKO
-suosittelen spinningiä(en itse ole käynyt, tehoaa varmasti)
Jos haluat massaa lisää niin syö(terveellisesti, runsaasti proteiinia(=tonnikala,kananmuna,maito,pasta,puuro,jogurtit...)) enempi kun kulutat - perusteella voin sanoa
että jos haluat tosissasi lihaksia niin sinun täytyy vähentää tuosta juoksumäärästäsi melkoisesti. Juoksu on kuluttavaa liikuntaa ja vähentää mahdollisuuksiasi lihaskasvuun. Kaikkea ei voi kotikonsteilla saada, tämä täytyy hyväksyä. Juoksu tukee sopivassa määrin puhdasta voimaharjoittelua ennenkaikkea palauttavana ja huoltavana harjoitteena. Kyykky, prässi ja askelkyykky ovat hyviä harjoitteita. Lihas taasen tulee näkyviin kun rasvan polttaa sen päältä pois. Oli tuo lihas sitten minkä kokoinen tahansa. Tsemppia treeneihin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106