Olenko tyhmä??

Takaisin Lappiin

Muutin 1,5 vuotta sitten pääkaupundiseudulle pohjoisesta töiden perässä. Valmistuin puoltavuotta ennen kun tänne muutin ja oman alan hommia olen nyt tehnyt. Nyt kuitenkin on alkanut tuntumaan siltä, että haluan takaisin kotikonnulle kun siellä on melkein koko sosiaalinen verkostoni. Olen tehnyt päätöksen, että kotia lähden parin kuukauden kuluttua on siellä töitä tai ei. Nyt sitten välillä käy mielessä, että olenko ihan pöhkö kun jätän mukavan työpaikan ja vielä mukavemmat työkaverit. Onko sekään elämä sitten mistään kotoisin, ettei ole tyytyväinen siviilielämässä ja ikävöi kotiin. Täytyy vain toivoa, että töitä löytyy pohjoisestakin..

9

1642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PiaL

      On todella rankkaa repiä verkkonsa rikki ja mennä uusiin ympyröihin. Jos tuntuu noinkin pitkän ajan kuluttua, että on väärässä paikassa on paras vain pakata kamppeensa ja palata. -Ainakin tiedät mitä se Etelässä työskentely on. Oletko ajatellut yrittää Oulua, se olisi ainakin puolessa matkassa ja sinne voisit sopeutua paremmin. :)

      • takaisin Lappiin

        Juurikin Ouluun olen muuttamassa..siellä on suuri osa sosiaalista verkostoani..koti koti on sitten hieman pohjoisempana. Kiitos kannustuksesta! Pistän kimpsut kasaan ja karistan etelän pölyt kannoiltani..aika moni kuitenkin on saanut pohjoisesta töitä=)..niin miksi en minäkin ennen pitkään...Jos en nyt lähde niin pelkään, että jumitun tänne lopullisesti, sitten harmittelen koko loppuelämäni kun kaikki rakkaat on niin kaukana..


    • TYHMÄ,

      Olen naimisissa miehen kanssa, joka on tullut pk-seudulle kaksikymmentä vuotta sitten. Hän edelleen kaipaa takaisin kotikonnuille, ei millään haluaisi asua täällä. Arvaa vain onko vaikeaa välillä, varsinkin kun itse olen syntynyt Helsingissä ja haluan asua täällä! Joten jos sinusta tuntuu tuolta, niin ihmeessä muuta "kotiin"!! Ei tämä pk-seutu kaikille ole onnela, päinvatoin ongelmat ja ahdistus saattaa vain täällä lisääntyä kun ei ole omaa sosiaalista verkosta.

    • pois pohjoisesta

      kaikki rakkaani ovat etelässä,täällä ei ole töitä pohjoisessa eikä tulevaisuutta,turha tänne on muuttaa ..etelässä töitä ja ilman töitä eivät rakkaatkaan auta..

      • katkeralta

        Niimpä juuri sinne sitä haluaa missä ne rakkaat on..veri vetää..on ne sitten pohjoisessa tai etelässä...


    • PERSE

      Kotiin vaan, rakkaitten ihmisten pariin,rahaa voi aina tehdä jostain, mutta elettyä elämää ei saa koskaan takaisin ja jos sen elää ilman läheisiä ihmisiä, ei se ole minkään arvoista vaikka tienaisi kuinka paljon tai olisi kuinka hienossa asemassa.

    • verkostosi

      Onko ystäväsi valmiita elättämään sinut. oletko
      varma että sinua todella odotellaan sinne ,ettet
      vain luule.

      • mooses totta

        Hyvinvointiyhteiskunnassa ei tarvitse kerjätä almuja. Lain mukaan kaikilla on oikeus perusturvaan. Kannattaa etsiä jokin koulutuspaikka, työharjoittelu tms. pohjoisesta, ettei tule kolmen kk karenssia. Ja sitä kautta voi työpaikkakin löytyä tai keksit oman yritysidean. Onnea!!


      • Veronmaksaja
        mooses totta kirjoitti:

        Hyvinvointiyhteiskunnassa ei tarvitse kerjätä almuja. Lain mukaan kaikilla on oikeus perusturvaan. Kannattaa etsiä jokin koulutuspaikka, työharjoittelu tms. pohjoisesta, ettei tule kolmen kk karenssia. Ja sitä kautta voi työpaikkakin löytyä tai keksit oman yritysidean. Onnea!!

        Noin sitä pitää ... hyvinvointiyhteiskunnan tuella Lappiin makoilemaan! Ja tuonhan tietysti rahoitamme me, jotka tienaamme täällä etelässä emmekä mene takaisin Pohjois-Suomeen tukiverkostojemme luo. Täällä sukkuloimme työn ja kodin väliä ja hoidamme yksin lapset ilman mummoja, jotka asuvat satojen kiloetrien päässä. Ja lisksi maksamme aikamoiset verot, jotta teidätkin elätetään. Kiitti teille eläteille! Muistakaa, että suurin osa eteläsuomalaisista on kuitenkin kotoisin pohjoisesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe