Muutin 1,5 vuotta sitten pääkaupundiseudulle pohjoisesta töiden perässä. Valmistuin puoltavuotta ennen kun tänne muutin ja oman alan hommia olen nyt tehnyt. Nyt kuitenkin on alkanut tuntumaan siltä, että haluan takaisin kotikonnulle kun siellä on melkein koko sosiaalinen verkostoni. Olen tehnyt päätöksen, että kotia lähden parin kuukauden kuluttua on siellä töitä tai ei. Nyt sitten välillä käy mielessä, että olenko ihan pöhkö kun jätän mukavan työpaikan ja vielä mukavemmat työkaverit. Onko sekään elämä sitten mistään kotoisin, ettei ole tyytyväinen siviilielämässä ja ikävöi kotiin. Täytyy vain toivoa, että töitä löytyy pohjoisestakin..
Olenko tyhmä??
9
1663
Vastaukset
- PiaL
On todella rankkaa repiä verkkonsa rikki ja mennä uusiin ympyröihin. Jos tuntuu noinkin pitkän ajan kuluttua, että on väärässä paikassa on paras vain pakata kamppeensa ja palata. -Ainakin tiedät mitä se Etelässä työskentely on. Oletko ajatellut yrittää Oulua, se olisi ainakin puolessa matkassa ja sinne voisit sopeutua paremmin. :)
- takaisin Lappiin
Juurikin Ouluun olen muuttamassa..siellä on suuri osa sosiaalista verkostoani..koti koti on sitten hieman pohjoisempana. Kiitos kannustuksesta! Pistän kimpsut kasaan ja karistan etelän pölyt kannoiltani..aika moni kuitenkin on saanut pohjoisesta töitä=)..niin miksi en minäkin ennen pitkään...Jos en nyt lähde niin pelkään, että jumitun tänne lopullisesti, sitten harmittelen koko loppuelämäni kun kaikki rakkaat on niin kaukana..
- TYHMÄ,
Olen naimisissa miehen kanssa, joka on tullut pk-seudulle kaksikymmentä vuotta sitten. Hän edelleen kaipaa takaisin kotikonnuille, ei millään haluaisi asua täällä. Arvaa vain onko vaikeaa välillä, varsinkin kun itse olen syntynyt Helsingissä ja haluan asua täällä! Joten jos sinusta tuntuu tuolta, niin ihmeessä muuta "kotiin"!! Ei tämä pk-seutu kaikille ole onnela, päinvatoin ongelmat ja ahdistus saattaa vain täällä lisääntyä kun ei ole omaa sosiaalista verkosta.
- pois pohjoisesta
kaikki rakkaani ovat etelässä,täällä ei ole töitä pohjoisessa eikä tulevaisuutta,turha tänne on muuttaa ..etelässä töitä ja ilman töitä eivät rakkaatkaan auta..
- katkeralta
Niimpä juuri sinne sitä haluaa missä ne rakkaat on..veri vetää..on ne sitten pohjoisessa tai etelässä...
- PERSE
Kotiin vaan, rakkaitten ihmisten pariin,rahaa voi aina tehdä jostain, mutta elettyä elämää ei saa koskaan takaisin ja jos sen elää ilman läheisiä ihmisiä, ei se ole minkään arvoista vaikka tienaisi kuinka paljon tai olisi kuinka hienossa asemassa.
- verkostosi
Onko ystäväsi valmiita elättämään sinut. oletko
varma että sinua todella odotellaan sinne ,ettet
vain luule.- mooses totta
Hyvinvointiyhteiskunnassa ei tarvitse kerjätä almuja. Lain mukaan kaikilla on oikeus perusturvaan. Kannattaa etsiä jokin koulutuspaikka, työharjoittelu tms. pohjoisesta, ettei tule kolmen kk karenssia. Ja sitä kautta voi työpaikkakin löytyä tai keksit oman yritysidean. Onnea!!
- Veronmaksaja
mooses totta kirjoitti:
Hyvinvointiyhteiskunnassa ei tarvitse kerjätä almuja. Lain mukaan kaikilla on oikeus perusturvaan. Kannattaa etsiä jokin koulutuspaikka, työharjoittelu tms. pohjoisesta, ettei tule kolmen kk karenssia. Ja sitä kautta voi työpaikkakin löytyä tai keksit oman yritysidean. Onnea!!
Noin sitä pitää ... hyvinvointiyhteiskunnan tuella Lappiin makoilemaan! Ja tuonhan tietysti rahoitamme me, jotka tienaamme täällä etelässä emmekä mene takaisin Pohjois-Suomeen tukiverkostojemme luo. Täällä sukkuloimme työn ja kodin väliä ja hoidamme yksin lapset ilman mummoja, jotka asuvat satojen kiloetrien päässä. Ja lisksi maksamme aikamoiset verot, jotta teidätkin elätetään. Kiitti teille eläteille! Muistakaa, että suurin osa eteläsuomalaisista on kuitenkin kotoisin pohjoisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139