stalevo

mitäs nyt

hei
hoidan äitiäni, jolla on parkinson ja hän ei suostu ottamaan stalevo lääkettään. onko tämä vaarallista? vapinaa ei ole ilmentynyt.

3

1632

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minullakin

Kirjoitat hyvin niukasti, mutta olen rivien välistä lukevinnani että asia on sinulle uusi ja tietoa Parkinsonon taudista vähän.
      tietoa saat mm.

http://www.parkinson.fi/

parkinsonliitosta

et. kerro minkäikäinen äitisi on, hoidato häntä kotona, kuinka kauauan siitä on kun diagnoosi on annettu, kuinka vaikea-asteinen parkkis on ja mikä on stalevon annostus ja vahvuus.
      katso myös googlelta stalevo ja / tai pakkauksen tuoteselostus.

Parkinsonin lääkkeet eivät paranna tai hidasta tautia. Lääkkeet auttavat oireisiin eli lääkitys on oireiden mukaista.

Kysy asiaa hoitavalta neurologilta - onhan äidilläsi sellainen?

Ei ole vaarallista varmaankaan lääkkeen syömättä jättäminen.

Vaikea kuitenkin vastata tietämättä tarkemmin äitisi parkkiksesta.

Neurologinen palsta kysymyksellesi on parempi. Parkinson liitto on myös hyvä paikka kyeellä.

• Anonyymi00002
      UUSI

Stalevon haittavaikutukset on huonot ,vaihtakaa toiseen lääkkeeseen Sinemettiin tai madobariin.
      Kun äidillesi annetaan lääkkeitä ,katso aina sivuvaikutukset. Jos on ollut käytössä nämä muut ja pitää lisätä muita lääkkeitä,vois olla esim.lääkepumppu ,lääkelästari,ja tietenkin jos jalat junttautuu niin Quick. En antais stalevonia ,ja äitisi ei siksi halua ottaa sitä kun hälle tulee huono olo siitä,eikä voi hyvin.

• Anonyymi00003
      UUSI

Miksi äidillisiä on annettu stalevo lääke. Kauanko äitisi on sairastanut parkinssonia? Ei kannata hyväksyä lääkkeitä jotka antavat karmeita sivuoireita ja potilas voi entisyä huonommin. Hanki hyvä neurologi,joka osaa asiansa . On muitakin vaihtoehtoja kuin stalevo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      149
      2165
    2. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      210
      954
    3. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      917
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      37
      868
    5. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      60
      850
    6. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      49
      804
    7. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      53
      753
    8. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      721
    9. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      288
      719
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      35
      670
    Aihe