Mikähän olis sellasta ruokaa, jolla lähtis nälkä suorilta, eikä sisällä paljon kaloreita?
Vähäkalorinen ruoka..
25
9670
Vastaukset
- faktantorvi
Proteiinit ovat sellaista, hyviä proteiinien lähteitä on kala ja liha.
- Kiril
tällä palstalla eräät haluavat kertoa vähäkalorisesta vaihtoehdosta, mutta yleensä vähäkalorisuus tarkoittaa runsashiilihydraattisuutta ja nälkä ei lähde näillä sokereilla. Proteiinit, luonnollinen rasva, kuten voi, runsaasti kasviksia ja niiden terveellisiä kuituja, siinä on ohje terveelliseen ruokavalioon. Ilman hiilihydraatteja.
- Kiril
Onnetonta tätä päivää... kirjoitti:
lainkaan mitään liha- enkä kasvisliemikuutioita ruoanlaitossa. Eihän ne ole ihmisen ruokaa.
- faktantorvi
Mitä PUHDASTA voita saat marketista? Flora, Becelit ynm. ovat keinokäsiteltyjä, itselleni ei ole pistänyt silmään maalaisvoita. Kookosrasva on mielestäni ainoa luonnollinen voi. Kookosrasvasta saa myös ihania ruokia, vaikka kaloreja onkin paljon.
Laihtuminen on pysyvää energiankulutuksen kasvua, vähentämällä kaloreita onnistuu surkastuttamaan lihakset, jolloin lihominen voimistuu. - Kiril
faktantorvi kirjoitti:
Mitä PUHDASTA voita saat marketista? Flora, Becelit ynm. ovat keinokäsiteltyjä, itselleni ei ole pistänyt silmään maalaisvoita. Kookosrasva on mielestäni ainoa luonnollinen voi. Kookosrasvasta saa myös ihania ruokia, vaikka kaloreja onkin paljon.
Laihtuminen on pysyvää energiankulutuksen kasvua, vähentämällä kaloreita onnistuu surkastuttamaan lihakset, jolloin lihominen voimistuu.Flora ja Becel eivät ole voita vaan margariinia ja niistä ei saa edes keinokäsittelyllä voita.
Kookosrasva ei ole voita, vaikka onkin terveellistä.
Maalaismaito, siis aitomaito, sitä ei saa myydä kaupoissa. Sääli. - Vaikeaa on voin määrittelem...
Kiril kirjoitti:
Flora ja Becel eivät ole voita vaan margariinia ja niistä ei saa edes keinokäsittelyllä voita.
Maalaismaito, siis aitomaito, sitä ei saa myydä kaupoissa. Sääli.Mahdat tarkoittaa voilla maitoeläimien pätsissä syntynyttä voita. Se ei ole luonnollista ravintoa, koska se on osana maitoa, josta pitkällisten valmistusprosessien avulla se erotetaan, jolloin kyseessä ei ole enää luonnontuote. Viime vuosikymmenien aikana lehmien huonon ravinnon ansiosta maidon vitamiinipitoisuudet ovat pudotteen puoleen.
Mitä hyötyä siis on enää ollenkaan käyttää maitotuotteita, kun enään ei marketissa edes täysmaito vastaa ravintoarvoiltaan luonnollista maitoa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Voi - Kookosrasvoissa eroja..
Kiril kirjoitti:
Flora ja Becel eivät ole voita vaan margariinia ja niistä ei saa edes keinokäsittelyllä voita.
Maalaismaito, siis aitomaito, sitä ei saa myydä kaupoissa. Sääli.on terveellistä, mutta sitä ei saa kaupoista. Kaupoissa myytävät kookosrasvakuutiot valmistetaan samaan tapaan kuin margariinit ja niistä on terveellisyys kaukana.
- Kiril
Kookosrasvoissa eroja.. kirjoitti:
on terveellistä, mutta sitä ei saa kaupoista. Kaupoissa myytävät kookosrasvakuutiot valmistetaan samaan tapaan kuin margariinit ja niistä on terveellisyys kaukana.
minulla on kylmäpuristettua kookosöljyä, joka on kesällä öljynä mutta nyt kun lämpötila on alhaisempi se muuttuu kovaksi huoneenlämmössä. Katso täältä:
http://www.kookosravinto.com/_sgg/f10000.htm - Kookosrasvoissa eroja..
Kiril kirjoitti:
minulla on kylmäpuristettua kookosöljyä, joka on kesällä öljynä mutta nyt kun lämpötila on alhaisempi se muuttuu kovaksi huoneenlämmössä. Katso täältä:
http://www.kookosravinto.com/_sgg/f10000.htmmutta en ole kyllä kaupoissa nähnyt. Ainakaan tavallisissa kaupoissa ei taida olla. No, oli miten oli on todella hyvää tavaraa tuo. Käytän sitä jokapäivä.
- neiti halla
Puuro on hyvää vatsantäytettä. Onhan se niin, että kalorit ne nälän poissa pitävät, mutta onneksi elimistöä voi huijata esim. kuumilla juomilla. Ja kun vähäiseen kalorimäärään tottuu, niin ei tule enää niin kova nälkäkään.
- Kiril
ja nälkä iskee nopeasti ja sitten lisää hiilihydraatteja ja taas nälkä. Kierre jatkuu, lisää leipää ja muita herkkuja.
- hallalla tässä
Jos kalorit pitäisivät nälän poissa, niin ylipainoisia ei olisi kuin muutama halukas koko maailmassa. Onhan siitä nyt tehty vaikka kuinka monta tutkimusta ja koetta, että kyllä kalorien lähteellä on enemmän tässä asiassa merkitystä kuin niiden määrällä.
Jopa kuidulla on todettu olevan merkitystä nälänhallinnassa, vaikka minulla se toimiikin aivan toisin päin. Siis mitä vähemmän liukenematonta kuitua, sitä vähemmän on nälkää. - kaurapuuro
Kiril kirjoitti:
ja nälkä iskee nopeasti ja sitten lisää hiilihydraatteja ja taas nälkä. Kierre jatkuu, lisää leipää ja muita herkkuja.
Esim. kaurapuuron terveellisyysttä on tutkittu monessa muotoa, monissa sairauksissa on huomatti että kaura on terveellistä ja vähentää esim. lääkeiden sivuvaikutuksia.
- Tepi.
Kiril kirjoitti:
2 grammaa puuroa ja 200 grammainen voisilmä sihhen päälle, se on Kirilin "kevyt" puuro uskoakseni.
- JariJo
kaurapuuro kirjoitti:
Esim. kaurapuuron terveellisyysttä on tutkittu monessa muotoa, monissa sairauksissa on huomatti että kaura on terveellistä ja vähentää esim. lääkeiden sivuvaikutuksia.
Varmasti vähentääkin lääkkeiden sivuvaikutuksia, sillä kuitu vähentää lääkkeiden imeytymistä.
- neiti halla
hallalla tässä kirjoitti:
Jos kalorit pitäisivät nälän poissa, niin ylipainoisia ei olisi kuin muutama halukas koko maailmassa. Onhan siitä nyt tehty vaikka kuinka monta tutkimusta ja koetta, että kyllä kalorien lähteellä on enemmän tässä asiassa merkitystä kuin niiden määrällä.
Jopa kuidulla on todettu olevan merkitystä nälänhallinnassa, vaikka minulla se toimiikin aivan toisin päin. Siis mitä vähemmän liukenematonta kuitua, sitä vähemmän on nälkää.Väittäisin, että suurin osa ylipainoisten läskeistä johtuu kyllä ennemminkin siitä, että syöminen on kivaa eikä siitä, että nälkä ei lähde syömällä normaalisti.
Tottakai kaloreiden lähteelläkin on merkitystä, mutta nyrkkisääntönä toimii että mitä enemmän kaloreita, sitä paremmin pitää nälän poissa.
Jos vielä luit tämän niin jos viitsisit linkittää noita tutkimuksia, olisi kiva tutustua jos mun maalaisjärkikäsitykseni onkin ihan väärä.
- tehokkaita
Minulla sellainen satsi, jossa on 5 kananmunaa, purkki tonnikalaa öljyssä ja mausteita paistetaan munakkaaksi pitää nälän hyvin poissa tuollaisen 10 tuntia. Eikä tule paljoa kaloreita. Usein syön tuollaisen aamiaisen n. klo 8.00 ja illalla kuudelta sitten kalaa tai lihaa ja hurjan määrän salaattia sekä kasvislisäkettä. Illalla saatan syödä vielä juustoja hedelmiä ja juomaksi punkkua. Paino pysyy hallinnassa ja juuri tuon hyvän aamiaisen ansiosta.
Tämä ei tietty ole jokapäiväistä, mutta ainakin viikottainen tapa se on. Montaa aamiaista olen koittanut ja tuo muna on ollut ylivoimainen minulle. Puuroa en jaksa syödä edes niin paljoa, että nälkä lähtisi.Maha kyllä tulee täyteen, mutta nälkä ei lähde. Sama on vaikkapa makaronilaatikolla tai pyttipannulla. Hiilarit ja rasva ei pelitä minulla yhdessä, toisilla on parempi hiilarinsietokyky. - asäöldktao
tuhti kasviskeitto, jossa runsaasti kaalia. lisäksi porkkanaa ja maun mukaan perunaa tai bataattia ynnä muuta, mitä mieleen tulee.
- Kiril
Keitin lihat ja luut juureksien kanssa ja sain hyvän liemen. Aamulla poistin liemen pinnalta rasvalevyn ja nyt lisäsin keittoon keittojuureksia paistinpannun kautta keittoon ja kaalia voissa kuullotettuna. Lautaselle lusikallinen smetanaa ja että miten hyvää keittoa sain aikaan.
- aäsdlatkio
Kiril kirjoitti:
Keitin lihat ja luut juureksien kanssa ja sain hyvän liemen. Aamulla poistin liemen pinnalta rasvalevyn ja nyt lisäsin keittoon keittojuureksia paistinpannun kautta keittoon ja kaalia voissa kuullotettuna. Lautaselle lusikallinen smetanaa ja että miten hyvää keittoa sain aikaan.
ihan kybällä.
- Tepi.
Kiril kirjoitti:
Minun mielestäni voi ja smetana eivät ole kevyttä, joten keittosi ei ollut kevyttä keittoa.
Tämä on vastaava kommentti kuin itse heität rasvattomista, hiilaria sisältävistä, joissa energiaa kuitenkin vähemmän kuin rasvamokoissasi.
- terveydellinen
koitas tätä aamusin.
1/2 dl vehnämurskaa, 1/3 dl vettä
3 kuivattua aprikoosia
5 rusinaa
puoli/ päärynän omenan raastetta
1 tl murskattua pähkinää esim. saksanpähkinää
Illalla laitat kostumaan vehnän ja kuivatut aprikoosit sekä rusinat, pilko ensin aprikoosit.
Aamulla sekoitat yhteen ja raastat omenan/päärynän.
Tässä voi käyttää marjojakin.
Tätä jos syö laihtuu ja samalla on kyllänen noin 4h
En väitä että olisi pitkän päälle hyvää joten kannattaa vaihdella esim luumujen, ja eri marjojen kanssa- Kiril
vehnää, rusinoita, aprikoosia, päärynää ja vaihteluksi luumuja. Enää taateli puuttuu jotta saataisiin mahdollisimman paljon hiilihydraatteja
- Minä pieni hiilari..
Kiril kirjoitti:
vehnää, rusinoita, aprikoosia, päärynää ja vaihteluksi luumuja. Enää taateli puuttuu jotta saataisiin mahdollisimman paljon hiilihydraatteja
Onko pakko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462751Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201519Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa56967Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15944Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27914Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 79868
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm58836Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829